80 de ani de la infiintarea primei Brigazi de Cai Ferate si Pontonieri
25 Iunie 2019, 02:23:45

Autor Subiect: 80 de ani de la infiintarea primei Brigazi de Cai Ferate si Pontonieri  (Citit de 842 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

06 Decembrie 2009, 21:41:05

zofei.2006

  • Vizitator
                                   Aniversarea a 80 de ani de la infiintarea primei Brigazi de Cai Ferate si Pontonieri in Armata Romana




Batalioanele de Cai Ferate, structuri interne ale Armatei Romane, au fost infiintate ca urmare a nevoii de extindere si modernizare a retelei feroviare din tara noastra.
    Primele elemente ale viitoarei arme - sapatori si lucratori de cale ferata - iau fiinta in anul 1876. In timp, o data cu dezvoltarea economica a tarii, apar si marile proiecte de constructie pentru caile ferate, poduri, tunele si statii feroviare. Simultan, se simte nevoia amplificarii numarului de companii din cadrul Batalionului de geniu, ceea ce determina ca, in anul 1916, acesta sa devina Regimentul 1 Cai Ferate. Tot in acest an se infiinteaza Comandamentul Trupelor de Comunicatii al Armatei, iar in anul 1919, prin Inalt Decret Regal, se creeaza Brigada de Cai Ferate si Pontonieri si o Brigada de Specialisti.
    Brigada de Cai Ferate si Pontonieri a reusit sa instruiasca zeci de mii de ostasi care, in decursul anilor, prin faptele lor de munca au contribuit la asigurarea viabilitatii retelei feroviare, la constructia hidrocentralelor de la Portile de Fier, a liniilor si lucrarilor de arta peste Canalul Dunare – Marea Neagra, la dublari si electrificari de linii; tot aici se inscriu podurile dunarene, autostrada Bucuresti – Pitesti si multe altele.



 Nevoia permanenta de adaptare la cerintele moderne a impus personalului brigazii eforturi deosebite privind pregatirea militara si de specialitate, in vederea executarii de transporturi militare pe calea ferata, la nivelul cerintelor, astfel ca esaloanele militare sa ajunga la destinatie gata pentru indeplinirea misiunilor incredintate. Acest lucru a fost posibil intrucat a existat acea perfectionare a structurilor de profil; n-a lipsit nici inzestrarea cu tehnica si mijloacele moderne, performante, specializate si multifunctionale, insotite de permanenta pregatire de specialitate a intregului personal.
    Receptive, ca intotdeauna, in momentele grele ale Transporturilor Romane, in decembrie 1989, efectivele brigazii au raspuns la apel si au participat la misiuni de paza si aparare a unor obiective de importanta deosebita (M.T.Tc., Radiodifuziunea, Gara de Nord, spitale, statii de metrou, statii de cale ferata, baraje hidrotehnice si lucrari de arta, depozite de explozibili, uzine electrice etc.), la refacerea efectiva a unei portiuni de cale ferata in statia CF Unirea din judetul Alba, distrusa de elemente necunoscute, precum si la misiuni de transport de efective, munitii si materiale, conform ordinelor primite.



In timpul Revolutiei Romane, cadrele si militarii in termen din Brigada de Cai Ferate au indeplinit misiuni in 135 de puncte deosebit de importante, de pe intreg cuprinsul tarii, dintre care 37 in Bucuresti. In toate aceste actiuni, la care au participat 112 ofiteri, 48 maistri militari si subofiteri si peste 2.000 de militari in termen, sase si-au pierdut viata, iar 14 au fost raniti.
    La ora actuala, Brigada de Cai Ferate are repartizate efectivele celor sapte unitati subordonate in 28 de tabere de instructie, dislocate in 23 de judete ale tarii, realizand lucrarile de specialitate conform contractelor economice incheiate cu regionalele de cai ferate si Administratia Nationala a Drumurilor. In anul 1995, brigada a primit titlul onorific “Inginer Anghel Saligny”, iar in 1996 Drapelul de lupta.
    In prezent, pe baza Protocolului nr. M 29/1997 incheiat intre Ministerul Apararii Nationale si Ministerul Transporturilor, concomitent cu pregatirea militara si de specialitate a efectivelor, Brigada de Cai Ferate si Drumuri participa cu succes, alaturi de personalul Companiei Nationale de Cai Ferate “CFR – SA”, la efortul de reabilitare a infrastructurii retelei feroviare, pentru a corespunde cerintelor europene de viteza si confort, precum si la inlaturarea operativa a efectelor negative produse de cutremure, inundatii, inzapeziri, alunecari de teren, catastrofe feroviare si alte situatii deosebite.
    De-a lungul existentei sale, prin modul de actiune, atat pe timp de pace, cat si de razboi, putem spune ca brigada si-a creat propria sa istorie.
memorat
Advertisement
Partenerii Asociatiei Ro-Trans

Parteneri "Asociatia Ro-Trans":