28 Martie 2024, 18:09:37

Autor Subiect: TOTUL DESPRE TARIFE DE TRANSPORT RATB, CARTELE SI VALIDATOARE. CONTROLORII RATB.  (Citit de 62291 ori)

0 Membri şi 3 Vizitatori vizualizează acest subiect.

10 Martie 2012, 16:55:44
Răspuns #140

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Abonamentele lunare pe RATB vor putea fi folosite doar la un număr limitat de călătorii

Pe o linie urbană, numărul maxim de călătorii va fi de cel mult 200, iar pe două linii, de 120.
Cei care aleg să îşi încarce portofelul electronic cu 50 de lei, adică cu un abonament lunar, vor putea circula cu autobuzul de maximum 200 de ori în cele 30 de zile.

Pe de altă parte, cei care vor opta pentru un abonament valabil pe două linii urbane vor putea taxa maximum 120 de călătorii.

“Hotărârea a fost luată în Consiliul de Administraţie al Regiei Autonome de Transport Bucureşti (RATB). Propunerea va fi supusă aprobării Consiliului general al Capitalei. Nu era normal să ai un număr nelimitat de călătorii”, a explicat, pentru EVZ, directorul general al Regiei, Viorel Popescu.

Maximum 6-7 călătorii pe zi

Un simplu calcul a aratăt că, dacă o persoană circulă cu mijloacele de transport în fiecare zi, aceasta poate efectua maximum 6,6 călătorii. În opinia directorului Popescu, bucureşteanul va fi obligat, prin această măsură, să valideze şi să fie mai responsabil.

“Practic, acum omul nu validează cardul pentru că nu este obligat. Astfel, noi nu ştim şi nu putem face o statistică reală a numărului călătorilor. Eu cred că 200 de călătorii pe lună sunt suficente”, este de părere Viorel Popescu.


http://b365.realitatea.net/news/abonamentele-lunare-pe-ratb-vor-putea-fi-folosite-doar-la-un-numar-limitat-de-calatorii/


Chiar personal astept,pareri,opinii referitoare la aceste demers...cum "vise" pare ?
memorat
15 Martie 2012, 19:19:02
Răspuns #141

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
RATB va elimina abonamentul lunar cu călătorii nelimitate. Cât mergi cu 50 de lei
 
Abonamentul general pentru o lună, care acum costă 50 de lei, va fi limitat la 200 de călătorii, potrivit unui comunicat al companiei. Regia spune că are nevoie de un an pentru a implementa modificarea.
Regia de Transport din Bucureşti a anulat abonamentul nelimitat iar cei care vor decide să folosească în continuare abonament lunar trebuie să valideze cardul la fiecare călătorie.

“Consiliul de Administraţie al RATB a hotărât generalizarea obligativităţii validării cardului de transport în scopul obţinerii unei imagini cât mai complete asupra gradului de încărcare al mijloacelor de transport, pe linii şi intervale orare. Deşi se limitează numărul de călătorii, oferta de transport este generoasă, abonamentul general pentru o lună, valabil pe toate liniile, având un număr de 200 călătorii”, se arată într-un comunicat al RATB.

"Am luat această decizie ca să determinăm călătorul să valideze cardul, pentru că, în prezent nu se prea validează. PreÅ£ul abonamentului nu se va mări" a declarat pentru ECONOMICA.NET directorul general al RATB. "Noi am făcut această propunere către Consiliul General. Durata de implementare este de aproximativ un an",  a mai spus directorul general al RATB Viorel Popescu. El a mai spus că este foarte interesat să afle fluxul de călători în fiecare moment al unei zile.


http://economica.rtv.net/ratb-elimina-abonamentul-lunar-cu-calatorii-nelimitate-cat-mergi-cu-50-de-lei_20075.html


Personal cred ca daca e asa, sa se desfiinteze abonamentele si sa se mearga pe calatorii in sensul ca, de exemplu eu ca si calator cat merg azi, sau intr-o saptamana isi face  calculul cu numarul de calatorii iese X calatorii si cu atat isi incarca pe card=x calatorii.De ce sa se mai implementeze un alt sistem,alta cheltuiala,personal eu cred ca asta este cel mai simpla modalitate de a afla afluxul de calatori de pe o linie !
memorat
25 Aprilie 2012, 16:25:12
Răspuns #142

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Nou! Plata prin SMS a titlurilor de călătorie.

Această opţiune este disponibilă tuturor clienţilor reţelelor Orange şi Vodafone, indiferent dacă au abonamente sau cartele preplătite. Contravaloarea titlului de călătorie achiziţionat va apărea în următoarea factură telefonică, în cazul în care plata a fost facută de pe un telefon cu abonament sau va fi scăzută din creditul iniţial, dacă plata a fost efectuată de pe un telefon cu cartela telefonică preplătită.
In acest mod, momentan, se poate plăti abonamentul de o zi.


Vrei un abonament cu valabilitate de o zi?

