Siemens si Astra Vagoane Calatori, parteneri pentru constructia de tramvaie
29 Septembrie 2020, 23:34:25

Autor Subiect: Siemens si Astra Vagoane Calatori, parteneri pentru constructia de tramvaie  (Citit de 52811 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

20 Februarie 2012, 13:25:43
Răspuns #20

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
În ce oraş va circula Imperio, primul tramvai românesc

Primele tramvaie ‘Imperio' fabricate la Arad în colaborare cu compania 'Siemens' vor circula cel mai probabil în Cluj- Napoca.
Potrivit preşedintelui grupului de firme ‘Astra', Valer Blidar, acţionar majoritar al SC 'Astra Vagoane Călători' SA Arad, firma arădeană a participat în luna noiembrie a anului trecut la o licitaţie organizată de Consiliul Local al Municipiului Cluj- Napoca, în vederea achiziţionării a 12 vagoane de tramvai, licitaţie la care s-au prezentat trei ofertanţi.

 

Potrivit sursei citate, unul dintre ofertanţi, o companie din Franţa, a fost descalificat la data organizării licitaţiei, în competiţie rămânând firma 'Pojajzdy Szynowe Pesa Bydgoszcz' (PESA) din Polonia şi 'Astra Vagoane Călători', compania arădeană propunând administraţiei clujene tramvaiul 'Imperio' realizat la Arad în colaborare cu 'Siemens, lider mondial în domeniu.

 

Rezultatul licitaţiei a fost făcut cunoscut la sfârşitul anului trecut, câştigător fiind declarată firma PESA din Polonia, pe motiv ca ar fi oferit preţul cel mai mic, adică cu 3,9 la sută mai puţin decât competitorul său român, cu toate că producătorul polonez nu a respectat caietul de sarcini.

 

'Însă nu numai nerespectarea caietului de sarcini de către cei de la PESA ar fi trebuit, zic eu, să dea de gândit Comisiei de licitaţie de la CLM Cluj- Napoca. Iar când spun asta mă gândesc şi la faptul că producătorul polonez a venit la Cluj- Napoca cu o ofertă de 1.470.000 de euro pentru un tramvai, cu foarte puţin sub preţul nostru, în condiţiile au vândut acelaşi tramvai, cu 1.820.000 de euro în Varşovia şi respectiv cu 1.780.000 de euro, în Ungaria', a declarat pentru Agerpres, Valer Blidar, preşedintele grupului de firme ‘Astra'.

 

Potrivit acestuia, nemulţumiţi de rezultatul licitaţiei, firma arădeană a sesizat Consiliul Naţional pentru Soluţionarea Contestaţiilor (CNSC) care, după ce a analizat documentele licitaţiei, a dispus descalificarea firmei PESA, confirmând faptul că aceasta nu a respectat cele mai elementare condiţii impuse de caietul de sarcini - tramvaiul propus nu are toate uşile duble şi, de asemenea, nu are podeaua complet coborâtă.

 

'Chiar dacă decizia Consiliului Naţional pentru Soluţionarea Contestaţiilor este cât se poate de clară, cei de la CLM Cluj Napoca au atacat-o la Curtea de Apel din Cluj Napoca, dorind probabil să impună cu orice preţ tramvaiul polonez. Avem însă încredere că magistraţii Curţii de Apel vor confirma decizia CNSC privind descalificarea firmei poloneze şi declararea drept câştigător al licitaţiei a tramvaiului 'Imperio', produs la Arad, tramvai care ar putea circula în curând, pe străzile din Cluj - Napoca', a mai adăugat Valer Blidar, preşedintele grupului de firme ‘Astra'.

