28 Martie 2024, 10:37:02

Autor Subiect: Clasa 56 British Rail  (Citit de 3449 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

12 Februarie 2010, 17:13:16

vlaicuandrei

  • Vizitator
Clasa 56 a cailor ferate engleze. Locomotive fabricate la noi la E.P. Craiova. 30 din totalul de 135 fabricate au fost facute la noi. Romanii au contribuit cu partea mecanica si caroseria, iar englezii cu motorul BRUSH (evident mai puternic decat cel de Sulzer). In mare, sunt cam aceleasi locomotive mecanic, boghiurile difera destul de putin si carcasa este si ea modificata. 4 din cele 135 fabricate au fost modernizate pentru viteza mai mare si incalzire in tren. In momentul de fata, 7 mai raman in uz din cele 30 de "romance", 11 dintre ele fiind deja casate :(

Date tehnice:
Clasa:56     
Formula osiilor: Co'Co'     
Numar de locomotive in exploatare: 135
Anul: 1976     
Putere: 1790 kW (3250 CP)    
Viteza maxima: 128 km/h     
Transmisie: Diesel Electrica
Motor : Diesel

Pozele postate sunt doar cu cele de fabricatie romaneasca. Pe site-ul de la ElectroPutere Craiova apare ca si cum inca ar produce astfel de locomotive 8)
memorat
Advertisement
Partenerii Asociatiei Ro-Trans

Parteneri "Asociatia Ro-Trans":

16 Iunie 2010, 13:04:57
Răspuns #1

Trifu22

  • Vizitator
Motorul este fabricat la Resita sub licenta Sulzer.
memorat
19 Iunie 2010, 14:44:18
Răspuns #2

ByOnu

  • Vizitator
M-am interesat si eu, deoarece ... WOW, noi romanii sa facem locomotive pentru Marea Britanie?! - tara mama a trenului (???)

Din pacate istoria este trista... British Rail a semnat contract cu Electroputere pentru toata seria. Insa dupa ce primele 30 au fost construite s-a tras linie si a rezultat ca locomotivele facute de noi au avut o multime de probleme tehnice, ca au fost facute de mantuiala, etc. Asa ca compania "Doncaster Workshops" a continuat constructia, iar apoi ultimele 20 au fost construite de Crewe Works.  :(

Cele facute de noi sunt criticate de fanii englezi, de fapt nu ele sunt criticate, ci noi pt. ca ne-am fi batut joc - din ce-am citit pe net.  :(

Eu m-am tot gandit, in acea perioada noi chiar faceam locomotive bune, care inca circula si azi ... oare sa fi fost cu adevarat "lucru de mantuiala" sau interese ale companiilor britanice care erau deja mult mai specializate si aveau nevoie de contracte. Adica de ce sa ne dea banii noua, in loc sa le faca ei, eu as clasifica toata aceasta problema ca fiind o mare "razgandeala" a englezilor. Eu cred ca noi am fost testerii lor, si dupa ce le-am oferit "matritele" ei si-au continuat in continuare seria. Poate ca n-au vrut sa riste sau ceva.
Ori poate chiar am fost asa de prosti si am facut lucru de mantuiala (ceva ce pe timpul acela nu se prea facea, mai ales cand venea vorba pt. alte tari). Sau poate locomotivele erau bune, insa nu se ridicau la standardele foarte "high" ale britanicilor...

Voi ce credeti?  ::)

Cateva poze -doar cele mai interesante- cu romancele noastre (FOTO: www.class56group.co.uk) - primele doua poze sunt din curtea Electroputere.

memorat
Advertisement
Partenerii Asociatiei Ro-Trans

Parteneri "Asociatia Ro-Trans":