02 Decembrie 2024, 21:33:13

Autor Subiect: Strapungerea Buzesti - Berzei - Uranus, modernizarea liniei 20 (2010 - 2012)  (Citit de 24092 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

21 Martie 2010, 22:49:02

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
Strapungerea Buzesti - Berzei - Uranus, modernizarea liniei 20 (2010 - 2012)
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
Advertisement

21 Martie 2010, 22:49:39
Răspuns #1

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
  • Str. Gheorghe Lazar
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
21 Martie 2010, 22:49:48
Răspuns #2

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
  • Intersectia Str. Gheorghe Lazar cu Sf. Constantin
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
21 Martie 2010, 22:49:51
Răspuns #3

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
  • Sf. Constantin
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
21 Martie 2010, 22:49:57
Răspuns #4

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
  • Calea Plevnei
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
21 Martie 2010, 22:50:22
Răspuns #5

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
  • Str. Berzei
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
22 Martie 2010, 21:17:23
Răspuns #6

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
11 Martie 2011, 16:32:37
Răspuns #7

andrei11

  • MEMBRU ONORIFIC RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 718
  • Gen: Bărbat
Pentru ca (aproape) nimeni dintre cei ce activati pe acest forum nu mai stiti schema strazilor din ( vechiul ) cartier Uranus si cum arata acum perimetrul Parlamentului, cu voia voastra o sa postez 3 desene cu suprapunerea strazilor vechi cu cele noi. Schita nr 2 am lucrat-o din simplul motiv ca acolo se vad foarte bine cotele terenului in zona "Dealului Uranus" - deal disparut cu desavarsire in zilele noastre. Ante - proiectul construirii Catedralei Mantuirii Neamului din 1926 a fost un simplu proiect, neexecutat niciodata. - Pur si simplu a venit marea criza economica a anilor '930, apoi razboiul, apoi a urmat ocupatia Sovietica - evenimentele deja se cunosc din cartile de istorie.
 Trebuie sa precizez ca desenele nu le-am lucrat singur, ci cu ajutorul a inca 2 colegi de pe alte forumuri.
 
memorat
27 Octombrie 2011, 17:13:48
Răspuns #8

Matei

  • Vizitator
Stie cineva cand se va redeschide linia de tramvai dintre Piata Virgiliu si Vasile Parvan ?
memorat
29 Octombrie 2011, 09:23:26
Răspuns #9

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
Stie cineva cand se va redeschide linia de tramvai dintre Piata Virgiliu si Vasile Parvan ?
Vara 2012.
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
11 Noiembrie 2011, 12:35:29
Răspuns #10

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
memorat
12 Noiembrie 2011, 10:14:28
Răspuns #11

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Si astazi se lucreaza,timid ce-i drept,dar se lucreaza.
memorat
19 Noiembrie 2011, 12:08:45
Răspuns #12

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Acelasi lucru se intampla si aici,pentru o zi de sambata ceea ce este foarte bine ca se lucreaza.
memorat
02 Decembrie 2011, 14:53:55
Răspuns #13

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Observ ca se lucreaza,se asfalteaza ceea ce este foarte bine,mai au un pic si dau drumul si circulatiei dar cu cei doi stalpi din imagine ce fac,cand ii dau jos?
memorat
06 Decembrie 2011, 17:48:34
Răspuns #14

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
S-a deschis un prim tronson din Bd. Uranus. Prima etapă va fi gata anul viitor

În acest an ar fi trebuit finalizată prima etapă din Bulevardul Uranus sau Diametrala Nord-Sud, cuprinsă între Piața Victoriei și Vasile Pîrvan. Cu câteva săptămâni înainte de sfârșitul anului a fost deschis însă doar unul dintre cele cinci tronsoane cuprinse în aceste etapă. Începând de marți, bucureștenii pot circula între strada Virgiliu și strada Vasile Pârvan.
Marți, la ora 13:00, s-a deschis circulația pe un prim tronson din Bulevardul Buzești – Berzei – Uranus, cuprins între strada Virgiliu și Vasile Pârvan. Șoferii au la dispoziție 2 benzi pe sens, iar pe trotuare vor fi amenajate și piste pentru bicicliști. Spațiul pentru aceștia din urmă este însă foarte restrâns astfel încât trotuarele vor trebui folosite concomitent de pietoni și bicicliști. În schimb, primăria va amenaja piste unice în apropiere, pe bulevardul Știrbei Vodă, unde trotuarele sunt mai late.

