28 Martie 2024, 20:54:21

Autor Subiect: RATB - Stiri, noutati, perspective, discutii diverse  (Citit de 224257 ori)

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

17 Octombrie 2012, 20:53:36
Răspuns #260

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
Autocarele USL din provincie au parcat în autobazele RATB. Conducerea Regiei nu știe nimic

Conducerea Regiei Autonome spune că nu știe nimic despre autocarele venite din provincie care au parcat în autobaza Vatra Luminoasă.
Zeci de autocare venite cu participanÈ›i la mitingul USL de pe NaÈ›ional Arena  au fost parcate în autobaza RATB de la Vatra Luminoasă.

"Poate e o măsură luată de Poliția Capitalei, pentru a nu încurca traficul, dar eu nu știu" - a declarat Adrian Mihai Câmpurean, noul director general al RATB, pentru B365.ro. "Poliția Capitalei ia toate măsurile, dar dacă într-adevăr sunt parcate autocarele la autobază, nu trebuie să plătească nimeni nimic" - a completat Adrian Mihai Câmpurean.


http://b365.realitatea.net/autocarele-usl-din-provincie-au-parcat-in-autobazele-ratb-conducerea-regiei-nu-tie-nimic_183817.html
Nu este prima data. Nu comentez din cauza cenzurii POLITICE...
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
19 Octombrie 2012, 19:26:49
Răspuns #261

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Bărbat prins cu un pistol într-o staţie RATB
   

Bărbatul a atras atenţia jandarmilor din cauză că avea un comportament suspect.
Bărbatul a fost depistat vineri, de o echipă de jandarmi, în jurul orei 16.00, în staţia R.A.T.B. Calea Moşilor, întrucât avea un comportament suspect.
În urma verificărilor şi controlului corporal sumar, asupra persoanei jandarmii au găsit un pistol cu gaze de calibrul 9 mm.
Bărbatul, în vârstă de 31 de ani, din Ilfov, a declarat că deţinea pistolul pentru autoapărare şi l-a cumpărat în urmă cu 3 ani cu suma de 5 milioane de lei.
Persoana în cauză a fost condusă la Secţia 8 de Poliţie pentru continuarea verificărilor şi întocmirea actelor necesare începerii urmăririi penale, fiind susceptibilă de săvârşirea infracţiunii de nerespectarea regimului armelor şi muniţiilor, informează Jandarmeria.


http://b365.realitatea.net/barbat-prins-cu-un-pistol-intr-o-statie-ratb-din-bucuresti_183908.html
memorat
20 Octombrie 2012, 14:42:58
Răspuns #262

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Prima testare a sistemului de bilete unice RATB-Metrorex-CFR Calatori, sambata, la Gara de Nord

Prima testare a sistemului pentru introducerea biletelor unice RATB - Metrorex - CFR Calatori va avea loc sambata, de la ora 13.00, la Gara de Nord, urmand a fi efectuata pe un autobuz, pe un tren "Sageata albastra" si la statia de metrou Gara de Nord, informeaza municipalitatea, citata de Mediafax.

Reprezentanti ai Primariei Municipiului Bucuresti, Regiei Autonome de Transport Bucuresti (RATB), Metrorex si Societatii Nationale de Transport Feroviar de Calatori (SNTFC) "CFR Calatori" vor fi prezenti, de la ora 13.00, la Gara de Nord, pe peronul 14.

In baza Hotararii Consiliului General al Municipiului Bucuresti nr. 159/28.09.2012 privind integrarea tarifara pentru sistemul de transport public din Capitala, vor fi introduse in oferta tarifara noi titluri de calatorie, ce vor putea fi utilizate, in prima etapa, la RATB si Metrorex, si ulterior si la SNTFC, pe inelul de cale ferata al Municipiului Bucuresti deservit de CFR Calatori.

Noile titluri de calatorie si tarifele aferente acestora vor fi urmatoarele: bilet unic 60 de minute (valabil pentru RATB si Metrorex) - 5 lei, bilet cu 10 calatorii de cate 60 de minute pentru fiecare calatorie (valabil pentru RATB si Metrorex) - 30 lei, abonament de o zi (valabil pentru RATB si Metrorex) - 16 lei, precizeaza sursa citata.

