10 Decembrie 2024, 02:09:50

Autor Subiect: Ramele electrice Z - discutii diverse  (Citit de 8395 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

03 Octombrie 2008, 21:31:50

Stakee

  • Vizitator
Clasa 58 (Z6100, Z6300)


RAMA ELECTRICÄ‚ SERIA 58



1.   Descriere ÅŸi funcÅ£ionare
1.1.   Generalităţi
Rama electrică de călători Z6100 este importată din FRANŢA şi adaptată pentru circulaţia pe infrastructura feroviară română, fiind dotată cu instalaţie de măsurare şi înregistrare a vitezei IVMS cu INDUSI şi DSV şi instalaţie radiotelefon. Caracteristicile tehnice sunt prezentate în Anexa 1.
2.   Caracteristici generale
Rama electrică se compune dintr-un vagon motor cu post de conducere, un vagon remorcă intercalat şi un vagon de capăt cu post conducere. Rama poate fi cuplată în comandă multiplă cu încă una sau două rame pentru a forma un tren. Aparatul de cuplare semiautomată este de tip Scharfenberg.
Rama este alimentată în curent alternativ monofazat, 50Hz., prin linia de tensiune nominală 25 KV a reÅ£elei de cale ferată electrificată. Vagonul motor are un boghiu purtător, în faţă ÅŸi un boghiu motor  în spate, pe care este montat complet suspendat, motorul de tracÅ£iune ce antrenează cele două osii ale acestui boghiu.
La capete rama este prevăzută cu tampoane de şoc, iar vagoanele sunt legate între ele prin bare de cuplare elastice.
Fiecare vagon are 3 uşi metalice pe fiecare parte a căror închidere se face automat, iar deschiderea manual. Fiecare vagon este dotat cu toaletă.
2.1CARACTERISTICI TEHNICE PRINCIPALE SI PERFORMANTE

1. Dimensiuni de gabarit
-   lungimea peste cuplele automate    74,450 m
-   lăţime maxima vagon motor       2995 mm
-   Ã®nălÅ£ime acoperiÅŸ          3300 mm
-   Ã®nălÅ£ime cu pantograf coborât       4280 mm
-   Ã®nălÅ£ime podea interioară       900 mm (950 mm deasupra boghiurilor)
-   ecartament             1435 mm
-   raza minima de înscriere in curba    120 m

2. Caracteristici generale
-   masa ramei fără călători      113 t
-   masa vagonului motor          53 t
-   masa vagonului remorca intercalat    28,5 t
-   masa vagonului remorca de capăt    31,5 t
-   nr. maxim de calatori (4 căl/m2)   370
-   nr. de locuri pe scaune          200
-   Toalete               4
-   viteza maxima             120 Km/h
-   tensiunea de alimentare
o   nominala             25 KV
o   minima             19 KV
o   maxima             27,5 KV

3. Boghiu motor
-   ampatament             2200 mm
-   diametrul rotii noi          1050 mm
-   profil de rulare             UIC 510-2  sau STAS 112/3-90
-   raport angrenaj             58/20=2,9

4. Boghiu purtător
-   ampatament             1680 mm
-   diametrul rotii noi          800 mm
-   profil de rulare             UIC 510-2  sau STAS 112/3-90

5. Instalaţia pneumatica
-   compresor principal Chabay tip 242 FRA
o   debit             1370 l/min
o   turaÅ£ie             1250 rot/min
o   presiune             8 bar
-   compresor auxiliar JM tip CF 90
o   debit             77,5 l/min
o   turaÅ£ie             1250 rot/min
o   presiune             7 bar
-  suspensie pneumatica

6. Motor electric de tracÅ£iune  tip GRLM 792 a
-   tensiunea nominala:         850 V (continuu) / 850V (uniorar)
-   curent nominal:             780 A (continuu)/860 A (uniorar)
-   putere nominala:          615 KW (continuu)  /  674 KW (uniorar)
-   turaÅ£ie nominala:          777 rot/min  /  776 rot/min
-   turaÅ£ie maxima:             1865 rot/min
-   supraturare:             2250 rot/min
-   clasa de izolaÅ£ie           F
-   debit aer ventilaÅ£ie  (la V max.)    120 m³/min
-   masa                4,4 t

