28 Martie 2024, 11:57:49

Autor Subiect: Conducerea RATB // ATMB. Directori, sefi de servici si alte sefi....  (Citit de 35025 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

19 Decembrie 2011, 21:52:05
Răspuns #60

CHITARA 213

  • Vizitator
   

Adevarat, mi-e mi-sa intamplat sa fiu chiar amenintat de un controlor in 77 ca nu aveam bilet ma intrebat da ca am bilet, si eu am spus nu, si a trecut la amenintari "da ca nu cobori la urmatoarea statie te duc la politie", si am ramas putin pe "interzis" cum s-ar spune.
Eu daca merg cu linia 253 si se urca controlul ma intreaba daca am bilet si ii zic ca sunt elev (ceea ce este adevarat clasa a7-a)
memorat
20 Decembrie 2011, 09:13:43
Răspuns #61

CHITARA 213

  • Vizitator

 Eu sincer raman uimit pe zi ce trece la ce se intampla ......
Ce a facut Adrian Crit cat a stat la ratb? :
1) A REFUZAT PRODUCTIA A INCA 5 LF-URI TRAMVAIE, DAR A SI REFUZAT CUMPARAREA, DACA NU SE POT FACE LA URAC !
2) A DAT AFARA FEMEILE DE SERVICIU CARE CURATAU AUTOBUZELE.
3)NUMAI 60 - 70% DIN CITARO IESDIN GARAJ SI RESTU DE 30% AU PROBLEME
memorat
20 Decembrie 2011, 13:42:49
Răspuns #62

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Ce a facut Adrian Crit cat a stat la ratb? :
1) A REFUZAT PRODUCTIA A INCA 5 LF-URI TRAMVAIE, DAR A SI REFUZAT CUMPARAREA, DACA NU SE POT FACE LA URAC !
2) A DAT AFARA FEMEILE DE SERVICIU CARE CURATAU AUTOBUZELE.
3)NUMAI 60 - 70% DIN CITARO IESDIN GARAJ SI RESTU DE 30% AU PROBLEME

2) Pai si cine mai curata autobuzele?
 Si doi la mana singurele meritele dupa cum se stie sunt reteaua de transport pe timp de noapte si linia circulara 1.
memorat
21 Decembrie 2011, 19:45:32
Răspuns #63

flayy27

  • Impreuna vom fi mai puternici
  • Mesaje postate: 1833
  • Gen: Bărbat
  • Eu cu mine!
foarte bine ca se introduce chestia ori platesti biletul ori te da jos , si asa m-am saturat de controlori care isi baga bani in buzunar de amezi si nu taie deloc chitanta
Prietene,trezestete tata.Eu am fost in postura de controlor,si stiu cum este.Sa ai parte de acum inainte de cati bani fac controlorii ,prin spaga.Vremurile acestea au apus demult.Sa faci puscarie,pentru 10 lei?Nu cred ca se risca nimeni.Si acum pe vremurile acestea cand nu poti sa te scarpini in nas,ca si primesti reclamatie de la calatori.Hai sa fim seriosi.Vorbim lucruri serioase ori vorbim ca sa ne aflam in treaba.Si legat de amenzi.Ce ar fi sa ma prinda politia cu 65 la ora  in localitate,sa ma opreasca si surpriza sa nu imi dea amenda doar sa ma atentioneze.Nu ar fi aberant?Asa si treaba noastra cu biletele.Ce sa arucat pe piata este numai praf in ochi.Gresesti,platesti este o regula in viata.
Cu respect si admiratie.
memorat
22 Decembrie 2011, 11:00:19
Răspuns #64

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
EXCLUSIVITATE !

Viitorul transportului public din Capitală va fi pe șine – interviu cu Adrian Criț, noul șef al AMT

Proaspătul director al Autorității Metropolitane de Transport(AMT), Adrian Criț, a vorbit în exclusivitate pentru B365.ro despre planurile pe termen scurt, mediu si lung ale institutiei pe care o conduce. Prima măsura pe agenda instituției: implementarea în 2012 a biletului unic pe RATB si Metrorex.

Autoritatea Metropolitană de Transport București este o structură nou-înființată menită să reglementeze transportul public, atât de subteran cât și de suprafață. „Ea își are domeniul de activitate pe toata zona București-Ilfov. Autoritatea va fi un ordonator terțiar de credite, o să colaboreze cu instituții precum RATB, Metrorex, CFR sau companii care operează trenuri regionale”, explică Adrian Criț. Printre principalele proiecte pe care le va implementa noua structură se numără circuitul de cale ferată de pe Centura Capitalei. Acesta va fi comasat cu prelungirea unor linii de autobuze sau înfiinţarea unora noi care să transporte călătorii către și dinspre viitoarele staţii de tren. Printr-o sincronizare cu programul trenurilor, bucureştenii vor putea să ajungă din Sudul în Nordul oraşului fără să treacă prin Centrul Capitalei. „Dorim o integrare cât mai rapidă a tuturor tipurilor de transport la nivel metropolitan, mai ales pentru a da drumul cât mai repede la acel circuit de cale ferată din jurul Bucureștiului. Vorbim aici de termene medii și lungi pentru aceste proiecte. Medii însemnând până la 10 ani iar lungi probabil pâna în 2050. Exista deja o strategie pe termen mediu care urmează să fie aprobată după ce va fi supusă dezbaterii publice. Oricum, anul viitor vom realiza integrarea tarifară, adică biletul unic”, adaugă directorul AMT.
Activitatea Autorității va presupune și cercetarea pieței, depistarea unui noi trasee dar și catalogarea zonelor în funcție de destinația acestora. Mai mult, institutia poate elabora și sugestii cu privire la tarifele RATB și Metrorex. „Trebuie să definim foarte bine cererea de transport în toata zona metropolitană, pentru că acest lucru nu s-a făcut până acum. Nu putem vorbi de transport public în condițiile în care nu cunoaștem zonele de dezvoltare ale metropolei. În măsura în care ar exisa unele analize privind politica tarifară pentru transportul public bucurestean autoritatea va putea da sugestii în acest sens”, susține Criț care adaugă că va fi vizată în acest ansamblu și o componentă ignorată în ultimii ani la nivelul Capitalei: „Vrem prioritizarea transportului pe sine; metroul, tramvaiul si transportul pe calea ferată sunt cele mai rapide mijloace de tranport public și vrem să creăm legături esențiale cu autobuzele și troleibuzele”.

