28 Martie 2024, 19:01:39

Autor Subiect: Bacul de la Zimnicea  (Citit de 2886 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

03 Aprilie 2011, 11:30:11

mihaiatanasie

  • Mesaje postate: 2605
  • Gen: Bărbat
Nu stiu daca e cel mai nimerit loc, dar am zis ca merita sa arat tuturor ca la Zimnicea s-a adus si pus in functiune un bac pentru traversarea Dunarii.

O noutate din Teleorman:

Zilele trecute am facut o scurta incursiune in teritoriul bulgarilor, pentru a vizita un liceu din Svishtov, localitate aflata pe malul drept al Dunarii, chiar in fata Zimnicei.
Stiam ca la Zimnicea se face trecerea fluviului cu un vapor, de aceea am fost surprinsi sa aflam ca, de fapt, vom traversa la bordul noului bac al lui Ioan Nicolae (capitalistul zimnicean care detine InterAgro si alte denumiri din astea).
Cu toate ca era o ceata aproape opaca, bacul a functionat normal si ireprosabil
Am facut cateva zeci de poze in timpul ambelor traversari, noroc ca la intoarcere ceata se ridicase si am putut vedea frumusetea navei.

Prima poza, la ora 9.00, inainte de imbarcare. Observam Oltisoru 4, pontonul de imbarcare si parcarea.



Impreuna cu colegii ne-am urcat la bord. Masinile cu care ne-am adunat la Zimnicea au ramas in centrul orasului, colegii nostri de acolo au tocmit un autobuz.



Intimp ce colegele mai friguroase s-au refugiat in micuta cabina a pasagerilor,



eu am plecat sa explorez nava. Un marinar, care a vazut ca sunt mant de curiozitatea mea stiintifica, a fost extrem de amabil si m-a plimbat pe tot vasul, dandu-mi si multe explicatii (nu le-am inteles pe toate, ca nu ma pricep la vapoare cat inteleg la avioane). Totusi, am aflat ca:
nava nu e noua, ci reparata capital
bacul poate lua la bord 4 tiruri sau 14 autoturisme
traversarea dureaza 20 de minute (si asa a fost, cu toate ca prin ceata aia nu vedeam decat la cativa metri in jurul nostru)
nava este echipata cu doua motoare Diesel MAN noi, a cate 400 CP; consuma impreuna 35 de litri de motorina la o traversare
Am putut vedea cabinele echipajului, frumoase ca niste camere de hotel, cu paturi suprapuse, grupurile sanitare ale echipajului (cu baie) si pentru pasageri, bucataria, echipata ca una de apartament, cu tensiune de 220V pentru aparatele electrocasnice, si sala masinilor. Nu am indraznit sa imi fortez norocul facand poze in aceste locuri.

Inca vreo cateva poze facute in timpul trecerii:





Cand mai era putin pana la mal a aparut pontonul 3 de la Svishtov:



Am avut rabdarea sa astept coborarea camionului de pe bac:



Trecerea, in orice sens, se plateste pe malul bulgarilor. Iata lista de preturi:



Iata tabelul cu preturile vignetelor in Bulgaria:



Dupa incheierea activitatilor la Svishtov am revenit la bac. Nu mai era ceata, asa ca am putut face si o poza clara a ambarcatiunii (in zare se vede Romania):



O ultima poza facuta si pe malul romanesc (in zare se vede Bulgaria):



memorat
Advertisement
Partenerii Asociatiei Ro-Trans

Parteneri "Asociatia Ro-Trans":