28 Martie 2024, 21:16:44

Autor Subiect: A trecut... Orient Express-ul  (Citit de 938 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

05 Decembrie 2009, 03:25:12

zofei.2006

  • Vizitator
                                                                            A trecut... Orient Express -ul


2 septembrie 2002, una dintre primele zile de toamna, cu o dimineata rece, urmata de o dupa-amiaza calda, aurie. Orient Express-ul, cel mai celebru si mai romantic tren al tuturor timpurilor - dupa cum il numeste presa de oriunde -, soseste in Bucuresti, in gara Baneasa.


Imortalizat de scriitori, pictori si, mai nou, de producatori de filme, celebrul Orient Express traverseaza Europa in fiecare an cu un singur scop: o "croaziera" de lux pentru toti acei oameni extravaganti si bogati care isi doresc sa retraiasca timp de aproape o saptamana atmosfera "la belle époque".
Asadar, o data pe an, Orient Express-ul parcurge vechiul traseu, Paris - Budapesta - Bucuresti - Istanbul si retur, oprindu-se cate o zi in fiecare dintre aceste orase, timp in care calatorii fac un tur al celor mai interesante obiective turistice ale locului.
Vagoanele albastre decorate cu auriu isi asteapta pasagerii in Gara de Est din Paris, acestia fiind intampinati de stewarzi eleganti si condusi in apartamentele lor, dupa care sunt invitati sa ia o delicioasa cina intr-unul dintre opulentele vagoane-restaurant, in timp ce trenul isi incepe periplul.
Batrana garnitura (inaugurata in 1883) a pornit anul acesta din "orasul-lumina" in data de 30 august, intr-o vineri. Sambata, 31 august, trenul a traversat Ungaria si a ajuns la Budapesta, unde s-a facut transferul la Hotelul Marriott, loc in care pasagerii au luat o cina cu specific unguresc si unde si-au petrecut noaptea. Duminica, 1 septembrie, dupa micul dejun, pasagerii au pornit intr-un tur al orasului pe care Dunarea il separa in doua parti, Buda si Pesta, dupa care s-au intors in tren, in timpul noptii urmand sa calatoreasca spre Romania.
Luni, 2 septembrie, dupa micul dejun luat in tren, a urmat prima oprire din Romania (singura tara in care celebrul tren opreste de doua ori), la Sinaia, unde s-a vizitat superbul castel Peles, unul dintre obiectivele turistice existente si in 1883, la calatoria inaugurala a Orient Express-ului. A doua destinatie - Bucuresti. Aici pasagerii au fost cazati la Athénée Palace Hilton Hotel, unde au si innoptat, dupa ce, pe seara, au facut un tur al capitalei Romaniei, urmat, fireste, de o copioasa cina cu specific romanesc.
Marti, 3 septembrie, trenul a pornit spre Dunare pentru a traversa in Bulgaria, dupa-amiaza fiind programata o scurta oprire in "Tara trandafirilor". Calatoria a continuat in timpul noptii.
Miercuri, 4 septembrie, o data cu primii zori, trenul intra pe teritoriul Turciei, traversand campia Thracian, tarziu dupa-amiaza ajungand la capatul acestei calatorii unice de-a lungul a sapte tari si a tot atatea culturi, din Vestul supercivilizat spre Orientul prafuit, poate, dar inca plin de pasiune!
Anii '20-'30 ai secolului recent incheiat au fost anii de glorie ai Orient Express-ului. O calatorie cu acest tren ajunsese sa reprezinte un stil de viata care atragea celebritati de tot felul, de la membri ai caselor regale, pana la curtezane si spioni. Mese elaborate, vinuri rare si fine, tinute sofisticate, special create pentru a calatori cu Orient Express-ul... un intreg arsenal de atractii in numele placerii!
Din pacate, cele doua razboaie mondiale au intrerupt "aventura". Multa vreme, calatoria Orient Express-ului n-a mai putut fi reluata. Timpul si oamenii creasera insa un mit - se pare ca exista nu mai putin de 19 carti in care Orient Express-ul joaca un rol important, intre care celebrul roman al Agathei Cristie, dar si piese muzicale compuse special pentru acest tren.
Traditia s-a reinnodat abia in 1982: in data de
25 mai, societatea Venice Simplon-Orient Express organiza o prima calatorie, pe ruta Londra - Venetia. Intreprindere deloc usoara, intrucat vagoanele legendarului tren fusesera raspandite prin toata Europa, cumparate si vandute la diverse licitatii; dar un entuziast al cailor ferate, James B. Sherwood, a reusit sa adune laolalta si sa refaca 35 de vagoane de dormit si restaurant tip Pullman, readucand Orient Express-ul la viata.
Spre incantarea calatorilor, vagoanele-restaurant sunt amenajate fiecare intr-un stil aparte: Lalique, Chinoise sau Etoile de Nord, iar serviciile sunt asigurate 24 de ore din 24. Pasagerii isi pot alege "apartamentul", ca la hotel, double sau single, cu tot confortul aferent. Vagonul-bar ofera permanent cele mai faimoase si delicioase cocktailuri, intr-o ambianta rafinata, propice unor conversatii relaxate, in acordurile discrete ale pianului "mangaiat" de degetele maiestre ale unui artist virtuoz angajat pe perioada intregii calatorii. Mai mult, stiuta fiind slabiciunea celor aflati in vacanta pentru tot felul de achizitii, in vagonul Lalique este amenajat un boutique plin de suveniruri, de la cristaluri frantuzesti, la matasuri sau casmiruri "for ladys and gentlemen"!
Asadar, dand curs atractiei pe care continua s-o exercite aceasta legendara garnitura, cei care pot plati circa 6.000 de euro pentru o calatorie dus-intors cu faimosul Orient Express isi ofera placerea unica a unei mini-vacante cu totul aparte, de care sa-si aduca aminte toata viata!
memorat
Advertisement