Potrivit actului normativ de înființare numărul maxim de posturi prevăzut pentru Autoritate este de 80. Instituția va funcționa într-o primă fază cu mult mai puțini oameni. „Vom lucra pentru început cu 30 de angajați. Pe măsură ce problemele se vor diversifica vom face și alte încadrări. Într-o prima faza vom delega și detașa persoane de la alte instituții”, conchide Adrian Criț.

Citește și Ce beneficii aduce bucureștenilor Autoritatea Metropolitană de Transport

Înființarea AMT vine ca urmare a unei scrisori de intenție transmisă Guvernului de FMI, anul trecut, în care se sublinia că activitatea de transport public a RATB și Metrorex trebuie să fie gestionată de o singură autoritate metropolitană de transport, astfel încât bucureștenii și locuitorii din comunele limitrofe să poată utiliza același bilet, la același tarif, indiferent dacă utilizează metroul, trenul, autobuzul sau tramvaiul.

http://b365.realitatea.net/news/adrian-crit-directorul-amt-vom-revitaliza-transportul-public-pe-sine-in-capitala/
memorat
22 Decembrie 2011, 11:20:12
Răspuns #65

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Ce beneficii aduce bucureștenilor Autoritatea Metropolitană de Transport

În cel mult o lună, organismul care va gestiona transportul public bucureştean își va intra în drepturi. Proiectul de hotărâre privind regulamentul de organizare şi funcţionare a Autorităţii Metropolitane de Transport a trecut de Executiv și deja se caută specialişti pentru posturile din instituţie. Printre primele măsuri pe care le va implementa AMT se număra integrarea tarifară a transportului public de suprafaţă cu cel din subteran.
La mai bine de două luni de la emiterea ordonanţei care stabilea înfiinţarea instituţiei, Guvernul a avizat şi regulamentul de organizare şi funcţionare a Autoritatea Metropolitană de Transport (AMT). Practic, scheletul administrativ al instituţiei este gata iar acum se caută persoane avizate care să-şi ia posturile în primire. Este vorba, teoretic, despre specialiști cu experienţă în managementul transportului public, care se vor ocupa de buna funcţionare a reţelei de autobuze, tramvaie, troleibuze, metrou şi maxi-taxi-uri a Capitalei. Printre primele măsuri pe care le va implementa AMT se număra integrarea tarifară a transportului public de suprafaţa cu transportul public de subteran – aşa-numitul „bilet unic” cerut de reprezentanții FMI Guvernului României printr-o scrisoare de intenție transmisă anul trecut.

„Este vorba despre un singur titlu de transport care să poată fi utilizat de către călător atât la suprafaţă cât şi în subteran. Asta ca să nu cheltuiască de două ori, în suma dublă, ca să se deplaseze dintr-o parte în alta a oraşului”, explica pentru B365.ro directorul Metrorex, Gheorghe Udriște.

Măsură nu ar fi doar în beneficiul bucureștenilor. Extinsă şi la operatorii privaţi, s-ar aduna mai mulţi bani la buget, spune la rândul său directorul AMT, Adrian Criț. “Noi ne dorim extinderea acestui sistem şi la operatorii privaţi de transport pentru a scăpa de evaziunea fiscală. Sunt discuţii în acest sens. Este şi o comisie formată care analizează introducerea acestor tarife unice. Înainte de toate acestea mai este un lucru important de făcut. Şi Metrorex trebuie să aibă posibilitatea să încarce cardurile RATB atât cu abonamente cât şi cu portofel electronic”, explică șeful Autorității. “Eu cred că în primul trimestru al anului viitor putem vorbi de implementarea acestei tarifari integrate. Este un termen fezabil şi măsura uşor de implementat”, completează Udriște.
Modernizările vor fi făcute „cu cap”

Un alt exemplu ar fi dezvoltarea investiţiilor şi modernizarea ca beneficiu direct al bucureştenilor. „Acolo unde avem o linie de metrou în subteran nu modernizez şi linia de tramvai de la suprafaţă sau nu introduc o nouă linie de autobuz sau troleibuz. Linia de metrou trebuie să devină principalul culoar de transport, liniile de suprafaţă trebuie să se desfăşoare perpendicular pe linia de metrou şi să alimenteze reţeaua din subteran: eficienţa e pe toate părţile. Călătorii vor folosi un mijloc de transport mai adecvat, Metrorex va avea mai mulţi călători iar RATB îşi va eficientiza costurile cu consumul de carburanţi şi energie electrică”, continuă directorul Metrorex.

Autoritatea, „veche” de patru ani

Proiectul Autorităţii Metropolitane de Transport a stat ani buni în sertarele Ministerului Transporturilor. “Chiar dacă legea privind ariile metropolitane sau legea metropolei nu au fost încă adoptate, și există la nivelul Parlamentului o dezbatere extrem de aprinsă din foarte multe puncte de vedere, noi (n.r. – Ministerul Transporturilor) considerăm că este absolut necesară înfiinţarea unei Autorităţi Metropolitane de Transport Bucureşti “, declara în martie 2008 Ludovic Orban, pe atunci ministru de resort.

La vremea respectivă AMT trebuia să fie înființată ca o instituţie publică cu patrimoniu propriu. Aria geografică a AMT trebuia să includă municipiul Bucureşti, judeţul Ilfov şi localităţile limitrofe aparţinând altor judeţe, cu posibilitate de extindere.


http://b365.realitatea.net/news/ce-beneficii-aduce-bucurestenilor-autoritatea-metropolitana-de-transport/
memorat
25 Decembrie 2011, 19:45:02
Răspuns #66

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
Declaratia de avere a domnului Director actual a regiei: Viorel Popescu.
Observ ca este cam avut...
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
04 Ianuarie 2012, 11:25:28
Răspuns #67

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Card unic de autobuz şi metrou, din vară, în Capitală

Autoritatea Metropolitană de Transport Bucureşti va introduce, până în luna iunie a acestui an, un bilet unic de transport public, atât la suprafaţă cât şi la metrou, pe modelul biletelor deja existente în majoritatea capitalelor europene.
Potrivit Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, în subordinea căruia se află nou înfiinţata Autoritate Metropolitană de Transport (AMTB), sistemul va fi dezvoltat şi testat în prima parte a acestui an, pentru ca până la jumătatea anului să poate deveni funcţional.