 

Tramvaiul 'Imperio', produs la Fabrica de Tramvaie a Companiei SC 'Astra Vagoane Călători' SA Arad, în parteneriat cu compania Siemens, cea care furnizează echipamentele de tracţiune şi comandă, este considerat la acest moment cel mai economic tramvai din lume. Vagonul de tramvai 'Imperio' este cu podeaua foarte coborâtă, configuraţia sa fiind adaptată pentru a satisface toate cerinţele pieţei în domeniul transportului urban de călători şi pentru a garanta cel mai bun raport pentru preţ, operare şi mentenanţă. În funcţie de solicitări, vagonul poate avea trei sau patru module, fiind echipat 30% din lungimea acestuia cu uşi la solicitarea beneficiarului. Este dotat cu rampe de acces pentru persoane cu dizabilităţi, cărucioare pentru copii şi zonă de acces fără bare.

 

Culoarul pentru pasagerii din interiorul tramvaiului este fără diferenţă de înălţime, nu are trepte şi asigură accesul uşor al călătorului. Vagonul are un sistem de aer condiţionat atât în salonul pasagerilor, cât şi în cabina vatmanului.

 

Vagonul are 168 sau 240 de locuri în funcţie de numărul de module din care este format, din care 45 sau 60 locuri sunt pe scaune.

 

Valoarea comercială a vagonului de tramvai se situează între 1,8 şi 2 milioane de euro pe unitate.


http://www.money.ro/in-ce-oras-va-circula-imperio--primul-tramvai-romanesc_1215674.html


Sa inteleg ca pentru Bucuresti nici gand...s-a facut atata publicitate,ca vor fi luate nu stiu cate bucati,etc !
memorat
08 Martie 2012, 21:30:40
Răspuns #21

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
DNA anchetează contractul „Tramvaiul Imperio”

Direcția Națională Anticorupție a trimis, recent, o solicitare Regiei de Transport București prin care a cerut documente legate de acest contract. Potrivit unor surse municipale, procurorii verifică modalitatea prin care a fost încheiat contractul privind construirea tramvaiului Imperio, proiect realizat de către RATB în parteneriat cu Astra Vagoane și Siemens.
„S-a primit o hârtie de la DNA prin care s-au solicitat documente”, au declarat, pentru EVZ, surse din cadrul Regiei.

Oprescu a dispus anchetă acum un an

Primarul-general Sorin Oprescu a dispus, pe data de 2 martie 2011, o anchetă privind încheierea contractului, după ce directorul de la acea vreme al RATB-ului, Adrian Criț, a anunțat că a încheiat înțelegerea fără a avea acordul Consiliului General al Capitalei sau al edilului-șef. „Având în vedere contractul încheiat de directorul general Adrian Criţ, cu Astra Vagoane Arad şi Siemens, primarul general a dispus formarea unei comisii de analiză şi anchetă.
Precizăm că, încă din data de 21 februarie 2011, primarul Sorin Oprescu i-a pus in vedere directorului că pentru a încheia un astfel de contract este necesară aprobarera Consiliului General”, se precizează într-un comunicat al Primăriei Capitalei emis în luna martie 2011.

Fostul director a explicat, pentru EVZ, că este bine că se verifică acest contract. „Totul s-a făcut conform legii”, a spus Criț.

Rezultatele anchetei nu au fost făcute publice nici până în prezent. RATB a încheiat acest contract pe 21 februarie 2011, urmând ca firma să vină cu banii necesari investiţiilor, iar Regia cu mâna de lucru şi cu spaţiul destinat producţiei.

Blidar: Vom investi 6-8 milioane de euro

Valer Blidar, proprietarul Astra Vagoane Călători din Arad, a precizat că a cerut acordul Autorității Naționale pentru Reglementarea și Monitorizarea Achizițiilor Publice atunci când s-a încheiat contractul de asociere în participațiune.

„Noi am cerut acordul atunci când am încheiat contractul. A zis că nu este nevoie de licitație. Am întrebat și la Primăria Capitalei și ne-au spus că atâta timp cât noi venim cu banii, ei nu au nimic înpotrivă”, a declarat Blidar.

