28 Martie 2024, 14:52:39

Autor Subiect: TOTUL DESPRE TARIFE DE TRANSPORT RATB, CARTELE SI VALIDATOARE. CONTROLORII RATB.  (Citit de 62281 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

09 Octombrie 2012, 21:03:30
Răspuns #160

Doctorusat

  • MEMBRU ONORIFIC RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 612
  • Gen: Bărbat
  • Just Mee...
Se schimbă modul de acces în toate mijloacele de transport RATB


Treptat, în noul sistem au fost incluse zone cu fluxuri mari de călători, cum ar fi capetele de linii, marile intersecţii, staţiile comune mai multor linii (spre exemplu, zonele Televiziune, Ghencea, Reşiţa, Piaţa Sudului, Big Berceni, Gara de Nord, ASE, CET SUD, Platforma Alexandria).

De ce nu incearca si:
Ferentari, Zetari, Soseaua Petricani, Toboc, Colentina (partea rea famata), Reinvieri, etc.
Zone unde se urca cate 3 - 4 RRomi, cu fete de puscariasi, unde controlori nici nu-i baga in seama.

Pana la urma urmei, poate ei sa puna si 30 de controlori in fiecare statie din Bucuresti + cate doi controlori in fiecare vehicol, ca omul, cand vrea sa faca blatul, al face.

Un mic offtopic, este caz real:
In linia 25, era un boschetar de imputise tot tramvaiu.
Pe Soseaus Progresului, undeva intre statii, opreste tramvaiu, multi controlori, jandarmi, eram pasiv de o amenda (sunt blatist)
Cand a venit controlu' si la mine, logic ca nu imi validasem portofelul electronic.
Iar controlori, sigur ca au verificat pe toata lumea cu excepta boschetarului (care mai sufla si in "punga magica, de aurolac")
M-am loat cu ei in gura, cum ca nu imi validez cardul, pana nu coboara boschetarul.
Daca ala merge pe gratis + ca ne "imparfumeaza" pe toti..
Eu de ce nu as merge pe gratis.. Logic.
Cand l-au dat pe ala jos, au deblocat validatoarele, si mi-am validat si eu cardul.
Orcum, i-am injurat ca la usa cortului, ca au vrut sa imi dea amenda, dar asta nu mai conteaza.


Ceea ce conteaza, este ca indiferent de metodele lor de control, sau de permitere a accesului in vehicule, tot v-or exista blatisti.
Acum nu ca ma laud, am facut blatu si la Maxi-Taxi.
memorat
12 Octombrie 2012, 13:03:44
Răspuns #161

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
Avem controale pe liniile 221, 185, 302, 330, si in zona Trafic greu (pe liniile 1/11/47/25).
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
12 Octombrie 2012, 15:18:12
Răspuns #162

Doctorusat

  • MEMBRU ONORIFIC RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 612
  • Gen: Bărbat
  • Just Mee...
Avem controale pe liniile 221, 185, 302, 330, si in zona Trafic greu (pe liniile 1/11/47/25).
Eu personal trec pe la Trafic Greu, cu linia 25, in general in jurul orelor 06:30 respectiv 07:30.
Si 18:30 respectiv 19:30.
In functie de sensul de mers, si programul de la serviciu.
Abia astept sa dau "nas in nas" cu ei.  >:(
Ca pana acum, i-am vazut foarte rarut.
memorat
16 Octombrie 2012, 11:05:23
Răspuns #163

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
Avem controlori Ratb pe tot parcursul liniei 302!
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
17 Octombrie 2012, 23:39:21
Răspuns #164

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
Avem controlori Ratb pe tot parcursul liniei 302!
Controlalele RATB se fac din nou cu ajutorul POLITIEI LOCALE. Locuri unde veti gasii acest filtru sunt: Sos. Progresului, Petre Ispirescu, Chitila, Granitul, Ghencea, Laromet.
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
17 Octombrie 2012, 23:54:12
Răspuns #165

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
RATB continua controalele in vehiculele de transport in comun
Posted on 17 October 2012 by Comunitatea Ro-Trans


RATB continua campania de verificare a calatorilor ce folosesc mijloacele de transport a regiei. Campania a debutat cu controlale in fiecare vehicul din liniile expres 783 si 780 si s-a extins la capetele de linii importante precum: Piata PResei Libere, Ghencea, Depoul Alexandria, Piata Unirii continuand cu statii intermediale de pe traseu precum: Piata Charles de Gaules, Piata Romana, Big Berceni.
La ora actuala sunt monotorizate de catre controlori urmatoarele linii de autobuze: 221, 302, 185, 223, 303.
 
