28 Martie 2024, 15:32:18

Autor Subiect: Privatizarea CFR Marfa - pareri pro/contra, informatii, discutii diverse  (Citit de 4110 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

14 Octombrie 2010, 09:39:57

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
Superofertă la privatizările din România. Guvernul Boc se pregăteşte să vândă CFR Marfă pe un euro

După ce în prima jumătate a acestui an statul a dat afară peste 6.000 de ceferişti, Guvernul reia privatizarea societăţii CFR Marfă, constrâns de lipsa resurselor bugetare. Dacă în 2008, statul ar fi obţinut cel puţin un miliard de euro pe CFR Marfă, în prezent operatorul feroviar ar valora maximum 250 milioane de euro, dacă managementul societăţii ar reduce datoriile de zeci de milioane de euro şi ar continua procedurile de restructurare a personalului. Specialiştii din industria feroviară şi liderii de sindicat spun că procesul de privatizare a societăţii CFR Marfă ar putea dura între 1,5 şi 2 ani. În plină criză şi cu obligaţia de a investi sute de milioane de euro în ecologizarea a zeci de depouri unde se repară lomotive şi vagoane ale CFR Marfă, Ministerul Transporturilor ar putea da şi pe gratis operatorul feroviar.

Chiar dacă şeful Guvernului, Emil Boc, “flutură” privatizarea CFR Marfă, subalternul acestuia, ministrul transporturilor şi infrastructurii, Anca Boagiu, nu se grăbeşte să demareze procedurile de vânzare a operatorului feroviar pentru care, în această perioadă de criză, statul nu va încasa nici un sfert de miliard de euro. “În acest moment, în Europa există mai mulţi operatori feroviari de marfă, aflaţi pe profit, care sunt în diferite proceduri de privatizare. În Germania, Franţa, Bulgaria, Slovacia şi Polonia sunt societăţi feroviare de marfă aflate în diferite proceduri de privatizare. În Germania există un operator feroviar de marfă, care are o cifră de afaceri de circa 500 milioane de euro, aflat în proceduri avansate de privatizare. În această perioadă de criză se vând foarte greu companiile cu datorii cum este CFR Marfă. Operatorul feroviar naţional din România are o grămadă de balast, începând de la cele două nave ferry-boat şi până la cei peste 10.000 de salariaţi care stau în şomaj tehnic de la începutul acestui an”, ne-au declarat specialişti din industria feroviară.

Potrivit acestora, Ministerul Transporturilor are toate şansele să nu vadă nici un ban din privatizarea CFR Marfă. “Există fabricile de reparat locomotive şi vagoane, ale CFR Marfă, modenizate la nivelul anilor 1970-1980. Cel care cumpără CFR Marfă este obligat să investească câteva sute de milioane de euro şi aceste fabrici şi depouri sau să le închidă. Există zeci de terenuri care au situaţie incertă. Până nu se curăţă aceste probleme juridice ale CFR Marfă, nu se poate privatiza operatorul feroviar. Atât timp cât infrastructura feroviară este la pământ, zeci de vagoane şi locomotive sunt imobilizate în toată ţara. CFR Marfă a pierdut peste 50% din nivelul de transport de pe calea ferată. CFR Marfă poate fi privatizată pe un euro pentru un plan de afaceri”, ne-au mai declarat sursele citate.

De ce este confidenţial auditul pentru privatizarea CFR Marfă?

Preşedintele Federaţiei Mecanicilor de Locomotivă, Voicu Sala, ne-a explicat că oficialii Ministerului Transpotrurilor refuză să facă public auditul prinvind privatizarea societăţii CFR Marfă. “Am discutat cu ministrul transporturilor, Anca Boagiu, despre graba cu care fostul ministrul Radu Berceanu a demarat procedurile de privatizare a CFR Marfă. Există un audit pentru privatizarea CFR Marfă, plătit din banii statului. De ce este confidenţial acest document? Există o diferenţă de abordare între ministrul Anca Boagiu şi premierul Emil Boc privind privatizarea CFR Marfă. Fiecare ministru care vine la Transporturi îşi propune privatizarea CFR Marfă”, ne-a spus Voicu Sala. Acesta a precizat că mecanii de locomotivă se opun privatizării CFF Marfă. “Societatea de Marfă este concurată de 28 de operatori agresivi. Avem de recuperat milioane de lei de la CET-uri. Ne vom opune privatizării CFR Marfă”, a adăugat liderul de sindicat din CFR.