Autoritatea Metropolitană este instituţia publică desemnată să asigure politica privind planificarea strategică, monitorizarea şi avizarea activităţilor privind autorizarea, organizarea şi controlul funcţionării serviciilor de transport public de călători în zona metropolitană Bucureşti, pentru transportul cu metroul, autobuze, microbuze, tramvaie, troleibuze, trenuri regionale şi transport naval.

Conform legii, AMTB este ordonator terţiar de credite şi se finanţează de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii.


Sursa: Agerpres


http://b365.realitatea.net/news/card-unic-de-autobuz-si-metrou-din-vara-in-capitala/
memorat
04 Ianuarie 2012, 16:40:24
Răspuns #68

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Cunoaste cineva proiectele pe anul asta ? Atat la capitolul modernizari cat si la cel de achiztii vehicule in special?
memorat
09 Ianuarie 2012, 10:32:47
Răspuns #69

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
EXCLUSIV !

Bucureştenii şi cei din provincie ar putea renunţa, din vară, la maşina personală prin Capitală

Autorităţile vor să elimine unele mijloace de transport în comun şi să ieftinească abonamentele, prin introducerea sistemului unic de tarifare. Totodată, pentru ca o instituţie nou înfiinţată- Autoritatea Metropolitană de Transport să se poată autofinanţa, firmele cu mai mult de nouă angajaţi ar putea plăti o taxă.
Într-un interviu acordat "Evenimentului zilei", directorul" Autorităţii Metropolitane de Transport, Adrian Criţ, a explicat că, pentru bucureşteni sau pentru cei care fac naveta din localităţile învecinate, mersul la serviciu va trebui reinventat, astfel încât să nu mai stea mult în trafic.

Totodată, Criţ este de părere că unele mijloace de transport ar trebui eliminate din zonele în care există autobuz, troleu, metrou şi tramvai, pe motiv că menţinerea lor în trafic nu mai este rentabilă.

Bilete valabile 1-2 ore şi economii pentru călător

"Ne gândim să implementăm un sistem prin care călătorul să poată circula timp de o oră-două cu acelaşi bilet. Totul depinde de blocajele din trafic şi de dimensiunea transportului public. Se fac nişte studii pentru a stabili intervalul în care se va putea circula cu acelaşi bilet", a explicat directorul instituţiei nou înfiinţate.
Totodată, cei care vor opta să îşi facă un abonament valabil la metrou, autobuz şi tramvai vor achita mai puţin pe viitor. "Cel care va cumpăra un astfel de abonament nu va mai achita 35 de lei abonamentul de la metrou şi 50 de lei cel RATB, ci mai puţin. Asta înseamnă sistemul de tarifare unic. Astfel, nu ar avea rost implementarea lui", a mai spus Adrian Criţ.

Întrebat dacă va fi acelaşi tarif pentru o călătorie cu orice mijloc de transport, directorul a explicat că nu se poate decide aşa ceva, pentru că fiecare operator are costuri diferite, chiar dacă se parcurge aceeaşi distanţă.

Astfel, tariful va fi stabilit în funcţie de ce mijloc de transport se foloseşte: autobuz, metrou, microbuz sau tren. Ulterior, banii se vor împărţi.

"Uneori este aglomerat pentru că lumea nu validează"

Şi pentru ilegaliştii care circulă fără bilet a găsit soluţie şeful instituţiei care va stabili unde, când şi ce mijloc de transport în comun va circula pe viitor. În opinia acestuia, va trebui ca românii să devină vestici.
"În vest se urcă numai pe uşa din faţă, noi de ce nu putem să fim vestici. Uneori, în staţii este aglomeraţie pentru că lumea nu validează. Probabil, uşor, uşor, o să ajungem să-i civilizăm şi pe oamenii mari. Ne gândim şi vom decide", este de părere cel care a fost, până de curând, directorul Regiei de Transport în Comun Bucureşti.

Trenul va merge până în staţia RATB

Pe viitor, linia unui autobuz se va intersecta cu gara unui tren care circulă în zona metropolitană a Capitalei sau cu staţia unui maxi-taxi. Totodată, vor fi înfiinţate trasee noi, cu capăt de linie în faţa unor parcări, care vor fi construite la intrarea în Bucureşti.

Motivul: cei care vin în Capitală îşi pot lăsa maşina şi pot lua un mijloc de transport în comun, astfel că oraşul nu va mai fi aşa de aglomerat. Totodată, acesta a explicat că cererea de transport trebuie transferată pe calea ferată.

Mai ales unde există mari centre comerciale, pentru că acolo este nevoie de mijloace de transport de minimum 100 de locuri, vehicule pe care operatorii actuali de transport nu le au.

Bucureştenii vor putea cumpăra abonamente integrate valabile, de exemplu, pe metrou şi maxi-taxi, pe tren şi RATB.

Orice aviz se obţine de la Autoritate

"Preţul abonamentelor va fi mult mai mic când tarifele o să fie integrate. De la 1 iunie, sperăm să dăm drumul la acest sistem", a adăugat acesta. Totuşi, directorul încă nu s-a întâlnit cu operatorii privaţi şi nu a pus pe hârtie nimic concret.

Şi deşi şeful Autorităţii recunoaşte că starea infrastructurii CFR în zona metropolitană nu este bună, acesta este optimist şi spune că este posibil să fie refăcută cu fonduri europene. Acesta a mai adăugat că, "deocamdată", nu vrea să intervină peste capul Municipalităţii şi că Primăria Capitalei va trebui să ia aviz pentru orice lucrare nouă de infrastructură.
"Dacă se va construi o stradă nouă sau se va reamenaja o arteră, autorităţile locale vor trebui să ceară aviz de la noi. Vom vedea cum va fi afectat transportul în comun de noul proiect şi vom decide dacă este oportună sau nu investiţia". Şi programul de trans port îl va elabora tot Autoritatea.

