29 Martie 2024, 17:47:45

Autor Subiect: Comunicate de presa, stiri, noutati, perspective privind transportului feroviar  (Citit de 60135 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

11 Iunie 2011, 11:35:57
Răspuns #160

Upz

  • Mesaje postate: 114
  • Gen: Bărbat
Control la 23 de operatori feroviari de marfa si 46 de sanctiuni

      Inspectorii Autoritatii de Siguranta Feroviara Romana au controlat, in perioada 30 mai - 3 iunie, 23 de operatori de transport marfa si au intocmit 46 de procese verbale de constatare si sanctionare a contraventiilor personalului responsabil, scrie Mediafax.

      Operatorul Grup Feroviar Roman (GFR) conduce in topul companiilor sanctionate, cu 25 de procese verbale, urmata la distanta de firma Cargo Trans Vagon, cu 8 procese verbale, si firmele Servtrans Invest si Vest Trans Rail, la egalitate, cu cate 3 contraventii.

      GFR este parte a grupului Grampet, detinut de omul de afaceri Gruia Stoica, si are un parc de peste 13.500 de vagoane si 280 de locomotive.

       Alte companii controlate si sanctionate au fost Unifertrans, Servtrans Rail, Logistic Service Danubius si Transferoviar Grup. Pe langa companiile de transport private, inspectorii au sanctionat si operatorul de stat CFR Marfa.

       "Pentru cele 56 de incidente pentru care se fac vinovati operatorii de transport feroviar se vor declansa proceduri de investigare a acestora.

      Actiunile de inspectie ale ASFR vor continua si in domeniul transportului feroviar de calatori", se arata intr-un comunicat al Ministerului Transporturilor.

       In cadrul controlului, inspectorii au descoperit ca personalul de locomotiva nu a respectat perioada de odihna, formularul "Foaie de parcurs" a fost completat eronat, nu au fost indeplinite conditiile pentru efectuarea odihnei personalului in dormitor, iar la predarea sau primirea locomotivelor in tranzit mecanicii nu au verificat instalatiile de control.

       Totodata, in urma controlului s-a constat ca nu toti operatorii au transmis sucursalei regionale de cai ferate caietul de prestatii cu privire la categoriile de revizie tehnica a trenurilor de marfa, pregatirea tehnica a trenurilor se face fara ca trenul sa fie semnalizat, iar revizorul tehnic de vagoane nu detine o lista de scule si rechizite intocmita de catre conducerea firmei.

      Ministerul Transporturilor nu a oferit detalii cu privire la valoarea contraventiilor.

      Controlul a fost dispus de catre ministrul Transporturilor, Anca Boagiu.

       Pe de alta parte, CFR SA a anuntat ca a interzis accesul pe infrastructura feroviara pentru patru operatori privati de transport marfa si calatori, din cauza unor datorii totale de 36,6 milioane lei la plata taxei de acces pe infrastructura. Companiile afectate de masura sunt Servtrans Invest, Regiotrans, Grup Transport Feroviar si Transferoviar Grup.



www.wall-street.ro
memorat
12 Iunie 2011, 00:34:54
Răspuns #161

Esemina

  • Vizitator
Locomotiva unui accelerat a luat foc într-o gară din Vaslui!
 

Locomotiva unui tren accelerat a luat foc, sâmbătă, în gara Buhăieşti din judeţul Vaslui, în timp ce se deplasa pe ruta Iaşi - Braşov. Incendiul s-a produs din cauza unui scurtcircuit.

Potrivit Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă (ISU) Vaslui,  incidentul s-a produs în gara Buhăieşti, la aproximativ 20 de kilometri distanţă de municipiul Vaslui. "Mai mulţi lucrători de la CFR au îndepărtat imediat locomotiva de restul garniturii cu ajutorul unui automotor aflat în acel moment în staţie şi astfel siguranţa călătorilor nu a fost pusă în pericol, astfel încât să se impună evacuarea lor. Am intervenit cu un echipaj pentru stingerea incendiului apărut la unul dintre motoare în urma unui scurtcircuit", a declarat, sâmbătă, pentru purtătorul de cuvânt al ISU Vaslui, Radu Benchea.

Trenul accelerat Braşov-Iaşi şi-a reluat traseul după aproximativ o oră de la izbucnirea incendiului, în zonă fiind trimisă o altă locomotivă care să preia garnitura.
memorat
16 Iunie 2011, 23:55:18
Răspuns #162

Esemina

  • Vizitator
Patru trenuri Rapid vor parcurge distanţa Bucureşti-Constanţa în două ore şi 50 minute


CFR SA anunţă că au fost finalizate lucrările de reabilitare pe 48,4 km de cale ferată, de pe tronsonul Bucureşti - Constanţa, pe firul II, între staţiile Brăneşti - Fundulea, 12,2 km, Fundulea - Săruleşti, 11,6 km, Dor Mărunt - Dragoş Vodă, 18,3 km şi Perişoru - Jegălia, 6,3 km.

O dată cu finalizarea lucrărilor de reabilitare pe cele patru secţiuni de cale ferată, durata călătoriei a patru trenuri Rapid (R 983, R 985 Bucureşti Nord - Constanţa şi R 982, R 984 Constanţa - Bucureşti Nord) va fi, începând de vineri, de aproximativ de 2h şi 50 de minute, cu o oră mai puţin, comparativ cu luna iunie a anului trecut, potrivit CFR SA.