Biletele si abonamentele accepta ultima validare cu un minut inainte de expirarea duratei de valabilitate si, dupa ultima validare, permit continuarea calatoriei pana la capatul liniei, cu vehiculele RATB sau pana la iesirea din statie, cu trenurile Metrorex, indiferent de durata calatoriei. Abonamentul de o zi este valabil 24 de ore, incepand de la ora validarii.

Aceste noi titluri de calatorie nu sunt valabile pe liniile expres sau pe liniile cu tarif special din reteaua RATB.

Noile titluri de calatorie vin in completarea ofertelor actuale ale RATB si Metrorex, care raman in continuare valabile, si reprezinta noi instrumente de plata puse la dispozitia publicului calator.

Noile bilete vor fi realizate pe cartela Multiplu din Sistemul Automat de Taxare al RATB. Regia Autonoma de Transport Bucuresti va asigura suportul tehnico-financiar pentru emiterea, comercializarea si gestionarea biletelor si va coordona toate activitatile aferente prin Sistemul Automat de Taxare.

RATB detine o retea de peste 230 de puncte de vanzare, care acopera tot Bucurestiul, fiind singurul emitent de carduri pentru aceste titluri tarifare integrate.

Cardurile cu valoare preincarcata vor fi vandute atat in reteaua RATB, cat si in reteaua Metrorex, la 52 de puncte de vanzare din statiile de metrou.


http://economie.hotnews.ro/stiri-consumator-13448294-prima-testare-sistemului-bilete-unice-ratb-metrorex-cfr-calatori-sambata-gara-nord.htm
memorat
20 Octombrie 2012, 15:53:08
Răspuns #263

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Astăzi se testează biletele unice RATB-Metrorex-CFR
   

Prima testare a sistemului pentru introducerea biletelor unice RATB - Metrorex - CFR Călători va avea loc sâmbătă, de la ora 13.00, la Gara de Nord, fiind efectuată pe un autobuz, pe un tren "Săgeata albastră" şi la staţia de metrou Gara de Nord.
În baza Hotărârii Consiliului General al Municipiului Bucureşti nr. 159/28.09.2012 privind integrarea tarifară pentru sistemul de transport public din Capitală, vor fi introduse în oferta tarifară noi titluri de călătorie, ce vor putea fi utilizate, în prima etapă, la RATB şi Metrorex, şi ulterior şi la SNTFC, pe inelul de cale ferată al Municipiului Bucureşti deservit de CFR Călători, se anunță într-un comunicat de presă remis de municipalitate.

Noile titluri de călătorie şi tarifele aferente acestora vor fi următoarele: bilet unic 60 de minute (valabil pentru RATB şi Metrorex) - 5 lei, bilet cu 10 călătorii de câte 60 de minute pentru fiecare călătorie (valabil pentru RATB şi Metrorex) - 30 lei, abonament de o zi (valabil pentru RATB şi Metrorex) - 16 lei, precizează sursa citată.

Biletele şi abonamentele acceptă ultima validare cu un minut înainte de expirarea duratei de valabilitate şi, după ultima validare, permit continuarea călătoriei până la capătul liniei, cu vehiculele RATB sau până la ieşirea din staţie, cu trenurile Metrorex, indiferent de durata călătoriei. Abonamentul de o zi este valabil 24 de ore, începând de la ora validării.

Aceste noi titluri de călătorie nu sunt valabile pe liniile expres sau pe liniile cu tarif special din reţeaua RATB.

Noile titluri de călătorie vin în completarea ofertelor actuale ale RATB şi Metrorex, care rămân în continuare valabile.

Noile bilete vor fi realizate pe cartela Multiplu din Sistemul Automat de Taxare al RATB. Regia Autonomă de Transport Bucureşti va asigura suportul tehnico-financiar pentru emiterea, comercializarea şi gestionarea biletelor şi va coordona toate activităţile aferente prin Sistemul Automat de Taxare.

RATB deţine o reţea de peste 230 de puncte de vânzare, care acoperă tot Bucureştiul, fiind singurul emitent de carduri pentru aceste titluri tarifare integrate.