Trimite litera A prin SMS la 7456 şi vei avea un abonament de călătorie pentru întreaga zi direct pe telefonul tau mobil. Abonamentul este valabil pentru ziua în curs, până la ora 24:00. Numărul 7456 este valabil în reţelele Vodafone şi Orange.

Avantajele soluţiei de plată prin SMS

    în primul rând, plata se face instant, fără să te mai deplasezi la o casierie
    confirmarea plăţii abonamentului de călătorie o primeÅŸti direct pe telefonul mobil într-un interval de 15-30 de secunde de la trimiterea mesajului SMS către numarul 7456
    nu ai nevoie de bani cash pentru a face plata (contravalorea titlului de călătorie achizÅ£ionat va apărea în următoarea factură telefonică sau va fi scăzută din creditul iniÅ£ial, dacă este vorba de o cartelă telefonica preplătita).

Mod de funcţionare
Pentru a cumpăra un abonament de călătorie valabil o zi pe toate liniile urbane RATB, trimite litera A prin SMS la numarul 7456. Nu uita să faci acest lucru înainte de a te urca în mijlocul de transport RATB.
Preţul acestui SMS este de 1,75 EUR+TVA şi va fi reţinut de operatorul de telefonie mobilă.
După câteva secunde (în medie între 15 şi 30 de secunde), vei primi pe telefonul mobil un SMS cu confirmarea plăţii şi codul de control alocat titlului de călătorie achiziţionat. Acest SMS şi codul format din mai multe cifre trebuie prezentate controlorului, în cazul în care acesta vă solicită dovada achitării călătoriei. Acest cod nu este transmisibil şi este valabil doar pe telefonul mobil de la care s-a realizat plata.
Pentru abonamentul de o zi, acesta este valabil nelimitat în ziua în care a fost trimis până la ora 24:00 pe toate liniile urbane. Dacă pasagerul călătoreşte şi după ora 24.00 a zilei în curs (ziua în care a trimis mesajul SMS) atunci va trebui să achiziţioneze un nou abonament valid, trimiţând un nou SMS cu textul A la 7456 (tarif 1.75 Euro + TVA).

Pentru mai multe detalii şi instrucţiuni complete, vă rugăm accesaţi pagina de explicaţii.


http://www.ratb.ro/sms1.php
memorat
31 Mai 2012, 15:49:07
Răspuns #143

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Mare control mare azi in zona Progresului...controlorii cu politistii
memorat
02 Iulie 2012, 13:33:43
Răspuns #144

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Carduri de un milion de euro la RATB

Regia Autonomă de Tranport București a încheiat un acord-cadru în valoare de aproape un milion de euro pentru achiziția de carduri fără contact. Produsele vor putea fi utilizate în mijloacele de transport în comun RATB, Metrorex și ale altor șase operatori de transport.
RATB cumpără carduri de aproape un milion de euro. Mai exact regia de transport a încheiat un acord-cadru în valoare de 924.841 euro pentru furnizarea de carduri fără contact. În baza acestui acord vor fi achizționate minim 1.084.000 bucati carduri și maxim 1.971.000 bucati, se arată în documentația de atribuire din sistemul electronic de achiziții publice.

Durata de utilizare a cardurilor reîncărcabile va fi de minim 100.000 de cicluri de scriere și zece ani durata de retenție a datelor. Pentru cardurile de unică folosință durata normală de utilizare va fi de minim doi ani.

Cardurile fără contact vor fi rezistente la temperaturi cuprinse între -25 grade celsius și +50 grade. Produsele au o garanție de 24 de luni.

De asemenea, RATB va cheltui aproximativ 100.000 de euro pentru echipamente informare vizuală și auditivă a călătorilor în tramvai. Potrivit unui anunț de participare, regia de transport intenționează să încheie un acord-cadru pentru achiziționarea a până la 15 seturi de astfel de echipamente.


http://b365.realitatea.net/news/carduri-de-un-milion-de-euro-la-ratb/
memorat
10 Iulie 2012, 14:23:38
Răspuns #145

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Ce succes are plata biletelor RATB și Metrorex cu cardul sau prin SMS


Intrarea la metrou cu cardul bancar sau abonamente RATB cumpărate prin SMS sunt câteva dintre proiectele pilot demarate în Capitală pentru a diversifica și înlesni procesul de plată.
În domeniul modernizării metodelor de plată, Metrorex a deschis calea, iar RATB a urmat rapid exemplul. Metrorex a lansat posibilitatea de plată a călătoriilor prin card bancar la sfârșitul anului 2010, iar după șase luni și RATB a lansat același servicu. Metrorex a anunțat posibilitatea plății călătoriei prin SMS la începutul acestui an, iar trei luni mai târziu și RATB a lansat un serviciu de plată a abonamentelor de o zi prin SMS.

