28 Martie 2024, 15:17:34

Autor Subiect: Stiri din lumea automobilismului  (Citit de 31310 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

18 Noiembrie 2009, 21:04:27
Răspuns #20

CRAZY BOY

  • Vizitator
Ce vrei să ştii despre noul BMW Seria 5?

ProMotor va participa în exclusivitate la lansarea în premieră mondială a noului BMW Seria 5 la Munchen. Designerii şi inginerii germani vor răspunde întrebărilor tale. Spune acum ce te interesează despre noul BMW Seria 5!

Noul BMW Seria 5 va fi inaugurat oficial în data de 23 noiembrie la Munchen - eveniment care va fi transmis live.

În ziua următoare, adică în 24 noiembrie, ProMotor va fi singura publicaţie din România prezentă la evenimentul dedicat presei de specialitate, de unde vom transmite primele impresii pe viu despre noul BMW Seria 5.

De asemenea, până atunci poţi să ne trimiţi întrebările talee pentru designerii şi inginerii germani, de la care ProMotor va obţine răspunsurile care te interesează.

http://www.promotor.ro/noutati-auto-auto-diverse/articol-bmw-seria-5-lansarea-mondiala-exclusiv-pe-promotor-5111799
memorat
18 Noiembrie 2009, 21:06:23
Răspuns #21

CRAZY BOY

  • Vizitator
Ce aţi zice de un Audi R10?

Deşi Audi anunţă un R mai mic decât actualul Audi R8, există oameni care îşi imaginează cum ar arăta un Audi R10, mult mai radical decât actualul supercar.


Cel care îşi imaginează cum ar arăta cel mai radical model construit vreodată, adică Audi R10, este un cititor al revistei britanice Car. Tânărul designer se numeşte Marouane Bembli şi este student la design industrial în Suedia. În viziunea sa, Audi R10 ar fi un supercar foarte avangardist, cu motor V10 (nu ştim dacă acelaşi care există şi pe Audi R8 V10) cu o masă mai mică de 1.200 kg.

Dacă privim însă mai bine ne vom da seama că această propunere este, de fapt, un melanj între Audi R8, prin partea frontală şi posterioară, şi adevăratul Audi R10, de la care împrumută profilul foarte alungit. Modelul de la Le Mans, s-a făcut însă recunoscut datorită motorului TDI de 5.5 litri V12 şi nu datorită unui motor pe benzină V10.

Este o iniţiativă de lăudat însă, dar care probabil nu va avea un corespondent în lumea reală. Totuşi, merită să vedeţi mai multe poze cu creaţia tânărului student.
http://www.promotor.ro/noutati-auto-auto-diverse/articol-audi-r10-speculatii-5113198#
memorat
18 Noiembrie 2009, 21:11:29
Răspuns #22

CRAZY BOY

  • Vizitator
Copilul teribil al Ford ÅŸi M-Sport

După nouă luni de muncă asiduă, "părinţii" Ford şi preparatorul de curse M-Sport au dezvelit în faţa presei, în cadrul unei ceremonii de lansare din Anglia, noul Ford Fiesta S2000, prima maşină globală dedicată raliurilor.

Noul Ford Fiesta S2000 a fost gândit pentru a concura în campionatele naţionale de raliuri, în IRC şi în S2000 World Cup, omologarea efectivă urmând a avea loc în ianuarie 2010. Totuşi, debutul public va avea loc în cadrul ultimei etape din seria IRC, Raliul Scoţiei, chiar din weekendul următor.

Echipa de tehnicieni M-Sport, în colaborare cu echipa Ford de design pentru maşini mici, a pus la bătaie know-how-ul acumulat cu Ford Focus RS WRC, pentru a obţine poate cel mai dinamic şi agresiv model de raliuri din această categorie. De fapt, parteneriatul dintre Ford şi M-Sport se întinde până în anii '70, când a fost adus pe scena competiţională Ford Escort Cosworth.

Noul Ford Fiesta S2000 succede modelul de succes Fiesta R-2, lansat la începutul acestui an, maşina nouă având deja peste 3.000 km de teste intensive, iar oficialii M-Sport sunt foarte mulţumiţi de rezultatele promiţătoare ale noii maşini de raliuri Ford.
http://www.promotor.ro/fullscreen/http://storage0.dms.mpinteractiv.ro/media/2/41/1852/5114994/41/video1.flv
http://www.promotor.ro/sport-raliuri/articol-ford-fiesta-s2000-2010-inaugurat-oficial-5114994
memorat
19 Noiembrie 2009, 21:25:48
Răspuns #23

CRAZY BOY

  • Vizitator
Sweet as chocolate

Drept pentru care va prezentam o noua versiune de 911 Carrera S. Cei care au modificat-o, au reusit sa pastreze datele tehnice intacte, dar sa ingrase masina cu vreo 175 kg. Cum cu ce? Cu ciocolata! Asa ca cei care sustin cura de slabire prin ciocolata sunt rugati sa observe X-ul mare din dreapta sus si sa apese pe el.

Daca ati ramas pe pagina, e bine de stiut ca niciun neamt intreg la minte n-ar face asta unui Porsche. In tara unde drogurile sunt legale, Jan Blancke, un olandez care obisnuieste sa se joace cu formele ciocolatei, a topit 1100 de bucati si le-a turnat fix pe un Porsche nou-nout. Un strat protector a fost asezat pe masina, astfel incat ciocolata sa nu se depuna pe fundul masinii, care si-asa e greu.

Pentru ca „opera de arta” sa fie completa, Blancke s-a gandit sa foloseasca ciocolata alba pentru faruri si semnalizatoare, nu de alta, dar nu te vede lumea pe strada noaptea daca nu ai faruri.
http://www.topgear.ro/stiri/sweet-as-chocolate
memorat
19 Noiembrie 2009, 21:26:38
Răspuns #24

CRAZY BOY

  • Vizitator
Nu vrei sa fii 501...

Nu exista asa o perioada, am inventat-o eu. Dar nu-i asa ca ar fi frumos daca ar exista? Daca as fi un bogatan, as fi dispus chiar sa fac schimb intre ea si Craciun. Ei si ce daca milioane de copii nu isi vor mai primi jucariile, eu mi le iau singur pe ale mele.

Niste scurgeri de informatii scapate dintr-un atelier rosu - dar care nu e la niciun Pol, ci undeva in Italia - lasa sa se inteleaga ca cei de la Ferrari ar fi auzit de ideea mea, si pregatesc un 599 editie limitata. Adica un 599 GTO Limited Edition.

Deocamdata, datele disponibile contin in mare masura „sau”. Puterea motorului (V12) va fi de 680 CP sau 700 CP (sau oriunde intre cele doua cifre) iar greutatea a fost redusa cu 45 sau 70 kg. Despre aspect se aude ca va fi inspirat din conceptul 599 XX prezentat anul acesta la Geneva.

