28 Martie 2024, 17:05:20

Autor Subiect: RATB - Stiri, noutati, perspective, discutii diverse  (Citit de 224215 ori)

0 Membri şi 3 Vizitatori vizualizează acest subiect.

02 Februarie 2013, 15:35:13
Răspuns #300

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Negoiţă vrea să unifice transportul public între Sectorul 3 şi patru localităţi limitrofe

Primarul Sectorului 3, Robert Negoiţă, vrea să unifice transportul public între Sectorul 3 şi patru localităţi din Ilfov, Popeşti - Leordeni, Pantelimon, Cernica şi Glina. Pentru punerea în aplicare a acestui plan, primarul Sectorului 3 şi edilii celor patru localităţi limitrofe au înfiinţat Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară "Bucureşti 2020". Pentru funcţionarea acestei asociaţii, fiecare primărie va contribui anual cu câte 1 leu pentru fiecare locuitor.
Joi, consilierii locali ai Sectorului 3 au aprobat înfiinţarea Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară "Bucureşti 2020" (ADI "Bucureşti 2020") împreună cu unităţile administrativ-teritoriale limitrofe, respectiv oraşul Pantelimon, oraşul Popeşti-Leordeni, comunele Glina şi Cernica, pentru furnizarea în comun a serviciilor de utilităţi publice. Proiectul, introdus pe ordinea suplimentară a şedinţei Consiliului Local Sector 3, a trecut cu 19 voturi "pentru", 6 "împotrivă" şi 4 "abţineri".

Totuși, pentru Popești-Leordeni, există linii de transport preorășenesc inclusiv organizate de RATB, respectiv liniile 402 și 414.

Prin aprobarea acestui proiect, Primăria Sectorului 3 va plăti anual, la ADI "Bucureşti 2020", o cotizaţie de circa 400.000 lei, reprezentând echivalentul a câte 1 leu pentru fiecare locuitor. Şi cele patru localităţi limitrofe înscrise în ADI "Bucureşti 2020" vor plăti o cotizaţie anuală de câte 1 leu pentru fiecare locuitor.

Consiliul Local al Sectorului 3 va mai contribui la patrimoniul iniţial al ADI "Bucureşti 2020" cu 70.000 lei, oraşele Pantelimon şi Popeşti - Leordeni vor contribui cu câte 10.000 lei, iar cele două comune vor plăti câte 5.000 lei fiecare pentru patrimoniul Asociaţiei.

Asociaţia are ca scop organizarea în comun a serviciului de transport public între Sectorul 3 şi cele patru localităţi limitrofe."Dezvoltarea regiunii limitrofe Bucureştiului nu poate fi realizată în lipsa unei infrastructuri locale funcţionale, care să fie capabilă să asigure transportul unui flux în creştere de populaţie dinspre localităţile din judeţul Ilfov către Bucureşti şi înapoi. Îmbunătăţirea infrastructurii de transport public trebuie realizată printr-un efort concentrat pentru a se asigura un standard comun de calitate al acestui serviciu. O asociere de dezvoltare intercomunitară poate asigura managementul competitiv atât de necesar optimizării serviciului de transport public din zonele limitrofe ale Municipiului Bucureşti. Necesitatea constituirii unei asociaţii de dezvoltare intercomunitară, având drept scop exploatarea în comun a serviciului de transport public apare cu atât mai stringentă în acest moment, dat fiind că transportul public de persoane între judeţul Ilfov şi Municipiul Bucureşti nu se mai găseşte în gestiunea Consiliului Judeţean Ilfov", se precizează în expunerea de motive, semnată de primarul Robert Negoiţă.

ADI "Bucureşti 2020" se va ocupa de înfiinţarea, organizarea, reglementarea, finanţarea, exploatarea, monitorizarea şi gestionarea în comun a serviciului de transport public local între Sectorul 3 şi Popeşti - Leordeni, Pantelimon, Glina şi Cernica. De asemenea, Asociaţia va realiza în comun proiecte de investiţii publice de interes zonal sau regional, destinate înfiinţării, modernizării şi/sau dezvoltării, după caz, a sistemelor de utilităţi publice aferente transportului public, pe baza strategiei de dezvoltare a acestuia. Pe lângă transportul public local, Asociaţia se poate ocupa şi de alte servicii publice, cu excepţia serviciului de alimentare cu apă şi canalizare.

Potrivit proiectului, după ce primăriile înscrise în Asociaţie vor hotărî trecerea la un sistem tarifar unic, ADI "Bucureşti 2020" va stabili, ajusta şi modifica tariful unic necesar operării, dezvoltării, modernizării şi/sau baza-suport a contractării de credite nerambursabile ori parţial rambursabile. Conform aceleiaşi surse, tariful nu va depăşi limitele de suportabilitate ale populaţiei şi va ţine cont de principiul solidarităţii.

Asociaţia va mai asigura creşterea progresivă a nivelului de acoperire a transportului public local, va coordona proiectarea şi execuţia lucrărilor tehnico-edilitare aferente transportului public local şi va aplica în permanenţă principiul "poluatorul plăteşte".

Potrivit expunerii de motive semnate de Robert Negoiţă, înfiinţarea ADI "Bucureşti 2020" este necesară pentru că asociaţiile de dezvoltare intercomunitară, care gestionează serviciile de utilităţi publice, pot accesa mai uşor fonduri europene, prin intermediul programelor operaţionale sectoriale, pot beneficia de asistenţă financiară nerambursabilă din partea UE sau de împrumuturi de la organismele financiare internaţionale, pentru realizarea unor programe de investiţii publice de interes zonal sau regional.

Banii necesari pentru investiţiile implementate de ADI "Bucureşti 2020" pot proveni din fonduri nerambursabile acordate de UE sau de instituţii financiare, fonduri de la bugetul de stat sau de la bugetele locale ale primăriilor înscrise în Asociaţii, fonduri proprii sau atrase ale operatorului de transport public.


http://www.b365.ro/negoita-vrea-sa-unifice-transportul-public-intre-sectorul-3-si-patru-localitati-limitrofe_186836.html
memorat
06 Februarie 2013, 15:47:34
Răspuns #301

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
384 de bucureşteni amendaţi zilnic de RATB, în 2012. Câți bani a strâns Regia, din amenzi


Anul trecut, circa 384 de bucureşteni au fost amendaţi zilnic în mijloacele de transport în comun ale Regiei Autonome de Transport Bucureşti (RATB).
Anul trecut, controlorii RATB au aplicat 140.137 sancţiuni călătorilor clandestini şi au întocmit tot atâtea procese-verbale de contravenţie şi suprataxe. Din totalul contravenţiilor, Regia a încasat suma de 3.851.860 lei.

În aceste condiţii, rezultă că zilnic, în 2012, circa 384 de bucureşteni au fost amendaţi, în medie, pentru că nu au plătit pentru călătoria efectuată cu autobuzul, tramvaiul ori troleibuzul. Numărul persoanelor sancţionate, în medie, a scăzut, însă, de la un an la altul. Astfel, dacă în 2012 au fost amendaţi, în medie, 384 de călători, pe zi, în 2011, au fost prinşi, în medie, 417 de călători pe zi, iar în 2010, zilnic, 500 de persoane care au circulat fraudulos au fost sancţionate de angajaţii RATB.

În 2011, controlorii RATB au aplicat 152.347 sancţiuni, din care Regia a încasat suma de 3.473.470 lei. În 2010, controlorii RATB au amendat 181.589 de călători clandestini, iar suma încasată de Regie a depăşit 4.195.800 lei.

