28 Martie 2024, 23:26:44

Autor Subiect: ERTMS-ETCS sistemul european de semnalizare si protectie a trenurilor  (Citit de 4770 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

10 Martie 2010, 22:43:19

Silviu88

  • Vizitator
ERTMS-ETCS sistemul european de semnalizare si protectie a trenurilor a fost adoptat si de CFR fiind introdus in premiera pe ultima locomotiva modernizata pe plaiurile oltenesti Softronicul clasa 47 cu numarul de parc 538 repartizata la depoul Bucuresti.
Ce inseamna ERTMS? European Railway Traffic Management System (ERTMS) pe romaneste sistemul european de management al traficului feroviar proiect major al Uniunii Europene in parteneriat cu 6 firme private:Alstom Transport, Ansaldo STS, Bombardier Transportation, Invensys Rail Group, Siemens Mobility si Thales.
ERTMS are doua componente: ETCS(European Train Control System) care va inlocui toate sistemele de ATP(protectie  automata  a trenurilor) sau sisteme de bloc de linie automat(PZb, INDUSI).
                                          GSM-R este un sistem radio care transmite date intre tren si linie pe baza unor frecvente GSM-R.
ETCS + GSM-R = ERTMS pornind de aici sistemul va creste competitivitatea transportului feroviar european la standarde greu de egalat si va permite ca un tren plecat din Franta spre exempul din Paris sa ajunga la Bucuresti fara a schimba locomotiva si nici mecanicul acesteia in timp record dat fiind faptul ca sistemul suporta viteze de pana la 300 de km/h. Sistemul are alte avantaje siguranta sporita, mentenanta redusa la jumatate fata de sistemele actuale, capacitate de trafic sporita, fiabilitate.
Sistemul are trei nivele de siguranta noi ne vom concentra atentia pe ETCS lvl 2 sistemul adoptat de CFR, el are la baza trei piese o antena radio GSM pentru primirea de date de la tren conectata la un PC in dispeceratul de circulatie, eurobalize asezate la intervale prestabilite de 1.8km si doua antena ETCS prima aflata sub tren pentru primirea de date si ultima pe tren pt transmiterea de date catre antena GSM-R a dispeceratului de circulatie.
Sistemul este unul de intrelocking adica PC din dispeceratul de circulatie primeste informatii pe calea undelor radio de la tren proceseaza informatia o compara cu distanta viteza fata de urmatoarea oprire si/ sau urmatorul tren prin fibra optica transmite datele cu privire la viteza si distanta fata de urmatoarea oprire si/ sau urmatorul tren catre eurobaliza urmatoare de unde vor fi preluate de tren si ciclul se reia.
Romania este parte a sistemului ERTMS cu 450 km de linie adica coridorul Predeal-Bucuresti-Constanta acesta urmand sa fie extins pana la Curtici. CFR se poate lauda doar cu montarea sistemului pe locomotiva 538 si atat eurobalizele si antenele GSM-R neexistand pe acesti km de cale ferata.Sistemul este functional intre Budapesta si Viena sa speram ca in curand va fii functional si intre Viena si Bucuresti
memorat
Advertisement
Partenerii Asociatiei Ro-Trans

Parteneri "Asociatia Ro-Trans":

11 Martie 2010, 11:45:30
Răspuns #1

Silviu88

  • Vizitator
Mai jos sunt cateva imagini cu coridoarele ERTMS din Europa, imagini cu eranul LCD din cabina locomotivei si eurobalize alaturi de o schema de functionare a ETCS 2
memorat
Advertisement