DUBLAREA SI ELECTRIFICAREA LINIEI CF CLUJ-NAPOCA – EPISCOPIA BIHOR
26 Iunie 2019, 18:54:35

Autor Subiect: DUBLAREA SI ELECTRIFICAREA LINIEI CF CLUJ-NAPOCA – EPISCOPIA BIHOR  (Citit de 1427 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

06 Decembrie 2009, 23:01:16

zofei.2006

  • Vizitator
                                                                                                                   DUBLAREA SI ELECTRIFICAREA
                                                                    LINIEI CF CLUJ-NAPOCA – EPISCOPIA BIHOR




Compania Nationala de Cai Ferate CFR – SA, prin studiul de prefezabilitate privind extinderea electrificarii retelei feroviare elaborat de Institutul de Studii si Proiectari Cai Ferate (ISPCF), si-a propus executarea unor lucrari ce vizeaza eliminarea defectelor infrastructurii liniilor actuale studiate, dublarea pe tronsoanele de linie simpla si electrificarea in intregime a sectiilor de circulatie studiate.

Linia CF Cluj-Napoca – Episcopia Bihor este primul sector unde se vor demara etapele de dublare si electrificare.

Considerata ca o ramura posibil de realizat a Coridorului IV paneuropean, linia CF are urmatoarele puncte de oprire: Episcopia Bihor – statie de oprire, Oradea, Cluj-Napoca, Blaj, in continuare punctele de oprire fiind aceleasi cu traseul de baza al Coridorului IV.

Lucrarile de arta – poduri, viaducte, tuneluri, corectii de rauri – reprezinta o lungime totala de 115,22 km sau 13,8% din lungimea totala a traseului proiectat. Constructiile de tuneluri reprezinta cea mai mare parte a lucrarilor de arta, insumand 89,27 km sau 10,7% din lungimea totala a traseului.

Lungimea lucrarilor de arta de pe traseul proiectat, in procent de 13,8%, se justifica prin caracteristicile tehnice impuse de viteza de circulatie si de dificultatile terenului in care este amplasat traseul: Muntii Apuseni, Podisul Transilvaniei si apoi Carpatii Meridionali.

Lucrarile planuite urmaresc aducerea liniei cf existente la parametrii proiectati, ceea ce va conduce la eliminarea defectelor infrastructurii caii si a actualelor restrictii de circulatie determinate de acestea. Totodata sunt incluse lucrari de dublare pe sectoarele de linie cf simpla si de electrificare integrala a traseului.



De asemenea, se are in vedere asigurarea conditiilor tehnice pentru circulatia trenurilor de calatori cu viteze superioare celor pentru care a fost proiectata linia, pana la 160 km/h pe anumite tronsoane.

Principalele categorii de lucrari ce vor fi intreprinse:

    *

      lucrari de terasamente – 3.400 mii mc;
    *

      lucrari de consolidari – 11,5 km;
    *

      lucrari la poduri – 0,69 km;
    *

      pasaje superioare – 4 buc.;
    *

      lucrari la podete – 90 buc;
    *

      lucrari de aparari terasamente – 10,2 km;
    *

      lucrari la tuneluri – 1,875 km;
    *

      lucrari la suprastructura – 35 km echiv.;
    *

      electrificari de linii:

    - directe si curente – 153,6 km;

    - in statii – 96,0 km.

    *

      substatii de tractiune – 4 buc.

Realizarea proiectului va permite:

• sporirea volumului de transport si a sigurantei circulatiei;

• imbunatatirea calitatii serviciilor pentru transportul de calatori si de marfa;

• consum de energie redus comparativ cu transportul auto sau aerian;

• reducerea timpilor de mers, a costurilor de intretinere si de exploatare;

• grad de poluare mult redus comparativ cu transportul auto sau aerian;

• uniformizarea caracteristicilor si a dotarilor tehnice ale sectiei respective de cale ferata cu cele ale retelei feroviare europene, conform cerintelor AGTC, AGC sau TER.

Acest proiect se va realiza etapizat incepand din 2002, avand termenul final 2006. Compania Nationala de Cai Ferate CFR – SA va fi coordonatorul proiectului, finantarea urmand a se face din fonduri asigurate de institutii internationale (IFI) sau private, completate cu fonduri publice asigurate de la bugetul de stat.

Pentru Compania Nationala de Cai Ferate CFR – SA, faptul de a atinge si de a mentine calitatea dorita pe traseele de cale ferata constituie o necesitate; realizarea acestui aspect al calitatii este legata de utilizarea planificata si eficienta a resurselor tehnologice, umane si materiale disponibile.

Din acest punct de vedere, un obiectiv deosebit este asigurarea calitatii la procurarea produselor, recomandare data si de standardele internationale ISO din seria 900, ceea ce va face ca in calea ferata sa patrunda numai acele produse si servicii care indeplinesc cel putin conditiile prevazute in reglementarile interne si ale UIC.
memorat
Advertisement
Partenerii Asociatiei Ro-Trans

Parteneri "Asociatia Ro-Trans":