28 Martie 2024, 17:49:07

Autor Subiect: RATB - Stiri, noutati, perspective, discutii diverse  (Citit de 224229 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

05 Aprilie 2013, 17:21:27
Răspuns #320

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
RATB propune scumpirea biletelor în 2013 și un număr limitat de călătorii la abonamente


RATB propune scumpirea biletelor de mai multe ori in 2013 si introducerea unui numar limitat de calatorii la abonamente, potrivit proiectului de buget propus pe anul 2013.
Conform Hotnews.ro, Regia propune aceste majorari pentru a spori incasarile, insa propunerea trebuie aprobata mai intai de Consiliul General al Municipiului Bucuresti. Directorul general RATB, Adrian Campurean, a cerut in fiecare an majorarea pretului biletelor, dar Consiliul General al Municipiului Bucuresti nu a aprobat acest lucru, ultima majorare fiind facuta in 2008.

Potrivit proiectului de buget propus pentru 2013, RATB cere un buget de circa 1 miliard de lei. Din aceasta suma, 628 milioane lei reprezinta subventia pe care Primaria Capitalei trebuie sa i-o dea Regiei pentru a acoperi diferenta de tarif dintre pretul platit de populatie si cel real - ca sa mentina un cost suportabil al biletelor pentru populatie. Restul de 300 milioane lei sunt propusi pentru investitii: modernizarea liniei de tramvai pe bd. Camil Ressu - 3,9 milioane euro; cumpararea a 50 de minibusuri de 100.000 euro bucata, 20 de troleibuze de circa 9,3 milioane euro, producerea a 12 tramvaie - 12 milioane de euro, cabine RATB de 10.000 euro bucata si automate pentru carduri RATB.

"Proiectia de buget pe anul 2013 nu se bazeaza si pe incasarile rezultate din cresterea pretului biletelor. Aceasta este doar o recomandare facuta de noi, Consiliul General al Municipiului Bucuresti fiind cel care stabileste cand si cu cat se majoreaza aceste tarife. In Bucuresti, ultima majorare a pretului a avut loc in 2008. De atunci, peste tot in tara pretul a mai crescut. Scaderea incasarilor la bugetul Primariei Capitalei ne cere si noua sa ne marim veniturile. Acest lucru se poate face prin producerea si vanzarea de tramvaie, sa avem mai multe incasari din vanzarea biletelor prin sporirea controlului sau sa marim pretul biletelor si abonamentelor", a declarat Campurean.


http://www.b365.ro/ratb-propune-scumpirea-biletelor-in-2013-i-un-numar-limitat-de-calatorii-la-abonamente_189078.html
memorat
05 Aprilie 2013, 18:55:22
Răspuns #321

Adrian RATB

  • Vizitator
Sper sa nu se atinga si de cei care au abonament de sofer sau pensionar. >:(
memorat
05 Aprilie 2013, 20:03:49
Răspuns #322

Tibi

  • Mesaje postate: 979
  • Gen: Bărbat
  • Dubstep it's a religion!
    • Ro-Trans
Sper sa nu se atinga si de cei care au abonament de sofer sau pensionar. >:(
Nu exista abonament de pensionar.
What most people think about most things is mostly wrong.
memorat
05 Aprilie 2013, 20:21:39
Răspuns #323

Andrei

  • Mesaje postate: 4403
  • Gen: Bărbat
Nu exista abonament de pensionar.

Ba da exista are de la tatal sau.
memorat
05 Aprilie 2013, 20:35:53
Răspuns #324

Tibi

  • Mesaje postate: 979
  • Gen: Bărbat
  • Dubstep it's a religion!
    • Ro-Trans
Sunt pensionar, pensionarii au nevoie doar de talonul de pensie pentru a calatorii !!!!!!!!!!!!!!!!
What most people think about most things is mostly wrong.
memorat
05 Aprilie 2013, 21:09:10
Răspuns #325

Andrei

  • Mesaje postate: 4403
  • Gen: Bărbat
Sunt pensionar, pensionarii au nevoie doar de talonul de pensie pentru a calatorii !!!!!!!!!!!!!!!!

Nu stiu domne el asa mi-a zis ca are, eu asa zic.
memorat
05 Aprilie 2013, 21:15:04
Răspuns #326

Tibi

  • Mesaje postate: 979
  • Gen: Bărbat
  • Dubstep it's a religion!
    • Ro-Trans
Si daca-ti zice cineva sa te arunci de la etaju 10, te arunci? Cerceteaza inainte sa zici ceva.
What most people think about most things is mostly wrong.
memorat
05 Aprilie 2013, 22:01:41
Răspuns #327

Adrian RATB

  • Vizitator
Va rog sa incetati!
@Tibi: DA! Am abonament de pensionar! PLV Fiu scrie pe cardul meu, adica Pensionar Limita Varsta Fiu. Ce ai tu e altceva. ::)
Cand o sa ne mai vedem, o sa-ti arat.
memorat
05 Aprilie 2013, 22:05:17
Răspuns #328

Tibi

  • Mesaje postate: 979
  • Gen: Bărbat
  • Dubstep it's a religion!
    • Ro-Trans
Va rog sa incetati!
@Tibi: DA! Am abonament de pensionar! PLV Fiu scrie pe cardul meu, adica Pensionar Limita Varsta Fiu. Ce ai tu e altceva. ::)
Cand o sa ne mai vedem, o sa-ti arat.
Ce zici tu e cu totul altceva, din ce ati zis voi am inteles ca PENSIONARUL are ABONAMENT si nu membrii familiei. E cu totul alta mancare de peste..
What most people think about most things is mostly wrong.
memorat
05 Aprilie 2013, 22:26:23
Răspuns #329

Adrian RATB

  • Vizitator
Ce zici tu e cu totul altceva, din ce ati zis voi am inteles ca PENSIONARUL are ABONAMENT si nu membrii familiei. E cu totul alta mancare de peste..
Eh, abonamentul e valabil 10 ani decand tatal meu a iesit la pensire...adica pana in 2021.
memorat
09 Aprilie 2013, 14:15:28
Răspuns #330

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Istoria transportului în comun în Bucureşti: De la tramvaiul tras de cai, la Mercedes-urile Citaro


