28 Martie 2024, 17:48:26

Autor Subiect: Transport Turistic în Municipiul Bucuresti (autobuze etajate) -> linia 361  (Citit de 27959 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

21 Iulie 2011, 20:03:43
Răspuns #20

mariustrs

  • Vizitator
memorat
23 Iulie 2011, 16:46:02
Răspuns #21

zofei.2006

  • Vizitator
Autobuzele sunt tinute in Autobaza Nordului .
memorat
23 Iulie 2011, 19:15:08
Răspuns #22

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
Autozule sunt tinute in Autobaza Nordului .
Au ajuns ajuns acolo de miercuri spre joi noaptea.
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
27 Iulie 2011, 15:47:20
Răspuns #23

Esemina

  • Vizitator
De luni, autobuze supraetajate pentru turism în centrul Bucureștiului


Șefii RATB au anunțat că vor copia modelul londonez al mijloacelor de transport pentru turiști în centrul orașului. Astfel, începând de luni, bucureștenii și turiștii care vor să viziteze obiectivele din centrul Capitalei pot lua unul din cele patru autobuze supraetajate care vor fi puse la dispoziție de RATB.

După cum susține conducerea RATB, cele patru autobuze supraetajate vor circula pe un singur traseu cu lungimea de circa 15 kilometri, în centrul Capitalei, la începutul săptămânii viitoare, în intervalul orar 10.00-22.00. Cele 14 stații vor putea fi parcurse în 50 de minute.
“Traseul va fi parcurs de la Piața Presei pe Bd. Kiseleff – Calea Victoriei – Bd. Națiunile Unite – Libertății – Piața unirii cu întoarcere prin Universitate – Piața Romană – Lascăr Catargiu – Aviatorilor – Piața Presei”, a declarat pentru B365.ro, Adrian Criț, directorul general al RATB care a adăugat că mijloacele de transport vor circula la intervale de 15 minute.
Pe traseu, ar urma să se facă opriri în staţiile RATB existente, precum şi în altele patru noi: Piaţa Victoriei – Muzeul Antipa, Calea Victoriei – Palatul CEC, Calea Victoriei – Biserica Creţulescu, Piaţa Charles de Gaulle – acces metrou Aviatorilor.
Traseul noii linii se desfăşoară în jurul punctelor de interes turistic din Bucureşti, respectiv: Casa Presei, Parcul Herăstrău, Muzeul Satului, Arcul de Triumf, Muzeul Antipa, Muzeul de Geologie, Muzeul Ţăranului Român, Palatul Victoria, Ateneul Român, Muzeul Naţional de Artă, Biserica Creţulescu, Palatul Telefoanelor, Palatul CEC, Muzeul Naţional de Istorie, Palatul Parlamentului, Patriarhia Română, Hanul lui Manuc, Curtea Veche, Universitatea, Spitalul Colţea, Muzeul Municipiului Bucureşti, Teatrul Naţional, Muzeul Literaturii şi Academia de Studii Economice, informează RATB.Conform sursei citate, călătorii vor plăti pentru un bilet 25 de lei în cazul adulților, respectiv 10 lei în cazul copiilor între 7-14 ani. Pentru copii sub 7 ani, călătoria va fi gratuită dacă sunt însoțiți de un părinte. Tichetele de călătorie se vor putea achiziționa atât de la centrele de vânzare ale RATB, cât și din autobuze, având valabilitate de 24 de ore.
Conducerea Regiei de Transport a anunțat că cele patru autobuze supraetajate pentru turiști au fost închiriate de la Primăria Constanța în cadrul unui program pilot (Bucharest City Tour), implementat împreună cu Ministerul Dezvoltării Regionale și Turismului și care ar urma să fie extins în cazul în care va exista cerere din partea bucureștenilor și a turiștilor.
Joi, autobuzele vor fi prezentate presei, inaugurarea oficială pentru public urmând să fie făcută luni.
memorat
27 Iulie 2011, 16:16:54
Răspuns #24

