Regret, lucrăm la site

Construction work in progress

Mulțumesc pentru răbdare. Lucrăm câte ceva la site și vom reveni în curând.

Strapungerea Buzesti - Berzei - Uranus, modernizarea liniei 20 (2010 - 2012)
23 Septembrie 2023, 08:04:14

Autor Subiect: Strapungerea Buzesti - Berzei - Uranus, modernizarea liniei 20 (2010 - 2012)  (Citit de 20366 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

20 Martie 2012, 20:32:39
Răspuns #20

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Bulevardul Uranus va avea sens giratoriu cu 30% mai mic. Hala Matache rămâne pe loc

Ministerul Dezvoltării Regionale și Turismului a avizat Planul Urbanistic Zonal pentru diametrala diametrala Buzeşti-Berzei-Uranus, cu unele condiții.
Lucrările la Bulevardul Uranus au fost sistate anul trecut pe tronsonul Str. Mircea Vulcanescu-Calea Grivitei – ca urmare a necesitaţii modificării proiectului legat de imobilul istoric Hala Matache, în urma câștigării procesului privind legalitatea lucrărilor de către Asociația Salvați Bucureștiul. Ca urmare, a fost necesară elaborarea unui nou PUZ, care să primească acordul Ministerului Dezvoltării.

Acest aviz a fost acordat acum de către Minister, scrie adevărul.ro. Documentul conține însă unele condiții față de modul în care urmează să se desfășoare lucrările. Așa cum se stabilise încă din vară, Hala Matache nu va fi nici dărâmată, nici mutată. MDRT mai solicită ca, în vederea definirii unei soluţii de intervenţie de maximă calitate, să fie organizat un concurs de soluţii de arhitectură pentru zona Halei Matache şi a Pieţei agro-alimentare Matache.

În schimb, sensul giratoriu propus la intersecţia străzilor Mircea Vulcănescu cu Buzeşti are „o dimensiune neadecvată cu scara cartierului” (zonele protejate adiacente diametralei) şi prin urmare diametrul său va fi redus cu aproximativ 30%.

Avizatorii mai afirmă că modificarea prospectului străzilor Buzeşti, Berzei şi Vasile Pârvan, în perspectiva creării unui bulevard urban important pe direcţia nord-sud, va afecta „în mod evident” ţeutul urban învecinat atât în conformarea fronturilor imobilelor ce îl vor mărgini, cât şi în profunzime. Prin urmare, pentru a evita intervenţiile care pot antrena un proces de distrugere a zonelor protejate şi a celor de protecţie ale monumentelor istorice, precum şi a altor elemente de patrimoniu cultural, până la aprobarea unui program de intervenţie pentru zonele adiacente diametralei, vor fi instituite interdicţii de construire pe o durată de un an, cu excepţia intervenţiilor care ţin de consolidare, reconstrucţie, renovare, restaurare, reabilitare, mansardare, realizarea de construcţii provizorii cu o durată de viaţă de cel mult doi ani.

PUZ-ul trebuie însă avizat și de Ministerul Culturii și apoi votat în Consiliul general al Municipiului București.

Citește și Lucrările la bulevardul Uranus au transformat zona într-un iad pentru riverani.


http://b365.realitatea.net/news/bulevardul-uranus-va-avea-sens-giratoriu-cu-30-mai-mic-hala-matache-ramane-pe-loc/
memorat
30 Iulie 2012, 15:08:12
Răspuns #21

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Surpriză în cazul Halei Matache: Monumentul va fi mutat pentru a face loc Bd. Uranus, spun ONG-urile


O nouă surpriză în cazul Halei Matache. După ce ONG-urile reuÅŸiseră să obÅ£ină păstrarea Halei Matache pe amplasamentului actual, Primăria Capitalei a decis să mute monumentul pentru a face loc Bulevardului Uranus, susÅ£ine  preÅŸedintele AsociaÅ£iei SalvaÅ£i BucureÅŸtiul, NicuÅŸor Dan. ReprezentanÅ£ii ONG-urilor spun că mutarea Halei Matache este ilegală, în condiÅ£iile în care mutarea unui monument istoric se face doar în condiÅ£ii extreme.
Preşedintele Asociaţiei Salvaţi Bucureştiul, Nicuşor Dan, spune că are informaţii potrivit cărora Primăria Capitalei vrea să mute Hala Matache de pe amplasamentul actual pentru a face loc Diametralei Buzeşti-Berzei-Uranus. Asta deşi, una din condiţiile puse de Ministerul Dezvoltării la acordarea avizului pentru Planul Urbanistic Zonal al Diametralei a fost păstrarea Halei pe locul actual. Chiar Primăria Capitalei anunţa că în urma negocierilor purtate cu Ministerul Dezvoltării, condus la acea vreme de Elena Udrea, s-a stabilit ca Hala Matache să fie păstrată pe amplasamentul actual, iar PMB să ia masuri de conservare si punere in siguranta pana la demararea unui proces de restaurare a monumentului istoric.