"Aplicarea suprataxei şi amenzilor reprezintă un instrument utilizat pentru a-i determina pe călători să conştientizeze că plata taxei de călătorie reprezintă o obligaţie firească, nu o opţiune. Aplicarea măsurilor de eliminare a fraudei în mijloacele de transport ale Regiei reprezintă un instrument ce ajută corpul de control RATB să orienteze călătorii spre plata serviciului de transport. În sprijinul activităţii de orientare a călătorilor către plata taxei de călătorie, un rol important îl are oferta tarifară a RATB. În acest moment, tarifele titlurilor de călătorie sunt sub media practicată la nivel naţional, iar achitarea contravalorii unei călătorii, de 1,3 lei, permite utilizatorilor serviciului de transport RATB evitarea situaţiilor care-i pun în postura de contravenienţi, prin neplata călătoriei. Trebuie menţionat că investiţiile în sistemele de control vor avea rezultate cuantificabile în timp. Efectele acestor investiţii vor putea fi măsurate după o perioadă de timp de minimum 12 luni, raportată la timpul necesar călătorilor frauduloşi pentru a conştientiza şi a se familiariza cu noile posibilităţi tehnice prin care se poate verifica validarea", au declarat, pentru B365.ro, oficialii RATB.

În ultimii trei ani, corpul de control RATB, ce verifică legitimaţiile de călătorie, avea, în medie, ca personal implicat efectiv în traseu aproximativ, 300 de controlori, numărul acestora fluctuând de la an la an. În prezent, RATB are 335 de controlori ce verifică legitimaţiile de călătorie.

Citeşte şi: Controlorii RATB au primit o nouă tehnologie, contra blatiștilor

                 RATB pregăteÈ™te o armată de controlori: cum va schimba Regia accesul în mijloacele de transport

Câţi bani a încasat RATB din vânzarea titlurilor de călătorie

În ciuda faptului că, în perioada 2010 – 2012, Regia a implementat mai multe proiecte de diversificare a modalităţilor de achziţionare şi plată a călătoriei, a intensificat activitatea de informare a publicului călător cu privire la oferta tarifară, la procesul de validare, a derulat acţiuni de conştientizare a călătorilor asupra importanţei validării şi achitării taxei de călătorie, încasările din vânzarea titlurilor de călătorie au scăzut.

"Pe fondul crizei economice generale, am înregistrat o scădere a veniturilor realizate din vânzarea titlurilor de călătorie. Astfel, sumele încasate din vânzarea titlurilor de călătorie în perioada 2010-2012 s-au ridicat la 188 milioane lei în anul 2010, 180 milioane lei în anul 2011 şi 175 milioane lei în anul 2012. Nivelul încasărilor înregistrate din suprataxă, raportat la încasarea din titluri de călătorie, reprezintă un parametru ce evidenţiază câteva aspecte majore: puterea de cumpărare a călătorilor, prezenţa corpului de control în mijloacele de transport în comun, existenţa pe piaţa de resort a altor operatori de transport concurenţi, cuantumul suprataxei/amenzii aplicate nu este suficient de mare pentru a determina călătorul să aleagă să plătească taxa de călătorie. La acestea se adaugă şi comportamentul speculativ al unora dintre călători, care, deşi deţin un titlu de călătorie (portofel electronic), validează doar în momentul controlului. Având în vedere reţeaua de transport distribuită la nivelul Capitalei, numărul de linii şi vehicule aferente şi mai ales, ţinând cont de faptul că transportul urban suprateran este de tip deschis (neexistând echipamente ce permit accesul în mijlocul de transport condiţionat de plata călătorie sau validarea unui titlu tip abonament), activitatea de control a vehiculelor şi a tuturor călătorilor este una dificilă, deşi corpul de control face verificări pe toată durata de desfăşurare a activităţii de transport, inclusiv în zilele de weekend", au explicat reprezentanţii RATB.

Călătorii clandestini pot achita suprataxa în valoare de 50 lei, în maximum 48 de ore de la primirea procesului-verbal. Cei care nu plătesc suprataxa în maximum 48 ore trebuie să achite 150 lei în termen de o lună. Amenzile neachitate în termen legal sunt direcţionate de RATB către direcţiile locale de taxe şi impozite şi reţinute în conturile acestor instituţii.


http://www.b365.ro/384-de-bucuresteni-amendati-zilnic-in-ratb-in-2012_186911.html
memorat
07 Februarie 2013, 20:30:04
Răspuns #302

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Ce boli poţi lua când circuli cu mijloacele de transport în comun
   

Aerul este un mediu rapid de răspândire a infecţiilor astfel că o călătorie cu autobuzul, troleul, tramvaiul sau metroul poate însemna şi contactul cu o anumită boală pe care o au şi ceilalţi călători.
Spaţiile închise şi mijloacele aglomerate de transport în comun pot fi sursa unor boli contagioase greu de evitat, care duc treptat la apariţia epidemiilor. Tusea, strănutul sau actul vorbirii în public a unei persoane deja infectate sunt cele mai frecvente cauze de declansare a virusului.

Principalele boli care pot fi transmise pe calea aerului sunt: rubeola, varicela, rujeola, scarlatina, gripa, guturaiul, tusea convulsiva, oreionul, pneumonia, tuberculoza, encefalita, meningita. Acestea iau contact cu organismul prin nas, faringe ÅŸi aparatul respirator.

Simptomele bolilor contagioase pot fi depistate din timp, acestea având manifestări tipice:

Rubeola – febra uşoară, tuse, faringită, durere de cap, stare de indispoziţie, erupţia cutanată sub forma unor pete roz.

Varicela – febra, oboseală, apetit diminuat, dureri de cap, inflamaţia gâtului, erupţia pruriginoasă.

Rujeola – febra, tuse, prezenţa unor pete mici albe pe mucoasa obrajilor, erupţia cutanată de culoarea roşie.

Scarlatina – febră, frisoane, accelerarea ritmului cardiac, dificultăţi la deglutiţie, creşterea în volum a ganglionilor, inflamaţia faringelui şi a amigdalelor, erupţii cutanate.

Gripa – febra, transpiraţie, oboseală, tuse seacă, strănut, dureri musculare, epuizare.

Oreion – afectarea glandelor salivare, în special parotida (în spatele mandibulei).

Tuberculoza – transpiraţii, oboseală, tuse iritativă, apoi productivă, o stare subfebrilă prelungită.

Meningita – durere la nivelul cefei, durere de cap, vărsături, fotofobie.

Sursa: rtv.net


http://www.b365.ro/ce-boli-poti-lua-in-mijloacele-de-transport-in-comun_187005.html
memorat
20 Februarie 2013, 17:08:33
Răspuns #303

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Mai multe autobuze ÅŸi tramvaie RATB pentru meciul Steaua-Ajax. Program prelungit ÅŸi la metrou


Cu ocazia meciului de fotbal dintre echipele Steaua Bucureşti şi Ajax Amsterdam, care se va desfăşura pe Stadionul Naţional Arena, în ziua de 21.02.2013, Regia Autonomă de Transport Bucureşti va prelungi programul de circulaţie al mijloacelor de transport până la defluirea spectatorilor şi totodată, va suplimenta capacitatea de transport pe liniile din zona desfăşurării evenimentului sportiv. De asemenea, Metrorex a anunţat că va prelungi cu două ore circulaţia metrourilor.
De asemenea, Regia Autonomă de Transport Bucureşti (RATB) a anunţat că va monitoriza funcţionarea mijloacelor de transport din zonă, respectiv liniile de autobuze 102, 335, 104, 330, 101, 311, liniile de troleibuze 86 şi 90, liniile de tramvaie 1, 40 şi 56, precum şi cele 25 linii de noapte.