Trainspotter Europe

  • Mesaje postate: 1131
memorat
28 Iulie 2011, 15:40:22
Răspuns #25

Mihăilă Andrei

  • Vizitator
Cred că este pentru prima dată, când bagă autobuze supraetajate în capitală.
Dar, sunt de acord cu ranger2007 că este exagerat preÅ£ul.  :(. Nu cred că o să fie prea aglomeraÅ£ie pe autobuzele astea !
memorat
29 Iulie 2011, 00:25:49
Răspuns #26

costi

  • MODERATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 2076
  • Gen: Bărbat
    • http://ontherail.at.ua/
Azi au fost la traseu doar 2 din cele 4 autobuze, celelalte nefiind inca colantate. Sunt conduse de soferi ai Autobazei Nordului, unde domiciliaza.
In continuare cateva poze:
O prima impresie despre ele: mult mai silentioase fata de Citaro.

memorat
29 Iulie 2011, 00:28:54
Răspuns #27

costi

  • MODERATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 2076
  • Gen: Bărbat
    • http://ontherail.at.ua/

memorat
02 August 2011, 01:18:05
Răspuns #28

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
B-59-FSW tranzitand pe la Piata Unirii in jurul pranzului - 01 August 2011:
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
02 August 2011, 01:30:01
Răspuns #29

Trainspotter Europe

  • Mesaje postate: 1131
Eu m-am plimbat cu ele in Constanta acum 2 ani :) Sunt ok, confortabile pot spune :)
memorat
02 August 2011, 01:36:05
Răspuns #30

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
Eu m-am plimbat cu ele in Constanta acum 2 ani :) Sunt ok, confortabile pot spune :)
Acum ne putem plimba si-n BUCURESTI!!! (dar la preturi de capitala).
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
03 August 2011, 20:22:25
Răspuns #31

costi

  • MODERATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 2076
  • Gen: Bărbat
    • http://ontherail.at.ua/

memorat
27 August 2011, 15:33:14
Răspuns #32

Esemina

  • Vizitator
Ce află turiştii despre Bucureşti în autobuzul decapotabil ASCULTĂ AUDIO
26 aug, 07:57 / Catalin Doscas


Chiar dacă a trecut aproape o lună de când autobuzele turistice circulă prin Capitală, proiectul mai are unele hibe. B365.ro s-a strecurat printre turiști și a aflat, între altele, că în unele autobuze ghidurile audio nu funcționează iar în altele chiar dacă pot fi folosite, mai degrabă încurcă decât să ajute: explicaţiile nu sunt corelate cu trecerea pe lângă punctele de interes, nici explicaţii referitoare la amplasarea acestora nu există. Mai mult, mașinile au devenit punct de desfacere pentru comercianții ambulanți sub acoperire, care vând ghiduri despre București.

Punctul de plecare: Palatul Parlamentului. Nici un petic de umbră sub soarele dogoritor, niciun refugiu și nicio bancă. Doar 12 dale din beton, care se folosesc de regulă la trecerile de nivel ale tramvaielor în intersecții, țin loc de stație. În pliantele de prezentare ale Bucharest City Tour, intervalul de succedare între două autobuze este de 15 minute. În realitate însă sunt peste 30 iar turistul care așteaptă sub umbra îngustă a unui stâlp are senzația că sunt mult mai multe.
La 11 fără câteva minute oprește primul autobuz. După ușa glisantă care se deschide încet îți sare în ochi volanul gigant al autovehicului, ținut în mâini de un șofer îmbrăcat la patru ace. În stânga, cum urci, este taxatoarea care te întâmpină cu un zâmbet larg. Imediat în spatele ei, o doamnă trecută demult de prima tinerețe păzește o valiză căscată cu niște dispozitive ce aduc a lavaliere. “Îmi pare rău dar ghidurile audio nu funcționează”, zice femeia ridicând din umeri. „Am anunțat și așteptăm să apară cineva. Eu pot să vă dau unul, că-s încărcate, dar nu vă ajută la nimic”, încearcă să se scuze.