15 ani
este durata de viaţă a mijloacelor de transport în comun. Tramvaiele şi troleibuzele sunt mai vechi

INTERVIU

Soluţie de finanţare: taxă pentru firmele care au mai mult de nouă angajaţi

EVZ: Există trasee care ar putea fi anulate pentru că nu sunt rentabile?
Adrian Criţ: Există. De exemplu, Bucureştii Noi. De pe Calea Griviţei şi până la Laromet se suprapun toate mijloacele de transport în comun. Cel mai eficient şi care trebuie să rămână este metroul.

Nu s-au făcut investiţii în infrastructura de tramvai. Ar fi absurd să investim în reabilitarea ei şi în metrou. Rămân în zonă autobuzul, troleibuzul, dar e absurd să investeşti în tramvai. O altă zonă este Drumul Taberei.

Cum o să vă finanţaţi, care este bugetul noii instituţii?
Este bugetată, deocamdată, de la bugetul de stat. Nu îmi place că este bugetată de la stat şi vom încerca să ne finanţăm din surse proprii. Vă dau două modele.

În Franţa, în zona Lyon, societăţile comerciale care au mai mult de nouă angajaţi plătesc o taxă la Autoritatea Metropolitană. Altă soluţie ar fi perceperea de taxe pentru avizele pe care instituţia le va da.

Câţi angajaţi are Autoritatea?
Momentan, eu sunt singurul angajat al instituţiei şi lucrez cu oameni delegaţi de la Ministerul Transporturilor, de la Metrorex şi de la RATB.



http://www.evz.ro/detalii/stiri/din-iunie-bucurestenii-ar-putea-lasa-masina-960710.html






memorat
18 Ianuarie 2012, 11:33:21
Răspuns #70

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Legea 8/2012 pentru aprobarea OG 21/2011 privind infiintarea Autoritatii Metropolitane de Transport Bucuresti. Legea nr. 8/2012

Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 20 din 10 ianuarie 2012

Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.

Art. I
Se aproba Ordonanta Guvernului nr. 21 din 30 august 2011 privind infiintarea Autoritatii Metropolitane de Transport Bucuresti, adoptata in temeiul art. 1 pct.III.7 din Legea nr. 131/2011 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonante, si publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 623 din 1 septembrie 2011, cu urmatoarele modificari si completari:

1. Articolul 3 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 3
A.M.T.B. este ordonator secundar de credite si se finanteaza de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor si Infrastructurii, din venituri proprii, din fonduri externe si din alte surse legal constituite."

2. La articolul 6 se introduce un nou alineat, alineatul (2), cu urmatorul cuprins:
"(2) Modificarea structurii organizatorice a A.M.T.B. se aproba prin ordin al ministrului transporturilor si infrastructurii."

3. Articolul 7 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 7
(1) A.M.T.B. are urmatoarele atributii principale:
a) coordonarea unitara a serviciului de transport public de calatori in zona metropolitana;
b) elaboreaza Strategia de dezvoltare a transportului public de calatori si Planul de transport public pentru zona metropolitana pe termen mediu si lung;
c) colaboreaza cu structurile administratiei publice centrale si locale la realizarea programelor de investitii si prioritizarea obiectivelor din cadrul acestor programe;
d) stabileste politica tarifara unica si de taxare in domeniul transportului public de calatori pentru zona metropolitana;
e) monitorizeaza modul de informare a calatorilor, imaginea si marketingul transportului public de calatori, precum si calitatea serviciilor de transport, initiaza masuri de imbunatatire a acestora;
f) realizeaza cercetari de piata privind, cererea, oferta si calitatea serviciilor de transport si, in functie de aceste criterii, stabileste/actualizeaza Programul de transport public local valabil pentru zona metropolitana;
g) face propuneri legislative de reglementare in domeniul transportului public de calatori, cu consultarea administratiilor publice locale aflate in zona metropolitana Bucuresti, concepe norme de aplicare a acestor reglementari in raza de activitate;
h) colaboreaza cu administratorii infrastructurii de transport si cu operatorii de transport la intocmirea programelor de investitii in infrastructura de transport public de calatori si isi exprima avizul consultativ in legatura cu traseele de transport public de calatori;
i) colaboreaza cu structurile de planificare urbana si teritoriala din cadrul autoritatilor administratiei publice centrale si locale pentru corelarea dezvoltarii si planificarii sistemului de transport public de calatori din raza de activitate, cu prevederile documentatiilor de urbanism si amenajarea teritoriului;
j) initiaza masuri pentru promovarea transportului public de calatori in comun;
k) colaboreaza la intocmirea de catre administratiile ce detin infrastructura de management al traficului a programelor de investitii in infrastructura de management al traficului si avizarea acestora, pentru partea privind transportul public de calatori.
(2) A.M.T.B. exercita atributiile ce revin potrivit Legii serviciilor de transport public local nr. 92/2007, cu modificarile si completarile ulterioare, autoritatilor administratiei publice locale, respectiv Consiliului General al Municipiului Bucuresti si Consiliului Judetean Ilfov, referitoare la infiintarea, autorizarea, organizarea, exploatarea, gestionarea si controlul functionarii serviciilor de transport public de persoane prin servicii regulate si servicii regulate speciale intre unitatile administrativ-teritoriale in zona metropolitana.
(3) In realizarea atributiilor prevazute la alin. (2), A.M.T.B. este autoritate de autorizare."

4. Dupa articolul 11 se introduc doua noi articole, articolele 11^1 si 11^2, cu urmatorul cuprins:
"
Art. 11^1
A.M.T.B. realizeaza venituri proprii si din activitati de asistenta tehnica, avizare, autorizare, consultanta si alte activitati economice in domeniul transportului public de calatori. Tarifele aferente prestarii acestor activitati se aproba prin ordin al ministrului transporturilor si infrastructurii.

Art. 11^2
Programul de transport public local prin curse regulate aplicabil pe raza municipiului Bucuresti si a judetului Ilfov, aprobat potrivit legii pana la data intrarii in vigoare a legii de aprobare a prezentei ordonante, isi mentine valabilitatea."