Acesta a mai precizat firma va investi 6-8 milioane de euro pentru finanțarea realizării prototipului. „Sunt banii dați de firmă. După, vom participa la licitații. Dacă vom vinde, vom vinde, dacă nu este pierderea firmei”, a mai spus proprietarul Astra Vagoane.
CALCUL
Cât câștigă Regia

Regia câştigă 30% din banii încasaţi din vânzarea tramvaielor care vor fi produse în cadrul acestui parteneriat. Deocamdată se lucrează la prototipul tramvaiului.

Totodată, o comisie de specialitate analizează derularea contractului şi încearcă să identifice disfuncţionalităţile şi să stabilească măsurile ce trebuie luate pentru accelerarea procesului de fabricaţie.



http://www.evz.ro/detalii/stiri/dna-ancheteaza-contractul-imperio-969998.html

memorat
08 Martie 2012, 22:54:20
Răspuns #22

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
DNA anchetează contractul „Tramvaiul Imperio”

[...]


Nu vi se pare ceva ciudat?

Poza este realizata in URAC, sectia SIEMENS. Deja tramvaiul este gata?! Masca si tamponul este copiata dupa tramvaiele CH-PPC.
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
09 Martie 2012, 00:02:22
Răspuns #23

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Nu vi se pare ceva ciudat?

Poza este realizata in URAC, sectia SIEMENS. Deja tramvaiul este gata?! Masca si tamponul este copiata dupa tramvaiele CH-PPC.

Ni se pregateste o surpriza...placuta?
memorat
09 Martie 2012, 00:07:16
Răspuns #24

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
09 Martie 2012, 00:13:33
Răspuns #25

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
memorat
25 Martie 2012, 22:48:08
Răspuns #26

Shinkasen

  • Mesaje postate: 45
Ni se pregateste o surpriza...placuta?
mi se pare cam naspa ... "surpriza", garnitura aia de la geam e vizibila si alte mici aspecte, da un aer de model invechit, oare pentru cine produce URAC-ul, modelul acesta de Imperio?
"Acolo unde toti gandesc la fel, nimeni nu gandeste prea mult."
"Cea mai mare glorie nu o dobandesti atunci cand nu esti doborat niciodata, ci atunci cand te ridici dupa fiecare cazatura."
memorat
26 Martie 2012, 06:37:39
Răspuns #27

OLECO

  • Colectionar si constructor hand-made de machete la scara 1/43
  • MODERATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 7387
  • Gen: Bărbat
Varianta asta nu-mi place. Sper sa nu fie facut pentru Bucuresti...
memorat
26 Martie 2012, 23:00:58
Răspuns #28

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Varianta asta nu-mi place. Sper sa nu fie facut pentru Bucuresti...

Pana la urma se vor face pentru Bucuresti sau pentru Cluj cum se auzea odata ca iei ar fi primii pe lista?!
memorat
01 Aprilie 2012, 20:05:40
Răspuns #29

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
04 Iunie 2012, 16:53:35
Răspuns #30

OLECO

  • Colectionar si constructor hand-made de machete la scara 1/43
  • MODERATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 7387
  • Gen: Bărbat
memorat
04 Iunie 2012, 20:46:47
Răspuns #31

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
07 Iunie 2012, 02:21:13
Răspuns #32

OLECO

  • Colectionar si constructor hand-made de machete la scara 1/43
  • MODERATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 7387
  • Gen: Bărbat
memorat
31 Iulie 2012, 13:58:31
Răspuns #33

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Cum arată super-tramvaiul Imperio Eco, produs la Bucureşti GALERIE FOTO ŞI VIDEO
   

Imperio Eco, cel mai ieftin tramvai de ultimă generaţie, produs de Astra Vagoane Arad în colaborare cu Regia Autonomă de Transport Bucureşti, a fost prezentat marţi la fabrica Astra - RATB din Capitală.
Imperio Eco asigură toate standardele de confort necesare călătorilor, fiind dotat cu instalaţie de climatizare, podea joasă, care facilitează accesul persoanelor cu mobilitate redusă, scaune tapiţate şi echipamente care asigură costuri reduse de exploatare şi întreţinere. De asemenea, tramvaiul este dotat cu un sistem de recuperare a energiei, care asigură funcţionarea aerului condiţionat fără costuri suplimentare.

"Imperio Eco răspunde politicilor Uniunii Europene de dezvoltare a transportului urban pe şine, satisfăcând dezideratele ecologice, de protecţia mediului, de eficienţă economică, prin randamentul crescut faţă de alte mijloace de transport în comun, şi cele de siguranţă a transportului călătorilor. În marile centre urbane, care se confruntă cu o capacitate depăşită a şoselelor şi cu creşterea peste măsură a numărului de autovehicule, tramvaiul este principalul mijloc de transport cu rol în decongestionarea traficului în orele de vârf. În anumite perioade ale anului, mai ales vara, cetăţenii evită transportul cu tramvaiul din cauza condiţiilor inumane. În România circulă 1.500 de tramvaie, dintre care doar 10 la Oradea şi două la Cluj sunt dotate cu aer condiţionat", a declarat, marţi, Valer Blidar, omul de afaceri care controlează Astra Vagoane Arad.

Tramvaiul Imperio Eco produs la Bucureşti costă circa 2 milioane de euro şi poate fi realizat în funcţie de cerinţele autorităţilor.

Imperio Eco poate avea două până la şase module (vagoane), potrivit directorului de marketing al companiei, Cornel Negret. Capacitatea de transport a mijlocului de transport în comun este de 228 călători şi poate ajunge la 360 de persoane, pentru un metrou uşor cu trei sau patru module. Uşile de acces pot fi dispuse pe ambele părţi, iar tramvaiul poate fi uni sau bidirecţional, în funcţie de cerinţe.

"Bucureştiul, o aglomerare urbană cu peste 2 milioane locuitori, trebuie să îşi găsească propriile soluţii pentru rezolvarea problemelor de trafic cu care se confruntă. Aici, din cele circa 500 de tramvaie, niciunul nu este dotat cu aer condiţionat. Bucureştiul este singura capitală europeană în această situaţie. În toate oraşele din România cu reţea de tramvaie, aceste mijloace de transport au o vechime de minimum 40 - 50 de ani, fiind uzate complet, iar aşa-zisele modernizări nu reprezintă decât soluţii de moment, cu costuri foarte mari şi nu pe termen lung", a mai spus Valer Blidar.

Fabrica de la Bucureşti poate produce până la trei tramvaie pe lună, potrivit lui Cornel Negret.

http://b365.realitatea.net/cum-arata-primul-tramvai-imperio-eco-fabricat-in-capitala-galerie-foto-si-video_181645.html
memorat
31 Iulie 2012, 15:19:57
Răspuns #34

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Ramane de vazut cate bucati vor fi achizitionate pentru Bucuresti !
memorat
31 Iulie 2012, 17:30:04
Răspuns #35

OLECO

  • Colectionar si constructor hand-made de machete la scara 1/43
  • MODERATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 7387
  • Gen: Bărbat
memorat
01 August 2012, 12:38:27
Răspuns #36

Tibi

  • Mesaje postate: 979
  • Gen: Bărbat
  • Dubstep it's a religion!
    • Ro-Trans

Astra Arad şi Atelierele Centrale RATB au lansat ieri un prototip al tramvaiului Imperio, sub licenţă Siemens. Preţul unui astfel mijloc de transport de ultimă generaţie variază în 1,6 milioane şi 2,8 milioane de euro.

Oficiali din două companii de stat - Astra Vagoane Călători Arad ÅŸi RATB - au inaugurat ieri prima fabrică de tramvaie moderne din Capitală. Contractul semnat cu acest prilej prevede fabricarea de astfel de mijloace de transport în BucureÅŸti, pe baza licenÅ£ei obÅ£inută de Astra Arad de la firma germană Siemens. 

La inaugurarea la care au fost de faţă ÅŸi reprezentanÅ£i ai Municipalităţii, Ministerului Economiei, ambasadorii Germaniei, Austriei ÅŸi Braziliei a fost prezentat primul tramvai numit Imperio Eco, construit la BucureÅŸti. 

Modelul de tramvai este conceput în două variante: cu un burduf şi cu două, este prevăzut cu podea joasă, camere de supraveghere video, aer condiţionat şi controloare electronice de bilete. Constructorii acestui mijloc de transport public l-au dotat cu boghiuri special concepute, care sunt concepute să reziste până la viteze de 200 de kilometri pe oră, ceea ce permite folosirea lui ca metrou de suprafaţă.

În funcţie de dotările pe care le alege cumărătorul, fabrica din Bucureşti poate furniza modelul Imperio Eco cu două, trei sau patru module, configuraţie ce permite folosirea tramvaiului pentru transportul a maximum 340 de pasageri. Preţul de pornire al acestui tramvai românesc porneşte de la 1,6 milioane de euro şi poate ajunge până la 2,8 milioane de euro, în funcţie de dotările cerute.

Dezvoltatorii acestui proiect consideră că aduc pe piaţa românească un produs revoluţionar, deoarece tramvaiul Imperio Eco are, spun ei, cel mai scăzut consum de energie. Pe lângă această caracteristică, mijlocul de transport beneficiază de un sistem revoluţionar de înmagazinare a energiei de la frânare pe care o foloseşte exclusiv la alimentarea cu aer condiţionat.

Valer Blidar, managerul companiei Astra Vagoane Arad este de părere succesul acestui tramvai este cu atât mai sigur cu cât astăzi, principala condiţie a fiabilităţii unui mijloc de transport public o reprezintă cheltuielile cât mai scăzute de exploatare şi întreţinere. "Imperio Eco răspunde politicilor UE de dezvoltare a transportului urban pe şine, este ecologic, este eficient economic, are un randament crescut faţă de alte mijloace de transport în comun şi este sigur pentru transportul călătorilor", a explicat Blidar.

El a adăugat că, în marile centre urbane tramvaiul este principalul mijloc de transport cu rol în decongestionarea traficului în orele de vârf. "Bucureştiul, o aglomerare urbană cu peste 2 milioane locuitori, trebuie să îşi găsească propriile soluţii pentru rezolvarea problemelor de trafic cu care se confruntă. Aici, din cele circa 500 de tramvaie, niciunul nu este dotat cu aer condiţionat. Bucureştiul este singura capitală europeană în această situaţie. În toate oraşele din România tramvaiele au o vechime de minimum 40 - 50 de ani, fiind uzate complet, iar aşa-zisele modernizări nu reprezintă decât soluţii de moment, cu costuri foarte mari" a adăugat el.

În ciuda acestor avantaje, locuitorii Capitalei nu vor avea şanse să circule prea curând cu tramvaiul în cauză întrucât reprezentanţii Primăriei Generale consider preţul de achiziţie prea mare. Constructorii au declarat că vor participa cu acest model de tramvai la licitaţiile din Europa, unde modelul va fi prezentat sub brandul Siemens.

http://www.adevarul.ro/locale/bucuresti/bucuresti-stiri_din_bucuresti-imperio-tramvai-astra_arad-atelierele_centrale_ratb-ratb-mijloc_de_tansport_0_747525284.html
Not a valid youtube URL
What most people think about most things is mostly wrong.
memorat
01 August 2012, 13:50:23
Răspuns #37

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Citat
În ciuda acestor avantaje, locuitorii Capitalei nu vor avea şanse să circule prea curând cu tramvaiul în cauză întrucât reprezentanţii Primăriei Generale consider preţul de achiziţie prea mare. Constructorii au declarat că vor participa cu acest model de tramvai la licitaţiile din Europa, unde modelul va fi prezentat sub brandul Siemens.


Intr-un fel e logic deoarece se cumparau pana acum tramvaiele Bombardier care au cam acelasi pret,oricum pentru moment se va merge pe productia vagoanelor LF si ramane de vazut daca se vor achizitiona macar 5-10 bucati de tramvaie noi.


memorat
06 August 2012, 13:17:15
Răspuns #38

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Tramvaiul Imperio, afacerea cu iz penal


Contractul dintre RATB şi Astra Vagoane Arad este plin de ilegalităţi şi de minciuni
Săptămâna trecută a fost prezentat, cu mare fast, noul tramvai Imperio Eco, care costă în jur de 1,7 milioane de euro. Lipsa primarului general Sorin Oprescu de la un asemenea eveniment a ridicat semne de întrebare. Lucrurile s-au lămurit în următoarele zile, iar explicaţia este simplă.

Acest tramvai este produs de Astra Vagoane Arad în colaborare cu RATB, în spaţiile de producţie aparţinând Uzinei de Reparaţii. Şeful de la Astra, Valer Blidar, s-a lădat că tramvaiul a fost construit în Capitală, însă şefii RATB spun că muncitorii lor nu au participat la aşa ceva. Dacă ar fi construit în Capitală, un astfel de tramvai ar costa în jur de un milion de euro.
Adus pe furiÅŸ

Liderul sindical de la Uzina de Reparaţii a RATBului, Alexandru Mihalache, dar şi surse din conducerea Regiei au povestit, pentru EVZ, că tramvaiul Imperio nu a fost construit în hala de la Bucureşti, ci a fost adus noaptea de la Arad şi montat pe şine în curtea Uzinei. "Maşinile care îl transportau au fost oprite la poartă. A venit domnul Blidar şi a început să ameninţe că va lua Uzina cu totul şi ne va da afară", a povestit Mihalache.

De altfel, parteneriatul prevede clar ca RATB să pună la dispoziţie una dintre halele sale din complexul Uzinei de Reparaţii, iar cei de la Astra să o modernizeze complet şi să folosească între 120-150 de muncitori ai regiei, plătindu- le salariile.

"Hala a fost pusă la dispoziţie, iar multe lucrări de amenajare au fost făcute de angajaţii RATB, care au fost plătiţi din bani publici", a mai spus Mihalache. Potrivit acestuia, în tot acest timp, proiectele de construire a tramvaielor cu podea parţial coborâtă şi total coborâtă ale Uzinei merg greu pentru că nu sunt materiale.

Oprescu a cerut încă un raport

Potrivit surselor municipale, când a aflat că va fi prezentat noul tramvai, primarul general Sorin Oprescu a cerut un raport ÅŸefilor RATB. De altfel, pe 2 martie 2012, edilul a dispus o anchetă privind încheierea contractului cu Astra Arad, după ce directorul RATB de la acea vreme, Adrian CriÅ£, a anunÅ£at că a încheiat înÅ£elegerea fără a avea acordul Consiliului General sau al edilului ÅŸef. 

Blidar, împotriva tuturor

Contactat ieri de EVZ, omul de afaceri Valer Blidar susţine că a construit tramvaiul Imperio la Bucureşti. În ceea ce priveşte contractul încheiat cu RATB, acesta declara pentru EVZ, în martie, că a cerut acordul Autorităţii Naţionale pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice atunci când s-a încheiat contractul de asociere în participaţiune.

"Am întrebat şi la Primăria Capitalei şi ne-au spus că atâta timp cât noi venim cu banii, ei nu au nimic înpotrivă", a declarat Blidar. Pe de altă parte, DNA a început să ancheteze cum s-a încheiat acest contract.


http://www.evz.ro/detalii/stiri/tramvaiul-imperio-afacerea-cu-iz-penal-995217.html
memorat
07 August 2012, 21:26:10
Răspuns #39

OLECO

  • Colectionar si constructor hand-made de machete la scara 1/43
  • MODERATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 7387
  • Gen: Bărbat
Un model care incepuse sa-mi placa. Sper sa ma plimb totusi cu un astfel de vagon...
memorat