Pretul e clar ca va fi mai mare decat al unui 599 stoc, asteptandu-se o crestere cu 20% sau 25%. Dar nu pretul va fi cel care le va strica distractia unora dintre posibilii cumparatori, ci faptul ca se vor construi numai 500 de unitati. Exclusivismul vine cu un pret, si anumue cu acela in anumite situatii ca poti fi exclus chiar tu insuti...
http://www.topgear.ro/stiri/nu-vrei-sa-fii-501
memorat
19 Noiembrie 2009, 21:32:20
Răspuns #25

CRAZY BOY

  • Vizitator
BMW Seria 5 - istoria Seriei 5
Cinci generaţii în 37 de ani
BMW Seria 5 E 12
BMW Seria 5 a fost produsă în peste 5,5 milioane de exemplare până acum, numărând nu mai puţin de 5 generaţii. Un scurt istoric al lui BMW Seria 5.

În anii '60, BMW începuse să îşi consolideze acea aură de constructor de berline sportive, puternice, elegante şi inovatoare, fiind cele mai căutate sedanuri premium. Configuraţia cu motor longitudinal în faţă şi tracţiune pe puntea spate este o caracteristică neschimbată de-a lungul a peste 30 de ani.

Primele modele care au marcat începutul unei noi ere, fiind maşini aparţinând curentului "New Range", au fost BMW 1500, BMW 1800 şi BMW 2000. În 1972, a apărut pentru prima oară indicativul "5", care avea să devină sinonimul sedanurilor de mare clasă, care îmbină sportivitatea cu eleganţa mai bine decât orice altă maşină concurentă.
Primul model BMW Seria 5 (nume de cod E 12) a fost prezentat la Salonul Auto Frankfurt din 1972, aducând în peisaj inconfundabilul stil estetic BMW, cu acel "Hofmeister kick" în stâlpul din spate, graţie designerului francez Paul Braq. A fost, de altfel, prima maşină în proiectarea căreia inginerii germani au utilizat asistenţa calculatoarelor.

Tot o dată cu Seria 5, indicativele maşinilor au primit trei cifre: prima desemnând "familia" din care făcea parte modelul, iar ultimele două - cilindreea motorului de sub capotă.
niţial, BMW Seria 5 a fost oferită cu două motoare cu patru cilindri: 520 (115 CP) şi 520i (cu 130 CP), însă un an mai târziu a apărut primul "6 în linie" pe Seria 5, cu indicativul 525, care ascundea 145 CP, o putere impresionantă pentru acele vremuri. În 1980, departamentul Motorsport a prezentat versiunea de top, BMW M535i, care dezvolta 218 CP.

În 1976, BMW Seria 5 a fost primul model folosit ca prototip pentru noua tehnologie de propulsie cu hidrogen, ceea ce avea să devină realitate de serie 30 de ani mai târziu.

Până la finalul producţiei, în 1981,BMW Seria 5 E 12 a înregistrat un volum de vânzări de aproape 700.000 de unităţicontribuind semnificativ la succesul mărcii bavareze şi creşterea imaginii BMW într-o măsură foarte mare în rândul amatorilor de berline puternice şi elegante.

Iată şi versiunile pentru Europa în care a fost oferit BMW Seria 5 E 12:

    * 518 (1.766 cmc, 4 cil., 90 CP, ani producÅ£ie: 1974 - 1981)
    * 520 (1.990 cmc, 4 cil., 115 CP, ani producÅ£ie: 1972 - 1977)
    * 520i (1.990 cmc, 4 cil., 130 CP, ani producÅ£ie: 1972 - 1975)
    * 520i (1.990 cmc, 4 cil., 125 CP, ani producÅ£ie: 1975 - 1977)
    * 520 (1.990 cmc, 6 cil., 122 CP, ani producÅ£ie: 1977 - 1981)
    * 525 (2.494 cmc, 6 cil., 145 CP, ani producÅ£ie: 1973 - 1976)
    * 525 (2.494 cmc, 6 cil., 150 CP, ani producÅ£ie: 1976 - 1981)
    * 528 (2.788 cmc, 6 cil., 165 CP, ani producÅ£ie: 1975 - 1976)
    * 528 (2.788 cmc, 6 cil., 170 CP, ani producÅ£ie: 1976 - 1978)
    * 528i (2.788 cmc, 6 cil., 176 CP, ani producÅ£ie: 1977 - 1978)
    * 528i (2.788 cmc, 6 cil., 184 CP, ani producÅ£ie: 1978 - 1981)
    * 533i ( 6 cil., 200 CP, ani producÅ£ie: 1979)
    * M535i (3.430 cmc, 6 cil., 218 CP, ani producÅ£ie: 1979 - 1981)

http://www.promotor.ro/hobby-istorie-auto/articol-bmw-seria-5-istoria-seriei-5-5112316
memorat
19 Noiembrie 2009, 21:39:30
Răspuns #26

CRAZY BOY

  • Vizitator
BMW Seria 5 - istoria Seriei 5
Cinci generaţii în 37 de ani
BMW Seria 5 E 28

BMW Seria 5 a fost produsă în peste 5,5 milioane de exemplare până acum, numărând nu mai puţin de 5 generaţii. Un scurt istoric al lui BMW Seria 5.

A doua generaţie BMW Seria 5 (nume de cod E 28) a fost lansată la sfârşitul anului 1981, continuând stilul precedentei generaţii, însă cu o agresivitate mai bine pusă în evidenţă de partea frontală modernizată, cu o imagine de marcă mai pregnantă.

Mai mult decât evoluţiile în plan stilistic au contat cele ţinând de tehnologie: noua suspensie oferea un şi mai bun compromis între dinamism şi confort, iar sistemele electronice au început să se înmulţească, de la sistemul ABS sau computerul de bord până la injecţia electronică.Încă de la lansarea pe piaţă, BMW Seria 5 E 28 a fost oferită cu o gamă largă de motorizări, cu puteri variind între 90 şi 184 CP.

Deşi în 1984 a fost prezentată noua versiune BMW M535i, adevăratul top model a venitcu ocazia Salonului Auto Frankfurt 1985, unde a fost prezentat primul BMW M5.Deşi din exterior era destul de greu să realizezi care sunt diferenţele faţă de restul gamei, la nivel tehnic totul era la superlativ - în primul rând motorizarea de 286 CP, provenită chiar de pe supercarul BMW M1, care a făcut din BMW M5 cel mai rapid sedan de serie din lume.

Însă puterea nu este singurul domeniu în care BMW s-a clasat printre cei mai inovatori constructori. În 1983 a fost luată decizia de a intra pe tărâmul motorizărilor diesel, astfel apărând revoluţionarul BMW 524td, al cărui propulsor turbo-diesel în şase cilindri dezvolta 115 CP, oferind cele mai bune performanţe din segmentul său şi fiind cea mai bună combinaţie între sportivitate şi economicitate.

Şi în domeniul benzinarelor, BMW Seria 5 a oferit o motorizare economică: 525e beneficia de un motor de 2,7 litri, care dezvolta 125 CP şi avea un cuplu motor maxim de 240 Nm la numai 3.250 rpm. De asemenea, electronica motorului era optimizată pentru un cât mai bun control al eficienţei arderii, iar cutia de viteze cu 5 trepte avea un sistem "overdrive", pentru creşterea economiei şi reducerea rezistenţelor la schimbarea treptelor.BMW Seria 5 E 28 a fost vândută, în 6 ani de existenţă, în peste 722.000 de exemplare, stabilind un nou record de vânzări pentru familia Seriei 5.