Sursa: www.puterea.ro



Sa vanda, dom'le. Tot ce se poate. Sa privatizam tot, exact asa cum stim noi de vreo 20 de ani incoace. Nu zic ca-i rau sa ne vindem, din contra, e chiar bine avand in vedere mocirla in care ne zbatem fara sa intrevedem vreo proxima iesire, dar macar sa ne vindem cui trebuie si cum trebuie. Bineinteles ca asa ceva nu se va intampla niciodata intr-o imitatie de stat in care "alesii neamului" (cum le place fatucilor prompteriste sa exclame) sunt pusi pe capatuiala cam de cand strigam cu totii ca, cica, ne-am eliberat de demonul societatii totalitare. Da, ne-om fi eliberat, insa metehnele latente s-au exacerbat in mod irational. Si daca nu, macar au fost deprinse ulterior. Fiecare a inteles ce-a vrut din gustul libertatii. Cei mai multi n-au inteles nimic...

Ce sa ne mai mire, acu' sincer vorbind? Asta-i tara!

P.S.: Aveti impresia ca se va inhama vreun operator privat feroviar de marfa cu un dram de neuron in creier la un asemenea sport extrem gen preluarea unei relicve care a functionat dintotdeauna in pierdere si ale carei datorii acumulate cu anii ar putea fi sterse printr-o simpla semnatura? Pai, sa n-aveti deloc impresia!


Ultimu' care pleaca din tara sa stinga lumina.

Inca o afacere a familiei BOC, singurul participant la licitatie cred ca va fi familia PDL, reprezentati de catre un var/cumnat al "marelui" prim ministru.
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
Advertisement

04 Martie 2012, 23:14:48
Răspuns #1

Shinkasen

  • Mesaje postate: 45
Ruşii, interesaţi să cumpere CFR Marfă


VTB, a doua bancă rusească de stat ca mărime, este interesată de privatizarea unităţilor feroviare de transport marfă din România.
VTB Capital Plc, divizia de investment banking a VTB, a doua cea mai mare bancă de stat din Rusia, va investi „mai multe sute de milioane de euro" în regiunea balcanică în următorii ani. Grupul este interesat în special de vânzarea unităţilor feroviare de transport marfă din România, a declarat directorul general Atanas Bostandjiev.

Prezent la Sofia pentru a inaugura un birou VTB Capital, Bostandjiev a declarat că va fi „fericit dacă vom investi direct câteva sute de milioane de euro în următorii ani în diferite proiecte din Bulgaria, România, Serbia şi Grecia", potrivit Bloomberg.

„Vom urmări ofertele de privatizare anunţate de Bulgaria, Serbia şi România. Suntem interesaţi de vânzarea planificată a unităţilor feroviare de transport marfă din România (CFR Marfă - n.r.). Serbia plănuieşte vânzarea unor unităţi bancare, care prezintă interes. Oferte similare din Slovenia şi Croaţia sunt, de asemenea, interesante", a adăugat Bostandjiev.

Criza, oportunitate pentru Moscova

Ţările din Balcani, inclusiv Serbia şi România, fac eforturi în vederea reducerii deficitelor bugetare şi pentru a-şi majora veniturile prin vânzări de active de stat, toate în vederea respectării angajamentelor asumate în cadrul acordurilor internaţionale de asistenţă financiară. Investitorii occidentali sunt reticenţi să investească în regiune din cauza temerilor legate de impactul pe care îl va avea criza datoriilor de stat prin care trece Grecia asupra creşterii economice din întreaga regiune.

Acesta este doar cel mai recent pas făcut de Moscova pentru a recâştiga accesul pe piaţa est-europeană, pierdut după destrămarea URSS. Moscova îşi foloseşte rezervele valutare uriaşe pentru a cumpăra companii ale altor state şi pentru a împrumuta economii cu probleme din Europa. Criza datoriilor de stat i-a făcut pe liderii est-europeni să uite rapid gustul amar cu care au rămas de pe urma trupelor de ocupaţie de dinaintea căderii Cortinei de Fier.

Valoarea achiziÅ£iilor efectuate de Rusia în Europa de Est în ultimii trei ani se ridică la 2,8 miliarde de dolari, comparativ cu 2,4 miliarde de dolari în cei 17 ani anteriori, potrivit datelor  OrganizaÅ£iei NaÅ£iunilor Unite (ONU). Iar contextul pare că nu poate fi mai prielnic de atât. ÃŽn timp ce Uniunea Europeană se zbate să nu cadă iar în recesiune, companiile ruseÅŸti au încheiat 2010 cu profituri-record ÅŸi continuă în acelaÅŸi ritm ÅŸi în 2011. Astfel, companii precum TNK-BP, Sberbank ÅŸi Russian Railways au pus ochii pe Europa de Est pentru a-ÅŸi extinde operaÅ£iunile.

Achiziţii importante în Bulgaria şi Polonia

Sberbank, una dintre cele mai mari instituţii de credit din Rusia, a cumpărat în vară nouă unităţi ale grupului bancar austriac Volksbank, mai puţin sucursala din România. Potrivit unor surse apropiate situaţiei, valoarea achiziţiei se ridică la 590 de milioane de euro (838 de milioane de dolari).
În septembrie, o divizie a VTB Group (al doilea grup bancar din Rusia) a cumpărat o participaţie majoritară în cadrul companiei de tutun Bulgartabac, controlată de guvernul bulgar, pentru 100 de milioane de euro. Russian Railways, operatorul celei mai lungi reţele feroviare din lume, care face legătura între Asia şi Europa, a participat la licitaţia pentru preluarea unei participaţii majoritare în cadrul diviziei de transport de mărfuri a Polskie Koleje Panstwowe, compania feroviară de stat a Poloniei.

