28 Martie 2024, 13:43:01

Autor Subiect: Pasajul Piata Presei Libere (2009-201X)  (Citit de 5173 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

02 Iunie 2009, 22:49:22

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
Consilierii au aprobat pasajul de la Piata Presei

Miercuri, 03 Iunie 2009

Proiectul pasajului subteran de la Piata Presei Libere a fost aprobat, ieri, de Consiliul General al Municipiului Bucuresti (CGMB), dupa ce a primit voturi favorabile de la reprezentantii PSD si PNL din consiliu. Construirea pasajului va costa, conform proiectului de hotarare, 13,86 milioane de lei (circa 31,33 milioane euro), iar durata de executie este estimata la 18 luni. Pasajul va avea lungimea de 550 de metri, iar viteza maxima permisa pentru autoturisme a fost stabilita la 50 de kilometri pe ora. Primarul Sorin Oprescu a declarat ca
pasajul ar putea fi finantat din bugetul local sau printr-un credit furnizor, respectiv acela prin care firma constructoare contracteaza imprumutul, iar primaria plateste ulterior. In ultima sedinta de consiliu din 27 mai proiectul a fost respins, deoarece reprezentatii PSD in consiliu s-au abtinut la vot. Consilierii PDL votasera in favoarea proiectului.

O alta stire despre acest PASAJ minune.
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
Advertisement
Partenerii Asociatiei Ro-Trans

Parteneri "Asociatia Ro-Trans":

04 Iunie 2009, 11:19:19
Răspuns #1

zofei.2006

  • Vizitator
Interesant pana acuma ziceau ca este prea scump si vad ca l-au aprobat pana la urma . ;D
memorat
07 Noiembrie 2009, 00:13:01
Răspuns #2

zofei.2006

  • Vizitator
Mai e putin si se termina anul, si nu au inceput lucrarile. Vor mai incepe anul acesta  :o :o :o :o  ??? ??? ???.
memorat
14 Aprilie 2011, 09:45:57
Răspuns #3

andrei11

  • MEMBRU ONORIFIC RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 718
  • Gen: Bărbat
Pasajul PPL va arata putin diferit fata de ce s-au gandit beneficiarii la inceput, si anume ca in poza. Observatie importanta : Pana la urma se pare ca va fi numai jumatate de pasaj, de la Gara Baneasa spre centru si cu 'o bretea' spre Marasesti care bretea nu se stie unde va reveni la sol.
 Si cu privire la modul efectiv de constructie sunt diverse pareri contradictorii, unii sustin un TBM, alti spun ca TBM - ul e prea scump. Avand in vedere si certurile din consiliu general si faptul ca M 5 va absorbi extrem de multi bani in perioada urmatoare, parerea mea sincera este ca nu se va schimba nimic in urmatorii ( zeci ) de ani la PPL. Vezi si recentul santier de pe Splai colt cu Mihai Bravu abandonat pentru o perioada nedeterminata de timp, vezi si santierul de la Piata Hurmuzachi / Muncii abandonat si el, etc, etc.
memorat
02 Noiembrie 2011, 13:25:44
Răspuns #4

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Pasajul de la Piața Presei va avea formă de Y și va funcționa doar pe sensul Ploiești-București
02 Nov, 11:55 / Nicoleta Vieru
Comisia de Urbanism și Amenajarea Teritoriului a Municipiului București a dat aviz favorabil proiectului Pasajului de la Casa Presei.

http://b365.realitatea.net/news/pasajul-de-la-piata-presei-va-avea-forma-de-y-si-va-functiona-doar-pe-sensul-ploiesti-bucuresti/
memorat
29 Februarie 2012, 11:01:46
Răspuns #5

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Pasajele subterane de la Charles de Gaule și Piața Presei Libere au primit avizul Ministerului Culturii. VEZI PROIECTELE

 Ministrul Culturii, Kelemen Hunor, a avizat construirea a două pasaje subterane pe Bd. Aviatorilor È™i la PiaÈ›a Presei Libere. Ministrul a respins clasarea bulevardelor Aviatorilor, Prezan È™i Kiseleff ca monumente istorice, deÈ™i Comisia NaÈ›ională a Monumentelor Istorice se declarase în favoarea clasării celor trei artere de circulaÈ›ie.Cele două pasaje vor fi dezbătute miercuri în Comisia de Urbanism È™i Amenajarea Teritoriului din cadrul Primăriei Capitalei.