Iată şi versiunile europene ale lui BMW Seria 5 E 28:
- motoare pe benzină

    * 518 (1.766 cmc, 4 cil., 90 CP, ani producÅ£ie: 1981 - 1984 )
    * 518i (1.766 cmc, 4 cil., 105 CP, ani producÅ£ie: 1984 - 1987 )
    * 520i (1.990 cmc, 6 cil., 125 CP, ani producÅ£ie: 1981 - 1985)
    * 520i (1.990 cmc, 6 cil., 129 CP, ani producÅ£ie: 1985 - 1987)
    * 525i (2.494 cmc, 6 cil., 150 CP, ani producÅ£ie: 1981 - 1987)
    * 525e (2.693 cmc, 6 cil., 125 CP, ani producÅ£ie: 1983 - 1987)
    * 528i (2.788 cmc, 6 cil., 184 CP, ani producÅ£ie: 1981 - 1987)
    * 535i / M535i (3.430 cmc, 6 cil., 218 CP, ani producÅ£ie: 1985 - 1988)
    * M5 (3.453 cmc, 6 cil., 286 CP, ani producÅ£ie: 1985 - 1988)

- motoare diesel

    * 524d (2.443 cmc, 6 cil., 86 CP, ani producÅ£ie: 1986 - 1988)
    * 524td (2.443 cmc, 6 cil., 115 CP, ani producÅ£ie: 1983 - 1987)

http://www.promotor.ro/hobby-istorie-auto/articol-bmw-seria-5-istoria-seriei-5-5112316/p2

memorat
19 Noiembrie 2009, 21:45:44
Răspuns #27

CRAZY BOY

  • Vizitator
BMW Seria 5 - istoria Seriei 5
Cinci generaţii în 37 de ani
BMW Seria 5 E 34

BMW Seria 5 a fost produsă în peste 5,5 milioane de exemplare până acum, numărând nu mai puţin de 5 generaţii. Un scurt istoric al lui BMW Seria 5.

Cea de a treia generaţie BMW Seria 5 (nume de cod E 34) a fost introdusă pe piaţă începând cu 1988şi a reprezentat o mică revoluţie pentru această gamă de modele, atât sub aspect stilistic, cât şi tehnologic. Această generaţie a beneficiat şi de o caroserie break, botezatăSeria 5 Touring, apărută în 1992, concomitent cu primul BMW Seria 5 beneficiind de tracţiune integrală (marcată de indicativul "x").

Încă de la lansarea din 1988, BMW Seria 4 E 34 a fost oferită cu motorizări beneficiind de injecţie electronică şi catalizator, primele versiuni scoase pe piaţă fiind 4 motoare pe benzină (520i, 525i, 530i, 535i) şi unul diesel (524td). În 1993 a apărut şi versiunea de bază, 518i, cu un propulsor economic în 4 cilindri, iar restul motoarelor de 6 cilindri au fost upgradate, primind tehnologia cu 4 supape pe cilindru şi sistemul Vanos.
Motorul diesel învechit de pe 524td a fost înlocuit cu unul modern, cu indicativul 525tds, iarîn 1992 a apărut primul Seria 5 cu tracţiune integrală: BMW 525ix, al cărui sistem 4x4 controlat electronic şi dotat cu diferenţial spate blocabil s-a dovedit încă de la început peste ceea ce oferea competiţia. La nivelul siguranţei şi confortului, BMW Seria 5 E 34 a primit pentru prima dată sistemul ASC, de control al stabilităţii, iar, opţional, au fost oferite suspensia controlată electronic sau servodirecţia Servotronic, care varia tăria direcţiei în funcţie de viteză.

Din 1993, au apărut motoarele V8, pentru versiunile 530i şi 540i, marcând intrarea lui Seria 5 în teritoriul limuzinelor de clasă mare cu prestanţă. Bineînţeles, nu putea să lipsească din gamă top-modelul BMW M5, apărut la finalul lui 1989 şi care beneficia de un motor cu 6 cilindri în linie de 315 CP.În 1992, upgrade-ul lui M5 a însemnat creşterea puterii la 340 CP, viteza maximă atingând 250 km/h, iar demarajul 0-100 km/h fiind realizat în puţin peste 5,5 secunde.
În 1992 a apărut şi versiunea de caroserie break, BMW Seria 5 Touring, care oferea un portbagaj mult mai mare decât sedanul, fără a denatura stilul proaspăt şi sportiv. Mai mult, rigiditatea exemplară a caroseriei ducea la un nivel sonor în habitaclu comparabil cu al berlinei, iar standard era oferit un sistem de auto-ajustare a distanţei la sol pentru puntea spate.

În 1995, în ultimul an de fabricaţie, a fost propusă pe piaţă şio versiune ecologică, BMW 518g Touring, care beneficia de alimentare cu gaz natural compresat.

Per total, din 1988 până în 1996, au fost fabricate mai mult de 1,3 milioane de exemplare BMW Seria 5 E 34
, un record extraordinar pentru BMW. Peste jumătate dintre acestea au fost versiuni 520i şi 525i, propulsoarele M20B20 şi M20B25 dovedindu-se unele dintre cele mai fiabile motoare fabricate de bavarezi, în timp ce versiunile M5, atât sedan, cât şi Touring, au totalizat 12.000 de unităţi.

Iată şi versiunile europene ale lui BMW Seria 5 E 34:

- motoare pe benzină

    * 518i (1.796 cmc, 4 cil., 113 CP, ani producÅ£ie: 1989 - 1994 ) - sedan / touring
    * 518i (1.796 cmc, 4 cil., 115 CP, ani producÅ£ie: 1994 - 1995 ) - sedan / touring
    * 518g (1.796 cmc, 4 cil., 105 CP, ani producÅ£ie: 1995 - 1996 ) - touring
    * 520i (1.991 cmc, 6 cil., 129 CP, ani producÅ£ie: 1988 - 1990) - sedan
    * 520i (1.991 cmc, 6 cil., 150 CP, ani producÅ£ie: 1990 - 1996) - sedan / touring
    * 525i (2.494 cmc, 6 cil., 170 CP, ani producÅ£ie: 1988 - 1990) - sedan
    * 525i (2.494 cmc, 6 cil., 192 CP, ani producÅ£ie: 1990 - 1996) - sedan / touring
    * 525ix (2.494 cmc, 6 cil., 192 CP, ani producÅ£ie: 1991 - 1996) - sedan / touring
    * 530i (2.986 cmc, 6 cil., 184 CP, ani producÅ£ie: 1988 - 1990) - sedan
    * 530i (2.997 cmc, V8, 218 CP, ani producÅ£ie: 1992 - 1996) - sedan / touring
    * 535i (3.430 cmc, 6 cil., 211 CP, ani producÅ£ie: 1987 - 1993) - sedan
    * 540i (3.982 cmc, V8, 289 CP, ani producÅ£ie: 1992 - 1996) - sedan / touring
    * M5 (3.535 cmc, 6 cil., 315 CP, ani producÅ£ie: 1988 - 1993) - sedan
    * M5 (3.795 cmc, 6 cil., 340 CP, ani producÅ£ie: 1991 - 1995) - sedan / touring