Potrivit publicaţiei „Rzeczpospolita", valoarea participaţiei se ridică la 679 de milioane de dolari. De asemenea, operatorul rus şi-a exprimat în vară interesul pentru operaţiunile de transport de mărfuri ale companiei feroviare slovace.

Ajutor de stat pentru CFR Marfă

În iulie 2011, Ministerul Transporturilor a iniţiat două proiecte de hotărâre de guvern privind vânzarea a 20% din Tarom şi CFR. Potrivit documentului, participaţiile minoritare ale celor două companii vor fi listate la bursă printr-o ofertă publică iniţială sau vor fi vândute către un investitor strategic.

În cazul CFR Marfă, urmează ca privatizarea totală să se finalizeze „atunci când condiţiile de piaţă permit acest lucru", se arată în nota de fundamentare a proiectului de act normativ. Situaţia companiilor de căi ferate din România reprezintă una dintre cele mai mari probleme ale economiei româneşti, acestea acumulând datorii totale care echivalează cu 1,5% din Produsul Intern Brut al României.

Restructurarea căilor ferate din România va fi posibilă odată cu acordarea unui ajutor de stat care să permită reducerea datoriilor, susţinea atunci ministrul de resort, Anca Boagiu. „Companiile de căi ferate au fost subiectul unei analize profunde. Lucrăm la un program de restructurare coroborat cu un program de ajutor de stat astfel încât să le redresăm", declara, atunci, Boagiu.

1,5% reprezintă ponderea în Produsul Intern Brut la datoriilor totale acumulate de companiile de căi ferate din România.

sursa: Adevarul.ro


Compania de stat CFR Marfă a încheiat anul trecut cu pierderi de 133,5 milioane de lei ... ma intreb daca o fii un lucru bun, privatizarea? din moment ce ai nostri nu sunt in stare sa o scoata din cadere libera
"Acolo unde toti gandesc la fel, nimeni nu gandeste prea mult."
"Cea mai mare glorie nu o dobandesti atunci cand nu esti doborat niciodata, ci atunci cand te ridici dupa fiecare cazatura."
memorat
05 Aprilie 2013, 14:49:55
Răspuns #2

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Licitația pentru CFR Marfă va porni de la 800 de milioane de lei

Licitaţia pentru pachetul de 51% din acţiunile CFR Marfă va porni de la un preţ de 798,05 milioane lei, potrivit anunţului de privatizare lansat vineri de Ministerul Transporturilor.
Preţul de ofertă (preţul de pornire a licitaţiei) este de 797.058.000 lei pentru întregul pachet de acţiuni scos la vânzare, iar oferta este valabilă 180 de zile de la data publicării, cu posibilitatea de a fi prelungită, se precizează în anunțul citat de Mediafax.

Plata ar urma să fie efectuată într-o singură tranşă, prin transfer bancar la data finalizării tranzacţiei.

Dosarul de prezentare a companiei va putea fi achiziţionat de marţi, pentru 10.000 de euro, fiind necesară şi o scrisoare de intenţie a potenţialului cumpărător al acţiunilor.

Documentele de participare pentru precalificarea la licitaţie trebuie să fie depuse până la 22 aprilie.

Transporturile impun potenţialilor investitori o serie de criterii de precalificare, precum "experienţă relevantă în domeniul transportului de marfă şi capabilităţi operaţionale" şi "capabilităţi financiare care să demonstreze posibilitatea preluării şi dezvoltării afacerii".


http://www.b365.ro/licita-ia-pentru-cfr-marfa-va-porni-de-la-800-de-milioane-de-lei_189062.html
memorat
19 Iunie 2013, 16:23:23
Răspuns #3

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
Transferoviar Group s-a retras din competiţia pentru privatizarea CFR Marfă

  >>  http://bit.ly/11Zhka7
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
19 Iunie 2013, 17:53:47
Răspuns #4

Tibi

  • Mesaje postate: 979
  • Gen: Bărbat
  • Dubstep it's a religion!
    • Ro-Trans
Din pacate, da.. S-a retras si a cerut refacerea din cate am inteles.
What most people think about most things is mostly wrong.
memorat
22 Iunie 2013, 12:17:21
Răspuns #5

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
Din pacate, da.. S-a retras si a cerut refacerea din cate am inteles.
GFR a castigat CFR MARFA. TFG depune contestatie.
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
Advertisement
Partenerii Asociatiei Ro-Trans

Parteneri "Asociatia Ro-Trans":