Proiectul pasajului de la Charles de Gaulle a fost modificat față de prima variantă prezentată. Conform noului proiect, intrarea în pasaj nu se va mai face de pe bretelele laterale ale Bulevardului Aviatorilor, ci chiar de pe bulevard. În pasaj șoferii vor avea la dispoziție câte două benzi pe sens. La suprafață, în dreptul rampelor vor fi câte două benzi pe sens, pentru ca apoi pe deasupra pasajului să rămână trei benzi pe sens. Se va intra în pasaj imediat dupa statuia Aviatorilor, se va trece pe sub Piata Charles de Gaulle și se va ieși la suprafață înainte de ambasada Chinei.

Pasajul de la Piața Presei Libere va avea forma literei Y. Se va intra în subteran de pe Șoseaua București-Ploiești, din dreptul Fântânii Miorița, și va ieși prin două pasaje subterane spre Bd. Kiseleff și spre Bd. Expoziției. Accesul în subteran nu se va face prin mijlocul șoselei, ci prin lateral, pe partea dreaptă pe sensul de mers dinspre Ploiești, printr-o rampă de coborâre.

Rampa de ieșire va fi plasată pe bulevardul Kiseleff tot pe partea dreaptă, pentru a nu schimba profilul actual al bulevardului. Pe bulevardul Expoziției, rampa de ieșire se va afla pe mijlocul șoselei. Pasajul va fi cu sens unic pe direcția DN1-Bd. Kiseleff, neexistând intrare în subteran dinspre Arcul de Triumf. În planul de urbanism zonal sunt prevăzute și parcări subterane, la Casa Presei și în zona actualului capăt al tramvaiului 41. De altfel, aici ar urma să fie și un nod intermodal, adică o stație comună pentru tramvai, autobuz și metrou prin viitoarea magistrala 1 Mai – Otopeni, aflată deocamdată în stadiu de proiect.


http://b365.realitatea.net/news/pasajele-subterane-de-pe-bd-aviatorilor-si-din-piata-presei-libere-au-primit-avizul-ministerului-culturii-vezi-proiectele/
memorat
10 Mai 2012, 13:45:41
Răspuns #6

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Piața Presei Libere se schimbă radical: pasaj pietonal cu grădină, pasaj rutier și cel mai mare monument din Capitală

La Piața Presei Libere, municipalitatea vrea să construiască mai multe pasaje subterane, atât pentru autovehicule cât și pentru pietoni. În centrul pieței va fi amenajată o “curte de lumină descoperită”. Mai exact, în mijlocul pieței, sub pământ va fi amenajată o grădină urbană.
Grădină și zonă de relaxare, sub pământ, în centrul Pieței Presei Libere. Primăria Capitalei va construi acolo pasaje rutiere subterane, pasaje pietonale, iar în centru va fi amenajată o “curte de lumină descoperită”. “Zona centrală a pasajului pietonal nu va fi acoperită. În pasaj vor fi plantați copaci și spațiu verde. Va fi o zonă de relaxare cu bănci și spațiu verde, dar mai jos, sub nivelul străzii. Nici în laterale pasajul nu va fi acoperit decât parțial, iar multe zone vor rămâne neacoperite, sub cerul liber”, a explicat pentru B365.ro, Dorin Ștefan, arhitectul care a realizat proiectul Pasajului de la Piața Presei Libere.

În zona pieței, pasajul pietonal va fi construit deasupra celui rutier.

“Aceste pasaje pietonale vor fi diferite față de ceea ce s-a făcut până acum. Nu se va intra direct în pasaj, printr-o groapă, ci foarte lin, printr-un fel de hol ce va coborî lent în subteran”, a precizat pentru B365.ro, arhitectul-șef al Capitalei, Gheorghe Pătrașcu.

Conform Planului Urbanistic Zonal, la Piața Presei Libere intrările/ieșirile din pasaj vor fi: în față la Casa Presei Libere (la stația RATB), la intrarea în Parcul Herăstrău, la intersecția cu Bd. Poligrafiei, dar și pe Bd. Kiseleff, la intrarea către pavilionul H din Herăstrău, de o parte și de alta a bulevardului. De altfel, prin această zonă (bd. Kiseleff) va trece și magistrala de metrou care va face legătura cu aeroportul Otopeni.