Istoria transportului în comun, de la un cal putere, la Mercedes-urile Citaro de azi, este expusă într-un muzeu mai puţin cunoscut publicului bucureştean. În urmă cu aproape un secol şi jumătate, „Societatea Anonimă Română de Tramvaie”, cu capital englez şi belgian, introducea, în Bucureşti, prima linie de tramvaie cu cai. De atunci şi până în prezent, transportul în comun a scris istorie în Capitală şi a devenit un serviciu dorit şi, deopotrivă, criticat de milioane de bucureşteni. B365.ro vă prezintă un scurt istoric al transportului în comun, însoţit de imaginile din muzeul RATB-ului, de care puţini au auzit.
La începutul secolului al XIX-lea, în "Micul Paris" defilau trăsurile particulare folosite doar de boieri. Până la 1823, burghezii şi oamenii de rând nu aveau dreptul să deţină un astfel de mijloc de deplasare. Unele dintre primele vehicule care circulau prin Bucureştiul acelor vremuri aveau locuri amenajate pe acoperiş, unde se ajungea pe o scară în spirală, numită „imperială", potrivit lui Doru Parfenie, responsabil de patrimoniul Regiei, citat de qsl.ro. Pe vremea aceea toată lumea se urca la capăt şi cobora la cerere. Trăsurile erau dotate cu un clopoţel, prin care călătorii îl atenţiau pe vatman că vor să coboare.

În 1871, „Societatea Anonimă Română de Tramvaie", cu capital englez şi belgian, a obţinut autorizaţia de a instala, pe unele străzi, linii de fier, pe care să circule primele tramvaie trase de cai. Un an mai târziu, societatea introducea primele trei linii de tramvaie cu cai din Capitală, care circulau pe rutele Bariera Mogoşoaiei - Calea Moşilor (prin Str. Fântânei, Teatrul Naţional, Sf. Gheorghe, Hotel Atena, Str. Romană), Şoseaua Bonaparte - Calea Călăraşilor (via Şcoala Comercială, Sf. Gheorghe) şi Sf. Gheorghe - Calea Văcăreşti. Tramvaiele trase de cai erau galbene, vatmanii aveau uniforme şi şepci roşii, stăteau pe platforma din faţă şi îndemnau caii cu lovituri de bici. Controlorii, îmbrăcaţi asemnător vatmanilor, erau străini pentru că englezii aveau mai multă încredere în ei decât în bucureşteni, potrivit almanahului Flacăra, publicat în 1982. Dacă erau prinşi fără bilet, oamenii erau obligaţi să achite călătoria, dar cum viteza tramvaielor trase de cai era mică, mulţi săreau din mers ca să scape de plata călătoriei, scrie hetel.ro.
Tramvaiele trase de cai aveau o capacitate de 20 - 25 călători, circulau cam la 10 minute, între orele 6 şi 10 seara, iar preţul biletului varia în funcţie de confortul asigurat şi de distanţa parcursă. De cele mai multe ori vehiculele erau arhipline, iar oamenii mergeau pe scări şi pe tampoane. Cum viteza lor era redusă, mulţi puteau coborî din mers. Liniile care treceau pe dealul Uranus sau pe ruta Şerban Vodă-Bellu se foloseau cai de urcuş, care ajutau atelajul în pantă şi erau deshămaţi apoi. Vatmanii respectau întocmai traseul şi programul pentru că orice întârziere sau abatere era penalizată prin reducerea salariului.

Biletul, pentru un kilometru, costa 0,20 lei, iar pentru imperială (la etaj), preţul era la jumatate. Vagoanele care circulau vara erau deschise, cu băncuţe pe ambele părţi, iar cele de iarnă, aveau un fel de copertine culisante. În anii următori, aceste mijloace de transport au fost îmbunătăţite: s-a asigurat iluminatul pe timp de noapte, în staţii se puteau amenaja prăvălii, iar pe tăbliţe era obligatorie menţionarea traseului. Nu erau acceptate în vagoane persoanele murdare, iar limita admisa a numărului de călători nu trebuia depăşită.
Primul tramvai electric circula pe linia 14 ÅŸi avea culoarea verde

În ultimul deceniu al secolului al XIX-lea, Municipalitatea a mai acordat unei societăţi belgiano-olandeze dreptul de a înfiinţa şi exploata patru linii de tramvai cu cai şi o linie de tramvaie electrice. Pentru funcţionarea liniei de tramvaie electrice, pe un teren donat de primărie, în Grozăveşti, pe malul Dâmboviţei, s-a construit o uzină electrică. După îndelungi tergiversări despre cum trebuie amplasate firele electrice (supraterane sau subterane), abia în 1893 au fost finalizate lucrările la linia electrică, iar un an mai târziu s-a dat în folosinţă prima linie electrică pentru tramvaie, pe traseul Obor - Cotroceni, potrivit informaţiilor publicate pe site-ul RATB. Primul tramvai electric avea culoarea verde, purta numărul 14 şi traversa Bucureştiul de la Est la Vest. Capătul de linie se afla la Şcoala Iancului şi a fost prelungit apoi la Mătăsari, Agricultori şi până la bariera Pantelimon. Tramvaiul 14 avea atunci următorul traseu: pleca de la Uzina Electrică, mergea pe Splaiul Independenţei, trecea Dâmboviţa pe Podul Domniţa Maria, traversa Bd. Regina Elisabeta via Splaiul Gării Centrale şi îşi continua drumul pe bulevardele Academiei, Carol I şi Pache Protopopescu. Şi acum, după aproape 120 de ani, tramvaiul de pe linia 14 urmează, cu unele excepţii, un traseu asemănător cu omologul său care a schimbat istoria transportului în comun din Capitală.

Această minunăţie "diabolică" importată din America în Europa poziţiona Bucureştiul printre primele 12 oraşe de pe continent care aveau acest tip de tramvai.

În 1909, la iniţiativa primarului Capitalei, Vintilă Brătianu, şi a altor lideri liberali s-a adoptat Legea pentru înfiinţarea "Societăţii Comunale pentru construcţiunea şi exploatarea tramvaielor în Bucureşti" (STB). Societatea trebuia să beneficieze de capital eminamente românesc şi îşi propunea ca în următorii 10 ani să aibă monopol asupra transportului bucureştean. În 1910, după căderea guvernului liberal, conservatorii au contestat legalitatea statutului societăţii şi au interzis începerea activităţii. Însă, acţionarii au dat în judecată Primăria Capitalei şi, după un proces răsunător, guvernul conservator a demisionat, iar societatea a fost repusă în drepturi. "Este singurul caz în care un litigiu al unei societati particulare demite guvernul. În acest proces au fost implicaţi unii din cei mai mari avocaţi şi experţi francezi, englezi şi nemţi iar printre acţionari erau finanţişti, economişti şi industriaşi români de primă mărime, precum inginerul Anghel Saligny, realizatorul podului de la Cernavodă şi a porturilor Galaţi şi Brăila şi matematicianul Gheorghe Ţiţeica", a precizat Doru Parfenie, pentru qsl.ro.

În 1921 începe o nouă perioada de dezvoltare a instituţiei, iar STB a ajuns astfel cea mai importantă societate de transport public din ţară. Opt ani mai târziu încetează circulaţia tramvaielor cu cai.

Criza economică din perioada 1929-1933 a afectat şi STB-ul. Iniţial, s-a redus personalul, au fost scăzute salariile şi s-au scumpit bilete. Acestă strategie nu a adus însă rezultatele scontate şi s-au impus noi măsuri, constând în scăderea preţurilor biletelor şi mărirea numărului permiselor preferenţiale pentru divese categorii de cetăţeni, inclusiv precupeţi. Ultimele măsuri luate au ajutat mult transportul în comun, iar STB-ul s-a numărat printre primele instuţii din România care au depăşit criza, potrivit lui Doru Parfenie.

Dacă până în 1935, STB-ul a avut excusivitate pentru transportul cu tramvaiul în Bucureşti, din 1936 societatea obţine exclusivitatea transportului în comun cu tramvaie şi autobuze în Capitală. Parcul STB număra atunci 392 autobuze (Renault, Chevrolet şi Henschel), care funcţionau pe 22 trasee cu 131 Km cale dublă, deservind Capitala şi 12 comune suburbane. Prin trecerea tututor transporturilor publice din Capitală sub monopolul STB, politica preţurilor putea fi controlată de acţionari, care puteau majora tarifele după cum voiau, iar măsurile lor au fost intens criticate de presa vremii.

În 1937 se inaugurează Policlinica STB pentru salariaţii societăţii şi familiile lor. În această perioadă, STB avea case de odihnă la Techirghiol şi Timişul de Sus în exclusivitate pentru salariaţi şi familiile lor.

În 1949, se înfiinţează prima linie de troleibuz din Bucureşti, care circula pe traseul Piaţa Victoriei - Hipodromul Băneasa. Un an mai târziu, Societatea comunală a tramvaielor din Bucureşti devine "Întreprinderea de Transport Bucuresti" (ITB) şi asigura transportul în comun pe 27 de trasee de tramvaie şi 24 de trasee de autobuze. Atunci, societatea avea 11.000 de salariaţi, fiind a doua întreprindere din ţară în funcţie de numărul angajaţilor, după U.D. Reşiţa, care avea 22.000 de salariaţi.

În 1955, în atelierele ITB se construieşte prototipul troleibuzului românesc. Opt ani mai târziu, se înfiinţează Dispeceratul Central de Circulaţie.

În 1971 se dă în exploatare vagonul dublu articulat V3A, fabricat în Atelierele Centrale ITB. În perioada 1972 - 1980, ITB era a patra întreprindere de transport urban din lume după mărimea parcului de vehicule, suprafaţa deservită şi numărul de salariaţi. În perioada de vârf, parcul depăşea 2.500 de autobuze, 800 tramvaie şi 700 de troleibuze, iar ITB-ul avea 35.000 de salariaţi.

În 1977 se realizează noul model de cale de rulare pentru tramvaie cu şina înglobată în dale de beton. Trei ani mai târziu, se construieşte troleibuzul dublu articulat.

În 1983, se realizează prima linie de tramvai peste Podul Grant şi se introduce vagonul cu două posturi de comanda şi uşi pe ambele părţi. Un an mai târziu, se dă în funcţiune o linie cu 30 de autobuze, la care s-a aplicat sistemul automat de supraveghere şi dirijare a traficului, asistat pe calculator.

În perioada 1981-1989, transportul urban de suprafaţă a intrat în declin, iar scăderea a fost "justificată" la acea vreme prin dezvoltarea transportului public subteran şi prin criza energetică.

În 1988 s-a înfiinţat Dispeceratul electronic, care lucra în timp real. În acelaşi an apare şi primul troleibuz echipat cu chopper (n.red - calculator care asigură tracţiunea troleibuzului, frânează, accelerează, deschide uşi).

În 1990, Primăria Capitalei decide transformarea ITB-ului în Regia Autonomă de Transport Bucureşti şi se elaborează o nouă strategie privind funcţionarea şi dezvoltarea transportului public de suprafaţă din Bucureşti. Tot atunci se desprind unităţile de taximetre şi maxi-taxi de RATB.

În 1991, RATB a intrat pe segmentul de publicitate outdoor cu 150 de autobuze noi, decorate cu reclama CAMEL. Trei ani mai târziu, parcul auto al RATB este dotat cu primele autobuze moderne DAF.

În 1996, autobuzele de pe liniile Expres sunt dotate cu sistem electronic de taxare, utilizând cartele magnetice. După cinci ani, RATB începe să folosească instalaţii GPL pentru reducerea poluării.

În 2002 se dă în folosinţă prima linie de metrou uşor din ţară pe traseul liniei 41 de tramvaie, parte a unui vast program de reabilitare a 110 km de linii de tramvaie din sud-vestul orasului, printr-o cofinanţare asigurată de Consiliul General al Municipiului Bucuresti, PMB şi Banca Europeană de Investiţii.

În 2006 intră în exploatare primul lot de 400 de autobuze Mercedes din cele 500 de autobuze moderne Mercedes ce au fost achiziţionate în perioada 2006-2007. Tot atunci începe şi implementarea unui nou sistem de ticketing a transportului public, care are la bază tehnologia cardurilor fără contact, care vor înlocui, treptat, abonamentele de carton şi biletele de hârtie. Din 2011, biletele de hârtie şi abonamentele de carton au fost scoase din uz.

Din 2008 au intrat în exploatare alte 400 de autobuze Mercedes Citaro din cele 500 care au fost achiziţionate în perioada 2008-2009. Autobuzele au motor EURO 4, instalaţie de aer condiţionat în salonul călătorilor, monitor LCD pentru informarea călătorilor şi sistem de supraveghere video.

În urmă cu doi ani s-au înfiinţat 23 de linii de autobuze cu program de circulaţie nocturnă, dar şi „Bucharest City Tour", primul traseu turistic din Bucureşti.

Anul trecut, RATB a pus în funcţiune o linie de transport de noapte spre Aeroportul Henri Coandă şi a introdus plata prin SMS pentru achiziţionarea abonamentului de 1 zi. În acelaşi an s-a pus în circulaţie şi biletul unic RATB - Metrorex.

 Detalii muzeu RATB

Aproape toată istoria RATB-ului este strânsă într-un muzeu mai puţin cunoscut publicului. La realizarea acestuia au contribuit numeroşi colecţionari.

În urmă cu câţiva ani, când Gheorghe Rebegeanu era director de resurse umane în cadrul RATB au început să se adune, sporadic, obiecte şi documente pentru realizarea unui viitor muzeu. Primul care şi-a asumat responsabilitatea depozitării exponatelor şi punerii lor în valoare a fost Valentin Gogolanu, care, după ce s-a pensionat, a fost înlocuit apoi de Doru Parfenie.

Actuala gazdă a muzeului RATB a colindat depourile şi garajele în căutarea de piese. Pe timpul lui Ceauşescu, atunci când se făcea casarea unor obiecte de inventar, exista obligaţia sa le distrugi. Se argumenta ca se fura. Se facea o comisie care asista la distrugerea obiectelor. Daca respectai legea, trebuia sa distrugi tot. Ceea ce s-a salvat, s-a salvat prin ilegalitati. Colectia muzeala s-a incropit datorita faptului ca foarte multe obiecte au fost salvate de muncitori. Multe dintre exponate au fost pastrate in vestiarele acestora. Au fost persoane care au considerat ca se pot pune bine unele obiecte de-o vechime substantiala. Tocmai din acest motiv institutia s-ar putea numi la fel de bine Muzeul Donatiilor; aproximativ 90% dintre exponatele din vitrine au fost oferite de diferiti binefacatori, de la director si pana la omul de serviciu, precum si de la persoane particulare.

"Machetele de vehicule sunt tot donatii. Unele au fost daruite chiar de cei care le-au confectionat in ore de inspiratie si truda. Pentru ei a contat pasiunea si le-au daruit din toata inima fara ca sa pretinda niciun fel de folos. Cele mai multe le-a realizat Marian Andrei. Numai la macheta tramvaiului cu un cal care a circulat in timpul ocupatiei germane pe strazile Bucurestiului a muncit peste 8 luni." -povestește Doru Parfenie.

Cum se făcea şcoala de şoferi în anii '60

Dincolo de lucrurile foarte tehnice, cum ar fi tot soiul de pompe, pedale de frana sau motoare pentru stergatoarele de parbriz, Muzeul RATB poate vorbi cu usurinta pe limba oricarui bucurestean. Oricat de neinteresat ai fi de vehicule, e greu sa nu-ti placa simpatica masinuta rosie care parca tocmai a iesit de pe o pista dintr-un parc de distractii. De prin anii 1960, pe asta au invatat sa conduca bucurestenii. Erau 20 de bucati masini-simulator de tip Skoda. "Eu le-am prins mai tarziu si erau mai "obosite". Si eu am facut scoala de soferi pe un astfel de aparat. Prin urmare, masinuta este un simulator de la scoala de soferi a RATB-ului. Cei care vroiau sa invete sa conduca veneau, plateau si până să ajungă in spatele unui volan adevarat exersau pe simulatoare". - povestește Parfenie.

Una dintre salile muzeului isi propune sa reconstituie cabinetul in care erau testati psihologic cei care doreau sa devina vatmani. Cei care se prezentau la examen, de obicei de la tara, intrau în acest cabinet. Ca sa ajungi sa conduci un colos precum tramvaiul trebuia sa dovedesti ca ai reflexe excelente si o precizie a naibii de buna. Pe scurt, nu aveai voie sa-ti tremure mainile. Spre exemplu, candidatii aveau de plimbat un ac pe niste santuri metalice, pe un aparat numit "strung"; ideea era sa nu iasa in afara traseului sinuos al sinelor. In muzeu exista aparatura originala din anii 1930. Datorita rigurozitatii selectiei vatmanilor, Bucurestiul era capitala europeana cu cele mai putine accidente datorate conducatorilor de tramvaie, mai bine decat in Berin si infinit mai bine decat la Paris care prezida lista accidentelor stradale. In cazul accidentelor de tramvai petrecute la noi, cel mai adesea erau de vina masinile si vizitii, nu vatmanii.

"Printre aparatele de testare exista si o inventie romaneasca, numita „tahometru stea". Este singura invenție care a intrat în posesia mea, luata de la un psiholog (Puiu Rusu) care a lucrat la RATB. Candidatul trebuia sa introduca un fel de inel pe cele cinci tuburi ale tahometrului. De fiecare data cand omul gresea, iar inelul atingea tubul, se aprindea un bec roșu. Daca se aprindea, tac-tac, ii spunea: -Va multumesc, cautati-va alta meserie. E o inventie care pare simpla, dar este extraordinar de eficienta. Stiți cum e, la lucrurile simple se ajunge cel mai greu." - mai spune Parfenie.

Foarte ingenios era modul de informare a conducerii STB referitoare la accidente. Fiecare salariat stia ca daca este primul care sesizeaza conducerea cu privire la un eveniment ce implica un vehicul al societatii primea o recompensa importanta in bani. Astfel, conducerea cunostea aproape intotdeauna imediat orice avarie sau accident. Manipulantii sau incasatorii nu aveau voie sa discute nimic referitor la eveniment si asteptau sa vina un purtator de cuvant care prezenta opiniile conducerii societatii.

Se acorda o grijă extraordinar de mare starii sanatatii personalului, inca din 1913, fiintand Spitalul STB care dispunea de specialisti in aproape toate ramurile medicinei. Mai mult, exista si un cabinet veterinar unde aveau inclusiv medici chirurgi si care se ocupau zilnic de animalele de tractiune. Acestea erau reprezentate numai de cai, armasrii erau castrati, niciodata o iapa nu a fost folosita ca animal de tractiune.

Spiritul de competitie si randamentul bun erau incurajate si printre angajatii STB. De pilda, in fiecare an se alcatuia un panou in care apareau pozele si numele celor care obtineau cele mai bune rezultate. Uitati-va cu ce erau imbracati, cu cravate, de zici ca erau de la ingineri in sus. Astia erau manipulantii, vatmanii de azi, vizitii si taxatorii. Si toti veneau de la tara. Priviti acest tablou din 1928 cu elita STB-ista. Zeci de domni foarte seriosi, imbracati in costum, cravata si camasi albe cu gulere tari zambesc mandri din panou.

Intr-un colt al incaperii sunt expuse: un ceas cu lant, un compostor si insigne folosite de controlori. Conducerea Regiei avea grija si de proprii angajati, așa ca pentru ei au fost achizitionate ceasuri de buzunar, la preturi modice. Sefii aveau ceasuri de argint. Acesta a apartinut lui Soare Aldea, incasator prin anii 1960, care l-a donat muzeului.

Cum se poate vizita muzeul

Muzeul RATB poate fi vizitat numai prin programare telefonica la serviciul de relatii cu publicul al RATB (031.425.04.82) si numai intre orele 10:00 si 15:00. Muzeul este organizat in cadrul Complexului Sportiv al RATB si isi are sediul pe Strada Trapezului nr. 4, in Sectorul 3.

Intrarea este libera.
În 1953 vatamanii primesc fotolii. Până atunci manipulanţii sau vizitii săteau în picioare.


http://www.b365.ro/istoria-transportului-in-comun-in-bucuresti-de-la-tramvaiul-tras-de-cai-la-mercedes-urile-citaro_188991.html
memorat
09 Aprilie 2013, 15:09:17
Răspuns #331

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
RATB vrea modificări tarifare. De ce nu există panouri orare în stații

Regia Autonomă de Transport Bucureşti (RATB) intenționează să crească numărul de călători, oferind în același timp servicii mai europene, motiv pentru care doreşte schimbarea sistemului tarifar al mijloacelor de transport în comun, ceea ce nu implică o scumpire a biletelor.

Despre introducerea unor titluri de călătorie noi sau modificări ale abonamenteleor pe mijloacele de transport la suprafață, pentru studenți, elevi și pensionari, precum și care este motivația pentru care nu există panouri cu orarul autobuzelor, tramvaielor şi troleibuzelor, directorul general RATB, Adrian Câmpurean a oferit mai multe explicații, pentru rtv.net.
“Nu este vorba despre o scumpire a biletelor. Previziunea bugetară pe care am făcut-o pentru anul 2013 nu este bazată pe o modificare de plan tarifar. Bugetul nostru este prevăzut pe situaţia actuală. Am sugerat doar CGMB că o modificare de plan tarifar ar creşte veniturile. Asta nu înseamnă că intenţionăm să majorăm preţul călătoriei, ci intenţionăm să oferim nişte servicii mai europene. Noi realizăm care sunt condiţiile în care trăim, lumea o duce greu şi atunci dorinţa noastră este să creştem numărul de călători, nu să-i descurajăm să urce în mijloacele noastre de transport”, a declarat , marți, Adrian Câmpurean, director general RATB.

În scopul realizării acestui obiectiv, Câmpurean a explicat că se urmărește înlocuirea tichetului de o călătorie în valoare de 1,3lei cu un tichet valabil timp de o oră, în valoare de 2,5 lei, ceea ce ar reduce călătoria clandestină, ar scădea costul pe o călătorie și ar fi ai atractiv pentru călători.

Elevi, studenții și pensionarii nu vor fi ocoliți de modificări

Pentru elevi și studenți, RATB dorește introducerea abonamentelor pe trei luni, în timp ce pensionarii ar putea fi nevoiţi, în curând, să-şi achiziţioneze carduri personalizate de călătorie, valabile pe mai multe luni, cu fotografie personalizată. “Asta ne-ar permite să ştim exact câţi pensionari călătoresc cu mijloacele de transport în comun pentru că ei ar fi obligaţi să valideze cardul. În felul acesta subvenţia pe care o plăteşte Primăria pentru ei ar fi corectă, nu din burtă”, a declarat şeful RATB.

Citește aici: Singura capitală din lume unde transportul în comun este gratuit

Despre lipsa panourilor orare din staţiile de autobuz sau tramvai, Câmpurean a arătat că traficul actual din București nu permite garantarea unui anume interval, iar pentru montarea panourilor orare cu leduri, un sistem deja existent în marile capitale al Europei, nu nu există, deocamdată, un sistem de monitorizare a traficului din Capitală, însă Primăria este preocupată de el. “Ceea ce urmează să facem este să scriem ora primului şi ultimului autobuz”, a mai spus Câmpurean.


http://www.dcnews.ro/2013/04/ratb-vrea-modificari-tarifare-de-ce-nu-exista-panouri-orare-in-statii/


La cum se circula in Bucuresti adevarul este ca va fi greu de respectat orarele de pe panourile din statii.Trebuie rezolvata problema cu benzile de circulatie pentru mijloacele de transport mai intai si apoi sa ajunga la timp in statii vehiculele ratb. La noi tot este APROXIMATIV...
memorat
11 Aprilie 2013, 17:27:01
Răspuns #332

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Şeful RATB: Noi voiam 490 mil. lei pentru bilete. Nu pot să cred că Primăria ne dă cu 20% mai puţin


Potrivit Proiectului de Buget pe anul în curs, publicat joi pe site-ul Primăriei Capitalei, Municipalitatea vrea să reducă substanţial subvenţiile Regiei Autonome de Transport Bucureşti (RATB), pentru acoperirea diferenței de preț și tarif la bilete. Suma pe care Primăria Capitalei vrea să o aloce RATB în acest an l-a uluit pe directorul general al Regiei, Adrian Mihai Câmpurean. Contactat de reporterii B365.ro, acesta a declarat că instituţia pe care o conduce avea nevoie în acest an, numai pentru diferenţa dintre preţ şi tarif la bilete, de 490 milioane lei, însă suma pe care o va primi de la Primăria Capitalei, potrivit Proiectului de Buget pe anul 2013, este cu circa 21% mai mică faţă de cea pretinsă.
Primăria Generală a Municipiului Bucureşti a decis, în acest an, să reducă substanţial subvențiile acordate: de la 1,089 miliarde lei în 2012, la 817 milioane lei miliarde în 2013. Astfel, la combustibili și energie, deci la RADET, subvențiile pentru acoperirea diferenței de preț și tarife scad de la 590 de milioane lei, anul trecut, la 427 milioane de lei, anul acesta - o scădere de 27%. La capitolul transporturi, subvențiile acordate RATB scad cu 21%, de la 499 de milioane lei, la 390 de milioane lei.

Reducerea sumei pentru diferenţele de tarif cu 109 milioane lei l-a uluit pe Adrian Mihai Câmpurean, directorul general al RATB. "Nu pot să cred că vom obţine doar 390 milioane lei. E numai propunerea de buget, sper. Trebuie să mă consult cu colegii mei pentru că diferenţa e mult prea mare, de peste 20%. Bănuiesc că asta e doar o propunere şi urmează să mai discutăm, probabil că va fi, totuşi, altfel. Nu pot să cred că poate fi o reducere atât de mare. Va trebui să discut foarte serios cu colegii mei despre cum vom face rectificarea bugetară. Nu pot să spun astăzi în niciun caz ce măsuri vom lua. Trebuie neapărat să organizez un comitet de direcţie, să discutăm care sunt priorităţile şi cum putem să ne reconfigurăm în totalitate tot ce am stabilit până acum. Diferenţa e mult prea mare. Per total, în decembrie, s-a stabilit că avem nevoie de la Primăria Capitalei, numai pentru acoperirea diferenţei dintre preţ şi tarif la bilete de 490 milioane lei. Reducerea e mult prea mare. Una e să tai 10% şi alta e să tai 20 şi ceva la sută. 10% faţă de ce am avut anul trecut oricum este foarte rău pentru că nici anul trecut nu am avut cât trebuie. Aş avea nişte creanţe de vreo 43 milioane lei de recuperat pentru că şi anul trecut am avut bugetul mai mic. Bănuiesc că se vor purta nişte discuţii la direcţia de specialitate. Nu cred că o să fie aşa o reducere. Eu sper să reuşesc să-i conving să aloce mai mult", a declarat Adrian Mihai Câmpurean, pentru B365.ro.

Directorul RATB a mai precizat că se va întâlni vineri cu comitetul director pentru a stabili exact ce măsuri trebuie luate şi apoi va cere socoteală directorilor de la Transporturi, din cadrul Primăriei Capitalei. "În primul rând, asta nu e bătută în cuie, este o propunere şi trebuie să vedem pe ce este fundamentată propunerea. Noi am fundamentat cererea în decembrie, când am transmis planul de buget. S-a spus de la început să creionăm un plan cu o sumă mai mică faţă de cât am avut intenţia. Noi am fundamentat-o pe baza costurilor pe care le avem. 100 milioane lei în minus la diferenţa dintre preţ şi tarif la bilete e o sumă enormă. Noi ne-am descurcat foarte greu anul trecut, darămite acum. Nici nu vreau să mă gândesc la varianta asta. În primul rând trebuie să vedem pe ce au fundamentat propunerea cei de la Direcţia de Transporturi din cadrul Primăriei Capitalei. Deocamdată, până nu ne lămurim cu treaba asta, nu pot să spun ce măsuri vom lua pentru a ne descurca cu această sumă. Noi nu ne putem descurca cu banii ăştia (n.red - 390 milioane lei). Nu cred că va rămâne aşa bugetul. Nu se poate. În Consiliul General vor fi depuse amendamente de către consilieri, e prea devreme să ne facem probleme. Sigur că suntem îngrijoraţi, dar nu cred că va rămâne aşa. Vineri vom face o analiză la RATB şi vom merge apoi, când există disponibilitate, la Direcţia de Transporturi din cadrul Primăriei Capitalei să discutăm despre această problemă", a mai spus Câmpurean.

În ceea ce priveşte investiţiile prognozate de RATB în acest an, directorul instituţiei spune că, din ce a văzut "în fugă", Regia nu va primi bani decât pentru o cabină de şablare şi patru tramvaie, care erau deja făcute de anul trecut şi trebuiau decontate.

Pe ce mizează Regia pentru creşterea veniturilor

Întrebat ce măsuri va lua pentru a echilibra bugetul RATB în contextul reducerii subvenţiilor pentru diferenţa dintre preţ şi tarif, Câmpurean a precizat că speră să obţină venituri mai mari prin modificarea planului tarifar, respectiv prin introducerea tarifului de o oră. "Noi nu putem modifica tariful de călătoriei, acesta e aprobat de Consiliul General. Nu intenţionăm să propunem creşterea tarifelor ca să echilibrăm bugetul, ci vrem să propunem un alt plan tarifar. Am discutat această idee cu domnul primar general. Totuşi, nu cred că vom reuşi prin introducerea unui nou plan tarifar să acoperim diferenţa dintre suma alocată de primărie şi necesarul Regiei. Nu dorim să facem o majorare de tarif pentru că nu ar fi o măsură foarte bine primită. Ne-am gândit să modificăm planul tarifar, să schimbăm conceptul pe baza căruia se stabileşte tariful, să trecem la biletele ocazionale pentru cei care cumpără titluri individuale de călătorie, astfel încât, i-am determina pe pasageri să cumpere şi să valideze cardurile pentru că le oferim posibilitatea să circule o oră, pentru că se ia în calcul ultima validare făcută în termen de o oră. Cred că aşa mai puţini ar risca să circule fraudulos. Dacă ai de schimbat două-trei mijloace trebuie să plăteşti 2,6 lei sau 3,9 lei, pe când cu acest plan tarifar poţi călători cu câte mijloace de transport în comun doreşti. Cu acest plan tarifar vrem să atragem mai mulţi clienţi, să-i facem să valideze. Eu cred că, în continuare, un procent mare de persoane nu călătoresc în condiţii corecte", a explicat Câmpurean.

Potrivit directorului RATB, la nivelul Regiei, grupul-ţintă îl reprezintă, însă, călătorii fideli care au abonamente şi pentru care a conceput alte planuri tarifare. "Colegii de la marketing au lucrat o lună şi jumătate la această reconfigurare. După ce vom discuta cu Comisia de Transporturi, dacă planul tarifar va fi agreat, va fi supus votului în Consiliul General", a mai spus Câmpurean.

