29 Martie 2024, 03:19:41

Autor Subiect: Conducerea RATB // ATMB. Directori, sefi de servici si alte sefi....  (Citit de 35050 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

14 Martie 2012, 17:39:01
Răspuns #80

CHITARA 213

  • Vizitator
Ce promite RATB în 2012: 150 de troleibuze noi și 15 tramvaie Bucur

Directorul RATB, Viorel Popescu, susține că în 2012 regia va achiziționa 150 de tramvaie noi și va fabrica in cadrul Uzinei RATB și 15 tramvaie Bucur. Cele două investiții nu se regăsesc însă și în proiectul de buget pentru 2012.
“Dintre obiectivele programului de investitii pentru 2012, amintim: modernizarea liniei de tramvai pe Str. Nicolae Teclu, Bd. Camil Ressu, Bd. Gloriei si Str. Piatra Morii, modernizarea depoului Titan, fabricarea in cadrul Uzinei RATB a 15 tramvaie Bucur LF, achizitia a 150 troleibuze, achizitia a 50 de automate de vanzare si reincarcare carduri și achizitionarea a 100 instalatii de climatizare pentru autobuzele Mercedes Citaro Euro 3″, declară directorul RATB, Viorel Popescu, într-un interviu acordat Ziua Cargo.

Investițiile anunțate de conducerea RATB nu se regăsesc și în proiectul de buget pentru 2012 al regiei. Conform acestui document, în 2012 RATB va finaliza doar opt tramvaie Bucur în Uzina proprie și va achiziționa 5 automate de taxare și reîncărcare carduri, 150 de echipamente electronice de control carduri și 150 de echipamente de reîncarcare carduri (cu soft).

De asemenea, în proiectul de buget al RATB nu se regăsesc nici cele 150 de troleibuze anunțate a fi achiziționate în acest an, cu toate că există în acest sens o hotărâre a Consiliului General al Municipiului București din 2009, privind achiziționarea lor.


http://b365.realitatea.net/news/ce-promite-ratb-in-2012-150-de-troleibuze-noi-si-15-tramvaie-bucur/

Da, da da mai taie din ele da-le...





memorat
14 Martie 2012, 20:26:26
Răspuns #81

daf bus

  • Mesaje postate: 967
  • DAF-Da A Fost cel mai bun autobuz bucurestean!
M-am saturat de minciunile PDL din cadrul regiei cica 150 de echipamente electronice de control carduri sau achizitionarea a 100 de instalatii de A/C la Citaro1 pai nu se puteau lua de la inceput cu A/C? CEL MAI BINE AU GANDIT SA NASCOCEASCA UN CARD CU CALATORI LIMITATE ca si asa bucuresteni calatoreau prea mult  >:(
Sunt roman,gandesc romaneste!
memorat
14 Martie 2012, 21:11:18
Răspuns #82

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
M-am saturat de minciunile PDL din cadrul regiei cica 150 de echipamente electronice de control carduri sau achizitionarea a 100 de instalatii de A/C la Citaro1 pai nu se puteau lua de la inceput cu A/C? CEL MAI BINE AU GANDIT SA NASCOCEASCA UN CARD CU CALATORI LIMITATE ca si asa bucuresteni calatoreau prea mult  >:(

Pana la urma cate lf-uri vedem anul asta?
memorat
20 Aprilie 2012, 19:37:11
Răspuns #83

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Trenul urban al Capitalei va funcționa pe centură din 2012. VEZI STAȚIILE

Capitala va avea din acest an o centură feroviară funcțională. CFR a finalizat în mare parte lucrările la calea ferată și la liniile electrice, iar momentan se lucrează la reabilitarea stațiilor. Directorul Autorității Metropolitane de Transport, Adrian Criț, spune că centura va fi deschisă etapizat încă din acest an, iar pe traseul acesteia vor fi introduse mijloace de transport în comun care vor face legătura cu stațiile RATB și de metrou.
Proiectul centurii feroviare a Capitalei este dezvoltat de Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii (MTI) și vizează realizarea unor puncte intermodale și de transfer de călători între operatorii CFR Călători, Metrorex şi Regia Autonomă de Transport Bucureşti (RATB).