7. Transformator principal monofazat
-   FrecvenÅ£a               50 Hz
-   Putere nominala            850 KVA
   Din care:              760 KVA –pentru tracÅ£iune
                       25 KVA – servicii auxiliare
                       65 KVA – încălzire salon călători


3.   Boghiul motor
Boghiul motor are un singur motor de tracţiune, complet suspendat, acţionând cele două osii printr-un ansamblu de angrenare. Transmisia mişcării care asigură ghidajul lateral al osiilor este de tip cardan cu arbore în cruce. Rama boghiului este aşezată pe arcuri mixte oţel-cauciuc. Ghidajul longitudinal între osii şi ramă este asigurat de două bielete. Ansamblul angrenaj cuprinde 2 roţi dinţate intermediare şi pinionul motor şi este montat într-o cutie de transmisie fixată pe ramă.
Cutia se sprijină pe boghiu prin intermediul arcurilor mixte otel cauciuc ce permit rotaţia boghiului.. Mişcarea longitudinală cutie-boghiu este realizată de bare de tracţiune joase care se fixează de carcasa motorului. Pe boghiu sunt două contacte de osie amplasate pe aceeaşi parte, opusă angrenajului cutiei de transmisie.
Instalatia de frana pe boghiu are un cilindru de frana pe fiecare roata care actioneaza direct portsabotul cu 2 saboti de frana pe fiecare in parte. Franarea este unilaterala.

4.   Boghiul purtător
Boghiul purtător al vagonului motor ÅŸi ale remorcilor se compune din rama boghiului, 2 traverse articulate la extremităţi ÅŸi traversa centrala. Pe traversa centrala sunt fixate patinele de sprijin laterale ale cutiei ÅŸi  arcul  mixt metal cauciuc al pivotului central cutie-boghiu. Rama boghiului se sprijină pe osiile montate prin arcuri elicoidale. Boghiul are roÅ£i monobloc. Traversa dansanta a boghiului este fixata sub sasiul vagonului prin intermediul suspensiei pneumatice secundare si se sprijina pe traversa centrala a boghiului prin patinele laterale si pivotul central. Prin urmare suspensia secundara este pe perna de aer.
Instalatia de frana pe boghiu are un cilindru de frana pe fiecare roata care actioneaza direct portsabotul cu 2 saboti de frana pe fiecare in parte. Franarea este unilaterala.

Frâna
Dispozitivul de frânare automată are în componenţă două sisteme, reglabile la frânare şi defrânare, acţionând pe ansamblul ramei, cu frânare cu încărcare continuă pe boghiurile purtătoare:
•   Frâna electro-pneumatică cu 2 conducte
•   Frâna pneumatică clasică, utilizată în cazul defectării frânei electro-pneumatice.
Rama are deasemenea şi frână de mână amplasată în ambele cabine de conducere .
5.   InstalaÅ£ia pneumatică
Instalaţia pneumatică este alimentată de un compresor principal amplasat sub cutia vagonului motor. Acesta alimentează 2 rezervoare principale de 160 l, respectiv 250 l care la rândul lor alimentează cu aer conducta principală. Pentru ridicarea pantografului, la prima pornire, există un compresor auxiliar, alimentat de la bateria de acumulatoare. Acest compresor este amplasat în cabina de conducere din vagonul motor.
6.   InstalaÅ£ia electrică
6.1.   Circuite principale
Rama este echipată cu un motor  de tracÅ£iune, de curent continuu , alimentat cu tensiune redresată, reglabilă, prin intermediul unui ansamblu transformator-redresor, graduator. Pornirea ÅŸi accelerarea se fac prin creÅŸterea tensiunii de alimentare a motorului de tracÅ£iune, pe caracteristici de tensiune, până la atingerea tensiunii nominale ÅŸi în continuare, prin slăbire de câmp până la viteza maximă. Sunt 22 caracteristici de tensiune ÅŸi trei de slăbire de câmp.
Aparatajul electric al vagonului motor este amplasat într-un compartiment de aparate situat în spatele vagonului, deasupra boghiului motor şi pe acoperiş, sub şasiu şi în cabina de conducere. Accesul nu este permis în funcţionare, decât după izolarea ramei de la reţeaua electrificată, prin deconectarea disjunctorului, coborârea pantografului şi punerea circuiului la masă prin închiderea separatorului de protecţie.
Protecţii circuit de tracţiune:
•   Releu de supracurent înfăşurare primară transformator
•   Releu de supracurent circuit alimentare redresor
•   Releu protecÅ£ie punere la masă
•   ProtecÅ£ii RC la supratensiuni pe redresor si motor
Pantograful
Curentul este captat de la linia catenară printr-un singur pantograf cu comandă electropneumatică.
La acesta s-a înlocuit patina originală şi s-a adaptat patina de la LE 5100 KW.
Disjunctorul
Ansamblul circuitelor principale este protejat de un disjunctor de tip DBTF, cu comandă electro-pneumatică.
Transformatorul
Este de tip Merlin-Gerin şi este amplasat în vagonul motor în compartimentul situat deasupra boghiului motor. Are următoarele înfăşurări:
•   Infăşurarea principală de înaltă tensiune
•   ÃŽnfăşurarea secundară de tracÅ£iune
•   Două înfăşurări secundare, una de 1500 V pentru alimentarea circuitelor de încălzire ÅŸi cealaltă de 220 V, pentru alimentarea circuitelor auxiliare.
Puterea aparentă în înfăşurarea secundară de tracţiune, la 25 KV, este de 1000KVA.
Transformatorul este montat în cuvă şi răcit cu ulei prin circulatie naturala.
Puntea redresoare
Redresorul este montat pe acoperişul vagonului motor şi răcit prin ventilaţie naturală.
Este un redresor semicomandat.
Motorul de tracţiune
Este de tip GRLM 792 a, alimentat în curent ondulat, cu excitaţie serie, 6 poli, compensate cu autoventilaţie. Aerul de ventilaţie este filtrat. Pentru circulaţia pe traseele cu declivitte s-a montat un ventilator suplimentar care asigură o răcire suplimentară, forţată.
Slăbirea de câmp se face de o punte semicomandata suplimentar.


Inversorul de sens
Inversorul de sens de mers este electropneumatic.

Antipatinajul
Protecţia la patinaj se face printr-un dispozitiv cu relee . Acesta măsoară în permanenţă viteza pe roţi prin traductoare magnetice de tip 6002 şi 6004. Un traductor tip 6002 este montat pe o roată a angrenajului boghiului motor (osia 3), iar pe boghiul purtător, pe un capăt de osie, este montat un traductor 6004 ca măsură de referinţă. Aceste măsurări permanente ale turaţiei sunt utilizate pentru:
•   Detectare patinare
•   Detectare praguri viteză
•   Detectare supraturaÅ£ie motor

