28 Martie 2024, 23:31:29

Autor Subiect: Zbor Ghimbav - Ghimbav  (Citit de 2872 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

23 Octombrie 2010, 23:49:04

mihaiatanasie

  • Mesaje postate: 2605
  • Gen: Bărbat
Poveste de vara
A fost odata un iubitor de aviatie. Ca un adevarat pasionat ce e, nu putea rata nici o bucatica din mitingul de la Bimbav 2010. Asa ca vineri, 13 august, el s-a infiintat pe aerodrom, nerabdator sa se intalneasca cu prietenii si sa vada antrenamentele aviatorilor si parasutistilor.
Soarele fiind foarte puternic, oamenii s-au adapostit sub cel mai apropiat “parasol”, aripa avionului YR-GAA, care isi astepta randul sa intre “de serviciu”. Aripa i-a primit cu drag, desi avionul a incercat o gluma pe seama celor din jur



Curand, a aparut un grup de parasutisti, doritor sa sara de la 1000 de metri pentru a ateriza pe o tinta. Ciudata meserie, sa te antrenezi sa bombardezi cu … oameni!



Si cum statea omul nostru acolo, langa avion, asteptand sa il vada zburand, un domn imbracat cu pantaloni scurti s-a apropiat de grupul de privitori cu intrebarea: “cine vrea sa zboare?” Si, pana sa se desmeticeasca, personajul povestirii s-a pomenit asezat pe locul din dreapta al lui GAA, impodobit cu o pereche de casti si legat de scaun, sa nu cumva sa fuga. In momentele urmatoare, din privitor a devenit zburator, copilot al avionlui pe care il vedea de doua zile survolandu-i blocul din Bartolomeu.
Prima imagine a fost aceea a prietenilor spotteri, ramasi la sol.



Omul e brasovean batran, asa ca, de sus, a incercat sa recunoasca locurile copilariei. Iata cam ce a vazut:









In casti se auzea o conversatie intr-o limba straina, in care revenea foarte des sintagma “golf alfa alfa”, ce-o fi fost aia. Dupa ceva vreme, copilotul a inteles : GAA.

Casele deveneau tot mai mici si mai numeroase













Perspectiva se largeste mereu. Brasoveanul din nascare a inceput sa caute repere. A recunoscut cu usurinta ... Tampa. Si cosul de la CET. Si ... Magura Codlei. A, si ... cam atat.





Daca va uitati cu atentie, in imaginea asta se vede si casa in care a copilarit nativul din Brasov. Pe cuvant se vede, dar nu stia unde. A aflat dupa ce si-a descarcat pozele in calculator si le-a privit cu lupa acestuia.













Preocupat de pilotarea avionului si de navigatie, personajul in discutie a uitat de parasutisti. I-a amintit, cu o bataie pe umar, PIC (am aflat ca asa i se spune comandantului de bord). La timp pentru a vedea un baiat curajos la cativa metri in urma avionului, iar apoi, cum ultimul care a plecat a stins lumina ... pardon, a inchis si incuiat usa. Si asta la 1000 m!









Gata. Usa e asigurata contra oricarui hot, asa ca pleaca si al saselea parasutist.



Eliberat de incarcatura, avionul intra in picaj …







Viraj strans. PIC Aurel Pop e la fel de linistit ca in fata televizorului (cand nu joaca Steagu’). Copilotul, preocupat de fotografiile lui, de abia acasa cade de pe scaun.



Low pass, pe sub parasutisti. Acum a inteles si omul din dreapta rostul picajului: a fost o intrecere, cine ajunge primul la aerodrom. Viteza (nu plexicul cabinei) face ca totul sa apara deformat. Se vad si prietenii nostri care fotografiaza meteorul in zbor.





La capatul pistei, PIC executa un viraj spre dreapta, urcand brusc. Neatent, copilotul aproape ca isi inghite camera de fotografiat. Urmeaza turul de pista, dupa care “golf alfa alfa” primeste aprobarea pentru aterizare. Pe finala, copilotul mai are timp sa isi vada masina cea rosie in curtea aeroclubului.



Gata. Rotile jos, zgomotul motorului scade, prietenii spotters tot cu armele indreptate spre avionul care se opreste.

.

A fost frumos. O ocazie nesperata de a vedea Brasovul de sus si din alta directie decat de pe Tampa sau drumul Poienii, o amintire frumoasa si un fotoreportaj realizat cu un obictiv de 55, care sper ca nu a plictisit prea rau.
Inca o data multumesc domnilor Vasile Hategan, care m-a aburcat la bord, si Aurel Pop, care m-a acceptat.

memorat
Advertisement
Partenerii Asociatiei Ro-Trans

Parteneri "Asociatia Ro-Trans":