29 Martie 2024, 00:38:13

Autor Subiect: IN LUPTA CU TIMPUL SI STIHIILE NATURII A INVINS CEFERISTUL  (Citit de 3077 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

05 Decembrie 2009, 22:18:04

zofei.2006

  • Vizitator
                                                                            IN LUPTA CU TIMPUL SI STIHIILE NATURII A INVINS CEFERISTUL


 In niste conditii extrem de dificile (-20 grade C, cu vant si zapada), ceferistii de pe raza Regionalei CF Constanta au trebuit din nou sa faca dovada devotamentului si profesionalismului lor printr-o mobilizare fara precedent pentru inlaturarea efectelor accidentului feroviar care a avut loc in Statia Ciulnita.



 In noaptea de 27 ianuarie, la ora 3,30, trenul nr. 93.272 a deraiat la intrarea in Statia Ciulnita din cauza aprinderii si a ruperii fusului de osie de la al saselea vagon. Acesta era un vagon particular pentru transport de produse pulverulente. Ca urmare a acestui eveniment, calea si linia de contact au fost deteriorate pe ambele fire, pe o lungime de 400 m.
    La scurt timp dupa terminarea anchetei, feroviarii au si inceput interventiile pentru inlaturarea urmarilor accidentului. Primii sositi au fost cei din cadrul Centrului de Electrificare Fetesti care au avut ca sarcina dezafectarea liniei de contact. In continuare, pentru operatiuni s-au folosit trei trenuri de interventie, a caror activitate a cumulat manipularea a peste 1.100 tone de material rulant, marfa si materiale de cale.
    Inca din noaptea zilei de 27 ianuarie, a sosit la Ciulnita formatia de interventie a trenului-macara de 125 tf si a vagonului de ajutor ale Statiei Palas, care au inceput degajarea vagoanelor deraiate din sensul spre Constanta (firul I), aceasta actiune necesitand trei calari. In sensul spre Bucuresti (firul II) au actionat macaraua feroviara de 125 tf a Statiei Ploiesti si macaraua de 250 tf a Statiei Bucuresti Triaj, cu doua si, respectiv, o calare.



  La ora 6,00, in dimineata zilei de 28 ianuarie 2000, gabaritul celor doua fire era degajat, iar la 10,30 primul tren - Rapidul 781 - circula prin Statia Ciulnita. Dar lucrul nu se incheiase. A urmat refactionarea firului II pe o portiune de 150 m, actiune la care au muncit alaturi de feroviari si lucratorii societatii SCCCF SA Constanta, cu trenul de refactie "Platov".
    Pentru remedierea urmarilor accidentului au mai fost mobilizati meseriasi de cale de pe trei sectii L si echipaje ale utilajelor de cale ale SIMC Constanta. In total, 300 de ceferisti au lucrat zi si noapte, inainte si dupa repunerea in circulatie a trenurilor.
    Efectiv, interventia feroviarilor a durat 48 de ore, circulatia trenurilor pe firul II fiind reluata cu tractiune diesel la ora 21,30 in data de 28 ianuarie 2000, iar in 29 ianuarie, la ora 6,30, cu tractiune electrica.

memorat
Advertisement
Partenerii Asociatiei Ro-Trans

Parteneri "Asociatia Ro-Trans":