Cardurile cu valoare preîncărcată vor fi vândute atât în reţeaua RATB, cât şi în reţeaua Metrorex, la 52 de puncte de vânzare din staţiile de metrou.


http://b365.realitatea.net/astazi-se-testeaza-biletele-unice-ratb-metrorex-cfr_183913.html
memorat
23 Octombrie 2012, 14:42:54
Răspuns #264

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Oprescu vrea să cumpere troleibuze sovietice cu tehnologie veche de 20 ani
   

Primarul Bucureştiului, Sorin Oprescu, a declarat, la o televiziune din Basarabia, că este gata să cumpere 50 de troleibuze de la Primăria din Chişinău, autovehicule care provin din Belarus. Autoturismele sunt de două ori mai ieftine decât cele ansamblate în România, de Astra Bus Arad, pe care RATB le are în dotare, însă au şi tehnologia de acum 20 de ani.
Primarul Capitalei, Sorin Oprescu, ar vrea să cumpere 50 de troleibuze de la Chişinău, care se vând cu 130.000 euro bucata, pentru a acoperi deficitul Regiei Autonome de Transport Bucureşti (RATB), potrivit televiziunii moldovene Publika. Autovehiculele la care face referire Oprescu nu sunt făcute, însă, de moldoveni, pentru că vecinii de peste Prut nu au astfel de capacităţi de producţie, ci sunt importate din Belarus, de la fabrica Belkomunmash, informează Economica.net.

„Dacă văd şi îmi place şi cum funcţionează şi preţul de cost, am să cumpăr. De ce să mă duc să iau troleibuze din Belarus, dacă pot să vin să le văd la voi şi, dacă îmi plac, să iau. Plus că pot şi veni oricând să vin şi să vă bat obrazul şi să zic. Bă, n-aţi pus volanul unde trebuie...Lucrurile se fac în familie", a declarat Oprescu la televiziunea moldoveană.

Din perspectiva lui Oprescu, achiziţiile de produse similare din Vest sunt foarte scumpe. El a precizat că un tramvai Bombardier, chiar dacă e bun, costă peste 2 milioane de euro, bani pe care Municipalitatea nu îi are, însă imediat după această afirmaţie, edilul a precizat că "suntem prea săraci pentru lucruri proaste".

În continuarea intervenţiei televizate, Oprescu a mai precizat că Bucureştiul are nevoie de 50 de troleibuze şi 400 de tramvaie noi pentru a arăta ca un oraş normal.

În prezent, troleibuzele din Bucureşti sunt achiziţionate de la fabrica Astra Bus din Arad. RATB nu a mai făcut, însă, de mult timp vreo achiziţie de la Arad.

Un troleibuz Astra Bus costă, în medie, 260.000 de euro, însă este fabricat la standardele actuale din Europa „nu după patente de 20 de ani", spune Cristian Gavra, patronul Astra Bus din Arad. „Eu înţeleg că e mai scump Astra Bus decât Belkomunmash dar, pe de altă parte, noi producem conform standardelor europene actuale, iar troleibuzele care circulă acum prin oraşele Europei costă, în medie, 400.000 - 450.00 de euro", precizează Gavra.
Citiţi mai multe pe Economica.net.


http://b365.realitatea.net/oprescu-vrea-sa-cumpere-troleibuze-sovietice-cu-tehnologie-veche-de-20-ani_183997.html
memorat
23 Octombrie 2012, 19:54:04
Răspuns #265

Andrei

  • Mesaje postate: 4403
  • Gen: Bărbat
Dar la faza aceea cu volanul, la ce s-a referit Sorin Oprescu? A, si da ca se vor achizitiona astfel de troleibuze, ikarusurile da sunt acum la Bujoreni, Vatra Luminoasa, vor fii predate Depoului Berceni? S-au se vor trimite la Bursa Metal cum s-a intamplat cu Daf-urile si Rocar-urile?
memorat
25 Octombrie 2012, 09:24:21
Răspuns #266

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
Dar la faza aceea cu volanul, la ce s-a referit Sorin Oprescu? A, si da ca se vor achizitiona astfel de troleibuze, ikarusurile da sunt acum la Bujoreni, Vatra Luminoasa, vor fii predate Depoului Berceni? S-au se vor trimite la Bursa Metal cum s-a intamplat cu Daf-urile si Rocar-urile?
Vor fi casate...

Vine campania electrorala.
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
26 Octombrie 2012, 07:37:27
Răspuns #267

Andrei

  • Mesaje postate: 4403
  • Gen: Bărbat
Vor fi casate...

Vine campania electrorala.


