28 Martie 2024, 14:59:20

Autor Subiect: Trasee abandonate, trasee uitate  (Citit de 13941 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

05 Aprilie 2011, 23:46:21

andrei11

  • MODERATOR PE SUBIECT
  • *
  • Mesaje postate: 718
  • Gen: Bărbat
Voi deschide acest topic pentru a putea discuta in liniste despre trecutul metroului bucurestean. Trasee uitate, trasee abandonate. Prin bunavointa userului armyuser. care activeaza pe alte meleaguri postez 2 schite ale fostului traseu al metroului, ceea ce trebuia sa fie la ora aceea un parcurs cu 2 rute suprapuse intre statiile GdN 1 si Basarab, respectiv magistralele M 1 si ( defuncta ) M 3. Rog a nu se confunda defuncta magistrala M 3 ( Pantelimon - GdN 1 ) cu actuala magistrala M 3 - Preciziei - Anghel Saligny.
memorat
Advertisement
Partenerii Asociatiei Ro-Trans

Parteneri "Asociatia Ro-Trans":

07 Aprilie 2011, 23:50:34
Răspuns #1

andrei11

  • MODERATOR PE SUBIECT
  • *
  • Mesaje postate: 718
  • Gen: Bărbat
Voi publica in continuare o fotografie a tunelelor ce se vad din statia GdN 1 daca ne uitam spre Basarab ( peronul spre Victoriei). Multumesc pe aceasta cale userilor amyuser si weepingeye care din pacate nu activeaza si pe forumul nostru, dar  care si-au dat acordul pentru a putea folosii aceste fotografii. ( acordul de principiu ).
 Dupa ce o sa va uitati la aceste fotografii voi posta observatiile de rigoare, apoi voi continua rationamentul.
memorat
08 Aprilie 2011, 10:37:18
Răspuns #2

andrei11

  • MODERATOR PE SUBIECT
  • *
  • Mesaje postate: 718
  • Gen: Bărbat
Asa cum se observa si din desenul cu sectiuni, in sectiunea 'F' care practic este cam la 50 de metri inainte de intrarea in statia GdN 1 ( varianta suprapusa ) avem 4 nivele suprapuse . Doua mai 'mici' ca si inaltime si cele 2 magistrale de metrou ( M 3 si M 1 ).
 Pentru o justa intelegere a celor 4 nivele si cum se facea accesul in cele 2 statii / schimbul de calatori - voi  incepe sa public sectiuni / schite a tuturor celor 5 nivele reprezentate in sectiunea F.
 Nu stiu daca am mai amintit acest lucru, dar ca sa nu se provoace confuzii trebuie sa precizez urmatoarele :
- in tot ceea ce vom discuta in acest post, prin statia GdN se inteleg proiectele ale anilor '80 ( variante constructive ) care nu au nici o legatura cu proiectul care se afla acum in exploatare si care poate fi vizitat de orisicare dintre voi.
 Magistrala M 1 este considerata magistrala actuala Republica - GdN 1 si care are cap de traseu la GdN 1
Magistrala 3 este considerata magistrala Pantelimon - GdN 1 si care are cap de traseu la GdN 1, cu statie independenta fata de magistrala M 1 la GdN 1.
 O parte din magistrala 3 de care vorbim o gasim si azi in teren - este vorba de M 1 de la GdN 1 - la Dristor II dar care nu are aproape nimic in comun cu fosta M 3 care ar fi fost construita pe vremea lui Ceausescu, eventual numai statia 'Victoriei' si Piata Iancului. In rest ceea ce vedem acum nu seamana deloc cu ceea ce trebuia sa fie M 3.
memorat
08 Aprilie 2011, 11:48:17
Răspuns #3

