29 Martie 2024, 10:08:43

Autor Subiect: Comunicate de presa, stiri, noutati, perspective privind transportului feroviar  (Citit de 60115 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

25 Martie 2009, 09:46:25
Răspuns #20

zumulik

  • Mesaje postate: 257
  • Gen: Bărbat
  • Faci scandal ? ne batem fara tovarasi sau cu ?
Pana cand o sa avem noi Trenuri de tip Maglev in Romania o sa mai fie vreo 3 revolutii si inca 15 crize financiare  8)


Un Salut.
memorat
31 Martie 2009, 01:30:29
Răspuns #21

zofei.2006

  • Vizitator
Din iunie vom face doar 3 ore pana la mare fata de 7 ore cat este in prezent ;D .
memorat
31 Martie 2009, 11:04:13
Răspuns #22

flayy27

  • Impreuna vom fi mai puternici
  • Mesaje postate: 1833
  • Gen: Bărbat
  • Eu cu mine!
Din iunie vom face doar 3 ore pana la mare fata de 7 ore cat este in prezent ;D .
De ce o sa zboare? ;D ;D ;D
Cu respect si admiratie.
memorat
31 Martie 2009, 11:06:45
Răspuns #23

Cristian

  • Trenuri, Metrouri, Tramvaie, Infrastructura
  • Mesaje postate: 515
  • Gen: Bărbat
    • My dev-art.
Daca vor introduce si ei un tren FIX Bucuresti Nord - Constanta, care pana la sosire sa nu faca nici o pauza s-ar mai reduce considerabil timpul de parcurs...
memorat
31 Martie 2009, 11:47:26
Răspuns #24

flayy27

  • Impreuna vom fi mai puternici
  • Mesaje postate: 1833
  • Gen: Bărbat
  • Eu cu mine!
Cred ca o sa bage tren de la Banu Manta -Romprim ;D :D
Cu respect si admiratie.
memorat
31 Martie 2009, 13:26:45
Răspuns #25

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
Cred ca o sa bage tren de la Banu Manta -Romprim ;D :D
Nu prea vad utilitatea acestei linii.





Maica, mai intoarce trenul la Gara de Nord. Nu Maica, el intoarce la banu Manta. :D :D :D
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
01 Aprilie 2009, 10:03:40
Răspuns #26

flayy27

  • Impreuna vom fi mai puternici
  • Mesaje postate: 1833
  • Gen: Bărbat
  • Eu cu mine!
Iti dai seama oricum intre Gara de Nord si Obor sa faci 40 de minute este prea mult.Nu crezi?
Cu respect si admiratie.
memorat
01 Aprilie 2009, 10:05:58
Răspuns #27

flayy27

  • Impreuna vom fi mai puternici
  • Mesaje postate: 1833
  • Gen: Bărbat
  • Eu cu mine!
Incepand de azi, 1 iunie 2008, se reintroduce trenul Oradea-Baile Felix, dupa o pauza de 5 ani. Linia si gara au fost reparate in 2 luni iar halta Rontau a fost si ea modernizata. Linia cred ca va fi deservita de catre automotoare VLT (nu e sigur inca) care vor apartine de depoul Oradea.
E o idee buna, mai ales fiindca turistii care vin cu trenul la Oradea nu mai trebuie sa se complice cu tramvaie si autobuze private.
Si informatii proaspete ai despre aceasta ruta?La ce intervale sunt?Cate trenuri sunt?
Cu respect si admiratie.
memorat
09 Aprilie 2009, 11:31:17
Răspuns #28

flayy27

  • Impreuna vom fi mai puternici
  • Mesaje postate: 1833
  • Gen: Bărbat
  • Eu cu mine!

Traficul feroviar intre Romania si Republica Moldova - suspendat
Caile Ferate Romane au fost nevoite sa anuleze doua curse internationale ale unor trenuri, in conditiile in care autoritatile feroviare din Republica Moldova au anuntat ca suspenda pe o perioada nedeterminata traficul pe calea ferata.

Circulatia feroviara pe relatia Ungheni (Republica Moldova) - Nicolina, judetul Iasi, a fost intrerupta inainte de miezul zilei de ieri, din cauza unei defectiuni survenite la un macaz de cale, pe podul Ungheni, partea dinspre Republica Moldova.
Defectiunea a fost anuntata autoritatilor de cale ferata romane de catre reprezentantii Statiei CF Ungheni, potrivit centrului Infotrafic al Politiei Romane.
Ulterior, autoritatile feroviare din Republica Moldova au anuntat ca traficul feroviar intre Ungheni - Cristesti Jija va ramane inchis pana la o data si ora nestabilite.
Caile Ferate Romane au anulat cursele internationale nr.1064 Iasi - Ungheni, cu plecare din Statia CF Nicolina, la ora 14.05 si nr.1063, corespondenta primeia, cu sosire in Statia CF Nicolina, la ora 18.40.
Cu respect si admiratie.
memorat
09 Aprilie 2009, 23:10:15
Răspuns #29

zofei.2006

  • Vizitator
Ce scuza penibila au bagat. Se stie doar ca din cauza revolutiei incepute acolo s-a dat vina pe romania la instigare? Au intrerupt orice legatura cu noi acuma.
memorat
29 Aprilie 2009, 10:26:14
Răspuns #30

flayy27

  • Impreuna vom fi mai puternici
  • Mesaje postate: 1833
  • Gen: Bărbat
  • Eu cu mine!
Greva la CFR: 10.000 de ceferisti ies miercuri in strada
10.000 de ceferisti vor iesi miercuri in strada, dupa ce Primaria Capitalei a aprobat luni cererea de organizare a unui protest.
Incepand cu ora 10.30, angajatii de la CFR vor face un mars de la sediul ministerului Transporturilor, langa Gara de Nord, pana la Guvern, in Piata Victoriei, anunta Antena 3.
Acestia protesteaza fata de masura care prevede disponibilizarea a 12.000 de angajati ai CFR. Desi au fost negocieri timp de o luna intre reprezentantii MTI si sindicatele CFR, acestea nu au avut niciun rezultat concret.
"Cerem, totodata, oprirea falimentarii sistemului feroviar, asigurarea sigurantei circulatiei pe calea ferata, prin finantarea corecta a acesteia, precum si conditii de munca decente", a declarat Iulica Mantescu, presedintele Federatiei Mecanicilor de locomotiva.
Radu Berceanu, ministrul Transporturilor, a declarat in urma cu doua saptamani ca la CFR sunt probleme de personal excedentar si de fond de salarii in comparatie cu banii Ministerului Transporturilor si Infrastructurii.
In plus, Berceanu a adaugat ca nu poate nimeni sa accepte ca 93% din incasarile de la cele trei companii CFR sa fie fondul de salarii.
Ministerul Transporturilor si Infrastructurii (MTI) a anuntat, in data de 20 martie, sindicatele, ca va reduce numarul personalului in sistemul feroviar cu 12.139 la toate cele trei companii CFR, astfel la CFR Marfa cu 5.949, la Calatori cu 2.545 si la Infrastructura cu 3.536.

Sursa: Ziare.com
Cu respect si admiratie.
memorat
29 Aprilie 2009, 11:47:17
Răspuns #31

Tibi

  • Mesaje postate: 979
  • Gen: Bărbat
  • Dubstep it's a religion!
    • Ro-Trans
Au inceput de la ora 10:00 si sunt aproximativ 12000 de persoane.
Am inteles ca termina pe la ora 12:00 si probabil dupa ora 12:30 dupa ce pleaca toti , se va putea circula.
What most people think about most things is mostly wrong.
memorat
12 Mai 2009, 23:14:39
Răspuns #32

zofei.2006

  • Vizitator
Era de asteptat sa se intample asta. Deci va jur eu il vad in fiecare zi acest tren ,mai mult de 10 persoane nu are. Dar marea majoritate a timpului este gol.
memorat
21 Mai 2009, 09:24:37
Răspuns #33

flayy27

  • Impreuna vom fi mai puternici
  • Mesaje postate: 1833
  • Gen: Bărbat
  • Eu cu mine!
Gara Sud, modernizată
REŞIŢA - Jurnal de Caraş-Severin a mai scris despre viitoarea modernizare a Gării Reşiţa Sud. La momentul respectiv, CFR anunţase că lucrările vor fi efectuate cu fonduri de la Uniunea Europeană.
Iată că, între timp, s-a implicat şi Consiliul Local Reşiţa printr-un parteneriat cu CFR. Rolul CL va fi de a sprijini partenerul prin furnizarea de date necesare elaborării Studiului de fezabilitate, va analiza documentaţia aferentă acestuia, va informa partenerul asupra tuturor documentelor relevante precum PUG, PUZ şi, nu în ultimul rând va moderniza spaţiile verzi din apropierea gării.
„Suma cu care vom contribui noi nu o ştim exact pentru că nu s-a elaborat încă Studiul de fezabilitate“, a declarat primarul municipiului, Mihai Stepanescu.                                                                                 sursa www.caon.ro
Cu respect si admiratie.
memorat
18 Iunie 2009, 19:13:29
Răspuns #34

zofei.2006

  • Vizitator
Fostul director CFR, Mihai Necolaiciuc, arestat in SUA.