“Astăzi deschidem tronsonul de la Virgiliu la Vasile Pârvan. Sperăm ca peste puțin timp să dăm drumul și tronsonul, cuprins între Piața Victoriei și Occidentului. Este în lucru Occidentului – Griviței și Piața Virgiliu. Aici a fost mai greu, pentru că au trebuit introduse utilitățile care nu mai sunt refăcute de aproape o sută de ani. Noi sperăm ca acest bulevard să constituie o alternativă la Calea Victoriei”, a declarat primarul general, Sorin Oprescu.

Până la finalizarea bulevardului mai este însă cale lungă. Marți s-a deschis doar unul dintre cele cinci tronsoane în care a fost împărțită prima etapă a lucrării. Diametrala Nord-Sud va fi realizată însă în trei etape. “Noi sperăm să ieșim la suprafață cu prima etapă, cuprinsă între Piața Victoriei și Vasile Pârvan, în luna martie”, a precizat edilul-șef. Termenul este însă extins de directorul general al Direcției de Infrastructură din Primăria Capitalei. Astfel, Mădălin Dumitru spune că prima etapă va fi terminată la 6 luni de la primirea tuturor autorizațiilor.
După prima etapă, urmează cea cuprinsă între Vasile Pârvan și Piața George Coșbuc, care include și un tunel pe sub Dealul Parlamentului, între Catedrala Neamului și Casa Poporului. În fine, ultima etapă a lucrării cuprinde segmentul cuprins între Piața George Coșbuc și Gara Progresul.

Hala Matache întârzie lucrările

Lucrările la Bulevardul Uranus înregistrează deja o întârziere de 8 luni. Un dintre cauze o reprezintă Hala Matache, care ocupă o bandă din viitorul bulevard. Inițial primăria a vrut să o demonteze și să o mute mai în spate față de amplasamentul actual. După intervenția Asociației Salvați Bucureștiul însă, s-a decis ca hala, care are statut de monument istoric, să rămână în același loc. Primăria nu are însă nici acum voie să lucreze în jurul clădirii. Astfel, pentru finalizarea acestui tronson, municipalitatea trebuie să înlocuiască un canal colector vechi de o sută de ani care este amplasat chiar sub Hala Matache. Lucrările nu pot începe însă fără autorizație.
“La Hala Matache suntem opriți să intrăm deocamdată de Inspectoratul de Stat în Construcții care probabil că își freacă mâinile de fericire că merge lumea prin noroi”, a spus Sorin Oprescu.

Bulevardul Buzești – Berzei – Uranus: 11 kilometri, tunel subteran, 2 benzi pe sens și piste pentru bicliști

Bulevardul Buzești – Berzei – Uranus se va întinde de la Piața Victoriei la Gara Progresul, va avea două benzi pe sens, piste pentru biciliști și spații verzi. În etapa a doua a proiectului, între intersecția Berzei cu Vulcănescu, se va realiza o stradă noua, strada Gării de Nord, care iese direct în strada Ministerului, în fașa Gării de Nord, lîngă Ministerul Transporturilor.

În plus, la intersecția noului bulevard cu strada Izvor va fi realizat un tunel subteran cu o lungime de 800 de metri care va trece pe sub Dealul Parlamentului. Conform Planului, magistrala va trece la o adâncime de 20 de metri pe sub Casa Poporului.Î n tunel se va intra din dreptul Institutului Cantacuzino, acesta urmând să traverseze pe dedesubt bulevardul Națiunilor Unite, Palatul Parlamentului și Calea 13 Septembrie. Va fi amenajat un sens giratoriu între Hașdeu, Izvor și Națiunile Unite, dar și un sens giratoriu între Uranus și Calea 13 septembrie. De asemenea, este prevăzută și lărgirea bulevardului Izvor.

Soluția tehnică pentru acest tunel nu a primit încă toate aprobările. În aceste condiții, primăria nu a putut demara procedurile de atribuire a contractului pentru această etapă.

http://b365.realitatea.net/news/s-a-deschis-un-prim-tronson-din-diametrala-nord-sud-prima-etapa-va-fi-gata-anul-viitor/
memorat
12 Decembrie 2011, 21:18:08
Răspuns #15

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Tronsonul Bulevardului Uranus dinspre Piaţa Victoriei nu a fost deschis circulaţiei, precizează Primăria Capitalei



Primăria Capitalei a precizat azi, printr-un comunicat de presă, că pe tronsonul Bulevardului Buzeşti-Berzei-Uranus dintre Piaţa Victoriei şi strada Occidentului nu au fost ridicate restricţiile de circulaţie, iar traficul auto se desfăşoară în condiţii de şantier, această soluţie “fiind agreată pentru a evita crearea de ambuteiaje în zonă”.

