28 Martie 2024, 23:12:45

Autor Subiect: Modernizarea Tronsonului Feroviar Campina - Predeal (M300) ~ 2008-2011  (Citit de 3959 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

10 Octombrie 2010, 21:20:58

Adrian Dorofte

  • Vizitator
Modernizarea Tronsonului Feroviar Campina - Predeal (M300) ~ 2008-2011
memorat
Advertisement
Partenerii Asociatiei Ro-Trans

Parteneri "Asociatia Ro-Trans":

10 Octombrie 2010, 21:42:54
Răspuns #1

Adrian Dorofte

  • Vizitator
Sectiunea Predeal - Campina

Data: 10 Octombrie 2010

Infrastructura este modernizata in procent de 40-50 %. La ora actuala, lucrarile sunt concentrate exclusiv pe firul II Bucuresti-Brasov. Cand acestea se vor finaliza, constructorii vor ataca firul I Brasov-Bucuresti (nemodernizat).

Terasamentul si calea de rulare au fost complet modernizate si regularizate. Nu exista puncte moarte, noile sine fiind in totalitate aliniate si fixate de traversele din beton prin noile sisteme de prindere tip clema.

Stalpii metalici destinati retelei electrice aeriene sunt de asemenea montati. Firul de contact este instalat doar in anumite portiuni ale tronsonului, dar nu este concret montat pe console.

Pe toata aceasta sectiune s-au finalizat lucrarile de refacere a podetelor, a rigolelor, a podului de la intrarea in Gara Azuga (pe firul II Bucuresti-Brasov) si asigurarea + drenarea versantilor cu probleme.

In Gara Azuga, lucrarile la peronul inaltat al liniilor 3-4 sunt relativ avansate: asfaltul a fost turnat in totalitate, intrarile si scarile de acces spre pasajul subteran sunt finisate, insa urmeaza sa fie montati stalpii de iluminare si reteaua electrica propriu-zisa pentru copertina. De asemenea, lucrarile la pasajul subteran al garii continua.

Circulatia se desfasoara pe firul I Brasov-Bucuresti. Restrictia medie de viteza se situeaza la valoarea de 30 km/h, insa pe portiunile drepte viteza maxima permisa atinge 40 km/h. In zona curbelor ample si a podului de la intrarea in Gara Azuga, viteza scade la 20 km/h, dupa care se revine la regimul de 30-40 km/h, in functie de indicatiile BAR (Buletinul de Avizare a Restrictiilor).
memorat
10 Octombrie 2010, 22:09:19
Răspuns #2

Adrian Dorofte

  • Vizitator
Sectiunea Azuga - Busteni

Data: 10 Octombrie 2010

Infrastructura este modernizata in procent de 30-40 %.

Lucrarile de consolidare si refacere a podului de la iesirea din Gara Azuga sunt finalizate.

Circulatia se desfasoara pe firul II Bucuresti-Brasov, cu restrictie medie de 30 km/h, minima de 20 km/h in zona podului peste Raul Prahova si a podului peste DN1 si maxima de 40 km/h pe segmentul modernizat dintre podul peste DN1 si Gara Busteni. Firul I este dezafectat si urmeaza sa primeasca noua infrastructura.

In Gara Busteni, continua lucrarile la liniile 1 si 2. Circulatia este asigurata pe linia 3 si 4, unde peronul a fost modernizat.
memorat
10 Octombrie 2010, 22:22:19
Răspuns #3

Adrian Dorofte

  • Vizitator
Sectiunea Busteni - Sinaia

Data: 10 Octombrie 2010

Infrastructura este modernizata in procent de 20-30 %.

Circulatia se desfasoara cu restrictie de 30-40 km/h pe firul II, modernizat intre Gara Busteni si capatul fostei fabrici de hartie. Dupa macaz, trenurile care vin dinspre Busteni trec pe firul I. In acest mod, pana in Gara Sinaia, circulatia se desfasoara pe ambele fire, pe vechea infrastructura, de asemenea cu restrictiile bine cunoscute pentru liniile drepte, macaze si in zona podurilor si podetelor.

Dupa podul peste Prahova dinaintea Garii Sinaia, trenurile trec peste un pachet de macaze, care le directioneaza catre liniile 5 sau 6.

Lucrarile de modernizare a Garii Sinaia continua, liniile 1 -> 3 si peroanele aferente lor fiind dezafectate si in curs de refacere.
memorat
13 Octombrie 2010, 21:17:04
Răspuns #4

Adrian Dorofte

  • Vizitator
Sectiunea Sinaia - Comarnic

Data: 10 Octombrie 2010

De la iesirea din Gara Sinaia spre statia Valea Larga se executa lucrari la firul I, care este momentan dezafectat, circulatia desfasurandu-se pe firul II. A fost turnat primul nivel al terasamentului de pietris, se lucreaza la refacerea podetelor si a podului de la MEFIN, dar si la asigurarea si drenarea versantilor cu probleme. Celelalte 2 poduri principale peste Prahova au fost deja modernizate pe ambele fire. De la semnalele de intrare in halta Valea Larga, se circula restrictionat pe infrastructura noua, in continuare pe firul II. In zona propriu-zisa de vale a raului, a inceput refacerea firului I, lucrarile inaintand cu rapiditate. Dupa ultimul pod modernizat din zona de vale a raului Prahova, se reintra pe vechea linie a firului II, iar incepand din halta Posada, viteza de circulatie creste usor, scazand doar in punctele sensibile de pe traseu. Pe distanta Garii Comarnic (de la semnalele de intrare pana la cele de iesire) se circula pe infrastructura noua, gara trecand printr-un proces de modernizare care s-a finalizat in 2009.
memorat
13 Octombrie 2010, 21:28:33
Răspuns #5