A, pai normal. Si totusi nu am inteles ce e cu ele. Le vom lua noi in locul la Ikarus-uri?. (Scuze de intrebare da ca am mai intrebat prin vre-un topic.)
memorat
26 Octombrie 2012, 09:51:15
Răspuns #268

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net


A, pai normal. Si totusi nu am inteles ce e cu ele. Le vom lua noi in locul la Ikarus-uri?. (Scuze de intrebare da ca am mai intrebat prin vre-un topic.)
Ramane de vazut. Se va face o nora repartizare.
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
26 Octombrie 2012, 11:15:29
Răspuns #269

costi

  • MODERATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 2076
  • Gen: Bărbat
    • http://ontherail.at.ua/
Ideal ar fi sa tina si Ikarusurile. Si asa la troleibuze este un deficit destul de mare.

memorat
26 Octombrie 2012, 12:17:53
Răspuns #270

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Trei linii de tramvai vor circula pe trasee modificate, în acest week-end


Pentru executarea unor lucrări la calea de rulare a tramvaielor de pe Bd. Th. Pallady, sâmbătă, 27.10.2012, respectiv duminică, 28.10.2012, liniile de tramvai din zonă vor funcţiona pe trasee modificate. Regia Autonoma de Transport Bucuresti (RATB) va înființa două linii navetă de autobuze.
Tramvaiele liniilor 23, 27 şi 40 vor circula pe trasee modificate, în acest week-end

Linia 23 va funcţiona între „Piaţa Titan" şi terminalul „Zeţari", pe Bd. Camil Ressu, Calea Dudeşti, Bd. Octavian Goga, Bd. Mărăşeşti, Str. 11 Iunie, Bd. Regina Maria, Bd. George Coşbuc, Calea Rahovei, Calea Ferentari şi Prelungirea Ferentari.


Linia 27 va funcţiona între „Piaţa Titan" şi terminalul „Piaţa Unirii", pe Bd. Camil Ressu, Calea Dudeşti, Bd. Octavian Goga, Bd. Mărăşeşti, Str. 11 Iunie şi Bd. Regina Maria.


Linia 40 va funcţiona între terminalul „FAUR Poarta 4" şi „Piaţa Sf. Vineri", pe traseul Bd. 1 Decembrie 1918, Bd. Basarabia, Calea Călăraşilor, Bd. Corneliu Coposu şi Str. Sf. Vineri.

Pentru preluarea fluxurilor de călători din zona Bd. Th. Pallady - Bd. 1 Decembrie 1918, RATB va înfiinţa două linii navetă de autobuze, care vor circula pe următoarele trasee: linia navetă 627 va functiona de la terminalul „Complex R.A.T.B. Titan", pe Bd. Th. Pallady, până la „Piaţa Titan", iar linia navetă 640 va functiona de la terminalul „Complex R.A.T.B. Titan", pe Bd. Th. Pallady, Bd. 1 Decembrie1918, până la terminalul „FAUR Poarta 4".

Abonamentele eliberate pe liniile de tramvai 23, 27 şi 40 vor fi valabile şi pe liniile navetă de autobuze 627 şi 640.


http://b365.realitatea.net/tramvaiele-liniilor-23-27-si-40-vor-circula-pe-trasee-modificate-in-acest-week-end_184128.html
memorat
26 Octombrie 2012, 12:18:00
Răspuns #271

Aguila Real

  • MEMBRU ONORIFIC RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 689
  • Gen: Bărbat
Ideal ar fi sa tina si Ikarusurile. Si asa la troleibuze este un deficit destul de mare.
Te contrazic. Nu este deficit de troleibuze. Doar de tramvaie.
memorat
01 Noiembrie 2012, 16:59:01
Răspuns #272

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Începând de sâmbătă: Se pun în vânzare bilete unice la metrou şi RATB. CÂT COSTĂ


Metrorex a anunţat că începând de sâmbătă, 3 noiembrie 2012, vor fi disponibile trei tipuri de bilete unice ce pot fi folosite atât la metrou, cât şi pe toate mijloacele de transport în comun ale RATB.
Astfel, bucureştenii vor avea la dispoziţie, începând cu 3 noiembrie 2012, următoarele tipuri de bilete unice RATB şi Metrorex:

- Bilet unic 60 de minute - bilet unic valabil timp de 60 de minute de la prima validare, cu număr nelimitat de validări în perioada de valabilitate atât la Metrorex, cât şi la RATB - 5 lei

·Bilet unic cu 10 călătorii de câte 60 de minute pentru fiecare călătorie - bilet unic multiplu cu 10 călătorii de 60 de minute, cu număr nelimitat de validări pentru fiecare călătorie în perioada de valabilitate atât la Metrorex, cât şi la RATB - 30 lei

·Abonament unic de 1 zi - Abonament unic de 1 zi valabil timp de 24 de ore de la prima validare, cu număr nelimitat de validări în perioada de valabilitate atât la Metrorex cât şi la RATB - 16 lei.

Prima testare a sistemului pentru introducerea biletelor unice RATB - Metrorex - CFR Călători a avut loc sâmbătă, 20 octombrie 2012, de la ora 13.00, la Gara de Nord, fiind efectuată pe un autobuz, pe un tren "Săgeata albastră" şi la staţia de metrou Gara de Nord. Biletele unice pentru RATB și Metrorex vor fi puse la dispoziția călătorilor începând cu 3 noiembrie, iar cele pentru CFR vor fi disponibile după ce vor intra în circulaţie liniile de pe inelul de cale ferată din jurul Bucureştiului.


http://b365.realitatea.net/trei-tipuri-de-bilete-unice-la-metrou-si-ratb-incepand-de-sambata-cat-costa_184364.html


Este adevarat ca daca trec cele 60 minute te lasa sa-ti continui calatoria pana la capatul de linie a acelui mijloc de transport in care te afli?(tramvai,autobuz,etc)
memorat
01 Noiembrie 2012, 18:50:41
Răspuns #273

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
Începând de sâmbătă: Se pun în vânzare bilete unice la metrou şi RATB. CÂT COSTĂ


Metrorex a anunţat că începând de sâmbătă, 3 noiembrie 2012, vor fi disponibile trei tipuri de bilete unice ce pot fi folosite atât la metrou, cât şi pe toate mijloacele de transport în comun ale RATB.
Astfel, bucureştenii vor avea la dispoziţie, începând cu 3 noiembrie 2012, următoarele tipuri de bilete unice RATB şi Metrorex:

- Bilet unic 60 de minute - bilet unic valabil timp de 60 de minute de la prima validare, cu număr nelimitat de validări în perioada de valabilitate atât la Metrorex, cât şi la RATB - 5 lei

·Bilet unic cu 10 călătorii de câte 60 de minute pentru fiecare călătorie - bilet unic multiplu cu 10 călătorii de 60 de minute, cu număr nelimitat de validări pentru fiecare călătorie în perioada de valabilitate atât la Metrorex, cât şi la RATB - 30 lei

·Abonament unic de 1 zi - Abonament unic de 1 zi valabil timp de 24 de ore de la prima validare, cu număr nelimitat de validări în perioada de valabilitate atât la Metrorex cât şi la RATB - 16 lei.

Prima testare a sistemului pentru introducerea biletelor unice RATB - Metrorex - CFR Călători a avut loc sâmbătă, 20 octombrie 2012, de la ora 13.00, la Gara de Nord, fiind efectuată pe un autobuz, pe un tren "Săgeata albastră" şi la staţia de metrou Gara de Nord. Biletele unice pentru RATB și Metrorex vor fi puse la dispoziția călătorilor începând cu 3 noiembrie, iar cele pentru CFR vor fi disponibile după ce vor intra în circulaţie liniile de pe inelul de cale ferată din jurul Bucureştiului.


http://b365.realitatea.net/trei-tipuri-de-bilete-unice-la-metrou-si-ratb-incepand-de-sambata-cat-costa_184364.html


Este adevarat ca daca trec cele 60 minute te lasa sa-ti continui calatoria pana la capatul de linie a acelui mijloc de transport in care te afli?(tramvai,autobuz,etc)
Nu am idee.
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
01 Noiembrie 2012, 19:06:49
Răspuns #274

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
memorat
02 Noiembrie 2012, 16:40:52
Răspuns #275

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Gata! De mâine avem bilet unic pentru metrou şi RATB

Cardurile vor fi de trei tipuri şi vor costa între 5 şi 30 de lei


Cu un singur bilet vom putea circula atât cu mijloacele de transport în comun ale RATB, cât şi cu metroul. De mâine, întră pe piaţă biletul unic.