6.2.   Circuite auxiliare
A)   Circuite auxiliare la 1500V c.a. cuprind rezistenÅ£ele de încălzire  în compartimentul de călători ÅŸi cabinele de conducere
B)   Circuitele auxiliare la 220V c.a. pentru alimentarea motorului compresorului principal, primarul transformatorului de încărcare baterii de acumulatori, a instalaÅ£iei de iluminat, sonorizare ,motoare ventilaÅ£ie forÅ£ată, ventilaÅ£ie saloane călători ÅŸi frigider.
C)   Circuitele de joasă tensiune 72 V c.c. cuprind circuitele de comandă ÅŸi semnalizare, aparatajul frânei electro-pneumatice, alimentarea compresorului auxiliar, circuitele de închidere uÅŸi, iluminat de siguranţă ÅŸi semnalizare exterioară.
Încălzire
Încălzirea compartimentelor de călători şi a cabinelor de conducere se face cu rezistenţe electrice amplasate sub scaune. Cabinele de conducere sunt dotate, în plus, cu rezistenţe electrice de încălzire la picioarele mecanicului.
Iluminatul interior
Iluminatul interior de serviciu este dispus pe axa tavanului şi se face cu corpuri de iluminat cu tuburi fluorescente (2 tuburi în fiecare corp). Iluminatul de avarie este alimentat de bateria de acumulatori şi în acest caz funcţionează jumătte din tuburile fluorescente pe toată axa tavanului.
Unitatea de comandă
Echipamentul de tracţiune este comandat printr-un dispozitiv electronic numit VITEZA IMPUSĂ care permite ramei să atingă şi să se menţină viteza fixată în prealabil de mecanic. Regulatorul electronic acţionează atât asupra regulatorului de comanda al motorului de tractiune cât şi asupra frânei electropneumatice.
 Mecanicul are la dispoziÅ£ie un comutator pentru stabilirea a trei trepte de acceleraÅ£ie, în funcÅ£ie de condiÅ£iile de aderenţă. Regulatorul funcÅ£ionează ÅŸi în comandă multiplă.
O comandă electrică clasică este prevăzută în cazul defectării dispozitivului VITEZA IMPUSĂ.
Dulapul electronic este format din:
                  -     panoul cu protectii
-     sertarul Alfa: alimenteaza circuitele electronice din dulapul electronic,
             
           
-   sertarul RGRM: comanda puntile de putere si de suntaj a automotoarelor.
-   sertarul cu releie: asigura o intrefata intre circuitele de comanda si cele de executie.
-   sertarul VI: dispozitivul de viteza impusa este destinat sa aduca si sa mentina vehicolul la o viteza prescrisa de conductor.
InstalaÅ£ia de măsurare ÅŸi înregistrare a vitezei IVMS cu  INDUSI ÅŸi DSV
Instalaţia IVMS realizează măsurarea şi înregistrarea vitezei de deplasare a ramei, a spaţiului, timpului şi a unor semnale binare, furnizarea informaţiilor limite de viteză, precum şi înregistrarea spaţiului parcurs.
În plus ea îndeplineşte şi funcţiile de siguranţă şi vigilenţă precum şi funcţia de control a vitezei în dependenţă cu indicaţiile semnalelor de cale şi datele iniţiale programate, producând frânarea de urgenţă în cazul în care mecanicul nu respectă semnificaţia lor.
În locul unei semnalizări pur punctiforme este realizată o supraveghere continuă după influenţările de 1000Hz şi 500 Hz, fapt care conduce la creşterea siguranţei circulaţiei.
Radiotelefon
Rama este echipată cu staţii radio în ambele posturi de conducere.
Instalaţia de sonorizare
Rama este echipată cu staţie de sonorizare în ambele posturi de conducere şi difuzoare în compartimentele de călători pentru informarea acestora asupra traseului parcurs, a staţiilor de oprire şi pentru a asigura o ambianţă şi confort în parcurs.
Frigider
   Rama este echipată cu frigider situat în postul I de conducere.
memorat
Advertisement

03 Octombrie 2008, 21:33:11
Răspuns #1

cortexedge

  • Mesaje postate: 35
  • Gen: Bărbat
    • http://youtube.com/cortexedge
Cateva capturi cu automotoarele electrice pe care le detin:
memorat
03 Octombrie 2008, 21:33:33
Răspuns #2

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
Am si eu o intrebare. Frantuzoicele circula si pe rute care ajung si in Bucuresti?? :?:
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
05 Ianuarie 2009, 22:54:27
Răspuns #3

Tibi

  • Mesaje postate: 979
  • Gen: Bărbat
  • Dubstep it's a religion!
    • Ro-Trans
Da ele circula .
Iar fcseby ne va prezenta o poza .
What most people think about most things is mostly wrong.
memorat
06 Ianuarie 2009, 06:52:06
Răspuns #4