Art. II
Legea serviciilor de transport public local nr. 92/2007, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 262 din 19 aprilie 2007, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica dupa cum urmeaza:

1. La articolul 4 alineatul (1), literele b), c) si g) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
"b) se efectueaza pe raza teritorial-administrativa a unei localitati, respectiv pe raza administrativ-teritoriala a zonei metropolitane, sau numai intre localitatile unui judet, in functie de tipul de transport stabilit potrivit legii. In cazul in care traseul transportului pe sina depaseste limita localitatii, acesta va fi considerat transport public local;
c) se executa pe rute si cu programe de circulatie prestabilite de catre autoritatile competente desemnate potrivit legii;
.......................................................
g) transportul cu autobuzele se efectueaza numai pe baza de licente de traseu si caiete de sarcini, elaborate si eliberate in conditiile stabilite prin normele de aplicare elaborate si aprobate prin ordin comun al ministrului administratiei si internelor si ministrului transporturilor si infrastructurii, denumite in continuare Norme."

2. La articolul 4, alineatul (1^1) se abroga.

3. La articolul 5, alineatul (3) se abroga.

4. La articolul 16, alineatul (6) se abroga.

5. La articolul 37, alineatul (11) se abroga.

6. La articolul 45 alineatul (7), litera b) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"b) nerespectarea prevederilor art. 5 alin. (2) si ale lit. d) a alin. (4) privind conditiile in care se executa transportul public local de persoane prin curse regulate speciale;"

Art. III

La data intrarii in vigoare a prezentei legi, Ordonanta Guvernului nr. 4/2011 pentru completarea Ordonantei Guvernului nr. 19/1997 privind transporturile, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 78 din 31 ianuarie 2010, se abroga."


Aceasta lege a fost adoptata de Parlamentul Romaniei, cu respectarea prevederilor art. 75 si ale art. 76 alin. (2) din Constitutia Romaniei, republicata.


http://www.dreptonline.ro/legislatie/lege_8_2012_aprobare_og_21_2011_autoritatea_metropolitana_transport_bucuresti.php


Aceasta lege privind infiintarea Autoritatii Metropolitane de Transport Bucuresti (AMTB) a fost publicata in Monitorul Oficial !
memorat
31 Ianuarie 2012, 22:01:10
Răspuns #71

CHITARA 213

  • Vizitator
RATB cere scumpirea biletelor

Conducerea RATB cere scumpirea biletelor la doi lei pe calatorie, din pricina cresterii cheltuielilor pentru exploatarea mijloacelor de transport in comun.

Decizia RATB de a propune cresterea pretului are in vedere majorarea pretului la motorina si energie electrica, dar si a cotei TVA, care a crescut de la 19 al 24%, informeaza Ziarul Financiar.

RATB nu a mai majorat tarifele la calatorii din 2008, iar in prezent o calatorie cu mijloacele de transport in comun in Capitala costa 1,3 lei.

Sorin Oprescu declara in urma cu cateva zile ca nu ar fi de acord cu majorarea tarifelor.

Daca se opereaza scumpirea dorita de RATB, o calatorie cu autobuzul, tramvaiul sau troleul ar costa doi lei, exact cat o calatorie cu metroul.

Metrorex a scumpit in august calatoria cu metroul, cu pana la 25%, astfel incat o calatorie cu metroul costa doi lei.

http://www.ziare.com/stiri/ratb/ratb-cere-scumpirea-biletelor-1148069
memorat
13 Martie 2012, 16:47:51
Răspuns #72

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Viorel Popescu, dir. gen. RATB: Contabilizam fiecare picatura de combustibil

Viorel Popescu este director general al Regiei Autonome de Transport Bucuresti (RATB) din noiembrie 2011, iar prima sa decizie, extrem de importanta in economia institutiei pe care o conduce, a fost eliminarea sustragerilor de combustibil, intens mediatizata. Despre cum a reusit acest lucru, dar si despre investitiile pe care le doreste in imbunatatirea activitatii Regiei ne-a oferit detalii intr-un interviu.

ZIUA CARGO: Cum solutionati problema sustragerilor de motorina din Regie? Ati implementat sistemul de monitorizare in trafic a mijloacelor de transport ale RATB? Cat costa si ce imbunatatiri va aduce?

Viorel Popescu: Problema sustragerilor de combustibil la RATB este de domeniul trecutului. Sistemul actual de alimentare cu carburant a vehiculelor RATB se inlocuieste in prezent cu unul nou, capabil sa monitorizeze si sa gestioneze traseul carburantului de la furnizor pana la consumul efectiv al acestuia. Vehiculele sunt dotate cu senzori care vor semnala orice scurgere de combustibil si orice deschidere a capacului de la rezervor, iar in statiile de alimentare se instaleaza camere de supraveghere si sistem de identificare a fiecarui sofer.

In acest moment avem combustibil Rompetrol si se instaleaza pompe de la aceasta companie in toate autobazele Regiei.  Costul investitiei este suportat in totalitate de SC Rompetrol Downstream SRL, care a fost desemnata castigatoare in urma licitatiei electronice desfasurate prin SEAP.

ZIUA CARGO: Ce noutati aduce pentru RATB infiintarea Autoritatii Metropolitane de Transport Bucuresti? (biletul unic, trasee preorasenesti etc.)?

Viorel Popescu: Infiintarea Autoritatii este benefica pentru functionarea transportului public din Capitala si din zona metropolitana. Integrarea este deosebit de importanta operatorilor de transport public, inclusiv CFR, pentru ca se creeaza, astfel, un singur mediu de exploatare, care poate fi mai bine gestionat, prin integrarea retelelor, traseelor, orarelor, realizarea de statii si terminale multimodale, precum si aplicarea unui sistem unic de taxare.

Noi, impreuna cu Metrorex, am realizat deja primul pas in ceea ce priveste integrarea, prin utilizarea cardului ACTIV, care asigura accesul in ambele retele. Infiintarea Autoritatii Metropolitane de Transport va facilita continuarea procesului, pana la integrarea tarifara completa si, speram, afilierea altor operatori de transport public, in viitor.

ZIUA CARGO: Exista intentia de a cere CGMB majorarea pretului calatoriei, sau asteptati introducerea biletului unic?

Viorel Popescu: In prezent, actualizarea tarifelor de calatorie se face in conformitate cu prevederile Legii nr. 92/2007 si este de competenta Consiliul General al Municipiului Bucuresti. In luna noiembrie 2011, RATB a transmis Primariei Municipiului Bucuresti si Consiliului General al Municipiului Bucuresti o noua propunere de majorare a tarifului de calatorie, de la 1,3 lei la 2 lei. Mentionam ca tariful de 1,3 lei/calatorie este operabil din februarie 2008.