In incheiere va indemnam sa fiti un calator corect:
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
18 Octombrie 2012, 10:29:29
Răspuns #166

Andrei

  • Mesaje postate: 4403
  • Gen: Bărbat
Despre controlul de la Big Berceni din zona in care locuiesc eu, sti-am de mult timp. De 2 ori am fost prins, dar noroc ca aveam totusi abonamentul la mine. ;)
memorat
18 Octombrie 2012, 11:06:46
Răspuns #167

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
Despre controlul de la Big Berceni din zona in care locuiesc eu, sti-am de mult timp. De 2 ori am fost prins, dar noroc ca aveam totusi abonamentul la mine. ;)
Multumim de informatie.
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
01 Noiembrie 2012, 09:06:31
Răspuns #168

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
01 Noiembrie 2012, 20:45:20
Răspuns #169

Doctorusat

  • MEMBRU ONORIFIC RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 612
  • Gen: Bărbat
  • Just Mee...
Uitati cu ce au fost dotatii controlorii de bilete mai nou.

http://vimeo.com/42503574

Ok, au fost dotati cu un aparat gen scaner, care scaneaza carduriile, si observ ca este pe baza sistemului de operare  Android.

Un mic offtopic, daca tot vorbim de controlorii R.A.T.B

Inca o data am reusit sa fac blatul in tramvai, 16 statii, dintre care 7 statii cu CONTROLORII in tramvai.

Explicatie: Au controlat pe toata lumea mai putin pe mine, cand sa ajunga la mine, i-au gasit pe 2 santieristi fara titlu valabil, si i-au amendat.
Repet, AMENDAT, nu au vrut spaga.
Asta asa, ca-i inceput de luna, trag si ei tare sa isi faca norma de amenzi, ca dupa aia... tot ce o sa-i intereseze este spaguta.

Recunosc ca am avut ceva palpitatii, dar am scapat inca o data.
De mentionat ca au foat 3 Controlori, 2 dintre ei mai colorati un pic, gen de etnie RRoma, si unul alb ca branza.
Aia doi, mai colorati, foarte tupeisti, aproape ca i-au agresat pe bieti santieristi, cat despre replicile dure de injuraturi, aduse la adresa santieristilor, nu mai zic.

Asa ca pana una alta... Biletul La Control...
Ca este foarte greu sa spuna "Titlul de calatorie la control"
memorat
02 Noiembrie 2012, 10:30:22
Răspuns #170

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
Nu cere imposibilul.
Aceste aparate sunt monotorizate de SEFII controlorilor sa vada efectiv pe unde umbla.
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
02 Noiembrie 2012, 13:07:04
Răspuns #171

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Începând de sâmbătă, 03.11.2012 se poate călători şi cu biletul unic RATB – Metrorex

Ca urmare a finalizării etapelor de implementare a sistemului de integrare tarifară RATB – Metrorex, începând din data de 03.11.2012, se poate călători şi cu biletele unice, valabile în ambele reţele de transport.

Biletele vor fi puse în vânzare începând din data de 03.11.2012, la cele 229 de centre din reţeaua RATB şi în 97 de centre din reţeaua Metrorex.

Noile titluri de călătorie şi tarifele aferente acestora vor fi următoarele:

- bilet unic 60 de minute (valabil pentru RATB ÅŸi Metrorex) - 5 lei

- bilet unic cu 10 călătorii de câte 60 de minute pentru fiecare călătorie (valabil pentru RATB şi Metrorex) - 30 lei

- abonament de o zi (valabil pentru RATB ÅŸi Metrorex) - 16 lei.