În prezent, lucrările de reabilitare continuă pe secţiunile Săruleşti - Lehliu - Dor Mărunt şi Dragoş Vodă - Ciulniţa - Perişoru, unde circulaţia trenurilor se va desfăşura doar pe un singur fir.

Din 15 iulie, în urma angajamentului constructorilor care desfăşoară lucrări de reabilitare pe tronsonul Bucureşti - Constanţa, durata călătoriei spre şi dinspre litoral, în acest sezon estival, va fi de 2h şi 30 de minute pentru cele patru trenuri Rapid, care vor circula fără oprire în staţiile de cale ferată din parcurs, mai informează CFR SA.
memorat
15 Septembrie 2011, 00:58:55
Răspuns #163

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
Gara de Nord va fi impanzita cu panouri informationale plasate la capatul fiecarei linii la capatul tampoanelor, calatorii putand identifica mai usor fiecare peron.
In cateva zile se vor finaliza montarea tuturor panourilor informationale.
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
15 Septembrie 2011, 21:27:56
Răspuns #164

costi

  • MODERATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 2076
  • Gen: Bărbat
    • http://ontherail.at.ua/
Gara de Nord va fi impanzita cu panouri informationale plasate la capatul fiecarei linii la capatul tampoanelor, calatorii putand identifica mai usor fiecare peron.
In cateva zile se vor finaliza montarea tuturor panourilor informationale.
Ma gandeam ca vor fi folosite la orice altceva, dar la afisarea numarului peronului nu.

memorat
20 Octombrie 2011, 11:51:10
Răspuns #165

Shinkasen

  • Mesaje postate: 45
Se reintroduc trenuri de calatori pe linia de centura, dupa mai bine de 20 de ani, sa speram ca asa va fii, dar totusi eu as fii vrut sa circule si pana la Gara Cotroceni.
http://www.click.ro/news/bucuresti/vreti-treaca-trenul_0_1270073151.html

Pe aici vreţi voi să treacă trenul?
Cei din Ministerul Transporturilor au de gând să ne plimbe cu Săgeata Albastră pe Linia de Centură aflată în paragină.
Transportul dintr-un capăt în celălalt al oraşului va fi floare la ureche. Autorităţile au de gând să ne plimbe cu trenul pe Linia de Centură, care, în acest moment se află în paragină.
Calea ferată e ruginită, plină de ciulini, semafoarele şi semnalele nu mai funcţionează de când hăul, iar haltele s-au transformat în depozite.
„Pe timpul lui Ceauşescu era plin de trenuri. Acum totul e în paragină. Cablurile de înaltă tensiune au fost furate, iar trenurile nu mai trec p-aici de vreo doi ani. Totul e dat uitării”, ne-a spus, oftând, nea Fane, care păzeşte Halta Voluntari.
La Otopeni nici urmă de om. Gara a fost închisă, doar capetele câtorva muncitori se iţesc de sub o groapă.
Staţia Voluntari. A fost lăsată în paragină. Doar câteva ustensile mai găseşti în interior.
„Băgăm în pământ cablurile pentru semafoare. În trei săptămâni terminăm aici. Am înţeles că or să bage Săgeata Albastră”, zice unul dintre lucrători.
Şi cei din Ministerul Muncii ne promit acelaşi lucru. Potrivit lor, trenul de mare viteză va înconjura Centura Capitalei şi va opri în staţiile: Otopeni, Voluntari, Bucureşti Sud, Pantelimon, Pasărea, Popeşti Leordeni, Berceni, Jilava, Progresul, Vârteju, Ciorogârla, Chiajna, Chitila, Mogoşoaia, Griviţa şi Gara de Nord.
Staţia Otopeni. A devenit depozit. Nici nu poţi intra de cablurile împrăştiate peste tot.
Ele vor fi legate de capetele staţiilor de metrou şi cele RATB. Deocamdată, metroul ajunge aproape de centură doar la staţiile Berceni şi Nicolae Teclu.
Investiţia de modernizare a liniei ferate de pe centură ajunge la 300 de milioane de euro.
Cablurile au fost furate. De doi ani de când trenul nu mai circulă, hoţii au lăsat stâlpii fără fire.
Cu această sumă se vor electrifica circa 12 km de cale ferată şi se vor moderniza gările.
Muncitorii refac linia de tren. De două săptămâni, aceştia întăresc terasamentul şi pun cablurile pentru semafoare.
Pe lângă haltele deja existente, autorităţile au de gând să mai construiască alte 13 staţii.


Biletul va costa cât cel de RATB
Proiectul de reabilitare a inelului feroviar face parte dintr-un program mai amplu de decongestionare a traficului pe principalele artere care leagă Bucureştiul de Şoseaua de centură.
Noul inel feroviar va pleca din Gara de Nord, va trece pe la Griviţa, iar apoi va intra pe centură prin Chitila, urmând apoi linia de centură.
Tariful pentru utilizarea căii ferate interne a Bucureştiului va fi similar celui practicat pentru metrou şi RATB.

http://www.click.ro/news/bucuresti/vreti-treaca-trenul_0_1270073151.html
"Acolo unde toti gandesc la fel, nimeni nu gandeste prea mult."
"Cea mai mare glorie nu o dobandesti atunci cand nu esti doborat niciodata, ci atunci cand te ridici dupa fiecare cazatura."
memorat
22 Octombrie 2011, 17:06:40
Răspuns #166

Shinkasen

  • Mesaje postate: 45
74 milioane euro costă refacerea podului de la Grădiștea


La șase ani de la prăbușire, podul de la Grădiștea va fi reparat cu fonduri de la UE și de la stat. Podul vechi de la Grădiştea s-a prăbuşit la data de 13 august 2005 din cauza inundațiilor puternice. De atunci, circulaţia feroviară spre Giurgiu şi, în continuare, spre Bulgaria, se derulează deviat, pe la Videle, cu un ocol de 58 de kilometri față de ruta clasică.