În etapa a doua a proiectului este prevăzut un pasaj pietonal și la Piața Montreal. În PUZ, aici sunt prevăzute cinci intrări/ieșiri dipuse pe fiecare parte a pieței.

Cel mai mare monument din București

În fața Casei Presei, în locul statuii lui Lenin, se va ridica cel mai în alt monument din Capitală, dedicat luptei împotriva comunismului. Este vorba de monumentul numit Aripi, al artistului Mihai Buculei. Monumentul este în construcție acum, la Uzina Electromecanică Ploiești, unde se construiesc și rachete, urmând a fi terminat anul acesta. Monumentul constă de fapt din trei aripi, care vor fi construite separat, pentru ca la final ele să fie îmbinate prin intermediul unor șuruburi foarte mari. Fiecare aripă va avea în jur de 40 de tone, iar întreg monumentul va avea o înălțime de 24 de metri, la care se va adauga și soclul pe care va fi amplasat. La final, se estimează că întreaga lucrare va avea o înălțime de aproximativ 28 de metri, în condițiile în care Arcul de Triumf are 27 de metri. Mai multe despre monument puteți citi aici.
Cum va arăta pasajul rutier

Pasajul rutier de la Piața Presei Libere va avea forma literei Y. Se va intra în subteran de pe Șoseaua București-Ploiești, din dreptul Fântânii Miorița, și va ieși prin două pasaje subterane spre Bd. Kiseleff și spre Bd. Mărăști. Accesul în subteran de pe Șos. București-Ploiești nu se va face prin mijlocul șoselei, ci prin lateral, pe partea dreaptă pe sensul de mers dinspre Ploiești, printr-o rampă de coborâre.

Rampa de ieșire va fi plasată pe bulevardul Kiseleff tot pe partea dreaptă, pentru a nu schimba profilul actual al bulevardului. Pe bulevardul Mărăști, rampa de ieșire se va afla pe mijlocul șoselei. Pasajul va fi cu sens unic pe direcția DN1-Bd. Kiseleff, neexistând intrare în subteran dinspre Arcul de Triumf.

ÃŽn planul de urbanism zonal sunt prevăzute È™i  trei parcări subterane, la Casa Presei,  în zona actualului capăt al tramvaiului 41, dar È™i în zona turnurilor City Gates.  De altfel, la capătul tramvaiului 41 aici ar urma să fie È™i un nod intermodal, adică o staÈ›ie comună pentru tramvai, autobuz È™i metrou prin viitoarea magistrala 1 Mai – Otopeni, aflată deocamdată în stadiu de proiect.

Planul Urbanistic Zonal se află deocamdată în dezbatere publică. Pentru demararea proiectului este necesară aprobarea Consiliului General al Municipiului București (CGMB). În bugetul aprobat pentru 2012, pentru Pasajul subteran Piața presei Libere au fost prevăzuți doar 100.000 lei. Potrivit indicatorilor tehnico – conomici aprobați de CGMB încă din ianuarie 2010, pasajul subteran rutier de la Piața presei Libere va costa 22,4 milioane euro.

Pasajul Rutier, contestat

Ordinul Arhitecţilor din România – filiala Bucureşti nu este de acord cu avizarea proiectelor pasajelor subterane din Piaţa Charles de Gaulle şi Piaţa Presei Libere.

Ordinul Arhitecților susţine clasarea ca monument istoric pe grupa A a bulevardelor Kiseleff, Aviatorilor şi Prezan. Filiala Bucureşti vrea să conteste Hotărârea Ministerului Culturii din 18 ianuarie 2012, prin care este respinsă clasarea în această categorie a bulevardelor menţionate.



http://b365.realitatea.net/news/pasaj-pietonal-subteran-la-piata-presei-cu-o-curte-de-lumina-descoperita-in-centru-vezi-proiectul/
memorat
09 Iunie 2012, 13:57:34
Răspuns #7

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Ordinul Arhitecților: Primăria vrea să distrugă șos. Kiseleff și bd. Aviatorilor

Ordinul Arhitecților din România trage un semnal de alarmă referitor la proiectul Primăriei Municipiului București de a construi pasaje subterane pe cele două artere istorice din Nordul Capitalei.
“Filiala Bucureşti a Ordinului Arhitecţilor din România, face apel la sensibilizare a opiniei publice şi cheamă bucureştenii să se opună aberanţiei care va distruge cele două artere istorice de o mare expresivitate ambientală. Planurile sunt deja aprobate şi se aşteaptă doar trecerea perioadei alegerilor pentru a se demara acţiunea de demolare şi de deschidere a şantierului, care va duce la mutilarea Şoselei Kiseleff şi a Bulevardului Aviatorilor, precum şi la dispariţia a numeroşi copaci.” -se arată în comunicatul OAR.

