28 Martie 2024, 15:12:25

Autor Subiect: ALSTOM Transport invadeaza piata transportului de marfa  (Citit de 4053 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

07 Decembrie 2009, 00:28:54

zofei.2006

  • Vizitator
                                                                                             ALSTOM Transport invadeaza piata transportului de marfa


Succesul inregistrat de firma franco-romana ALSTOM Transport pe piata industriei feroviare m-a determinat sa urmaresc fiecare "miscare" in domeniu a acestor specialisti. In numerele anterioare ale revistei noastre v-am informat pe dumneavoastra, cititorii nostri, despre performantele inregistrate de aceasta societate in modernizarea vagoanelor, a locomotivelor Diesel-hidraulice destinate transportului feroviar de calatori, despre sistemul EMMFaCIS (care detecteaza orice fisura a materialului rulant); in randurile urmatoare va voi vorbi despre locomotiva Diesel-hidraulica (LDH 1500 CP) achizitionata de societatea Lafarge Romcim si folosita pentru transportul de marfa de la Uzina de Ciment Medgidia 2.



In urma cu doi ani societatea franceza Lafarge Romcim a hotarat sa modernizeze la ALSTOM Transport doua locomotive LDH 1250 CP, pe care urma sa le utilizeze la tractarea trenurilor de marfa. Pentru a se convinge de performantele noii achizitii, firma cumparatoare a hotarat ca proba finala de receptie sa se faca pe distanta P2Cap Midia - Medgidia (42 km), cu un tren de 1280 de tone. Rezultatele inregistrate si consumul redus de combustibil, unul dintre principalele avantaje ale acestei locomotivei, au fost la inaltimea asteptarilor.
LDH 1500 CP destinata tractarii trenurilor de marfa este dotata cu motor si transmisie Caterpillar, folosirea transmisiei Caterpillar fiind o noutate pentru Romania. Sistemul informatic, controlat pe calculatorul Woodward, montat la bord, indica cu exactitate cantitatea de combustibil consumata pe orice distanta. Locomotivele LDH 1500 sunt foarte solicitate deoarece, pentru aceleasi servicii prestate, necesita doar jumatate din cantitatea de combustibil consumata de LDE 2100, aflate in parcul de material rulant al firmei cumparatoare. De asemenea, mai trebuie adaugat ca la modernizarea locomotivei doar cabina si capotele au fost reconditionate, restul aparaturii fiind innoita in totalitate. Calculatorul montat pe bord, intalnit si la LDH 1500 destinata transportului de calatori, nu numai ca usureaza manevrele pe care le face mecanicul de locomotiva, dar are si capacitatea de a stoca, in timp, anumiti parametri si de a afisa cu exactitate orele de parcurs.



In legatura cu confortul din cabina trebuie aratat faptul ca noile dotari (calculator pe bord, frigider, ventilator) usureaza munca mecanicului si, in plus, acesta nu mai este deranjat nici de zgomotul infernal, cabinele fiind antifonate.
Potrivit spuselor domnului Marian Iorga, sef de statie CFU (Cai Ferate Uzinale), "fiabilitatea mare a acestor locomotive a condus la un numar redus de defectari si la o disponibilitate de circa 95%. As vrea sa mai adaug si o alta remarca, si anume faptul ca, desi locomotivele modernizate de ALSTOM Transport au o putere de tractiune de numai 1500 CP, ele se preteaza perfect la remorcarea garniturilor noastre, deoarece aici declivitatea este mare, de circa 18 la mie, iar locomotivele clasice (LDH 1250 CP) fac fata cu greutate. Un alt avantaj, important pentru activitatea de la Medgidia 2, il constituie faptul ca avem posibilitatea de a le folosi cu precadere la remorcare in regim greu, cum ar fi operatiunile de manevra interna pentru transportul de materie prima (calcar, cocs, petrol, zgura etc.) si de materie finita - cimentul".
Activitatea de la Uzina de Ciment Medgidia 2 se desfasoara pe o retea foarte larga de linii, pe care zilnic se manipuleaza sute de vagoane incarcate cu diverse materii prime. Modernizarea locomotivei Diesel-hidraulice de catre ALSTOM Transport inseamna nu numai o reducere substantiala a consumului de combustibil sau o buna functionare pe toata durata parcursului, ci si imbunatatirea conditiilor de munca ale mecanicilor.



"Conditiile moderne din interiorul cabinei reprezinta pentru noi siguranta unei mai mari precizii in activitate. In ceea ce ne priveste pe noi, mecanicii, pot sa spun ca aceasta locomotiva ne ofera un adevarat confort. Pe langa faptul ca zgomotul din interior a fost simtitor redus, si curatenia se poate intretine mult mai bine, datorita dotarilor moderne de care dispune cabina. De asemenea, indiferent de anotimp, suntem oarecum protejati, deoarece deasupra bordului este montat un ventilator, pe care il folosim vara, cand caldurile sunt insuportabile, iar pentru timpul racoros cabina este dotata cu o aeroterma. In comparatie cu locomotivele clasice, LDH 1500 CP mai inseamna pentru noi si o diminuare a efortului depus si, bineinteles, o distributivitate marita a atentiei", ne-a declarat domnul Florin Tanase, mecanic de locomotiva.
memorat
Advertisement
Partenerii Asociatiei Ro-Trans

Parteneri "Asociatia Ro-Trans":