24 Aprilie 2024, 21:06:20

Autor Subiect: VAGOANE MODERNIZATE PENTRU ANUL 2000  (Citit de 1057 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

03 Decembrie 2009, 16:36:20

zofei.2006

  • Vizitator
VAGOANE MODERNIZATE
                                 PENTRU ANUL 2000



Anul 1999 a insemnat pentru Societatea Nationala de Transport Feroviar de Calatori demararea unui program coerent de reconstructie pentru circa 300 de vagoane clasa I si clasa a II-a. Cele trei societati implicate in executarea programului sunt: Astra Vagoane Calatori SA Arad, Ateliere CFR Grivita SA Bucuresti si REMAR SA Pascani. Suma alocata acestui plan de reconstructie va fi asigurata din fondurile societatii CFR Calatori, constituite inclusiv pe baza subventiei bugetare anuale (3.000 de miliarde lei). Programul cuprindea initial 300 de vagoane insa, din cauza inflatiei si a evolutiei preturilor au ramas doar 200. Pana in luna septembrie a.c., au fost reconstruite 84 de vagoane, urmand ca restul de 116 sa fie finalizate o data cu incheierea acestui an.
    In continuare, vom incerca sa punctam principalele modificari operate in interiorul vagoanelor existente in cele trei societati.

                                     Astra Vagoane Calatori SA Arad
 Vagonul (clasa I, seria 1955) va avea noua compartimente a cate sase locuri individuale; mobilierul interior fiind integral nou, cu un design modern, iar ferestrele vor fi protejate de o rama de aluminiu vopsita. Usile de acces sunt prevazute cu un dispozitiv care, la o viteza de peste 5 km, declanseaza inchiderea si blocarea automata, iar cele de intercomunicatie sunt actionate electropneumatic. Nu vor lipsi electrica, instalatia de sonorizare si covorul de linoleum antiuzura. Cabinele de toaleta sunt prevazute cu sisteme de actionare semiautomata, inclusiv uscator electric pentru maini.

                               Ateliere CFR Grivita SA Bucuresti

La aceasta societate vor fi reconstruite trei tipuri de vagoane: compartimentat de clasa a II-a seria 2055, vagon CLUB de clasa I seria 1956 si restaurant seria 8842. Vagonul de clasa a II-a seria 2055 va dispune de: zece compartimente cu sase locuri individuale, pereti interiori modulari din poliester armat cu fibra de sticla (PAFS), ferestre noi, cu rama de aluminiu vopsita, instalatie de sonorizare, sursa statica de alimentare cu energie electrica si covor de linoleum antiuzura. Usile de acces vor fi prevazute cu inchidere automata si blocare la viteze peste 5 km/h, iar cele de intercomunicatie, actionate electropneumatic. Cabina de toaleta modulara din PAFS este dotata la nivelul standardelor actuale.
    Vagonul “CLUB” de clasa I seria 1956 are o amenajare tip salon: scaune individuale dispuse in perechi, in dreptul ferestrelor, mese pliante oferind acces tuturor calatorilor, instalatie de aer conditionat, pereti laterali interiori modulari din poliester armat cu fibra de sticla (PAFS), covor de linoleum antiuzura, ferestre noi, cu rama din aluminiu vopsita, instalatie de sonorizare si sursa statica de alimentare cu energie electrica. De asemenea, usile de acces sunt prevazute cu inchidere automata si blocare la viteze peste 5 km/h, iar cele de intercomunicatie actionate electropneumatic. De mentionat este faptul ca acest tip de vagon este dotat cu prize de 220 V/50 Hz pentru PC-uri de tip laptop sau notebook. Bineinteles, amintim si de cabinele de toaleta modulara din PAFS, utilate la nivelul standardelor actuale.
    Vagonul restaurant reconstruit seria 8842 beneficiaza de o amenajare tip salon clasa I: scaune individuale dispuse in perechi (in dreptul ferestrelor), mese pliante, pereti laterali interiori modulari din poliester armat cu fibra de sticla (PAFS), instalatie de aer conditionat, ferestre noi cu rama de aluminiu vopsita si jaluzele, instalatie de sonorizare si video cu monitoare dispuse la ambele capete ale salonului, covor de linoleum antiuzura si sursa statica de alimentare cu energie electrica. De asemenea, cabina de toaleta modulara din PAFS, dotata la nivelul standardelor actuale. Mobilierul interior este integral nou, cu un design modern.

                                  REMAR SA Pascani

Vagonul compartimentat de clasaa II-a, seria 2054 va avea sase locuri individuale, pereti laterali interiori modulari din poliester armat cu fibra de sticla (PAFS), covor de linoleum antiuzura, ferestre noi cu rama din aluminiu vopsita, usi de acces cu inchidere automata si blocare la viteze peste 5 km/h, usi de intercomunicatie actionate electropneumatic, instalatie de sonorizare, sursa statica de alimentare cu energie electrica si cabina de toaleta modulara din PAFS dotata la nivelul standardelor actuale.
    In conformitate cu art. 56 din Ordonanta de urgenta nr. 12 din 07.07.1998, privind transportul pe caile ferate romane si reorganizarea SNCFR si, in concordanta cu art. 9 din Hotararea de Guvern nr. 584 din 10.09.1998, privind infiintarea SNTFC “CFR Calatori” – SA, suma alocata acestui program de reconstructie va fi asigurata din fondurile societatii CFR Calatori, constituite inclusiv pe baza subventiei bugetare anuale. Subventia bugetara la nivelul anului 1999 este de 3.000 de miliarde lei.
memorat
Advertisement
Partenerii Asociatiei Ro-Trans

Parteneri "Asociatia Ro-Trans":