28 Martie 2024, 21:39:47

Autor Subiect: TRONSONUL FEROVIAR BUCURESTI - BRASOV ADUS LA STANDARDE EUROPENE  (Citit de 3193 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

06 Decembrie 2009, 21:57:13

zofei.2006

  • Vizitator
                                                                                             TRONSONUL FEROVIAR BUCURESTI - BRASOV ADUS LA STANDARDE EUROPENE


 La 30 iunie 1998 s-a semnat Acordul de Imprumut, in valoare de 200 milioane ECU, intre Romania si Banca Europeana de Investitii (BEI), avand ca beneficiar Compania Nationala de Cai Ferate CFR – SA. Imprumutul – acordat pe o perioada de 15 ani (cu 5 ani perioada de gratie), in conditii deosebit de avantajoase – este destinat finantarii Coridorului IV paneuropean. Acest proiect se incadreaza in strategia Guvernului Romaniei de aderare la Uniunea Europeana (UE) care, in domeniul transporturilor si, in particular al sferei feroviare, prevede alinierea parametrilor de infrastructura la nivelul standardelor europene. In vederea realizarii acestui obiectiv, imprumutul acordat de BEI reprezinta o solutie optima de finantare pentru modernizarea Coridorului IV, o axa importanta de transport feroviar, inclusa in acordurile europene la care Romania este parte.



 Principalele lucrari care vor face obiectul reabilitarii Coridorului IV vor urmari:
- consolidarea terasamentelor;
- reabilitari si inlocuiri de poduri si podete;
- modernizari la suprastructura caii ferate;
- reparatia tunelurilor;
- operatiuni de centralizare electrodinamica;
- reabilitarea echipamentelor de telecomunicatii;
- suprainaltarea si modernizarea peroanelor;
- modernizarea statiilor din parcurs.
    In conformitate cu cerintele acordului de imprumut s-au organizat proceduri de licitatii internationale deschise cu preselectie si selectie in vederea alegerii unui consultant pentru intregul tronson si a unui antreprenor general pentru sectia Bucuresti – Ploiesti.

Proiectul de modernizare a Coridorului IV a interesat mai multe firme prestigioase de consultanta, dintre care au fost selectate urmatoarele:
    1. Lahmeyer International GmBH, Parsons De Leuw Cather International;
    2. Transurb Consult SA, Tuc Rail;
    3. Sofretu Systra Sofrerail, Gibb Ltd., Sotecni SpA;
    4. Maunsell Ltd., Kaiser Engineers Ltd.;
    5. PB Kennedy & Donkin Ltd.;
    6. Hill International Inc., Daniel, Mann, Johnson & Mendenhall.
    In urma deschiderii si analizei ofertelor financiare, licitatia a fost castigata de firma belgiana Transurb Consult SA, Tuc Rail care, la 11 noiembrie a.c., a semnat contractul cu Compania Nationala de Cai Ferate CFR – SA.
    Finalizarea, prevazuta pentru anul 2003, a tuturor lucrarilor de modernizare de pe tronsonul Bucuresti – Brasov, ce fac obiectul acestui proiect finantat de BEI, va avea ca rezultat crearea conditiilor pentru atingerea unor viteze de 160 km/h si 200 km/h, dar si imbunatatirea calitatii si competitivitatii serviciilor de transport oferite beneficiarilor Cailor Ferate Romane.
    Continuarea actiunii de reabilitare si modernizare a caii ferate contribuie la integrarea Romaniei in UE. Toate proiectele intreprinse in ramura feroviara sunt in stricta concordanta cu normele si standardele europene. Mai mult decat atat, datorita pozitiei geografice si faptului ca trei coridoare transeuropene (IV, VII si IX) trec prin Romania, tara noastra va avea un rol cheie in ceea ce priveste transportul de marfa si calatori din Europa.

memorat
Advertisement
Partenerii Asociatiei Ro-Trans

Parteneri "Asociatia Ro-Trans":