28 Martie 2024, 16:12:02

Autor Subiect: Linii de tren abandonate sau desfintate din Bucuresti si Judetul Ilfov  (Citit de 72071 ori)

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

17 Octombrie 2008, 18:54:00

Cristian

  • Trenuri, Metrouri, Tramvaie, Infrastructura
  • Mesaje postate: 515
  • Gen: Bărbat
    • My dev-art.
Draga V3nt0R, am sa iti explic eu cum sta treaba cu linia si cu subtraversarea de la Lujerului.
Linia se ramifica din CF-ul industrial al Bucurestiului. Coboara in pasajul Lujerului (singura subtraversare de cale ferata din Romania daca nu ma insel) si iese printre blocuri la suprafata. Dupa ce mai merge putin ajunge la un macaz. Linia din stanga merge spre Depoul Ciurel, ca linie pe unde se introduceau si se scoteau garniturile din sistem. Cea din dreapta merge spre Semanatoarea.
Acum portiunea de linie cuprinsa intre pasaj si macaz este dezafectata, la fel si cea spre Ciurel. Sper ca te-am lamurit cat de cat.
memorat
Advertisement

17 Octombrie 2008, 21:58:02
Răspuns #1

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
19 Februarie 2008

Liniile abandonate de cale ferata din zona Cora Lujerului si Depoul de metrou Ciurel.
Fotografiile incep din Gara Cotroceni (CORA) si se termina spre Depoul Ciurel.


Iesirea din tunel, fotografiata prin gardul de la Cora, inainte s-a patrund in ea.



Urcare/coborarea spre gara. Dupa cum se vede linia lipseste, devenind din ce in ce mai este "invizibila" :):).


    
In zare se vad 2 oameni cu un aparat foto performant. Ce or avea de fotografiat? ???


    
Linia este intrerupta, si ecartamentul dintee ele s-a marit. In fata este iesirea din tunel, situata in incinta Cora.


Deasupra iesirii din tunel. Am reusit sa fac poza pana sa ma vada cei de la paza de la Cora :D:D.



Intrarea dinspre gara sau Cora.



Iesirea spre Semanatoarea si depoul Ciurel.


    
Poza din interior. Este un aer irespirabil si iti vine sa vomiti. Numai gunoaie  :-X :-[.


    
Poza este facuta deasupra iesii din tunel spre Semanatoarea si Depoul Ciurel. Am patruns in tunel prin pasajul Lujerul.


    

In fata se vede iesirea din tune. Poza am realizat-o pe podul peste care poti traversa linia respectiva.


    

In fata este spre Semanatoarea si Depou.


    
Se vede urcarea pe podul pe care am facut poza din inainte. Cum poate sa mai circule vreun tren peste asa mizerie? ??????


In poza asta si in cea dinainte in care mia intrat "just_me" am facuto intre 2 garaje. In fate e este linia spre CIurel si Semanatoarea.


    
Cum poate sa circule trenul printre copaci? ???:):)

    

Linia care intra in tunel spre depoul Ciurel.



In spate este linia care ajunge la Razoare. In fata linia se uneste cu cea care intra in tunel langa depoul Ciurel. In dreapta mea linia care se duce in Semanatoarea. In stanga mea este macazul care desparte linia care se vede in fata, care intra in depou



In fata este locul in care sunt macazurile si trecerile peste linii, din pozele dinainte.


Linia care ajunge la Semanatoarea. Ea trece peste un pod inainte sa ajunga la Semanatoarea.

    

Linia care intra in tunel langa depoul Ciurel.



Cata mizerie. Linia spre tunel . In fata este intrarea sub pamant



Linia spre tunel . In fata este intrarea sub pamant



Linia spre tunel . In fata este intrarea sub pamant



Linia spre tunel . In fata este intrarea sub pamant



Graffiti si pe usa care inchide tunelul.




