28 Martie 2024, 11:22:14

Autor Subiect: Pod mixt rutier si feroviar intre Romania si Bulgaria  (Citit de 3261 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

07 Decembrie 2009, 01:02:02

zofei.2006

  • Vizitator
                                                                       Pod mixt rutier si feroviar intre Romania si Bulgaria


Prin Ordonanta de Urgenta nr. 149 din 28 septembrie 2000 a Guvernului Romaniei s-a ratificat Acordul dintre Guvernul Romaniei si Guvernul Republicii Bulgaria privind aspectele tehnice, financiare, juridice si organizatorice referitoare la construirea unui nou pod mixt (rutier si feroviar) de frontiera intre cele doua tari peste fluviul Dunarea, semnat la Bucuresti la 5 iunie 2000.

Obiectivul se afla pe traseul ramurii sudice a Coridorului paneuropean de transport nr. IV, Berlin/Nürnberg - Praga - Budapesta - /Thessaloniki/Istanbul, a carui componenta feroviara pe teritoriul Romaniei urmeaza traseul: Curtici - Arad - Craiova - Calafat.

Principalele elemente continute in Acord sunt urmatoarele:

• Guvernul Romaniei si Guvernul Republicii Bulgaria, in calitate de parti contractante, au convenit sa construiasca un pod mixt de frontiera intre Romania si Republica Bulgaria la km 796 + 1 km al fluviului Dunarea. Un amplasament de rezerva este recomandat la km 787 + 1 km al fluviului Dunarea, in cazul in care studiul de proiect ar identifica dificultati neasteptate fata de amplasamentul preferat;

• dezvoltarea infrastructurii de transport care asigura legaturile dintre cele doua tari are o semnificatie speciala pentru integrarea lor europeana, reafirmand continutul Minutei comune a intalnirii dintre delegatiile guvernelor roman si bulgar, desfasurata in prezenta coordonatorului special al Pactului de Stabilitate pentru Europa de Sud-Est, domnul Bodo Hombach, si a comisarului european, domnul Günter Verheugen, la Bruxelles, la 7 februarie 2000;

• amplasamentul ales pentru noul pod peste fluviul Dunarea, la Vidin - Calafat, are la baza intelegerile din Documentul expertilor (Bruxelles, 23 februarie 2000), elaborat de grupurile de experti ai guvernelor Romaniei si Republicii Bulgaria, precum si ai Comisiei Europene asupra alegerii unui amplasament exact pentru podul dintre Romania si Bulgaria peste fluviul Dunarea, pe traseul ramurii sudice a Coridorului paneuropean de transport nr. IV, in conformitate cu Raportul final privind evaluarea necesitatilor in domeniul infrastructurii de transport (TINA), din luna octombrie 1999;

• fiecare etapa a proiectului tehnic si a constructiei obiectivului va fi convenita de comun acord de partile contractante, pe baza de reciprocitate;

• proiectul tehnic al obiectivului va fi conform le-gislatiei si standardelor relevante ale Uniunii Europene;

• in procesul elaborarii proiectului preliminar va fi facuta o evaluare a impactului de mediu (EIM), in conformitate cu legislatia in vigoare in Romania si in Bulgaria, precum si cu directivele Uniunii Europene privind EIM;

• partile contractante vor adopta, pana cel mai tarziu la data intrarii in functiune a obiectivului, masuri menite sa evite strangularile de-a lungul infrastructurii rutiere si feroviare de acces, fiecare pe teritoriul sau, pe traseul Coridorului de transport paneuropean nr. IV, astfel cum a fost definit prin Raportul final TINA;

• partile contractante vor stabili o comisie mixta, compusa din reprezentantii lor, care sa coordoneze toate activitatile referitoare la proiectarea si construirea obiectivului, pe baza deciziilor luate de ele in acest domeniu. Vor putea fi invitati sa ia parte in comisia mixta reprezentanti ai Comisiei Europene, ai Pactului de Sta-bilitate pentru Europa de Sud-Est, ai Comisiei Dunarii si ai altor organisme implicate in evolutia obiectivului;

• acordul se incheie pe o perioada de 20 de ani. Valabilitatea sa se va prelungi in mod automat pe noi perioade de cate 5 ani.

Pentru pregatirea infrastructurii de acces pe noul pod peste Dunare, in conformitate cu prevederile Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr. 149/ 2000, pentru ratificarea Acordului dintre Guvernul Romaniei si Guvernul Republicii Bulgaria privind aspectele tehnice, financiare, juridice si organizatorice referitoare la construirea unui nou pod mixt (rutier si feroviar) de frontiera intre cele doua tari peste fluviul Dunarea, semnat la Bucuresti la 5 iunie 2000, CFR - SA a comandat la ISPCF SA elaborarea studiului de fezabilitate si a documentatiei de licitatie pentru adjudecarea executiei lucrarii pentru obiectivul "Reabilitarea si modernizarea liniei de cale ferata 113, Craiova - Calafat, la parametrii de infrastructura prevazuti in acordul AGTC (Legea 8/1993)".
memorat
Advertisement
Partenerii Asociatiei Ro-Trans

Parteneri "Asociatia Ro-Trans":