Doctorusat

  • MEMBRU ONORIFIC RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 612
  • Gen: Bărbat
  • Just Mee...
Da, foarte interesant.
Si foarte adevarat, cat a fost in constructie Pasajul Basarab, ma refer la sapat gauri pentru turnarea pilonilor, chiar langa statia de metrou basarab, dar nu mai tin minte locul exact, (am vazut si pe site la TramClub), dar am vazut si cu ochii mei, au dat de un planseu de beton, l-au spart si au dat de o fosta retea de termoficare, care nu a fost nici o data functionala, au spart-o si pe aia, iar sub ea...!!! Galerie de metrou, tunel sapat (adica cel patrat, cu sens dublu, ce parea ca se bifurca undeva intre Gara de nord si Basarab, si ca si-ar continua traseul pe sun Titulescu.
De vedea jos in tunel, si un fel de scut folosit la turnarea betoanelor, cand s-a construit, doar ca accel scut era montat in asa fel incat nu permitea trecerea in galerie (un fel de perete fals).
Din ambitia mea personala, am cautat pe net, si am gasit o poza din anii 19XX.... toamna, cu o betoniera din asta "paianjen" care turna beton la un tunel de metrou in constructie, culmea mi-a fot sa recunosc zona, era Basarab.
Pacat ca nu am salvat poza :'(
memorat
08 Aprilie 2011, 13:30:06
Răspuns #4

andrei11

  • MODERATOR PE SUBIECT
  • *
  • Mesaje postate: 718
  • Gen: Bărbat
Poza asta e bonus pentru  Doctorusat  :D
memorat
08 Aprilie 2011, 19:31:45
Răspuns #5

andrei11

  • MODERATOR PE SUBIECT
  • *
  • Mesaje postate: 718
  • Gen: Bărbat
Continuam....
Nivelul II - nivelul turnichetilor. Ma bazez pe aceeasi sectiune 'F' in speranta ca ea reprezinta o sectiune adevarata si in statie. Precizez inca odata ca sectiunea 'F' este facuta aproximativ la 50 metri de statia Gara de Nord si intr-o logica cat de cat putem accepta ca ea este adevarata si in interiorul  statiei...
 Astept in continuare comentarii critice la adresa acestei schite.
memorat
08 Aprilie 2011, 21:03:32
Răspuns #6

Hanger

  • Mesaje postate: 103
  • Gen: Bărbat
  • Metrou I.V.A si un BM. in statia Titan.Funny!
Multumim pentru aceste informati!
memorat
09 Aprilie 2011, 09:40:42
Răspuns #7

andrei11

  • MODERATOR PE SUBIECT
  • *
  • Mesaje postate: 718
  • Gen: Bărbat
Si o reprezentare pe harta a magistralei M 3 in viziunea celor din anii '70 - '80 care au proiectat-o.
 Cum se observa, din fosta magistrala M 3 se regasesc in teren la ora actuala numai :
1) Statia Victoriei - si aceasta 'translatata' spre Dorobanti cu circa 40 metri - asa cum vom demonstra, daca o sa avem ocazia
2) Staia Piata Iancului. Cu mentiunea ca aceasta se gasea perpendicular pe actuala statie, pe Soseaua Iancului.
 In rest actualul traseu al actualei M 1 pe portiunea GdN 1 - Dristor 2 nu mai are nimic in comun cu fosta magistrala M 3 a lui Ceausescu ( bine, ca si actuala M 1 este tot a lui... )
memorat
09 Aprilie 2011, 22:43:55
Răspuns #8

andrei11

  • MODERATOR PE SUBIECT
  • *
  • Mesaje postate: 718
  • Gen: Bărbat
In sfarsit, GdN nivelele 3 si 4 - nivelele peroanelor. Observatii : Am reprezentat intr-o singura schema atat nivelul 3 ( M 3 ) cat si nivelul 4 ( M 1 ) pentru ca practic difera numai scarile. Nivelul 3 beneficiaza de scari 'ca la bloc' ( una sub alta) ca sa se ajunga si la nivelul 4, pe cand nivelul 4 - ultimul - nu mai beneficiaza de nici o scara dedesubt, pentru ca nivelul 5 nu mai exista.
 Scarile rulante se iau usor decalat de la cele 2 nivele pentru ca ele trebuie sa ajunga la nivelul pasajului pietonal - respectiv al turnichetilor la aceeasi 'linie'.
 Fiind un cap de linie ceva mai deosebit, cu peroane strict specializate de sosiri separat de plecari, scarile rulante sunt 'unisens' - respectiv la peronul de sosiri urca si dau in nivelul pasajului pietonal iar scarile de la peroanele de plecari coboara si  pot fi accesate de la nivelul turnichetilor, dupa ce a fost compostat titlul de calatorie. In aceasta logica am o mica scapare, respectiv la nivelul turnichetilor nu am reprezentat scarile rulante de coborare. In logica acelor timpuri poate chiar sa am dreptate, pentru ca la coborare nu se prea foloseau scari rulante.
 In rest desenul cred ca este destul de clar si este citibil, dar rog sa fie analizat cu atentie si rabdare pentru ca nu e asa de complicat.
memorat
10 Aprilie 2011, 19:52:27
Răspuns #9

