Plasser & Theurer EM 146 TMC -> automotorul de diagnoza feroviara
24 Octombrie 2020, 05:58:07

Autor Subiect: Plasser & Theurer EM 146 TMC -> automotorul de diagnoza feroviara  (Citit de 4906 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

06 Martie 2010, 01:02:19

zofei.2006

  • Vizitator
                                                               Iată bodyguardul căilor ferate!


                                            Un automotor de 5.000.000 de euro,unic în România, are în grijă siguranţa trenurilor


În Remiza de la Mogoşoaia a CFR, ziariştii de la Libertatea au găsit cel mai nou şi performant vehicul de întreţinere a şinelor şi de depistare a neregulilor pe calea ferată: automotorul de diagnoză a căii şi a liniei de contact. În întregime computerizat, plin de senzori, camere de luat vederi, proiectoare puternice şi antene, automotorul, în valoare de 5 milioane de euro, este singurul vehicul de acest fel din România.



Plin de senzori şi camere video, vehiculul verifică periodic fiecare segment de cale ferată.

Ai zice că atâta timp cât există şi funcţionează automotorul garat la Mogoşoaia, nu se pot întâmpla accidente feroviare din cauza stării căii ferate. Automotorul multicolor este, ca dotare şi mod de funcţionare, printre cele mai noi mijloace de verificare a căii ferate din Europa.


Reporterul Libertăţii a făcut o tură cu automotorul de 5 milioane de euro.

Sistemul arată cu o precizie mare unde trebuie efectuate reparaţii la calea ferată, ce este defect sau deteriorat, porţiunile uzate ori pe cele pentru care trebuie impuse restricţii de viteză sau totale. Indiferent de viteza cu care se deplasează vehiculul în timpul operaţiunii, frecvenţa de măsurare este din 25 în 25 de centimetri.

“Acest lucru înseamnă că precizia şi eficienţa măsurătorilor sunt foarte mari. Sistemul nu greşeşte niciodată. Nu există defecte care să nu poate fi semnalate. Sistemul este o bijuterie”, spune pentru Libertatea ing. Marcel Bănuţă, 44 de ani, conducătorul automotorului şi specialist în sisteme de măsurare.

Acesta culege datele de pe calea ferată prin camere de luat vederi şi numeroşi senzori montaţi cu predilecţie pe şasiul vehiculului, în zona osiilor. Dispozitivele măsoară geometria căii de rulare în ansamblu, dar şi pe cea a şinelor. Astfel, se determină gradul de uzură a căii ferate şi se aplică măsurile de siguranţă a circulaţiei.



Şinele sunt controlate amănunţit cu ajutorul acestei camere de luat vederi.

Automotorul determină, de asemenea, şi funcţionalitatea căii electrice care alimentează garniturile. Pentru aceasta, vehiculul este prevăzut cu un pantograf destinat exclusiv presării cablurilor electrice şi verificării rezistenţei lor, dar şi cu camere de luat vederi care observă starea firelor electrice alimentate cu 27.000 de volţi.

Datele preluate sunt trimise către sistemul de computere, care le procesează în timp real şi le afişează pe monitoare, unde sunt studiate de către specialişti. Informaţiile sunt, de asemenea, stocate pe suport video.


Şapte oameni în echipaj.

Echipajul automotorului este format din doi mecanici, trei specialişti în calea ferată şi doi în liniile electrice. Vehiculul are mai multe încăperi: o sală de proiecţie, unde aceştia studiază colectiv datele, o cameră de preluare a informaţiilor, unde se află şi rack-ul sistemului computerizat, cuşete pentru deplasările mai lungi, duşuri şi toalete, o mică bucătărie. Vehiculul este prevăzut până şi cu sistem de încălzire prin podea.


Inginerul Marcel Bănuţă este conducătorul automotorului.

http://www.libertatea.ro/stire/iata-bodyguardul-cailor-ferate-259117.html
memorat
Advertisement
Partenerii Asociatiei Ro-Trans

Parteneri "Asociatia Ro-Trans":

22 Martie 2010, 22:53:57
Răspuns #1

mihaiatanasie

  • Mesaje postate: 2605
  • Gen: Bărbat
Asta e un automotor special.
memorat
22 Martie 2010, 23:00:05
Răspuns #2

zofei.2006

  • Vizitator
- este cel mai performant utilaj din parcu CFR infrastructura de pana acuma poate verifica simultan firu de conctact si calea de rulare a trenurilor.
Rar il prinzi in traseu 8) 8) .
memorat
22 Martie 2010, 23:23:29
Răspuns #3

mihaiatanasie

  • Mesaje postate: 2605
  • Gen: Bărbat
Eu l-am prins in Gara de Nord, vineri, 19 martie. Nici nu stiam cu ce vedeta ma intalnisem!
memorat
22 Martie 2010, 23:34:55
Răspuns #4

zofei.2006

  • Vizitator
Ce noroc pe dumneavoastra.
Locuiesc la 2 pasi de unde are statia de domiciliu si nu am reusit o data sa-l prind pana acuma :'( :'( .

Mai multe detalii despre el la acest link: http://www.ro-trans.org/index.php/topic,2708.0.html
memorat
15 Octombrie 2010, 23:22:13
Răspuns #5

SprinterXP

  • Vizitator
L-am gasit si eu astazi de dimineata in Bucuresti Nord. :)
memorat
15 Octombrie 2010, 23:35:44
Răspuns #6

Doctorusat

  • MEMBRU ONORIFIC RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 612
  • Gen: Bărbat
  • Just Mee...
Meserie, de utilaj.
La cat a costat, sper sa-si faca treaba 100% bine, si sa nu de-a vre-o gresala.
Tot odata, cat s-a cheltuit pe el, mai bine schimba cateva sute de km de cale ferata, ca orcum este praf.
Si daca calea de rulare este praf, cu super utilaju nostru, cel mai scump din lume ce sa facem?
Aaaa... sa vedem cat de praf este infrastructura...
Eh, macar este bine ca avem utilaj super performant de intretinere a sinelor si de depistare a neregulilor pe calea ferata.
Oare unde le-o fi capul celor care fac achizitii...
memorat
16 Octombrie 2010, 12:15:14
Răspuns #7

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
L-am gasit si eu astazi de dimineata in Bucuresti Nord. :)

Scrie si tu in afara vehiculului nick-ul. (daca vrei iti dau programul pe care il folosesc pt. a pune emblema pe el)

La ora 16:48 se reintorcea in gara, deplasandu-se spre MOGOSOAIA, unde isi are "casuta".
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
09 Aprilie 2011, 13:06:53
Răspuns #8

mariusm2009

  • Mesaje postate: 254
  • Gen: Bărbat
Automotorul de diagnoza feroviara Plasser & Theurer EM 146 TMC, vazut de pe Podul Grant, in mare viteza catre Gara de Nord
memorat
31 Ianuarie 2013, 22:26:10
Răspuns #9

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
Bijuteriia CFR Infrastructura:

Automotor de DIAGNOZA.
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
Advertisement
Partenerii Asociatiei Ro-Trans

Parteneri "Asociatia Ro-Trans":