Adrian Dorofte

  • Vizitator
Sectiunea Comarnic - Campina

Data: 10 Octombrie 2010

De la iesirea din Comarnic, circulatia se desfasoara pe vechea linie a firului II, firul I fiind intrerupt circulatiei pana la Campina datorita lucrarilor de refacere (nota: pe anumite portiuni, linia firului I este deja modernizata, cum ar fi PO Breaza Nord-Nistoresti). Podul de la Comarnic a fost de asemenea restaurat in totalitate. De la PO Breaza Nord, se circula pe infrastructura noua pana la iesirea din halta Nistoresti. Se revine apoi pe linia veche a firului II, dupa care se revine pe linia modernizata, pe care se circula pana in Gara Campina. Lucrarile de racordare a noilor linii CF la noul pod construit la Breaza au debutat, urmand ca in cateva luni circulatia trenurilor sa se desfasoare pe noul amplasament, concomitent cu cresterea restrictiei de viteza la 80 km/h. De asemenea, a inceput si modernizarea Garii Breaza, iar lucrarile de consolidare si refacere a podului de la iesirea din Gara Campina spre Ploiesti s-au terminat la inceputul lunii septembrie 2010.
memorat
17 Octombrie 2010, 11:32:20
Răspuns #6

Mitraco

  • R A T B
  • *
  • Mesaje postate: 2
Va mai curge multa apa pe Prahova pana sa se circule cel putin cum se circula  inainte de asa-zisa modernizare.Daca ar fi fost necesara rectificarea traseului sau corectarea cursului Prahovei?
In afara celor care fac naveta zilnic sau saptamanal sufera si turistii.
Si cu fonduri europene lucrarile avanseaza in ritmul melcului...Au trecut trei ani ...
memorat
17 Octombrie 2010, 12:15:20
Răspuns #7

Adrian Dorofte

  • Vizitator
Problema e ca traseul e mai dificil decat pare. Daca in zona de dealuri se mai poate jongla cu rectificarea traseului, in zona de vale nu prea ai alternative. Iar devierea cursului unui rau intr-un spatiu atat de redus spatial si potrivnic este o lucrare extrem de anevoioasa, iar probabilitatea de a genera probleme viitoare prin intermediul unor erori tehnice care pot scapa nedepistate este destul de mare. Astfel ca nu se justifica (inca) o operatiune de asemenea amploare. Asadar, au fost gasite alte solutii, astfel ca nu a fost nevoie sa fie luate in calcul variantele propuse de tine. Daca ne gandim ca trebuia totusi sa fie facute, atunci lucrarea se termina la pastele cailor.

Cat despre bani, ei vin din fonduri PHARE, deci UE, pana la data de 31.12.2010, cand ar trebui sa fie predata lucrarea in procent de 100%. Cam putin probabil, nu?

Conducta cu bani ar trebui sa functioneze in principiu numai pana la respectivul deadline. Si evident, dupa acesta ne iau toti dracii, caci noi contribuim cu 20% din valoarea necesara indeplinirii proiectului, iar UE vine cu restul de 80%. Oricum, pana la urma, tot noi vom plati si restul de 80%, pentru ca banii aceia nu vin gratis. Au si ei pretul lor. :D

Sufera turistii... Da, sufera. Dar in business-ul personal dintre mine (eu facand saptamanal naveta intre Bucuresti - Brasov si retur) si CFR contez exclusiv eu. Eu unul sufar mai mult, constant si de 2 ani si mai bine incoace. ;D

Judecand pragmatic, intr-adevar, sufera toata lumea. Oricum, e inca un cui in sicriul acestei tari, care nu prea mai are sanse de scapare.

P.S.: De abia astept sa-mi cumpar masina si sa admir trenurile din exterior. Pentru ca, din interior, aproape ca m-am saturat sa o fac. :D
memorat
17 Octombrie 2010, 12:29:49
Răspuns #8

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
Dupa cum ai mentionat tu, "conducta de BANI PHARE" se va finaliza la sfarsitul anului 2010, dupa aceea finantarea se va face numai de la buget...
Sa speram ca UE va prelungi termenul alocarii banilor, dar la cum se lucreaza, lucrarea se va finaliza in anul 2999.   :D ;D
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
17 Octombrie 2010, 12:32:22
Răspuns #9

Adrian Dorofte

  • Vizitator
Dupa cum ai mentionat tu, "conducta de BANI PHARE" se va finaliza la sfarsitul anului 2010, dupa aceea finantarea se va face numai de la buget...
Sa speram ca UE va prelungi termenul alocarii banilor, dar la cum se lucreaza, lucrarea se va finaliza in anul 2999.  :D ;D

Si marmota de la buget ce face? :D

Noi in anul 3000/Cand nu vom mai fi copii/Vom circula cu ... 80 km/h intre Predeal si Campina! :D
memorat
Advertisement