Precizările vin în urma unor articole apărute în presă în ultimele zile referitoare la stâlpul din şantierul bulevardului.

“Stâlpul la care se face referire este un stâlp de tragere aferent tuturor cablurilor care au migrat în subteran în cadrul proiectului Netcity, Piaţa Victoriei fiind un nod important pentru reţelele aeriene, acesta fiind şi motivul pentru care stâlpul nu a fost dezafectat până în acest moment. În cel mai scurt timp, stâlpul va fi dezafectat, ca urmare a finalizării reconfigurării reţelelor aeriene din zonă”, se spune în comunicat.

Municipaliatea mai precizează că în acest moment pe tronsonul Piaţa Victoriei-Occidentului se realizează lucrări de turnare a stratului de uzură şi refacere a trotuarelor, precum şi amenajarea peroanelor de tramvai şi sistematizarea şi realizarea marcajelor rutiere.



http://www.adevarul.ro/locale/bucuresti/Bucuresti-Bulevardul_Buzesti-Berzei-Uranus-Primaria_Capitalei-stalpi-Piata_Victoriei_0_607739717.html
memorat
17 Decembrie 2011, 16:38:28
Răspuns #16

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
A fost reconfigurata zona,mutate semafoarele,stalpii au fost scosi(cei care trebuiau) ,a fost marcata zona de pietoni zona aratand acum chiar bine.Deci se poate ,foarte bine
memorat
21 Decembrie 2011, 18:46:46
Răspuns #17

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
S-a inaugurat un nou tronson din Bulevardul Uranus

 Un nou tronson din Bulevardul Uranus a fost deschis astăzi. Șoferii bucureÈ™teni pot circula pe încă 600 de metri din Bulevardul Uranus, între PiaÈ›a Victoriei È™i strada Occidentului. Primarul general, Sorin Oprescu, susÈ›ine că prima etapă a lucrării, cuprinsă între PiaÈ›a Victoriei È™i strada Vasile Pârvan va fi terminată în totalitate în luna martie a anului viitor.
“Astazi (n.r. 21 decembrie) dam drumul la circulatie pe acest tronson, cu trotuarele puse la punct, canalizatia pentru Netcity realizata, la fel si iluminatul public si restul utilitatilor. In acest moment se lucreaza in zona Pietei Virgiliu si la portiunea dintre strada Occidentului si Calea Grivitei. Preconizam ca pana in primele doua luni ale anului viitor sa ne apropiem de Hala Matache. Pana atunci, sper sa se ia o hotarare in privinta acesteia, pentru ca, altfel, stam cu lucrarile pe loc. In paralel, s-a deschis circulatia si pe bulevardul Al. I. Cuza si s-a refacut linia de tramvai, astfel incat sa avem legatura cu bulevardul Gheorghe Duca”, a explicat Sorin Oprescu.

Trosonul cuprins între Piața Victoriei și strada Occidentului a fost deschis doar pentru traficul rutier, nu și pentru circulația tramvaielor. Reprezentanții Primăriei Capitalei spun însă că tramvaiele vor circula pe Bulevardul Uranus în 2012.

Acesta este al doilea tronson pe care Primăria Capitalei l-a inaugurat în ultima lună și a avut un cost de arpoximativ 40 milioane de lei. Pe 6 decembrie a fost deschis și tronsonul cuprins între Piața Virgiliu și strada Vasile Pârvan cu o lungime de 400 de metri. Prima etapă din Bulevardul Uranus are o lungime de 1.800 metri și este împărțită în cinci tronsoane: Piata Victoriei –Occidentului (finalizată) , Occidentului – Grivitei, Grivitei – Mircea Vulcanescu, Mircea Vulcanescu – Virgiliu (Stirbei Voda) și Virgiliu – Vasile Parvan (deschis circulatiei). Toată etapa va fi terminată în totalitate în luna martie a anului viitor, potrivit primarului general.
După prima etapă, urmează cea cuprinsă între Vasile Pârvan și Piața George Coșbuc, care include și un tunel pe sub Dealul Parlamentului, între Catedrala Neamului și Casa Poporului. În fine, ultima etapă a lucrării cuprinde segmentul cuprins între Piața George Coșbuc și Gara Progresul.