andrei11

  • MODERATOR PE SUBIECT
  • *
  • Mesaje postate: 718
  • Gen: Bărbat
Si daca suntem tot aici voi prezenta si actuala statie Gara de Nord - asa cum a fost ea translatata spre 'Basarab' cu circa 20 metri, apoi voi reveni la discutiile noastre - Proiecte abandonate, proiecte uitate.
memorat
26 Aprilie 2011, 16:28:30
Răspuns #10

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
In perimetrul remizei de la Basarab 2 a fost un mini depou....
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
30 Aprilie 2011, 23:54:29
Răspuns #11

ByOnu

  • Vizitator


Pana ce l-a 'taiat' M4 in doua... 8)
memorat
01 Mai 2011, 07:17:26
Răspuns #12

andrei11

  • MODERATOR PE SUBIECT
  • *
  • Mesaje postate: 718
  • Gen: Bărbat
Cat de curand la miniremiza de la GdN 2 ( linia 3 ) se va organiza o parcare pentru 2 trenuri a 4 vagoane prin ( re ) infiintarea  liniei 4. Nu stiu, am impresia ca se mai pot crea inca 2 linii ( linia 5 si linia 6 ) numai pentru utilaje de intretinere. In masura timpului disponibil voi reveni cu o schita care va lamuri 'misterul'.
memorat
01 Mai 2011, 22:17:44
Răspuns #13

andrei11

  • MODERATOR PE SUBIECT
  • *
  • Mesaje postate: 718
  • Gen: Bărbat
In urma discutiilor avute cu un coleg de pe alt forum a rezultat o noua varianta pentru accesul in cele 2 statii suprapuse de la gara GdN ( varianta suprapusa - varianta care nu a mai fost construita ).
 In ceea ce priveste liniile de la remiza de la statia GdN 2 am facut o schita cu posibilele dezvoltari ale miniremizei.
 Trebuie sa fac precizarea ca in cercul pe care l-am facut trebuie facuta o modificare a gabaritelor pentru a se putea incadra utilajele / metrourile pe noile linii propuse 4, 5 si 6.
 Pe linia 4 incape un metrou cu 4 vagoane fara probleme iar liniile 5 si 6 pot fi folosite ca si linii de garare pentru utilaje de interventie / intretinere ( drezine si alte asemenea ).
memorat
03 Mai 2011, 23:27:47
Răspuns #14

andrei11

  • MODERATOR PE SUBIECT
  • *
  • Mesaje postate: 718
  • Gen: Bărbat
Continuam traseul defunctei magistrale M 3. Daca statia 'Victoriei' va este cunoscuta - desi si aceasta a suferit oarecare modificari ( dar nu la structura de rezistenta ), singura modificare majora fiind disparitia conexiunii intermodale tramvai / metrou - conexiune care si astazi se poate realiza  cu oarecare bunavointa din partea autoritatilor,  ajungem la statia "Dorobanti" statie majora, deosebit de importanta in economia magistralei M 3. Corespondenta la suprafata dadea in doua mari puncte de interes si anume ( folosesc denumirile actuale ptr a nu crea confuzii ) B-dul Iancu de Hunedoara / Calea Dorobantilor si Calea Floreasca / Sos Stefan cel Mare, respectiv Complexul Sportiv Dinamo. Statia ar fi trebuit sa beneficieze de accese prin ambele capete si ar fi fost mai lata ca statiile obisnuite, beneficiind  de un peron de circa 15 metri latime. Pe vremea aceea stadioanele de fotbal erau pline ochi aproape la fiecare meci din divizia 'A' iar statia ar fi trebuit sa preia la fiecare meci un numar destul de mare de microbisti.
 Vom trece in continuare la statia "Circ" si statia 'Obor' - cel putin ultima neavand absolut nimic in comun cu actuala statie Obor de pe actuala magistrala M 1.
memorat
04 Mai 2011, 00:25:21
Răspuns #15

andrei11

  • MODERATOR PE SUBIECT
  • *
  • Mesaje postate: 718
  • Gen: Bărbat
Doua exceptionale fotografii facute de Iasmin & Freyutz intr-o exceptionala incursiune acum aproximativ un an de zile in interiorul galeriilor remizei statiei GdN 2. Dovezi incontestabile ca la un moment dat linia 4 ( care acum nu mai exista ) din remiza statiei GdN 2 era perfect functionala si cu metrouri active pe ea.
memorat
04 Mai 2011, 00:32:16
Răspuns #16

