28 Martie 2024, 14:08:30

Autor Subiect: Istoria transportului in comun din Timisoara  (Citit de 3433 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

23 Decembrie 2008, 15:16:13

Skittles

  • Mesaje postate: 21
  • Gen: Femeie
In cadrul Interprinderii Electromecanica Timisoara ,sa proiectat prima linie de
troleibuze din tara, care sa construit si sa dat in functiune in anul 1942,
cu 7 troleibuze de tipul Fiat-Morelli(importate din Italia)

  Troleibuzele erau echipate cu cate doua motoare cuplate mecanic ,cu o putere
de 29,5 kW ficare, si controler automat actionat cu aer comprimat.
  Volanul era amplast pe axa longitudinala a vehiculului .Pentru intretinearea
si revizii sau construit o hala de 10,5x30 m. Exploatarea troleibuzelor a durat numai doi ani, pana
pana in anul 1944 cand circuatia a fost oprita din cauza razboiului si a lipsei de piese de schimb
(relatile economice cu Italia fiid sistate) ,exploatarea a fost reluata si dezvoltata cu troleibuze MTB.

  Exploatare troleibuzelor ,inceputa in 1942 la Timisoara a fost intrerupata in noaptea de 16-17 iunie 1944
dupa bombardamentul fortelor aeriene angloamericane asupra orasului,cu obiectiv
direct distrugerea Garii de Nord . Odata aceasta distrusa si reteaua electrica
de conctact a troleibuzelor. Din ziua de 17 iunie 1944 troleibuzele si-au incetat activitatea in Timisoara
pentru o lunga perioada de timp.

  In anul 1920 se punea problema construirii unui atelier  in cadrul Interprinderii de Tramvaie
Comunale Electrice din Timisoara ,in care sa se faca reparatii si sa se construiasca vagoane noi.
In anul 1922, constructia atelierului era incheiata si incepea constructia de
vagoane noi. Pana in anul 1928 sa-u realizat 17 vagoane motor si 18 vagoane remorca.
La fine anilor "40 a fost proiectat si construit vagonul Gb 2/2.

  Interprinderea de Transport Timisoara termina in 1970 constructia unei hale pentru
fabrica propie de tramvaie de tipul TIMIS 2, atat pentru uzul propiu cat si pentru alte orase din tara.
memorat
Advertisement
Partenerii Asociatiei Ro-Trans

Parteneri "Asociatia Ro-Trans":

06 Aprilie 2009, 23:21:44
Răspuns #1

flayy27

  • Impreuna vom fi mai puternici
  • Mesaje postate: 1833
  • Gen: Bărbat
  • Eu cu mine!
Scurt Istoric al R.A.Transport Timisoara

APARITIA SI EVOLUTIA TRANSPORTULUI ÎN COMUN ÎN TIMISOARA

      - Transport în comun cu Omnibuze

1868 - Se înregistreaza "Societatea de tramvai cu cale ferata din Timisoara"

1869 - Se pune în functiune prima linie de tramvai cu cai la 8 iulie

1897 - Se înfiinteazã societatea pe actiuni "Tramvaiele comunale electrice din Timisoara"

1899 - Se pune în functiune tramvaiul cu tractiune electricã

1904 - Intreprinderea trece în administratia Consiliului Comunal sub numele de "Tramvaiele Comunale Timisoara"

1904 - Punerea în functiune a primei statii cu convertizoare electrice si baterii tampon

1919 - Trecerea societatii sub administratia româneasca

1920 - Se pun bazele productiei de tramvaie în ateliere proprii

1929 - Punerea în functiune a primului redresor cu mercur pentru statiile de alimentare

1932 - Sectorizarea retelei de contact

1932 - Mutarea liniei CFR Timisoara - Buzias în afara orasului

1939 - Înfiintarea Intreprinderii electromecanice Timisoara (IET)

1942 - Punerea în functiune a primei linii de troleibuz în Timisoara

1943 - Aparitia primelor linii de autobuze în Timisoara

1948 - Înfiintarea Intreprinderii de Transport Timisoara

1950 - Se executa primele tramvaie de mare capacitate pe boghiuri din tarã(Gb 2/2)

1955 - Apar primele vagoane de mare capacitate pe boghiuri de tip "Electroputere" Craiova

1958 - Se construiesc în cadrul intreprinderii vagoanele de tip "Pionier"

1960 - Se achizitioneazã primele troleibuze românesti tip TV2E(T.Vladimirescu)

1961 - Se achizitioneazã primele tramvaie de tip I T Bucuresti

1962 - Se construieste în cadrul intreprinderii primul vagon de tip T1-62

1968 - Se pune în functiune prima substatie telecomandatã(R.D.Germanã)

1969 - Se pune în functiune prima instalatie de redresare cu diode cu siliciu

1970 - Se construieste în cadrul ITCVTT (Intreprinderea de Transporturi si Constructii Vagoane de Tramvai Timisoara) prototipul tramvaiului de tip Timis

1971 - Se pune în exploatare Baza Mixta de exploatare Tramvaie-Troleibuze din Bv.Dâmbovita - str.I.Barac

1972 - Începe fabricatia în serie a tramvaiului de tip Timis

1973 - Se construieste prima linie de tramvai pe pat de beton

1976 - Se experimenteaza primul tramvai cu chopper din tara

1977 - Fabricatia de tramvaie trece în cadrul intreprinderii "Electrometal" Timisoara

1979 - Transportul în comun trece în cadrul I.J.T.L.TIMIS(Intreprinderea Judeteanã de Transport Local Timis)

1986 - Se da în functiune baza de troleibuze din str.Banatul

1988 - Se pune în functiune primul troleibuz cu chopper

1990 - Se creeazã Regia Autonoma de Transport Timisoara

1992 - Refacerea liniei tramvaiului nr. 5

1993 - Modernizarea liniei de tramvai pe str. Stefan cel Mare (între str. St. O. Iosif - B-dul Eroilor)

1996 - Modernizarea liniei de tramvai - buclã Torontalului.

1996 - Modernizarea liniei de tramvai pe str. 3 August 1919

1998 - Modernizarea liniei de tramvai pe Bd. Dragalina;
           Deschiderea bazei de agrement R.A.T.T.

1999 - Infiintarea liniei 40 autobuze;
           Incheierea contractului de finantare a modernizarii infrastructurii linie cale, cu Banca Europeana de Investitii.

2000 - Amenajare statie capat linie tramvai Bd. Dambovita;
           Amenajare statie I.T.P.;
           Amenajare centru de vanzare bilete, abonamente, gratuitati - P-ta Badea Cartan;
           Infiintare linia 11 tramvaie;
           Achizitii - troleibuze Berliet - 11 bucati (second-hand);
                        - tramvaie second-hand (Germania) - 33 bucati.

2001 - S-au infiintat liniile de autobuz Expres1, Expres2, Expres3;
         - Modernizare linie tramvai Bd. Tineretii;
         - Modernizare statie capat str. Gh.Baritiu;
         - Infiintare centru vanzare bilete Str. Gh.Doja;
         - Infiintare linie troleibuz str. Paris;
         - Achizitii - troleibuze Vetter - 3 bucati (second - hand);
                        - troleibuze Berliet - 20 bucati (second-hand);
                        - tramvaie second-hand Germania - 15 bucati.

2002 - S-au infiintat liniile de autobuz 43, 44;
         - Achizitii - tramvaie second-hand Germania - 5 bucati.

2003 - S-a infiintat linia de autobuz 42;
         - Achizitii - tramvaie second-hand Germania - 8 bucati.

2004 - Achizitii - troleibuze Berliet - 6 bucati (second-hand);
                        - autobuze - 11 bucati (second-hand);
                        - tramvaie second-hand Germania - 8 bucati.

2005 - Achizitii - tramvaie second-hand Germania - 5 bucati;
                        - autobuze - 17 bucati (second-hand);
                        - 50 autobuze noi achizitionate de Primaria Timisoara.

2006 Achizitii - tramvaie second-hand Germania - 5 bucati;
                        - 5 autobuze noi achizitionate de Primaria Timisoara;
                      - a fost prelungita linia 18 autobuze pana la Metro2 Timisoara.

2007 Achizitii - tramvaie second-hand Germania - 20 bucati;
                     - a fost infiintata o linie noua de autobuze, numarul 45;
                     - au fost prelungite liniile de autobuze 31 si 43.

 


1969 - 1989 - s-au fabricat 500 vagoane (vagoane motor si remorca)de tip Timis pentru mai multe orase din Romania;
1991 - 1999 - s-au achizitionat vehicule folosite: tramvaie din Germania(Bremen,Karlsruhe, München), autobuze din Belgia (Bruxellles), Franta(Mulhouse), Austria(Salzburg), troleibuze din Germania (Eberswalde, Weimar,Esslingen), Austria (Salzburg),      Sursa site-ul oficial al RATT
Cu respect si admiratie.
memorat
12 Aprilie 2009, 00:35:17
Răspuns #2

Vali R.A.T.T

  • Mesaje postate: 80
  • Gen: Bărbat
2 filmari gasite pe youtube din ani 1993 in filmare vedeti cateva trolebuze Dac x17,x18 si reteaua de trolee.
memorat
29 August 2009, 14:39:04
Răspuns #3

Viktor

  • Mesaje postate: 110
  • Gen: Bărbat
Vreau sa va prezit niste videoclipuri realizate cu ajutorul unui coleg de pe forumul RATT.
Astept parerile voastre :)
TRAMVAIE
Tramvaiele Timis 2
Not a valid youtube URLTramvaiele Hansa GT4
Not a valid youtube URLTramvaiele Düwag
Not a valid youtube URLTramvaiele Rathgeber
Not a valid youtube URLTramvaiele Wegmann GT4
Not a valid youtube URL


Viktor
memorat
29 August 2009, 14:44:19
Răspuns #4

Viktor

  • Mesaje postate: 110
  • Gen: Bărbat
Autobuze
Autobuzele Dac, Rocar, Ikarus & Renault
Not a valid youtube URL
Troleibuze(s-au cum se spune la noi Firobuze)
Troleibuzele Rocar,Dac,Berliet, Graff/Stift
Not a valid youtube URL
Va multumesc pentru vizionare. ;D ;)


Viktor
memorat
Advertisement
Partenerii Asociatiei Ro-Trans

Parteneri "Asociatia Ro-Trans":