Acesta va fi de trei tipuri, în funcţie de durata de utilizare, şi va costa între 5 şi 30 de lei, potrivit Metrorex. Astfel, biletul unic de 60 de minute va costa 5 lei, va fi valabil o oră de la prima validare şi va avea un număr nelimitat de validări. La preţul de 30 de lei, va fi disponibil biletul unic multiplu cu 10 călătorii de câte 60 de minute pentru fiecare dintre acestea. Şi el va avea număr nelimitat de validări pentru fiecare călătorie.

Pe piaţă va fi scos şi abonamentul unic de o zi, care va putea fi cumpărat cu 16 lei. Acesta va fi valabil timp de 24 de ore de la prima validare. Biletele unice vor fi puse în vânzare începând de mâine la toate ghişeele RATB şi Metrorex. Noile bilete vin în completarea ofertelor actuale de pe piaţă, care rămân în continuare valabile. Şi la CFR vom putea circula cu biletul unic, însă abia după ce inelul de cale ferată din jurul Bucureştiului va fi dat în folosinţă.



http://www.click.ro/news/bucuresti/Gata-maine-bilet-metrou-RATB_0_1497450334.html
memorat
09 Noiembrie 2012, 15:18:17
Răspuns #276

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
DEFINITIV: Înţepătorul din tramvaiul 41, obligat să dea câte 7.000 lei fiecărei victime


Curtea de Apel Bucureşti a decis, vineri, definitiv şi irevocabil ca "înţepătorul din tramvaiul 41", Cătălin Nistor să plătească victimelor sale daune cuprinse între 7.000 şi 7.700 de lei.
Maniacul care le-a înţepat pe femei cu acul în tramvaiul 41 a fost condamnat la un an şi zece luni de închisoare cu suspendare. Cele opt victime ale agresorului au continuat, însă, procesul în civil contra celui care le-a atacat în luna ianuarie a acestui an.

Judecătoria Sectorului 6 a decis, la jumătatea lunii iunie, ca Nistor să plătească despăgubiri în valoare totală de 61.600 de lei celor opt femei pe care le-a atacat. Potrivit aceleiaşi decizii, fiecare dintre victime urma să primească din partea bărbatului de 38 ani câte 7.700 de lei.

Maniacul din tramvaiul 41 a stârnit o adevărată isterie printre călători, după ce a început să înţepe cu un ac femeile care i se păreau atrăgătoare. Cazul a devenit cunoscut după ce o tânără a postat pe internet o fotografie cu el. Fata, care circula cu tramvaiul 41, în cartierul Drumul Taberei, a fost înţepată în spate cu un ac de o persoană neidentificată, în dimineaţa zilei de 5 ianuarie. Ea a depus apoi plângere la poliţie.


http://b365.realitatea.net/definitiv-intepatorul-din-tramvaiul-41-obligat-sa-dea-cate-7-000-lei-fiecarei-victime_184596.html
memorat
10 Noiembrie 2012, 14:36:48
Răspuns #277

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Vatmaniță în București. Cum fac femeile o meserie de bărbat: mai bine!


La Depoul Alexandria, din Capitală, sunt înregistrați 169 de conductori de tramvaie. 21 dintre ei sunt... ele, vatmanițele. Înainte de Revoluție, femeile nu erau primite nici la testările psihologice preliminare pregătirii de vatman. Acum însă, vedem câte una pe mai toate liniile de tramvai. Şi provoacă şi mai puține accidente decât bărbaţii-vatmani: așa spun ele și aşa spune și șeful de depou.
Niciuna dintre femeile care a venit în pregătire pentru meseria de vatman, la Depoul Alexandria, din București, n-a renunțat pe parcurs. Bărbații însă au mai renunțat.
Șeful de depou, Valentin Culea, povestește că, la un moment dat, a şi avut un caz în care unul dintre oamenii care începuse să conducă un tramvai în București a venit plângând că-i meseria prea grea... omul era bărbat, nu femeie. I-a zis: "Păi uite, mă, la femeile astea!"