Bulevardul Buzesti-Berzei-Uranus este un bulevard cu cate 2 benzi pe sens si banda pentru biciclisti, cu trotuare cu o latime cuprinsa intre 3 si 5 metri si linie de tramvai pe zona mediana.

http://b365.realitatea.net/news/s-au-mai-inaugurat-600-de-metri-din-bulevardul-uranus-foto/
memorat
22 Decembrie 2011, 03:31:29
Răspuns #18

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Locuitorii din zona Berzei – Buzești, exasperați de lucrările la bulevardul Uranus

Traficul blocat, poluarea, mizeria și ”modul iresponsabil în care se lucrează” în zona Berzei – Buzești îi irită la culme pe riverani, care susțin că autoritățile ridică din umeri la problema lor.
Locuitorii din zona Berzei – Buzești se plâng, printre altele, de lucrările din zonă, care blochează traficul, și de faptul că nu pot circula nici ca pietoni din cauza mizeriei și a noroaielor din jur. Cu ocazia inaugurării unui nou tronson din Bd Uranus, între Piața Victoriei și strada Occidentului, un cititor B365.ro, a trimis un mesaj prin care vrea să pună în evidență faptul că cetățenii și comercianții riverani au parte de ”prejudicii enorme prin modul iresponsabil în care se lucrează pe șantier”.

Cititorul mai acuză și lipsa de coordonare dintre Primăria Capitalei și companiile care dețin rețelele edilitare, distrugerea completă a trotuarelor de pe str. Berzei, poluarea masivă, întreruperea utilităților, acțiunea hoților de metale, care fură tot ce prind, de câteva luni, în ciuda faptului că poliția își face apariția o dată pe săptămână, dar și ritmul lent de desfășurare a lucrărilor.

”Mai toți (n.red – angajații companiilor care operează rețelele edilitare) lucrează de nouă luni în mod sporadic, în dorul lelii, lent, prost, ineficient și timp de doar câteva ore pe zi. Specialiștii știu că există autorizații de construire, semnate de primarul general, pentru întreaga zonă, cu excepția celei dintre str.Cameliei și Calea Griviței. Deci a existat și există posibilitatea legală de a lucra! Astfel, Primăria nu ar trebui să-și justifice inactivitatea prin această disputa tardivă și contraproductivă.”, susține prof. univ. dr. inginer Nicolae Drăgulănescu.
Profesorul universitar stă pe strada Crișana și a declarat, pentru B365.ro, că, de nouă luni, nu are acces, nici ca pieton, din cauza lucrărilor din zonă, la Gara de Nord, Piața Matache sau în zona Știrbei Vodă – Berzei. Drăgulănescu spune că edilul-șef al Capitalei a cerut o soluție tehnică pentru rezolvarea problemei din zonă. Însă, potrivit locuitorului, Oprescu a refuzat crearea unei zone verzi de la Hala Matache până la intersecția cu Mircea Vulcănescu, o alternativă tehnică viabilă pentru riverani.

”Eu am vreo 10 mesaje trimise la Primăria Municipiului București. Îmi răspunde un cetățean care se ocupă de infrastructură, trimițând mesajele mele constructorilor. Euroconstruct și Tehnologica Radion au acționat fără cap și fără coadă. De exemplu, șantierul nu este împrejmuit. Oricine poate să treacă pe acolo și să fure orice. Poliția a făcut verificări și mi-a transmis că s-a făcut control la cele două firme și s-au aplicat sancțiuni pentru că nu au delimitat șantierul și nu au blocat accesul. Aiurea! Nu s-a făcut nimic! Dar poate că nu asta era soluția. Soluția era să ne ajute pe noi riveranii să trecem prin zona străzii Berzei, de-a lungul ei și traversând-o”, a explicat Drăgulănescu.

Omul spune că este îngrozit de faptul că mereu apar oameni diferiți, care sapă în zonă și stârnesc suspiciuni pentru că nu poartă echipamentele vreunei firme. Profesorul descrie un haos total în zonă și spune că hoții au tăiat chiar și cablurile noi montate recent de Enel.