“E aproape finalizată. S-au realizat lucrările la calea ferată și la liniile electrice, iar acum se lucrează îndeosebi la stații. Centura feroviară va putea fi deschisă începnd din acest an, dar etapizat. Vom pune în funcțiune la început stațiile care favorizează transportul de călători. Pe viitor avem în vedere și amenajarea unor parcări în zona stațiilor”, a precizat pentru B365.ro, Adrian Criț, Directorul Autorității Metropolitane de Transport București.

Astfel, stațiile sunt principalele impedimente pentru inaugurarea integrală a centurii. “Multe stații de pe traseul centurii au fost construite pentru transportul de marfă, și astfel nu corespund pentru transportul de călători. În multe cazuri, ele nu se leagă de rețeaua rutieră. Vor fi necesare investiții mai mari în cazul acestora”, a explicat Adrian Criț.

Traseul centurii feroviare a Capitalei

În stațiile Pantelimon,Voluntari, Otopeni, București Vest, Vârteju, Mogoșoaia, Jilava, București Progresu, Berceni, Popești Leordeni, București Sud – gr. Tehnica se vor desfășura lucrări de reparații interioare și exterioare la clădiri. Termenul estimat de finalizare a lucrărilor este anul 2012, iar costurile estimate pentru aceste lucrări sunt de 1.241.200 lei”, se arată intr-o notă a CFR, remisă publicației Finantiștii.

În plus, potrivit companiei, în strategia CFR SA pentru perioada 2012-2020 sunt prevăzute lucrări de modernizare a rețelei de cale ferată în zona Bucuresti și de dezvoltare a rețelei existente pentru transportul de călători în zona metropolitană.

Potrivit acestei strategii, se vor moderniza tronsoanele aflate între stațiile c.f. Chitila, Mogosoaia, Otopeni, Voluntari, Bucuresti Sud, Berceni, Jilava, Varteju, Bucuresti Vest, Chiajna, Chitila. Se va reabilita sectorul București Sud Grupa Calatori (fost Titan Sud) – Titan si racordarile acesteia cu linia de cale ferată de centură, precum și tronsonul Jilava-Bucuresti Progresu, care urmează a fi racordat la calea ferată de centură.

“Centura feroviară a Capitalei va fi conectată prin mijloace de transport rutier la stațiile RATB și la metrou. Urmează să stabilim dacă aceste legături vor fi realizate prin intermediul mijloacelor de transport RATB sau cu operatorii privați”, a mai precizat directorul Autorității Metropolitane de Transport.


http://b365.realitatea.net/news/trenul-urban-al-capitalei-pe-centura-va-functiona-din-2012-vezi-statiile/
memorat
21 Aprilie 2012, 13:34:13
Răspuns #84

Shinkasen

  • Mesaje postate: 45
La trenul asta suburban i-ar putea extinde linia, spre exemplu de la Gara Titan la Costin Georgian, unde e un nod RATB important, si pe linia de la Gara Ciorogarla la Bucuresti Cotroceni ar putea extinde si mai departe spre Progresul, dar necesita investitii serioase aici, si nu prea cred ca au bani, plus ca exista sanse bune ca in loc de tren suburban pe la Cotroceni sa vedem cladiri de birouri si/sau apartamente.
"Acolo unde toti gandesc la fel, nimeni nu gandeste prea mult."
"Cea mai mare glorie nu o dobandesti atunci cand nu esti doborat niciodata, ci atunci cand te ridici dupa fiecare cazatura."
memorat
21 Aprilie 2012, 14:23:08
Răspuns #85

andrei11

  • MEMBRU ONORIFIC RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 718
  • Gen: Bărbat
N-am inteles CINE va folosi acest tren. Care duce de unde pana unde ? Spuneti-mi voi o gara mai cu cap de pe centura la ora actuala. Cum se poate ajunge la ea. Culmea este ca nici garile actuale nu servesc nici o localitate, de exemplu 2 gari pe care le stiu foarte bine - Otopeni si Pantelimon. Doar cu numele aduc a ceva, pentru ca ele sunt in plin camp la ora actuala.
memorat
04 Mai 2012, 19:14:40
Răspuns #86