Propunerea de majorare a tarifului are ca motivatie cresterea cheltuielilor de exploatare ale mijloacelor de transport in comun, avand in vedere ca, din februarie 2008 si pana in prezent, pretul motorinei a crescut cu aproximativ 70%, de asemenea cel al energiei electrice, iar cota TVA a crescut de la 19 la 24%.

Subventii de 60%

ZIUA CARGO: Care este situatia subventionarii pretului calatoriei, avand in vedere ca, in decembrie anul trecut, a fost necesara o suplimentare a bugetului Regiei, prin Hotarare CGMB, pentru a putea fi acoperite aceste costuri?

Viorel Popescu: Activitatea de transport public de persoane desfasurata de Regia Autonoma de Transport Bucuresti este finantata an de an in proportie de 50-60% de la bugetul local al Municipiului Bucuresti, prin diferenta de tarif acordata ca protectie sociala calatorilor.

Pentru anul 2011, Consiliul General al Municipiului Bucuresti a aprobat, initial, alocarea sumei de 489 milioane lei ca subventie (circa 77% din necesarul estimat de regie). Nivelul diferentei de tarif aprobata a fost insuficient pentru desfasurarea in bune conditii a activitatii prestate. Regia a intreprins demersuri repetate de suplimentare a surselor alocate, pentru a putea asigura o prestatie de transport apropiata de nivelul cererii. Municipalitatea a aprobat, in luna decembrie, suplimentarea cu 24 milioane lei a fondurilor alocate in anul 2011.

RATB se va innoi cu 150 de troleibuze si 15 tramvaie Bucur LF                                             

ZIUA CARGO: Ce investitii are programate RATB in anul 2012? (atat obiective in continuare, cat si noi, plus cele care vor fi finalizate - tramvaiele Bucur etc.)? Intentionati sa faceti achizitii in acest an? Exista o Hotarare CGMB din septembrie 2009 prin care se aproba achizitionarea a 150 de troleibuze. Va putea fi pusa in aplicare anul acesta sau a expirat?

Viorel Popescu: Programul de investitii propus de RATB pentru anul 2012 are la baza strategia de dezvoltare a serviciului public de transport de suprafata in Municipiul Bucuresti, strategie care prevede modernizarea si extinderea infrastructurii retelei de tramvaie si troleibuze, inlocuirea si marirea parcului de autobuze, tramvaie si troleibuze.

Dintre obiectivele programului de investitii, amintim:

- modernizarea liniei de tramvai pe Str. Nicolae Teclu, Bd. Camil Ressu, Bd. Gloriei si Str. Piatra Morii;

- modernizarea depoului Titan;

- fabricarea in cadrul Uzinei RATB a 15 tramvaie Bucur LF;

- achizitia a 150 troleibuze;

- achizitia a 50 de automate de vanzare si reincarcare carduri;

- achizitionarea a 100 instalatii de climatizare pentru autobuzele Mercedes Citaro Euro 3.

Mentionam ca programul de investitii este analizat de Primaria Municipiului Bucuresti si Consiliul General al Municipiului Bucuresti si va fi aplicabil numai daca resursele financiare vor permite acest lucru.

Linii turistice in functie de solicitari

ZIUA CARGO: Va fi mentinuta activitatea liniilor turistice la manastirile din jurul Bucurestiului? Dar a liniei turistice din oras? Intentionati sa cumparati autobuze etajate, sau veti inchiria in continuare de la RAT Constanta? Cat costa inchirierea si cat ar costa achizitionarea unor astfel de vehicule?

Viorel Popescu: In prezent, liniile ecumenice RATB functioneaza numai pentru grupuri turistice organizate. In conditiile unor rezervari concrete, RATB organizeaza curse turistice intre Bucuresti si manastirile Caldarusani, Balamuci, Comana, Cernica, Pasarea, Bisericile Adormirea Maicii Domnului din Calugareni, Sf. Ilie din Calugareni, Sf. Voievozi din Hulubesti, precum si Parcul Natural Comana.

Referitor la proiectul Bucharest City Tour, va informam ca acesta va continua si in acest an, odata cu incalzirea vremii. Nu s-a stabilit inca modul de procurare a autobuzelor care vor deservi acest traseu, insa cert este ca vor fi autobuze supraetajate.

ZIUA CARGO: Care este situatia liniilor preorasenesti la inceputul anului 2012 (cate linii mai sunt in contract si daca vor fi mentinute autobuzele Mercedes pe aceste trasee)?

Viorel Popescu: In prezent, RATB are contracte de transport cu primariile din localitatile Chitila, Magurele, Bragadiru, Dragomiresti Vale, Mogosoaia si Otopeni, pentru exploatarea a 7 linii, si anume: 422, 427, 453, 438, 421, 460 si 449.

Autobuze Mercedes sunt programate sa circule numai pe liniile 422, 438, 460 si 449, conform contractelor incheiate cu primariile Chitila, Bragadiru, Mogosoaia si Otopeni.


http://www.ziuacargo.ro/stiri/interviu-stiri/viorel-popescu-dir-gen-ratb-contabilizam-fiecare-picatura-de-combustibil
memorat
13 Martie 2012, 20:17:20
Răspuns #73

CHITARA 213

  • Vizitator
Viorel Popescu, dir. gen. RATB: Contabilizam fiecare picatura de combustibil

Viorel Popescu este director general al Regiei Autonome de Transport Bucuresti (RATB) din noiembrie 2011, iar prima sa decizie, extrem de importanta in economia institutiei pe care o conduce, a fost eliminarea sustragerilor de combustibil, intens mediatizata. Despre cum a reusit acest lucru, dar si despre investitiile pe care le doreste in imbunatatirea activitatii Regiei ne-a oferit detalii intr-un interviu.

ZIUA CARGO: Cum solutionati problema sustragerilor de motorina din Regie? Ati implementat sistemul de monitorizare in trafic a mijloacelor de transport ale RATB? Cat costa si ce imbunatatiri va aduce?