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
Pe la ce ora ai captat-o ?
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
01 Aprilie 2010, 14:34:41
Răspuns #5

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
O "Frantuzoaica" in tara de origine inainte de a sosii in Romania. Observati in ce stare se afla!
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
26 Aprilie 2010, 09:56:45
Răspuns #6

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
Sistemul de prindere al vagoanelor trenului automotor electric X6300/6100.
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
18 Septembrie 2010, 00:17:24
Răspuns #7

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
Pe data de 16 Septembrie 2010 pe pereachea de trenuri P 8071/8072 & 8073/8074 & 8075/8076 & 8077/8078 a fost repartizata rama Z1013 (58-1013-0 + 58-1113-8 + 58-1213-6) iar pe A1535/1536 "vuvuzela" Z3002 (58-3002-1 + 58-3103-5 + 58-3202-7).

Sa le urmarim una langa alta garate la linia 11 si 12 Z3002, respectiv Z1013 in Gara Bucuresti Nord:
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
25 Septembrie 2010, 01:26:44
Răspuns #8

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
Ieri, 24 Sept. 2010 pe trenurile Bucuresti Nord - Pantelimon Sud - Bucuresti Obor si retur a circulat o rama Siemens Desiro (96-2056-8 + 96-2556-7).

Nu cunosc motivul exact pentru care s-a introdus Desiro, dar pe la ora 11:30 rama Z1013 nu era "parcata" pe ZENG in BC ci langa CANAL. In cele din urma la ora 12:00 a fost gara pe ZENG in BC odihnindu-se alaturi de Z3002 care este DEFECTA.

Problema este ca Depoul Basarab nu detine nici un mecanic specializat la Desiro, automotorul fiind condus de catre mecanicii Depoului Bucuresti Calatori. Un alt lucru straniu: 96-2056-8 + 96-2556-7 este repartizata pe trenurile de Aeroport...

In cateva ore perechea de trenuri P 8071/8072 & 8073/8074 & 8075/8076 & 8077/8078 va trebuii sa circule dar astazi nu va mai circula nici un DESIRO fiind repartizata rama Z3001 ce a circulat ieri spre Ploiesti cu A1535 si A1536.
Sa speram ca pana luni lucrurile vor fi puse la punct!!!
Sa fie clar: Z1013 este DEFECT; Z3002 este retrasa din circulatie; Z3001 este apta de traseu!!!
Depoul BC are nevoie URGENT de inca o rama Z.
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
26 Septembrie 2010, 22:06:40
Răspuns #9

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
Sa fie clar: Z1013 este DEFECT; Z3002 este retrasa din circulatie; Z3001 este apta de traseu!!!
Depoul BC are nevoie URGENT de inca o rama Z.
Sa vedem maine ce ramze Z vor circula pe:
- Personalele 8071/8072 & 8073/8074 & 8075/8076 & 8077/8078 Bucuresti Nord - Bucuresti Obor - Bucuresti Nord via Pantelimon
- A1535/1536 Bucuresti Nord - Ploiesti Sud - Ploiesti Vest - Bucuresti Nord.

Z3001 va putea circula pe oricare din trenurile enuntate mai sus, dar daca nu "apare" si al doilea automotor Z apt de traseu vom vedea Desiro din nou la traseu. Ar fi indicat ca Desiro sa circule pe A1535/1536 problema se pune cu fluxul de calatori, fiind nevoie de 2 rame Desiro pe accelerat.
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
27 Septembrie 2010, 09:27:40
Răspuns #10

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
Sa vedem maine ce ramze Z vor circula pe:
- Personalele 8071/8072 & 8073/8074 & 8075/8076 & 8077/8078 Bucuresti Nord - Bucuresti Obor - Bucuresti Nord via Pantelimon
- A1535/1536 Bucuresti Nord - Ploiesti Sud - Ploiesti Vest - Bucuresti Nord.