Nicuşor Dan susţine chiar că ar exista deja un aviz pentru translatarea monumentului.

„Din informaţiile noastre neoficiale ştim că în Ministerul Culturii s-a scris deja un aviz pentru translatarea Halei Matache. În şedinţa de consiliu de marţi vom vedea dacă se propune exproprierea acelor case care sunt în spatele Halei Matache. Dacă este vorba despre aceste imobile, e clar că se plănuieşte translatarea Halei Matache. Dacă se aprobă mutarea halei, vom depune plângere penală pentru semnatarii avizului şi ai autorizaţiei, aşa cum vom face şi pentru Berzei 81, 89, deja consumate. Vom încerca să oprim în instanţă, numai că în instanţă lucrurile durează, iar o operaţiune de demolare poate fi foarte rapidă", a declarat Nicuşor Dan, pentru B365.ro.

Reprezentanţii Primăriei Capitalei susţin însă că nu există un asemenea aviz. "Pentru zona Halei Matache s-a dat doar un aviz pentru redarea temporară a circulaţiei rutiere în zonă", au precizat pentru B365.ro, surse din cadrul Primăriei Capitalei.

Primăria Capitalei: În acest moment se face o analiză costuri-beneficii

Cât priveşte situaţia Halei Matache, reprezentanţii municipalităţii spun că în acest moment se lucrează la o analiză costuri-beneficii atât pentru cazul păstrării Halei pe amplasamentul actual, cât şi în cazul mutării acesteia cu câţiva metri mai în spate.

"Nu a fost luată nicio decizie. Deocamdată doar se analizează costurile şi beneficiile", au precizat sursele citate.

Costurile Diametralei Buzeşti-Berzei-Uranus au crescut şi din cauza lucrărilor de canalizare ample ce sunt necesare în zonă, lucrări ce nu au fost prinse în proiectul iniţial.

“Sub Hala Matache este un canal colector de 100 de ani. Dacă acest canal colector cade, cade și hala. Acest canal colectează apa pluvială și menajeră din zona Piața Presei Libere, și toate cartierele de acolo. Se va pune un canal nou, lângă cel vechi, până în zona Grivița. Canalul vechi va fi umplut cu balast, îl compactăm astfel încât să nu apară probleme dacă se prăbușește. Deci lucrările din zona Halei Matache vor fi clar întârziate de soluția de a menține hala”, declara în toamna anului trecut, Ion Dedu, director executiv în cadrul Direcției pentru Transporturi și Sistematizarea Circulației din cadrul Primăriei Capitalei.

„Probabil că e mai ieftin să translatăm Hala Matache decât să mutăm reţeaua de canalizare, numai că există unele lucruri inestimabile. E vorba aici de un cartier care are un potenţial turistic uriaş, fiind piaţa centrală a oraşului, situată lângă gara centrală a oraşului. Hala Matache nu poate fi translatată pentru că, potrivit legii 422/2001, nu poţi strămuta un monument istoric decât în situaţii extreme, iar în acest caz nu este o calamitate", a declarat Nicuşor Dan, preşedintele Asociaţiei "Salvaţi Bucureştiul".

Lucrările la Bulevardul Uranus sunt blocate de aproximativ un an din cauza Halei Matache. Astfel, în acest moment, Primăria Capitalei nu deţine un aviz pentru continuarea lucrărilor în zonă. Prima etapă a Diametralei, cuprinsă între Piaţa Victoriei şi Vasile Pârvan trebuia finalizată încă din vara lui 2011.

După prima etapă, urmează cea cuprinsă între Vasile Pârvan şi Piaţa George Coşbuc, care include şi un tunel pe sub Dealul Parlamentului, între Catedrala Neamului şi Casa Poporului. În fine, ultima etapă a lucrării cuprinde segmentul cuprins între Piaţa George Coşbuc şi Gara Progresul.


http://b365.realitatea.net/surpriza-in-cazul-halei-matache-monumentul-va-fi-mutat-pentru-a-face-loc-bd-uranus_181625.html


In sfarsit...
memorat
08 Septembrie 2012, 00:47:00
Răspuns #22

Matei

  • Vizitator
Luna aceasta sau cel tarziu de la 1 octombrie se da in folosinta linia dintre Piata Virgiliu - Vasile Parvan !
memorat
08 Septembrie 2012, 00:50:55
Răspuns #23

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Luna aceasta sau cel tarziu de la 1 octombrie se da in folosinta linia dintre Piata Virgiliu - Vasile Parvan !

Mai exact va circula pe acolo 35-ul ?
memorat
08 Septembrie 2012, 00:58:30
Răspuns #24

Matei

  • Vizitator
Da, la Vasile Parvan o sa intoarca doar linia 35 momentan. In 2013 sau 2014 va reveni si linia 20 la Vasile Parvan.
memorat
19 Septembrie 2012, 17:51:16
Răspuns #25

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Un cartier disperat: Slalom prin noroi şi gunoaie în zona Berzei - Buzeşti FOTOGALERIE


Lucrările la Bulevardul Uranus erau programate să înceapă în 2006 şi urmau să fie finalizate în 2008. Din cauza banilor, Primăria Capitalei nu a putut demara construcţia acestui proiect decât la finele lui 2010. La doi ani de la începerea lucrărilor, Bulevardul Uranus nu a avansat atât de mult pe cât preconiza Primăria Capitalei pentru că nici acum şantierul nu s-a mutat din zona Berzei - Buzeşti, iar actualul stadiu al lucrărilor indică faptul că şi în 2013 peisajul va fi la fel de dezolant.
În noiembrie 2010, primarul general al Capitalei anunţa că prima fază a diametralei Berzei - Buzeşti - Uranus se va încheia efectiv în martie - iunie 2011, dar lucrările au fost încetinite odată cu declanșarea procesului intentat de ONG-uri în cazul Halei Matache. La începutul acestui an, panoul amplasat de constructor în zonă indica faptul că pe 4 mai 2012 vor fi finalizate lucrările în zona Berzei - Buzești. La aproape cinci luni de la expirarea acestui termen, lucrările par a fi departe de final.

După deschiderea prelungirii str. Gării de Nord spre intersecţia străzilor Mircea Vulcănescu şi Berzei, mai sunt multe lucrări de făcut în zonă. Gropile, mizeria şi munţii de pământ pe care trebuie să îi traverseze zilnic locuitorii din zona Berzei - Buzeşti le transformă fiecare zi într-un adevărat coşmar. "După cum se desfăşoară lucrările pe segmentul Dinicu Golescu - Mircea Vulcănescu al străzii Berzei, cu canal colector neracordat şi mari sincope în activitatea lucrătorilor, probabil că ne va găsi anul 2013 tot cu circulaţia rutieră blocată, ca în 2010", a declarat, pentru B365.ro, prof. univ. dr. inginer Nicolae Drăgulănescu, unul dintre locuitorii din zonă.

Deşi au solicitat intervenţia autorităţilor pentru accelerarea lucrărilor şi prevenirea infracţiunilor, riveranii nu au primit niciun răspuns din partea instituţiilor competente. "Toate autorităţile şi companiile sesizate de cetăţenii din zonă, precum Primăria Sectorului 1, poliţiile de sector şi cea municipală, Oficiul pentru Protecţia Consumatorilor Bucureşti, Direcţia de Sănătate Publică, Enel, Apa Nova sau Romtelecom, doar simulează preocuparea şi măsurile necesare, astfel încât, în realitate, în zonă continuă furturile, întreruperile de reţele şi activitatea discontinuă şi ineficientă a lucrătorilor firmelor angajate. Doar operatorul de salubritate s-a dovedit a fi receptiv la solicitările de colectare frecventă a gunoaielor menajere şi a altor deşeuri abundente în zonă. Chiar nu există soluţii pentru stabilirea unor termene, de respectat riguros, şi pentru a se lucra mai cu spor şi continuu, organizat şi disciplinat?", se întreabă Drăgulănescu.

Singura instituţie care a emis un răspuns, destul de evaziv, în această problemă, este Primăria Capitalei. "Ca urmare a adresei domnului Nicolae Drăgulănescu, înregistrată la Primăria Mun. Bucureşti - DTDSC, suntem în continuare sesizaţi de faptul că lipsa de organizare, lentoarea cu care se lucrează şi nefinalizarea lucrărilor începute crează nemulţumirea cetăţenilor zonei. În acest sens, vă solicităm ca pe tronsoanele unde există condiţiile finalizării lucrărilor să fie luate măsurile ce se impun pentru finalizarea lucrărilor, pentru prevenirea blocaţiei circulaţiei în zonă, a disfuncţionalităţilor înregistrate la reţelele edilitare, a ridicării tuturor materialelor rezultate de execuţia lucrărilor şi a preveni depozitarea resturilor menajere care crează disconfort sau poluează mediul", precizează Ion Dedu, directorul Direcţiei Transporturi, Drumuri şi Sistematizarea Circulaţiei, în adresa transmisă asocierii SC. Tehnologica - SC. EuroConstruct, în urma plângerii depuse de locuitorul din strada Crişana.

Nicolae Drăgulănescu a mai făcut sesizare şi către Serviciul Iluminat Public Stradal, Arhitectural şi Monumental, însă nu a primit un răspuns favorabil la mesajele în care solicita refacerea iluminatului public pe str. Popa Tatu, pe tronsonul str. Berthelot – str. Mircea Vulcănescu, din sectorul „modernizat" în 2010-2011. "De ce s-a distrus ceva care funcţiona? La câti kilometri de cabluri electrice s-au furat şi se mai fură în str. Berzei nici nu mai contează costurile a 500 m de cablu bifilar si patru locuri de lampă. Noi, cei care locuim în zonă, nu mai putem circula încă o iarnă în beznă totală din cauza inconstienţei celor care au distrus în 2010 reţeaua de iluminat public pe acest tronson", spune Drăgulănescu.

Citește și Zona Gării de Nord - modificată radical, Zona Matache - regenerată urban. FOTO

Locuitorul din zonă spune că, din cauza blocării circulaţiei rutiere şi pietonale în zonă şi a disfuncţionalităţilor frecvente înregistrate în reţelele edilitare adiacente, viaţa riveranilor a devenit un iad. "Mai rămâne să abordez Instituţia Prefectului Municipiului Bucureşti, Ministerul Public şi Avocatul Poporului ca să se mişte ceva şi în faţa Halei Matache. Cele două companii contractate de PMB lucrează sau, mai bine zis, se prefac că lucrează, pe acest şantier, cu mari întreruperi, având productivitate minimă şi ineficienţă maximă. Angajaţii de pe şantier susţin că firmele nu şi-au primit banii de la Municipalitate, dar fac trafic cu materialele de construcţii de pe şantier. Cine ar trebui să fie interesat de aceste aspecte dacă PMB nu reacţionează decât prin indicaţii ce nu se respectă şi nici Inspectoratul de Stat în Construcţii nu are "atribuţii" în acest domeniu?", punctează riveranul.

Ploaia, cel mai mare duÅŸman al riveranilor

Nicolae Drăgulănescu nu este singurul nemulţumit de modul în care se efectuează lucrările. Mulţi dintre cei care locuiesc în zonă sunt exasperaţi de gunoaie şi de problemele sociale imense (interlopi, hoţi de metale, prostituate şi proxeneţi), care nu au fost soluţionate de ani de zile. "Ar trebui să mai grăbească lucrările din zonă. Prea se tărăgăneşte totul de multă vreme. Eu merg des la fiul meu şi m-am săturat de mizeria care zace aici de trei ani. Ar trebui să se ia nişte măsuri şi pentru a opri căderea tencuielii pentru că merg cu frică de fiecare dată când trec pe lângă clădirile astea. Mizeria mare şi gropile ne îngrozesc de fiecare dată când trecem prin zonă. Când plouă, noi bătrânii ne chinuim să nu ne rupem picioarele prin gropi, noroaie şi mizeria din jur. Din cauza bălţii mari care se formează când plouă e greu să treci chiar şi cu maşina prin gropile astea. De Hala Matache îmi pare foarte rău că au distrus-o pentru că era un simbol al oraşului de când eram eu copilă. Spuneau că o mută, dar n-au făcut nimic şi acum e distrusă şi plină de mizerie. E o adevărată infecţie aici pentru că se aruncă gunoiul în clădirile părăsite din jur, inclusiv în Hala Matache", a spus Elena Duduianu, pentru B365.ro.

"La câteva zeci de metri de Hala Matache sunt cranii de cal. E ceva de groază. Dacă mai vrei să întârzii la un şpriţ seara îţi rupi gâtul prin gropile astea. Acum e bine, dar când va ploua va fi teribil pentru că nu am autoturism 4X4", mai spune şi Florin Niculescu, un bucureştean care trece frecvent prin zona Halei Matache.

Alţii cred că ideea Municipalităţii de a muta Hala Matache nu mai este atât de inspirată, după atâta timp. "Nu-mi place deloc faptul că au lăsat Hala Matache în paragină. Mai bine o demolau decât să o lase aşa. Am auzit că Primăria ar vrea să o mute, dar ce să mai mute de acolo? Mai mare daraua decât ocaua. Câte clădiri bune, frumoase n-au fost demolate! Să le renoveze măcar pe cele care mai pot fi scoase la lumină. Să facă ceva în legătură cu toate mizeriile şi infecţia asta că arată de parcă ar fi o ghenă de gunoi. Aici e cloacă de hoţi, parveniţi şi femei uşoare. Ştim foarte bine ce e aici", mai spune un alt bucureştean care trece zilnic prin zona Berzei - Buzeşti.


http://b365.realitatea.net/ciorna-berzei-buzesti_182121.html
memorat
19 Septembrie 2012, 18:51:50
Răspuns #26

Matei

  • Vizitator
Luna aceasta sau cel tarziu de la 1 octombrie se da in folosinta linia dintre Piata Virgiliu - Vasile Parvan !

In cel mai bun caz - 1 octombrie ! Ieri am trecut pe la Piata Virgiliu si am vazut ca mai au de lucru.
memorat
30 Septembrie 2012, 16:02:47
Răspuns #27

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Bd. Uranus oprit de o cameră de 9 metri pătraţi: Ultima etapă a despăguburilor pe Berzei
   

Consiliul General a aprobat vineri exproprierea ultimei proprietăţi rămase în calea finalizarea lucrărilor la Bulevardul Uranus pe primul tronson, între Piaţa Victoriei şi Vasile Pârvan.
Lucrările la primul tronson al Bulevardului Uranus au scăpat şi de ultimul obstacol din cale. Consiliul General al Muncipiului Bucureşti a aprobat vineri exproprierea ultimei proprietăţi rămase pe traseu, un "apartament" de doar 9,37 de metri pătraţi. Contra titlului de proprietate asupra imobilului, Primăria va oferi suma de 16.800 de lei (3.700 de euro).

SuprafaÅ£a rămasă de expropriat este de fapt o cameră aflată într-un un imobil de 150 de metri pătraÅ£i expropriat încă din 2010,  împreună cu o suprafaţă de 262 de metri pătraÅ£i, contra sumei de 1.500.000 de lei (332.000 de euro). Dat fiind că această camera avea alt proprietar, aceasta nu a putut fi expropriată în acelaÅŸi timp. De asemenea, proprietarul suprafeÅ£ei a întârziat depunerea actelor ÅŸi nu a permis inspectarea terenului pentru estimarea valorii despăguburilor, lucru care a amânat exproprierea.

Astfel, Hala Matache a rămas singurul impediment în finalizarea lucrărilor la Bulevardul Uranus, între Piaţa Victoriei şi Splaiul Independeţei. Monumentul istoric a fost în ultimii ani subiectul unor dispute aprinse între municipalitate şi societatea civilă şi membrii opoziţiei. Hala ar putea fi demolată şi reconstruită la 37 de metri distanţă de actualul amplasament, hotărârea Primăriei fiind însă respinsă de Comisia Naţională de Dezvoltare Teritorială (CNDT) din cadrul Ministerului Dezvoltării Regionale şi Turismului pe 24 septembrie.
Lucrările la Bulevard mai au însă până să ajungă la Hala Matache. În prezent se lucrează între Piaţa Buzeşti (intersecţia străzilor Gheorghe Polizu, Occidentului şi Buzeşti) şi Calea Griviţei şi între Mircea Vulcănescu şi Ştirbei Vodă. Astfel, ultimul ar rămâne segmentul de mijloc, între străzile Calea Griviţei şi Mircea Vulcănescu.

Prima etapă din Bulevardul Uranus are o lungime de 1.800 metri şi este împărţită în cinci tronsoane: Piata Victoriei –Occidentului (finalizată), Occidentului - Grivitei, Grivitei – Mircea Vulcanescu, Mircea Vulcanescu – Virgiliu (Stirbei Voda) şi Virgiliu - Vasile Parvan (deschis circulatiei).

După prima etapă, urmează cea cuprinsă între Vasile Pârvan şi Piaţa George Coşbuc, care include şi un tunel pe sub Dealul Parlamentului, între Catedrala Neamului şi Casa Poporului. În fine, ultima etapă a lucrării cuprinde segmentul cuprins între Piaţa George Coşbuc şi Gara Progresul.

Bulevardul Buzesti-Berzei-Uranus este un bulevard cu cate 2 benzi pe sens si banda pentru biciclisti, cu trotuare cu o latime cuprinsa intre 3 si 5 metri si linie de tramvai pe zona mediana, considerat unul dintre cele mai importante proiecte de infrastructură rutieră din Capitală din ultimii 20 de ani.



http://b365.realitatea.net/bulevardul-uranu_183148.html
memorat
14 Octombrie 2012, 11:57:01
Răspuns #28

Daniel

  • R A T B
  • *
  • Mesaje postate: 21
SALUTARE TUTUROR !
STIE CINEVA CIND SE VA RELUA TRASEUL LINIEI 35 ?
ULTIMA STIRE ! LINIA 5 ESTE GATA MAI PUTIN CAPATUL DE LINIE.
memorat
14 Octombrie 2012, 22:59:19
Răspuns #29

Matei

  • Vizitator
In cel mai bun caz - 15 octombrie ! >:( Mai au de lucru !

In cel mai bun caz - 1 noiembrie ! Mai au de lucru.
memorat
21 Octombrie 2012, 15:00:59
Răspuns #30

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21788
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
Linia de tramvai 35 este finalziata:
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
26 Octombrie 2012, 15:29:10
Răspuns #31

Matei

  • Vizitator
Linia de tramvai 35 este finalziata:

Gresit ! Sina e finalizata 100% intre Virgiliu - Vasile Parvan, dar mai e ceva de lucru !

Nici 1 noiembrie ! Linia 35 va reveni la traseul de baza atunci cand 11 va fi deviata la CFR Progresul.
memorat
01 Februarie 2013, 17:22:49
Răspuns #32

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
memorat
14 Februarie 2013, 22:10:55
Răspuns #33

Adrian RATB

  • Vizitator
Dupa cum a mai spus cineva, te rog sa postezi tot articolul, de exemplu:
Protest împotriva demolării Halei Matache, miercuri
BAZAR • 08 Februarie 2013 - 10:22 • b365.ro
 
Un nou miting de protest a fost programat mercuri, 13 februarie, la Ministerul Culturii. Acesta este organizat pentru a-l convinge pe ministru sa nu mute Hala Matache. Mutarea se va face, de fapt, prin demolare și reconstruire.



Nicuşor Dan a anunţat, vineri dimineaţă, pe pagina de facebook, că protestul va începe de la ora 11. La miting vor participa Arhitectii Voluntari şi Pro Patrimonio.

"Toate speranțele susținătorilor halei se pun acum în ministrul culturii, profesorul Daniel Barbu. Societatea civilă i-a trimis o scrisoare ministrului Barbu, cerându-i sa SALVEZE hala Matache și să nu semneze aprobarea demolării ei. Autoritățile care au interese obscure de a demola cu orice preț hala Matache, nu vor să prezinte ministerului culturii si versiunea de proiect în care Hala Matache rămâne în picioare, ci pretind că "nu se poate altfel" decât dacă hala se demolează", a precizat Horia Marinescu în argumentarea protestului anunţat pe Causes.com

Comisia Nationala a Monumentelor Istorice a decis, pe 31 ianuarie, mutarea halei Matache cu circa 40 de metri mai in spate fata de pozitia actuala. Relocarea halei Matache este necesara pentru construirea Diamentralei Buzesti-Berzei-Uranus, un bulevard care va face legatura intre Piata Victoriei si Piata de Flori,sustine Primaria Capitalei. Protestatarii susţin însă că "Bulevardul are loc pe lângă hală, bine-mersi. Şi e clar că a păstra e mai ieftin decât a demola şi reconstrui."
memorat
18 Februarie 2013, 17:36:17
Răspuns #34

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Propunere-șoc pentru Bd. Uranus: să fie mutată Casa Poporului cu 37 de metri

Societatea civilă propune, cu ironie, într-o petiție, să fie mutată Casa Poporului, pentru a nu încurca planurile de construire a Diametralei Nord-Sud, cunoscută și ca Bd. Uranus. Ironia se referă la faptul că Primăria a decis să mute Hala Matache, prin dărâmare și reconstruire, cu 40 de metri.
Diferența este, spun inițiatorii petiției, că Hala Matache este monument istoric, în timp ce Casa Poporului nu este. Între susținătorii ironicei petiții se află și Nicușor Dan.

Iată mesajul care însoțește petiția: "Proiectul Diametralei Nord-Sud a Primarului Sorin Oprescu se pare ca este pus in dificultate de Casa Poporului. Pentru ca proiectul este schitat din vremurile in care Ceausescu era inca o proiectie a parintilor lui, drumul este prevazut a trece pe unde este acum cladirea. Primarul a dovedid ca nu ii sta nimic in calea soselei, drept pentru care se lupta de mai bine de doi ani sa mute Hala Matache, cladire de patrimoniu. A decis sa o mute "mai in spate cu 37 de m si 20 de cm". Casa Poporului nici macar nu este o cladire de patrimoniu, deci, ca valoare istorica, este inferioara Halei Matache. Casa Poporului este doar o cladire mai mare. Haideti sa il ajutam pe Sorin Oprescu sa isi serpuiasca mandra sosea pe suprafata. Sa mutam Casa Poporului cu 37 de m si 20 de cm mai in spate."

Proiectul Primăriei Capitalei prevede ca Bd. Uranus să treacă pe sub Casa Poporului, printr-un tunel. Mai multe detalii despre proiectul tunelului puteți citi aici.

Societatea civilă protestează împotriva dărâmării și reconstruirii Halei Matache, arătând că Bd. Uranus ar putea fi construit pe lângă monumentul istoric, fără vreo influență majoră asupra proiectului. Mai mult, protestatarii arată că zona Halei Matache s-ar putea transforma într-o zonă pietonală. Săptămâna trecută, ONG-urile au protestat în fața Ministerului Culturii, împotriva relocării Hali Matache.