Viorel Popescu: Problema sustragerilor de combustibil la RATB este de domeniul trecutului. Sistemul actual de alimentare cu carburant a vehiculelor RATB se inlocuieste in prezent cu unul nou, capabil sa monitorizeze si sa gestioneze traseul carburantului de la furnizor pana la consumul efectiv al acestuia. Vehiculele sunt dotate cu senzori care vor semnala orice scurgere de combustibil si orice deschidere a capacului de la rezervor, iar in statiile de alimentare se instaleaza camere de supraveghere si sistem de identificare a fiecarui sofer.

In acest moment avem combustibil Rompetrol si se instaleaza pompe de la aceasta companie in toate autobazele Regiei.  Costul investitiei este suportat in totalitate de SC Rompetrol Downstream SRL, care a fost desemnata castigatoare in urma licitatiei electronice desfasurate prin SEAP.

ZIUA CARGO: Ce noutati aduce pentru RATB infiintarea Autoritatii Metropolitane de Transport Bucuresti? (biletul unic, trasee preorasenesti etc.)?

Viorel Popescu: Infiintarea Autoritatii este benefica pentru functionarea transportului public din Capitala si din zona metropolitana. Integrarea este deosebit de importanta operatorilor de transport public, inclusiv CFR, pentru ca se creeaza, astfel, un singur mediu de exploatare, care poate fi mai bine gestionat, prin integrarea retelelor, traseelor, orarelor, realizarea de statii si terminale multimodale, precum si aplicarea unui sistem unic de taxare.

Noi, impreuna cu Metrorex, am realizat deja primul pas in ceea ce priveste integrarea, prin utilizarea cardului ACTIV, care asigura accesul in ambele retele. Infiintarea Autoritatii Metropolitane de Transport va facilita continuarea procesului, pana la integrarea tarifara completa si, speram, afilierea altor operatori de transport public, in viitor.

ZIUA CARGO: Exista intentia de a cere CGMB majorarea pretului calatoriei, sau asteptati introducerea biletului unic?

Viorel Popescu: In prezent, actualizarea tarifelor de calatorie se face in conformitate cu prevederile Legii nr. 92/2007 si este de competenta Consiliul General al Municipiului Bucuresti. In luna noiembrie 2011, RATB a transmis Primariei Municipiului Bucuresti si Consiliului General al Municipiului Bucuresti o noua propunere de majorare a tarifului de calatorie, de la 1,3 lei la 2 lei. Mentionam ca tariful de 1,3 lei/calatorie este operabil din februarie 2008.

Propunerea de majorare a tarifului are ca motivatie cresterea cheltuielilor de exploatare ale mijloacelor de transport in comun, avand in vedere ca, din februarie 2008 si pana in prezent, pretul motorinei a crescut cu aproximativ 70%, de asemenea cel al energiei electrice, iar cota TVA a crescut de la 19 la 24%.

Subventii de 60%

ZIUA CARGO: Care este situatia subventionarii pretului calatoriei, avand in vedere ca, in decembrie anul trecut, a fost necesara o suplimentare a bugetului Regiei, prin Hotarare CGMB, pentru a putea fi acoperite aceste costuri?

Viorel Popescu: Activitatea de transport public de persoane desfasurata de Regia Autonoma de Transport Bucuresti este finantata an de an in proportie de 50-60% de la bugetul local al Municipiului Bucuresti, prin diferenta de tarif acordata ca protectie sociala calatorilor.

Pentru anul 2011, Consiliul General al Municipiului Bucuresti a aprobat, initial, alocarea sumei de 489 milioane lei ca subventie (circa 77% din necesarul estimat de regie). Nivelul diferentei de tarif aprobata a fost insuficient pentru desfasurarea in bune conditii a activitatii prestate. Regia a intreprins demersuri repetate de suplimentare a surselor alocate, pentru a putea asigura o prestatie de transport apropiata de nivelul cererii. Municipalitatea a aprobat, in luna decembrie, suplimentarea cu 24 milioane lei a fondurilor alocate in anul 2011.

RATB se va innoi cu 150 de troleibuze si 15 tramvaie Bucur LF                                             

ZIUA CARGO: Ce investitii are programate RATB in anul 2012? (atat obiective in continuare, cat si noi, plus cele care vor fi finalizate - tramvaiele Bucur etc.)? Intentionati sa faceti achizitii in acest an? Exista o Hotarare CGMB din septembrie 2009 prin care se aproba achizitionarea a 150 de troleibuze. Va putea fi pusa in aplicare anul acesta sau a expirat?

Viorel Popescu: Programul de investitii propus de RATB pentru anul 2012 are la baza strategia de dezvoltare a serviciului public de transport de suprafata in Municipiul Bucuresti, strategie care prevede modernizarea si extinderea infrastructurii retelei de tramvaie si troleibuze, inlocuirea si marirea parcului de autobuze, tramvaie si troleibuze.

Dintre obiectivele programului de investitii, amintim:

- modernizarea liniei de tramvai pe Str. Nicolae Teclu, Bd. Camil Ressu, Bd. Gloriei si Str. Piatra Morii;

- modernizarea depoului Titan;

- fabricarea in cadrul Uzinei RATB a 15 tramvaie Bucur LF;

- achizitia a 150 troleibuze;

- achizitia a 50 de automate de vanzare si reincarcare carduri;

- achizitionarea a 100 instalatii de climatizare pentru autobuzele Mercedes Citaro Euro 3.

Mentionam ca programul de investitii este analizat de Primaria Municipiului Bucuresti si Consiliul General al Municipiului Bucuresti si va fi aplicabil numai daca resursele financiare vor permite acest lucru.

Linii turistice in functie de solicitari

ZIUA CARGO: Va fi mentinuta activitatea liniilor turistice la manastirile din jurul Bucurestiului? Dar a liniei turistice din oras? Intentionati sa cumparati autobuze etajate, sau veti inchiria in continuare de la RAT Constanta? Cat costa inchirierea si cat ar costa achizitionarea unor astfel de vehicule?

Viorel Popescu: In prezent, liniile ecumenice RATB functioneaza numai pentru grupuri turistice organizate. In conditiile unor rezervari concrete, RATB organizeaza curse turistice intre Bucuresti si manastirile Caldarusani, Balamuci, Comana, Cernica, Pasarea, Bisericile Adormirea Maicii Domnului din Calugareni, Sf. Ilie din Calugareni, Sf. Voievozi din Hulubesti, precum si Parcul Natural Comana.