Metrorex a anunţat că va avea program prelungit la metrou, joi noapte, pentru meciul de fotbal Steaua-AJax. Astfel, ultimele trenuri vor pleca din staţie, la ora 01.30, cu două ore mai târziu decât în mod obişnuit.

Chiar dacă autorităţile s-au mobilizat pentru asigurarea celor mai bune condiţii, conform gsp.ro, mai mult de 15.000 de bilete au rămas nevândute, iar unii dintre cei care au achiziţionat tichete încearcă să le vândă acum pe internet, la preţuri mai mici decât cele cu care le-au cumpărat.

600 de jandarmi vor asigura siguranţa şi ordinea publică la meciul de fotbal dintre F.C. STEAUA Bucureşti – AJAX Amsterdam din cadrul UEFA Europa League, care va avea loc joi, 21 februarie a.c., pe stadionul „Arena Naţională" din Capitală, începând cu ora 22.05.

Pentru desfăşuarrea în bune condiţii a acestui eveniment, Primăria Sectroului2 a anunţat că va fi interzis comerţul cu alcool pe mai multe străzi din zona stadionului. Detalii aici. În plus, 90 de camere video vor monitoriza principalele intersecţii rutiere din zonă şi toate arterele de circulaţie pe care se vor deplasa spectatorii către Arena Naţională.


http://www.b365.ro/mai-multe-autobuze-si-tramvaie-ratb-pentru-meciul-steaua-ajax-program-prelungit-si-la-metrou_187459.html
memorat
23 Februarie 2013, 20:05:21
Răspuns #304

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Fura din buzunare în RATB alături de copilul de 13 ani. Cum acționau
   

Un copil de 13 ani și o femeie de 43 de ani au fost prinși imediat după ce au furat un portofel din buzunarul hainei unui bătrân de 78 de ani, într-o stație RATB.
Vineri a avut loc pe raza Sectorului 6 o acţiune ce viza combaterea furturilor din buzunare, genţi şi poşete comise în mijloacele de transport în comun.

În cadrul acestei acţiuni, în timp ce se aflau într-o staţie RATB de pe linia tramvaiului 41, poliţiştii au observat o femeie însoţită de un copil, care, prin comportamentul suspect, le-a atras atenţia.

Oamenii legii au intervenit de îndată ce au observat cum femeia l-a împins pe bărbatul de 78 de ani pentru a-i distrage atenţia, în timp ce copilul îi lua portofelul din buzunarul hainei

Datorită intervenţiei prompte a poliţiştilor, cei doi au fost prinşi imediat după comiterea faptei, fiind apoi conduşi la cea mai apropiată secţie de poliţie pentru continuarea cercetărilor.

Portofelul în care se aflau documente personale şi bani a fost restituit părţii vătămate, prejudiciul, în valoare de 250 de lei, fiind astfel recuperat în totalitate.

Poliţiştii bucureşteni au reţinut-o pe femeie şi continuă cercetările sub aspectul săvârşirii infracţiunii de furt calificat, pentru stabilirea întregii activităţi infracţionale a suspecţilor, cea în cauză urmând a fi prezentată magistraţilor cu propunere de arestarea preventivă.


http://www.b365.ro/fura-din-buzunare-in-ratb-alaturi-de-copilul-de-13-ani-cum-ac-ionau_187553.html
memorat
04 Martie 2013, 09:14:24
Răspuns #305

Adrian RATB

  • Vizitator
Povestea celui mai vechi șofer RATB din Capitală: de la pasageri tăiați în două, la nașteri în autobuz
FOCUS • 04 Martie 2013 - 06:59 • Cristina Macuc

Are 58 de ani şi două treimi din viaţă şi-a petrecut-o la volan, în Bucureşti. Sofronov Tănase este cel mai vechi şofer de transport public din Capitală: cu autobuzele conduse de el au circulat peste 20 de milioane de persoane şi, în câteva luni, va intra la pensie. După 36 de ani de învârtit "roata", cum îi spune el volanului de la autobuz, a adunat atât de multe poveşti încât să scrie o carte. Cu toate acestea, câteva zile nu le va uita niciodată: sunt pline de sânge pe asfalt şi multă durere. Sofronov Tănase a povestit pentru B365.RO atât amintirile frumoase, cât şi cele mai puţin frumoase pe care le-a trăit la cârma autobuzelor din Bucureşti, de la Ceauşescu până la Băsescu.



Sofronov Tănase a ajuns şofer la RATB (Regia Autonomă de Transport Bucureşti) mai mult dintr-o întâmplare. Terminase armata şi îl aştepta meseria de contabil, aşa cum îl sfătuiseră rudele mai în vârstă din Prahova, de unde venea. Cu toate acestea, o simplă plimbare prin Bucureşti avea să îi schimbe radical opţiunile. "Eram cu fratele meu pe stradă şi am văzut afişul că ITB (n.r. - fosta Intreprinderea de Transport Bucureşti, actuala RATB) angajează şofer. Cum nu vroiam să mă întorc la ţară, m-am dus şi m-am înscris. Am făcut şcoala, cu gândul să stau doar o lună. Au trecut 36 de ani de atunci şi tot aici sunt", a declarat pentru B365.RO cel mai vechi şofer al RATB.

A nimerit în cea mai mare echipă de lucru, plină de moldoveni, după cum îşi aminteşte acesta. "97% dintre angajaţii ITB erau atunci din Moldova că... na, bucureştenii nu se trezesc la două noaptea să meargă la muncă", a explicat cel mai vechi şofer RATB.

De atunci şi până acum a "cărat" pe străzile Bucureştiului peste 20 de milioane de călători, după cum arată datele statistice şi a schimbat şase tipuri de autobuze de transport persoane: a început cu Skoda şi IK4, au urmat UDM-urile şi Ikarus-urile, a ajuns la DAF-uri şi, ultimele, Mercedes-urile care circulă şi în prezent.

Aglomeraţia din vremea ceauşeştilor: oameni morţi în drum spre serviciu

Tot şase sunt şi liniile pe care le-a acoperit de-a lungul timpului (traseele 38, 331, 449, 304, 148 şi 205), cea mai grea fiind ruta lui 331 pe care a slujit-o din 1980 până în 1997. "Era o cursă lungă, din Dămăroaia până la ieşirea din Bucureşti prin Berceni. Era cumplit la orele de vârf. Fiind pe traseul marilor fabrici şi uzine, care lucrau în trei schimburi, autobuzele erau ticsite de oameni. Nu mai încăpeau şi mergeau agăţaţi de scară şi de oglinzi. Nu aveai cum să nu-i iei că te linşau", povesteşte bărbatul.

Din cauza aglomeraţiei de pe timpul comunismului, spune el, s-au petrecut însă şi tragedii. Două zile negre nu le va uita niciodată. Una dintre tragedii a avut loc chiar în centrul Capitalei, la semafor la Universitate, sensul de mers spre Unirii. Aici, un călător care mergea pe scara autobuzului a fost pur şi simplu despicat în două în urma impactului cu stâlpul de semafor. La fel de sângeroasă a fost şi una din cursele de la Big Berceni spre Abator când un călător care abia se ţinea pe scara din spate a autobuzului, pentru că uşile nu se puteau închide, a fost agăţat de cârligul unui camion şi a fost tăiat în două, de la mijloc. "Astea sunt cele mai urâte amintiri din comunism. Aglomeraţia i-a omorât pe bieţii oameni", suspină Sofronov Tănase.