 Fostul director CFR Mihai Necolaiciuc a fost arestat de agentii federali in SUA, conform ziarului american Palm Beach Post.

UPDATE: Necolaiciuc avea viza turistica pentru SUA din 2000

Mihai Necolaiciuc arestat miercuri in SUA pentru incalcarea legii imigratiei avea viza turistica cu intrari multimple emisa din 2000, a comunicat Biroul de presa al Ambasadei SUA la Bucuresti.

Agentii Departamentului american pentru Imigrari l-au arestat miercuri pe romanul Mihai Necolaiciuc, acuzat de delapidarea a milioane de dolari de la Caile Ferate Romane, pentru incalcarea legii privitoare la imigratie. Faptul ca Necolaiciuc a fost arestat pentru incalcarea legii imigratiei nu are nicio legatura cu infractiunile pentru le-a infaptuit in Romania. Posibile incalcari ale legii imigratiei SUA ar putea fi depasirea termenului de sedere peste data prevazuta de viza sau pentru faptul ca a lucrat, cu toate ca avea viza turistica.

Conform procedurii, Necolaiciuc urmeaza sa apara in fata unui judecator, care va decide ce se va intampla in continuare in cazul sau. De asemenea, din moment ce Necolaiciuc nu este expulzat inca, inseamna ca nu au fost intrunite toate conditiile legale in acest sens.

Biroul National Interpol a informat, in cursul zilei de astazi, Ministerul Justitiei si Judecatoria Sectorului 1 Bucuresti, cu privire la faptul ca Mihai Necolaiciuc a fost arestat miercuri. Ministerul de Justitie a informat ca cererea de arestare in vederea extradarii, precum si cererea de extradare au fost formulate si transmise Departamentului de Justitie al SUA inca din februarie 2008. Interpol a cerut Judecatoriei Sectorului 1 Bucuresti, institutia care a emis mandatul de arestare preventiva pe numele lui Mihai Necolaiciuc, sa solicite extradarea acestuia, conform unor oficiali din Politia Romana citati de NewsIn.

Potrivit Palm Beach Post, Mihai Necolaiciuc locuia de mai multi ani intr-un complez rezidential din centrul orasului West Palm Beach, Florida. Fostul director general al Cailor Ferate Romane, in varsta de 57 de ani, era cautat de Interpol din 2004, fiind anchetat pentru ca ar fi delapidat 80 de milioane de euro intre 2000 si 2004, in prezent suma fiind de putin peste 111 milioane de dolari.

Singura informatie comunicata de purtatoarea de cuvant a serviciilor de imigratie din Florida este ca Necolaiciuc a fost arestat fiind acuzat de incalcarea Legii americane privitoare la imigratie.

O verificare a informatiilor din registrele regiunii Palm Beach a aratat ca romanul este proprietarul a doua apartamente in luxosul ansamblu rezidential City Place Tower, fiecare in valoare de peste 400.000 de euro.

Berceanu: Necolaiciuc a fost cautat multa vreme in asa fel incat sa nu fie gasit

Potrivit unor oficiali din Politie citati de NewsIn, pe 24 octombrie 2005 s-a dispus masura urmaririi internationale a lui Necolaiciuc, acuzat devalizarea CFR cu zeci de milioane de euro, iar Romania a transmis informatia Interpolurilor din intreaga lume. Pe 15 mai 2007, Interpol Romania a transmis o noua adresa catre Interpol SUA. In urma cu o luna, insa, pe 13 mai, dupa ce au aparut informatii ca fostul sef al CFR a fost identificat in Florida, Interpol Romania a trimis din nou o adresa la Washington, pentru a i se comunica eventuale informatii despre Necolaiciuc, dar nu a primit niciun raspuns.

Folosind o serie de acte publice, existente pe site-urile administratiei locale din statul american Florida, cotidianul.ro a reusit sa reconstituie povestea fugii lui Mihai Necolaiciuc in SUA. El si-a construit o veritabila punte financiara, pe care a pasit linistit peste Atlantic. Conform unui act semnat pe 1 iunie 2005 in Ambasada SUA din Viena, Austria, Mihai Necolaiciuc o imputernicea pe o anume Ileana Preda, avocat rezident in SUA, sa cumpere in numele sau un apartament dintr-o cladire situata in Palm Beach, statul Florida. Hartia a fost autentificata prin semnatura viceconsulului american la Viena, Matthew B. Scott si a fost trimisa prin fax celui de la care a cumparat casa, Peter Burke. Doua saptamani mai tarziu, avocatul lui Necolaiciuc semneaza contractul de ipoteca pentru apartamentul 501 din complexul “Tower Condominium City Place”. Valoarea imprumutului: 288.700 de dolari. Avansul dat de Necolaiciuc: 121.300 de dolari. Fostul director al CFR nu avea sa fie cautat de politie pentru a fi arestat decit din septembrie 2005.
memorat
21 Iunie 2009, 10:41:38
Răspuns #35

flayy27

  • Impreuna vom fi mai puternici
  • Mesaje postate: 1833
  • Gen: Bărbat
  • Eu cu mine!
Accelerat anulat

Trenul accelerat Iaşi - Cluj-Napoca şi retur rămâne suspendat şi după 30 iunie, conform Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii.
Cursele au fost anulate în 30 martie, pentru trei luni, dar perioada a fost prelungită pe durată nedeterminată, din cauză că lucrările la infrastructură nu au fost încă finalizate.
sursa www.ziuadecj.ro
Cu respect si admiratie.
memorat
21 Iunie 2009, 20:21:26
Răspuns #36

daf bus

  • Mesaje postate: 967
  • DAF-Da A Fost cel mai bun autobuz bucurestean!
Regiotrans Brasov cel mai mare operator privat de transport calatori pe calea ferata este neatins de criza economica "Regiotrans Braşov, cel mai important concurent al CFR Călători, raportează dublări ale cifrei de afaceri pentru 2009




Compania braşoveană Regiotrans, cel mai mare operator privat de transport de călători pe calea ferată şi cel mai important concurent al CFR Călători, speră ca în acest an să obţină o cifră de afaceri de 126,7 milioane de lei, cu 93% mai mult decât anul trecut, anunţând, totodată, că numărul pasagerilor a crescut în acest an.
Compania a avut anul trecut o cifră de afaceri de 65,8 milioane de lei şi a transportat 2,73 milioane de călători. Conducerea companiei a afirmat că cele mai solicitate relaţii pe infrastructura publică sunt Braşov-Bucureşti-Constanţa, Braşov-Miercurea Ciuc şi Sighişoara-Sibiu, iar pe infrastructura neinteroperabilă, principalii clienţi ai Regiotrans sunt navetiştii, care solicită toate relaţiile.
De altfel, după cum anunţă conducerea companiei, criza economică nu a afectat afacerile firmei. Astfel, dacă în primul trimestru din 2008 cifra de afaceri a firmei era de 11 milioane de lei, în perioada similară din 2009 aceasta s-a dublat, depăşind 22 de milioane de lei. În aceeaşi perioadă, numărul pasagerilor a crescut cu 55,5%, de la 638.665 la 993.200.
Costel Comăna, omul de afaceri care controlează Regiotrans, a anunţat că mizează în acest an pe o dublare a cotei de piaţă, de la 5% cât era anul trecut la 10%. Aceasta în condiţiile în care preţurile biletelor şi facilităţile pentru elevi, studenţi sau pensionari, sunt identice cu cele ale CFR Călători, deoarece în mediul privat, potrivit legii, nu pot fi preţuri mai mari decât la societatea de stat.
Regiotrans deţine 68 de automotoare diesel seria X 4500, zece rame reversibile din inox de tip RIO si patru rame reversibile din inox de tip RIB, zece locomotive electrice seria BB 25500 şi trei locomotive electrice seria BB 16500, toate compatibile cu ramele de tip RIO si RIB, tot materialul rulant fiind importat din Franţa. Compania are 530 de angajaţi şi nu are în vedere disponibilizări de personal. 
 
 
 
 
 
Autor: Ovidiu VRÂNCEANU  Data: 19 iun 2009
 
"Articol preluat din http://www.bzb.ro/index.php?page_name=stire_detalii&id_stire=48901
Sunt roman,gandesc romaneste!
memorat
20 Iulie 2009, 18:49:10
Răspuns #37

flayy27

  • Impreuna vom fi mai puternici
  • Mesaje postate: 1833
  • Gen: Bărbat
  • Eu cu mine!
 Şomajul tehnic de la CFR Marfă, balon de oxigen sau doar începutul sfârşitului?