RATB

În ultimele trei luni, numărul de validări ale călătoriilor RATB cu carduri bancare a crescut cu aproximativ 15% lunar, de la 16.000 în luna aprilie la 22.000 în luna iunie a acestui an. Și numărul de carduri de tip dual deținute de bucureșteni a crescut, cu aproximativ 3.000 de carduri noi pe lună, potrivit statisticilor RATB.
RATB a înregistrat peste 9.000 de titluri de călătorie achiziționate prin SMS, de la lansarea serviciului, la sfârșitul lunii aprilie, până la sfârșitul lunii iunie. Această modalitate de plată se poate considera un succes, având în vedere că peste jumătate din abonamentele de o zi cumpărate în luna mai a acestui an au fost cumpărate prin SMS.

Cardurile de tip contactless (nu necesită introducerea unui cod PIN) lansate de BCR și BRD pot fi folosite pentru plata călătoriei RATB, la fel ca un card Activ, precum şi pentru tranzacţii uzuale la POS şi ATM. Costul călătoriilor este același ca al celor de la chioșc.

Abonamentul  de o zi la RATB poate fi cumpărat printr-un SMS cu textul „A” la numărul 7456, disponibil în reÅ£elele de telefonie mobilă Orange ÅŸi Vodafone. Călătorii vor primi, ca răspuns la SMS, un cod de validare ce confirmă efectuarea tranzacÈ›iei pe care îl păstrează cât timp au nevoie să circule cu transportul în comun în ziua respectivă. Serviciul nu implică taxe suplimentare față de cumpărarea aceluiaÈ™i timp de abonament de la chioÈ™c.

Metrou

La Metrorex, cifrele sunt mai modeste, după cum era de așteptat având în vedere diferența în volumul de călători transportat de cele două instituții. Prin utilizarea cardurilor contactless au fost validate aproape 1.600 de călătorii în luna mai și 1.450 de călătorii în luna iunie la metrou. Validatoarele pentru plata cu cardul au fost montate în aproape toate stațiile Metrorex.

Prin SMS au fost validate 1.600 de călătorii în luna mai și 1.350 de călătorii în luna iunie față de 1.321 de validări efectuate în luna februarie a acestui an, prima lună de activitate a serviciului.
Mecanismul de cumpărare prin SMS a unei călătorii la metrou este mai complex decât la RATB. Bucureștenii trebuie să trimită un SMS la numărul 7477 (Vodafone) sau 1700 (Orange), iar după primirea unui SMS de confirmare a plății trebuie să sune la numărul 1700 și să apropie telefonul de un dispozitiv special amplasat la intrarea în stații.

Costul unei calatorii folosind validarare prin SMS este cu aproape 70 de bani mai mare. O cartelă de două călătorii costă 4 lei, în timp ce două călătorii cu telefonul mobil costa aproximativ de 5,4 lei.

Accesul prin SMS se poate face în acest moment în 7 staÅ£ii de metrou: PiaÅ£a Victoriei, Universitate, Politehnică, Timpuri Noi, Petrache Poenaru, GrozăveÅŸti ÅŸi Gara de Nord. Tehnologia urmează să fie extinsă  în toate staÈ›iile de metrou.

Atât RATB cât și Metrorex consideră implementarea noilor metode de plată ca fiind un succes, iar tehnologiile implementate se adresează, în primul rând, publicului tânăr. Printre principalele avantaje ale acestor tipuri de plăți se numără elimină inconvenientul deplasării la casierii și al cozilor aferente și faptul că nu mai sunt necesari banii cash pentru a face plata.

 

Etichete: card dual, contactless, Metrorex, Plata cu cardul metrou, plata cu cardul RATB, plata prin sms, RATB, zambet bcr   


http://b365.realitatea.net/ce-succes-are-plata-biletelor-ratb-i-metrorex-cu-cardul-sau-prin-sms_181187.html
memorat
16 Iulie 2012, 15:24:40
Răspuns #146

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Atenţie! Controlorii RATB vor fi prezenţi în toate autobuzele de pe liniile expres

RATB introducce controlori în fiecare autobuz de pe liniile expres 780 şi 783
Pentru organizarea mai eficientă a activităţii de verificare şi gestionare a fluxului de călători pe liniile expres 780 şi 783, începând cu data de 16.07.2012, R.A.T.B. a iniţiat un proiect-pilot care presupune prezenţa unui reprezentant al corpului de control al Regiei, în fiecare vehicul aferent celor două linii. Accesul călătorilor în vehicul se va face doar pe la prima uşă, unde agentul de control va oferi informaţii privind validarea titlurilor de călătorie şi, totodată, va monitoriza această activitate.

Persoanele care nu deţin un titlu de transport valabil vor fi îndrumate, în vederea achiziţionării, către cel mai apropiat punct de comercializare a acestora. Măsura se înscrie în efortul Regiei de îmbunătăţire a condiţiilor de transport, atât prin reducerea şi prevenirea călătoriilor frauduloase, cât şi prin oferirea de informaţii călătorilor în timp real, având în vedere caracterul special al celor două linii.

În urma rezultatelor obţinute în cadrul proiectului, Regia va analiza oportunitatea implementării acestei măsuri la nivelul tuturor linii de transport.

Linia expres 780 funcţionează între Gara de Nord şi Aeroportul Henri Coandă, pe următorul traseu: Gara Basarab, Gara de Nord, Clabucet, Piaţa Presei Libere, Aeroport Băneasa, AMCO, Primăria Otopeni, Aeroportul Internaţional Henri Coandă Plecări, Aeroportul Internaţional Henri Coandă Sosiri. Traseul liniei expres 783 este următorul: Piaţa Unirii, Bd. I. C. Brătianu, Piaţa Universităţii, Bd. Nicolae Bălcescu, Bd. G-ral Gheorghe Magheru, Piaţa Romană, Bd. Lascăr Catargiu, Piaţa Victoriei, Bd. Aviatorilor, Arcul de Triumf, Piaţa Presei Libere, Şos. Bucureşti-Ploieşti, Aeroportul Henri Coandă. Precizăm că autobuzele liniei 783 circulă şi pe timpul nopţii. Preţul unei călătorii pe liniile expres este 3,5 lei.


http://b365.realitatea.net/atentie-controlori-ratb-prezenti-in-fiecare-autobuz-de-pe-liniile-expres_181329.html
memorat
17 Iulie 2012, 21:07:43
Răspuns #147

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
In urma cu cateva minute a trecut pe langa mine un autobuz al liniei 780 iar in acesta nu se afla nici un taxator!
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
22 Iulie 2012, 16:23:13
Răspuns #148

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Cum ÎI ŢEPUIESC controlorii RATB pe turiștii străini care nu le dau șpagă

O parte dintre controlorii de pe liniile expres de autobuz care leagă Aeroportul Otopeni de Capitală îi amenință pe turiști că îi lasă fără pașapoarte dacă nu primesc o mică atenție.
Aparatele de compostare din aceste autobuze funcționează greoi, iar dacă nu ești obișnuit cu mecanismul (aşa cum e cazul unui străin), riști să te trezești că nu ai călătoria validată - deși cartela s-a trecut prin dreptul aparatului.
Controlorii pe liniile dinspre Otopeni atât aşteaptă şi se folosesc de acest sistem dificil pentru a le cere bani turiștilor care nu și-au validat călătoria. Dacă sunt refuzaţi, îi ameninţă pe străini că le ridică paşaportul.
M-am întors de la Praga în urmă cu trei luni. O dată cu mine au coborât la Otopeni și patru femei din Ucraina, care erau prima dată în România și care nu vorbeau română, ci doar engleza. Aveau între 40 și 60 de ani și mergeau spre Gara de Nord pentru a lua trenul spre Brăila, de unde plecau mai departe cu un autobuz. Le-am ajutat să cumpere o cartelă cu patru călătorii și ne-am urcat împreună în autobuz. Am văzut cu ochii mei când au pus cartela în dreptul aparatului electronic”, povestește Dragoș Salaș.

Ucrainience amenințate că li se confiscă pașapoartele

La un moment dat, au urcat doi controlori în autobuz, dintre care doar unul cunoștea limba engleză. Când acesta a ajuns în dreptul turistelor și a văzut că nu au validat călătoriile, le-au pus să plătească o amendă mai mare decât ar fi trebuit. Străinele i-au arătat cartela și l-au rugat să le învețe să o valideze, nu să le ceară bani de amendă.

„Controlorul le-a replicat că nu contează că nu înțeleg cum să composteze, România este o țară de reguli stricte și cine încalcă o regulă, trebuie să plătească o amendă care era oricum mai mare decât cea normală. Turistele, care aveau doar euro, au zis că nu plătesc decât dacă merg la o agenție de schimb”, îşi continuă relatarea Dragoș.

În acest moment controlorul care ştia engleză a sărit ca ars și le-a cerut să plătească pe loc, amenințându-le că are autoritatea de a le reţine actele pentru că este organ de ordine. „Le-a cerut pașapoartele și le-a spus că nu mai pleacă din țară dacă nu îi dau banii pentru amenda pe care oricum nu o tăiase din chitanțier. Turistele au început să plângă și să spună că în nici un într-un caz nu îi dau pașaportul, fiindu-le frică să nu rămână fără el”, mai relatează bucureșteanul.

Culmea ironiei, angajaţii de la regia de transport public le spuneau străinelor că ei nu pot fi refuzaţi, că nu sunt oricine de pe stradă, că nu sunt oameni obişnuiţi, că ei au grijă ca legea să fie respectată. "Eu nu sunt oricine de pe stradă. Ieşiţi afară din România şi să nu vă mai întoarceţi vreodată" erau strigătele controlorului către femei.

Cum sunt tratați românii în străinătate

Între timp, nașul de autobuz a pus mâna pe telefon și s-a făcut că sună la Poliție, neînduplecat de lacrimile ucrainiencelor. „A început iar să țipe la ele și nu le-a lăsat să coboare la Gara de Nord, ci le-a dus până la capăt la Basarab”, mai adaugă tânărul. Văzând că nu primește nici un ban, a început să le amenințe din nou cu poliția, până când au intervenit mai multe persoane şi le-au lasat în pace.

"Femeile tremurau şi plângeau în Basarab. M-am oferit să le duc cu metroul până în Gara de Nord, dar erau aşa de speriate încât credeau că şi eu le păcălesc. Din doi în doi oameni întrebau dacă e linia de metrou pentru Gara de Nord, de frică să nu le duc prin alt parte. La final mi-au mulţumit şi cu lacrimi în ochi mi-au întrabat de ce s-a purtat controlorul aşa cu ele? Le-am spus adevărul, că vroiau nişte bani ca să le lase în pace".

Bucureșteanul care relatează întâmplarea a pățit exact contrariul într-o țară străină. „Eu am fost afară și mi s-a întâmplat ceva asemănător. Luasem un traseu greșit la ora 23 în Bruxelles și nu mai aveam de unde să cumpăr bilet, iar șoferul terminase cursa. S-a oferit să mă ducă fără nici un ban, deși m-am oferit să-i dau prețul unui bilet și m-a lăsat exact unde aveam nevoie”, povestește Dragoș.

RATB primește sesizări pentru controlorii de la Otopeni

Oficialii RATB admit faptul că au primit sesizări cu privire la modul în care se desfăşoară activitatea de control pe liniile Expres.

„În funcţie de gravitatea aspectelor semnalate, cazul poate fi prezentat în cadrul unei comisii de cercetare disciplinară, care stabileşte măsurile ce trebuie aplicate salariatului reclamat, în conformitate cu prevederile Codului Muncii cu modificările şi completările ulterioare şi cu Regulamentul Intern RATB”, ne-a explicat Brînduşa Raeceanu, purtător de cuvânt al Regiei.

Pentru a evita crearea situaţiilor neplăcute de acest gen, RATB a lansat proiectul-pilot care presupune prezenţa unui agent de control în fiecare autobuz de pe cele două linii Expres. „Scopul principal al acestui proiect este de a informa şi îndruma călătorii care întâmpină dificultăţi la validarea cardului de transport, în vederea reducerii numărului de sancţiuni contravenţionale şi a creşterii numărului de plătitori”, adaugă reprezentantul RATB.

"Suntem sălbatici. Mentalitatea noastră este că turistul trebuie păcălit”

Liviu Mangalea lucreză în turism. După ce a activat în cadrul unei companii de profil din ţară, de patru ani se află la Nisa, Franţa, unde se îndeletniceşte cu aceleaşi activităţi.

“Sincer noi suntem nişte sălbatici în domeniul turistic. Noi şi la restaurantele de lux, selecte avem două meniuri. Unul pentru români şi unul cu preţuri mai mari pentru turişti. De la aeroport, te ia un taximetrist al cărui singur scop este să-şi scoată bani pentru o săptămână. Scopul nostru nu este să-l facem pe străin să se simtă bine, scopul nostru este să-i băgăm mâna în buzunar şi să nu-i oferim nimic la schimb”, este de părere specialistul în turism.

“În Europa turistul se simte perfect. Am văzut turişti în Firenze, Italia, care făceau poze la clădiri din mijlocul străzii, iar şoferii opreau şi aşteptau să termine şi apoi treceau. Nici măcar unul nu a claxonat. La noi, ar fi fost luat la bătaie. Dar nu numai în Europa şi în Asia e totul atrăgător, numai noi am rămas în urmă, pentru că mentalitatea noastră este că turistul trebuie păcălit”, mai comentează expertul în turism.


http://www.evz.ro/detalii/stiri/cum-ii-tepuiesc-controlorii-ratb-pe-turistii-straini-care-nu-le-dau-spaga-992843.html

memorat
23 August 2012, 17:51:41
Răspuns #149

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Biletele RATB se scumpesc. O călătorie va costa 2 lei

O călătorie cu RATB va costa doi lei. Motivul principal? 80 la sută din autobuze au ieşit din garanţie. Asta înseamnă că orice reparaţie se plăteşte din bugetul regiei, adică din banii bucureştenilor. Iar calculele conducerii arată că biletul de 1,3 lei, pentru o călătorie, cât este în prezent, nu acoperă costurile.


În prezent, puţin peste 200 de autobuze ale RATB mai sunt încă în garanţie. Din această cauză, de la anul, cheltuielile Regiei cu reparaţiile vor creşte cu 48% faţă de anul acesta.

La costurile cu întreţinerea se adaugă şi creşterea preţurilor carburanţilor.

"Pretul unui bilet, ultima propunere a RATB, a fost facuta la sfarsitul anului trecut in sensul ca pretul biletului sa fie de doi le.", spune Constantin Tobescu, purtător de cuvânt RATB.

Creşterea tarifelor trebuie votată în Consiliul General al Capitalei. Numai că de la alegerile locale din iunie, consilierii nu s-au întrunit în nicio şedinta extraodinară. Ultima creştere a preţului biletelor a avut loc în 2008. La începutul lunii august, s-a scumpit şi călătoria cu metroul, cu până la 50 la sută.


http://www.realitatea.net/o-calatorie-cu-ratb-va-costa-doi-lei_993935.html#ixzz24NZwjo8s


memorat
17 Septembrie 2012, 13:39:28
Răspuns #150

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Automate inteligente de vânzare a abonamentelor RATB, cu ecran touchscreen, în București

Momentan, Regia Autonomă de Transport București vrea să instaleze cinci automate de distribuție a abonamentelor. Automatele vor calcula pentru utilizatori, pe o hartă digitală, traseul optim pe care ar trebui să îl urmeze călătorul, iar harta va fi trimisă pe e-mail către smartphone-ul utilizatorului.
Pentru aceste cinci automate, RATB este dispusă să plătească 932.500 de euro, plus TVA.

Având în vedere că automatele vor fi amplasate în spațiile publice din București, acestea vor fi asigurate împotriva vandalismului și "spălării banilor" (automatul va returna aceeași bancnotă în cazul anulării operațiunii de către utilizator - pentru a nu fi introduse bancnote false și scoase bancnote adevărate). Atât monitorul aparatului, cât și celelalte componente vor fi rezistente la vandalism, cu vopsea antigrafiti și rezistente împotriva introducerii de lichide. Aparatele vor avea sistem de protecție și pentru ca utilizatorii să nu poată extrage mai multe bancnote lipind bandă adezivă pe bancnota introdusă. De asemeni, aparatul nu va accepta bancnote de 500 de lei, din cauza riscului mare ca acestea să fie falsificate. Oficialii RATB s-au gândit și la viitor, cerând ca automatele achiziționate să poată trece cu ușurință la introducerea de bancnote euro, în momentul în care România ar trece la bancnota europeană.

Automatele vor avea ecran de tip touchscreen, urmând ca textele să fie disponibile în limbile română, engleză și franceză. Harta interactivă va permite utilizatorilor să își calculeze ruta cu mijloacele de transport în comun, inclusiv nodurile unde este necesară schimbarea acestora. Harta respectivă va putea fi trimisă pe e-mail, către utilizator, pentru ca acesta să o poată accesa non-stop, de pe smartphone-ul său.

Metrorex a introdus deja 35 de automate de vânzare a cartelelor de metrou, dar se pare că acestea nu au fost foarte populare în rândul călătorilor.


http://b365.realitatea.net/ratb-va-introduce-automate-inteligente-de-vanzare-a-abonamentelor-cu-ecran-touchscreen_182855.html
memorat
24 Septembrie 2012, 11:31:50
Răspuns #151

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
Atenţie, controlorii RATB umblă fără uniformă!


RATB îi obligă pe controlori să poarte uniformă în timpul serviciului. Şi ce dacă? Îşi spun angajaţii care urcă în autobuze să verifice biletele călătorilor îmbrăcaţi după cum îi taie capul. Puţini mai sunt aceia care pleacă pe teren aşa cum scrie la carte.
Nu vor să fie recunoscuţi pe stradă sau pur şi simplu nu le place uniforma impusă de RATB. Altfel nu ne explicăm de ce pleacă în control îmbrăcaţi ca în timpul liber. Reporterii Click! au dat zilele trecute peste un grup de controlori care aştepta să urce într-unul din autobuzele oprite în staţia de la Piaţa Romană.

Fiecare purta câte o ţinută diferită: bluză roşie şi pantaloni negri trei sferturi, bluză albă şi pantaloni lungi, cămaşă şi pantaloni bej sau cămaşă albastră şi pantaloni închişi la culoare. Doar discuţiile pe care le aveau între ei şi legitimaţiile purtate la gât trădau faptul că sunt controlori şi nu doar simpli călători.

„Corpul de control RATB este format din echipe de doi, trei controlori, în ţinută vestimentară tip (gris-bleumarin), împuterniciţi să constate şi să sancţioneze contravenţiile din mijloacele de transport în comun, pe întreaga durată a prestaţiei efectuată de RATB", se arată pe site-ul Regiei.

Cine este prins că circulă fără bilet de călătorie trebuie să plătească o suprataxă de 50 de lei şi primeşte un card. Acesta este valabil doar pe mijlocul de transport în care a fost prins, până la capătul liniei respective. Dacă nu plăteşte pe loc, contravenientul poate achita amenda în 48 de ore la centrele de bilete RATB sau la BRD.

Aşa trebuie să fie costumaţi!

Controlorii RATB sunt uşor de recunoscut dacă respectă regulile. Poartă uniforme de culoare bleumarin şi cămaşă bleu sau albă. Aceştia se legitimează cu delegaţia nominală şi insigna de control cu număr de serviciu şi sunt obligaţi să înmâneze contravenientului identificat dovada de constatare. În plus, ei au asupra lor aparatură specifică, cititorul portabil de carduri.

Click!spune

În Capitală sunt 125 de linii de mijloace de transport în comun, dintre care 81 de linii de autobuze, 25 de tramvaie şi 19 de troleibuze. Totodată, în cadrul Regiei de Transport sunt în jur de 50 de controlori pe sector, adică aproape 300 în tot oraşul, care lucrează în două ture a câte 8 ore. În weekenduri, ei vin la serviciu în funcţie de planificare. RATB vrea să introducă controlori în fiecare mijloc de transport în comun.
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
27 Septembrie 2012, 15:47:43
Răspuns #152

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Un proiect interesant maine pe ordinea de zi a sedintei ordinare a Consiliului General al Municipiului Bucuresti,printre altele:

http://www4.pmb.ro/wwwt/institutii/CGMB/sedinte/ordinea_de_zi/db/09_20120928.pdf
memorat
27 Septembrie 2012, 15:51:10
Răspuns #153

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
Un proiect interesant maine pe ordinea de zi a sedintei ordinare a Consiliului General al Municipiului Bucuresti,printre altele:

http://www4.pmb.ro/wwwt/institutii/CGMB/sedinte/ordinea_de_zi/db/09_20120928.pdf
Interesanta IDEE!!!
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
27 Septembrie 2012, 16:00:33
Răspuns #154

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Interesanta IDEE!!!

Nu prea am fost de acord cu cardul de valabilitate pe minute si se putea face pe O ZI dar din cate am inteles se vrea ideea asta pt ca, calatorul sa valideze de fiecare data pentru a se vedea fluxul de pe fiecare vehicul de transport,ceea ce nu este o idee rea ci foarte buna.
O alta treaba pe care nu o inteleg este aceea ca pana unde poti calatori cu trenul in minutele mentionate si anume intre 60-90 minute,banuiesc ca se refera la cei care fac naveta in afara bucurestiului? Cine ma poate ajuta cu niste lamuriri...
memorat
27 Septembrie 2012, 16:33:08
Răspuns #155

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Se introduce biletul unic RATB-Metrorex-CFR regional. Cât va costa
   

Primăria Municipiului București vrea să introducă titluri de călătorie comune pentru mijloacele de transport din zona Metropolitană, inclusiv pentru inelul de cale ferată al Municipiului București. Propunerea va fi votată vineri în Consiliul General al Municipiului București.
Momentan, Primăria Municipiului București, RATB, Metrorex și CFR Călători au ajuns la un acord pentru introducerea a cinci tipuri de titluri de călătorie comune:

1. Bilet unic valabil timp de 60 de minute de la prima validare, atât la Metrorex cât și la RATB, cu un număr nelimitat de validări în perioada de valabilitate de 60 de minute. Costul biletului este de 5 lei/bilet, timp de o oră.

2. biletul unic multiplu cu 10 călătorii de câte 60 de minute pe fiecare călătorie, cu număr nelimitat de validări, atât la Metrorex, cât și la RATB, în perioada de valabilitate de 60 de minute.

3. abonamentul unic de o zi cu număr nelimitat de validări, atât la Metrorex cât È™i la RATB, cu valabilitate de 24 de ore începând cu ora la care se face prima validare. Costul unui abonament unic pe timp de o zi este de 16 lei.   

4. bilet unic cu valabilitate 90 de minute, pe liniile RATB și pe trenurile regionale ale CFR călători care circulă pe inelul de cale ferată al Municipiului București. Costul este de 5 lei.

5. biletul unic de călătorie valabil timp de 90 de minute, pe liniile RATB, Metrorex și pe liniile regionale ale CFR călători care circulă pe inelul de cale ferată al Municipiului București. Costul este de 7 lei.

Biletele nu vor fi însă valabile pe liniile expres și pe cele cu tarif special ale RATB. Suportul tehnico-financiar pentru emiterea biletelor va fi asigurată de RATB. Biletele acceptă ultima validare cu un minut înainte de expirarea perioadei de 60 sau 90 de minute.


http://b365.realitatea.net/se-introduce-biletul-unic-ratb-metrorex-cfr-regionala-cat-va-costa_183146.html
memorat
28 Septembrie 2012, 17:13:35
Răspuns #156

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Consiliul General al Municipiului București a aprobat biletul unic RATB-Metrorex-CFR


Primăria Municipiului București vrea să introducă titluri de călătorie comune pentru mijloacele de transport din zona Metropolitană, inclusiv pentru inelul de cale ferată al Municipiului București. Propunerea a fost adoptată prin vot, vineri, de către Consiliul General al Municipiului București
Momentan, Primăria Municipiului București, RATB, Metrorex și CFR Călători au ajuns la un acord pentru introducerea a cinci tipuri de titluri de călătorie comune:

1. Bilet unic valabil timp de 60 de minute de la prima validare, atât la Metrorex cât și la RATB, cu un număr nelimitat de validări în perioada de valabilitate de 60 de minute. Costul biletului este de 5 lei/bilet, timp de o oră.

2. biletul unic multiplu cu 10 călătorii de câte 60 de minute pe fiecare călătorie, cu număr nelimitat de validări, atât la Metrorex, cât și la RATB, în perioada de valabilitate de 60 de minute. Costul unui bilet multiplu cu 10 călătorii pentru transportul subteran şi suprateran este de 30 lei.

3. abonamentul unic de o zi cu număr nelimitat de validări, atât la Metrorex cât È™i la RATB, cu valabilitate de 24 de ore începând cu ora la care se face prima validare. Costul unui abonament unic pe timp de o zi este de 16 lei.   

4. bilet unic cu valabilitate 90 de minute, pe liniile RATB și pe trenurile regionale ale CFR călători care circulă pe inelul de cale ferată al Municipiului București. Costul este de 5 lei.

5. biletul unic de călătorie valabil timp de 90 de minute, pe liniile RATB, Metrorex și pe liniile regionale ale CFR călători care circulă pe inelul de cale ferată al Municipiului București. Costul este de 7 lei.

Biletele nu vor fi însă valabile pe liniile expres și pe cele cu tarif special ale RATB. Suportul tehnico-financiar pentru emiterea biletelor va fi asigurată de RATB. Biletele acceptă ultima validare cu un minut înainte de expirarea perioadei de 60 sau 90 de minute.


http://b365.realitatea.net/consiliul-general-al-municipiului-bucure-ti-a-aprobat-biletul-unic-ratb-metrorex-cfr_183187.html
memorat
28 Septembrie 2012, 23:57:34
Răspuns #157

costi

  • MODERATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 2076
  • Gen: Bărbat
    • http://ontherail.at.ua/

memorat
29 Septembrie 2012, 14:32:57
Răspuns #158

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Din cate am inteles tipul actual de calatorii si abonamente nu dispare !
memorat
08 Octombrie 2012, 17:03:00
Răspuns #159

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Se schimbă modul de acces în toate mijloacele de transport RATB


Regia Autonomă de Transport Bucureşti (RATB) a inclus încă 16 linii de autobuze în sistemul de control şi monitorizare a fluxurilor de călători pe liniile RATB, urmând să se introducă toate liniile în acest proiect. Astfel, toţi călătorii vor fi obligaţi să-şi valideze cardurile.
Prin noul sistem, accesul călătorilor în vehicule se face doar pe la prima uşă, iar coborârea numai pe la uşile 2 şi 3, sub supravegherea agenţilor de control şi a conducătorilor de vehicule, astfel încât numai persoanele care au un titlu de călătorie valabil să beneficieze de serviciul de transport, informează RATB. Persoanele care nu deţin un astfel de titlu sunt îndrumate către cel mai apropiat punct de comercializare carduri RATB.

După urcarea în mijlocul de transport, călătorii sunt informaţi de către agenţii de control asupra modalităţii de validare a cardurilor de transport deţinute.

De asemenea, prin staţia radio de la bord, conducătorii de vehicule transmit mesajul „Vă rugăm validaţi cardurile!", pentru a nu prelungi durata de staţionare a mijloacelor de transport în staţii.

Proiectul a fost introdus inţial pe liniile Expres 780 şi 783, fiind ulterior extins pe liniile de autobuze 254 şi 422.

Treptat, în noul sistem au fost incluse zone cu fluxuri mari de călători, cum ar fi capetele de linii, marile intersecţii, staţiile comune mai multor linii (spre exemplu, zonele Televiziune, Ghencea, Reşiţa, Piaţa Sudului, Big Berceni, Gara de Nord, ASE, CET SUD, Platforma Alexandria).

Începând din 29.09.2012, au fost incluse în sistemul de monitorizare încă 16 linii de autobuze, urmând ca acest proces să continue până la acoperirea integrală a reţelei de transport gestionată de RATB.

Proiectul are drept scop conştientizarea publicului călător asupra importanţei achitării călătoriei şi implicării în dezvoltarea unui serviciu de transport public de calitate. De asemenea, prin validarea cardurilor, Regia colectează informaţii importante, utile pentru adaptarea numărului de vehicule pe linii şi utilizarea eficientă a resurselor materiale şi umane necesare derulării activităţii de transport.

Proiectul privind controlul şi monitorizarea fluxurilor de călători pe liniile RATB a fost iniţiat de Regia Autonomă de Transport Bucureşti în luna iulie 2012 şi a vizat implementarea unei modalităţi noi de organizarea activităţii de control titluri de călătorie şi de gestionare a fluxurilor de călători.


http://b365.realitatea.net/toate-liniile-de-ratb-vor-fi-supravegheate-de-controlori_183496.html



Intrebare de baraj...

Cum vor proceda cu batranii(pensionarii) si cu copii? Vor sta la fiecare sa se uite in buletin sa vada ce varsta au?
memorat