Oficialii din Miniserul Transporturilor au găsit în sfârșit bani pentru repararea podului. În prezent s-au aprobat indicatorii tehnico-economici urmând ca la finele lui 2011 contractul de contruire a podului să fie atribuit prin licitație deschisă.

”În luna iulie au fost aprobaţi indicatorii tehnico-economici, precum şi revizuirea studiului de fezabilitate şi a soluţiei tehnice pentru lucrările de reabilitare a podului de cale ferată situat pe linia de cale ferată Bucureşti – Giurgiu, între staţiile Vidra şi Grădiştea. Atribuirea contractului pentru execuţia lucrărilor se va face în urma unei licitaţii deschise, iar contractul se preconizează a fi încheiat până la sfârşitul acestui an, astfel încât execuţia lucrărilor să înceapă în anul 2012. Valoarea totală a investiţiei este de aproximativ 59 mil. euro (fără TVA), iar sursa de finanţate va fi asigurată, în urma acordului stabilit cu Comisia Europeană, din fonduri POS-T şi de la Bugetul de Stat”, a declarat pentru exclusivNEWS.ro, Oana Brânzan, șeful biroului de presă al CFR.

Vechi de peste 100 de ani si refacut in 1920, dupa ce in 1916 fusese distrus de bombardamentele germane, podul feroviar de la Gradistea a fost victima viiturii din 2005. La părbușirea podului au pus umărul și societățile de excavaj care în goana după nisipul fin care să le aducă îmbogâțirea peste noapte au săpat până aproape de pilonii podului.

Lucrările vor demara în 2012 și vor dura un an și jumătate.Soluţiile tehnice adoptate pentru acest proiect sunt în acord cu normele europene şi presupun execuţia unor ample lucrări, precum: reabilitarea infrastructurii şi a suprastructurii podului şi a viaductului existent; construirea de noi viaducte pentru eliminarea terasamentelor înalte; racordarea traseului noii linii la linia existentă; amenajarea unui punct de oprire în linie curentă; apărări de maluri în albia râului Argeş pe toată zona podului şi de protecţie a pilelor; instalaţii de semnalizare feroviară şi de siguranţă a circulaţiei cât și instalaţii de telecomunicaţii.

Lucrările de modernizare vor fi realizate la noul pod vechi de 18 ani  È™i situat în aval de podul dărâmat, la circa 35 de metri.

Cele 400 de tone de fier de la vechiul pod vor vi vândute la REMAT. Linia de cale ferată Bucureşti – Giurgiu face parte din Coridorul de transport IX Pan european.

Dacă oficialii statului se vor ține de planificare și vor da în folosință podul la jumătatea anului 2013 rămâne de văzut.


Sursa: exclusivnews.ro
"Acolo unde toti gandesc la fel, nimeni nu gandeste prea mult."
"Cea mai mare glorie nu o dobandesti atunci cand nu esti doborat niciodata, ci atunci cand te ridici dupa fiecare cazatura."
memorat
24 Octombrie 2011, 00:52:25
Răspuns #167

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
74 de milioane de EURO include si comisioanele "GUVERNANTILOR?!"
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
23 Noiembrie 2011, 13:21:25
Răspuns #168

Shinkasen

  • Mesaje postate: 45
O nouă modificare de tarife la CFR. Vezi aici dacă biletul la trenul tău este mai scump sau mai ieftin


După ce, la mijlocul lunii august, au suferit o majorare-şoc de 18%, tarifele practicate de CFR Călători vor suferi o nouă ajustare începând cu data de 11 decembrie

De la 11 decembrie, când intră în vigoare noul Mers al Trenurilor, tarifele pentru călătoria pe calea ferată vor suferi modificări. Spre deosebire de luna august, acum nu vor mai fi numai majorări de tarife ci, în multe cazuri, ele vor scădea semnificativ.

Începând cu data menţionată, acceleratele şi rapidele devin istorie, ele urmând a fi înlocuite de noile trenuri Interregio. "Tariful la Interregio va fi între cele actuale de accelerat şi rapid. Mai exact, el va fi cu 12% mai mare decât cel practicat la accelerat şi cu 22% mai mic decât cel de la rapid", a declarat pentru Capital directorul comercial al CFR Călători, Cintia Chinde.
 
Cu alte cuvinte, după cum ţi-e norocul: dacă acum utilizezi un tren rapid, după 11 decembrie va fi mai ieftin, iar în cazul în care trenul cu care te deplasezi este accelerat, vei scoate mai mulţi bani din buzunar.

