F-16(Fighting Falcon) viitorul avion multirol al Fortelor Aeriene Romane(RoAF)
26 Iunie 2019, 19:27:23

Autor Subiect: F-16(Fighting Falcon) viitorul avion multirol al Fortelor Aeriene Romane(RoAF)  (Citit de 1888 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

25 Martie 2010, 19:38:30

Silviu88

  • Vizitator
In continuare voi face o scurta prezentare a situatiei jignitoare in care aviatia militara romaneasca a ajuns. In acest moment Fortele Aeriene Romane detin 3 versiuni ale Mig-21 LanceR in total de 48 de bucati:
MiG-21 LanceR A avion multirol- 22 bucati
MiG-21 LanceR C avion optimizat pentru operatiuni aer-aer -20 bucati
MiG-21 LanceR B avion cu dubla comanda folosit pentru antrenament -6 bucati
In luna martie 2010 CSAT a luat decizia de a cumpara 24 de avioane multirol uzate F-16 Block 25 pana in anul 2013. Iar in anul 2020 vor mai fi achizitionate alte 24 de avioane F-16 Block 50/52. In continare vom prezenta pe larg cele doua variante.
F-16C Block 25 varianta cu simpla comanda si F-16D Block 25 varianta cu dubla comanda aceste doua avioane reprezinta tehnologia anilor 1985 si dau avionului capabilitati sporite cum ar fi: posibilitatea executarii misiunilor de lupta pe orice fel de vreme, este introdus in premiera un nou sistem radar numit AN/APG-68 care fac posibila folosirea rachetelor ghidate prin radar AIM-7 si AIM-120 rachete aer-aer, sunt imbunatatie sistemele electronice, computerul de bord si cockpitul. Motorul este si el  unul nou Pratt & Whitney F100-PW-220E destul de fiabil care foloseste dispozitive de post-combustie pentru a ajunge la viteze supersonice.
Cea dea doua varianta numita F-16 Block 50/52 disponibil doar in dubla comanda, care va fi introdusa in 2020, reprezinta cea mai recenta modernizare adusa avionului F-16. In anul 2003 primele F-16 Block 50/52 au intrat in seviciul USAF si Fortelor Aeriene din Grecia, in continuare vom enumera principalele imbunatatiri. Motor nou Pratt & Whitney F100-PW-229, posibilitatea de a lansa numeroase feluri de rachete cum ar fi AGM-88 HARM , JDAM, JSOW si WCMD, rezervor mai incapator care permite o raza mai mare de actiune.
Caracteristici generale:
Lungime:15.06 m
Latime:9.96 m
Viteza maxima: 2400 km/h

Mai jos atasez trei poze cu versiunile prezentate in ordinea urmatoare:
F-16 Block 50/52
F-16C Block 25 varianta cu simpla comanda
F-16D Block 25 varianta cu dubla comanda
memorat
Advertisement
Partenerii Asociatiei Ro-Trans

Parteneri "Asociatia Ro-Trans":

            

25 Martie 2010, 20:56:18
Răspuns #1

vlaicuandrei

  • Vizitator
Viitor? As fi preferat sa apara acolo sus "trecutul" sau "fostul", dar na...gunoiul unora, comoara altora 8)
memorat
25 Martie 2010, 21:01:03
Răspuns #2

Silviu88

  • Vizitator
Am incercat sa fiu obiectiv, tu stii parerea mea expusa foarte bine mai sus prin mesajul tau. ;)
memorat
25 Martie 2010, 22:02:48
Răspuns #3

vlaicuandrei

  • Vizitator
Stiu, stai calm :) si felicitari pentru obiectivitate. Eu nu as fi fost in stare, ca dovada.
memorat
28 Martie 2010, 14:10:40
Răspuns #4

mihaiatanasie

  • Mesaje postate: 2605
  • Gen: Bărbat
Silviu si Andrei, obiectivi ar fi trebuit sa fie cei care au facut alegerea. Dar acolo nu a existat obiectivitate, ci interes (politic, economic, nu putem discerne) iar noi, ca un popor de mamaligi, acceptam inca o nedreptate. Desi ... intrucat i-ar afecta explozia noastra pe cei care ne baga pe gat vechiturile lor?
memorat
14 Aprilie 2010, 16:16:03
Răspuns #5

ranger2007

  • Vizitator
Cateva poze de la sol. 14.04.2010 ROMAERO.
memorat
15 Aprilie 2010, 16:34:02
Răspuns #6

mihaiatanasie

  • Mesaje postate: 2605
  • Gen: Bărbat
Felicitari pentru fotografii!
Dar stiti ca avioanele astea sunt mai noi decat cele promise pentru ROAF, nu?
memorat
15 Aprilie 2010, 19:41:25
Răspuns #7

vlaicuandrei

  • Vizitator
Da :) dam vechiturile noastre (mig 21) pentru vechiturile lor fabricate cam in aceeasi perioada. Turcii vor sa le scoata in maxim 5 ani din fortele lor aeriene, iar noi... 8) dar cine e ca noi???
memorat
16 Aprilie 2010, 18:50:53
Răspuns #8

Silviu88

  • Vizitator
Intradevar avioanele sunt F-16 Block 40 dar in urma discutiei avute cu pilotul USAF am tras concluzia ca si Block 40 este vechi deci sa nu mai spunem de Block 25 cel achizitionat de ROAF, tin sa precizez ca de aproape avioanele aveau un aspect extrem de uzat fizic.
memorat
16 Aprilie 2010, 19:13:43
Răspuns #9

ranger2007

  • Vizitator
Pai si normal sa fie uzate dupa atatia ani de zbor..crezi ca au fost tinute in vitrina ?:))
memorat
17 Aprilie 2010, 15:18:30
Răspuns #10

vlaicuandrei

  • Vizitator
Hai, ia-le acum apararea :D :D jaful tot jaf ramane si la a 10-a modernizare.
memorat
10 Iulie 2010, 15:36:13
Răspuns #11

mihaiatanasie

  • Mesaje postate: 2605
  • Gen: Bărbat
Vad ca topicul asta doarme de cateva luni, de cand nu se mai discuta nimic la nivel de decizie. INtre timp, Gripen ne-a fost oferit, in aceeasi cantitate, dar in starea de avioane noi, la celasi pret, plus posibilitatea de a obtine si fabricarea unor parti componente. nUNu sunt sigur, pentru ca nu am vazut stirea oficiala, ci doar am auzit zvonuri, si Eurofighter Typhoon face o propunere asemanatoare. Daca si acum conducatorii nostri insista in prostie, aia nu mai e prostie, ci inalta tradare.
memorat
13 Iulie 2010, 23:04:54
Răspuns #12

Silviu88

  • Vizitator
Vad ca topicul asta doarme de cateva luni, de cand nu se mai discuta nimic la nivel de decizie. INtre timp, Gripen ne-a fost oferit, in aceeasi cantitate, dar in starea de avioane noi, la celasi pret, plus posibilitatea de a obtine si fabricarea unor parti componente. nUNu sunt sigur, pentru ca nu am vazut stirea oficiala, ci doar am auzit zvonuri, si Eurofighter Typhoon face o propunere asemanatoare. Daca si acum conducatorii nostri insista in prostie, aia nu mai e prostie, ci inalta tradare.
Total de acord cu cele spuse mai sus dar imi reafirm parerea ca Eurofighter-ul este cea mai buna alegere pentru RoAF pana atunci in dulcele stil clasic redenumim bazele aeriene in flotile asta da modernizare.
memorat
Advertisement
Partenerii Asociatiei Ro-Trans

Parteneri "Asociatia Ro-Trans":