- motoare diesel

    * 524td (2.443 cmc, 6 cil., 115 CP, ani producÅ£ie: 1988 - 1991) - sedan
    * 525td (2.497 cmc, 6 cil., 115 CP, ani producÅ£ie: 1993 - 1996) - sedan / touring
    * 525tds (2.497 cmc, 6 cil., 143 CP, ani producÅ£ie: 1991 - 1996) - sedan / touring

http://www.promotor.ro/hobby-istorie-auto/articol-bmw-seria-5-istoria-seriei-5-5112316/p3
memorat
19 Noiembrie 2009, 21:53:50
Răspuns #28

CRAZY BOY

  • Vizitator
BMW Seria 5 - istoria Seriei 5
Cinci generaţii în 37 de ani
BMW Seria 5 E 39

BMW Seria 5 a fost produsă în peste 5,5 milioane de exemplare până acum, numărând nu mai puţin de 5 generaţii. Un scurt istoric al lui BMW Seria 5.

A patra generaţie BMW Seria 5 (nume de cod E 39) a apărut în 1995,maşina fiind considerată una dintre cele mai reuşite limuzine BMW din toate timpurile. Având un design deopotrivă sportiv şi sobru, berlina de clasă mare a folosit pentru prima dată aliajul uşor pentru componentele suspensiei, ceea ce i-a conferit un caracter dinamic superior oricărui concurent.

Iniţial, BMW Seria 5 E 39 a fost oferit cu 2 motoare mari pe benzină (523i şi 528i) şi două diesel (525 td şi 525 tds), iar în 1996 a apărut şi versiunea de bază BMW 520i - Seria 5 E 39 nu a avut în ofertă motoare pe benzină cu 4 cilindri. Totîn acelaşi an au intrat în ofertă şi motorizările V8 (535i şi 540i), dar şi versiunea de caroserie Touring.
Din 1997, BMW Seria 5 E 39 a venit cu o serie de dotări high-tech:
DSC (Dynamic Stability Control), volan multifuncţional, sistem de navigaţie avansat sau scaune active. De asemenea, la momentul respectiv, BMW Seria 5 E 39 era maşina de serie construită în proporţia cea mai mare din aliaje uşoare - atât suspensia şi motoare, cât şi componente ale caroseriei, ceea ce a însemnat o masă redusă şi o rigiditate mult mai bună.

În 1998 a apărut primul diesel cu sistem common-rail de pe Seria 5, 530d, care a câştigat premiul "Best Engine of the Year" mai mulţi ani la rând. Această variantă a fost urmată în ofertă de versiunile mai accesibile 525d şi micul 520d în 4 cilindri, de asemenea cu sisteme commonr-rail. Bineînţeles, noile motoare diesel common-rail au înlocuit deja învechitele, dar foarte apreciatele turbo-dieseluri 525td şi 525tds.

Vârful de gamă a rămas BMW M5, numai că, de această dată, a fost oferit doar în versiunea sedan.Motorul V8 de 5,0 litri era o capodoperă a departamentului Motorsport, dezvoltând 400 CPşi un cuplu maxim de 500 Nm, dar oferea şi câteva delicatese tehnice, precum două pompe de ulei, pentru contracararea efectului forţelor centrifugale, sau obturatoare controlate electronic individual pentru fiecare rând de cilindri.

Împreună cu un şasiu foarte bine pus la punct,BMW M5 a devenit o referinţă nu doar printre sedanurile puternice,dar a început să fie considerată o adevărată maşină sport, având un comportament foarte sportiv şi performanţe demne de supercaruri: 0-100 km/h în 5,3 secunde şi viteză maximă limitată electronic la 250 km/h.
BMW Seria 5 E 39 a înregistrat un nou record de vânzări, cu aproape 1,47 milioane de unităţicomercializate până la terminarea producţiei la începutul anului 2004.

Iată şi versiunile europene ale lui BMW Seria 5 E 39:

- motoare pe benzină

    * 520i (1.991 cmc, 6 cil., 150 CP, ani producÅ£ie: 1996 - 2000 ) - sedan / touring
    * 520i (1.991 cmc, 6 cil., 170 CP, ani producÅ£ie: 2000 - 2003 ) - sedan / touring
    * 523i (2.496 cmc, 6 cil., 170 CP, ani producÅ£ie: 1995 - 2000 ) - sedan / touring
    * 525i (2.494 cmc, 6 cil., 192 CP, ani producÅ£ie: 2000 - 2003 ) - sedan / touring
    * 528i (2.793 cmc, 6 cil., 193 CP, ani producÅ£ie: 1995 - 2000 ) - sedan / touring
    * 530i (2.979 cmc, 6 cil., 231 CP, ani producÅ£ie: 2000 - 2003 ) - sedan / touring
    * 535i (3.498 cmc, V8, 245 CP, ani producÅ£ie: 1996 - 2003 ) - sedan / touring
    * 540i (4.398 cmc, V8, 286 CP, ani producÅ£ie: 1996 - 2003 ) - sedan / touring
    * M5 (4.941 cmc, V6, 400 CP, ani producÅ£ie: 1998 - 2003 ) - sedan

- motoare diesel

    * 520d (1.951 cmc, 4 cil., 136 CP, ani producÅ£ie: 2000 - 2003) - sedan / touring
    * 525d (2.497 cmc, 6 cil., 163 CP, ani producÅ£ie: 2000 - 2003) - sedan / touring
    * 525td (2.498 cmc, 6 cil., 116 CP, ani producÅ£ie: 1997 - 2000) - sedan / touring
    * 525tds (2.498 cmc, 6 cil., 143 CP, ani producÅ£ie: 1996 - 2000) - sedan / touring
    * 530d (2.926 cmc, 6 cil., 184 CP, ani producÅ£ie: 1998 - 2000) - sedan / touring
    * 530d (2.926 cmc, 6 cil., 193 CP, ani producÅ£ie: 2000 - 2003) - sedan / touring
http://www.promotor.ro/hobby-istorie-auto/articol-bmw-seria-5-istoria-seriei-5-5112316/p4
memorat
19 Noiembrie 2009, 22:00:37
Răspuns #29

CRAZY BOY

  • Vizitator
BMW Seria 5 - istoria Seriei 5
Cinci generaţii în 37 de ani
BMW Seria 5 E 60

BMW Seria 5 a fost produsă în peste 5,5 milioane de exemplare până acum, numărând nu mai puţin de 5 generaţii. Un scurt istoric al lui BMW Seria 5.

Dacă primele patru generaţii ale lui BMW Seria 5 au reprezentat evoluţii în ton cu vremea,a cincea generaţie BMW Seria 5 (nume de cod E 60) a reprezentat o adevărată cotitură în istoria designului BMW.Chris Bangle a reuşit să atragă atenţia tuturor asupra noii maşini, printr-un design foarte controversat şi un interior cu o filosofie total schimbată - în locul postului de conducere orientat către şofer şi abundând de comenzi şi butoane a fost preferat un stil mult simplificat, bazat pe eficienţă.

Prin urmare, BMW Seria 5 E 60, generaţie care mai rămâne în fabricaţie până la începutul lui 2010, când va fi înlocuită de noul BMW Seria 5, a făcut valuri, mai ales peste ocean, unde vânzările BMW chiar au luat un avânt considerabil. Noua filosofie de design se pare că a prins,revoluţia stilistică fiind acompaniată într-un mod foarte reuşit de tehnologia avangardistă.

Pentru şofer, BMW a introdus noul sistem inovativ iDrive, al cărui principiu era de a controla dintr-un singur buton majoritatea funcţiilor maşinii, schimbări vizibile pe ecranul central. De asemenea, au fost introduse opţional şi alte dotări revoluţionare, precum Active Steering (servodirecţie adaptivă), Adaptive Drive (controlul electronic al amortizoarelor şi barelor antiruliu), Head-Up Display integrat în BMW Night Vision, Active Cruise Control (cu radar pentru maşinile din faţă), sistem Stop&Go sau Lane Departure Warning.

Dacă în cazul lui BMW Seria 5 E 39 nu a fost oferită nici o versiune cu tracţiune integrală, BMW Seria 5 E 60 venea cu sistemul inovativ 4x4 xDrive, oferit atât pe motorizări pe benzină, cât şi pe cele diesel. De asemenea, versiunea break, numită în continuare Touring, a rămas în continuare în catalogul firmei, deşi noile SUV-uri BMW i-au furat o parte importantă din clientelă.

Gama de motorizări disponibilă pentru BMW Seria 5 E 60 la lansare a constat din 4 motoare pe benzină (520i, 525i, 530i, 545i) şi un diesel, 530dÎn 2004 a apărut motorul diesel cu tehnologie bi-turbo de pe 535d, care dezvolta nu mai puţin de 272 CP, fiind considerat corespondentul lui M5 în domeniul diesel.

În 2005, gama de motorizări pe benzină şi diesel a fost upgradată,520i fiind înlocuit de 523i, iar 545i lăsând locul pentru alte două versiuni, 540i şi 550i, ambele V8. Tracţiunea integrală xDrive a fost disponibilă pe trei versiuni, începând tot din 2005: 525xi, 530xi şi 530xd. Începând cu 2007, BMW a aplicat şi în cazul Seriei 5 E 60 tehnologiile din programul EfficientDynamics, totul culminând cu cu versiunea BMW 520d, care, în ciuda celor 177 CP afişaţi, reuşea un consum mixt de numai 5,1 litri/100 km şi emisii CO2 de 136 g/km, un record în clasă.

BMW M5 a venit şi el cu o revoluţie, sub capotă făcându-şi loc un nou motor, în configuraţie V10,cu rădăcini în Formula 1.Motorul de 5,0 litri, care va continua să fie în fabricaţie până în 2010 sau chiar 2011, dezvoltă o putere de 507 CP/7.750 rpm şi un cuplu maxim de 520 Nm/6.100 rpm, BMW M5 fiind capabil de un demaraj în doar 4,7 secunde pentru 0-100 km/h, iar viteza maximă, deşi este limitată electronic la 250 km/h, ar putea depăşi fără probleme 300 km/h, conform inginerilor germani.

Între 2005 şi 2008, BMW Seria 5 E 60 a fost cea mai vândută maşină din segmentul său, la finalul lui 2007 înregistrându-se peste un milion de unităţi comercializate pe întreg mapamondul. În ianuarie 2008 a fost celebrată la fabrica de la Dincolfing producerea maşinii BMW Seria 5 cu numărul 5 milioane, de la începerea producţiei acestei serii din 1973. Iar recent, a fost produs exemplarul cu numărul 5.555.555, un record istoric, cu o semnificaţie clară pentru BMW Seria 5.

Iată şi versiunile europene ale lui BMW Seria 5 E 60:

- motoare pe benzină

    * 520i (2.171 cmc, 6 cil., 170 CP, ani producÅ£ie: 2004 - 2005)
    * 520i (1.995 cmc, 6 cil., 170 CP, ani producÅ£ie: 2007 - 2009)
    * 523i (2.497 cmc, 6 cil., 177 CP, ani producÅ£ie: 2006 - 2007)
    * 523i (2.497 cmc, 6 cil., 190 CP, ani producÅ£ie: 2007 - 2009)
    * 525i / 525xi (2.497 cmc, 6 cil., 192 CP, ani producÅ£ie: 2004 - 2005)
    * 525i / 525xi (2.497 cmc, 6 cil., 218 CP, ani producÅ£ie: 2006 - 2009)
    * 530i / 530xi (2.979 cmc, 6 cil., 231 CP, ani producÅ£ie: 2004 - 2005)
    * 530i / 530xi (2.996 cmc, 6 cil., 272 CP, ani producÅ£ie: 2006 - 2009)
    * 535i / 535xi (2.979 cmc, 6 cil., 305 CP, ani producÅ£ie: 2008 - 2009)
    * 540i (4.000 cmc, V8, 306 CP, ani producÅ£ie: 2006 - 2009)
    * 545i (4.398 cmc, V8, 333 CP, ani producÅ£ie: 2004 - 2005)
    * 550i (4.799 cmc, V8, 367 CP, ani producÅ£ie: 2006 - 2009)
    * M5 (4.999 cmc, V10, 507 CP, ani producÅ£ie: 2005 - 2009)

- motoare diesel

    * 520d (1.995 cmc, 6 cil., 163 CP, ani producÅ£ie: 2006 - 2007)
    * 520d (1.995 cmc, 4 cil., 177 CP, ani producÅ£ie: 2007 - 2009)
    * 525d (2.497 cmc, 6 cil., 177 CP, ani producÅ£ie: 2004 - 2007)
    * 525d / 525xd (2.993 cmc, 6 cil., 197 CP, ani producÅ£ie: 2007 - 2009)
    * 530d / 530xd (2.993 cmc, 6 cil., 218 CP, ani producÅ£ie: 2004 - 2005)
    * 530d / 530xd (2.993 cmc, 6 cil., 231 CP, ani producÅ£ie: 2006 - 2007)
    * 530d / 530xd (2.993 cmc, 6 cil., 235 CP, ani producÅ£ie: 2007 - 2009)
    * 535d (2.993 cmc, 6 cil., 272 CP, ani producÅ£ie: 2004 - 2007)
    * 535d (2.993 cmc, 6 cil., 286 CP, ani producÅ£ie: 2007 - 2009)
http://www.promotor.ro/hobby-istorie-auto/articol-bmw-seria-5-istoria-seriei-5-5112316/p5
memorat
20 Noiembrie 2009, 21:49:24
Răspuns #30

CRAZY BOY

  • Vizitator
Abarth Turbat

Noua ne place Fiat 500. Asa de mult incat unul dintre noi, Razvan, si-a cumparat unul si este foarte multumit de el. De la buburuza asta de oras, pana la un monstru cu eleron furat de pe dragstere, tunerul italian Romeo Ferraris (nicio legatura cu calutul cabrat) a avut mult de munca.

Pentru inceput, a smuls toata tabla si a inlocuit-o cu fibra de carbon. Restul detaliilor tehnice se opresc aici, dar putem banui urmatoarele lucruri: interior golit de echipamente inutile, scaune sport din fibra de carbon cu centuri speciale de curse, o cutie de viteze serios modificata, suspensii si frane inlocuite, un sistem de evacuare imbunatatit si o senzatie ca ai putea sa castigi WTCC.

Si acum vine partea cea mai frumoasa: soricelul asta gri, cu coada expandata si fata turbata are nici mai mult nici mai putin de 360 de cai... Ford Focus RS are 300 si a scandalizat o lume intreaga pentru faptul ca si-a pastrat tractiunea fata. Romeo Ferraris s-a facut ca n-aude si a stors fiecare calut din motorul de 1.4 litri.

Stim, nu cunoastem felul in care chestia asta se comporta pe drum, dar curajul, pasiunea si nebunia unui om vizavi de masini trebuie apreciata. Sa vedem acum daca va fi scoasa pe piata...

http://www.topgear.ro/stiri/abarth-turbat
memorat
20 Noiembrie 2009, 21:53:36
Răspuns #31

CRAZY BOY

  • Vizitator
Tuning eco

Heico Sportiv - un nume care suna a tehnologie de ultima ora in materie de tuning, o sigla care cuprinde cuvantul "Sportiv", un tuner perfect deci pentru un... Volvo C30 DRIVe. Da, ai inteles corect, baietii astia au luat-o razna in incercarera de a "imbunatati" o masina eco, sustinand ca un consum si emisii reduse nu trebuie neaparat sa insemne sa te lipsesti de sportivitate.

E foarte stupida ideea asta, desi cei de la Heico nu cred la fel. Hai sa fim seriosi, daca ai o masina "eco" nu vrei sa mergi tare, iar daca vrei sa mergi tare nu iti iei o masina eco... asta daca nu scrie 320d pe spate, dar inginerii de la BMW oricum sunt niste ciudati care fac sex foarte rar.

Revenind la subiect, acest Volvo C30 (care deja rimeaza cu "made in China") este fix geul de masina pe care si-ar cumpara-o un snob fraier care nu stie ce vrea de la viata. Pe de-o parte ai motorul de 1,6 litri diesel caruia i-au crescut puterea la fulminanta valoare de 125 de cai ajutand gloaba sa se taraie pana la 100 km/h in 9,1 secunde, iar pe de alta parte ai spoilere si eleroane si jante imense ca urla sportivitate si "boy racer"... e patetic.

Asta e o creatie de-a dreptul inutila si vulgara pe care nimeni de pe fata pamantului nu ar trebui sa si-o cumpere in veci. Punct.

http://www.topgear.ro/stiri/tuning-eco
memorat
22 Noiembrie 2009, 17:09:08
Răspuns #32

CRAZY BOY

  • Vizitator
Iată Noul Seria 5 înainte de lansare!

Noul BMW Seria 5 F10 ne oferă o mică mostră înainte de lansarea oficială, ridicându-şi acoperământul pentru a lăsa la vedere puţin din partea frontală.

Lansarea oficială a noului BMW Seria 5 F10 se va consemna mâine pe 23 Noiembrie. Însă înainte de pezentarea propriu-zisă, bavarezii ne ţin în priză cu primele poze teaser. Astfel putem vedea noile faruri şi o parte din grila faţă, mai conservatoare. Aşa cum s-a speculat şi anterior, noul model vrea să fie mai elegant, adoptând un stil mai puţin radical şi aceste imagini ne relevă o asemănare destul de mare cu noul BMW Seria 7. Deocamdată avem doar atât, urmând să vă prezentăm mâine modelul în toată splendoarea sa.
http://www.promotor.ro/noutati-auto-masini-noi/articol-bmw-seria-5-f10-teaser-oficial-5123560
memorat
22 Noiembrie 2009, 17:11:34
Răspuns #33

CRAZY BOY

  • Vizitator
Pentru clipele în care ne visăm piloţi

Fiecare dintre noi se visează pilot, deci visul nu ar putea fi complet fără un model ca Porsche 911 GT3R, o versiune pe care o poţi conduce doar pe circuit.

Porsche este o prezenţă nelipsită din FIA GT, iar pentru viitor participarea se prefigurează şi mai consistentă, germanii pregătind pentru sezoanele următoare un model şi mai performant, Porsche 911 GT3R. Acest nou 911 de competiţie, este propulsat de un motor boxer cu 6 cilindri de 4.0 litri , care dezvoltă 480 CP. Fiind destinat circuitelor, GT3R îşi revarsă puterea asupra roţilor din spate prin intermediul unei cutii secvenţială cu 6 rapoarte.

Specificaţiile nu par, la prima vedere, să ne dea pe spate, existând multe modele de şosea care au o putere mai mare. Dar dacă luăm în considerare faptul că are o masă de doar 1.200 kg şi că vine calibrat pentru circuit, pornind de la versiune 911 GT3 CUP putem anticipa performanţe de top. Faţă de modelul din care este derivat, GT3R este mai uşor şi datorită capacităţii crescute cu 200 cmc, dezvoltă 30 CP mai mult. Modelul actual vine dotat cu ABS, controlul tracţiuni şi un sistem denumit "e-gas" cu funcţia "throttle blip", fiind astfel mai uşor de condus chiar şi de piloţii la început de drum.

Oficial, acest model va fi prezentat pe 14 Ianuarie 2010 la Birmingham Motor Show, dar în acţiune îl vom vedea de abia pe 2 Mai la prima cursă oficială a noului sezon la Brno. Preţul lui Porsche 911 GT3R va fi de 279.000 de euro, deci este un vis foarte scump.
http://www.promotor.ro/sport-circuit/articol-porsche-911-gt3r-5119073
memorat
22 Noiembrie 2009, 17:13:53
Răspuns #34

CRAZY BOY

  • Vizitator
Un TDI la fel de tare ca un GTI

VW Golf GTD, adică GTI-ul economilor, primeşte tratamentul specific ABT, devenind mai agresiv şi mai sportiv, atacând chiar poziţia fratelui pe benzină.

Volkswagen Golf GTD este versiunea hot hatch adresată celor care vor să reconcilieze compromisul dintre sportivitate şi economia de carburant. ABT oferă acum o soluţie şi mai conciliantă, injectând o doză suplimentară de sportivitate, în primul rând vizuală şi apoi propriu-zisă.

Kitul estetic este componenta cea mai intersantă a acestui tuning. Dacă partea din faţă pare un pic prea exagerată şi comercială, cu LED-urile mult prea uzitate în ultima vreme, cea din spate pare chiar atractivă. Soluţia cu patru evacuări, a la IS-F, dă foarte bine, deşi, probabil, efectul sonor nu va fi pe măsura celui estetic. Un alt plus vor primi şi jantele, cu dimensiunea de 18 sau 19 inchi şi accente fumurii şi argintii. Garda poate fi de asemena coborâtă la cerere cu 30 de mm.

În materie de putere şi performanţe, Golf GTD vine din fabrică cu propulsorul de 2.0 TDI de 170 CP, dar ABT mai adaugă încă 20 CP şi urcă cuplul la 390 Nm. Prin urmare, cei de la ABT spun că plusul de forţă a redus timpul necesar pentru a atinge 100 km/h cu 1 secundă, acum modelul fiind capabil să ajungă la acea viteză, cu pornire de pe loc, în 7,1 secunde. Poate genera discuţii această estimare, pentru că Golf GTI cu 20 CP mai mult dar un handicap de cuplu de 110 Nm, reuşeşte "să prindă suta" în 6,9 secunde , cenzurând, spun ei, avantajele motorului turbo pe benzină.
http://www.promotor.ro/hobby-tuning-auto/articol-vw-golf-gtd-by-abt-5119161
memorat
22 Noiembrie 2009, 17:16:00
Răspuns #35

CRAZY BOY

  • Vizitator
Un fel de Scirocco mai mic de la Peugeot

Peugeot intenţionează să extindă familia RCZ, cu un coupe mai mic, dezvoltat pe platforma urmaşului lui 207, compensând astfel handicapul lipsei modelelor sportive.

Cu ceva timp în urmă spuneam că Peugeot a renunţat definitiv la modelele sportive ce purtau eticheta GTI, dar va încerca să îşi diversifice oferta de automobile, pornind de la gama RCZ. Autoexpress ne confirmă acele informaţii şi ne prezintă cam cum va arată viitorul sportiv al lui Peugeot. Se pare că francezii au fost inspiraţi de strategia adoptaă de VW în cazul Scirocco - în esenţă un Golf, dar cu un înveliş mult mai dinamic - şi intenţionează să facă un coupe sportiv după aceleaşi coordonate.

Acest viitor model se va baza însă pe platformă viitorului Peugeot 208, şi va prezenta o caroserie în două uşi şi un spirit foarte tineresc. Nu şitm de unde şi-au luat britanicii inspiraţia când au prefigurat aceste imagini, dar anumite detalii sunt împrumutate chiar de la foarte exclusivistul şi sportivul Citroen GT. Putem spune însă că propunerea lor este cât se poate de interesantă.

În plus, la bursa zvonurilor, se anunţă că acest model nu va face rabat la sportivitate şi nu va avea motoare HDI. Pare ciudat, mai ales că Peugeot fără HDI sună ca Subaru fără motoare boxer, dar poate se gândesc la hibrizi ca şi variante economice. În rolul principal se prefigurează că va fi motorul THP, cu puteri cuprinse între 150 CP şi 208 CP.
http://www.promotor.ro/noutati-auto-auto-diverse/articol-peugeot-un-coupe-sportiv-5119517
memorat
22 Noiembrie 2009, 23:34:18
Răspuns #36

CRAZY BOY

  • Vizitator
Echipa Toyota amendata cu 60 de milioane $ ?

Cand vorbim despre cele 8 sezoane petrecute de echipa Toyota in Formula 1, ne gandim in primul rand la bugetul colosal investit in fiecare an fara sa obtina o singura victorie in tot acest timp. Insa nu doar participarea in F1 a fost costisitoare pentru Toyota, ci se pare ca si retragerea sa din campionat. La data cand constructorul japonez a anuntat ca paraseste Formula 1, echipa Toyota semnase deja Acordul Concorde, prin care se angaja sa se alinieze pe grila pana in sezonul 2012.

Acordul Concorde este un contract reinoit periodic intre Federatia Internationala a Automobilului (FIA) si echipele din Formula 1 si cuprinde probleme de ordin sportiv si comercial, in special legat de impartirea banilor din drepturile de televizare a etapelor de Grand Prix. Cel dintai Acord Concorde a fost incheiat in 1981, iar cel mai recent s-a parafat la mijlocul lui 2009, cand toate echipele actuale din F1, cu exceptia celor de BMW Sauber, au semnat noul contract care le obliga sa concureze pentru urmatoarele 3 sezoane, data scadenta a acordului fiind 31 decembrie 2012.

Pentru ca s-a retras din campionat, Toyota ar fi buna de plata pentru despagubiri catre FIA. Presa de specialitate din Germania, unde se afla cartierul general al echipei nipone, vehiculeaza suma de 60 de milioane de dolari, adica 20 de milioane pentru fiecare sezon pana in 2012 in care nu participa. Oricum, japonezii ies mai ieftin, pentru ca 60 de milioane inseamna mai putin decat ar fi cheltuit intr-un singur sezon, fara a pune la socoteala fondurile provenite de la sponsori...
http://www.ro-trans.org/index.php?action=post;topic=1952.20;num_replies=35
memorat
23 Noiembrie 2009, 21:33:58
Răspuns #37

CRAZY BOY

  • Vizitator
New Caddy

Compania afirma sus si tare ca acum s-a maturizat, ca sta sa asculte de consumatori si de dorintele lor. Clarkson a luat la bani marunti CTS-V-ul si a fost impresionat de performantele sale. Cadillac se pregateste sa scoata pe portile fabricii un CTS Coupe. Pastreaza acelasi design taiat din topor plus un motor specific americanilor: peste 300 de cai. Desi este un V6, motorul de 3.6 litri reuseste sa stranga sub capota 304CP, suficient, zicem noi, pentru americanul de rand.

Avand in vedere faptul ca masina asta se ofera clientilor, atat cu RWD, cat si cu AWD, putem spune ca rivalii europeni ar trebui macar sa bage in seama CTS-ul Coupe. Mai mult, noul Caddy este disponibil si cu o cutie automata, pentru cei dintre noi care prefera sa conduca cu orele, decat sa o puna de-a latul prin parcari si circuite.

Cireasa de pe tort va fi scoasa in 2010, cand varianta „V” va aparea pe strazi. Prin urmare, putem sa ne asteptam la acelasi motor nuclear pe care GM il introduce in fiecare dintre modelele sportive lansate.

Ce mai putem zice? Daca esti tipul care moare dupa o masina americana, dar te-ai saturat de atatea „muscle car”-uri reinviate, poate ca acest coupe ti se potriveste.
http://www.topgear.ro/stiri/new-caddy
memorat
23 Noiembrie 2009, 21:35:18
Răspuns #38

CRAZY BOY

  • Vizitator
Un român la Force India

Daca am presupune prin absurd ca Micky Alexandrescu nu este consilierul de taina al lui tuturor pilotilor si team-managerilor din Formula 1, asa cum reiese uneori din comentariile sale de la TVR, atunci stirea asta sigur ne-ar bucura: Otmar Szafnauer, cetatean american de origine romana, a fost numit in postul de director de operatiuni al echipei de Formula 1 Force India.

Laureat al titlului de master in inginerie mecanica al Universitatii din Detroit, Otmar Szafnauer (ofera-ti un premiu daca reusesti sa-i pronunti corect numele!) s-a nascut in urma cu 45 de ani in Romania, mai exact in comuna Semlac din judetul Arad. Aviz amatorilor de astrologie, tot in comuna Semlac, care abia daca numara vreo 4 mii de locuitori, s-a nascut si eroul nostru de la Sevilla 1986 - legendarul portar de fotbal Helmuth Duckadam!

