28 Martie 2024, 13:14:22

Autor Subiect: Anivesarea a 100 de ani de existenta a STB/ITB/RATB  (Citit de 9693 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

11 Septembrie 2009, 19:44:28
Răspuns #20

AlexYo

  • Vizitator
memorat
11 Septembrie 2009, 20:59:56
Răspuns #21

Ilie Alexandru

  • Fotograf semi-profesional...
  • Mesaje postate: 1079
  • Gen: Bărbat
  • REGIOTRANS, la bine si la greu!
100 de ani de Ratb; STB; ITB;
Afis pe un Citaro Euro 4 din linia 635 #4652.
692-5       671-8      
 
Canon SX50-HS and Sony DSC-H5XV user.
memorat
12 Septembrie 2009, 20:12:38
Răspuns #22

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
Aceste autocolante se vor lipi numai pe autobuzele Citaro Euro 4. :-X
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
15 Septembrie 2009, 12:47:00
Răspuns #23

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
A aparut si pe saitul RATB.

Citat
RATB sarbatoreste 100 de ani de la infiintare
Vineri, 11 Septembrie 2009

         

COMUNICAT DE PRESA

100 de ani de transport public oferit de STB-ITB-RATB

Regia Autonoma de Transport Bucuresti implineste anul acesta 100 de ani de la infiintare,1909 fiind anul care consemneaza actul oficial de nastere al transportului public bucurestean prin constituirea "Societatii comunale de tramvaiuri Bucuresti - STB".

Pentru a marca acest eveniment, RATB va organiza in zilele de 18 si 19 septembrie 2009 o serie de manifestari care sa sublinieze rolul si importanta transportului public de suprafata in dezvoltarea Capitalei.

Aceste manifestari vor constitui nu doar un prilej de reintoarcere in timp si de reconstituire a atmosferei pe care transportul public a imprimat-o de-a lungul vremii asupra "Micului Paris", ci si un moment de bilant al progreselor inregistrate de transportul public bucurestean.

Evenimentul va debuta in ziua de 18 septembrie, la ora 9.00, cu o conferinta de presa organizata la sediul regiei din Bd. Dinicu Golescu, nr. 1, sector 1, urmata la ora 11.00 de o intalnire aniversara la care participa reprezentanti ai autoritatilor centrale si locale, specialisti din transportul public din tara si strainatate, colaboratori, angajati si pensionari din RATB.

In cea de-a doua zi a manifestarilor vom organiza, la ora 10.00, o vizita pentru specialisti si invitati la autobaza Obregia si depoul Dudesti.

Incepand cu ora 15.00, va invitam la o parada a tramvaielor intitulata "CARAVANA TIMPULUI", unde veti putea admira tramvaiele cu cai, urmate de alte modele de tramvai care au circulat in Bucuresti de-a lungul timpului, parada fiind incheiata de cel mai nou model de tramvai, BUCUR LF, produs la RATB-URAC.


Traseul acestei caravane va fi urmatorul: Depoul Victoria, Bd. Iancu de Hunedoara, Sos. Stefan cel Mare, Bucur Obor, Calea Mosilor, Piata Sf. Gheorghe.

Intre orele 09.00-18.00, angajatii regiei sunt invitati la Baza Sportiva RATB unde vom organiza o serie de manifestari sportive: fotbal, tenis de camp, sah, tenis de masa etc.

Va asteptam sa sarbatorim impreuna!

DEPARTAMENTUL RELATII CU MASS-MEDIA

Sursa: http://www.ratb.ro/index.php?page=stire&id_stire=294


[...]
Maine va voi afisa programul complet si real.

V-am promit ca o sa afisez programul real si corect. In ziua de 19 Septembrie 2009 ora paradei tramvaielor s-a modificat, noua ora fiind 11.00.



