Electrificarea liniei Tecuci – Bucuresti
27 Iunie 2019, 00:59:16

Autor Subiect: Electrificarea liniei Tecuci – Bucuresti  (Citit de 1374 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

06 Decembrie 2009, 01:20:30

zofei.2006

  • Vizitator
                                                                                     Electrificarea liniei Tecuci – Bucuresti


Proiectata in anii 1982 - 1983, electrificarea liniei de cale ferata Doaga (G-ral Eremia Grigorescu) - Tecuci - Barbosi a inceput in anul 1989. Dupa 1990, din cauza insuficientei fondurilor de investitii alocate, lucrarile au trenat, reusindu-se finalizarea si punerea in functiune a electrificarii pe tronsonul Doaga - Tecuci de-abia in anul 1996. Pe celalalt tronson (Tecuci - Barbosi), s-a reusit plantarea stalpilor de sustinere a liniei de contact in proportie de peste 90%, iar la cele doua substatii de tractiune prevazute (Hanu Conachi si Tecuci) partea de constructie este intr-un stadiu destul de avansat.

In anul acesta s-au alocat fonduri pentru continuarea acestei investitii. Avand in vedere vechimea proiectului si, implicit, a solutiilor tehnice prevazute, precum si modificarile survenite in configuratia statiilor cf, s-a considerat necesar sa se refaca documentatia de executie. S-a hotarat utilizarea solutiilor tehnice prevazute la lucrarile de reabilitare a liniei de contact de pe tronsonul Bucuresti - Campina al Coridorului IV paneuropean, inclusiv folosirea unor materiale de calitate superioara.



Principalele elemente de noutate constau in utilizarea cablului purtator din conductor de bronz cu sectiunea de 70 mm2, a pendulelor din conductor flexibil de bronz cu sectiunea de 10 mm2 si a clemelor de pendula realizate din aliaj de cupru. In acest fel, sistemul pendula-cleme asigura si o foarte buna legatura electrica intre cablul purtator si firul de contact, ceea ce face inutila montarea legaturilor electrice transversale si duce la marirea considerabila a duratei de viata a pendulelor. Toate suruburile pana la M12 vor fi din otel inoxidabil. Consolele vor fi de tip orizontal, cu tirant din teava sprijinit pe contrafisa si cu cablul purtator montat sub tirant. Portfixatoarele vor fi rigidizate de contrafise cu bare pentru contracararea actiunii vantului, iar fixatoarele vor avea cate o pendula oblica. Ancorarile, de tip complet compensat, vor fi separate pentru firul de contact si pentru cablul purtator, cu troliu si cu dispozitiv de blocare. In cazul ruperii unuia dintre cele doua conductoare, dispozitivul de compensare se deplaseaza foarte putin si se blocheaza, evitandu-se astfel caderea contragreutatilor si dereglarea catenarei. Izolatoarele inseriate in conductoarele care duc la dispozitivul de ancorare vor fi din materiale compozite, rezistente la actiunile de vandalism. In zonele cu vant puternic si in curbele cu raza mai mica de 700 m, vor fi prevazute semizone cu lungimea de maximum 600 m, cu ancorare rigida la un capat si complet compensata la celalalt.

Pentru partea de sprijin al liniei de contact (stalpi, ancore), care, dupa cum s-a aratat mai sus, este realizata in cea mai mare parte, documentatia de executie va cuprinde numai adaptarea la noile solutii tehnice propuse pentru partea de echipare a liniei de contact si la noua configuratie a liniilor si a statiilor.

Protectia obiectelor metalice din cale si din vecinatatea caii se va realiza prin cablu colector legat de mediana bobinei de joanta.

Cele doua substatii de tractiune vor fi realizate in noua conceptie utilizata la substatiile de pe Coridorul IV. Intreruptoarele de 110 kV vor fi cu izolatie de SF6 (hexafluorura de sulf), iar partea de 27,5 kV va fi de tip interior, cu celule capsulate, intreruptoarele fiind cu ruperea arcului electric in vid. Circuitele secundare vor fi "inteligente" - protectii numerice asistate de calculator. Echipamentele de contorizare a energiei electrice consumate vor fi numerice.

Zona geografica strabatuta de aceasta linie de cale ferata fiind, pe timp de iarna, foarte expusa capriciilor vremii, proiectantii vor studia si vor propune dispozitive performante pentru evitarea blocarii macazurilor.

In acest an se va pune in functiune electrificarea liniei Barbosi - Independenta, in lungime de 21 km, cu alimentare printr-un fider nou din substatia de tractiune Barbosi, urmand ca in anul viitor sa se ajunga la Tecuci si sa se finalizeze si substatia Hanu Conachi.

Terminarea lucrarilor de electrificare pe distanta Tecuci - Barbosi va permite cresterea vitezei de la

100 km/h la 160 km/h, element foarte important pentru aceasta linie pe care se desfasoara un trafic destul de intens.
memorat
Advertisement
Partenerii Asociatiei Ro-Trans

Parteneri "Asociatia Ro-Trans":