Z3001 va putea circula pe oricare din trenurile enuntate mai sus, dar daca nu "apare" si al doilea automotor Z apt de traseu vom vedea Desiro din nou la traseu. Ar fi indicat ca Desiro sa circule pe A1535/1536 problema se pune cu fluxul de calatori, fiind nevoie de 2 rame Desiro pe accelerat.

Pe personalele 8071/8072 & 8073/8074 & 8075/8076 & 8077/8078 Bucuresti Nord - Bucuresti Obor - Bucuresti Nord via Pantelimon este repartizata Z3001. Am plecat sa vad ce baga pe A1535/1536.

LAST EDIT: In urma cu cateva momente am primit un telefon: Z1013 va circula in acesta zi pe A1535/1536 catre Ploiesti.
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
27 Septembrie 2010, 15:14:55
Răspuns #11

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
Sa vedem maine ce ramze Z vor circula pe:
- Personalele 8071/8072 & 8073/8074 & 8075/8076 & 8077/8078 Bucuresti Nord - Bucuresti Obor - Bucuresti Nord via Pantelimon
- A1535/1536 Bucuresti Nord - Ploiesti Sud - Ploiesti Vest - Bucuresti Nord.

Z3001 va putea circula pe oricare din trenurile enuntate mai sus, dar daca nu "apare" si al doilea automotor Z apt de traseu vom vedea Desiro din nou la traseu. Ar fi indicat ca Desiro sa circule pe A1535/1536 problema se pune cu fluxul de calatori, fiind nevoie de 2 rame Desiro pe accelerat.

Pe personalele 8071/8072 & 8073/8074 & 8075/8076 & 8077/8078 Bucuresti Nord - Bucuresti Obor - Bucuresti Nord via Pantelimon este repartizata Z3001. Am plecat sa vad ce baga pe A1535/1536.

LAST EDIT: In urma cu cateva momente am primit un telefon: Z1013 va circula in acesta zi pe A1535/1536 catre Ploiesti.
P 8071/8072 & 8073/8074 & 8075/8076 & 8077/8078 Bucuresti Nord - Bucuresti Obor - Bucuresti Nord via Pantelimon -> Z3001, 27 Septembrie 2010.

Locatia fotografiei: Gara Bucuresti Nord.


Z3001 va ramane titulara pe "Trenul Personal DRAGONUL ROSU (Bucuresti Nord - Pantelimon Sud - Bucuresti Obor)" pana la noi ordine sau defectiuni.

Sa recapitulam: Z3001 pe trenurile personal spre "Dragonul Rosu" (P 8071/8072 & 8073/8074 & 8075/8076 & 8077/8078 Bucuresti Nord - Bucuresti Obor - Bucuresti Nord via Pantelimon) si Z1013 pe A1535/1536 Bucuresti Nord - Ploiesti Sud - Ploiesti Vest - Bucuresti Nord.
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
13 Octombrie 2010, 15:13:19
Răspuns #12

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
Z3001 alaturi de Z1013 in Gara Bucuresti Nord la liniile 11 si 12.

Z3001 se odihnea dupa ce facuse o cursa pana la Ploiesti si retur (1535/1536). Z1013 pregatindu-se sa faca ultimele 2 trenuri spre Bucuresti Obor si retur. (P 8077/8078).
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
11 Noiembrie 2010, 10:14:52
Răspuns #13

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
Z3001 + Z3002
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
11 Noiembrie 2010, 11:57:06
Răspuns #14

Silviu88

  • Vizitator
Nu inteleg de unde atata pasiune pentru vechiturile astea Iasmine ai innebunit!!!!!!!!!!!! Eu nu am fotografiat niciodata cazanele astea.
memorat
20 Iulie 2012, 10:42:27
Răspuns #15

Trainspotter Europe

  • Mesaje postate: 1131
Nu inteleg de unde atata pasiune pentru vechiturile astea Iasmine ai innebunit!!!!!!!!!!!! Eu nu am fotografiat niciodata cazanele astea.

Pasiunile nu se discuta, ele sunt ca si gusturile care de asemenea nu se discuta. :)
memorat
Advertisement