PROGRAM "CENTENAR RATB"



ZIUA 1 - 18.09.2009
  • Ora 9:00 - Conferinta de presa - Sediul RATB din bd. Dinicu Golescu Nr.l.
  • Ora 11:00 - Intalnire aniversara, la care participa specialisti din transportul public din tara si strainatate, invitati din ministere, organe locale, colaboratori, angajati si pensionari din RATB.

ZIUA 2 - 19.09.2009
  • Ora 11:00 - Vizita pentru specialisti si invitati la autobaza Obregia si depoul Dudesti
              - "CARAVANA TIMPULUI" -parada tramvaielor, de la tramvaiul cu cai la cel mai nou tramvai produs la RATB - URAC (7 -8 tramvaie).
  • Orele 9:00-18:00 - Manifestari sportive la baza sportiva RATB, la care participa salariati ai regiei: fotbal, tenis de camp, sah, tenis de masa etc.
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
19 Septembrie 2009, 01:32:53
Răspuns #24

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
[...]
  • - "CARAVANA TIMPULUI" -parada tramvaielor, de la tramvaiul cu cai la cel mai nou tramvai produs la RATB - URAC (7 -8 tramvaie).
[...]

Scurta prezentare a tramvaielor care participa la "CARAVANA TIMPULUI":
1. Vagon de tramvai cu cai
             Primul tramvai cu cai, un tramvai galben pe care scria "The Bucharest Tramways", a fost introdus in Bucuresti in anul 1872 si a fost un mare succes. Inauntru, conductorii si inspectorii de traseu aveau haine si sepci rosii, mai frumoase decat ofiterii, iar Calea Mosilor
devenise un fel de artera a promenadei in "imperiala". In timp, oferta de tramcare s-a diversificat, iar concurenta i-a determinat pe
proprietarii de vehicule sa le aduca imbunatatiri, facandu-le mai comode si mai aratoase, vopsite frumos si tractate de cai rapizi si impunatori.
Ultima linie de tramvai cu cai (linia 9 de pe str. Vasile Lascar) s-a desfiintat in anul 1929. Vagonul prezentat este de la inceputul secolului XX si a fost restaurat de RATB in anul 1994. Din anul 1968, el se afla in patrimoniul Muzeului National Tehnic "Prof. ing.
Dimitrie Leonida", fiind unicat in Romania si clasat in categoria Tezaur.


2. Vagon de tramvai cu cai-Societatea de Tramvaie Viena
             Acest vagon se afla in patrimoniul Muzeului de Vagoane de Epoca din Mariazell, Austria si este un vagon de vara, cu 2 cai, construit in 1868 de firma Spiering. In anul 1910 i s-au montat ferestre, pentru a putea fi exploatat atat pe timp de vara cat si pe timp de iarna. In
perioada celor 2 razboaie mondiale, tramvaiul a fost folosit pentru transportul ranitilor pe traseele dintre gari si spitale, datorita dimensiunilor sale reduse si faptului ca permite a adaptari- de exemplu, peretele cu ferestre se putea rabata si ridica.
             In 1949, Societatea de Tramvaie Wiener Stadtwerke l-a transformat in vagon de marfa cu plafon rabatabil. In 1979, vagonul a fost vandut Muzeului de Vagoane de Epoca, iar
in 1985 acesta a fost restaurat si adus la forma originala, cu sprijinul firmei de tamplarie Hohn din Mariazell si al firmei de constructii metalice Maier din Guţiwerk.


3. Vagon Simmering - Vienna
             Primele tramvaie marca Simmering- Vienna au fost introduse in exploatare de STB la finele anului 1912 si au reprezentat un salt calitativ important fata de tramvaiele cu cai si primele vagoane electrice introduse in circulatie in anul 1894. Aparitia lor trebuie sa fi facut
o impresie deosebita pentru ca erau mari, puternice, silentioase si de un rosu "imperial", care nu se uita usor.
             Vagonul prezentat a fost primit de la Muzeul Tramvaielor din Viena si a fost restaurat
a URAC in anul 1999.
             Vagoanele de acest tip au fost realizate incepand cu anul 1927 in Atelierele Centrale ocietatii de Transport Bucuresti. In anul 1948 exista un parc de 335 asemenea tramvaie, a circulat pana in anul 1976. vagonul prezentat a fost restaurat la URAC in 1994.


4. Vagon Thomson V09
             Vagoanele de acest tip au fost realizate incepand cu anul 1927 in Atelierele Centrale ocietatii de Transport Bucuresti. In anul 1948 exista un parc de 335 asemenea tramvaie, ucirculat pana in anul 1976. :agonul prezentat a fost restaurat la URAC in 1994.


5. Vagon Thomson V56
             Vagoanele de acest tip au fost realizate din 1955 in Atelierele Centrale ale Intreprinderii de Transport Bucuresti, prin recarosarea vagoanelor Thomson si Dyle. In 1970 exista un parc de 226 asemenea tramvaie, care au circulat pana in 1981. Vagonul prezentat a fost restaurat la URAC in anul 2008.


6. Vagon platforma amenajat pentru fanfara
             Acest vagon a fost realizat de catre URAC-RATB in anul 1994, prin modificarea unui vagon remorca de tip V12. Vagonul remorca a fost realizat de catre Atelierele Centrale -ITB in anii 1956-1958 si a circulat in Bucuresti pana in anul 1984, fiind atasat la diferite tramvaie:V56, V58 si vagonul .Electroputere'' V3A.


7. Vagon de tramvai amenajat ca vagon-cofetarie
             Tramvaiele de acest tip au fost primite de RA TB de la Stadtwerke MUnchen, in perioada 1998-1999 si au circulat pe linia 34 pana in anul 2001.
             Vagonul prezentat a fost transformat in vagon special de catre URAC in anul 2002 si a fost scos in circulatie cu ocazia sarbatorilor de Paste si Craciun. In perioada 2005-2006, vagonul a servit pentru punerea in scena a piesei de teatru "Un tramvai numit Popescu", spectacol care s-a desfasurat in traseu si s-a bucurat de un mare succes in randul publicului calator. In viitorul apropiat, regia intentioneaza sa inchirieze acest vagon tuturor celor interesati, pentru diverse evenimente culturale, aniversari, precum si in scop turistic.


8. Tramvaiul Bucur-LF
             Tramvaiul BUCUR LF (Low Floor) a fost proiectat si realizat la RA TB-URAC, din necesitatea de a se asigura un confort sporit pentru calatori, a se facilita accesul persoanelor cu dizabilitati si a se atinge o viteza comerciala superioara, in concordanta cu infrastructura modemizata a liniilor de tramvai.
             Tramvaiul BUCUR LF, care a fost omologat de catre AFER, are o capacitate de 250 calatori si podea coborata pe 60% din lungimea vagonului. Unul din avantajele acestui tramvai este ca se diminueaza timpul de urcare-coborare al calatorilor, fapt care duce la realizarea mai rapida a curselor pe traseu. Un alt avantaj este sistemul de tractiune bazat pe chopper si frana recuperativa care ajuta la recuperarea a aproximativ 35% din energia consumata.
             Incepand cu luna august 2009, acest tramvai a fost introdus in exploatare pe linia 21.

Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
19 Septembrie 2009, 08:37:22
Răspuns #25

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
Va prezint cateva tramvaie care vor face parte din caravana:


Scurta prezentare a tramvaielor care participa la "CARAVANA TIMPULUI":
1. Vagon de tramvai cu cai
             Primul tramvai cu cai, un tramvai galben pe care scria "The Bucharest Tramways", a fost introdus in Bucuresti in anul 1872 si a fost un mare succes. Inauntru, conductorii si inspectorii de traseu aveau haine si sepci rosii, mai frumoase decat ofiterii, iar Calea Mosilor
devenise un fel de artera a promenadei in "imperiala". In timp, oferta de tramcare s-a diversificat, iar concurenta i-a determinat pe
proprietarii de vehicule sa le aduca imbunatatiri, facandu-le mai comode si mai aratoase, vopsite frumos si tractate de cai rapizi si impunatori.
Ultima linie de tramvai cu cai (linia 9 de pe str. Vasile Lascar) s-a desfiintat in anul 1929. Vagonul prezentat este de la inceputul secolului XX si a fost restaurat de RATB in anul 1994. Din anul 1968, el se afla in patrimoniul Muzeului National Tehnic "Prof. ing.
Dimitrie Leonida", fiind unicat in Romania si clasat in categoria Tezaur.

[...]




[...]
2. Vagon de tramvai cu cai-Societatea de Tramvaie Viena
             Acest vagon se afla in patrimoniul Muzeului de Vagoane de Epoca din Mariazell, Austria si este un vagon de vara, cu 2 cai, construit in 1868 de firma Spiering. In anul 1910 i s-au montat ferestre, pentru a putea fi exploatat atat pe timp de vara cat si pe timp de iarna. In
perioada celor 2 razboaie mondiale, tramvaiul a fost folosit pentru transportul ranitilor pe traseele dintre gari si spitale, datorita dimensiunilor sale reduse si faptului ca permite a adaptari- de exemplu, peretele cu ferestre se putea rabata si ridica.
             In 1949, Societatea de Tramvaie Wiener Stadtwerke l-a transformat in vagon de marfa cu plafon rabatabil. In 1979, vagonul a fost vandut Muzeului de Vagoane de Epoca, iar
in 1985 acesta a fost restaurat si adus la forma originala, cu sprijinul firmei de tamplarie Hohn din Mariazell si al firmei de constructii metalice Maier din Guţiwerk.
[...]
 

[...]
3. Vagon Simmering - Vienna
             Primele tramvaie marca Simmering- Vienna au fost introduse in exploatare de STB la finele anului 1912 si au reprezentat un salt calitativ important fata de tramvaiele cu cai si primele vagoane electrice introduse in circulatie in anul 1894. Aparitia lor trebuie sa fi facut
o impresie deosebita pentru ca erau mari, puternice, silentioase si de un rosu "imperial", care nu se uita usor.
             Vagonul prezentat a fost primit de la Muzeul Tramvaielor din Viena si a fost restaurat
a URAC in anul 1999.
             Vagoanele de acest tip au fost realizate incepand cu anul 1927 in Atelierele Centrale ocietatii de Transport Bucuresti. In anul 1948 exista un parc de 335 asemenea tramvaie, a circulat pana in anul 1976. vagonul prezentat a fost restaurat la URAC in 1994.
[...]

 

[....]
7. Vagon de tramvai amenajat ca vagon-cofetarie
             Tramvaiele de acest tip au fost primite de RA TB de la Stadtwerke MUnchen, in perioada 1998-1999 si au circulat pe linia 34 pana in anul 2001.
             Vagonul prezentat a fost transformat in vagon special de catre URAC in anul 2002 si a fost scos in circulatie cu ocazia sarbatorilor de Paste si Craciun. In perioada 2005-2006, vagonul a servit pentru punerea in scena a piesei de teatru "Un tramvai numit Popescu", spectacol care s-a desfasurat in traseu si s-a bucurat de un mare succes in randul publicului calator. In viitorul apropiat, regia intentioneaza sa inchirieze acest vagon tuturor celor interesati, pentru diverse evenimente culturale, aniversari, precum si in scop turistic.
[...][/size][/tt]
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
30 Decembrie 2009, 00:22:33
Răspuns #26

zofei.2006

  • Vizitator
memorat
Advertisement
Partenerii Asociatiei Ro-Trans

Parteneri "Asociatia Ro-Trans":