”Toată problema asta reprezintă o lipsă clară de management. Eu mă ocup de așa ceva, din punct de vedere profesional, și îmi dau seama că ceea ce se face denotă faptul că și cei de la Primărie și cei de la celelalte firme care lucrează la acest proiect sunt depășiți total de situație. Ca evaluator, câștigător al premiului european pentru calitate, eu puteam să le ofer sprijin pentru rezolarea problemei, dar nu mi-au acceptat propunerea”, mai spune Drăgulănescu.
Riveranul a mai precizat că în vară, din iunie și până în septembrie, în fiecare săptămână, locuitorii din zonă rămâneau ori fără apă, ori fără curent electric, fie fără gaze sau fără ton, chiar și o săptămână, la telefonia fixă.

”Ce să înțeleagă cetățeanul și comerciantul riveran din această bâlbâială administrativă din care el are de pierdut enorm, prin blocarea totală a traficului rutier și pietonal?”, se întreabă retoric Nicolae Drăgulănescu.

http://b365.realitatea.net/news/locuitorii-din-zona-berzei-buzesti-exasperati-de-lucrarile-din-zona/
memorat
17 Martie 2012, 12:36:01
Răspuns #19

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Lucrările la bulevardul Uranus au transformat zona într-un iad pentru riverani

Locuitorii din zona Berzei – Buzești escaladează zilnic munți de gunoaie și noroi pentru a ajunge într-o parte sau alta a Bucureștiului. Cum lucrările decurg extrem de greu, riveranii nu trag speranțe că șantierul va fi închis prea curând.
Noroaiele, cauzate de șantierul interminabil, munții de gunoi, câinii vagabonzi și hoții, care devastează mereu monumentele istorice din zona Berzei – Buzești pentru țevi, cărămidă, scânduri și cabluri, îi irită la culme pe riverani. De mai bine de un an ei se plâng că nu au acces spre Gara de Nord, mijloace de transport în comun sau piață, din cauza gunoaielor și a gropilor pline cu noroi. Chiar dacă unii au sesizat autoritățile, cele mai multe instituții de stat și firmele care execută lucrările ridică din umeri și arată cu degetul în altă parte. ”Gunoaiele zac, nu le ia nimeni de aici. Cei de la Romprest au spus că acesta e șantierul Primăriei Generale și Municipalitatea trebuie să se ocupe. Aici e mizerie peste tot, iar cei de la Primărie nu știu ce să facă”, declară, cu dezamăgire, prof.dr. Nicolae Drăgulănescu, unul dintre riverani, pentru B365.ro.

Drăgulănescu a mai spus că a făcut apel la mai multe instituții ale statului, printre care Direcția de Sănătate Publică, Primăria Capitalei, Institutul de Stat în Construcții și Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor, ca să le ceară să îndrepte situația, dar fără succes. ”L-am întrebat pe Ion Dedu, directorul executiv de la Direcția de Transporturi și Sistematizarea Circulației, de ce a fost dărâmat trotuarul, pentru că era terminat. El mi-a spus că l-au stricat cei de la Enel, Distrigaz sau Netcity și că a dat dispoziții să se refacă trotuarul, dar muncitorii de pe șantier spun că nu le-a zis nimeni să refacă trotuarul. Ei spun că nu au bani nici pentru continuarea lucrărilor, darămite pentru trotuar. Mai mult, muncitorii de la Euroconstruct au spus că ei sponsorizează Primăria Capitalei, că nu există contract și lucrează pe barba lor ce pot când pot. Circulația rutieră și cea pietonală sunt blocate, iar ăștia nu lucrează și nu fac nimic pentru că sunt blocați în procese. Toată situația este privită fără responsabilitate pentru riverani sau pentru comercianții din zonă. Aproape toți și-au închis activitatea”, a mai declarat locatarul.

Potrivit locuitorului de pe strada Crișana, angajații companiei Enel le-au spus că e mai bine că hoții au furat cablurile pentru că i-au scutit de alte cheltuieli pentru dezgroparea și mutarea cablurilor. El mai susține că fiecare firmă a făcut săpături după cum a vrut. Astfel, după ce angajații Enel au îngropat noile cabluri, au venit cei de la Net City să facă alte săpături pentru firele de pe stâlpi, iar apoi au ajuns echipele Distrigaz care au săpat din nou pentru țevi. ”Mă afectează extrem de mult șantierul ăsta care nu se mai termină pentru că cu greu reușesc să traversez zona asta ca să ajung la Politehnică, iar ei se fac că lucrează. Nu pot să mă duc la gară sau la piață pentru că mă murdăresc de noroi. Mi-e și rușine să mai invit pe cineva la mine acasă”, completează Nicolae Drăgulănescu, profesor la Politehnică.