PASAJE AUTO DENIVELATE PE ÅžOSEAUA KISELEFF ÅžI PE BULEVARDUL AVIATORILOR

“În 2011, Primăria Municipiului Bucureşti a anunţat intenţia construirii a două pasaje subterane carosabile, unul amplasat pe Şoseaua Kiseleff (la Piaţa Presei Libere), celălalt pe Bulevardul Aviatorilor (la Piaţa Charles de Gaulle). Conform Ordinului Arhitecţilor din România, filiala Bucureşti, care a şi emis un comunicat de presă pe această temă, pasajele vor afecta negativ statutul şi imaginea celor două artere, printre cele mai frumoase ale oraşului. Deloc în ultimul rând, un număr mare de copaci falnici vor dispărea pentru a face loc asfaltului şi betoanelor…

Oficial, motivul invocat în sprijinul celor două proiecte este cel al asigurării unei circulaţii fluente pe direcţia Nord-Sud; dezvoltările imobiliare din nordul Bucureştiului fac necesară – în opinia susţinătorilor pasajelor – crearea unor cai rapide de pătrundere către centrul oraşului.

Critică celor două proiecte implica două direcţii: (1) justificate funcţional numai într-o logică unilaterală, pasajele nu rezolvă în realitate problema circulaţiei; (2) ele neagă complet semnificaţia culturală, istorică şi socială a celor două bulevarde.

1. Cele două proiecte – în mod semnificativ lansate doar de către direcţia de infrastructură a PMB, fără implicarea direcţiei de urbanism – iau în considerare numai maşina şi echipamentele rutiere asociate ei, ignorând orice alt element. O analiză mai atentă …demonstrează că ele vor avea efecte opuse şi negative asupra oraşului.

Lărgirea străzilor şi construirea de pasaje către centrele oraşelor a condus, prin atragerea unui număr suplimentar de maşini şi creşterea vitezei de circulaţie, la congestie suplimentară şi la degradarea calităţii mediului. Nu întâmplător, în ultimii ani tendinţa este exact de sens contrar: la Paris îngustează carosabilul, se lărgesc trotuarele şi se amplifică plantaţia de aliniament (Champs-Elysees, rue de Rennes), la Berlin se dezafectează pasajele construite în anii ‘60 etc.

Ameliorarea circulaţiei se poate obţine nu prin radiale către centru, ci prin crearea de inele ocolitoare ale centrului. Este …paradoxal,şi una din ideile PIDU – Planul Integrat de Dezvoltare Urbană al Bucureştiului – clar afirmata de către PMB, dar contrazisă prin aceste proiecte de către aceeaşi instituţie!

2. Impactul negativ al pasajelor asupra Şos. Kiseleff şi Bd. Aviatorilor poate fi analizat din trei puncte de vedere: imagine şi semnificaţie cultural-istorică, cadru natural, funcţie socială.

Împreună cu Bd. General Constantin Prezan, Şoseaua Kiseleff şi Bulevardul Aviatorilor formează un sistem de axe urbane majore – existent şi în alte mari oraşe europene, dar şi nordamericane – care are ca model bulevardele pariziene ale secolului al XIX, în particular Avenue des Champs Elysees.

În termeni morfologici, caracteristicile lor sunt axialitatea, profilul amplu şi simetric, plus – deloc întâmplător – prezenţa dominantă a vegetaţiei înalte (aliniamente de arbori).

În termeni funcţionali, ele au rol de artere de promenadă şi de reprezentare, fiind de multe ori gândite ca axe conducând către un obiect monumental – Arcul de Triumf (Paris, Bucureşti), monument de for (Budapesta, Berlin, Bucureşti), Palatul Regal (Londra), Capitoliul (Washington). În toate cazurile acest tip de arteră este protejat prin regulamente de urbanism, Bd. Andrassy din Budapesta fiind chiar înscris în lista UNESCO a patrimoniului mondial.

