28 Martie 2024, 22:40:27

Autor Subiect: RATB - Stiri, noutati, perspective, discutii diverse  (Citit de 224275 ori)

0 Membri şi 4 Vizitatori vizualizează acest subiect.

20 Ianuarie 2015, 14:48:21
Răspuns #500

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Ar putea cred si mai mult. Pacat ca nu se mai fac vagoanele SIEMENS la Arad. Era ceva frumos!
O solutie ar fi tramvaiele imperio,dar mai lungi decat cele care circula la Arad...si sunt si mai ieftine...din cate stiu.
memorat
20 Ianuarie 2015, 18:39:02
Răspuns #501

OLECO

  • Colectionar si constructor hand-made de machete la scara 1/43
  • MODERATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 7387
  • Gen: Bărbat
Pai de acela ziceam.

Te rog frumos, nu mai da CITAT cand raspunzi la un mesaj anterior ci raspunzi direct.
memorat
20 Ianuarie 2015, 19:16:38
Răspuns #502

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Pai si de ce nu pomeneste nimic de astea Oprescu?
memorat
20 Ianuarie 2015, 22:55:31
Răspuns #503

OLECO

  • Colectionar si constructor hand-made de machete la scara 1/43
  • MODERATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 7387
  • Gen: Bărbat
memorat
26 Ianuarie 2015, 15:45:45
Răspuns #504

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
URAC vrea să construiască tramvaie cu 320 de locuri şi internet wireless pentru călători


Uzina de Reparaţii "Atelierele Centrale" (URAC), din cadrul Regiei Autonome de Transport Bucureşti, vrea să construiască tramvaie mai mari, care să ofere şi internet wireless pentru călători. Propunerea a fost înaintată deja Primăriei Capitalei.
n Capitală circulă zilnic 280 de tramvaie. Unele au fost construite acum 40 de ani, iar cele mai multe au o vechime de peste 20 de ani. La URAC sunt aduse zilnic tramvaie pentru a fi reparate. Unele sunt scoase din circulaţie şi aduse aici pentru că au nevoie de intervenţii minore, altele sunt refăcute aproape în totalitate.

Cei de la URAC au şi o propunere de tramvai pe care au prezentat-o primăriei. "Este un model Bucur LF (low floor), cu o capacitate de 320 de locuri (modelele vechi au 230 de locuri - n.r.), cu 80% podea coborâtă, 4 uşi la nivelul peronului şi cu 5 tronsoane. Va avea şi internet wireless pentru călători", a declarat ing. Gheorghe Cazan, directorul URAC. Dacă Municipalitatea le va da bani, angajaţii uzinei se vor apuca de lucru, iar până la sfârşitul anului ar putea apărea acest tramvai pe străzi.

Unul dintre cei mai vechi angajaţi ai uzinei a lucrat cu inventatorul Justin Capră

Zeci de oameni lucrează la URAC să le modernizeze, iar Victor Nelea este unul dintre cei mai bătrâni reparatori de tramvaie, potrivit libertatea.ro. Maistrul Victor Nelea (57 de ani) a venit la URAC pe când era încă elev. Acesta s-a angajat direct din şcoala profesională. "Când am venit eu la uzină, am avut ocazia să lucrez cu inventatorul Justin Capră. El voia să facă aici automobile electrice, dar ideea nu s-a mai concretizat. Oricum, am avut foarte multe de învăţat de la el", spune Victor Nelea. În tinereţe a confecţionat vagoane, apoi a trecut la reparaţii caroserii, iar acum lucrează la montaj. Peste 200 de tramvaie i-au trecut prin mână. Când le vede pe stradă, doar uitându-se la indicativ ştie pe dinafară ce "bubă" a avut fiecare. Anul trecut, spre exemplu, Victor Nelea şi colegii săi de la URAC au modernizat 24 de tramvaie, modificarea principală fiind aceea că au coborât podeaua, ca să fie accesibilă persoanelor cu dizabilităţi.