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Autobuze ecologice pe traseele din zona metropolitană București

Autoritatea Metropolitană de Transport București vrea autobuze ecologice pe traseele din zona metropolitană. Astfel, la licitația de atribuire a traseelor vor fi punctate suplimentar firmele care au în dotare autobuze ecologice.
Asociatiile patronale din transporturile rutiere au discutat, joi, cu reprezentantii Autoritatii Metropolitane de Transport Bucuresti  pe tema despre normele de efectuare a transportului public cu autobuzele din zona metropolitana Bucuresti.

Astfel, pentru prima  oara licitatia de atribuire a traseelor va tine cont de cerinte clare de confort si siguranta, pe care trebuie sa le aiba vehiculele cu care operatorii de transport vor participa la licitatie. Printre cerintele impuse de catre AMTB se afla si obligativitatea dotarii cu sisteme de validare electronice ale autobuzelor, respectiv sisteme de monitorizare  prin GPS a tuturor vehiculelor, pentru o mai buna respectare a cerintelor din programul de transport. Vor fi punctate suplimentar vehiculele ce au emisii poluante scazute, ÅŸi se va lua in considerare si capacitatea de transport a vehiculelor.

“Dorim pe aceasta cale sa venim in sprijinul calatorilor, prin imbunatatirea tuturor conditiilor de transport. Ne dorim pe aceste trasee vehicule ecologice, de mare capacitate, care asigura un grad de siguranta si confort ridicat astfel incat sa creem un model  de transport public pentru intreaga tara. Apreciem deasemenea, deschiderea spre dialog a partenerilor nostri sociali care au inteles necesitatea introducerii mijloacelor de transport public urban pe traseele din zona metropolitana Bucuresti” a declarat directorul general al AMTB, Adrian CriÈ›.

Autoritatea Metropolitană este instituţia publică desemnată să asigure politica privind planificarea strategică, monitorizarea şi avizarea activităţilor privind autorizarea, organizarea şi controlul funcţionării serviciilor de transport public de călători în zona metropolitană Bucureşti, pentru transportul cu metroul, autobuze, microbuze, tramvaie, troleibuze și trenuri regionale.


http://b365.realitatea.net/news/autobuze-ecologice-pe-traseele-din-zona-metropolitana-bucuresti/
memorat
31 Mai 2012, 16:11:27
Răspuns #87

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
PSD și PNL se bat pe Metrorex și Autoritatea Metropolitană de Transport

PNL și PSD negociază posturile de la Ministerul Transporturilor aferente Bucureștiului, potrivit unor surse PSD. În timp ce PSD ține cu dinții de posturi precum: directori de societăți și agenții, PNL a cerut șefia Metrorex și a Autorității Metropolitane de Transport București. Peste Autoritatea Metropolitană ar urma să fie numit, în locul actualului director-Adrian Criț, directorul adjunct al Direcţiei Transporturi din cadrul Primăriei Capitalei, Valentin Dobre, implicat într-un scandal privind eliberarea licenţelor de taxi, anunță evz.ro.

Și directorul Metrorex, Ghoerghe Udriște, urmează să fie schimbat, însă, potrivit unor surse liberale, PSD nu vrea să cedeze această funcție.

Gheorghe Udriște a fost șeful Direcției de Transport din cadrul Primăriei Capitalei, atunci cânb Adrian Videanu era edilul-șef al Capitalei, iar Adrian Criț a fost directorul Regiei Autonome de Transport București.


http://b365.realitatea.net/news/psd-si-pnl-se-bat-pe-metrorex-si-autoritatea-metropolitana-de-transport/
memorat
01 Iunie 2012, 17:48:11
Răspuns #88

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Sorin Oprescu vrea sa transforme RATB-ul in societate comerciala

Primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu, a declarat joi ca vrea sa transforme Regia Autonoma de Transport Bucuresti (RATB) in societate comerciala. Acest proiect face parte din programul electoral al candidatului Sorin Oprescu pentru un nou mandat de primar general.


