03 Decembrie 2024, 10:50:31

Autor Subiect: Istoria transportului in comun din judetul Constanta  (Citit de 8154 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

09 Octombrie 2008, 16:28:25

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
Istoria transportului in comun din judetul Constanta
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
Advertisement
Partenerii Asociatiei Ro-Trans

Parteneri "Asociatia Ro-Trans":

05 Mai 2009, 13:55:46
Răspuns #1

flayy27

  • Impreuna vom fi mai puternici
  • Mesaje postate: 1833
  • Gen: Bărbat
  • Eu cu mine!
1905-1906 - Tramvaiul cu cai sau TRAMCARUL

Primul pas facut in trasportul public de calatori in judetul Constanta a fost punerea in circulatie a tramcarului in anul 1905-1906 pe ruta Constanta-Techirghiol, acesta putand transporta intre 8 si 14 persoane.


Odata cu infiintarea statiunii Mamaia in 1906, a fost data in exploatare linia de cale ferata cu utilizare sezoniera, care facea legatura intre Constanta si Mamaia, realizand un transport mix, ziua transport de persoane si noaptea pentru trasport de marfa.



 
Cu respect si admiratie.
memorat
05 Mai 2009, 13:57:40
Răspuns #2

flayy27

  • Impreuna vom fi mai puternici
  • Mesaje postate: 1833
  • Gen: Bărbat
  • Eu cu mine!
1920 Prima linie de autobuze

Mai tarziu sub conducerea Ing. Radu Stoika, Societatea de Transport Constanta, in data de 30 Mai 1920, inaugureaza prima linie deautobuze pe ruta Constanta-Techirghiol.

In anul 1925 orasul Constanta este declarat municipiu si avea o populatie de 59164 locuitori, cuprinzand comuna Anadalchioi, cartierele Viile Noi, Palazu Mare si Bratianu.
Cu respect si admiratie.
memorat
05 Mai 2009, 14:01:19
Răspuns #3

flayy27

  • Impreuna vom fi mai puternici
  • Mesaje postate: 1833
  • Gen: Bărbat
  • Eu cu mine!
Prima linie de troleibuze

In 1959 se da in exploatare prima linie de troleibuze cu o lungime de 10,4 km, realizata de troleibuze romanesti tip TV2E.
Tot in acelasi an se infiinteaza unitatea de transport in comun de persoane denumita I.T.C. Constanta.
La sfarsitul anului 1969, I.T.C. Constanta detine spre exploatare 239 autobuze, 109 troleibuze, 27 tximetre si 72 autovehicole de transport marfa si speciale
Cu respect si admiratie.
memorat
05 Mai 2009, 14:02:15
Răspuns #4

flayy27

  • Impreuna vom fi mai puternici
  • Mesaje postate: 1833
  • Gen: Bărbat
  • Eu cu mine!
1979- introducerea autotaxarii

In 1979 I.T.C. Constanta se transforma in Intreprinderea Judeteana de Transport Local Constanta preluand autovehiculele de la unitatile subordonate Consiliului Popular Judetean Constanta, tot in acelasi an este introdusa autotaxarea in mijloacele de transport in cumun.
Cu respect si admiratie.
memorat
05 Mai 2009, 14:03:10
Răspuns #5

flayy27

  • Impreuna vom fi mai puternici
  • Mesaje postate: 1833
  • Gen: Bărbat
  • Eu cu mine!
1980-1990
La 1 Ianuarie 1980 I.J.T.L. Constanta avea 5300 de angajati si 1784 de autovehicule din care 811 deserveau transportului in comun, 640 autobuze, 123 troleibuze, 48 taximetre si 973 autovehicule de transport marfa.
In 1984 se inaugureaza prima linie de tramvai pe traseul Gara-Sat Vacanta, cu o lungime de 11, 8 km cale simpla, deservita de 10 tramvaie dublu articulate tip V3A-C.

1984-1986 se dau in exploatare alte doua linii de tramvaie insumand 27,5 km cale simpla precum si depoul de tramvaie cu halele de reparatii si intretinere.
In 1990, I.J.T.L. Constanta se transforma in Regie Autonoma, iar activitatea de transport persoane cu taximetrul si cea a autoutilitarelor de transport marfa se desprind formand un agent separat.

 
Cu respect si admiratie.
memorat
05 Mai 2009, 14:05:49
Răspuns #6

flayy27

  • Impreuna vom fi mai puternici
  • Mesaje postate: 1833
  • Gen: Bărbat
  • Eu cu mine!
1990- in prezent

O noua linie de transport persoane cu tramvaiul este data in folosinta la 21 octombrie 1996 cu o lungime de 4,8 km care simpla (linia 104).

In perioada 2001-2004 sunt achizitionate cu sprijinul Consiliului Local al Municipiului Constanta 130 autobuze tip MAZ 103, demarandu-se astfel proiectul de modernizare a parcului de autovehicule.
Cu respect si admiratie.
memorat
05 Mai 2009, 14:07:08
Răspuns #7

flayy27

  • Impreuna vom fi mai puternici
  • Mesaje postate: 1833
  • Gen: Bărbat
  • Eu cu mine!
2007

In prezent, serviciul de transport public persoane se desfasoara pe 22 trasee cu o lungime totala de 268.6 km, cu opriri in 549 de statii.
Cu respect si admiratie.
memorat
05 Mai 2009, 14:08:50
Răspuns #8

flayy27

  • Impreuna vom fi mai puternici
  • Mesaje postate: 1833
  • Gen: Bărbat
  • Eu cu mine!
RATC- in sprijinul turismului romanesc

In anul 2007, cu ajutorul Consiliului Local al Municipiului Constanta, sunt achizitionate din Spania 10 autobuze etajate marca AYATS, cu motor Volvo. Acestea fiind utilizate programul Constanta City Tour, program estival dedicat turistilor si nu numai atingand de a lungul traseului majoritatea obiectivelor istorice si arhitecturale ale orasului Constanta.
Pe data de 28 aprilie 2007 este inaugurat traseul Constanta City Tour, care leaga gara de capatul statiunii Mamaia, trecand prin centrul istoric al orasului, pe acest traseu fiind date in exploatare noile autobuze etajate.

Ulterior, pe parcursul sezonului estival, RATC lanseaza alte doua trasee care au drept scop atragerea turistilor pe litoralul romanesc: Mamaia Estival si Litoral Estival, acesta din urma parcurgand litoralul pana la Mangalia si retur, la initiativa Consiliului Judetean.

Prin acest proiecte, RATC Constanta s-a dovedit a fi un factor tot mai important pentru dezvoltarea si promovarea turismului local, bucurandu-ne de sprijinul autoritatilor locale in demersul nostru comun de transformare a Constantei intr-un modern oras european.                                                                              sursa www.ratc.ro
Cu respect si admiratie.
memorat
30 Noiembrie 2010, 20:51:17
Răspuns #9

Adrian Dorofte

  • Vizitator
2010 - Anul disparitiei complete a transportului electric din orasul de la malul Marii Negre

Mazarea nazista si-a dus la bun sfarsit programul de decredibilizare si casapire a transportului electric din Constanta. Vineri va fi ultima zi de circulatie a troleibuzelor. Incepand de sambata, 4 decembrie, pe liniile 48 si 48B vor circula exclusiv autobuze. DAC-urile si RdS-urile vor fi trase "pe dreapta" si isi vor asteapta, umil, trecerea in nefiinta.

AMIN!
memorat
01 Decembrie 2010, 17:17:07
Răspuns #10

mariustrs

  • Vizitator
Sa le fie tarana usoara!Pacat de ele ca inca mai erau bune.
memorat
Advertisement
Partenerii Asociatiei Ro-Trans

Parteneri "Asociatia Ro-Trans":