Deşi în toate cazurile este vorba de oraşe mari, cu inevitabile disfuncţii de circulaţie, nici o autoritate locală nu şi-a pus vreodată problema unei abordări pur tehnice a acestor artere, echipandu-le cu tranşee pentru maşini şi transformându-le în canale pentru circulaţia de viteză. Întotdeauna valoarea lor culturală şi istorică a fost mai presus de orice alt criteriu.

Prezenţa masivă a vegetaţiei înalte, o caracteristică intrinsecă a Şoselei Kiseleff şi a Bulevardului Aviatorilor, este amplificată de situarea celor două artere în zona de parcuri din nordul Bucureştiului – Parcul Kiseleff şi Parcul Herăstrău, ambele clasate monument – cu care au evoluat în strânsă legătură.

Rolul de reprezentare şi cadrul natural sunt asociate cu funcţia de promenadă pe care, sub diverse forme, au avut-o de-a lungul timpului Şos. Kiseleff şi Bd. Aviatorilor. Între plimbarea “la şosea” de altădată şi pistele de biciclişti sau aleile pietonale de astăzi exista o deplină continuitate, o continuitate pe care un anumit cadru arhitectural-urbanistic şi atmosfera au făcut-o posibilă dar care se va rupe în condiţiile realizării celor două proiecte pe cat de inutile pe atât de agresive.

Proiectele Primăriei nu au nici o legătură cu ceea ce ar trebui să constituie o intervenţie contemporană în centrul unei capitale europene. Ele vădesc o dublă neînţelegere, pe de o parte faţă de necesitatea protejării peisajului istoric urban şi a valorilor simbolice ale oraşului, pe de altă parte faţă de ideea de modernizare, optând pentru un model anacronic practicat în vestul Europei în anii ‘60-’70. Singurul rezultat cert al celor două intervenţii îl va constitui desfigurarea unor spaţii de mare calitate ale Bucureştiului.

Pe Şoseaua Kiseleff, axul solemn care conduce către Arcul de Triumf va fi destabilizat prin apariţia asimetrică a rampei şi defrişarea masivă a vegetaţiei înalte situată între Ştrandului Tineretului şi Piaţa Presei Libere. În aceeaşi zonă, spaţiul promenadei va fi şi el sever afectat, înlocuit cu o circulaţie carosabilă.

Pentru a face loc rampelor carosabile, pe Bulevardul Aviatorilor vor dispărea pe lungimi considerabile, de multe sute de metri, plantaţia de aliniament şi vor fi diminuate aleile pietonale. Promenada, protejată altădată de două şiruri de arbori, se va face într-un spaţiu liber, pe marginea unei rampe pe care coboară şi urcă maşinile.”


http://b365.realitatea.net/news/ordinul-arhitectilor-primaria-vrea-sa-distruga-sos-kiseleff-si-bd-aviatorilor/
memorat
31 Martie 2013, 18:39:48
Răspuns #8

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Lucrările la pasajul de la Piaţa Presei vor începe în aproximativ două luni

Primarul Capitalei, Sorin Oprescu  a  declarat că în circa două luni lucrările pentru construirea pasajului subteran de la PiaÅ£a Presei vor începe, după aprobarea Planului Urbanistic Zonal, ÅŸi vor dura aproape un an ÅŸi jumătate.
 â€Pasajul începe după fântâna MioriÅ£a, la vreo 50-60 de metri, pe partea dreaptă, fără să deranjez pomii ÅŸi toate astea. Va avea un braÅ£ în direcÅ£ia de mers către Mărăşti ÅŸi Bulevardul ExpoziÅ£iei, va avea un braÅ£ care va ieÅŸi în Kiseleff, fără să deranjeze, undeva la 250-300 de metri de colÅ£, adică chiar din Piaţă, mergând în direcÅ£ia Arcul de Triumf, ÅŸi încercăm noi să-i mai dăm o dimensiune, aceea de Jiului”, a spus edilul ÅŸef al Capitalei.

Pasajul va avea o lungime de circa 550 de metri, costul lucrărilor fiind estimate la peste 30 de milioane de euro.

 Potrivit primarului general, construirea pasajului nu va afecta traficul pe DN 1, la cea mai mare intrare în BucureÅŸti, prin nord. “Mă duc (cu lucrările – n.r.) în spatele perdelei de pomi ÅŸi nu deranjez pe nimeni”, a explicat Oprescu.

Oprescu, despre Bulevardul Berzei-Uranus

 Primarul general a mai spus că viitorul bulevard Berzei-Uranus “mai are o problemă”, pe hârtie, la Palatul Parlamentului, deoarece trebuie avize ÅŸi o lege specială pentru a putea dărâma gardul clădirii.

 â€Dom’ le, probleme am din cinci în cinci metri. Acuma îmi dau seama ce deÅŸtept a fost Videanu, cu ghilimele, că nu s-a apucat de ea. Da’ nu-mi pare rău, că tot o fac. Dar mai are o problemă: am ajuns acum, pe hârtie, la poarta trecerii pe sub Parlament. Dom’le, nu poÅ£i să-Å£i închipui ce înseamnă asta: avize de la SPP, avize de la SRI, avize de la Armată…”, a spus Oprescu, arătând că, după Hala Matache, proiectul a ajuns, pe hârtie, la Parlament.


http://www.dcnews.ro/2013/03/lucrarile-la-pasajul-de-la-piata-presei-vor-incepe-in-aproximativ-doua-luni/
memorat
25 Martie 2014, 12:05:45
Răspuns #9

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Se pare ca aici vor incepe lucrarile...Zilele astea cei de la Apolodor si-au facut aparitia cu niste garduri,banuiesc ce va delimita lucrarea de restul traficului auto.Sigur vor urma devieri,restrictii,deci un intreg "balamuc" ce va fi in zona...
memorat
18 Iulie 2015, 14:57:21
Răspuns #10

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Se deschide Pasajul subteran de la Piața Presei Libere


Pasajul subteran de la Piața Presei Libere va fi deschis mâine, 19 iulie. Lucrările la pasaj au început în martie 2014 și ar fi trebuit finalizate în luna aprilie a acestui an. Inaugurarea lucrării a fost amânată însă de mai multe ori din cauza unor probleme cu cablurile electrice. Pasajul face legătura între Șos. Bucureşti – Ploieşti şi bulevardele Kiseleff şi Mărăşti. Se va intra în pasaj de pe Șoseaua Bucureşti-Ploieşti, din dreptul Fântânii Mioriţa şi se va ieşi fie pe Bd. Kiseleff, fie pe Bd. Mărăşti. În cadrul proiectului a mai fost construit un pasaj pietonal pe sub Șos. Kiseleff, iar vechiul pasaj pietonal a fost scurtat și modernizat.
Pasajul subteran de la PiaÈ›a Presei Libere va fi deschis mâine, 19 iulie. Lucrările la pasaj au început în martie 2014 È™i ar fi trebuit finalizate în luna aprilie a acestui an. Inaugurarea lucrării a fost amânată de mai multe  ori după ce în zona rampei spre Bd. Mărăști au fost descoperite mai multe cabluri electrice care nu erau prevăzute în planul Enel È™i au trebuit mutate.

Pasajul subteran de la Piaţa Presei Libere face legătura între Șos. Bucureşti – Ploieşti şi bulevardele Kiseleff şi Mărăşti. Lungimea totală a lucrării este 740 de metri din care pasajul propriu zis are 190 m, iar rampele au o lungime de 140 m şi o lăţime de 7,8 m. Se intră în pasaj de pe Șoseaua Bucureşti-Ploieşti, din dreptul Fântânii Mioriţa şi se iese fie pe Bd. Kiseleff, fie pe Bd. Mărăşti.

În cadrul proiectului a fost construit și un nou pasaj pietonal care leagă nodul de transport de la Piața Presei Libere (capăt tramvai 41) cu aleea ce desparte Berăria H de Hard Rock Cafe. De asemenea, vechiul pasaj pietonal a fost scurtat și modernizat.

Contractul de proiectare şi execuţie a Pasajului Piaţa Presei Libere a fost atribuit Asocierii SC Apolodor Demolari SRL-SC Eurovia Construct International – SC Tehcon & Edilitare şi Infrastructura SRL – SC Consitrans SRL. Valoarea finală pentru care a fost atribuit contractul este de 74,9 milioane lei (18,2 milioane euro). La acest contract se adaugă şi cel pentru consultanţă, pentru care Primăria Capitalei este dispusă să plătească 70.000 de euro.

http://www.b365.ro/se-deschide-pasajul-subteran-de-la-piata-presei-libere_233545.html
memorat
Advertisement
Partenerii Asociatiei Ro-Trans

Parteneri "Asociatia Ro-Trans":