Găsiți aici proiectul alternativ propus de ONG-uri pentru Hala Matache.


http://www.b365.ro/propunere-oc-pentru-bd-uranus-sa-fie-mutata-casa-poporului-cu-37-de-metri_187338.html
memorat
08 Martie 2013, 20:38:50
Răspuns #35

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Fortăreața de la Matache: Zid din terasamente de tramvai ridicat în jurul Halei Matache


Un zid din plăci de beton de câțiva metri înălțime se ridică în jurul Halei Matache. Zeci de muncitori lucrează zi de zi, în ultima săptămână, pentru ridicarea "fortăreței" din jurul monumentului de pe strada Berzei.
După ani de controverse și scandaluri, muncitorii intervin, în sfârșit, asupra monumentului părăsit din zona Gării de Nord. Mai multe echipe muncesc de o săptămână la ridicarea unui zid impenetrabil în jurul Halei Matache.

Zidul este format de fapt din plăci de beton ce alcătuiau foste căi de rulare pentru tramvai. Acestea sunt ridicate prin structuri metalice de rezistență ancorate în sol, înalte de circa 4-5 metri. Deasupra plăcilor de beton au fost montate pe unele părți ale clădirii și un rând suplimentar de structură învelită într-un material plastic alb.

Scopul "marelui zid" de la Matache este de a proteja clădirea de hoți sau de persoanele fără adăpost careau devastat deja interiorul clădirii în ultimii ani. Asta afirmă muncitorii din zonă, care spun că zidul are rostul de a proteja clădirea, care urmează în curând să fie demolată și mutată.

"Intructat masurile si sanctiunile aplicate pana in acest moment nu au stopat actele antisociale savarsite ( intrarea prin efractie si furtul de materiale din interiorul halei), Primaria Municipiului Bucuresti a decis imprejmuirea completa a cladirii pentru a impiedica producerea in continuare a acestor fapte", confirmă și reprezentanții municipalității pentru B365.ro.

hiar în momentul în care utilajele se pregăteau să ridice "fortăreața" de la Matache, în urmă cu o săptămână, mai multe ONG-uri au ținut o conferință de presă în care amenințau că vor bloca construcția Bulevardului Uranus dacă Primăria demolează Hala. Argumentele ONG-urilor pentru păstrarea Halei pe loc au trecut într-un registru mai pragmatic, fiind aduse mai multe dovezi asupra faptului că demolarea și reconstrucția Halei este mult mai costisitoare decât păstrarea ei pe amplasamentul actual.l

Pentru mult-așteptata demolare a clădirii Primăria Capitalei trebuie să obțină autorizație, care depinde la rândul ei de obținerea avizării pe soluția tehnică aleasă pentru reconfigurarea zonei. După ce Hala va fi demolată, zona va fi reconfigurată urban printr-o soluție ce va fi aleasă în urma unui concurs de arhitectură organizat de Primăria Municipiului București. Cele trei PUZ-uri care stabilesc felul în care se va amenaja zona Matache au fost puse miercuri în dezbatere publică pe site-ul Primăriei Capitalei și pot fi accesate aici. Printre principalele detalii de amenajare propuse se numără: mutarea Halei în zona pieței Matache, sens unic pebulevardul Gării de Nord, în tandem cu Calea Griviței, piste pentru biciclete amenajate de-a lungul viitorului bd. Uranus, strada Cameliei va deveni pietonală.

Demolarea Halei va permite reînceperea lucrărilor la ultimul tronson rămas nefinalizat din Bulevardul Uranus, între Calea Griviței și Bd. Dinicu Golescu. Bulevardul ce va lega Piața Victoriei de Vasile Pârvan ar fi trebuit inaugurat cu luni în urmă, însă lucrările au stagnat pe acest ultim segment din cauza controverselor iscate în jurul Halei Matache. Dacă în urmă cu aproape doi se hotărâse ca Bulevardul să ocolească Hala ce urma să fie restaurată, spre sfârșitul lui 2012 municipalitatea a încălcat "pacea de la Matache" și a hotărât, cu avizul Ministerului Culturii, să mute Hala Matache cu 30 de metri la vest, pentru a putea permite construcția bulevardului Uranus.


http://www.b365.ro/zid-de-beton-de-4-metri-ridicat-in-jurul-halei-matache-ce-se-intampla-cu-cladirea_187935.html
memorat
26 Martie 2013, 16:00:49
Răspuns #36

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Cum se demolează Hala Matache, pe ascuns, în spatele unui gard înalt de doi metri   

Zeci de muncitori lucrează încă de azi noapte la demolarea Halei Matache, în viscol È™i temperaturi negative.  ÃŽntreg È™antierul a fost împrejmuit cu un gard de metal, înalt de doi metri, spre disperarea locuitorilior din zonă care sunt nevoiÈ›i să ocolească întreg ÅŸantierul. Procesul de demolare a început luni seară, pe întuneric la ora 22 ÅŸi ar putea dura câteva zile.
Lucrările pentru demolarea Halei Matache se desfășoară în spatele unui gard înalt de circa doi metri, acoperit cu un plastic opac, care nu lasă să se vadă nimic din exterior. Hala este înconjurată și ea de încă un zid, ridicat din urmă cu o săptămână. Aici, mai mulți muncitori și utilaje de construcții lucrează pentru a demola Hala Matache. Macaralele cu ajutorul cărora muncitorii lucrau noaptea trecută la demolarea acoperișului au dispărut, pentru moment, din zonă, iar structura clădirii nu a fost încă afectată de demolare.

