VAGOANE VECHI, VAGOANE NOI...
26 Iunie 2019, 18:53:19

Autor Subiect: VAGOANE VECHI, VAGOANE NOI...  (Citit de 1076 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

06 Decembrie 2009, 23:28:13

zofei.2006

  • Vizitator
                                                                                                 VAGOANE VECHI, VAGOANE NOI...




Ideea de a calatori intr-un compartiment de tren dotat cu toate facilitatile necesare unui voiaj placut si util, trebuie sa recunoastem, este tentanta pentru oricine.

Din pacate, evolutia economica in Romania nu a permis construirea unui numar suficient de vagoane la standardele deja existente in tarile vest-europene, costul unui vagon nou ridicandu-se la circa 1.240.000 de dolari. Aceasta situatie a condus la ideea modernizarii vagoanelor cu o vechime de pana la 20 de ani, costul reconditionarii si modernizarii unui vagon ridicandu-se, in medie, la 180.000 de dolari.

Societatea Nationala de Transport Feroviar de Calatori "CFR Calatori" SA a demarat un program in acest sens, iar trei dintre societatile romanesti constructoare si reparatoare de material rulant au fost alese pentru a realiza modernizarea unui numar de aproximativ 1.300 de vagoane de calatori (Atelierele CFR Grivita, Astra Vagoane Arad si Remar SA Pascani).



Cu aceasta ocazie au fost invitati: primul ministru al Romaniei, domnul Adrian Nastase, ministrul Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei, domnul Miron Mitrea, directorul general al SNTFC "CFR Calatori", domnul Valentin Bota, directorul general al CFR SA,  domnul Mihai Necolaiciuc, si alte personalitati din domeniul transporturilor.



Au fost prezentate urmatoarele tipuri de vagoane:

vagon-bar modernizat;

vagon-restaurant reconstruit, dotat cu toate facilitatile necesare depozitarii alimentelor si prepararilor de toate tipurile;



vagon de clasa tip salon (modernizat de catre Atelierele Grivita) dotat cu facilitati pentru clasa I si a II-a (tip 19.56), cu o capacitate de 54 de locuri. Model realizat in premiera pentru un producator autohton, avand toate dotarile necesare calatoriilor de agrement, precum si celor de afaceri (masute ergonomice, surse de alimentare individuale etc.);

vagon de dormit transformat dintr-un vagon tip 70.30 modificandu-se lungimea la 26,4 m, alte modificari fiind operate la sistemul de incalzire (tensiunea 1500 V alternativ), precum si a tensiunii de la 110 la 24 V;

vagon-salon (modernizat de Astra SA Arad), dotat cu facilitati pentru clasa I si a II-a;



vagon pentru clasa I (tip A 9), modernizat de Astra SA Arad, cu o capacitate de 54 de pasageri (sase locuri in noua compartimente);

vagon de calatori, clasa a II-a, tip Blee, cu 11 compartimente a cate sase locuri, vagon modernizat de Atelierele Grivita;

vagon de calatori, clasa a II-a (din categoria Blee), modernizat de Remar SA Pascani;

vagon pentru clasa a II-a tip Corail, cu o capacitate de 66 de locuri in 11 compartimente si 18 locuri pe strapontine. Vagonul poate rula cu o viteza de 200 km/h, fiind in intregime compatibil cu normele de siguranta a circulatiei si cele de protectia mediului ale UIC. Dintre modelele de vagoane prezentate acesta este singurul exponat integral construit, dupa licenta franceza, de catre Astra SA Arad.



Pe langa aceste vagoane au fost prezentate si locomotiva diesel electrica modernizata in colaborare cu General Motors, precum si locomotiva electrica modernizata de catre firma Siemens.



Dupa prezentare a urmat o scurta conferinta de presa in Salonul de Protocol din incinta Garii de Nord.
memorat
Advertisement
Partenerii Asociatiei Ro-Trans

Parteneri "Asociatia Ro-Trans":