Cu Interregio la tarif de personal

Marii câştigători ai noului sistem de tarifare sunt însă cei care în mod curent se deplasează cu trenul pe mai multe secţii de circulaţie unde CFR Călători nu poate asigura, din cauza stării proaste a infrastructurii, o viteză medie de cel puţin 45 km pe oră.

Pe aceste trasee, toate trenurile vor fi tarifate ca Regio, adică actualul personal, chiar dacă garnitura vine de la Bucureşti, de exemplu. Bunăoară, trenul Bucureşti – Sighetu Marmaţiei va circula ca Interregio până la Salva, iar de la Salva la Sighet, ca Regio. Astfel, o călătorie de la Bucureşti la Sighetu Marmaţiei, la clasa a doua, va costa 90 de lei, faţă de 95 de lei în momentul de faţă.
Alte secţii pe care se va aplica acelaşi principiu sunt Vereşti – Botoşani, Salva – Ilva Mică, Deda – Târgu Mureş şi Bacău – Bicaz.

Şi călătoria Bucureşti – Botoşani va fi mai ieftină – 83 de lei, în loc de 98,4 lei în prezent. Drumul până la Târgu Mureş va fi însă mai scump – 75 de lei, comparativ cu 71,7 lei în prezent.

De menţionat că de reduceri semnificative vor avea parte bucureştenii care călătoresc pe Valea Prahovei, având în vedere că, acum, cele mai multe trenuri au rang de rapid. Tarifele la Regio (actualul personal) şi Intercity rămân neschimbate. O altă noutate este aşa-numitul "procent de fidelitate" care va fi oferit celor care schimbă mai multe trenuri în cursul aceleiaşi zile. Reducerea este de 10% la schimbarea a două trenuri, de 15% la trei garnituri şi de 20% la patru trenuri.

RelaÅ£ia                                          Tarif actual            Tarif viitor
BucureÅŸti – Sighetu MarmaÅ£iei            95                       90
BucureÅŸti – BotoÅŸani                        98,4                      83
BucureÅŸti – Târgu MureÅŸ                  71,7                      75
Bacău – Bicaz                                  33,5                     15,1
Jibou – Zalău                                   11,8                     7,7

* Tarifele au fost calculate ţinând cont de trenurile de rang superior care circulă pe aceste relaţii


sursa: capital.ro


Tin sa mentionez ca pe ruta Deda - Targu Mures, Acceleratul de Bucuresti, circula ca personal, si oare de ce costa mai mult? sau poate nu o sa mai circule ca personal si nu o sa mai miros tot felu de persoane care miros care mai de care mai urat (in general, mai ales vara cand vin de pe la diverse treburi) sau mai sunt aceia care nu sunt civilizati (care fac mirezie,  infunda closetele, strica usiile, au obsesia sa traga de ceva pana se rupe si lista continua). Iar despre viteza, sunt atatea locuri in care trenul circula cu maxim 30 la ora, oare se va reduce tariful pentru acele trenuri care mai sunt pana la 11 Decembrie, Accelerat sau Rapid? si fara sa opreasca in toate statiile sa preia toti nesimtiti, imaginati-va daca ajung vagoane noi care circula pe rapide, la ora actuala, pe niste trenuri tip personal, o sa le distruga.

later edit: daca n-ar circula ca personal de la Deda pana la Tg Mures, biletul ar costa cu 12 lei mai mult decat pretul actual, ceva similar cu bijnitari de la coltu blocului care vor sa te pacaleasca cumva
"Acolo unde toti gandesc la fel, nimeni nu gandeste prea mult."
"Cea mai mare glorie nu o dobandesti atunci cand nu esti doborat niciodata, ci atunci cand te ridici dupa fiecare cazatura."
memorat
24 Noiembrie 2011, 13:43:23
Răspuns #169

Shinkasen

  • Mesaje postate: 45
A aparut noul Mers al Trenuriilor, momentan este sub forma de ciorna si sunt numai trenuriile internationale si cele interregio:

DOWNLOAD



[pdf]http://www.portal.ro-trans.info/wp-content/uploads/2011/11/Mersul-trenurilor-Internationale-cu-trecere-prin-Romania-in-2012.pdf[/pdf]
[pdf]http://www.portal.ro-trans.info/wp-content/uploads/2011/11/Mersul-trenurilor-InterRegio-in-2012.pdf[/pdf]
"Acolo unde toti gandesc la fel, nimeni nu gandeste prea mult."
"Cea mai mare glorie nu o dobandesti atunci cand nu esti doborat niciodata, ci atunci cand te ridici dupa fiecare cazatura."
memorat
11 Ianuarie 2012, 18:59:51
Răspuns #170

Esemina

  • Vizitator
CFR Calatori va concedia peste 1.100 de angajati, va inchide sectii de circulatie si va scoate din uz 250 de vagoane