Referitor la proiectul Bucharest City Tour, va informam ca acesta va continua si in acest an, odata cu incalzirea vremii. Nu s-a stabilit inca modul de procurare a autobuzelor care vor deservi acest traseu, insa cert este ca vor fi autobuze supraetajate.

ZIUA CARGO: Care este situatia liniilor preorasenesti la inceputul anului 2012 (cate linii mai sunt in contract si daca vor fi mentinute autobuzele Mercedes pe aceste trasee)?

Viorel Popescu: In prezent, RATB are contracte de transport cu primariile din localitatile Chitila, Magurele, Bragadiru, Dragomiresti Vale, Mogosoaia si Otopeni, pentru exploatarea a 7 linii, si anume: 422, 427, 453, 438, 421, 460 si 449.

Autobuze Mercedes sunt programate sa circule numai pe liniile 422, 438, 460 si 449, conform contractelor incheiate cu primariile Chitila, Bragadiru, Mogosoaia si Otopeni.


http://www.ziuacargo.ro/stiri/interviu-stiri/viorel-popescu-dir-gen-ratb-contabilizam-fiecare-picatura-de-combustibil


1.Si vagoanele depoului Titan unde se vor duce pana se va moderniza depoul?
2.Fostele V2A-uri 4032, 4024 etc actualmente CH-PPC, dupa modernizarea depoului se vor duce laTitan?




memorat
13 Martie 2012, 20:35:29
Răspuns #74

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat

1.Si vagoanele depoului Titan unde se vor duce pana se va moderniza depoul?
2.Fostele V2A-uri 4032, 4024 etc actualmente CH-PPC, dupa modernizarea depoului se vor duce laTitan?

1.Locuri nu sunt,fie Militari ca si asa se scapa de tatre,fie Dudesti ca asa a facut si Dudestiul cand a fost modernizat si anume a trimis vagoane la Titan...
2.Pana la modernizarea depoului Titan mai vedem unde ajung vagoanele 4032,4024...
memorat
13 Martie 2012, 20:39:18
Răspuns #75

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Dintre obiectivele programului de investitii, amintim:

- modernizarea liniei de tramvai pe Str. Nicolae Teclu, Bd. Camil Ressu, Bd. Gloriei si Str. Piatra Morii;
- fabricarea in cadrul Uzinei RATB a 15 tramvaie Bucur LF;

1.Referitor la linii de tramvai modernizate pe anul asta ,slabut,foarte slabut.In principiu era de asteptat ca se va intra pe tot Dristorul-Ramnicu Sarat odata ce s-a intrat pe Liviu Rebreanu,deci asteptati-va la devierile lui 23 si 27...

2.15 LF-uri pe anul asta? Daca va fi asa ,ar fi foarte bine dar mie greu sa cred ca fac anul asta 15 bucati in conditiile in care suntem in luna martie si nu a iesit niciunul pana acum...
memorat
13 Martie 2012, 20:47:20
Răspuns #76

daf bus

  • Mesaje postate: 967
  • DAF-Da A Fost cel mai bun autobuz bucurestean!
- modernizarea liniei de tramvai pe Str. Nicolae Teclu, Bd. Camil Ressu, Bd. Gloriei si Str. Piatra Morii;
Pai tronsonul Bd Bucuresti-Noi-Jimbolia-Laromet si Sos Pantelimon cand vor intra in modernizare?
Sunt roman,gandesc romaneste!
memorat
13 Martie 2012, 20:52:40
Răspuns #77

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
- modernizarea liniei de tramvai pe Str. Nicolae Teclu, Bd. Camil Ressu, Bd. Gloriei si Str. Piatra Morii;
Pai tronsonul Bd Bucuresti-Noi-Jimbolia-Laromet si Sos Pantelimon cand vor intra in modernizare?

Deocamdata i-ati gandul...Cert este faptul ca s-a renuntat la modernizarea depoului Bucuresti Noi in favoarea depoului Titan, oare este o miza la mijloc?
memorat
13 Martie 2012, 21:32:35
Răspuns #78

costi

  • MODERATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 2076
  • Gen: Bărbat
    • http://ontherail.at.ua/
- achizitia a 50 de automate de vanzare si reincarcare carduri;
IN SFARSIT!!! ;D

memorat
14 Martie 2012, 16:03:35
Răspuns #79

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Ce promite RATB în 2012: 150 de troleibuze noi și 15 tramvaie Bucur

Directorul RATB, Viorel Popescu, susține că în 2012 regia va achiziționa 150 de tramvaie noi și va fabrica in cadrul Uzinei RATB și 15 tramvaie Bucur. Cele două investiții nu se regăsesc însă și în proiectul de buget pentru 2012.
“Dintre obiectivele programului de investitii pentru 2012, amintim: modernizarea liniei de tramvai pe Str. Nicolae Teclu, Bd. Camil Ressu, Bd. Gloriei si Str. Piatra Morii, modernizarea depoului Titan, fabricarea in cadrul Uzinei RATB a 15 tramvaie Bucur LF, achizitia a 150 troleibuze, achizitia a 50 de automate de vanzare si reincarcare carduri și achizitionarea a 100 instalatii de climatizare pentru autobuzele Mercedes Citaro Euro 3″, declară directorul RATB, Viorel Popescu, într-un interviu acordat Ziua Cargo.

Investițiile anunțate de conducerea RATB nu se regăsesc și în proiectul de buget pentru 2012 al regiei. Conform acestui document, în 2012 RATB va finaliza doar opt tramvaie Bucur în Uzina proprie și va achiziționa 5 automate de taxare și reîncărcare carduri, 150 de echipamente electronice de control carduri și 150 de echipamente de reîncarcare carduri (cu soft).

De asemenea, în proiectul de buget al RATB nu se regăsesc nici cele 150 de troleibuze anunțate a fi achiziționate în acest an, cu toate că există în acest sens o hotărâre a Consiliului General al Municipiului București din 2009, privind achiziționarea lor.


http://b365.realitatea.net/news/ce-promite-ratb-in-2012-150-de-troleibuze-noi-si-15-tramvaie-bucur/
memorat