29 Martie 2024, 16:42:34

Autor Subiect: Inaugurarea metroului Dalia  (Citit de 4120 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

05 Decembrie 2009, 02:27:26

zofei.2006

  • Vizitator
                                                                         
                                                                            Inaugurarea metroului Dalia

La mai bine de doua decenii de la inaugurarea metroului in Romania, capitala tarii beneficiaza de cel mai modern vehicul de acest fel din Europa. Miercuri, 27 martie 2002., noul tren de metrou a fost prezentat presei, in prezenta reprezentantilor MLPTL, ai Metrorex, precum si ai firmei constructoare - Bombardier, din Suedia.

Dupa cum se stie, constructia metroului bcurestean a demarat in anul 1978, iar garniturile de tren au fost fabricate la Arad, incepand cu 1979; in prezent parcul Metrorex cuprinde 251 de rame, dintre care mai mult de jumatate si-au depasit durata de exploatare. Pentru "conectarea" lui la actualitate, exista un program de modernizare a metroului (caruia i s-au alocat 207,7 milioane de euro), care cuprinde, pe langa punerea in functiune a Magistralei 4, Gara de Nord - 1 Mai, si achizitionarea a 18 trenuri de ultima generatie de la firma Bombardier Transportation Sweden AB.
Dalia este numele primului tren sosit in Romania, care, conform declaratiilor ministrului Transporturilor, domnul Miron Mitrea, va incepe sa circule din luna iulie a.c. pe Magistrala 2, restul de 17 trenuri - ce vor fi asamblate la Electroputere Craiova - urmand sa fie livrate pana in octombrie 2003.



L-am intrebat pe secretarul de stat pe probleme de transporturi in cadrul MLPTL, domnul Ion Selaru, care sunt principalele avantaje pe care le ofera noul si modernul metrou, iar domnia-sa a avut amabilitatea sa ne declare: "Sunt rame de ultima ora; ele reprezinta ultimul cuvant in materie de tehnica de rame de metrou. Nici in Suedia nu au introdus inca in circulatie rame de nivelul acesta, cel putin asa m-au informat reprezentantii Bombardier. Avantajele sunt evidente: viteza mai mare de deplasare si confort sporit. Iar confortul nu este dat de numarul mai mare de locuri pe scaun, deoarece o rama transporta peste 1.000 de calatori, iar numai 200 au locuri pe scaun. Confortul e rezultatul suspensiilor mai bune: aproape ca nu simti ca te deplasezi, probabil ca acum remarcati acest lucru (nota redactiei: acest scurt interviu l-am luat in timp ce calatoream cu Dalia). Si costurile de exploatare vor fi mai reduse. Colaborarea este buna, proiectul de finantare s-a dovedit foarte bine pus la punct si am inteles ca avem si ceva rezerve, in caz ca se vor depasi anumite costuri de fabricatie".
Am tinut sa aflam si parerea unuia dintre cei doi mecanici care au condus respectivul tren, pentru a cunoaste din sursa cea mai directa avantajele in manevrarea acestuia. Am stat deci de vorba cu domnul Mihai Zaharescu, care ne-a vorbit mai intai despre faptul ca, impreuna cu o parte dintre colegii dumnealui, participa la o serie de cursuri vizand insusirea si aprofundarea cunostintelor necesare pentru exploatarea noului tip de metrou. In opinia sa, acesta este un important pas inainte, intrucat "trenul se manevreaza mult mai simplu - cu ajutorul computerului. Absolut totul functioneaza pe baza unui computer, fapt care ofera o mai mare siguranta in trafic si, implicit, un confort sporit calatorului."
In finalul acestui material va prezentam si declaratia reprezentantului firmei Bombardier - domnul Bengt Lindwall, responsabil cu relatiile publice si comunicatiile pentru zona scandinava: "Suntem mandri sa spunem: Acesta este, la ora actuala, cel mai modern tren din lume si este construit de Bombardier! Reprezinta ultima generatie! A fost construit pentru Metroul bucurestean, avand ca model trenul care a fost pus in circulatie in Stockholm in urma cu doi-trei ani. Am utilizat cele mai bune particularitati ale acelui tip de tren si le-am adaptat la piata locala. Ne-am propus sa asiguram cele mai inalte standarde. Avem de gand sa-l aratam si altor clienti ai nostri, pe care ii vom aduce aici pentru a le prezenta performantele acestui modern metrou".

memorat
Advertisement
Partenerii Asociatiei Ro-Trans

Parteneri "Asociatia Ro-Trans":

05 Decembrie 2009, 02:31:44
Răspuns #1

zofei.2006

  • Vizitator

                                                                              O floare de metrou!



Trenul Dalia este format din sase vagoane, are 216 locuri pe scaun si 984 in picioare (luand in calcul un numar de patru persoane pe metrul patrat). Lungimea trenului este de 112 m, iar latimea de 3,1 m. Viteza maxima de circulatie este de
80 km/h, iar pe reteaua Metrorex se circula, in medie, cu 35 km/h, ceea ce reprezinta una dintre cele mai mari viteze atinse pe liniile de metrou europene.


Valoarea unui asemenea tren este de sase milioane de euro, in aceasta suma incluzandu-se si dispozitivele necesare intretinerii, instalatiile din cale pentru controlul operarii trenului si scolarizarea personalului care efectueaza lucrarile de intretinere si reparatiile.
Dalia face parte dintr-un total de 18 rame achizitionate in urma unei licitatii publice internationale care a fost castigata de firma Bombardier Transportation Sweden AB.
Bombardier este o companie cu o gama foarte mare de servicii si produse: lider mondial in fabricarea de aeronave pentru pasageri, de echipamente pentru transporturi feroviare si de produse motorizate pentru recreere si petrecerea timpului liber (skijet-uri, snowmobile etc.). Concernul are circa 80.000 de angajati, in 23 de tari din Europa, America de Sud si cea de Nord si din zona Asia-Pacific.



Noul si modernul tren de metrou recent sosit in Bucuresti se afla in plina "aclimatizare": se efectueaza in prezent probele de tip necesare omologarii si darii sale in exploatare curenta, prin verificarea tuturor parametrilor si a sistemelor pe un parcurs de 20.000 km. Celelalte 17 trenuri - care vor fi asamblate la Electroputere Craiova - vor avea nevoie doar de 5.000 km de probe de parcurs.
Livrarea urmatoarelor garnituri a fost esalonata in doua transe: trei trenuri in 2002 si 14 in 2003.
Prin urmare, in finalul lui 2003 Magistrala 2 (Pipera - IMGB) va fi echipata cu 18 noi garnituri.
Dintre caracteristicile prezentate de noul tren de metrou se pot enumera:
•fiabilitate sporita;
•sisteme de protectie de ultima generatie;
•caroseria din otel inoxidabil;
•costuri reduse de intretinere;
•realizarea de economii de pana la 50% in consumul energetic;
•compartimentul pasagerilor poseda sistem de ventilatie;
•cabina mecanicilor are HVAC (echipament de aer conditionat in cabina);
•usile laterale culisante asigura confortul si fluiditatea fluxului de pasageri;
•cele sase vagoane comunica intre ele, iar sistemele de asigurare a usilor de acces sunt net superioare;
•nivelul de zgomot este redus la aproape jumatate din cel inregistrat in exploatarea trenului actual; •cresterea sigurantei si a confortului celor 1.200 de calatori ai unui tren;
•respecta reglementarile actuale privind protectia mediului.
memorat
Advertisement