Mai mult, localnicii spun că ar fi de preferat ca Hala Matache să fie dărâmată, deoarece oricum nu a mai rămas mai nimic din clădirea istorică, după ce a fost prădată de hoții de fier vechi, chiar dacă acum au fost betonate intrările în clădire.

Riveranul a mai precizat că, după trei luni de pauză, în care nu s-a mai lucrat deloc între Bd. Dinicu Golescu și Calea Griviței, acum lucrează doar câțiva oameni, ”care fac ce pot sau simulează munca, între orele 8.00-17.00”, nu se fac lucrări în weekend și nici în trei schimburi, așa cum ar fi fost firesc pe un asemenea șantier. Până acum, a fost realizat canalul colector nou până la intersecția cu str. Mircea Vulcănescu, dar de la această arteră și până la str. Cameliei nu s-au început lucrările la canalul colector, iar ”această operație poate dura câțiva ani, ceea ce nu l-a împiedicat pe primarul general să anunțe public că în două luni va fi gata și acest segment”, rețeaua de canalizare a imobilelor riverane nu a fost refacută, rețelele Netcity sunt instalate parțial pe str. Berzei, cu excepția joncțiunilor cu străzile laterale Crișana, Transilvaniei și Berthelot, la capetele cărora au ramas șanțuri neastupate, pline de noroi si gunoaie, mai spune Drăgulănescu.

În replică, Primăria Capitalei a declarat, pentru B365.ro, că ”pe tronsonul Ştirbei Vodă – Str. Mircea Vulcănescu lucrările sunt în execuţie, iar în prezent se lucrează la reţelele de utilităţi- reţeaua de canalizare“.

Muncitorii, neplătiți din decembrie

Dacă locuitorii din zonă se plâng că lucrările merg foarte greu, angajații de pe șantier spun că nu au mai primit salariile din luna decembrie. ”Abia acum am primit salariul pe decembrie. Eu am noroc că stau în București, dar mi-au rămas rate de plătit, întreținerea. Asta-i șmecheria patronatului. Eu port tije în picioare din ’89, am luptat pentru dreptate și am ajuns în feudalism”, a spus unul dintre lucrătorii de pe șantier, de la Tehnologica Radion.

”Suntem la jumătatea lui martie și așteptăm și acum lichidarea de pe decembrie. Mai avem de primit bani pentru ianuarie, 65% din salariu pentru februarie și salariul pe martie. Norocul nostru e că mai avem rude la țară și mai primim de acolo câte ceva de mâncare”, a declarat un alt angajat, care lucrează pentru aceeași firmă de construcții.

El este convins că, din cauza întârzierilor, lucrările la străpungerea Berzei – Buzești – Uranus nu vor fi finalizate la termen, după cum indică panoul de pe șantier, respectiv pe 4 mai 2012, din cauza noroaielor.

Conform Primăriei Generale, “stadiul lucrărilor la străpungerea Berzei – Buzești – Uranus este de 65% după cum urmează:

- tronsonul Cale Plevnei- Str. Åžtirbei Vodă lucrările sunt   finalizate, tronsonul fiind redat circulaÅ£iei

-tronsonul Ştirbei Vodă – Str. Mircea Vulcanescu lucrările sunt in execuţie, in prezent se lucrează la reţelele de utilităţi- reţeaua de canalizare

-tronsonul Str. Mircea Vulcanescu-Calea Grivitei -lucrările sunt sistate ca urmare a necesitaţi modificării proiectului legat de imobilul istoric Hala Matache.

-tronsonul Calea Grivitei- Str. Occidentului lucrările sunt in executie,urmand a fi finalizate.

-tronsonul Str. Occidentului -Pta Victoriei lucrările sunt finalizate, tronsonul fiind redat circulatiei

Lucrările intregii artere Buzesti- Berzei vor fi finalizate in acest an.” – arată Primăria, în răspunsul către B365.ro.


http://b365.realitatea.net/news/cosmarul-locuitorilor-din-zona-berzei-buzesti-obligati-sa-faca-slalomuri-printre-munti-de-gunoaie-si-noroaie/
memorat