CFR Calatori va concedia in acest an peste 1.100 de angajati, in dorinta de a reduce cheltuielile si a trece pe profit, conform unei notificari de concedieri colective remisa sindicatelor din domeniu. Numarul exact al muncitorilor care vor fi disponibilizati este de 1.143 de persoane.
Potrivit CFR Calatori, ca urmare a masurilor de reorganizare structurala a actualelor Regionale si a centrelor comerciale, numarul salariatilor va fi redus cu 1.050 la CFR Calatori si 93 de persoane la companiile Voiaj CFR si CFR Gevaro.
Salariatii disponibilizati vor primi sase salarii compensatorii, potrivit legii.
Restructurare si la nivel de operatiuni
Reorganizarea companiei nu vizeaza doar angajatii, ci si activitatile acesteia. Prin urmare, CFR Calatori intentioneaza sa inchida 23 de sectii de circulatie, cele mai scumpe sectii, cele care inregistreaza cel mai mare cost de pasager/kilometru.
Astfel,cele mai importante sectii care urmeaza sa fie inchise sunt: Bucuresti – Oltenita (79 km), Giurgiu – Gradistea (42 km), Ploiesti Sud – Targoviste (52 km), Simeria – Hunedoara (16 km), Timisoara – Radna (68 km), Gura Humorului – Darmanesti (53 km) si Faurei – Tecuci (92 km).
In plus, CFR Calatori va retrage din circulatie, in primul trimestru al anului, 250 de vagoane, cu o vechime de peste 40 de ani.
Aceste vagoane urmeaza sa fie vandute, proces in urma caruia CFR ar putea obtine circa 1,75 milioane euro.


SURSA:http://www.econtext.ro
memorat
17 Ianuarie 2012, 00:12:50
Răspuns #171

Esemina

  • Vizitator
O companie românească, pregătită să vândă vagoane de zeci de milioane de euro în Brazilia

Compania milionarului arădean Valer Blidar are nevoie de o scrisoare de garanţie bancară de 32 de milioane de euro, contravaloarea avansului pe care un gigant brazilian i-l va acorda dacă va câştiga o licitaţie pentru livrarea de vagoane în Brazilia.


Compania milionarului arădean Valer Blidar are nevoie de o scrisoare de garanţie bancară de 32 de milioane de euro, contravaloarea avansului pe care un gigant brazilian i-l va acorda dacă va câştiga o licitaţie pentru livrarea de vagoane în Brazilia.

O companie românească, pregătită să vândă vagoane de zeci de milioane de euro în Brazilia
Şoseaua care leagă Autostrada Bucureşti-Piteşti de centrul Capitalei se face. Primăria a bătut Sema Parc
Aeroportul Băneasa devine "business". Cursele low-cost se mută pe Otopeni, biletele se scumpesc

 
Astra Vagoane Călători Arad participă la o licitaţie internaţională organizată de gigantul brazilian Vale pentru furnizarea de vagoane, al cărei rezultat va fi cunoscut într-o săptămână, potrivit preşedintelui societăţii, Valer Blidar.
Companiei româneşti i s-a cerut să prezinte o scrisoare de garanţie bancară în valoare de 31,8 milioane de euro, care ar reprezenta contravaloarea unui avans dat de Vale pentru achiziţia de vagoane, în cazul în care Astra va fi câştigătoarea licitaţiei. Această valoare se va scădea din valoarea livrărilor efectuate, potrivit condiţiilor din contract. Valabilitatea scrisorii de garanţie este de doi ani şi opt luni de la data emiterii.
 
 
Blidar nu a dorit să ofere nicio informaţie suplimentară privind licitaţia, afirmând că “este prematur să facem tam-tam acum”.
Vale este un conglomerat brazilian cu sediul în Rio de Janeiro, care desfăşoară afaceri în minerit, energie, producţie de oţel şi logistică. Este cotată de revista Fortune între cele mai mari 500 de companii ale lumii.
Astra Vagoane Călători Arad este unul din cei mai mari producători de vagoane destinate transportului civil pe cale ferată. Patronul, Valer Blidar, deţine şi Banca Feroviară Română, al cărei scop declarat este să ofere finanţare companiilor locale din domeniu.

SURSA:http://www.money.ro/
memorat
17 Ianuarie 2012, 00:18:20
Răspuns #172

Esemina

  • Vizitator
Mersul Trenurilor online este disponibil şi în varianta pentru telefonul mobil

Mersul Trenurilor poate fi consultat on-line începând de luni şi în varianta pentru telefonul mobil, folosind adresa m.cfrcalatori.ro, unde este disponibilă aplicaţia pentru vizualizarea informaţiilor.

"Prin această aplicaţie se pot obţine informaţii despre Mersul Trenurilor într-un format adecvat pentru aparate mobile, cu un transfer mai mic de date, ceea ce duce implicit la o accesare mai rapidă a Mersului Trenurilor CFR Călători", se arată într-un comunicat al CFR Călători citat de MEDIAFAX.

Dacă utilizatorul doreşte să revină din această aplicaţie la site-ul CFR Călători, trebuie să utilizeze butonul "Desktop" poziţionat pe bara din josul paginii.

Aplicaţia m.cfrcalatori.ro poate fi accesată şi prin butonul "Mersul Trenurilor pentru mobil" de pe site-ul companiei.

SURSA:http://www.money.ro
memorat
17 Ianuarie 2012, 20:04:26
Răspuns #173

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
O companie românească, pregătită să vândă vagoane de zeci de milioane de euro în Brazilia

Compania milionarului arădean Valer Blidar are nevoie de o scrisoare de garanţie bancară de 32 de milioane de euro, contravaloarea avansului pe care un gigant brazilian i-l va acorda dacă va câştiga o licitaţie pentru livrarea de vagoane în Brazilia.


Compania milionarului arădean Valer Blidar are nevoie de o scrisoare de garanţie bancară de 32 de milioane de euro, contravaloarea avansului pe care un gigant brazilian i-l va acorda dacă va câştiga o licitaţie pentru livrarea de vagoane în Brazilia.