Legat fedeleş de Miliţie, pentru copilul unui oficial

Tot pe vremea comunismului, în timpul unei banale curse speciale în care ducea copiii de la şcoală la circ s-a trezit cu cătuşele pe mâini, la propriu, şi anchetat de Miliţie. "Parcasem regulamentar şi dormeam cu capul pe volan. După vreo oră, copiii ministrului de externe de atunci - Ştefan Andrei - au ieşit alergând din curtea bunicii şi unul din ei s-a lovit de roata autobuzului. Nici nu ştiu când au venit şi m-au legat. Degeaba spunea bunica lor că nu sunt vinovat. Nici nu mai conta", îşi aminteşte şoferul, după care susţine că a fost "pus pe liber" de la serviciu timp de o lună, fiind nevoit să lucreze "la cauciucuri" pentru a-şi întreţine familia. "Când s-a întors domnul Ştefan Andrei din delegaţie, m-a chemat la el acasă şi m-a întrebat cum s-a întâmplat. A apăsat un buton şi imediat după aia mi-au adus permisul înapoi", povesteşte bărbatul.

"Dacă nu iei maşina de acolo, te împuşc"

Excesul de zel al autorităţilor, din timpul dictaturii soţilor Ceauşescu, şi-a pus clar amprenta asupra traficului din Bucureşti în acea perioadă. Deşi acum este mult mai aglomerat decât atunci, din cauza numărului tot mai mare de maşini prezente pe stradă, blocajele erau de mult mai multă durată, mai ales la trecerea coloanei oficiale. "Când avea tovarăşul avion la aeroport la ora 14, se închidea circulaţia pe DN, de la Casa Presei, de la ora 10-11. Trăgeam pe dreapta şi acolo stăteam. Acum nu mai este aşa", remarcă Sofronov Tănase amintindu-şi de o altă întâmplare în care a fost ameninţat chiar cu moartea tot din cauza oficialităţilor vremii. Dipă cum povesteşte şoferul RATB, autobuzul pe care îl conducea a rămas în pană lângă restaurantul Perla din Dorobanţi. "Pe-acolo trebuia să treacă coloana oficială a lui Ceauşescu. M-au înconjurat miliţienii şi mi-au zis că, dacă nu iau autobuzul de acolo, mă împuşcă. Până la urmă m-a tras un trailer deoparte şi am scăpat".

Asigurare în trafic cu oglinda din trusa de machiaj a soţiei

Sezonul rece dădea însă cele mai mari bătăi de cap ÅŸoferilor din transportul public din BucureÅŸti. Pe lângă faptul că iernile Å£ineau mai mult ÅŸi temperaturile erau mult mai joase decât acum. "Prin anii '84-'86, dimineaÅ£a, găseam maÅŸinile atât de florate că nici la ora schimbului nu se dezgheÅ£au. ÃŽmi făceam câte un ochi pe parbriz ÅŸi unul pe geam la oglindă ÅŸi aÅŸa conduceam. Mai mult pe de rost. Fiindcă nu vedeam în oglindă îmi dădeam seama că trebuie să închid uÅŸile când nu se mai miÅŸca maÅŸina. Asta însemna că nu mai urcă niciun călător", îşi aminteÅŸte cel mai vechi ÅŸofer RATB care a povestit că un coleg al său a rămas trei zile înzăpezit în Tunari, cam în aceeaÅŸi perioadă, fiind găsit de colegi fără niciun strop de motorină în rezervor, suflând în degete ca să nu îngheÅ£e, ÅŸi cu bateria auto furată de hoÅ£i. 

"Odată, a trebuit să iau şi eu maşina unui coleg care nu prea o întreţinea. A fost un adevărat chin. Pe lângă faptul că au împuns şase oameni la ea, nici măcar nu avea oglinzi retrovizoare. Mi-a lăsat doar oglinda de la machiaj a soţiei şi o scoteam pe geam ca să pot să mă asigur în trafic", spune răzând acum bărbatul.




Autobuzul cu geamurile ţăndări, de la o călătoare recalcitrantă

Cu amintirile din "Epoca de Aur" încă proaspete în memorie, cel mai vechi şofer RATB susţine că nu a mai întâmpinat probleme grave în trafic, în ultima perioadă, cu o singură excepţie. În 2010, pe când se afla pe traseul lui 304, a urcat la Academia de Poliţie o femeie de aproape 50 de ani. "Tot drumul, până la rond la Mogoşoaia, i-a scuipat şi i-a înjurat pe călători. Erau 20 de bărbaţi în autobuz, dar niciunul nu i-a zis nimic. Au venit toţi la mine să o dau jos. Conform regulamentului, eu pot să îi cer să coboare la capăt de linie, ceea ce am şi făcut. Atunci a început circul. A luat ciocanul din maşină şi a început să dea în toate direcţiile, să spargă geamurile, până le-a făcut ţăndări pe toate", a povestit Sofronov Tănase menţionând că femeia s-a potolit abia când au înconjurat-o "mascaţii".

Cel mai vechi ÅŸofer RATB spune că, de regulă, merge cu o viteză medie de 10-12 km/h însă, în 2008, a călcat acceleraÅ£ia până la fund. Avea în maÅŸină o femeie gravidă, căreia i se rupsese apa în autobuz, în drum spre spitalul  Filantropia. A dat călătorii jos ÅŸi ÅŸi-a schimbat traseul, pe propria răspundere: "Am băgat farurile ÅŸi i-am dat cât a mers, la maxim. Mă temeam că naÅŸte la mine în maÅŸină. După vreo săptămână, a venit soÅ£ul său pe traseu ÅŸi mi-a adus o sticlă de vin că i-am dus repede".


30 de ani s-a pus în pat la ora 3 dimineaţa

30 de ani, Sofronov Tănase a lucrat numai în schimbul II, adică de la prânz până după miezul nopţii. Din cauza programului, cu soţia se întâlnea "doar când se vedeau". "Aşa am crescut trei copii", se explică cel mai vechi şofer RATB care a împărtăşit aceeaşi meserie cu soţia sa, de asemenea, vatmaniţă pe un tramvai al Regiei. "Eu ajungeam acasă la două noaptea şi soţia se trezea la 02.30. Mergeam prin bucătărie în vârful picioarelor, ca să nu o trezesc. Am avut însă noroc cu copiii care au înţeles situaţia şi la ora 20.00 erau în casă". În ultimii şase ani însă, Sofronov Tănase şi-a mutat tura pe schimbul I, adică începe la 4 dimineaţa şi ajunge acasă la prânz.

"Când eram tânăr oboseam mai greu", explică bărbatul. Însă nu asta l-a scos la pensie, ci nervii pe care şi i-a făcut în traficul din Bucureşti, în timp. "Uneori îmi venea să muşc din volan. Sunt mulţi impertinenţi acum la volan. Pe de o parte, cele mai mari probleme le fac tinerii şmecheri de bani gata, cu maşini de fiţe, care îţi taie faţa de pe banda a III-a pe prima bandă ca să salute o fată, iar pe de altă parte sunt taximetriştii care staţionează oriunde este interzis, în staţie, şi eu trebuie să las călătorii pe banada a II-a", comentează cel mai vechi şofer RATB.


La nevoie, mersul la toaletă se tratează cu pastile

Cu toate că meseria de şofer îl obligă să stea foarte multe ore pe scaun, Sofronov Tănase şi-a păstrat condiţia fizică aproape la fel ca în tinereţe. Nu mănâncă "de speriat", dar face mişcare la fiecare capăt de linie: câteva genoflexiuni sunt bune oricând, la fel şi câteva întinderi de braţe pentru a nu amorţi în scaun.