Tunelul. Inca merg semnalele. Nu stiu de ce , dar ele inca functioneaza. Poza am facut-o pe sub usa
[urlhttp://www.ro-trans.org/_Incarcate_/CFR/Linii_abandonate_Cora_Lujerului-Depoul_Ciurel-Semanatoarea/Imag435.jpg][/url]



Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
17 Octombrie 2008, 22:11:22
Răspuns #2

zumulik

  • Mesaje postate: 257
  • Gen: Bărbat
  • Faci scandal ? ne batem fara tovarasi sau cu ?
Curios faptul ca semnalele inca mai merg.
Daca stie cineva de ce as fii foarte incantat sa aflu. ???



memorat
17 Octombrie 2008, 22:12:49
Răspuns #3

Cristian

  • Trenuri, Metrouri, Tramvaie, Infrastructura
  • Mesaje postate: 515
  • Gen: Bărbat
    • My dev-art.
Mai fratilor, ce tot ziceti de sistemul de semnalizare?
Normal ca inca functioneaza, doar nimeni nu a umblat la el. Sa fim seriosi daca linia nu mai este in exploatare asta nu inseamna ca nu poate sa arda un bec si sa functioneze o sala de relee pentru respectivul sector de linie semnalizat.
memorat
17 Octombrie 2008, 23:08:13
Răspuns #4

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
Presupunere:
Acel semnal functioneaza pentru ca macazul de unire cu linia principala este in apropiere.
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
17 Octombrie 2008, 23:09:12
Răspuns #5

bygy007

  • Mesaje postate: 207
  • Gen: Bărbat
Acea linie este functionala se foloseste daca nu ma insel pentru aducerea gunoiului din statii.
memorat
17 Octombrie 2008, 23:11:00
Răspuns #6

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
Citat din: bygy007
Acea linie este functionala se foloseste daca nu ma insel pentru aducerea gunoiului din statii
Poate sa fie functionala pana la poarta, dupa poarta spre portiunea de afara au crescut buruienile pana la 2 metri. :)  :)
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
17 Octombrie 2008, 23:12:14
Răspuns #7

Cristian

  • Trenuri, Metrouri, Tramvaie, Infrastructura
  • Mesaje postate: 515
  • Gen: Bărbat
    • My dev-art.
Citat din: Iasmin
Presupunere:
Acel semnal functioneaza pentru ca macazul de unire cu linia principala este in apropiere.

Si cel mai probabil este pe rosu deoarece macazul de unire cu linia principala este pe directia Depoului Ciurel si nu pe directia liniei care iese din tunel.
Numai bine,
Sniper.
memorat
21 Februarie 2010, 20:12:46
Răspuns #8

vlaicuandrei

  • Vizitator
Am mai gasit un scan dupa o harta veche a Bucurestiului, in care apare exact cum era linia de la Basarab la Cotroceni, cum mergea pe la Grozavesti. Continuarea primelor 3 poze contine si Gara Filaret care era inca legata la retea si in ultima poza, linia care traversa Strada Lanariei (acum doar o straduta laturalnica prin zona Parcului Carol) si respectiv Bulevardul Dimitirie Cantemir (actual) si ajungea pana pe malul Dambovitei la fabrica Lemaitre, Dupa cum se poate observa din poza, cobora rambleul de la Parcul Carol pe unde este acum linia de tramvai. Si inca un lucru :D observati cum trebuia sa se numeasca parcul Tineretului? (valea plangerii)
memorat
23 Februarie 2010, 15:27:09
Răspuns #9

Trainspotter Europe

  • Mesaje postate: 1131
memorat
03 Martie 2010, 08:47:12
Răspuns #10

vlaicuandrei

  • Vizitator
Dar s-ar putea reincerca :) este nevoie grava de un tren metropolitan pentru Bucuresti. Ceva cum are Berlinul ( S-Bahn ), si poate fi si subteran si suprateran, ca nici Berlinul nu este construit pe un fundament foarte stabil, si la ei este tot un gen de argila si mlastina, deci s-ar putea face ceva si la noi daca s-ar vrea.
memorat
04 Martie 2010, 20:10:29
Răspuns #11

Trainspotter Europe

  • Mesaje postate: 1131
Adevarat, insa nu prea se vrea treaba asta omule.... >:(
memorat
27 Martie 2010, 21:39:08
Răspuns #12

vlaicuandrei

  • Vizitator
Exact langa intersectia de la Razoare, in spatele caminelor de la Leu se poate observa linia (sau ce a ramas din ea) care ducea la Bucuresti Filaret-Bucuresti Progresul. Tin sa precizez ca este o linie foarte veche (din 1942, imprimat pe calea ferata), de aceeasi varsta si fabricatie cu cea care lega Balotesti cu Snagov.
memorat
27 Martie 2010, 22:10:33
Răspuns #13

Trainspotter Europe

  • Mesaje postate: 1131
memorat
27 Martie 2010, 22:14:25
Răspuns #14

vlaicuandrei

  • Vizitator
Nu prea merge :D sunt camerele de la Cotroceni langa si ii cam prinde 8).
memorat
27 Martie 2010, 22:20:24
Răspuns #15

Trainspotter Europe

  • Mesaje postate: 1131
memorat
27 Martie 2010, 23:05:06
Răspuns #16

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
Exact langa intersectia de la Razoare, in spatele caminelor de la Leu se poate observa linia (sau ce a ramas din ea) care ducea la Bucuresti Filaret-Bucuresti Progresul. Tin sa precizez ca este o linie foarte veche (din 1942, imprimat pe calea ferata), de aceeasi varsta si fabricatie cu cea care lega Balotesti cu Snagov.