Insa spre deosebire de concitadinul sau fotbalist, Otmar Szafnauer a plecat din Romania la varsta de 7 ani si s-a stabilit in Statele Unite. Dupa terminarea studiilor a fost cooptat in managementul companiei Ford, iar in 1991 a cochetat cu sportul auto, concurand in campionatul american de Formula Ford. In 1993 a devenit directorul programelor de motorsport din State al concernului Ford, iar in 1998 a preluat functia de director de operatiuni in cadrul echipei de F1 BAR.

Ceva mai recent a jucat rolul de director de strategie si planificare la team-ul Honda intre 2006 si 2008, ulterior punand bazele propriei firme, Soft Pauer, care a dezvoltat F1 Timing Application pentru iPhone. Din noiembrie a intrat in randurile team-ului Force India, echipa de F1 care a impresionat in a doua jumatate a campionatului 2009.

Practic, romano-americanul Otmar Szafnauer il succede la Force India pe un alt director de origine romana - Colin Kolles - care a demisionat in octombrie, dupa ce a activat la aceasta echipa inca din 2005. Unii spun... ca la sfatul intelept al lui Micky.

http://www.topgear.ro/stiri/un-roman-la-force-india
memorat
23 Noiembrie 2009, 21:41:42
Răspuns #39

CRAZY BOY

  • Vizitator
Al ÅŸaselea. Åži cel mai bun

Finalul de an 2009 este unul foarte bun pentru bavarezi, care lansează oficial noua berlină de clasă mare BMW Seria 5. Vezi aici toate informaţiile şi pozele cu noul BMW Seria 5.

Noul BMW Seria 5, care poartă numele de cod intern F10, reprezintă un model foarte important pentru BMW, având în spate o istorie de aproape 40 de ani şi ajungând deja la a 6-a generaţie.
Stilistic vorbind, designul noului BMW Seria 5 F10 este unul destul de sobru, dar cu tuşe foarte sportive. BMW revine la o idee aplicată în cazul altor generaţii, în care Seria 5 este un melanj estetic între limuzina BMW Seria 7 şi berlina de clasă medie BMW Seria 3 - în cazul lui F10, acest lucru înseamnă că maşina îmbină nobleţea şi impozanţa caracteristice limuzinei mai mari cu agilitatea şi dinamismul fratelui mai mic.

Iar rezultatul este unul foarte echilibrat, dar nu în întregime nou - asta deoarece, în mare, liniile de design ale noului BMW Seria 5 au fost deja arătate de versiunea inedită BMW Seria 5 GT, lansată înaintea berlinei.

Aşadar, faţă de Seria 5 E60, generaţia pe care o înlocuieşte, noul Seria 5 nu mai mizează pe un design exterior revoluţionar. Lucru continuat şi la interior, unde găsim un aer familiar deja, provenind atât de la Seria 5 GT, cât şi de la Seria 7. Accentul este pus pe spaţiu (ampatamentul măsoară aproape 3 metri), confort, lux şi ergonomie.

Cockpitul este, din nou, orientat mai mult către şofer şi beneficiază de tehnologia Black Panel, iar funcţiile ţinând de conducere sunt separate de cele ţinând de confort.

Bineînţeles, nu lipseşte cea mai nouă evoluţie a sistemului iDrive , care afişează informaţiile pe un display de 7 inch (sau, opţional, pe unul de 10") toate informaţiile necesare.

Dintre inovaţiile marcante amintim sistemul BMW ConnectedDrive, care înglobează o serie de sisteme de asistenţă: Parking Assistant, Surround View (senzori de perimetru), Collision Warning (sistem de prevenire a coliziunilor - pregăteşte toate sistemel de siguranţă pentru oprirea de urgenţă), Active Cruiser Control (pilot automat cu ajustarea automată a vitezei în funcţie de maşinile din faţă), sistem Stop&Go pentru motor, BMW Night Vision şi altele.

Noul BMW Seria 5 este construit pe o platformă tehnică având multe elemente comune cu limuzina BMW Seria 7. Acest lucru asigură maşinii un comportament rutier la cel mai înalt nivel, iar tehnologiile de care beneficiază asigură şoferului plăcerea de a conduce, peste ceea ce oferă concurenţa.

Rigiditatea faţă de precedenta generaţie este crescută cu 55%, în timp ce eficienţa proiectării a dus la mase proprii mai mici decât ale versiunilor generaţiei precedente.

Compromisul între sportivitate şi confort se datorează, în primul rând, suspensiei şi sistemelor electronice de asistenţă activă. Opţional, noul BMW Seria 5 oferă sistemul Dynamic Driving Control, prin care modul de funcţionare al suspensiei poate fi modificat de către cel de la volan, conform cerinţelor personale.

Nu lipsesc din listă sistemele Adaptive Drive (constând din Dynamic Dumper Control - controlul dinamic al amortizării - şi din Dynamic Drive Stability Control - controlul dinamic al stabilităţii), precum şi Integral Active Steering (servodirecţia electrohidraulică activă).

La capitolul motorizări, noul BMW Seria 5 oferă, pentru început, o gamă de 6 motorizări: patru pe benzină şi trei dieseluri.
Cel mai puternic este 550i, care beneficiază de un V8 cu tehnologie twin-turbo, capabil de 407 CP şi cuplat la o cutie de viteze automată cu 8 trepte, optimizată pentru eficienţă. Celelalte trei motoare pe benzină au şase cilindri în linie: 523i (204 CP), 528i (258 CP) şi 535i cu tehnologie bi-turbo (306 CP).

Toate motoarele pe benzină sunt compatibile cu normele de poluare Euro 5 şi beneficiază de tehnologia High Precision Injection, ceea ce înseamnă un randament mult mai bun al arderii (de exemplu, consumul mediu al motorului V8 este de numai 10,4 litri/100 km).
Cel mai mic motor diesel este cel de pe 520d, având 4 cilindri şi dezvoltând 184 CP. Acest propulsor este echipat cu sistemul Start&Stop, iar consumul mediu este creditat cu 5,0 litri/100 km, în timp ce emisiile CO2 sunt de numai 132 g/km, o valoare foarte mică pentru acest segment.

Celelalte două motoare diesel au câte 6 cilindri în linie: 525d dezvoltă 204 CP, iar 530d are 245 CP, fiind dotat opţional cu tehnologia BMW BluePerformance, 530d devenind astfel compatibil cu normele antipoluare Euro 6.

Toate versiunile noului BMW Seria 5 beneficiază de tehnologiile BMW EfficientDynamics, dintre care amintim recuperarea energiei la frânare, indicator pentru schimbarea treptelor de viteză (la cutiile manuale), controlul activ al flapsurilor aerodinamice sau Electric Power Steering (servodirecţi asistată electric, având un consum mic de energie).

Pentru o masă cât mai scăzută, portierele, capotele motorului şi portbagajului, aripile faţă şi componentele suspensiei sunt realizate din aluminiu.
În România, noul BMW Seria 5 va fi lansat la începutul anului 2010, preţurile şi echipările urmând a fi comunicate în preajma lansării naţionale.
http://www.promotor.ro/noutati-auto-masini-noi/articol-bmw-seria-5-f10-toate-datele-despre-noul-bmw-seria-5-5126179
memorat