Important de reţinut !

    Se poate călători în continuare cu vechile titluri de transport, deja existente în ofertele RATB  ÅŸi Metrorex.
    Noile titluri de călătorie nu sunt valabile pe liniile Expres sau pe liniile cu tarif special din reÅ£eaua RATB.
    Biletele unice trebuie să fie validate de fiecare dată, la urcarea în mijloacele de transport, la validatoarele contactless.
    Biletele ÅŸi abonamentele menÅ£ionate mai sus acceptă ultima validare cu un minut înainte de expirarea duratei de valabilitate ÅŸi, după ultima validare, permit continuarea călătoriei până la capătul liniei, cu vehiculele RATB sau până la ieÅŸirea din staÅ£ie, cu trenurile Metrorex, indiferent de durata călătoriei.
    Abonamentul de o zi este valabil 24 de ore, începând de la ora validării.

 

Proiectul este realizat în baza Hotărârii Consiliului General al Municipiului Bucureşti nr. 159/28.09.2012 privind integrarea tarifară pentru sistemul de transport public din Municipiul Bucureşti.


http://www.ratb.ro/comunicat1.php?nrcom=265
memorat
02 Noiembrie 2012, 16:21:05
Răspuns #172

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Am inteles ca noul tip de calatorie va ajuta mult si se va sti mai exact numarul real de calatori de pe un vehicul ratb,metrorex,cfr.Se va cunoaste gradul de aglomeratie de pe fiecare linie,ceea ce ar fi un lucru bun si de apreciat daca s-ar sti acest lucru.Ramane de vazut ce se va intampla si ideea este sa nu se mai circula aglomerat pe linile de transport in comun,sa se ofere un transport de buna calitate publicului calator.
memorat
07 Noiembrie 2012, 15:59:09
Răspuns #173

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Cum recunoşti un controlor RATB adevărat de unul fals. Vezi INDICIILE


În ultima vreme, în Capitală, controalele pe mijloacele de transport s-au înăsprit, astfel că pentru cine este obişnuit să circule fără bilet, călătoria cu autobuzul sau tramvaiul poate deveni riscantă. Şi pentru că Bucureştiul este împânzit de controlori ai RATB, iar unii ar putea profita de acest fapt, dându-se drept angajaţi al regiei, RTV.NET a aflat CUM POT FI RECUNOSCUŢI CONTROLORII ADEVĂRAŢI DE IMPOSTORI.
La prima vedere, cei mai mulţi controlori RATB pot fi uşor identificaţi după ţinută vestimentară. Însă, atenţie, acesta nu este neapărat un criteriu pentru că există şi controlori care efectuează verificări în mijloacele de transport şi în ţinută civilă.

"Ţinuta vestimentară a agenţilor de control se bazează pe culori sobre. Aceştia poartă pantaloni sau fuste, după caz, bleumarin sau gri şi/sau sacou în acelaşi ton, precum şi cămaşă albă", a declarat pentru RTV.NET, şeful serviciului de relaţii publice, Brînduşa Raeceanu.

Cum arată o delegaţie autentică a unui controlor RATB

În plus, agenţii de control împuterniciţi să constate şi să sancţioneze contravenţiile din mijloacele de transport în comun se legitimează cu delegaţie şi insignă. "Delegaţia conţine fotografia, funcţia şi numărul de serviciu. Numărul delegaţiei coincide cu numărul de pe insigna ce poartă sigla regiei şi funcţia salariatului în cauză", a explicat reprezentanta RATB.

În cazul în care un călător are suspiciuni legate de autenticitatea delegaţiei sau a insignei, trebuie să fie atent la câteva semne particulare ale acestora.

"Delegaţia unui controlor RATB este confecţionată dintr-un material similar cu cel al cardurilor şi are aplicat un timbru securizat. În cazul în care delegaţia prezentată este din carton şi nu are timbrul securizat, înseamnă că este falsă. Insigna este fabricată din metal, iar numărul de serviciu al salariatului, menţionat pe delegaţie, trebuie să coincidă cu cel inscripţionat pe insignă", a mai spus Brînduşa Raeceanu.
În afara codului vestimentar şi a delegaţiei şi insignei, echipele de control mai au în dotare şi echipamente electronice, necesare pentru verificarea valabilităţii cardurilor de călătorie.

Controlorii RATB nu sunt împuterniciţi să percheziţioneze călătorii

În cazul în care, în urma unui control în mijloacele de transport, un pasager este prins fără cardul de călătorie, controlorii vor întocmi procesele verbale de constatate, tot în mijloacele de transport, iar pasagerul trebuie să rămână în vehicul până la finalizarea acestora.

Există situaţii când controlorii cer pasagerilor fără bilet să le permită să le verifice genţile sau buzunarele de la haine, pentru a se convinge dac au sau nu un buletinul de identitate. Brînduşa Raeceanu a explicat că "agenţii de control nu sunt împuterniciţi să percheziţioneze călătorii însă, în conformitate cu art. 14 din HCGMB nr. 156/2001, contravenientul este obligat să prezinte agentului constatator, la cererea acestuia, actul de identitate. În cazul în care contravenientul refuză să se legitimeze, agentul constatator poate apela la ofiţeri sau subofiţeri de poliţie, ori la cele mai apropiate secţii de poliţie".

Unde se fac reclamaţii în cazul în care există suspiciuni legate de autenticitatea controlorilor RATB

În situaţiile în care călătorii au suspiciuni în legătură cu identitatea controlorilor RATB sau vor să reclame probleme de comportament ale acestora, pot depune sesizări formulate în scris, la sediul Direcţiei Generale RATB sau al Departamentului Comercial RATB. De asemenea, sesizările pot fi transmise către RATB prin poştă, ori prin poşta electronică la adresele de e-mail info@ratb.ro sau relatii.publice@ratb.ro.

În plus, petiţiile se pot transmite şi completând formularul existent pe site-ul oficial al Regiei: http://www.ratb.ro/sesizari.php.

ÃŽn urma înregistrării sesizărilor care conÅ£in suspiciuni referitoare la autenticitatea agenÅ£ilor de control, petenÅ£ii  sunt invitaÅ£i la Serviciul Comercial RATB, unde pot consulta albumele cu fotografiile tuturor salariaÅ£ilor ce desfăşoară activitate de control, în vederea identificării celor reclamaÅ£i, precum ÅŸi a furnizării de amănunte legate de incidentul petrecut.


http://www.rtv.net/cum-recunosti-un-controlor-ratb-adevarat-de-unul-fals-vezi-indiciile_52284.html





memorat
07 Noiembrie 2012, 16:31:23
Răspuns #174

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Avalansa de controlori azi pe liniile 1,23,27(zonele Dristor,Mihai Bravu,Calea Dudesti,Calea Vitan-pana la Posta Vitan).
memorat
07 Noiembrie 2012, 16:36:51
Răspuns #175

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
Avalansa de controlori azi pe liniile 1,23,27(zonele Dristor,Mihai Bravu,Calea Dudesti,Calea Vitan-pana la Posta Vitan).
Aoleo...
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
07 Noiembrie 2012, 16:44:13
Răspuns #176

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Aoleo...
S-au pus pe "treaba".Am inteles ca trebuie sa aduca cat mai multi bani la regie...
memorat
07 Noiembrie 2012, 17:14:17
Răspuns #177

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
S-au pus pe "treaba".Am inteles ca trebuie sa aduca cat mai multi bani la regie...
Se aproprie sarbatorile de CRACIUN... Prime...
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
08 Noiembrie 2012, 14:20:22
Răspuns #178

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Plata prin SMS a abonamentului RATB de o zi se extinde şi în reţeaua RCS & RDS

 

Începând din data această lună, plata prin SMS a abonamentului RATB de o zi, valabil pe toate liniile urbane, este posibilă şi în reţeaua de telefonie mobilă RCS & RDS.

Abonamentul poate fi achziţionat de utilizatorii serviciilor Digi Mobil din reţeaua RCS & RDS printr-un SMS conţinând litera A, transmis la numărul 7456. Abonamentul este valabil până la orele 24:00 ale zilei în care a fost transmis SMS-ul. Solicitantul primeşte confirmarea activării abonamentului la interval de doar 15 – 30 secunde, printr-un alt SMS, primit pe telefonul său mobil.

Preţul SMS-ului de activare a abonamentului RATB de o zi este de 1,75 Euro, fără TVA şi echivalează cu preţul titlului de călătorie.

Odată cu confirmarea plăţii, abonatul Digi Mobil primeşte un cod de control alocat titlului de călătorie achiziţionat, cod pe care îl va prezenta controlorilor care ar putea solicita dovada plăţii călătoriei. Codul de control este valabil doar pentru telefonul mobil de pe care s-a trasmis SMS-ul de activare a titlului de călătorie.


http://www.ratb.ro/comunicat1.php?nrcom=266
memorat
09 Noiembrie 2012, 14:46:33
Răspuns #179

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
RATB pregătește o armată de controlori: cum va schimba Regia accesul în mijloacele de transport


Regia Autonomă de Transport Bucureşti (RATB) intenţionează să schimbe modul de acces în mijloacele de transport în comun: călătorii se vor urca doar pe ușa din față și vor fi nevoiți să prezinte cardul la control. Pentru a pune în practică acest plan, însă, RATB ar avea nevoie de cel puțin de șapte ori mai mulți controlori decât în prezent.
Regia Autonomă de Transport Bucureşti vrea să extindă sistemul de control şi monitorizare a fluxurilor de călători pe toate liniile RATB. Prin intermediul acestui proiect toţi călătorii vor fi obligaţi să-şi valideze cardurile. Până în prezent, sistemul de control şi monitorizare a fluxurilor de călători funcţionează pe 20 de linii RATB.

"Fiind vorba de un proiect pilot, în această perioadă se stabilesc schemele de control cele mai potrivite, în funcţie de o serie de parametri: zonă, linie, tip de vehicul, grad de solicitare a liniei, interval orar. Proiectul este deja pus în practică din luna iulie 2012, iar faza iniţială a demarat pe liniile Expres, prin alocarea unui controlor în vehicul şi, ulterior, prin monitorizarea accesului călătorilor pe uşa din faţă", au declarat, pentru B365.ro, reprezentanţii RATB.

Cu toate că au anunÈ›at că acesta este un obiectiv al RATB, oficialii Regiei nu ÅŸtiu însă când va fi extins proiectul la nivelul tuturor mijloacelor de transport în comun ÅŸi precizează că totul depinde de rezultatele înregistrate. Pentru a putea pune în practică planul, însă, RATB ar trebui să facă  angajări masive sau conversii profesionale, în condiÈ›iile în care este deja cel de-al doilea angajator la nivelul Capitalei, cu 11.000 de angajaÈ›i.

Parcul de mijloace de transport în comun al Regiei Autonome de Transport Bucureşti numără 2.147 de mijloace de transport în comun (507 tramvaie, 302 troleibuze şi 1.333 autobuze). În total, toate cele 125 de linii de transport în comun opresc în 2.019 staţii. În prezent, numărul controlorilor este insuficient pentru extinderea sistemului de control şi monitorizare a fluxurilor de călători pe toate liniile RATB. "În prezent, corpul de control are un efectiv de 300 de angajaţi. Pentru a asigura necesarul de controlori, inclusiv în zilele de weekend, este nevoie de un număr mai mare de controlori, însă strategia de aplicare a proiectului prevede o implicare în această activitate atât a controlorilor, cât şi a conducătorilor de vehicule. Pentru a asigura prezenţa în cât mai multe zone ale Capitalei şi pe cât mai multe linii, modul de desfăşurare a controlului este combinat: echipe în mijloacele de transport, echipe în zonele aglomerate, străbătute de un număr mare de linii", au explicat reprezentanţii RATB, pentru B365.ro.

Întrebaţi de reporterii B365.ro dacă intenţionează să facă angajări sau să îi transfere pe salariaţii altor departamente pe teren pentru a asigura necesarul de controlori, oficialii instituţiei au refuzat să dea explicaţii în acest sens. Un controlor câștigă, în medie, aproximativ 1.800-1.900 de lei lunar, în mână, conform ștatelor de plată.

Prin noul sistem, accesul călătorilor în vehicule se face doar pe la prima uşă, iar coborârea numai pe la uşile 2 şi 3, sub supravegherea agenţilor de control şi a conducătorilor de vehicule, astfel încât numai persoanele care au un titlu de călătorie valabil să beneficieze de serviciul de transport. Persoanele care nu deţin un astfel de titlu sunt îndrumate către cel mai apropiat punct de comercializare carduri RATB. Acest sistem de acces este greu de pus în practică, întrucât, în timpul orelor de vârf, oamenii presaţi de timp, dar şi cei care călătoresc fraudulos, ar putea încerca să urce în mijloacele de transport în comun şi pe la celelalte uşi, nu doar pe la prima uşă a vehiculelor. Pentru a-şi pune în practică proiectul, Regia vrea să îi educe pe cei care utilizează mijloacele de transport în comun.

"Responsabilizarea călătorilor în privinţa respectării unor reguli de conduită în utilizarea serviciului de transport public ramâne o problema pe care sperăm s-o rezolvăm în timp. Pentru aceasta, se asigură asistenţa corpului de control, implicarea conducătorului de vehicul, colantarea vehiculelor cu afişe indicatoare pentru uşile de acces şi coborâre, comunicarea mesajelor în vehicule", explică reprezentanţii RATB.

În cazul limitării accesului călătorilor, inevitabil, se înregistrează întârzieri mai mari pe traseu, care, pe viitor, i-ar putea determina pe bucureşteni să nu mai utilizeze transportul în comun. Însă, Regia anunţă că bucureştenii nu au motive să-şi facă griji din acest punct de vedere. "Pe baza constatărilor din teren, estimăm că întârzierile nu sunt considerabile. Dacă intervalul de succedare a vehiculelor este optim, întârzierile în staţiile cu flux mediu de călători nu depăşesc decât cu câteva minute pe cele înregistrate în sistemul clasic, cu accesul pe la toate uşile vehiculelor, bineînţeles, cu condiţia ca şi călătorii să înţeleagă şi să respecte noile reguli de urcare/coborâre", punctează oficialii RATB.

Reprezentanţii instituţiei estimează că sistemul de control şi monitorizare a fluxurilor de călători va genera încasări mai mari pentru RATB, indiferent de modul în care se fac verificările. "Pe baza analizelor făcute, în funcţie de schemele de control aplicate, estimăm că, în toate situaţiile, tendinţa este crescătoare. Procentele de creştere a încasărilor sunt variabile, în funcţie de zona şi traseul deservite de fiecare linie. Veniturile RATB vor creşte datorită impactului prezenţei permanente a corpului de control, cu precădere prin creşterea încasărilor în punctele de vânzare şi prin creşterea validărilor", spun reprezentanţii Regiei.

Chiar dacă extinderea sistemului de control şi monitorizare a fluxurilor de călători ar trebui să diminueze fraudele la maximum, Regia va menţine amenzile pentru pe cei care călătoresc fraudulos, în paralel cu celelalte scheme de activitate.


http://b365.realitatea.net/cum-vrea-ratb-sa-schimbe-accesul-in-mijloacele-de-transport-in-comun_183867.html


Pe liniile care deja se practica acest sistem deja s-a iscat un mare scandal in sensul ca o doamna vroia sa coboare cu nepotica ei in statia unde avea scoala.Nu deschid usile pana nu verifica pe toti cei care intra in acel vehicul de transport(tramvai,autobuz,etc).iar apoi deschid si celalalate usi pentru a putea cobora calatorii in statia respectiva.Si asta se intampla pe liniile mai putin aglomerate.Nu stiu cum vor putea proceda in acest mod pe linii ca 102,104,123,336,etc.deoarece sunt foarte aglomerate si nu cred ca va tine lumea in usa pentru ai controla prima data pe cei care urca in vehicul si apoi sa-i lase pe cei din vehicul sa coboare in statia dorita.Sa vedeti atunci ce scandal o sa iasa...
memorat