Sus la etaj, un grup gălăgios de pensionari străini. Cum ghidurile lipsesc, comentează între ei despre ce văd în jur. Din gestică și tonul folosit subiectul pare a fi coloana de mașini, scăldată în claxoane, întinsă de la Piața Constituției până la Piața Unirii. 20 de minute a durat până când autobuzul a ajuns la fântana arteziană de la capătului liniei 32. „Bazar, bazar!”, strigă una dintre bătrâne arătând cu degetul în partea stângă spre tarabele cu chiloți, sutiene și mărgele, de toate mărimile și culorile, înșirate până la podul peste Dâmbovița, care dă în Hanul lui Manuc. La scurt timp după fluierăturile și semnele obscene arătate de câțiva inși care vindeau ștergătoare și încărcătoare auto de telefoane mobile la semanfor, în dreptul hotelului Horoscop, apare de dedesubt și taxatoarea cu zâmbet larg. Întreabă într-o engleză stricată dacă grupul are de gând să mai dea un tur. Un motiv suficient pentru unul dintre pensionari ca să o tragă de mână și s-o strângă-n brațe în fața unui aparat de fotografiat cu film. „I‘ll take you to Turkey, my darling!”, bâiguie bătrânul ascunzâdu-și cu greu zâmbetul ștrengăresc în timp ce făcea cu ochiul celor din jur.


În cel de-al doilea autobuz, luat de la Piața Victoriei, sunt mai mulți turiști. S-a văzut de la distanță. În schimb atmosfera de la intrarea în vehicul este neprimitoare. Taxatoarea, încruntată de altfel, încasează banii și butonează casa de marcat într-un automatism demn de roboții care lucrează în fabricile de mașini. Grupul de francezi din spate, care tocmai încerca să urce este grăbit de șofer: „Duceți-vă sus și rămâne doar unul să plătească, că nu pot să închid ușa”, spune pe un ton răspicat, cu toate că cei cărora li se adresa nu înțelegeau o iotă după figuri.

Aparatul încredințat de femeia de lângă valiză este rudimentar: o cutiuță neagră cu display minuscul, două butoate pentru selectarea limbii, un potențiometru și o cască ciudată de mărimea unei insigne ce pornește dintr-o mufă. „Lăsați-l pe 6(n.r. – canalul prin care se transmit informațiile), că-i în limba română. Pe 1 e în engleză”, explică custodele aparatelor.

Vocea caldă de femeie din cască, în contrast cu textul narat sec lipstit de adjective, se face auzită abia din dreptul Aleii Modrogan. Vorbește despre fosta statuie a lui Stalin, de la Piața Charles de Gaulle, într-o relatare plină de ani și nume. Nimic legat însă de poziționarea în spațiu a monumentului la care se face referire.

Traseul până la Casa Presei, cu excepția câtorva precizări legate de Arcul de Triumf, Parcul Herastrau și Muzeul Satului, a fost mut. Nici măcar turiștii nu au vorbit între ei și, spre deosebire de cei din celălalt autobuz, nu au avut nici chef de glume. Probabil și din cauza unei echipe de televiziune care a filmat preț de aproape jumatate de oră și i-a deranjat cu diverse întrebări legate de circuitul pe care îl urmează autobuzul.

La întoarcerea dinspre PiaÈ›a Presei, pe aceeaÈ™i Șosea Kiseleff, acelaÈ™i text. Doar câteva crengi, care au măturat partea dreaptă a autobuzului, i-au făcut pe turiÈ™tii amorÈ›iti să se dezmeticească. Un tânăr îmbrăcat colorat, cu o È›oÈ™că imprimată cu numele unei biblioteci din Londra în braÈ›e, a fost singurul care nu s-a sinchisit. Era ocupat să-i analizeze pe cei din faÈ›a sa. Scoate din sacoÈ™a de panză o carte cu multe poze pe copertă, de unde se distinge doar „Ștefan Cosma – Bucharest”, È™i îi abordează într-o engleză impecabilă. După un scurt „No, thank you” venit de la un domn cu pălărie È™i aparat foto la gât, tânărul își mută privirea către o domniÈ™oară.  Din cască se aude din nou vocea narativă.


Ghid audio autobuze turistice Bucuresti B365ro by Cătălin Doscaș
Cu toate că autobuzul era în dreptul Muzeului Național de Istorie Naturală “Grigore Antipa”, detaliile erau în legatură cu muzeul Național “George Enescu”, aflat cu mult mai în față, astfel că și un bucureștean get-beget și-ar fi pus întrebarea dacă nu cumva acesta din urmă a fost mutat peste noapte pe Șoseua Kiseleff. Aceeași poveste și cu privire la Palatul CEC. În cazul acestuia, narația despre istoricul clădirii a început abia la 100 de metri după ce autobuzul a trecut de imobil. Timp mai mult decât suficient pentru ca vânzătorul ambulant de ghiduri de fotografie cu Bucureștiul șă-și facă curaj și să repete povestea cu tânăra ochită. Același rezutat. „Cât costă?”, întreabă cineva la un moment dat în română. Se face că nu aude și coboară la scurt timp la Piața Unirii. În locul său se așază două bătrâne, care vorbesc tare într-o limbă scandinavă. Își termină de aranjat căștile în dreptul străzii Lipscani exact în momentul în care vocea începe să povestească despre Palatul Șuțu. Cum nu este indicată nicio direcție, stânga sau dreapta, cele două bătrâne muțesc și își îndreaptă privirile către spitalul Colțea. Una dă din cap admirativ iar cealaltă se grăbește să-și scoată aparatul din geantă, sperând ca autobuzul să prindă roșu că să aibă timp să facă o fotografie pentru posteritate.
memorat
01 Septembrie 2011, 19:25:41
Răspuns #33

costi

  • MODERATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 2076
  • Gen: Bărbat
    • http://ontherail.at.ua/
#3 (B-59-FSS) sosind in statia Piata Victoriei.
Priviti si noile statii pentru Bucharest City Tour. ;D


memorat
01 Septembrie 2011, 23:17:42
Răspuns #34

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
Au fost montate in toate statiile liniei TURISTICE. Cateva fotografii cu "monumentu" din statia Piata Victoriei:
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
07 Noiembrie 2011, 20:20:53
Răspuns #35

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Autobuzele turistice din București ar putea circula și la iarnă
07 Nov, 17:07 / B365


Autobuzele supraetajate Bucharest City Tour ar putea circula şi pe timp de iarnă, însă o decizie legată de continuarea proiectului va fi luată în urma unei analize efectuate de specialiştii Regiei Autonome de Transport Bucureşti (RATB).
“Specialiştii noştri analizează posibilitatea ca acest proiect să continue şi pe timp de iarnă”, au declarat reprezentanții RATB, citați de NewsIn.

Noua linie de transport destinată vizitării obiectivelor turistice din Capitală, Bucharest City Tour a fost lansată la 28 iulie şi este deservită de patru autobuze speciale, supraetajate, cu o capacitate de 77 locuri fiecare.

Obiectivele turistice aflate de-a lungul traseului sunt: Casa Presei, Parcul Herăstrău, Muzeul Satului, Arcul de Triumf, Muzeul Antipa, Muzeul de Geologie, Muzeul Ţăranului Român, Palatul Victoria, Ateneul Român, Muzeul Naţional de Artă, Biserica Creţulescu, Palatul Telefoanelor, Palatul CEC, Muzeul Naţional de Istorie, Palatul Parlamentului, Patriarhia Română, Hanul lui Manuc, Curtea Veche, Universitatea, Spitalul Colţea, Muzeul Municipiului Bucureşti, Teatrul Naţional, Muzeul Literaturii şi Academia de Studii Economice.

http://b365.realitatea.net/news/autobuzele-supraetajate-din-bucuresti-ar-putea-circula-si-la-iarna/#comment-96906
memorat
21 Noiembrie 2011, 13:12:37
Răspuns #36

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
RATB nu a decis încă dacă autobuzele turistice vor circula și iarna
21 Nov, 12:20 / B365


Temperaturile de iarnă se fac deja simțite în Capitală, însă autobuzele turistice descoperite își urmează în continuare traseul. Asta deși, niciun turist nu se mai încumetă să admire Bucureștiul de la etaj. Regia Autonomă de Transport București nu a luat însă o decizie în ceea ce privește circulația autobuzelor turistice de la 1 decembrie.
Autobuzele turistice ale RATB circulă prin București, deși temperaturile scăzute i-au speriat de mult pe turiști. Regia de transport nu știe însă ce se va întâmpla de la 1 decembrie. Conducerea instituției nu a luat încă o decizie în ceea ce privește circulația autobuzelor pe timp de iarnă. Este luată în discuție și menținerea lor în circulație însă într-un număr mai mic.