Tibi

  • Mesaje postate: 979
  • Gen: Bărbat
  • Dubstep it's a religion!
    • Ro-Trans
Nu cred ca remiza statiei GdN 2 "era perfect functionala si cu metrouri active pe ea".
Posibil doar sa se fi vrut sa se faca ceva dar nu prea au reusit. Nu cred ca au scos de acolo sina si traversele doar de dragul de a "muncii" ceva.
What most people think about most things is mostly wrong.
memorat
04 Mai 2011, 01:07:19
Răspuns #17

andrei11

  • MODERATOR PE SUBIECT
  • *
  • Mesaje postate: 718
  • Gen: Bărbat
Exista o marturie foarte importanta de pe alt forum pe care o reproduc aici. Persoana in cauza este una extrem de serioasa si a carui relatare  este greu de pus la indoiala, mai ales ca pana acum schita s-a potrivit 'la milimetru' cu ceea ce este pe teren la ora actuala. Cat priveste pozele din tunel, nu aduceau ei de amorul artei traverse de beton de 250 kg/bucata, numai asa, ca sa se afle in treaba !
memorat
05 Mai 2011, 00:03:46
Răspuns #18

andrei11

  • MODERATOR PE SUBIECT
  • *
  • Mesaje postate: 718
  • Gen: Bărbat
Trecem mai departe in prezentarea defunctei magistrale M 3 ( Gdn - Pantelimon ).
 Dupa ce am trecut de Complexul Dorobanti ( pasaj rutier denivelat ,  statie subterana de tramvai si statie de metrou ) (venind de la Piata Victoriei ) metroul s-ar fi oprit la urmatoarea statie , Circul de Stat. Nu am nici cea mai mica idee exact unde ar fi fost aceasta statie si cum ar fi aratat ea, dar oricum amplasamentul era legata de str Galati ( actuala str Vasile Lascar ). Presupun ca ar fi avut peron stanga si ar fi aratat exact ca si suratele ei ( Pacii, Lujerului, Nicolae Teclu, Republica ) sau poate 'Piata Iancului' . Urmatoara oprire - Obor, dar un Obor total diferit fata de ceea ce vedem acum pe M 1.
memorat
06 Mai 2011, 11:01:55
Răspuns #19

andrei11

  • MODERATOR PE SUBIECT
  • *
  • Mesaje postate: 718
  • Gen: Bărbat
Cateva aspecte teoretice despre fundatiile izolate

Fundatiile izolate sunt un tip de fundatie in care fiecare stalp are fundatia sa proprie. Cladirea – sau constructia respectiva – nu beneficiaza de o placa de beton continua din care se ridica stalpii. Fundatiile izolate prezinta o serie de avantaje / dezavantaje fata de fundatiile continue, aspecte care nu vreau sa le detaliez in randurile de mai jos.
Complexul subteran ‘Obor’ reprezentat de Pasajul rutier, cele 2 Parcari si ( actuala ) statie de metrou este o constructie care se bazeaza pe o astfel de fundatie – izolata, repet, fiecare stalp avand fundatie proprie si intre ei fiind pamant.
Fig 1 Reprezinta schematic un stalp care beneficiaza de o fundatie izolata. Este o figura simplificata, de manual de scoala generala, dar care corespunde scopurilor noastre viitoare.
Fig.2 Reprezinta o schita ‘3 D’ a acestui tip de stalp, pentru a fi mai reprezentativ pentru cei care nu sunt obisnuiti cu rigorile desenului tehnic
  Fig 3 reprezinta schita de principiu a modului de constructie a Complexului subteran ‘Obor’.
 Inca odata subliniez faptul ca intre fundatiile stalpilor este pamant .
 Urmatorul pas reprezinta schita statiei ‘Obor’ de pe defuncta magistrala M 3 –
memorat