   
      Feroviarii gălăţeni nu au certitudinea că la începutul lunii octombrie, când se va încheia perioada şomajului tehnic pentru cei 2.100 de angajaţi de la CFR Marfă, administraţia nu va prelungi acţiunea sau nu va lua alte măsuri restrictive în ceea ce priveşte personalul, astfel că aceştia se pregătesc de proteste, dar au trimis la Ministerul Transporturilor şi un set de măsuri menite să menţină compania pe linia de plutire.


      Situaţia economico-financiară de la CFR Marfă nu a fost niciodată mai proastă ca acum. Volumul transportului de mărfuri pe calea ferată a scăzut serios, iar consecinţa firească a fost că şi veniturile s-au redus pe măsură. Sindicatele au fost nevoite astfel să accepte măsura şomajului tehnic prin rotaţie pentru cei 2.100 de angajaţi de la CFR Marfă Galaţi. Pentru un interval de 26 de zile lucrătoare, 791 de feroviari stau acasă, măsura urmând să se încheie la începutul lunii octombrie. Se pune totuşi întrebarea dacă această măsură va acorda administraţiei timpul necesar pentru a repune CFR Marfă pe linia de plutire sau vor urma şi alte măsuri ce vizează reducerea personalului. Sigur că ne gândim la proteste, dar nu putem protesta aşa, doar de dragul de a protesta. Dacă facem acest lucru, trebuie să venim cu soluţii iar noi am remis deja Ministerului Transporturilor un set de măsuri, pe care le considerăm viabile. Numai că Ministerul Transporturilor s-a dus cu ele la Ministerul Finanţelor, care a ridicat din umeri pentru că nu are bani să le pună în practică. Şi atunci ce facem?, ne-a declarat preşedintele Sindicatului Mişcare-Comercial Galaţi, Viorel Istrate.

     

      Disponibilizările nu reprezintă o soluţie

     

      Orice problemă cu care s-a confruntat CFR Marfă, CFR Călători sau CFR Infastructură în ultimii ani, şi-a găsit rezolvarea în ochii administraţiei doar prin disponibilizări de personal. Nu s-a vorbit aproape niciodată de eficientizarea activităţii iar de pus în practică o serie de măsuri în acest sens, nici vorbă. Lucrătorii la calea ferată nu mai sunt acum dispuşi să accepte nicio altă măsură ce vizează restructurarea companiei prin disponibilizări de personal. Am acceptat la începutul anului 2009 suspendarea sau chiar eliminarea anumitor drepturi salariale. Apoi am convenit ca persoanele care îndeplinesc vârsta pensionării să plece acasă. S-a renunţat ulterior la contractele cu prestatorii de servicii, care au fost preluate tot de ceferişti, în măsura în care ştiau să presteze acea activitate. Nu putem acum să ajungem tot la disponibilizări, pentru că s-a dovedit că nu asta e soluţia, susţine liderul Sindicatului Mişcare-Comercial Galaţi.
www.ziaruldegalati.ro
Cu respect si admiratie.
memorat
05 August 2009, 14:04:47
Răspuns #38

flayy27

  • Impreuna vom fi mai puternici
  • Mesaje postate: 1833
  • Gen: Bărbat
  • Eu cu mine!
Linie de tren pana la aeroport si in Timisoara
05 August 2009
O linie de cale ferata va uni orasul Timisoara de Aeroportul International "Traian Vuia".

Proiectul a fost avizat marti de Consiliul Judetean Timis. Alesii locali probabil nu au avut in vedere faptul ca acelasi gen de investitie s-a facut deja in Bucuresti si a produs o paguba de milioane de euro la buget.

Presedintele CJ Timis, Constantin Ostaficiuc, a spus ca planul de amenajare zonal prevede spatii comerciale, logistice, de dezvoltare, relationarea cu centura si calea ferata si proiectul de transport intermodal de calatori, relateaza Ziarul Financiar care citeaza Mediafax.