http://www.b365.ro/urac-vrea-sa-construiasca-tramvaie-cu-320-de-locuri-si-internet-wireless-pentru-calatori_223810.html


Desigur,este vorba de prototipul BLF 2 care are toate sansele sa iasa anul asta in traseu...primul de acest tip.
memorat
26 Ianuarie 2015, 17:14:22
Răspuns #505

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Am inteles ca se doreste ca 1 sa ramana in formula actuala chiar si dupa modernizarea lui L.Rebreanu si Sincai. Se pare ca pe L.Rebreanu se doreste sa ramana doar 23-ul,iar pe Sincai 1 in locul lui 19,deci 19 nu prea mai sunt sanse sa se reinfiinteze. Din cate am inteles nu se doreste ducerea lui 1 pe Vacaresti-Oltenitei deoarece ar dubla foarte mult 11 plus un surplus de cel putin de 10 vagoane pe 1 ar trebui daca l-ar duce pe acolo,la schimb dorindu-se un traseu ca fostul 54 intre Piata Unirii-Calea Vitan-Romprim.
memorat
05 Februarie 2015, 06:30:13
Răspuns #506

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
VIDEO: http://www.digi24.ro/Stiri/Digi24/Actualitate/Social/Autobuze+RATB+pericol+pentru+calatori+Acuzatiile+soferilor+si+re
Autobuze RATB, pericol pentru călători. Acuzațiile șoferilor și reacția regiei



„Am pornit motorul, trebuie să plec în cursă și îmi arată nivel de ulei scăzut. Se bagă ulei ars la mașini! Lipsă ABS/ASR. Asta înseamnă că în momentul în care este umed pe jos nu mai lucrează ABS-ul și ASR-ul și poți să faci un accident”, spune un șofer.
Lista problemelor acestui autobuz, care face curse zi de zi, e şi mai lungă, dacă întrebăm de condiţiile pentru pasageri.
Șoferii susţin că sunt nevoiţi să accepte să plece în cursă, pentru că altfel nu şi-ar primi leafa. Dar riscurile pe care și le asumă sunt tot mai multe.
„Pe linia 422 a zburat o roată de la un autobuz. Roata s-a desprins de autobuz, a luat-o înaintea autobuzului și s-a oprit într-o poartă”, spune Dragoș Iorga, reprezentant al Sindicatului șoferilor din RATB.
„Siguranța călătorilor nu mai există. În ultimii doi ani de zile lucrurile s-au agravat foarte tare”, spune și Valeriu Ciobănescu, președintele Sindicatului șoferilor din RATB.
O dovadă în acest sens este o filmare de amator, în care se vede cum un portar se „ocupă” de probleme tehnice în atelierul autobazei.

În replică, oficialii RATB susţin că lucrurile stau exact invers.
„Toate mijloacele de transport care sunt în circulaţie corespund din punct de vedere tehnic şi al siguranţei circulaţiei. Au reviziile tehnice efectuate la zi și nu prezintă un pericol pentru siguranţa circulaţiei”, spune Constantin Tobescu, purtător de cuvânt al RATB.
Parcul RATB este format din 1.000 de autobuze, din care 200 aşteaptă să fie reparate.
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
10 Februarie 2015, 17:53:14
Răspuns #507

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
De luna viitoare, în București vor circula autobuze electrice


Începând cu luna martie, bucureștenii vor putea circula prin oraș cu autobuze electrice. Ce-i drept, doar pentru două luni, momentan. Primăria Capitalei va primi gratuit de la o companie chineză spre testare două astfel de vehicule electrice. Autobuzele electrice se încarcă pe timpul nopții și au o autonomie de aproximativ 250 de kilometri. Costul unui asemenea autobuz este de aproximativ 400.000 euro. Autobuzele sunt ecologice, iar combustibilul costă mult mai puțin.
"În martie vor veni două autobuze electrice cu trei uși pe care le vom putea folosi gratuit timp de două luni. A fost semnat deja un protocol, în acest sens", a declarat, marți, Ion Dedu, directorul executiv al Direcției de Transporturi din cadrul Primăriei Capitalei.

Autobuzele electrice se încarcă pe timpul nopții, după care pot parcurge aproximativ 250 de kilometri cu această rezervă de energie.

"Chinezii au dezvoltat un model foarte eficient de autobuze electrice. Se încarcă câteva ore noaptea și pot circula toată ziua următoare. Sunt însă și mai scumpe. Au un preț dublu față de celelalte", mai spune Ion Dedu.

De fapt, un autobuz electric costă aproximativ 400.000 euro. Pe de altă parte însă, întreținerea anuală pentru un asemenea vehicul aduce o economie de 35.000 euro.

După expirarea celor două luni de testare, bucureștenii vor mai putea circula cu autobuze electrice doar dacă Primăria Capitalei va achiziționa astfel de vehicule.

Autobuzele electrice care vor ajunge la București sunt fabricate de compania chineză BYD, recunoscută la nivel mondial ca cel mai mare producător de baterii reîncărcabile și în ultimii ani drept cel mai important producător de autobuze propulsate de motor electric.

http://www.b365.ro/de-luna-viitoare-in-bucure-ti-vor-circula-autobuze-electrice_224766.html

EDIT: Se pare ca sunt aceleas autobuze care au fost in teste si la Brasov.Intre timp nu stiu daca a fost si achizitionat vreunul

http://www.bydeurope.com/innovations/future/index.php#/projects/BRASOV-ROMANIA
memorat
11 Februarie 2015, 15:05:39
Răspuns #508

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Bucureștenii vor plăti pentru transportul în comun în funcție de zona în care se vor deplasa


Bucureștiul va avea un sistem tarifar zonal pentru transportul public. Astfel, bucureștenii care se vor deplasa în oraș cu ajutorul mijloacelor de transport în comun, fie ele autobuze, tramvaie sau metrou, nu vor mai plăti un preț unic per călătorie, ci tarife diferite în funcție de zona în care se vor deplasa. La sfârșitul anului trecut a fost creată și o alianță al cărei scop principal este acela de a elabora un standard național pentru o tarifare zonală în transportul public din România. La nivelul Capitalei, această măsură este discutată de câteva luni în cadrul Grupului de mobiltate constituit la nivelul Primăriei generale. Introducerea acestei măsuri în București va fi posibilă însă, abia după ce Autoritatea Metropolitană de Transport București va gestiona și va avea contracte cu RATB, Metrorex și operatorii privați de transport, lucru recomandat de instituțiile europene, însă neaplicat deocamdată de autoritățile din România.
Autoritățile din București intenționează să introducă un sistem tarifar zonal pentru transportul în comun. Astfel, bucureștenii care se vor deplasa în oraș cu ajutorul mijloacelor de transport în comun, fie ele autobuze, tramvaie, troleibuze sau metrou, nu vor mai plăti un preț unic per călătorie, ci tarife diferite în funcție de zona în care se vor deplasa. Cum va fi împărțit Bucureștiul pe zone și ce tarife vor avea de achitat bucureștenii nu s-a stabilit încă. Se știe însă cum va funcționa acest sistem.

"ÃŽn momentul în care validezi biletul, validatorul care È™tie în ce zona eÈ™ti, te întreabă în ce zona vrei să ajungi. Daca vrei în zona 1 apeÈ™i zona 1 È™i te taxează corespunzător. Când treci cu mijlocul de transport în comun dintr-o zonă în altul, sistemul te anunță.  Dacă a intrat în zona 2, cine a platit pentru zona 2 merge mai departe, iar cine a platit doar pentru zona 1 coboară sau mai validează o data pentru a merge în zona 2", a explicat pentru B365.ro, Ion Dedu, director executiv al DirecÈ›iei de Trabsporturi din cadrul Primăriei Capitalei.

La sfârșitul anului trecut a fost creată și o alianță al cărei scop principal este acela de a elabora un standard național pentru o tarifare zonală în transportul public din România. Alianţa Naţională pentru Interoperabilitate Tarifară are deocamdată 16 membri, printre care și Rehgia Autonomă de Transport București (RATB).

La nivel instituțional însă, introducerea acestui sistem de tarifare depinde de Autoritatea Metropolitană de Transport București.

"Termenul de timp pentru introducerea sistemului tarifar zonal este dat de următorul lucru: când Autoritatea Metropolitană de Transport va gestiona și va avea contracte și cu metroul și cu RATB și cu operatorii privați", spune Ion Dedu. Întărirea rolului pe care AMP îl are în gestionarea transportului din zona București-Ilfov este un lucru recomandat de instituțiile europene, însă deocamdată nu este aplicat de autoritățile din România.

Citește și De luna viitoare, în București vor circula autobuze electrice

Sistem Inteligent de Transport în București. Proiectul începe din acest an

Tarifarea zonală va fi posibilă cu dotarea tehnică din sistemul ITS (Intelligent Transport System). Sistemul face parte din conceptul Smart Cities (administrarea inteligentă a orașului) și include, printre altele, managementul traficului, managementului transportului public, informarea călătorilor și sistemul de supraveghere video în oraș. Primăria Capitalei vrea să demareze încă din acest an proiectul de implementare în București a acestui sistem.

"În acest moment, noi avem un sistem de management al traficului, însă este doar parțial implementat, doar pe aproape 200 de intersecții din aproximativ 600 câte sunt în oraș. Și atunci el trebuie extins în toate sfera orașului ba chiar și în afara lui", a precizat pentru B365.ro, Ion Dedu.

Sistemul de management al traficului include și managementul incidentelor ce apar în trafic, al lucrărilor de întreținere, managementul transportului de mărfuri sau pe cel al cererii de transport. Acesta din urmă permite numărarea călătorilor care utilizează transportul public. Informația este transmisă direcției responsabile care poate ajusta astfel planul de circulație al mijloacelor de transport în comun, în acord cu nevoile bucureștenilor.

Același sistem va permite și informarea mai rapidă a autorităților asupra problemelor care apar în trafic, dar și a șoferilor care pot afla în timp real, prin intermediul unor panouri electronice montate în oraș, unde există blocaje și ce zone ar trebui evitate pentru a ajunge mai repede la destinație.

Și transportul public din București va fi revoluționat prin implementarea Sistemului Integrat de Transport. "Acest ITS include și servicii de informare și asistare cu privire la trafic și călătorie, de informare a călătorilor înainte și în timpul călătoriei. Astfel, vei putea planifica călătoria. Dacă vrei să ajungi dintr-un punct în altul al orașului, sistemul îți va spune ce mijloace de transport poți să iei și la ce oră ajung acestea în stație. De asemenea, sistemul va comunica și eventualele evenimente apărute în trafic care modifică programul de transport public, dar și un un model de schimbare a mijlocului de transport atunci când apar astfel de evenimente", explică Ion Dedu.

Sistemul va include și servicii pentru bilete și plăți electronice, dar și un sistem de management al parcărilor din oraș. "Șoferii vor fi informați în timp real privind locurile de parcare disponibile în oraș - prin intermediul panourilor electronice instalate în oraș. Chiar și prin GPS ai putea primi informația că în parcarea de la universitate sunt disponibile atâtea locuri", mai spune directorul de la Transporturi.

Primăria intenÈ›ionează să demareze acest proiect în acest an, imediat după aprobarea bugetului. ÃŽn acest moment, Universitatea Politehnică BucureÈ™ti lucrează pro bono la arhitectura acestui sistem. Mai exact, se stabileÈ™te o primă schemă a sistemului È™i o adaptare a modelului la realitatea bucureÈ™teană. "Pe baza acestei arhitecturi noi o să concepem un caiet de sarcini pentru realizarea unui studiu de fezabilitate. LicitaÈ›ia va începe imediat după aprobarea bugetului. Noi l-am prins în planul de achiziÈ›ii publice din acest an.  Studiul de fezabilitate va cuprinde toate modulele ce vor fi realizate în cadrul acestui Sistem Inteligent È™i Integrat de Transport. Ulterior, Primăria va implementa modulele treptat", a mai spus Ion Dedu. 

http://www.b365.ro/bucure-tenii-vor-plati-pentru-transportul-in-comun-in-func-ie-de-zona-in-care-se-vor-deplasa_223980.html


Sunt curios cum se va face in cazul lui 1,fiind inelar ca fara a discrimina nici un cartier sau zona din capitala,dar de exemplu daca pleci din zona Mall Vitan sau Nerva Traian, si te duci in Progresul...nu-i la fel.  Cum se va aplica taxarea in cazul asta?
memorat
01 Martie 2015, 21:50:45
Răspuns #509

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
A inceput amenajarea benzii unice pe Energeticienilor (Calea Vitan) la o statie de capatul Cet Sud Vitan.Ramane de vazut pana unde se va duce cu aceasta banda unica pentru autobuze si anume daca pe tot Vitanul-Unirii unde  si aici va fi banda unica pana la Piata Alba Iulia.
memorat
10 Martie 2015, 16:04:30
Răspuns #510

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Primul autobuz electric a ajuns în București.Alte două sosesc luna viitoare. PE CE LINII VOR CIRCULA


Primul autobuz electric a ajuns în București. Noul vehicul de transport a fost primit de RATB gratuit pentru a fi testat timp de două săptămâni. Autobuzul este fabricat de compania SOR din Cehia și are un preț de vânzare de aproximativ 300.000 euro. Alte două autobuze electrice, produse însă de compania chineză BYD, vor ajunge la București în jurul datei de 20 aprilie. Cele două autobuze vor fi testate pe străzile Capitalei timp de două luni. Potrivit reprezentanților RATB, autobuzul SOR va circula pe linia 104, iar cele de la BYD pe linia 381.
RATB a primit primul dintre cele trei autobuze ce vor fi testate gratuit pe străzile Capitalei în următoarele luni. Autobuzul, produs de compania SOR din Cehia, se află deja în Autobaza Pipera și va fi introdus în traficul cu călători după ce vor fi încheiate documentele pentru asigurarea obligatorie de răspundere civilă pentru călători și bagaje.

"Autobuzul SOR va fi introdus pe linia 104 și va circula în probe timp de două săptămâni Are o capacitate de 70-90 de persoane, un timp de încărcare a bateriilor de 7-8 ore și o autonomie energetică de aproximativ 150 de kilometri. Vom știi cu exactitate detaliile imediat ce vom primi documentele tehnice", a precizat pentru B365.ro, Adrian Mihail, şef Serviciu Programare în cadrul RATB.

Alte două autobuze electrice vor ajunge în București în jurul datei de 20 aprilie, potrivit reprezentantului RATB. Cele două vehicule sunt produse de compania chineză BYD și vor circula pe străzile Capitalei timp de două luni.

"Autobuzele BYD care vor ajunge la noi au o capacitate de 90 de persoane È™i două grupuri de baterii. Au nevoie de un timp de încărcare  cinci ore È™i prezintă o autonomie energetică de 150 de kilometri. Ambele autobuze vor fi circula pe linia 381", a mai spus Adrian Mihail.

În condițiile în care traseul liniei 381 are o lungime de aproximativ 10,5 kilometri (tur) și 21 kilometri tur-retur, noile autobuze electrice vor putea executa doar 7 trasee integrale (tur-retur) înainte de a se reîntoarce la autobază pentru a fi reîncărcate bateriile. ca durată de timp, autobuzele electrice vor putea circula aproximativ 8 ore până la consumarea bateriilor.

Toate cele trei autobuze au fost oferite gratuit municipalității bucureștene, pentru a fi testate, urmând ca ulterior Primăria să decidă dacă va achiziționa astfel de vehicule și de la ce companie. Potrivit reprezentanților RATB un autobuz SOR are un preț de vânzare de 300.000 euro, în timp ce autobuzul produs de BYT se vinde cu 400.000 euro.

Primarul general, Sorin Oprescu, a declarat în urmă cu o lună ca intenționează să cumpere aproximativ 80-90 de autobuze electrice. Nu se știe însă când va fi alocat un buget pentru o asemenea achiziție.


http://www.b365.ro/primul-autobuz-electric-a-ajuns-in-bucure-ti-alte-doua-sosesc-luna-viitoare-pe-ce-linii-vor-circula_226568.html
memorat
15 Martie 2015, 17:46:38
Răspuns #511

Ciprian.stefan

  • Mesaje postate: 1438
  • Gen: Bărbat
  • C(Calea) F(Furată) R(Română)
BASARABIA E ROMÂNIA!!!
memorat
31 Martie 2015, 15:17:16
Răspuns #512

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
1 se aude ca va fi dus la Unirii,7 si 27 suspendate.Sincai va fi bagat in regim de urgenta in modernizare.
1 va avea urmatorul traseu:Piata Unirii-Marasesti-Mall Vitan,M.Bravu-Banu Manta-Pasaj Basarab,plus traseul de baza pana la Sura Mare.
memorat
31 Martie 2015, 19:00:12
Răspuns #513

georgica2704

  • Mesaje postate: 226
  • Gen: Bărbat
Pai si traseul Dudesti- Titan ramane doar in 23 ? Poate 27 il lasa pe traseul Piata Titan- Complex Titan.
memorat
31 Martie 2015, 19:10:23
Răspuns #514

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Pai si traseul Dudesti- Titan ramane doar in 23 ? Poate 27 il lasa pe traseul Piata Titan- Complex Titan.
Nup...pe moment 1 nu va mai fi inelar...Turele lui 27 mai mult ca sigur vor intra in 23 si 40 ca suplimentare
memorat
01 Aprilie 2015, 08:08:14
Răspuns #515

OLECO

  • Colectionar si constructor hand-made de machete la scara 1/43
  • MODERATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 7387
  • Gen: Bărbat
Turele lui 27 mai mult ca sigur vor intra in 23 si 40 ca suplimentare
La fel sunt si acum.
memorat
03 Aprilie 2015, 18:34:54
Răspuns #516

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
BUCURESTI: RATB prelungeste traseul liniilor 335 si 253


Ca urmare a avansării lucrărilor de reabilitare a sistemului rutier de pe Str. Liviu Rebreanu, până în zona terminalului “Barajul Dunării”, începând cu data de 04.04.2015, liniile 253 şi 335 vor funcţiona pe un traseu prelungit în ambele sensuri, de la capătul de linie ,,Barajul Dunarii”, pe Str. Liviu Rebreanu, Bd. 1 Decembrie 1918, până la terminalul ,,Faur’’.
 ->> http://bit.ly/RATB-LINIILE-253-335
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
03 Aprilie 2015, 21:02:46
Răspuns #517

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Din cate stiu pe acest capat de linie desfiintat de maine,va fi construita o parcare de tip, park ride...
memorat
04 Aprilie 2015, 00:35:50
Răspuns #518

OLECO

  • Colectionar si constructor hand-made de machete la scara 1/43
  • MODERATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 7387
  • Gen: Bărbat
Da, asa stiam si eu, ca acolo se va construi o parcare.
memorat
04 Aprilie 2015, 08:01:56
Răspuns #519

andrei11

  • MEMBRU ONORIFIC RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 718
  • Gen: Bărbat
Spatiul respectiv se va transforma in mod natural  :P  intr-o parcare normala, si nu una speciala. Lasand la o parte ca nu prea stiti sensul cuvantului, de unde si pana unde parcare park ride intr-un oras ? Adica nu la periferia lui ?
memorat