În ceea ce priveşte restructurarea posturilor din cadrul RATB, vehiculată încă de anul trecut, directorul Regiei a infirmat această informaţie. "Nu ştiu cine a anunţat şi pe ce bază reduceri de personal în RATB. Nu ştiu ce intenţie a avut fosta conducere, iar noi în niciun caz nu vrem asta. Noi am vrea să producem tramvaie şi să le vindem şi altor operatori din ţară pentru că tramvaiele noastre, Bucur LF-urile, sunt competitive, atât din punctul de vedere al preţului, cât şi al calităţii. Astfel am mai putea obţine bani în plus la bugetul Regiei. Totodată, vrem să valorificăm şi alte servicii, precum City Tour-ul, pe care vrem să-l facem mai eficient", a punctat directorul general al RATB.

Până în prezent, RATB nu a primit cereri concrete pentru producţia de tramvaie, dar a întocmit o serie de oferte, inclusiv pentru modernizări de tramvaie pentru alte oraşe din provincie.

Costul unui tramvai Bucur LF se ridică la 1,25 milioane euro, iar marja de profit este una redusă, potrivit lui Câmpurean.

În ceea ce priveşte posibiltatea atragerii unor sume mai mari din publicitate pentru rotunjirea veniturilor Regiei, Câmpurean a precizat că, în ultimele trei luni, publicitatea în mijloacele de transport în comun aproape s-a dublat. "Publicitatea nu reprezintă, însă, activitatea noastră de bază, noi trebuie să obţinem venituri mai mari din activitatea de transport. Aici e efortul pe care îl facem acum în aşa fel încât să obţinem venituri mai mari. De altfel, target-ul pe care ni l-a fixat Primăria Capitalei a fost să ajungem la 200 milioane lei din venituri proprii, nu doar din bilete, şi reclamă şi alte acţiuni pe care le avem, asta înseamnă o creştere mai mare de 10%, având în vedere faptul că anul trecut RATB a avut, anul trecut, venituri de circa 180 milioane lei", a conchis Câmpurean.


http://www.b365.ro/seful-ratb-noi-voiam-490-mil-lei-pentru-bilete-nu-pot-sa-cred-ca-primaria-ne-da-cu-20prc-mai-putin_189307.html
memorat
12 Aprilie 2013, 18:28:40
Răspuns #333

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Avantajele şi dezavantajele biletului RATB de o oră, care va costa 2,5 lei



Şefii RATB vor să înlocuiască biletul pentru o călătorie cu un tichet de o oră. Asta înseamnă că vom plăti mai mult pentru transportul public la suprafaţă: minimum 2,5 lei, în loc de 1,3 lei cât este acum.

Noile bilete vor putea fi utilizate pe orice mijloace de transport la suprafaţă, timp de oră, spun cei de la RATB. Sună bine? La cât de aglomerat e Bucureştiul, nu te poţi bucura de prea multe călătorii în 60 de minute.

10.00: Am pornit de la Universitate spre Fundeni
Totuşi, reporterii Click! au vrut să vadă ce distanţă poate parcurge un bucureştean cu mijloacele de transport în comun, traversând Capitala. Concluzia? Oricât de aglomerat ar fi traficul, cu noile cartele de o oră te vei putea încadra la cel puţin două rute RATB, pentru care, la tarifele actuale, ai fi plătit 2,6 lei.

10.25: Am ajuns!
 Noi am pornit ieri la ora 09.10 din Drumul Taberei, de la capătul troleibuzului 69 ÅŸi am ajuns la Universitate la 09.55. La 10.00 am pornit cu troleibuzul 66 spre Fundeni. Concluzia: se poate.

Cei care călătoresc însă  rar, pe o singură rută, vor plăti dublu pentru fiecare călătorie.

AVANTAJE!

Biletul de o oră este avantajos pentru cei care călătoresc pe distanţe scurte, cu mai multe mijloace RATB. Oricât de lung ar fi traseul, tot reuşeşti să prinzi cel puţin două mijloace de transport într-o oră.

DEZAVANTAJE!

Cei care merg doar câteva staţii folosind un singur mijloc de transport, indiferent dacă este autobuz, troleibuz sau tramvai, vor plăti dublu pentru fiecare călătorie.


http://www.click.ro/news/bucuresti/avantaje-dezavantaje-tichete-trasee-RATB_0_1594040687.html
memorat
14 Aprilie 2013, 13:29:01
Răspuns #334

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Șefii RATB acuzați de deturnare de fonduri: Salarii și cheltuieli uriașe


Un control al Guvernului la RATB, făcut la solicitarea lui Sorin Oprescu, a descoperit nereguli grave în administrarea fondurilor regiei. Raportul de control arată că Regia de Transport a cheltuit sume uriașe pentru salarii și alte cheltuieli de protocol abuzive.
Corpul de Control al Guvernului a identificat în activitatea Regiei Autonome de Transport Bucureşti (RATB) în perioada 2010-2012 mai multe nereguli grave în administrarea fondurilor.

Raportul relevă, spre exemplu, că au fost cheltuiți 10.530 de lei pentru stilouri cu peniță de aur și în numai în doi ani, 450.000 de lei au fost cheltuiți pe cafea şi produse de patiserie.

Mai mult, s-au descoperit o serie de salarii exorbitante, ce depăşeşc mii de euro, astfel, directorul de resurse umane are un venit brut de 23.036 lei, directorul de infrastructură câştigă 12.599 lei, iar directorul de exploatare transport extern are un salariu brut de peste 11.511 lei.

În plus, nota de control arată că reprezentanţii RATB au acoperit pierderi de 12,1 milioane lei din fondurile destinate servicului de transport public subvenţionat, prin schimbarea destinaţiei banilor, şi au comis nereguli în atribuirea unor contracte de achiziţii, fapte ce pot întruni elementele constitutive ale infracţiunii de abuz în serviciu contra intereselor publice.

RATB a încheiat în ianuarie 2011 şi un contract de asociere cu societatea Astra Vagoane Călători prin care părţile s-au obligat să retehnologizeze un lot de tramvaie, cu podea 100% coborâtă, la un cost de producţie estimat la 1,6 milioane euro, deşi regia proiectase şi fabricase deja un tramvai modern, cu podea parţial coborâtă, care a răspuns cerinţelor de trafic, la un cost de circa 800.000 euro. Contractul de asociere a fost semnat, ca director al Uzinei de Reparaţii RATB, de o persoană care, din septembrie până în octombrie acelaşi an, a fost în acelaşi timp salariat atât al RATB, cât şi al societăţii Astra Vagoane.

Solicitarea de efectuare a unui control a fost transmisă premierului Victor Ponta în luna noiembrie a anului trecut de către primarul general Sorin Oprescu.

Sinteza de 16 pagini a Raportului de control privind verificările efectuate la RATB poate fi vizualizată aici.


http://www.b365.ro/efii-ratb-acuza-i-de-deturnare-de-fonduri_189382.html



Oare scandalul cu pricina nu are legatura cu transformarea regiei in societate de comerciala? Intreb si eu...
memorat
16 Aprilie 2013, 18:28:44
Răspuns #335

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Municipalitatea va înfiinţa două comisii de supraveghere pentru RATB şi RADET

Primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu, a declarat, marÅ£i, că se vor înfiinÅ£a două comisii, care vor supraveghea îndeaproape cheltuielile Regiei Autonome de Transport BucureÅŸti (RATB) ÅŸi Regiei Autonome de DistribuÅ£ie a Energiei Termice BucureÅŸti (RADET). 
"Le-am sugerat membrilor Consiliului de AdministraÅ£ie să analizeze cu maximă seriozitate rezultatele Corpului de Control al premierului. Vor fi înfiinÅ£ate două comisii cu caracter permanent minimum un an, perioadă în care consider că activitatea trebuie să intre în normal. Se va face o analiză a centrelor de cost. Noile bugete sunt mai apropiate de realitate decât au fost până acum. Cele două comisii vor fi compuse din viceprimar, care va fi preÅŸedintele comisiei, preÅŸedintele Comisiei de resort din Consiliul General, un reprezentant  al DirecÅ£iei de specialitate din aparatul Primarului General (Ion Dedu la transporturi, Cosmin Gheorghiu la RADET), un reprezentant al DirecÅ£iei de Buget, un reprezentant al DirecÅ£iei Economice ÅŸi Control Financiar Preventiv a PMB, un reprezentant al DirecÅ£iei de Audit intern ÅŸi un reprezentant al DirecÅ£iei de inspecÅ£ie ÅŸi control. Se va face ÅŸi un audit extern pentru a se pregăti transformarea celor două Regii în societăţi comerciale. Elaborarea documentaÅ£iei ÅŸi strategiei de transformare a Regiei în societate comercială se va face în maximum 6 luni, aÅŸa cum prevede legea", a declarat edilul-ÅŸef al Capitalei.

Realizarea unui audit extern complex, economico-financiar al întregii activităţi, va avea ca scop verificarea contractelor de mentenanţă, servicii şi achiziţii, la RATB, analiza traseelor, lungimea, frecvenţa şi numărul de pasageri. Firmele care se vor ocupa de auditul extern vor fi selectate prin licitaţie, potrivit lui Oprescu.

Edilul-şef a mai precizat că restructurarea şi reorganizarea activităţii va ţine cont şi de protejarea personalului angajat. "Sindicaliştii vor deveni parteneri de discuţie pentru a nu provoca o serie de tulburări legate de transformarea lor în societăţi comerciale, eficientizarea lor şi oprirea unor scurgeri de bani care n-au putut sau nu pot fi justificate", a explicat primarul general, precizând că, în opinia sa, ar trebui schimbate din funcţie persoanele aflate la vârful celor două Regii.

Totodată, Oprescu a mai precizat că noile comisii pot face chiar şi informări săptămânale pentru ca aparatul executiv să ia măsuri.

În ceea ce priveşte raportul Corpului de Control, Oprescu a precizat că acesta se află în analiză, există suspiciuni, iar documentaţia se va înainta la DNA şi la factorii de responsabilitate în domeniul respectiv.

Întrebat dacă transformarea celor două Regii în societăţi comerciale ar putea creşte preţurile biletelor RATB, primarul general a spus că nu crede că această măsură ar duce la scumpirea călătoriilor cu mijloacele de transport în comun de suprafaţă. Totodată, acesta a mai precizat că sunt şanse minime să se majoreze tariful gigacaloriei, odată cu liberalizarea preţului la curent şi gaze, însă Municipalitatea şi-a luat toate măsurile de precauţie pentru ca oamenii să nu fie nevoiţi să plătească mai mult.


http://www.b365.ro/municipalitatea-va-infiinta-doua-comisii-de-supraveghere-pentru-ratb-si-radet_189478.html
memorat
17 Aprilie 2013, 16:02:49
Răspuns #336

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Vin cu o informatie din surse si anume ratb odata transformat in societate comerciala lucrurile vor sta in felul urmator si anume unul va castiga licitatia pentru mentenanta,altul pentru infrastructura s.a.m.d.
memorat
17 Aprilie 2013, 17:05:24
Răspuns #337

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
Vin cu o informatie din surse si anume ratb odata transformat in societate comerciala lucrurile vor sta in felul urmator si anume unul va castiga licitatia pentru mentenanta,altul pentru infrastructura s.a.m.d.
Acest lucru l-am auzit chiar astazi din alte surse...
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
17 Aprilie 2013, 18:18:43
Răspuns #338

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Acest lucru l-am auzit chiar astazi din alte surse...
O fi bine,o fi rau?! Chiar astept pareri si impresii din partea tuturor.
memorat
23 Aprilie 2013, 13:43:18
Răspuns #339

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Camere video în toate autobuzele, troleibuzele și tramvaiele din țară


Autorităţile vor să instaleze camere de supraveghere în toate autobuzele, troleibuzele şi tramvaiele din ţară. O altă prevedere îi obligă pe transportatorii privaţi să înlocuiască microbuzele cu autocare.
Măsura este inclusă în planul privind siguranţa călătorilor în transportul public, pregătit de Ministerul Transporturilor, informează Realitatea.net.

În toate mijloacele de transport în comun ar urma să existe camere de supraveghere, iar autobuzele şi troleibuzele ar urma să aibă o bandă dedicată cu semafor prioritar.

Ca urmare a numărului mare de accidente grave în care au fost implicate microbuze, se urmăreşte şi înlocuirea treptată a acestora, până în 2020, transportatorii privaţi fiind obligaţi să înlocuiască microbuzele cu autobuze sau autocare pentru un plus de siguranţă şi confort.


http://www.b365.ro/camere-video-in-toate-autobuzele-troleibuzele-i-tramvaiele-din-ara_189707.html
memorat