In prima fotografie (LINK poza) linia respectiva ajungea, dupa cum ai specificat si tu spre Bucuresti Filaret-Bucuresti Progresul. De fapt se ducea... Multe bucati din linii s-au "evaporar" peste noapte.
In cealalta directie (LINK poza) calea ferata va ajunge in Gara Cotroceni, situata in vecinatatea magazinului Cora Lujerului. Gara respectiva a fost desfintata, iar noii locatari din zona de etnie Rroma au inceput sa fure tot ce s-a gasit. In zona garii respective am vazut un ultim tren in urma cu vreo 3 ani, tren de marfa, normal, dar pe zi ce trece, bulon cu bulon linia va ramane doar in fotografii.

Ceva trist, posibil doar in tarile slab dezvoltate, care se lauda a fi membru al UE.
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
27 Martie 2010, 23:24:27
Răspuns #17

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
19 Februarie 2008

Liniile abandonate de cale ferata din zona Cora Lujerului si Depoul de metrou Ciurel.
Fotografiile incep din Gara Cotroceni (CORA) si se termina spre Depoul Ciurel.

[...]

26 Martie 2010

La mai bine de 2 ani, alaturi de Vlaicu Andrei am verificat zona respectiva. Din ce in ce, liniile din zona dispar subit, sub maluri de gunoi/pamand aruncate de oameni neidentificati, dar, hotii de fiare vechi au grija sa liniile respective sa dispara cat mai repede, bulon cu bulon. Din pacate, liniile CFR + Metrorex sunt vandute la fiare vechi, dar nici traversele de lemn nu scapa de furt, ele fiind folosite la incalzirea caselor de cirpici a banditilor.

Revenin la reportaj:
- in prima fotografie (P1380477) reprezinta iesirea liniilor CFR din pasajul Lujerul. Observati macazul; linia din dreapta fotografiei va intra in incinta depoul Metrorex Ciurel, urmatoarea (stanga) va ajunge prin incinta Complexului Semanatoarea.

- P1380478 -> Malul de moloz aruncat pe linie. In urma cu 2 ani in zona respectiva linia putea fi functionala.

- P1380476 -> Linia respectiva va ajunge la Semanatoarea.

- P1380475 -> Dupa portile respective, linia va ajunge in incinta Depoul Metrorex Ciurel.

- P1380473 & P1380473 -> In fata va urma macazul de unire/despartire a liniilor.
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
27 Martie 2010, 23:26:26
Răspuns #18

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
26 Martie 2010

Continuam reportajul:
- P1380472 -> Linia respectiva intra in incinta Depoului Metrorex Ciurel.

- P1380469 -> Conform spuselor lui Vlaicu Andrei, ramasitele liniei respective trebuiau sa ajunga in incinta Universitatii Politehnicii, linia ruland paralel cu Bd. Iuliu Maniu pana la Apaca unde cica se aflau cateva depozite.

- P1380471 -> Linia dinspre Universitatea Politehnica/Bd. Iuliu Maniu se intersecteaza cu linia care a iesit din Pasajul Lujerului. In fata sina CFR va ajunge in incinta Semanatoare dupa ce va traversa un pod, in cele din urma, linia din stanga pozei intra, printre niste porti construite din linii in incinta Metrorexului, Depoul Ciurel. Idem si la fotografia - P1380468

- P1380467 -> In fata, incinta Depoului Metrorex, in spatele fotografului linia ajungea la Apaca/Universitatea Politehnica/Bd. Iuliu Maniu, in dreapta Semanatoarea, in stanga Pasajul Lujerului.

- P1380466 -> In fata linia spre Politehnica/Apaca.


- P1380465 -> Ingenioasa poarta, construita din linii CF. Sparge-o cu masina daca poti. Aviz amatorilor.
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
27 Martie 2010, 23:46:45
Răspuns #19

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
- P1380464 & P1380482 -> in fata spre Pasajul Lujerului.

- P1380463 & P1380483 -> in fata Semanatoarea. Observati podetul!
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat