Regionala de Transport Feroviar de Calatori Constanta
27 Iunie 2019, 00:58:39

Autor Subiect: Regionala de Transport Feroviar de Calatori Constanta  (Citit de 1029 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

07 Decembrie 2009, 04:52:28

zofei.2006

  • Vizitator
                                                      Caracteristicile Regionalei CF Constanta


1.655,898 km de linii, din care:
 - 670,981 km linii electrificate;
 - 269,018 km linii duble;
 - 65 de puncte de sectionare: 39 de statii, 23 de halte de miscare si trei halte comerciale deschise traficului de vagoane;
 - 534 de poduri si podete. Intre cele mai importante, cele patru poduri dunarene - doua noi (Borcea Nou si Cernavoda, in lungime de 1.661 m fiecare) si doua vechi (Anghel Saligny si Borcea Vechi, a 972 m fiecare);
instalatii de siguranta circulatiei (SCB):
 - instalatii de asigurare cu chei si bloc -
20 bucati;
 - instalatii de asigurare cu chei si bloc tip SBW - 8 bucati;
 - instalatii de centralizare electrodinamica CED si bloc de linie automat BLA - 48 bucati;
 - instalatii de mecanizare si automatizare a cocoaselor de triere - 2 bucati;
 - instalatii INDUSI pentru controlul vitezei trenurilor;
 - instalatii de semnalizare a apropierii trenurilor cu semnalizare BAT si fara semibariere SAT - 63 bucati;
 - dispecer cu tehnica de calcul electronic.

Repere istorice

 - la 4 octombrie 1860, Societatea Danube Railway inaugura linia ferata Constanta Port - Cernavoda Port (65,3 km), cea dintai cale ferata romaneasca din Dobrogea, care asigura o legatura directa intre Dunare si Marea Neagra;
 - tot in 1860, datorita circulatiei feroviare, intre Cernavoda si Constanta se infiinta un serviciu postal local, care tiparea prima marca postala europeana cu tematica feroviara (reprezenta o locomotiva intrand in portul Constanta);
 - la 27 septembrie 1895, se deschideau circulatiei, cu mare entuziasm, calea ferata Bucuresti - Saligny, precum si cele doua poduri dunarene proiectate de faimosul inginer Anghel Saligny;
 - calea ferata simpla Constanta - Mangalia
(44 km), cu ramura sa Eforie Nord - Techirghiol
(4,5 km), a fost construita intre anii 1916-1938.
 - vechea gara din Constanta a fost inaugurata in 1860 si a avut o viata de exact 100 de ani, gara noua fiind deschisa in 1960;
 - la Constanta s-a mers cu trenul pana la Cazinou, pe o cale ferata in zig-zag cu cremaliera (pe unde coboara acum troleibuzul 48), care a fost dezafectata prin anii '50, cu acea ocazie fiind descoperit pe aceste locuri tezaurul arheologic de la Constanta: edificiul roman de mozaic, statuia zeitei Fortuna si altele, aflate in mare parte sub terasamentul caii ferate! Iata o legatura fantastica intre istoria antica a acestei zone a tarii si calea ferata.
memorat
Advertisement
Partenerii Asociatiei Ro-Trans

Parteneri "Asociatia Ro-Trans":