In Capitala, un proiect asemanator, trenul Gara de Nord-Otopeni, a produs o gaura in bugetul CFR .
sursa ziare.com
Cu respect si admiratie.
memorat
09 August 2009, 03:10:29
Răspuns #39

flayy27

  • Impreuna vom fi mai puternici
  • Mesaje postate: 1833
  • Gen: Bărbat
  • Eu cu mine!
Braşov: Trenul de epocă, tras pe linia moartă
    * Data: 8 aug 2009

Consiliul Judeţean a lăsat de izbelişte „Dracula Expres”. Operatorul privat care administrează „Dracula Expres” spune că trenul nu a mai avut călători din momentul în care a fost introdus preţul de 10 lei pentru un tichet.
Trenul de epocă aşteaptă rezolvarea situaţiei de către autorităţile locale Foto: Marius Bularca
Inaugurat cu mare pompă la finele lunii aprilie, în plină campanie electorală, trenul de epocă „Dracul Express”, care se dorea a fi unul turistic, stă de aproape un an în depou. Garnitura a fost scoasă la lumină anul acesta, doar într-o singură zi, pe 1 mai, când la Braşov era aşteptat ministrul Culturii, Alexandru Paleologu. Trenul a trebuia să facă această cursă special pentru vizita demnitarului, dar din păcate, acesta a ratat şansa de a se plimba cu mocăniţa, fiindcă a rămas blocat în trafic.

Preţul biletului „a speriat” călătorii

Cu toate că proiectul „Dracula Expres” a fost prezentat cu surle şi trâmbiţe anul trecut, acum, autortităţile judeţene, parcă au uitat de el. Costel Comăna, patronul firmei „Regiotrans”, care administrează trenul turistic, a precizat că garnitura nu a mai ieşit în cursă, fiindcă mergea în pierdere. „Anul trecut, în lunile când s-a putut circula gratuit, numărul cererilor depăşea posibilităţile de transport. După ce a fost introdusă taxa de 10 lei, trenul mergea aproape gol şi deodată, nimeni nu a mai fost interesat să circule cu el”, a explicat Comăna.  Acesta a mai spus că de fapt, pentru ca trenul să fie profitabil, preţul unui tichet ar trebui să fie de şase euro.

Dezinteres din partea CJ

Costel Comăna a mai spus că cheltuielile cu combustibilul sunt foarte ridicate, iar pentru a pleca în cursă, trenule trebuie pornit cu cel puţin două zile înainte. „Ar trebui să avem măcar câte 40 de călători în el şi preţul biletului să fie cel real. Cred că ar trebui găsite grupuri de turişti străini pe care să-i plimbăm, dar cred că la ora actuală, Consiliul Judeţean nu este interesat de acest lucru”, a declarat pentru „Adevărul de Seară”, Costel Comăna, patronul „Regiotrans”.

600.000 de euro, investiţi de CJ

Sumele investite pentru restaurarea trenului s-au ridicat la 600.000 de euro. De asemenea, la inaugurare, autorităţile judeţene promiteau că proiectul de turism feroviar se va dezvolta la Braşov. Într-o a doua etapă ar fi urmat să fie construită o linie de cale ferată pe ecartament îngust, care să facă legătura între Râşnov şi zona Bran. Pentru cea de-a treia etapă, CJ propunea analiza oportunităţii deschiderii unei linii turistice tot pe ecartament îngust, de la Zărneşti la Plaiul Foii. Deocamdată, toate acestea rămân la stadiul de promisiune.

Potrivit vicepreşedintelui Consiliului Judeţean, Nelu Ochi, contractele cu partenerii privaţi au expirat la această oră, iar aceştia nu au mai fost interesaţi de prelungirea lor. „De aceea, am luat legătura cu reprezentanţii CFR, pentru a încercă o colaborare cu ei. Aşteptăm un răspuns de la ei săptămâna viitoare”, a precizat Ochi.

Dracula Expres

Vagoanele Dracula Expres sunt remorcate de locomotive cu aburi: una dintre ele, marca „Pacific” seria 231, a fost construită în Germania, la uzinele Maffai, în anul 1922, iar cealaltă, la uzinele Nicolae Malaxa din Bucureşti, în 1937. Două dintre cele trei vagoane sunt de clasa I şi au făcut parte din Orient Expresul Paris-Bucureşti. Cel de-al treilea vagon a fost creat special pentru regele Carol al II-lea, cu un salon pentru servitul mesei, cuşete pentru dormit şi chiar o instalaţie de baie cu cadă şi cu toate cele necesare pentru igiena personală a familiei regale.                                                                                  sursa www.adevarul.ro
Cu respect si admiratie.
memorat