O companie românească, pregătită să vândă vagoane de zeci de milioane de euro în Brazilia
Şoseaua care leagă Autostrada Bucureşti-Piteşti de centrul Capitalei se face. Primăria a bătut Sema Parc
Aeroportul Băneasa devine "business". Cursele low-cost se mută pe Otopeni, biletele se scumpesc

 
Astra Vagoane Călători Arad participă la o licitaţie internaţională organizată de gigantul brazilian Vale pentru furnizarea de vagoane, al cărei rezultat va fi cunoscut într-o săptămână, potrivit preşedintelui societăţii, Valer Blidar.
Companiei româneşti i s-a cerut să prezinte o scrisoare de garanţie bancară în valoare de 31,8 milioane de euro, care ar reprezenta contravaloarea unui avans dat de Vale pentru achiziţia de vagoane, în cazul în care Astra va fi câştigătoarea licitaţiei. Această valoare se va scădea din valoarea livrărilor efectuate, potrivit condiţiilor din contract. Valabilitatea scrisorii de garanţie este de doi ani şi opt luni de la data emiterii.
 
 
Blidar nu a dorit să ofere nicio informaţie suplimentară privind licitaţia, afirmând că “este prematur să facem tam-tam acum”.
Vale este un conglomerat brazilian cu sediul în Rio de Janeiro, care desfăşoară afaceri în minerit, energie, producţie de oţel şi logistică. Este cotată de revista Fortune între cele mai mari 500 de companii ale lumii.
Astra Vagoane Călători Arad este unul din cei mai mari producători de vagoane destinate transportului civil pe cale ferată. Patronul, Valer Blidar, deţine şi Banca Feroviară Română, al cărei scop declarat este să ofere finanţare companiilor locale din domeniu.

SURSA:http://www.money.ro/
De ce se plange atata? Detine chiar dansul o banca.  :D ???
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
17 Ianuarie 2012, 20:14:16
Răspuns #174

Adrian1888

  • Vizitator
74 milioane euro costă refacerea podului de la Grădiștea


La șase ani de la prăbușire, podul de la Grădiștea va fi reparat cu fonduri de la UE și de la stat. Podul vechi de la Grădiştea s-a prăbuşit la data de 13 august 2005 din cauza inundațiilor puternice. De atunci, circulaţia feroviară spre Giurgiu şi, în continuare, spre Bulgaria, se derulează deviat, pe la Videle, cu un ocol de 58 de kilometri față de ruta clasică.



Oficialii din Miniserul Transporturilor au găsit în sfârșit bani pentru repararea podului. În prezent s-au aprobat indicatorii tehnico-economici urmând ca la finele lui 2011 contractul de contruire a podului să fie atribuit prin licitație deschisă.

”În luna iulie au fost aprobaţi indicatorii tehnico-economici, precum şi revizuirea studiului de fezabilitate şi a soluţiei tehnice pentru lucrările de reabilitare a podului de cale ferată situat pe linia de cale ferată Bucureşti – Giurgiu, între staţiile Vidra şi Grădiştea. Atribuirea contractului pentru execuţia lucrărilor se va face în urma unei licitaţii deschise, iar contractul se preconizează a fi încheiat până la sfârşitul acestui an, astfel încât execuţia lucrărilor să înceapă în anul 2012. Valoarea totală a investiţiei este de aproximativ 59 mil. euro (fără TVA), iar sursa de finanţate va fi asigurată, în urma acordului stabilit cu Comisia Europeană, din fonduri POS-T şi de la Bugetul de Stat”, a declarat pentru exclusivNEWS.ro, Oana Brânzan, șeful biroului de presă al CFR.

Vechi de peste 100 de ani si refacut in 1920, dupa ce in 1916 fusese distrus de bombardamentele germane, podul feroviar de la Gradistea a fost victima viiturii din 2005. La părbușirea podului au pus umărul și societățile de excavaj care în goana după nisipul fin care să le aducă îmbogâțirea peste noapte au săpat până aproape de pilonii podului.

Lucrările vor demara în 2012 și vor dura un an și jumătate.Soluţiile tehnice adoptate pentru acest proiect sunt în acord cu normele europene şi presupun execuţia unor ample lucrări, precum: reabilitarea infrastructurii şi a suprastructurii podului şi a viaductului existent; construirea de noi viaducte pentru eliminarea terasamentelor înalte; racordarea traseului noii linii la linia existentă; amenajarea unui punct de oprire în linie curentă; apărări de maluri în albia râului Argeş pe toată zona podului şi de protecţie a pilelor; instalaţii de semnalizare feroviară şi de siguranţă a circulaţiei cât și instalaţii de telecomunicaţii.

Lucrările de modernizare vor fi realizate la noul pod vechi de 18 ani  È™i situat în aval de podul dărâmat, la circa 35 de metri.

Cele 400 de tone de fier de la vechiul pod vor vi vândute la REMAT. Linia de cale ferată Bucureşti – Giurgiu face parte din Coridorul de transport IX Pan european.

Dacă oficialii statului se vor ține de planificare și vor da în folosință podul la jumătatea anului 2013 rămâne de văzut.