Potrivit Agerpres, Sorin Oprescu a declarat ca pentru realizarea acestui obiectiv se impune efectuarea unui audit a activitatii RATB pe toate dimensiunile sale, in vederea stabilirii unor programe si strategii clare si coerente de reorganizare si eficientizare a serviciului prestat.

Edilul sef sustine ca, chiar daca se va privatiza, actionarul majoritar al RATB va ramane Primaria Generala pentru a descuraja posibilele speculatii imobiliare pe depourile regiei.


http://www.hotnews.ro/stiri-administratie_locala-12399845-sorin-oprescu-vrea-transforme-ratb-societate-comerciala.htm
memorat
09 Iulie 2012, 14:19:38
Răspuns #89

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Autoritatea Metropolitană de Transport, acuzată că favorizează mafia din taximetrie

Autoritatea Metropolitană de Transport Bucureşti (AMTB) încalcă legile referitoare la reglementarea serviciilor de transport public local și pun în pericol calitatea transportului şi siguranţa pasagerilor, se arată într-un comunicat al Asociaţiei pentru Drepturile Taximetriştilor Independenţi din România (ADTI) şi Asociaţiei Profesionale a Transportatorilor în Regim de Taxi şi Închiriere (APTTI).


Cele două asociaţii consideră că AMTB favorizează mafia din taximetrie ce doreşte monopolizarea transportului de pasageri în zona metropolitană Bucureşti-Ilfov, scrie Agerpres, citat de Economica.net.

“AMTB a fost încă de la început un moft politic al PDL creat doar pentru a smulge RATB-ul din subordinea Consiliului General al Municipiului Bucureşti şi nicidecum un proiect care să aibă ca referinţă centrală pasagerul, calitatea şi siguranţa unui transport public. Inclusiv din punct de vedere legal, AMTB încalcă acte normative în vigoare, ce prevăd în mod explicit cine poate reglementa aceste servicii şi ce înseamnă servicii publice, compensaţie. AMTB este înfiinţată în baza legii 92/2007 a serviciilor de transport public local şi are la bază definiţiile prevăzute în OUG nr. 109/2005, iar prevederile acesteia pot fi aplicate numai în ceea ce priveşte serviciile de transport public local desfăşurate pe raza administrativ teritorială a unei localităţi”, se menţionează în comunicat.

Aceste asociaţii denunţă conducerea AMTB, aleasă în persoana lui Valentin Dobre, care a demarat modificarea proiectului ce vizează normele privind condiţiile de efectuare a serviciilor de transport public de persoane cu autobuzele în zona metropolitană Bucureşti. “S-a publicat pe site-ul ministerului (Ministrul Transporturilor şi Infrastructurii n.r), actuala forma dictată domnului şef AMTB de către’băieţii deştepţi’ din transportul de pasageri, forma care nu mai corespunde ideii iniţiale de confort şi siguranţă a pasagerilor ci doar intereselor celor ce de ani de zile fac legea în transporturi dupa propriile buzunare. Astfel, nu vom scăpa de microbuze, minibuze şi de evaziune fiscală, de înghesuială şi de mizerie, pentru că în acest haos politic, Ministrul Transporturilor nu este interesat de ceea ce se întâmplă în subordinea lui”, se mai menţionează în comunicatul celor două asociaţii.



http://b365.realitatea.net/news/amtb-acuzata-ca-favorizeaza-mafia-din-taximetrie/
memorat
25 Septembrie 2012, 18:48:39
Răspuns #90

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Asta da stire...

Criţ - „managerul dezastru”- favorit la RATB

 Directorul numit ÅŸi înlăturat de PDL de la conducerea RATB pentru prost management, Adrian CriÅ£, este alesul USL pentru a prelua din nou conducerea Regiei. Chiar dacă USL-iÅŸtii înghit cu greu această variantă, CriÅ£ este cerut la RATB chiar de primarul Sorin Oprescu, cel care a condiÅ£ionat parteneriatul său cu Uniunea Social Liberală de libertatea de a nominaliza personal directorii din administraÅ£ia locală.

 

Fostul director general al RATB Adrian Criţ, demis, anul trecut, pentru management deficitar, de Consiliul General al Capitalei, este favorit pentru a reveni la conducerea Regiei, după înlăturarea lui Virgil Popescu.

 

Surse din cadrul RATB, dar şi din cadrul Primăriei Capitalei au declarat pentru PUTEREA că Adrian Criţ va fi propus de noul Consiliu de Administraţie al Regiei, aprobat de majoritatea USL din CGMB, pentru a ocupa fotoliul de manager general. Chiar dacă varianta este acceptată cu greu de consilierii USL, Criţ este dorit la RATB de primarul general Sorin Oprescu, cel care s-a opus, anul trecut, demiterii fostului manager.

 

Numit de PDL la conducerea RATB, Adrian Criţ a fost înlăturat din fruntea Regiei de Consiliul General al Municipiului Bucureşti (CGMB) tot când democrat-liberalii deţineau majoritatea. Criţ a fost demis după ce un control efectuat la RATB a scos la iveală mai multe nereguli cauzate de managementul deficitar al instituţiei. Adrian Criţ a fost înlocuit, la acea vreme, de Viorel Popescu, însă în ultima şedinţă a Consiliului General al Capitalei USL l-a demis pe acesta din urmă.

 

Pe unde s-a plimbat Criţ

 

Imediat după înlăturarea lui Criţ de la RATB, primarul Sorin Oprescu a declarat că va ataca Hotărârea CGMB în instanţă. Rapid, după demitere, fostul ministru al Transporturilor, Anca Boagiu, l-a numit pe Criţ şef al nou înfiinţatei Autorităţi Metropolitane de Transport Bucureşti, instituţie care nu a realizat nimic concret nici până în prezent.

 

După instalarea Guvernului USL însă, la Autoritatea Metropolitană de Transport Bucureşti a fost numit un nou director în persoana lui Valentin Dobre, care l-a înlocuit pe Adrian Criţ. Astfel, fostul manager al RATB este disponibil pentru o revenire în forţă.

 

Reprezentanţii RATB spun că încă nu a fost ales un nou manager, interimatul fiind asigurat de Viorel Popescu.

 

Şoferii regiei sunt nemulţumiţi de revenirea lui Criţ, cel care a eliminat cursele ce îi transportau de acasă la muncă şi retur. Cu toate acestea, Adrian Criţ a introdus curse gratuite pentru foştii săi colegi de Registrul Auto Român (RAR), unde a ocupat funcţia de director.


http://www.puterea.ro/articol/crit_managerul_dezastru_favorit_la_ratb
memorat
27 Septembrie 2012, 15:08:59
Răspuns #91

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
Viorel Popescu inca este directorul GENERAL RATB:
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
01 Octombrie 2012, 21:16:23
Răspuns #92

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
Va atasez o lista de contracte ferme pe care RATB-ul le desfasoara in anul 2012:

(aduc in discutie cateva subpuncte din contract)
>> 18 | 2242/13.0  5.2011 | RATB si SC RCS&RDS SA Furnizare servicii de televiziune prin cablu Predeal 13.05.2011 12.05.2012 6099
>> 19 | 2166/22.0  8.2011 | RATB si Operator RSTVI dl. Silion Ioan | Servicii de supraveghere si verificare tehnica  a
instalatiilor aflate in evidenta ISCIR la Predeal | 22.08.2011 21.08.2013 5328
>> 20 | 166/29.04. 2009 a.a.1/01.02.2010 | RATB si SC Comprest SA Servicii de salubrizare la Predeal 01.02.2010 29.04.2014 1200/an


Ratb-ul are o vila la PREDEAl???  ;D
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
09 Octombrie 2012, 15:24:13
Răspuns #93

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Soţul subprefectului Capitalei, noul director general al RATB


Marţi, Consiliul de Administraţie al RATB a decis schimbarea lui Viorel Popescu din funcţia de director general al Regiei. În locul său a fost numit Adrian Mihai Câmpurean, soţul subprefectului Capitalei, Mariana Câmpurean.
În cadrul şedinţei Consiliului de Administraţie al Regiei Autonome de Transport Bucureşti (RATB) de marţi, ca urmare a Hotărârii Consiliului General al Municipiului Bucureşti nr. 151/04.09.2012, Viorel Popescu a fost revocat din funcţia de director general al RATB, informează Regia într-un comunicat de presă remis B365.ro.

Preşedintele Consiliului de Administraţie şi director general interimar al RATB a fost numit domnul dr.ing. Adrian Mihai Câmpurean, soţul subprefectului Capitalei, Mariana Câmpurean.


http://b365.realitatea.net/directorul-general-al-ratb-viorel-popescu-a-fost-demis_183532.html
memorat
09 Octombrie 2012, 15:45:05
Răspuns #94

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Si comunicatul oficial al regiei...


Informare de presă privind revocarea din funcţia de Director General RATB a domnului Viorel Popescu

 
În cadrul şedinţei Consiliului de Administraţie al Regiei Autonome de Transport Bucureşti de astăzi, 09.10.2012, ca urmare a Hotărârii Consiliului General al Municipiului Bucureşti nr. 151/04.09.2012, a fost revocat din funcţie Directorul General al Regiei Autonome de Transport Bucureşti, domnul ing. Viorel Popescu.

Preşedinte al Consiliului de Administraţie şi Director General interimar al Regiei Autonome de Transport Bucureşti a fost numit domnul dr.ing. Adrian Mihai Câmpurean.


http://www.ratb.ro/comunicat1.php?nrcom=261
memorat
17 Octombrie 2012, 11:35:03
Răspuns #95

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
Regulamentul Intern al Regiei Autonome de Transport BucureÅŸti 08.10.2012
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
17 Noiembrie 2012, 14:15:00
Răspuns #96

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
Åžmen imobiliar PDL, la o autobaza RATB (preluare ZiuaNews.ro)


Regia Autonomă de Transport Bucureşti (RATB) a fost în ultimii ani o vacă de muls pentru consilierii PDL din Comisia de Transport şi Infrastructură din Consiliul General al Capitalei. Strategia de dezvoltare a acestei Regii a fost foarte simplă: licitaţii trucate, achiziţii de la firme cu recomandare portocalie şi angajări pe baza carnetului de partid. Preocuparea pentru un transport public civilizat şi confortabil, respectul faţă de bucureştenii care se deplasează zilnic cu autobuzul, tramvaiul sau troleibuzul ori grija faţă de banul public au fost doar declaraţii pentru sticla televizorului, date de cei care au condus Regia în ultimii zece ani.
RATB îşi desfăşoară activitatea pe baza unei aberaţii legislative. Astfel, Regia este subordonată doar Comisiei de Transport şi Infrastructură din CGMB, şi nicidecum primarului general, Primăriei Generale a Capitalei sau Consiliului General al Municipiului Bucureşti. Practic, cei şapte consilieri ai Comisiei de Transporturi şi Infrastructură din CGMB sunt cei care dirijează transportul public de suprafaţă din Bucureşti şi păstoresc activitatea celor 11.000 de angajaţi ai Regiei.
Contract semnat pe fugă
Când cei şapte consilieri generali validaţi în această vară ca membri ai Comisiei de Transporturi şi Infrastructură au avut primul contact cu activitatea RATB, s-au luat cu mâinile de cap. După principiul < din orice activitate trebuie să iasă ceva >, ultimii doi directori generali ai Regiei – numiţi de către PDL -, Adrian Criţ şi Viorel Popescu, au transformat RATB într-o fabrică de făcut bani pentru ei şi pentru grupul lor de interese. Pentru a stopa jaful financiar şi patrimonial, consilierii din Comisia de Transporturi şi Infrastructură i-au revocat pe toţi membrii Consiliului de Administraţie de la RATB, inclusiv pe directorul general Viorel Popescu, pe care, însă, conform legii, l-au lăsat interimar la şefia Regiei, până la desemnarea unui nou director.
Din postura de director interimar al RATB şi fără să existe Consiliu de Administraţie, Viorel Popescu a parafat un contract care i-a lăsat mască pe angajaţi, după care s-a făcut nevăzut, ştiind că oricum va fi demis. „În data de 24.09.2012, directorul interimar al RATB, domnul Viorel Popescu, a semnat un contract de închiriere a parcării pentru autovehicule de la autobaza Floreasca, cu firma Biavati Events SRL Bucureşti. Acest contract prevede dreptul firmei Biavati Events SRL de a folosi parcarea de vineri ora 12.00, până duminică ora 24.00, pe o perioadă de cinci ani”, se precizează în sesizarea adresată CGMB de către Petre Roşculescu, preşedintele Sindicatului Publictrans Bucureşti. Firma care a închiriat parcarea RATB de la autobaza Floreasca este deţinută de către Mihale Costela şi Stelian Calaigiu, care mai controlează încă patru firme înregistrate în Bucureşti – Calderoni Imobiliare, Exes Travel Internaţional, TNY Internaţional Invest şi Calderoni Internaţional Construct. Cei doi asociaţi se obligă prin contractul încheiat cu directorul interimar Viorel Popescu să achite 3 euro/ mp/ lună, pentru cei 624 mp închiriaţi de la RATB. Adică, timp de cinci ani, vor vira lunar în casieria RATB, suma de 1.872 de euro.
„Credem că a existat o sumă consistentă la semnătură”
„Nu ştim cum a fost posibil ca un director demis să semneze un contract de închiriere pe un teren care este proprietatea Primăriei Capitalei. Nu ştim de ce nu a fost oprit de ceilalţi directori. Nu credem că sumele încasate prin încheierea acestui contract au rolul de a îmbunătăţi activitatea de transport, ci mai degrabă credem că a existat o sumă consistentă la semnătură”, se menţionează în sesizarea Sindicatului Publictrans.
Liderul de sindicat Petre Roşculescu susţine că „serviciile de noapte destinate salariaţilor au fost desfiinţate şi, în această situaţie, conducătorii auto angajaţi ai RATB depind de autoturismele proprietate personală pentru a veni la serviciu şi a ieşi în traseu cu autobuzele la ora 4 dimineaţa”, iar „prin această decizie îi privăm pe aceşti oameni de locul de parcare de la serviciu, nemaiavând unde să-şi parcheze autoturismele”.

Miză imobiliară
Surse din cadrul RATB au precizat pentru ZIUAnews că autobaza Floreasca este vânată de mult timp de către așa-numiții rechini imobiliari, iar contractul de închiriere al parcării este un prim pas prin care aceştia au pus piciorul în incinta autobazei. Între timp, directorul Viorel Popescu a fost demis, iar în locul său a fost numit Adrian Câmpurean. „Când am aflat de închirierea parcării de la autobaza Floreasca, am crezut că nu este adevărat, dar când am văzut contractul, am rămas interzis. Din punct de vedere legal, contractul este nul. Cum să închiriezi un teren al primăriei, când tu eşti suspendat şi nu ai nici Consiliu de Administraţie? Acum încercăm să găsim modalitatea legală de reziliere a contractului, pentru ca angajaţii RATB să-şi poată parca maşinile, iar cine a semnat acest contract, să răspundă în faţa legii”, a declarat, pentru ZIUAnews, directorul general Adrian Câmpurean.
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
17 Noiembrie 2012, 15:11:38
Răspuns #97

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Asa vroiau din cate am inteles sa faca si cu depoul Dudesti. Vroiau sa vanda terenul unde se afla depoul...
memorat
18 Noiembrie 2012, 09:24:29
Răspuns #98

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
Asa vroiau din cate am inteles sa faca si cu depoul Dudesti. Vroiau sa vanda terenul unde se afla depoul...
Ina ceeasi situatie se afla Depoul Giulesti si Sectia 7 URAC TITAN.
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
18 Noiembrie 2012, 17:57:42
Răspuns #99

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Ina ceeasi situatie se afla Depoul Giulesti si Sectia 7 URAC TITAN.

Exista pericolul ca regia sa piarda toate astea? Banuiesc ca sunt procese pe rol...
memorat