"Mai greu este cu mersul la toaletă, dar m-am disciplinat şi la acest capitol. Mi s-a întâmplat şi mie să am probleme cu stomacul. Eram chiar pe bulevard pe lângă Patria. Am oprit maşina, am fugit şi am sărit gardul în curte la un om pentru că nu mai puteam să stau până la capăt. De atunci, îmi iau pastile la mine când simt ceva în neregulă", povesteşte şoferul.

De disciplinat i-a disciplinat şi pe ceilalţi membri ai familiei, mai ales cele două fete pe care, spune el, le-a "cumpărat" cu bani. "Nu îmi este ruşine să recunosc. Fata mare îmi făcea pacheţelul, iar cea mică se ocupa de pat. Celei mari îi dădeam mai mulţi bani că era mai mult de muncă, dar când a crescut şi cea de-a doua le-am dat la fel", explică Tănase.


Şoferul şoferilor RATB: cât scrie pe cel mai mare fluturaş de salariu

Luni, pe 25 februarie 2013, cel mai vechi şofer RATB - Sofronov Tănase - a sărbătorit 36 de ani de când conduce autobuzul în Bucureşti. Despre el, şefii Regiei au numai cuvinte de apreciere. "Eu, personal, îl cunosc de 33 de ani. Este un coleg care nu a făcut probleme niciodată şi şi-a îndeplinit toate sarcinile de serviciu, cu brio. Având în vedere că în luna noiembrie îşi poate depune dosarul de pensionare, consider că este cu adevărat o pierdere pentru noi, fiind unul din şoferii exemplari, care a dat dovadă de expertiză şi mult tact în această meserie. Pot să îl numesc şoferul şoferilor. Va fi cu greu înlocuit de un coleg mai tânăr care nu beneficiază de experienţa dumnealui. Pentru noi toţi, Sofronov Tănase este un exemplu de profesionalism", a precizat pentru B365.RO, Ovidiu Georgescu, şeful de la Autobaiza Nordului, unde îşi desfăşoară activitatea cel mai vechi şofer RATB.

Dacă din punct de vedere profesional cel mai vechi şofer RATB şi-a îndeplinit toate obiectivele, din punct de vedere financiar Sofronov Tănase a rămas destul de modest, chiar şi după 36 de ani de activitate. A început cu un salariu de 1.100 de lei în 1977 şi a ajuns la 2.200 de lei în 2013. "Înainte făceam multe ore suplimnetare şi mai luam bani în plus. Acum nu se mai poate. Dar, oricum, acum meseria e mult mai curată ca înainte, nu mai suntem plini de vaselină şi ulei", spune râzând Sofronov Tănase care a adăugat că îşi va înrăma un fluturaş de salariu, de acum câţiva ani în urmă, pe care să îl arate nepoţilor săi. "Pe el scrie 66 de milioane de lei vechi brut (n.r. - 6.600 de lei brut), dar în suma asta a intrat pe lângă salariul din luna curentă şi concediul din acel an şi un rest de 15 zile din anul anterior. Când s-au dat jos impozitele a rămas o sumă mult mai mică, dar eu am subliniat brutul că a fost cel mai mult vreodată", a conchis cel mai vechi şofer RATB.

Etichete: aglomeraţie, autobuz RATB, Capitală, cel mai vechi şofer RATB, comunism, fluturaş salariu, fotografii, realitatea, Regia Autonomă de Transport Bucureşti, Sofronov Tănase, transport public Bucureşti.


RTV NET
memorat
21 Martie 2013, 17:48:38
Răspuns #306

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Directorul RATB are ÅŸapte consilieri


Directorul Regiei Autonome de Transport București, Adrian Mihai Câmpurean are şapte consilieri. Numărul consilierilor lui Câmpurean îl depăşeşte şi pe cel al consilierilor unor miniştri, potrivit evz.
Directorul general al RATB, care a fost în ultimii patru ani membru în Consiliul de Administraţie al Regiei, are şapte consilieri, mai mult decât au unii miniştri, potrivit evz.ro. De exemplu, în timp ce şeful RATB are şapte consilieri personali, ministrul Agriculturii, Dan Constantin, are cinci consilieri, iar ministrul Comunicaţiilor, Dan Nica, are doi. Şi la RADET sunt doar trei consilieri personali, potrivit directorului Regiei- Mihai Voicu.

Întrebat de ce şi-a angajat atâţia "sfătuitori", Adrian Câmpurean a precizat că are domenii "importante" de gestionat şi îi trebuie în jurul lui oameni cu experienţă: transport electric, transport auto, managementul calităţii, juridic, marketing-PR, organizarea muncii şi tehnic.

Potrivit aceleiaşi surse, consilierii directorului general al RATB sunt remuneraţi lunar cu un salariu net de 3.758 de lei, la care se adaugă şi alte sporuri.


http://www.b365.ro/directorul-ratb-are-sapte-consilieri_188547.html
memorat
02 Aprilie 2013, 13:27:03
Răspuns #307

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Care sunt liniile RATB monitorizate prin GPS

În ultimii ani, în Capitală au fost cumpărate 1.000 de autobuze noi, care au fost dotate cu tehnologie de ultimă oră, pentru un trafic civilizat. Autobuzele Mercedes sunt dotate cu GPS-uri, sisteme de monitorizare video și aer condiționat, dar pe multe dintre acestea sistemul nu este funcțional. Investițiile de milioane de euro au fost aprobate de primarii Adriean Videanu și Sorin Oprescu.
Sistemele de milioane de euro nu au fost folosite, iar multe au ieşit deja din garanţie. Achiziţionată pe când primar general era Adriean Videanu, tehnologia a rămas nefolosită şi pe vremea lui Sorin Oprescu, care a pompat şi el câteva milioane de euro.

Thoreb este sistemul de monitorizare instalat pe autobuzele Mercedes Citaro Benz, la cumpărarea acestora. El este, de fapt, computerul de bord al autobuzului care are în dotare GPS, ecrane şi sistem de monitorizare online. Acesta a costat aproximativ 10 milioane de euro, iar cu ajutorul lui se puteau vedea online, şi în timp real, traseul autobuzului, ora de plecare şi ora de sosire, durata de staţionare, viteza de deplasare, dar şi consumul de carburant. Numai că, sistemul nu a fost cumpărat complet. Astfel, toate aceste date sunt stocate şi descărcate abia atunci când autobuzul ajunge în depou.
După, datele sunt ţinute într-un sertar. „Normal, datele trebuie introduse într-un calculator, prelucrate şi să fie folosite pentru îmbunătăţirea calităţii transportului în comun. Ele trebuie afişate pe un calculator în timp real, să se ştie când pleacă un autobuz dintr-o staţie şi când soseşte, chiar şi când deschide uşile. Numai că, atunci când s-a achiziţionat sistemul, nu s-au cumpărat şi antenele, ca să funcţioneze pe unde radio", au explicat, pentru evz.ro, surse din cadrul Regiei Autonome de Transport Bucureşti.
Acest aspect este recunoscut, de altfel, chiar de reprezentanţii Regiei, care au precizat, într-un răspuns pentru EVZ, că datele stocate de fiecare autobuz sunt „descărcate la terminarea programului", adică atunci când autobuzele ajung în depouri.

Chiar dacă a fost una dintre cerinţe, atunci când s-a organizat licitaţia pentru achiziţionarea celor 1.000 de autobuze marca Mercedes Citaro - ca maşinile să aibă în computerul de bord GPS-uri, ele au fost folosite foarte puţin, iar pe unele maşini nu au fost activate niciodată. Reprezentanţii RATB susţin totuşi că există 302 de mijloace de transport în comun pe care GPS-ul merge. „S-au montat echipamente speciale, ce asigură localizarea în trafic, în timp real. Aceste echipamente funcţionează pe 302 mijloace de transport'', au spus aceștia.

Liniile monitorizate online sunt: 1, 69, 90, 102, 104, 105, 116, 122, 123, 131,135, 137, 168, 226, 232, 268, 300, 311, 312, 335, 381, 385 şi 783", susţin reprezentanţii Regiei. De asemenea, în fiecare autobuz au fost montate ecrane de tip LCD care nu au fost folosite ani întregi. Acum, pe unele linii ele livrează informaţii legate de staţia ce urmează sau arată ruta autobuzului, iar pe alte linii sunt închise şi acum.

Primăria Capitalei a achitat pentru autobuze aproximativ 200 de milioane de euro. Cert este că acum 80% au ieşit din garanţie, iar până la sfârşitul anului nu o să mai aibă niciunul garanţie. Directorul RATB, Mihai Câmpurean, susţine că le va putea întreţine.


http://www.b365.ro/care-sunt-liniile-ratb-monitorizate-gps-ului_188922.html

memorat
02 Aprilie 2013, 14:27:13
Răspuns #308

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Referitor la articolul de mai sus interesant este faptul ca este monitorizata online o singura linie de tramvai si anume inelara 1 si nu si 32 sau 41. Intrebarea pe care vreau sa o pun este acele aparate au fost montate doar pe vagoanele noi si anume ch-ppc si bucur lf sau pe toate vagoanele liniei 1? Si chiar as fi curios  daca are cineva o poza cu acel aparat "thoreb"
memorat
03 Aprilie 2013, 15:24:25
Răspuns #309

Tibi

  • Mesaje postate: 979
  • Gen: Bărbat
  • Dubstep it's a religion!
    • Ro-Trans
ProFM - Alai la Tramvai!  Aniversare inedita la 20 de ani - concert LIVE cu Smiley, Alex Velea si Sore intr-un tramvai in miscare!

ProFM este primul radio din Bucuresti care emite de 20 de ani si daca ne gandim numai la tot atatea aniversari ne dam seama ca am ramas la fel de tineri ca in prima zi!

De ziua noastra am facut petreceri pe bloc, am bifat adevarate propagande muzicale cu mii de oameni, am dat live pe tv toptanul de concerte in direct din studio, am umplut cel mai mare mall din Romania de muzica si oameni si am coborat la metrou ca sa facem show. Le-am cam facut pe toate si atunci ne-am zis ca e cazul sa schimbam macazul! La propriu, pentru ca pregatim o super aniversare din nou in miscare, mai exact primul concert LIVE intr-un tramvai in miscare!

La 20 de ani provocarea ProFM se numeste Alai la Tramvai  si inseamna ca cei mai cunoscuti artisti se urca in vagoane cu boxe si microfoane si vor sa cante tare, clar si raspicat LA MULTI ANI ProFM, in cel mai tare tramvai!

De ce spunem asta? Pentru ca am ales special pentru aceasta ocazie un tramvai nou nout, 100% romanesc: Bucur LF, tramvai cu alai, produs de Uzina RATB, cu o capacitate mai mare, care ne va plimba in siguranta prin tot Bucurestiul!

Urca-te in vagoane alaturi de Smiley, Alex Velea si Sore, pentru ca avem concert de pomina, care porneste cu tine pe… sine! Stai cu ochii pe site-ul ProFM si cu urechea pe radio ca sa prinzi un loc la concert!

http://www.profm.ro/ce-face-profm/profm-alai-la-tramvai-aniversare-inedita-la-20-de-ani-concert-live-cu-smiley-alex-velea-si-sore-intr-un.html
What most people think about most things is mostly wrong.
memorat
03 Aprilie 2013, 15:35:36
Răspuns #310

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
ProFM - Alai la Tramvai!  Aniversare inedita la 20 de ani - concert LIVE cu Smiley, Alex Velea si Sore intr-un tramvai in miscare!

ProFM este primul radio din Bucuresti care emite de 20 de ani si daca ne gandim numai la tot atatea aniversari ne dam seama ca am ramas la fel de tineri ca in prima zi!

De ziua noastra am facut petreceri pe bloc, am bifat adevarate propagande muzicale cu mii de oameni, am dat live pe tv toptanul de concerte in direct din studio, am umplut cel mai mare mall din Romania de muzica si oameni si am coborat la metrou ca sa facem show. Le-am cam facut pe toate si atunci ne-am zis ca e cazul sa schimbam macazul! La propriu, pentru ca pregatim o super aniversare din nou in miscare, mai exact primul concert LIVE intr-un tramvai in miscare!

La 20 de ani provocarea ProFM se numeste Alai la Tramvai  si inseamna ca cei mai cunoscuti artisti se urca in vagoane cu boxe si microfoane si vor sa cante tare, clar si raspicat LA MULTI ANI ProFM, in cel mai tare tramvai!

De ce spunem asta? Pentru ca am ales special pentru aceasta ocazie un tramvai nou nout, 100% romanesc: Bucur LF, tramvai cu alai, produs de Uzina RATB, cu o capacitate mai mare, care ne va plimba in siguranta prin tot Bucurestiul!

Urca-te in vagoane alaturi de Smiley, Alex Velea si Sore, pentru ca avem concert de pomina, care porneste cu tine pe… sine! Stai cu ochii pe site-ul ProFM si cu urechea pe radio ca sa prinzi un loc la concert!

http://www.profm.ro/ce-face-profm/profm-alai-la-tramvai-aniversare-inedita-la-20-de-ani-concert-live-cu-smiley-alex-velea-si-sore-intr-un.html

Despre ce lacusta poate fi vorba?
memorat
03 Aprilie 2013, 15:38:22
Răspuns #311

Tibi

  • Mesaje postate: 979
  • Gen: Bărbat
  • Dubstep it's a religion!
    • Ro-Trans
Nu ti-se pare ca vrei cam multe? Poate fi oricare...
What most people think about most things is mostly wrong.
memorat
03 Aprilie 2013, 15:51:42
Răspuns #312

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Nu ti-se pare ca vrei cam multe? Poate fi oricare...
Intrebam doar...
memorat
03 Aprilie 2013, 18:26:31
Răspuns #313

Tibi

  • Mesaje postate: 979
  • Gen: Bărbat
  • Dubstep it's a religion!
    • Ro-Trans
Inainte sa intrebi ceva, intreaba-te tu daca nu e putin exagerata intrebarea. Fara suparare..
What most people think about most things is mostly wrong.
memorat
03 Aprilie 2013, 18:29:21
Răspuns #314

Adrian RATB

  • Vizitator
Colegul nostru Tibi are dreptate.
@lusica: chiar si daca ti-am spune, te-ar ajuta la ceva informatia asta?
PS: din ce mai stiu, este si un videoclip... in care se vede si numarul de inventar al tramvaiului.
LE:
Te păzeşte controlorul până validezi biletul
Noile reguli la transportul în comun din Bucureşti: urci prin faţă, cobori prin spate
Adio, blatişti! Nu ai bilet, rămâi în staţie. De câteva zile, şefii RATB au găsit o soluţie ingenioasă ca să scape de cei care călătoresc fraudulos. Un controlor e în permenanţă în autobuz, iar bucureştenii sunt obligaţi să urce prin faţă şi să coboare pe la uşile doi şi trei.
[...]
Ar trebui sa ramana in continuare aceasta competitie...
memorat
03 Aprilie 2013, 19:06:06
Răspuns #315

georgica2704

  • Mesaje postate: 226
  • Gen: Bărbat
Care sunt liniile RATB monitorizate prin GPS

În ultimii ani, în Capitală au fost cumpărate 1.000 de autobuze noi, care au fost dotate cu tehnologie de ultimă oră, pentru un trafic civilizat. Autobuzele Mercedes sunt dotate cu GPS-uri, sisteme de monitorizare video și aer condiționat, dar pe multe dintre acestea sistemul nu este funcțional. Investițiile de milioane de euro au fost aprobate de primarii Adriean Videanu și Sorin Oprescu.
Sistemele de milioane de euro nu au fost folosite, iar multe au ieşit deja din garanţie. Achiziţionată pe când primar general era Adriean Videanu, tehnologia a rămas nefolosită şi pe vremea lui Sorin Oprescu, care a pompat şi el câteva milioane de euro.

Thoreb este sistemul de monitorizare instalat pe autobuzele Mercedes Citaro Benz, la cumpărarea acestora. El este, de fapt, computerul de bord al autobuzului care are în dotare GPS, ecrane şi sistem de monitorizare online. Acesta a costat aproximativ 10 milioane de euro, iar cu ajutorul lui se puteau vedea online, şi în timp real, traseul autobuzului, ora de plecare şi ora de sosire, durata de staţionare, viteza de deplasare, dar şi consumul de carburant. Numai că, sistemul nu a fost cumpărat complet. Astfel, toate aceste date sunt stocate şi descărcate abia atunci când autobuzul ajunge în depou.
După, datele sunt ţinute într-un sertar. „Normal, datele trebuie introduse într-un calculator, prelucrate şi să fie folosite pentru îmbunătăţirea calităţii transportului în comun. Ele trebuie afişate pe un calculator în timp real, să se ştie când pleacă un autobuz dintr-o staţie şi când soseşte, chiar şi când deschide uşile. Numai că, atunci când s-a achiziţionat sistemul, nu s-au cumpărat şi antenele, ca să funcţioneze pe unde radio", au explicat, pentru evz.ro, surse din cadrul Regiei Autonome de Transport Bucureşti.
Acest aspect este recunoscut, de altfel, chiar de reprezentanţii Regiei, care au precizat, într-un răspuns pentru EVZ, că datele stocate de fiecare autobuz sunt „descărcate la terminarea programului", adică atunci când autobuzele ajung în depouri.

Chiar dacă a fost una dintre cerinţe, atunci când s-a organizat licitaţia pentru achiziţionarea celor 1.000 de autobuze marca Mercedes Citaro - ca maşinile să aibă în computerul de bord GPS-uri, ele au fost folosite foarte puţin, iar pe unele maşini nu au fost activate niciodată. Reprezentanţii RATB susţin totuşi că există 302 de mijloace de transport în comun pe care GPS-ul merge. „S-au montat echipamente speciale, ce asigură localizarea în trafic, în timp real. Aceste echipamente funcţionează pe 302 mijloace de transport'', au spus aceștia.

Liniile monitorizate online sunt: 1, 69, 90, 102, 104, 105, 116, 122, 123, 131,135, 137, 168, 226, 232, 268, 300, 311, 312, 335, 381, 385 şi 783", susţin reprezentanţii Regiei. De asemenea, în fiecare autobuz au fost montate ecrane de tip LCD care nu au fost folosite ani întregi. Acum, pe unele linii ele livrează informaţii legate de staţia ce urmează sau arată ruta autobuzului, iar pe alte linii sunt închise şi acum.

Primăria Capitalei a achitat pentru autobuze aproximativ 200 de milioane de euro. Cert este că acum 80% au ieşit din garanţie, iar până la sfârşitul anului nu o să mai aibă niciunul garanţie. Directorul RATB, Mihai Câmpurean, susţine că le va putea întreţine.


http://www.b365.ro/care-sunt-liniile-ratb-monitorizate-gps-ului_188922.html

Sigur e 312 nu cumva e 313, si cum de nu apare nici o linie ,,grea,, (117,139,163) :'(
memorat
03 Aprilie 2013, 19:09:02
Răspuns #316

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Colegul nostru Tibi are dreptate.
@lusica: chiar si daca ti-am spune, te-ar ajuta la ceva informatia asta?
PS: din ce mai stiu, este si un videoclip... in care se vede si numarul de inventar al tramvaiului.
LE: Ar trebui sa ramana in continuare aceasta competitie...
Da-mi si mie linkul la acel videoclip sincer m-ai facut curios si vreau sa vad acel video !!!
Ti-as fi recunoacator daca m-ai ajuta cu clipul...
memorat
03 Aprilie 2013, 20:19:36
Răspuns #317

Adrian RATB

  • Vizitator
Da-mi si mie linkul la acel videoclip sincer m-ai facut curios si vreau sa vad acel video !!!
Ti-as fi recunoacator daca m-ai ajuta cu clipul...
Numai stiu unde l-am gasit... cert este ca era o femeie care testa un tramvai Bucur LF, si vatmana tramvaiul in dep. Dudesti, dupa s-a facut o cursa pe linia 1, in tramvai fiind si Sore care n-a mai mers cu tramvaiul niciodata... mi se pare ca lacusta era chiar 406(?)...
Si vatmanul era chiar unul cu care am vorbit ;) incerc sa caut cu disperare videoclipul!!!
memorat
05 Aprilie 2013, 08:39:24
Răspuns #318

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
De circa 3 zile la Ratb s-a incheiat sezonu de iarna caldura in vehicule fiind interzisa.

Totusi, ieri faceam sauna in #229 si acuma in #4688.
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
05 Aprilie 2013, 16:37:21
Răspuns #319

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
RATB propune scumpirea biletelor de mai multe ori in 2013 si introducerea unui numar limitat de calatorii la abonamente. Vezi ce vrea sa faca Regia cu banii in 2013

RATB propune scumpirea biletelor de mai multe ori in 2013 si introducerea unui numar limitat de calatorii la abonamente, potrivit proiectului de buget propus pe anul 2013 obtinut de HotNews.ro. Regia propune aceste majorari pentru a spori incasarile, insa propunerea trebuie aprobata de Consiliul General al Municipiului Bucuresti. Directorul general RATB, Adrian Campurean, a declarat pentru HotNews.ro ca a cerut in fiecare an majorarea pretului biletelor, dar Consiliul General al Municipiului Bucuresti nu a aprobat acest lucru, ultima majorare fiind facuta in 2008.

Potrivit documentului, in 2013 RATB cere un buget de circa 1 miliard de lei. Din aceasta suma, 628 milioane lei reprezinta subventia pe care Primaria Capitalei trebuie sa i-o dea Regiei pentru a acoperi diferenta de tarif dintre pretul platit de populatie si cel real - ca sa mentina un cost suportabil al biletelor pentru populatie.  Restul de 300 milioane lei sunt propusi pentru investitii: modernizarea liniei de tramvai pe bd. Camil Ressu - 3,9 milioane euro; cumpararea a 50 de minibusuri de 100.000 euro bucata, 20 de troleibuze de circa 9,3 milioane euro, producerea a 12 tramvaie - 12 milioane de euro, cabine RATB de 10.000 euro bucata si automate pentru carduri RATB.

"Regia propune municipalitatii pentru anul 2013, actualizarea etapizata a ofertei tarifare pentru serviciul de transport public de persoane, cu majorari succesive ale tarifelor titlurilor de calatorie, incepand cu luna ianuarie pentru prima faza, respectiv luna iulie, pentru definitivarea implementarii unei noi politici tarifare, care include un numar limita de calatorii atasate abonamentelor si obligativitatea validarii acestora", se arata in proiectul de buget al RATB obtinut de HotNews.ro.

Directorul general RATB, Adrian Campurean, a declarat pentru HotNews.ro ca a cerut in fiecare an majorarea pretului biletelor, dar Consiliul General al Municipiului Bucuresti nu a aprobat acest lucru, ultima majorare fiind facuta in 2008. "Proiectia de buget pe anul 2013 nu se bazeaza si pe incasarile rezultate din cresterea pretului biletelor. Aceasta este doar o recomandare facuta de noi, Consiliul General al Municipiului Bucuresti fiind cel care stabileste cand si cu cat se majoreaza aceste tarife. In Bucuresti, ultima majorare a pretului a avut loc in 2008. De atunci, peste tot in tara pretul a mai crescut. Scaderea incasarilor la bugetul Primariei Capitalei ne cere si noua sa ne marim veniturile. Acest lucru se poate face prin producerea si vanzarea de tramvaie, sa avem mai multe incasari din vanzarea biletelor prin sporirea controlului sau sa marim pretul biletelor si abonamentelor", a declarat Campurean.


Lista de investitii propusa de RATB pentru anul 2013:
- modernizarea liniei de tramvai pe str. Nicolae Teclu intre Depoul Titan si bucla de intoarcere. In acest moment calea de rulare se afla in stare avansata de degradare si nu mai permite functionarea in conditii de siguranta, se arata in propunerea de buget a RATB. Valoarea investitiei este de circa 8 milioane de lei si se va finaliza in 2013.

- modernizarea liniei de tramvai pe bd. Camil Ressu de la str. Dristorului pana la bd. Fizicienilor (2,8 km). In acest moment calea de rulare se afla in stare avansata de degradare si nu mai permite functionarea in conditii de siguranta, se arata in propunerea de buget a RATB.Valoarea investitiei este de 16,8 milioane lei/3,9 milioane euro.

- modernizarea depoului Titan. Lucrarea are in vedere atat reabilitarea termica a cladirilor vechi si marirea depoului de la 48 la 79 de tramvaie si inlocuirea sinelor. Valoarea investitiei este de 121 milioane lei, lucrarea urmand sa se desfasoare de-a lungul a trei ani. Pentru 2013 cheltuielile sunt estimate la 31,7 milioane de lei/7,3 milioane euro.

- refacerea sistemului de alimentare cu apa potabila si de incendiu in statia de hidrofor de la Centrul de Sanatate al RATB. Valoarea investitiei este de 254.000 lei, lucrare ce se va realiza integral in 2013.

- modernizare centrale termice - 2,8 milioane lei;

- modernizare retea de troleibuze pe str. Vatra Luminoasa, str. Matei Voievod, str. Cavaler de Flondor, str. Traian, bd. Dacia, str. Lascar Catargiu, str. Gh. manu, str. Polizu, Calea grivitei, bd. IG Duca, bd. A I Cuza, str. Varnali (14,5 km). Valoarea investitiei este de 34,4 milioane lei cu o durata de executie de 18 luni. In bugetul pe 2013 sunt prevazuti 12,4 milioane lei/ circa 3 milioane euro.

- inlocuire piese sina tramvai. Valoarea proiectului este de 94 milioane lei, termenul de implementare fiind de 21 luni. In bugetul pe anul 2013 sunt prevazuti 38 milioane lei.

- inlocuire cabluri curent substatia Pipera. Valoare proiect: 6,5 milioane lei.

- fabricarea in cadrul Uzinei de Reparatii a 12 tramvaie Bucur cu podea partial coborata, dintre care 3 au costuri angajate din 2012. Valoare proiect: 51 milioane lei.

- fabricarea in cadrul Uzinei de Reparatii a unui prototip de tramvai Bucur cu podea total coborata. Valoarea acestuia este de 6,4 milioane lei si ar urma sa fie fabricat in 2013.

- achizitionarea a 20 de troleibuze - 39,6 milioane lei/9,3 milioane euro.

- achizitionarea a 50 de minibusuri - 28,5 milioane lei. Acestea vor fi folosite "pentru optimizarea ofertei de transport pe intervale orare in diferite perioade din zi si in programul liniilor de noapte in functie de fluxul redus de calatori, se impune utilizarea unor vehicule cu capacitate si implicit costuri de exploatare mai reduse. Totodata, in cazul realizarii unor lucrari edilitare cu devierea circulatiei pe strazi secundare, a organizarii de evenimente cultural - sportive de amploare cu impunerea restrictiilor de circulatie, utilizarea unor vehicule cu gabarit redus permite organizarea serviciului de transport pentru deservirea calatorilor in consitiile restrictionate", se arata in proiectul de buget pe 2013.

- achizitionarea de utilaje pentru intretinere si interventii - 20,8 milioane lei.

- achizitionarea a 20 de automate de taxare si reincarcare carduri - 4,8 milioane lei.

- modernizare sistem automat de taxare implementat in 2006 - 13 milioane lei.

- achizitionare 30 de echipamente de infiormare calatori cu touch screen pentru centrele de vanzare RATB - 713.000 lei.

- achizitionare sistem de semnalizare a tramvaielor in pasajele Lujerului, Marasesti si Victoriei - 1,2 milioane lei.

- achizitionare sistem de comunicare voce pentru tot parcul RATB (1.600 masini): 685.000 lei.

- achizitionare 40 de cabine RATB - 1,7 milioane lei (circa 10.000 de euro cabina)

- dotari Uzina de Reparatii subansmble tramvai: 1,5 milioane lei.

- achizitionare echipamente medicale - 2,5 milioane lei.

- echipamente electronice reincarcare carduri - 150 de bucati - 1,3 milioane lei.

"Una dintre prioritatile pe anul 2013 este producerea de tramvaie - patru tramvaie au fost realizate anul trecut, dar nu au fost platite din lipsa de bani, ceea ce a dus la o gaura foarte mare in bugetul nostru. Aceasta operatiune ar aduce o stabilitate si pentru personalul de la uzina, si in cazul in care am vinde aceste tramvaie si nu le-am folosi doar pentru noi, am face si bani din asta. Oricum, un tramvai produs de noi este cu 50% mai ieftin decat cel mai ieftin tramvai de pe piata. Daca le-am vinde, adaugand partea de profit, un tramvai ar fi mai ieftin cu 15% decat cel mai ieftin tramvai de pe piata. O alta prioritate ar fi achizitionarea celor 50 de minibuse pentru a le folosi pe liniile de noapte, unde autobuzele mari nu sunt rentabile, si in zonele cu lucrari edilitare, pentru a putea intra pe stradute. O alta prioritate este refacerea cablurilor de la liniile de troleibuze si racordurile dintre depouri si liniile de tramvai. In zona Mihai Bravu stam cu troleibuzele in depou fiindca linia este foarte degradata", spune directorul general RATB, Adrian Campurean.

Parcul auto RATB este alcatuit din 1000 de autobuze, 340 tramvaie si 250 troleibuze.


http://www.hotnews.ro/stiri-administratie_locala-14561467-ratb-propune-scumpirea-biletelor-mai-multe-ori-2013-introducerea-unui-numar-limitat-calatorii-abonamente-vezi-vrea-faca-regia-banii-2013.htm
memorat