Sursa: exclusivnews.ro
Podul acela asa a stat timp de 6 ani :| ?
Si inspre destintie, unde se trecea pe podul acela,  trenurile au un traseu mai lung sau mai scurt ?
memorat
12 Martie 2012, 19:55:13
Răspuns #175

Esemina

  • Vizitator
Intarzierile cumulate ale trenurilor in 2010: Romania - 5 ani si 3 luni, Japonia - 36 de secunde

Compania Nationala CFR Calatori va primi de la Guvern o stergere a datoriei acumulata in ultimii ani, prin conversia in actiuni. Iata cateva date despre CFR:
Guvernul va anula datoriile CFR SA de la finele anului trecut catre buget, in suma de 3,99 miliarde lei (aproximativ 917 milioane euro) prin conversia in actiuni, care vor fi preluate de Ministerul Transporturilor ca unic actionar.
Stergerea datoriilor va fi efectuata prin derogare de la legislatia actuala care reglementeaza datoria publica, releva un proiect de ordonanta de urgenta.
La 31 decembrie 2011, compania prelimina datorii catre bugete si Fondul de risc de 3,99 miliarde lei, din care 2,06 miliarde lei reprezinta penalitati si majorari pentru neplata sau plata cu intarziere.
CFR SA se afla pe lista companiilor monitorizate de Fondul Monetar International, iar neadoptarea acestei masuri in regim de urgenta ar impiedica indeplinirea obiectivelor stabilite in acordul cu institutia financiara internationala, se mentioneaza in proiect.
Date despre CFR Calatori
Potrivit unui raspuns al Companiei CFR Calatori, la solicitarea StirileProTV.ro, pe parcursul anului 2010, trenurile au avut intarzieri medii de 5 minute.
Indicatorul utilizat pentru evaluarea parcursului trenurilor este „tren/km”. Intarzierea medie a unui tren la 100 km parcursi a fost de aproximativ 3 minute.
In fiecare zi au fost puse in circulatie 1.534 de trenuri, fiecare din­tre acestea inregistrand un timp mediu de intarziere de pana la 5 minute, adica 7.670 de minute/zi. In 2010 trenurile de calatori au in­tar­ziat 46.659 de ore, adica 1.944 de zile, ceea ce inseamna 5,3 ani.
Pentru toate caile ferate din lume, insa, Japonia poate fi considerata "modelul suprem" in materie de management si eficienta. Potrivit raportului pe 2010 al Central Japan Railway Company, intarzierile totale cumulate pe anul respectiv ale celebrelor trenuri Shinkansen au fost de circa 36 de secunde.
Intarzierea medie acceptata in cazul japonezilor este de 0,5 minute pe tren, pe parcursul unui an, potrivit datelor oficiale.
memorat
23 Martie 2012, 04:59:28
Răspuns #176

Esemina

  • Vizitator
Trenurile vor circula din nou între Gara de Nord şi Aeroportul Otopeni, de probă

Trenurile Regio “Henri Coandă Expres” își vor relua din 23 martie circulația pe ruta București Nord – P.O. Aeroport h – Balotești și retur, a anunţat CFR Călători..

Potrivit companiei, circulația acestor trenuri a fost sistată din cauza condițiilor meteo nefavorabile din această iarnă, dar și a utilizării foarte scăzute.

"În contextul transferului activității companiilor de zbor low -cost de la Aeroportul Internațional Aurel Vlaicu (București Băneasa) la Aeroportul Internaţional Henri Coandă (Otopeni), acest tip de transport suburban - tren+auto va fi reluat experimental, pentru aproximativ două luni, pentru a se a putea face o evaluare a pieței pe această rută. În funcție de nivelul de trafic, se va lua o decize finală asupra menținerii în circulație a trenurilor Henri Coandă Expres", arată CFR Călători.

La fiecare oră din intervalul orar 6.25–21.24, trenurile vor asigura legături corelate cu activitatea traficului aerian din Aeroportul Internaţional Henri Coandă (Otopeni).

Microbuzele pentru transferul pasagerilor dintre terminalele de plecare/sosire ale aeroportului şi Punctul de Oprire Aeroport haltă (locul/staţia unde opresc trenurile), circulă într-un grafic orar adaptat cu mersul trenurilor. Îmbarcarea în microbuzele de transfer se realizează de pe estacada de la etajul 1, zona de sosiri internaţionale, unde se află şi casa de bilete.

Un bilet costă 8,10 lei, iar un abonament lunar 136 de lei (tarifele includ și transferul cu microbuzul). Biletele se pot procura de la toate casele de bilete din staţiile şi agenţiile de voiaj CFR, inclusiv de la casa de bilete deschisă în incinta Aeroportului Internaţional Henri Coandă.

Pasagerii sunt rugaţi ca înainte de efectuarea călătoriei să solicite la staţiile şi agenţiile de voiaj CFR informaţii privind rutele şi orariile trenurilor, la telefon 0219521 sau să acceseze site-ul www.cfrcalatori.ro.

SURSA:www.adevarul.ro
memorat
03 Aprilie 2012, 16:10:47
Răspuns #177

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
Datoriile CFR SA, de peste 900 de milioane de euro, anulate de Guvern


Datoriile înregistrate de CFR SA, la sfârșitul anului trecut, în valoare de 917 milioane de euro, au fost anulate de către Guvern prin conversia în acțiuni.