Oricum, la 1 noiembrie RATB a prelungit contractul pentru închirierea celor patru autobuze de la Primăria Constanța, întrucât vechiul contract era valabil doar până la sfîrșitul lunii octombrie. Instituția va plăti 25.000 de euro pentru ca autobuzele să mai circule și luna aceasta prin București.

Linia de transport destinată vizitării obiectivelor turistice din Capitală, Bucharest City Tour a fost lansată la 28 iulie şi este deservită de patru autobuze speciale, supraetajate, cu o capacitate de 77 locuri fiecare.

Obiectivele turistice aflate de-a lungul traseului sunt: Casa Presei, Parcul Herăstrău, Muzeul Satului, Arcul de Triumf, Muzeul Antipa, Muzeul de Geologie, Muzeul Ţăranului Român, Palatul Victoria, Ateneul Român, Muzeul Naţional de Artă, Biserica Creţulescu, Palatul Telefoanelor, Palatul CEC, Muzeul Naţional de Istorie, Palatul Parlamentului, Patriarhia Română, Hanul lui Manuc, Curtea Veche, Universitatea, Spitalul Colţea, Muzeul Municipiului Bucureşti, Teatrul Naţional, Muzeul Literaturii şi Academia de Studii Economice.

Pentru un adult, preţul unui bilet este de 25 de lei, în vreme ce copiii cu vârste cuprinse între 7 şi 14 ani plătesc 10 lei.

http://b365.realitatea.net/news/ratb-indecisa-asupra-circulatiei-supraetajatelor-pe-timp-de-iarna/
memorat
22 Noiembrie 2011, 14:33:16
Răspuns #37

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
Proiectul Bucharest City Tour continuă şi în perioada sezonului rece
Luni, 21 Noiembrie 2011

În scopul asigurării condiţiilor optime de călătorie pentru turişti în perioada sezonului rece, începând din această săptămână, pe linia turistică Bucharest City Tour vor circula autobuze Mercedes Citaro Euro 4.
Proiectul Bucharest City Tour, iniÅ£iat de Regia Autonomă de Transport BucureÅŸti ÅŸi Ministerul Dezvoltării Regionale ÅŸi Turismului, la data de 28 iulie 2011, s-a bucurat de un real succes în rândul turiÅŸtilor români ÅŸi străini. Numărul celor care au călătorit până în prezent cu autobuzele  Bucharest City Tour este de aproximativ 27.000. 
“Ne-am dorit să continuăm acest proiect şi în sezonul rece, având în vedere rezultatele bune obţinute, dar şi apropiatele sărbători de iarnă, oferindu-le astfel turiştilor posibilitatea să admire oraşul îmbrăcat în haine de sărbătoare”, declară Viorel Popescu, director general RATB.
Obiectivele turistice aflate de-a lungul traseului sunt: Casa Presei, Parcul Herăstrău, Muzeul Satului, Arcul de Triumf, Muzeul Antipa, Muzeul de Geologie, Muzeul Ţăranului Român, Palatul Victoria, Ateneul Român, Muzeul Naţional de Artă, Biserica Creţulescu, Palatul Telefoanelor, Palatul CEC, Muzeul Naţional de Istorie, Palatul Parlamentului, Patriarhia Română, Hanul lui Manuc, Curtea Veche, Universitatea, Spitalul Colţea, Muzeul Municipiului Bucureşti, Teatrul Naţional, Muzeul Literaturii şi Academia de Studii Economice.
 
Linia funcţionează între orele 10.00-22.00, la intervale de succedare de 15 minute, preţul unui card de transport fiind de 25 lei pentru adulţi şi 10 lei pentru copiii cu vârsta între 7 şi 14 ani.
Autobuzele sunt dotate cu ghid audio în limbile română şi engleză.

www.ratb.ro
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
22 Noiembrie 2011, 21:37:07
Răspuns #38

CHITARA 213

  • Vizitator
memorat
23 Noiembrie 2011, 13:17:56
Răspuns #39

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
Ce se va intampla cu autobuzele cu etaj?
Vor fi trimise inapoi catre RATC Constanta.
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat