28 Martie 2024, 16:10:45

Autor Subiect: RATB - Stiri, noutati, perspective, discutii diverse  (Citit de 224204 ori)

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

05 Mai 2014, 14:57:54
Răspuns #480

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Lusica, se pare ca la urmatoarea abatere vei fi suspendat: de cate ori te rugam sa postezi stirile, informatiile, in topicul adecvat? Vrei sa iti desenam, pictam?
Am postat aici,deoarece este o stire de interes general si nu legat de o modificare,suspendare,etc...de traseu. Trebuia sa-l pun in topicul asta "http://www.forum.ro-trans.net/index.php?topic=685.800" ? Ms.
memorat
26 Iunie 2014, 15:21:51
Răspuns #481

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Mai puține mijloace de transport în comun, pe străzile Capitalei, în această vară

Din cauza cererii scăzute, pe timpul verii, Regia Autonomă de Transport Bucureşti reduce parcul circulant cu procente situate între 13% şi 21%.
"Parcul circulant a fost redus procentual în funcţie de fluxurile de călători de pe fiecare traseu şi de caracteristicile fiecărei linii, cu procente care variază între 13% şi 21%. Zilnic, fiecare linie de transport este monitorizată atent din punctul de vedere al cererii de transport, astfel încât să se poată interveni operativ în structura parcului circulant", se arată într-un comunicat al RATB.

În aceste zile, în urma determinărilor din traseu, programul de circulaţie pe liniile 25 şi 221 a fost reconfigurat prin suplimentarea capacităţii de transport. RATB precizează că sunt îndeplinite condiţiile pentru o circulaţie normală a vehiculelor regiei pe perioada vacanţelor şcolare şi a concediilor de odihnă, iar vehiculele de transport din parcul RATB au reviziile tehnice la zi şi "sunt corespunzătoare din punctul de vedere al siguranţei circulaţiei".

RATB transportă zilnic 2,1 milioane de pasageri, parcul circulant al regiei numărând în jur de 835 de autobuze, 313 de tramvaie şi 189 de troleibuze. Lungimea reţelei de transport în comun este de 738 kilometri, iar cea a traseelor de 1.896 de km.

http://www.b365.ro/ratb-reduce-numarul-mijloacelor-de-transport-pe-timp-de-vara_210633.html
memorat
29 Iulie 2014, 14:26:46
Răspuns #482

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Am vazut ca pe siteul regiei 1 vitan apare cu traseul modificat,adica doar pt azi si anume ca circula prin Marasesti-Filaret. L-au afisat si pe 623 cu traseul,lipsesc doar orarele.
memorat
30 Iulie 2014, 12:30:37
Răspuns #483

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Se pare ca 1 vitan circula si azi deviat prin Marasesti...
memorat
30 Iulie 2014, 18:30:41
Răspuns #484

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Se pare ca 1 vitan circula si azi deviat prin Marasesti...
Aprob cele spuse..."Circula prin B-dul Marasesti"
memorat
05 Septembrie 2014, 14:43:40
Răspuns #485

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Trei studenţi vor da Internet gratuit tuturor călătorilor care circulă cu autobuzele şi tramvaiele RATB. Cum şi cât câştigă ei din afacerea asta

Alexandru Dobre, Alexandru Costea şi Gabriel Ion, trei tineri absolvenţi ai Academiei de Studii Economice (ASE), au pus la punct un proiect graţie căruia bucureştenii se vor putea bucura de internet gratuit în autobuzele şi tramvaiele RATB. "BusHub" a intrat deja în faza de testare.
Bucureştenii s-ar putea bucura în viitor de internet wireless gratuit în mijloacele de transport în comun ale RATB. Trei tineri absolvenţi ai Academiei de Studii Economice (ASE) din Bucureşti au pus la punct un proiect ce ar putea răspunde acestei nevoie.

Creat de Alexandru Dobre, Alexandru Costea şi Gabriel Ion, proiectul „BusHub” a fost finalist anul acesta la concursul „Junior Achievement”.
„În principiu, proiectul nostru constă în furnizarea de internet gratuit în toate autobuzele şi tramvaiele Regiei Autonome de Transport Bucureşti (RATB)”, a explicat Alexandru Costea pentru gândul. „Urmează să folosim o altă tehnologie decât cea 4G direct, cum ar fi Vodafone sau Orange, spre exemplu, călătorii se vor putea conecta gratuit”, a adăugat el.

„Practic oferim un serviciu public comunităţii, iar din partea mediului de afaceri oferim posibilitatea de a-şi promova produsele în interiorul RATB, deoarece există o masă foarte mare de populaţie care circulă zilnic, dar la care companiile nu au acces pentru că nu sunt permise reclamele”, a completat colegul său, Alexandru Dobre.
Toate costurile vor fi suportate de cei trei tineri, Regia de Transport nefiind nevoită să investeasă bani. Asta pentru că finanţarea din reclame va acoperi costurile iniţiale, iar ulterior va aduce profit creatorilor BusHub. Calculele realizate de Alexandru Dobre, Alexandru Costea şi Gabriel Ion arată că, în cele din urmă, dacă cel puţin 5% dintre călători se vor conecta la internet, profitul lunar va ajunge la aproximativ 70.000 de lei.

„Noi avem nevoie de un public ţintă undeva între 14 şi 35-40 de ani, deoarece ştim că acolo este rata cea mai mare de penetrare a smartphone-urilor şi a internetului pe mobil, aşadar avem nevoie de liniile care trec pe lângă licee, facultăţi, pentru a asigura un volum foarte mare”, a spus Alexandru Dobre.

Aprobările RATB pentru proiectul pilot au fost primite deja, astfel că, în urmă cu aproximativ două luni, proiectul BusHub a intrat în faza de testare. Deşi au fost întâmpinate câteva probleme provocate de căldură şi de fluctuaţiile de tensiune, feedback-ul primit a fost unul bun.

„Am avut probleme tehnice şi s-a întrerupt activitatea pentru o perioadă tocmai din cauza căldurii, apoi am avut probleme şi cu fluxul de tensiune şi nu a durat mai mult de cinci minute până ca cineva să sesizeze problema. A fost un singur autobuz, s-a aflat de el foarte repede şi chiar au urcat mulţi călători tocmai datorită acestei facilităţi. De asemenea, numărul celor care s-au conectat a fost mai mare decât ne aşteptam”, a povestit Alexandru Dobre.

„Încercăm să testăm şi alte echipamente, am încercat şi o schimbare de furnizor...Vrem să ne asigurăm că totul este bine din punct de vedere tehnic”, a adăugat Alexandru Costea. Nu vrem să punem toate routerele odată, ci pas cu pas, să vedem exact care este răspunsul pe care îl vom primi din partea utilizatorilor. Vom face totul în funcţie de rezultate, nu vrem să ne grăbim să instalăm echipamentele şi apoi să apare diverse probleme”, a mai spus el.

Alexandru Dobre are 22 de ani şi a absolvit Facultatea de Management din cadrul ASE. Colegul său, Alexandru Costea are 21 de ani şi, ca şi cel de-al treilea membru al echipei care se ocupă de BusHub, Gabriel Ion, a absolvit Faculatea de Finanţe-Bănci din cadrul ASE.


http://www.gandul.info/magazin/trei-studenti-vor-da-internet-gratuit-tuturor-calatorilor-care-circula-cu-autobuzele-si-tramvaiele-ratb-cum-si-cat-castiga-ei-din-afacerea-asta-13205207
memorat
06 Octombrie 2014, 15:49:51
Răspuns #486

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Niciun nou autobuz, tramvai sau troleu cumpărat de RATB. Ce nevoi are Bucureştiul?

Problema stringentă a RATB este înlocuirea parcului de tramvaie. Din cele 450 în funcţiune, ar trebui reabilitate cel puţin 200. Tramvaiele sunt ruginite, nu au aer condiţionat, scârţaie din toate închieieturile şi nu dispun de platforme necesare accesului facil al mamelor cu copii sau al persoanelor cu handicap.
Niciun tramvai, autobuz sau troleibuz noi nu au fost cumpărate , în acest an, de către RATB. „Nu sunt bani, deşi necesarul de noi mijloace de transport în comun este major”, spune Ion Dedu, directorul Transporturi din Primăria Bucureşti.

Nici măcar tramvaie Bucur, realizate în fabrica RATB, nu au putut fi achiziţionate în acest an. Pentru necesarul de achiziţii al Bucureştiului, se încearcă accesarea fondurilor europene nerambursabile. Altfel, în anii următori, tot aceleaşi tramvaie, troleibuze şi autobuze vor circula în Bucureşti.

Problema stringentă a RATB este înlocuirea parcului de tramvaie. Din cele 450 în funcţiune, ar trebui reabilitate cel puţin 200. Tramvaiele sunt ruginite, nu au aer condiţionat, scârţaie din toate închieieturile şi nu dispun de platforme necesare accesului facil al mamelor cu copii sau al persoanelor cu handicap.

„Achiziţia de tramvaie noi este urgentă. Minim 200 de bucăţi. Dar nu sunt bani. Anul acesta nu s-a achiziţionat nici măcar un tramvai nou, deşi exista varianta Bucur 3, cu platformă 70% joasă şi aer condiţionat, făcut chiar de RATB la Atelierele Centrale. Încercăm acum să depunem la UE un proiect de finanţare nerambursabilă pentru 100 de tramvaie. Este singura variantă în care să facem ceva în acest sens”, spune Dedu.

ÃŽn varianta în care parcul de tramvaie al RATB ar începe să fie reînnoit cu Bucur, costurile pentru 100 de bucăţi ar fi de circa 100 de milioane de euro. Dacă achiziÅ£ia s-ar face de la firmele de profil din Europa, Siemenes, Bombardier, Skoda,  Alstom, costurile s-ar dubla.

În ceea ce priveşte parcul de troleibuze, acesta ar trebui schimbat aproape în totalitate. „Din 270 de unităţi, 200 ar trebui schimbate. Aici vorbim de un cost de 3-400.000 de euro de troleu”, explică Dedu. Acesta este însă sceptic asupra şansei de reuşită a unui astfel de scenariu. „Cel mai probabil, troleele existente vor intra într-un program de modernizare pe 6-7 ani. Bani de achiziţii pentru unele noi, greud e crezut”, mai spune directorul din PMB.

Cel mai clar e la autobuze. Nu se prevăd achiziţii sau modernizări în următoarea perioadă de timp. Autobuzele Mercedes Citaro sunt în termen, sunt funcţionabile, nu se vor înlocui.

RATB are un buget anual de circa 700 de milioane de lei, din care doar 150 de milioane reprezintă venituri proprii, restul fiind subvenÅ£ie de la Primărie.  Regia are 10.000 de salariaÅ£i ÅŸi 2.000 de mijloace de transport, tramvaie, troleibuze, autobuze. DeserveÅŸte peste 600.000 de călători, zilnic.

RATB are datorii totale de 443 de milioane de lei, dintre care 221 de milioane de lei restanţe la plata TVA şi 222 de milioane de lei dobânzi şi penalităţi, conform datelor de la ANAF, valabile la 31 decembrie 2013. Regia Autonomă de Transport Bucureşti mai are şi datorii de 23,7 milioane de lei către bugetul asigurărilor sociale, sumă pentru recuperarea căreia s-a declanşat executarea silită. RATB trece pe primul loc în topul datornicilor la bugetul de stat, asta după ce prima poziţie a fost ocupată ani la rând de Compania Naţională a Huilei.



http://www.economica.net/niciun-nou-autobuz--tramvai-sau-troleu-cumparat-de-ratb--ce-nevoi-are-bucurestiul_88989.html
memorat
15 Octombrie 2014, 11:23:53
Răspuns #487

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Weekendul acesta,se pare ca vor avea loc modificari de linii in zona viitorului Pasaj de la Sudului.Ramane de vazut ce miscari de "trupe" vor fi in perioada imediat urmatoare.
memorat
30 Octombrie 2014, 17:46:09
Răspuns #488

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Am gasit pe youtube acest video legat de traseul inelar a lui 1 . Acesta pare sa fie facut pe 7 mai 2014. Cred ca l-am mai postat...De ce s-au grabit de atunci sa reactualizeze traseul lui 1 in conditiile in care atunci lucrarile la pasajul muncii nu erau nici pe departe gata ? Intreb ca idee

https://www.youtube.com/watch?v=WgtWS9xfi5g
memorat
17 Decembrie 2014, 13:06:02
Răspuns #489

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
MARTOR OCULAR. Circulația cu RATB în Capitală! Condițiile inumane la care sunt supuși călătorii

În ultimele zile, mai mulți cititori REALITATEA.NET ne-au semnalat faptul că o călătorie cu RATB-ul este o adevărat chin.

Raluca, o cititoarea REALITATEA.NET, ne-a scris că: "Va aduc la cunostinta o situatie cat se poate de dificila. In fiecare dimineata, de luni pana vineri, sa circuli cu ratb -ul 116 sau 141 spre Unirii, intre statiile Izvorul Rece si Metrou Brancoveanu este un chin. Oamenii se inghesuie in rarele masini care vin, soferii ajung sa ia calatori si cu ei in fata, lucru ce pune in pericol siguranta calatorilor, in opinia mea. Am facut sesizari la ratb, va pot pune la dispozitie si raspunsul lor, care este foarte vag. In opinia lor, din cauza traficului masinile vin foarte greu. Am reusit sa stau de vorba si cu soferii care spun ca nu sunt piese si stau in garaj cate 30 de autobuze. Ori eu nu stiu de ce mai platesc abonament? Ca sa stau inghesuita in fiecare dimineata, sau mai rau, sa nu reusesc sa urc nici dupa jumatate de ora de asteptat."



http://www.realitatea.net/martor-ocular-circula-ia-cu-ratb-in-capitala-condi-ii-inumane-la-tarife-de-lux_1593433.html


E bataie de joc ce se intampla cu ratb-ul in ziua de azi...bataie de joc la adresa calatorilor
memorat
12 Ianuarie 2015, 22:08:58
Răspuns #490

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Oprescu in seara asta invitat la o emisiune tv,a spus ca RATB-ul va fi transformat in societate comerciala,lucrurile fiind demarate deja in acest sens.
memorat
13 Ianuarie 2015, 10:36:19
Răspuns #491

OLECO

  • Colectionar si constructor hand-made de machete la scara 1/43
  • MODERATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 7387
  • Gen: Bărbat
Deci o "vindem" si p-asta... :(
Bine... nu ca ar fi prima data cand ne "vindem" tara, dar daca statul roman nu controleaza procentual o societate, se alege prafu' de ea. :'(
memorat
13 Ianuarie 2015, 14:24:56
Răspuns #492

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Primaria mai mult ca sigur,va fi actionar majoritar. Cum am mai spus si cu alte dati,lucrurile vor sta asa si anume unul va castiga licitatia pe o perioada de 5-7 ani( asa se vehiculeaza durata) pentru infrastructura,un altul pentru mentenanta,si nu cel din urma pentru achizitii.
memorat
19 Ianuarie 2015, 12:11:58
Răspuns #493

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Oprescu: RATB are nevoie de 400 tramvaie noi, o investiţie de aproape 1 miliard de euro

Sorin Oprescu, edilul-sef al Capitalei, a declarat intr-un interviu acordat HotNews.ro, ca RATB are nevoie de circa 400 de tramvaie noi si troleibuze pentru a-si moderniza flota. Pentru a le cumpara municipalitatea trebuie sa scoata din buzunar circa un miliard de euro, in comparatie, bugetul pe 2014 fiind ce circa 900 milioane de euro. Primarul general vrea, totodata, sa inlocuiasca circa 80-90 dintre autobuzele clasice cu autobuze electrice, o mare parte dintre capitalele europene alegand aceasta solutie pentru reducerea poluarii.
"Eu am nevoie de 400 de tramvaie noi. Problema mea este ca pretul tramvaielor moderne este foarte mare, de exemplu un tramvai Bombardier cu podeaua coborata se duce la 2,4 milioane de euro. Un troleibuz nou costa circa 95-98.000 euro. De autobuze am nevoie sa schimb o parte dintre ele fiindca doresc sa trec pe electric. Este un numar relativ mic, circa 70-80. In rest, autobuze au fost cumparate pe un credit din 2006 pe care abia l-am terminat de platit fiindca l-au pasat la primaria generala. Deci au fost cumparate 1300 de autobuze Mercedes. Din astea flota functionala este de circa 1.100. Au fost discutii infernale cand i-am prins ca demolau autobuzele noi ca sa ia piese pentru cele care se stricau. Deci la autobuze nu avem mare lucru de facut", a spus Oprescu, in interviul acordat HotNews.ro.

Edilul spune ca ar putea scapa mai ieftin cu tramvaiele daca s-ar face un parteneriat intre uzina RATB si o fabrica de tramvaie din afara.

"Am incercat sa fac o jumelare cu fabrica de tramvaie a RATB ca ei acum fac numai mentenanta, si imi scot palaria in fata lor fiindca ei tin in picioare tramvaie TATRA din 1968 cu siguranta calatorilor, nu ca le spala. Tramvaiele raman o problema fiindca doresc de 5 ani sa gasesc o jumelare cu una dintre fabrici a uzinei de la RATB. Dansii nu doresc si imi spun ca vor sa faca 20 de tramvaie pe an. Asta este o gluma. Orice fabrica mare de tot nu poate sa construiasca mai mult de 15 tramvaie pe an, iar baietii sunt foarte inventivi. Daca construiesc cu piese cumparate separat si automatizari din strainatate, asa cum vor ei, o sa ma scoata la un pret de cost mai mic decat Bombardierul, dar trebuie sa le platesti inainte. M-am mai certat cu dansii pentru ca plateam de doua ori tramvaiul, intai munca vie si apoi subventia", a explicat Oprescu.

In legatura cu subventia de circa 500 milioane lei pe care municipalitatea o plateste anual catre RADET pentru a tine jos pretul biletelor pentru transportul in comun, edilul spune ca singura solutie este restructurarea.

"In astia 20 de ani care au trecut, discutia intre conducerea RATB si Primaria Capitalei referitor la subventie a inceput asa: D-voastra ne asigurati 535 milioane de lei pe an salariile, spun ei. In ce lege scrie asta, spun eu? Stiti care sunt veniturile proprii ale RATB anual? 8-9%. Va dau cuvantul meu de onoare ca daca aveam bani in buget si puteam, pentru 8% ceea ce inseamna 55 milioane de lei, aproape 10 milioane de euro, decretam ca toti cetatenii sa circule gratuit. Restructurez RATB. Nu mai departe decat ieri am facut o analiza pe viitoarea restructurare in asa fel incat sa stim cum o facem de comun acord cu ei ca sa nu sufere cetateanul", a mai spus primarul Sorin Oprescu.



http://www.b365.ro/oprescu-ratb-are-nevoie-de-400-tramvaie-noi-o-investitie-de-aproape-1-miliard-de-euro_223320.html


400 de tramvaie noi = 1 miliard de euro


Intrebare:

In cei 2 ani de mandat daca oprescu cumpara in fiecare an 20-30 de tramvai se ajungea la cel putin 100 de tramvaie pe mandat? Da? Gresesc ? 2 mandate a lui Oprescu insemna 200-250 de tramvaie,cel putin... deci pana acum se putea cumpara...
Nu inteleg de ce vrea oprescu sa cumpere 400 odata in conditiile in care stie ca n-are cum...ca nu-i permite bugetul
memorat
19 Ianuarie 2015, 13:05:23
Răspuns #494

OLECO

  • Colectionar si constructor hand-made de machete la scara 1/43
  • MODERATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 7387
  • Gen: Bărbat
Nu inteleg de ce vrea oprescu sa cumpere 400 odata in conditiile in care stie ca n-are cum...ca nu-i permite bugetul
Pai d-aia si zice, ca stie ca nu-i permite bugetul. Se scoate usor la faza asta... E ceva de genu' "eu am vrut, dar n-am buget".
memorat
19 Ianuarie 2015, 13:52:00
Răspuns #495

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Pai d-aia si zice, ca stie ca nu-i permite bugetul. Se scoate usor la faza asta... E ceva de genu' "eu am vrut, dar n-am buget".
In conditiile astea mai iese el primar ? In 2016...ca doar vrajeala nu te ajuta cu nimic....trebuie sa fii si crezut...
memorat
19 Ianuarie 2015, 17:06:35
Răspuns #496

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
80% din tramvaiele din BucureÅŸti ar trebui duse la casat

Primarul Capitalei recunoaşte că aproape toate tramvaiele din Bucureşti trebuie înlocuite, pentru că sunt vechi şi nesigure. Investiţia este însă egală cu tot bugetul Primăriei pe un an, aşa că edilul nu dă şanse prea mari pentru o schimbare în bine.
80% din tramvaiele din Bucureşti ar trebui duse la casat. Sunt ruginite, nu au aer condiţionat şi nici facilităţi pentru călătorii cu dizabilităţi.

„Acum, dacă ar fi, prin absurd, am nevoie de 400 de tramvaie noi”, spune Sprin Oprescu.

Problema este că bugetul Primăriei Capitalei nu poate suporta înnoirea parcului RATB. Un tramvai din import costă peste două milioane de euro. Dublu faţă de unul românesc. Soluţia autohtonă nu este însă pe placul primarului general. Sorin Oprescu nu crede că uzina RATB poate asigura necesarul de tramvaie: „Dânşii îmi spun că vor să facă 20 de tramvaie pe an. Asta este o glumă. Orice fabrică mare de tot nu poate să construiască mai mult de 15 tramvaie pe an”.

Uzina RATB din Bucureşti a livrat în ultimul deceniu 15 tramvaie noi. Potrivit RATB, în Bucureşti sunt 481 de tramvaie, care circulă pe 23 de linii, întinse pe trasee de 229 de kilometri de cale dublă. Primul tramvai electric din Bucureşti a circulat pe 9 decembrie 1894 pe traseul Cotroceni - Obor. Liniile de tramvai au apărut în 1871, când bucureştenii au putut călători în premieră cu tramvaie tractate de cai.


http://www.digi24.ro/Stiri/Digi24/Actualitate/Social/80+din+tramvaiele+din+Bucuresti+ar+trebui+duse+la+casat


"Sorin Oprescu nu crede că uzina RATB poate asigura necesarul de tramvaie: „Dânşii îmi spun că vor să facă 20 de tramvaie pe an. Asta este o glumă. Orice fabrică mare de tot nu poate să construiască mai mult de 15 tramvaie pe an”.

Ce "prostie" spune primarul general ? Daca ar fi piese,Uzina ar scoate pe banda rulanta la Bucur LF,dar daca vin piesele la juma de an,cum sa scoti vagonul?
memorat
20 Ianuarie 2015, 07:30:52
Răspuns #497

OLECO

  • Colectionar si constructor hand-made de machete la scara 1/43
  • MODERATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 7387
  • Gen: Bărbat
Orice fabrică mare de tot nu poate să construiască mai mult de 15 tramvaie pe an”.

Uzina RATB din Bucureşti a livrat în ultimul deceniu 15 tramvaie noi.
Serios? dar ALSTOM cum de a fabricat in aproximativ 10 ani 640 de vagoane Citadis? Bine, intre timp se fabricase al 1000-a vagon. (postasem stirea pe forum, pe undeva...). La ei se poate dar la noi...? Bine... s-ar putea si la noi, dar de unde ar mai fura "alesii"? Mi-e sila... :'(
memorat
20 Ianuarie 2015, 12:13:32
Răspuns #498

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
In concluzie uzina noastra ar putea scoate 10-15 vagoane Bucur LF daca s-ar da banii la timp pentru piese...
memorat
20 Ianuarie 2015, 12:47:10
Răspuns #499

OLECO

  • Colectionar si constructor hand-made de machete la scara 1/43
  • MODERATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 7387
  • Gen: Bărbat
Ar putea cred si mai mult. Pacat ca nu se mai fac vagoanele SIEMENS la Arad. Era ceva frumos!
memorat