Demolarea Halei Matache a început în cursul serii de luni, 25 martie, chiar în ziua în care a fost emisă autorizația de demolare, după cum susţine Primăria Capitalei. Lucrările au început în grabă, cu mult după lăsarea întunericului, pe un vânt aprig și temperaturi negative când, pentru perioada în cauză, era anunțat cod portocaliu de ninsoare și viscol. Astfel, în timp ce primarul Sorin Oprescu convoca comandamentul de iarnă, pe șantierul de la Matache utilajele se pregăteau de demolare. Niciunul dintre ONG-iştii prezenţi la faţa locului nu s-au putut lămuri care este cauza pentru care s-a grăbit demolarea şi au acuzat nereguli în acest proces.

De cealaltă parte a gardului care împrejmuiește Hala Matache, locuitorii din zonă sunt puși să ocolească zeci de metri pentru a scăpa de șantier. Gardul se întinde din dreptul străzii Cameliei până în Calea Griviței, pe toată lățimea străzii Berzei.

Oprescu mută Hala Matache pentru a face loc bulevardului Uranus

Hala Matache va fi mutată pentru a face loc bulevardului Uranus, care va lega Guvernul de Parlament. De altfel, bulevardul Uranus este considerat, alături de Catedrala Neamului, una din cele mai mari greşeli urbanistice din Capitală, a declarat pentru B365.ro şeful arhitecţilor din România.

Clădirea halei Matache va fi reconstruită cu câțiva metri mai în spate. Noua clădire va păstra acoperișul pe structură metalică a clădirii demolate și alte elemente arhitecturale cu valoare patrimonială precum basorelieful de pe fațadă, pe care se vor executa mulaje pentru reconstruirea lui, informează Primăria Capitalei.

Luni, cu câteva ore înainte ca procesul de demolare să înceapă, la sediul Primăriei Capitalei a avut loc o ședință publică în care ONG-urile, locuitorii din zonă și reprezentanții municipalității s-au contrat pe teme ce țin atât de amenajarea viitorului bulevard, cât și de soarta Halei și a Pieței Matache. Mai multe detalii din această dezbatere puteți citi aici.

Demolarea vine să pună punct luptei de mai bine de trei ani între Primărie și ONG-uri privind soarta clădirii, timp în care Hala de pe Berzei a suferit un continuu proces de degradare, cauzat atât de lipsa unor măsuri de întreținere cât și de acțiunea hoților.

Construită între anii 1887 şi 1899, Hala Matache Măcelarul - monument al arhitecturii inginerești din secolul al XIX-lea - a ajuns, după un veac de istorie, să fie demolată de reprezentanţii aceleiaşi autorităţi locale care au construit-o în urmă cu 114 ani. Cum arată istoria halei Matache în imagini, vedeţi aici.


http://www.b365.ro/cum-se-demoleaza-hala-matache-pe-ger-i-cod-portocaliu_188671.html
memorat
22 Iulie 2013, 10:44:47
Răspuns #37

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21788
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
Se pare ca linia de tramvai dintre Dinicu Golescu (sediu Ratb) si Vasile Parvan este finalizata si asa zis functionala. S-a montat reteaua electrica, au fost finalizate statiile de tramvai Parvan si Berzei, dar, se pare ca nefunctionalitatea tramvaiulu a lasat ca, cablurile de internet sa intre in gabaritul pantografulul dupa statia Parvan/Plevnei.
Pana la inceperea probelor poate se rezolva problemele enumerate.
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
22 Iulie 2013, 12:20:17
Răspuns #38

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Se pare ca linia de tramvai dintre Dinicu Golescu (sediu Ratb) si Vasile Parvan este finalizata si asa zis functionala. S-a montat reteaua electrica, au fost finalizate statiile de tramvai Parvan si Berzei, dar, se pare ca nefunctionalitatea tramvaiulu a lasat ca, cablurile de internet sa intre in gabaritul pantografulul dupa statia Parvan/Plevnei.
Pana la inceperea probelor poate se rezolva problemele enumerate.
Pe cand e preconizat redeschiderea circulatiei liniei 35 prin zona?
memorat
11 Noiembrie 2013, 12:28:28
Răspuns #39

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Se lucreaza de zori...

Sursa foto:jurnalul.ro

memorat