Datoriile înregistrate de CFR SA la finele anului trecut către bugetul consolidat şi fondul de risc, de 3,99 miliarde lei (aproximativ 917 milioane euro), vor fi anulate prin conversia în acţiuni. Ordonanţa de urgenţă care prevede această operaţiunea fost aprobată marţi de Executiv.

La 31 decembrie 2011, compania prelimina datorii către bugete şi Fondul de risc de 3,99 miliarde lei, din care 2,06 miliarde lei reprezintă penalităţi şi majorări pentru neplată sau plata cu întârziere.

Având în vedere că CFR SA este singura companie din România care administrează infrastructura feroviară, Guvernul consideră că acordarea unui sprijin financiar nu reprezintă ajutor de stat.


URL-ul scurt: http://www.dcnews.ro/?p=172132
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
09 Aprilie 2012, 15:32:39
Răspuns #178

flayy27

  • Impreuna vom fi mai puternici
  • Mesaje postate: 1833
  • Gen: Bărbat
  • Eu cu mine!
Suplimentări de trenuri, de sărbători.
De joi, 12 aprilie, CFR modifică programul trenurilor timp de 5 zile, venind în întâmpinarea călătorilor care îşi vizitează familiile sau merg în excursii în zilele libere de Paşte.

Vor fi introduse 10 trenuri în plus, două vor avea traseu prelungit, iar trenurile InterRegio vor avea vagoane cuşetă adiţionale.

Modificările programului trenurilor, între 12 şi 17 aprilie:

Pe 14 aprilie 2012:

• trenul IC 553 București Nord (plecare 17.00) – Suceava (sosire 23.32).

• trenul IC 552 Suceava (plecare 05.00) –București Nord (sosire 11.38).

• trenul IC 562 Iași (plecare 05.00) – Mărășești (sosire 07.48).

• trenul IC 563 Mărășești (plecare 20.39) – Iași (sosire 23.30).

În zilele de 12 și 16 aprilie:

• trenul IR 1827 Caracal (plecare 07.25) – Târgu Jiu (sosire 09.43/plecare 09.45 ) își va prelungi circulația până la Petroșani (sosire 10.58).

• trenul IR 1828 Târgu Jiu (sosire 13.58/plecare 14.02) – Caracal (sosire 16.15 ) își va prelungi circulația, având stația de plecare din Petroșani (ora 12.45).

• trenul IR 1859 Iași (plecare 07.55) –Vatra Dornei Băi Hc (sosire 12.11).

• trenul IR 1858 Vatra Dornei Bai Hc (plecare 16.24) – Iași (sosire20.46).

În zilele de 12, 16 și 17 aprilie:

• trenul IR 1573 București Nord (plecare 12.30) – Galați (sosire 16.51).

• trenul IR 1574 Galați (plecare 18.10) – București Nord (sosire 22.27).

• trenul IR 1736 Cluj Napoca (plecare 07.13) – Râmnicu Vâlcea (sosire 13.22).

• trenul IR 1737 Râmnicu Vâlcea (plecare 15.18) –Cluj Napoca (sosire 20.52).

Cele mai utilizate rute de plecare din Capitală, pentru care se vor adăuga vagoane trenurilor, sunt pentru destinaţiile: Craiova, Braşov, Bicaz, Botoşani, Iaşi, Timişoara, Baia Mare, Arad, Suceava, Vatra Dornei, Oradea, Cluj Napoca, Deva, Târgu Mureş, Sighetu Marmaţiei, Suceava, Piatra Neamţ, Bacău, Iaşi, Galaţi, Constanţa
b365.realitatea.net
Cu respect si admiratie.
memorat
24 Aprilie 2012, 01:58:02
Răspuns #179

Shinkasen

  • Mesaje postate: 45
Cât întârzie trenurile din cauza furturilor de pe calea ferată


Trenurile care circulă pe rutele Bucureşti - Constanţa (şi retur), Bucureşti - Braşov (şi retur) şi Bucureşti - Timişoara (şi retur) au întârzieri cuprinse între 20 și 60 de minute, în urma „acţiunilor de sustragere a unor componente din sistemul de dirijare a traficului”, se arată într-un comunicat remis de Compania Națională de Căi Ferate ”CFR” SA. În week-end, au fost săvârșite furturi în apropierea stațiilor Dor Mărunt, Băneasa, Sărulești și pe relații Grădinari - Vadu Lat şi Timişu de Jos – Dârste, după cum au anunțat reprezentanții Poliției Transport Feroviar.
În momentul de față se lucrează la înlocuirea componentelor sustrase și remedierea defecțiunilor. „Lucrările de reparaţii la infrastructura feroviară şi de înlocuire a elementelor sustrase se vor desfăşura şi în perioada următoare, astfel încât circulaţia trenurilor să se desfăşoare în condiţii de siguranţă", se mai arată în comunicat.
În prezent, firmele care colectează materiale provenite din rețeaua de transport feroviar sunt amendate cu sume cuprinse între 20.000 de lei și 40.000 de lei și obligate la plata unor despăgubiri care să acopere valoarea componentelor sustrase și a manoperei.

sursa: Yahoo News
"Acolo unde toti gandesc la fel, nimeni nu gandeste prea mult."
"Cea mai mare glorie nu o dobandesti atunci cand nu esti doborat niciodata, ci atunci cand te ridici dupa fiecare cazatura."
memorat