Una dintre "femeile astea" e Liliana Stratulat. Are 52 de ani și ultimii 23 dintre ei i-a petrecut ca vatmaniță, majoritatea pe linia 41. De dimineața de la 4 și până după-masa la 2. Nu i se pare greu, nu-i e frică, nu se plictisește și nici nu s-a lăsat vreodată atinsă de înjurăturile din trafic ori de comentariile vreunui coleg care o trimitea la cratiță. I-a spus: "Nicio problemă, stau și acolo!"

S-a hotărât după Revoluție să se facă vatmaniță. A venit într-o duminică la Depoul Alexandria, ca să-i aducă pacheţelul cu mâncare soțului, care lucra deja ca vatman de 12 ani. A urcat în cabină ca să vadă cum e. I-a plăcut şi s-a hotărât să învețe. Nu condusese nici măcar o maşină mică până atunci, dar n-a oprit-o asta. Nici protestele soțului n-au oprit-o. El i-a spus să nu vină, că asta-i meserie grea și nu-i de femei. Nici n-a vrut să-i spună unde-i departamentul de Resurse Umane, când a venit să se angajeze, doar-doar va renunța la idee. "Mi-a spus vrei să vii, treaba ta, eu nu mă bag", povestește Liliana.

Timp de șase luni, a făcut pregătirea. A dat examenul și apoi, încă o lună, a stat în cabină lângă alt vatman titular, ca să vadă exact cum se procedează în teren.

Prima dată a condus tramvaiul 2, care circula pe traseul Depou Alexandria- Giulești. I-a fost puţin teamă, la început, la opritul în stații: "E dificil, trebuie să te uiţi că, Doamne fereşte, poate în momentul ăla omul nu se uită și trece. Plus să nu închizi uşile să loveşti omul cu uşa." Dar toate emoțiile au trecut după o săptămână.

Ar fi putut È™i să se transfere să lucreze în depou, că are vechime, dar nu a vrut. Traseul îi place. Spune că nu există meserie care să fie doar de bărbat- dacă-È›i place, poÈ›i să faci orice. RecunoaÈ™te că femeile conduc diferit față de bărbaÈ›i- diferit, adică mai bine, mai preventiv. "Ei se enervează mai repede, intră mai repede în conflict", explică, "pe când o femeie se uită lung ÅŸi spune: ducă-se, nebunul."  Lucru atestat È™i de È™eful de depou, care spune că femeile provoacă mult mai puÈ›ine accidente decât bărbaÈ›ii care conduc tramvaie.

Liliana spune că important este, ca vatmaniţă, să ştii să te controlezi singură, să ştii să ignori nebunii din trafic, dacă încep să te-njure, şi să nu intri în panică dacă tramvaiul se defectează. Povesteşte că, acum, tramvaiele bucureştene sunt mai bune decât în momentul în care a început ea să conducă: "Atunci nu erau piese mai deloc, vagoanele erau vai de capul lor... intra frigul pe la trapă, erau găuri în podea. Acum cât de cât suntem mai bine."

Pe de altă parte, acum nicio rută nu mai e uşoară pentru conducătorii de tramvaie: "Nu cred că mai sunt linii uşoare în Bucureştiul ăsta. Şi la noi, în 41, deşi sunt titulară pe el, deşi sunt barele de protecţie, tot e greu. Vedeţi cum sunt şoferii de la noi. Înainte, vedeam cinci maşini de-a lungul a trei staţii. Acum sunt peste tot, de cele mai multe ori mergi bară la bară cu şoferii... şi ei nu înţeleg că-n spatele meu duc zeci de oameni..."

Cel mai dificil traseu i se pare cel de pe linia 34 (actual 1), pe partea cu Ştefan cel Mare şi cel de pe 32, de pe Rahova, pentru că mai toată lumea traversează neregulamentar pe acolo şi trebuie să fii mereu atent.

Cât timp conducea tramvaiul de pe linia 32, ultima cursă o făcea cu fiul cel mic. El învăţa la Şcoala "Dimitrie Bolintineanu" şi, când ieşea de la ore, îl lua din stația de lângă școală- cel mic era încântat, nu mulţi copii se pot lăuda că vine mama să-i ia cu tramvaiul de la şcoală.
Liliana Stratulat se trezeşte la ora 3 dimineaţa, se aranjează, îşi bea cafeaua, îşi pregăteşte pachetul şi la 4 fără un sfert pleacă din casă. La 4 şi 10 ia maşina de noapte care o aduce la depou. Îşi ia vagonul în primire şi la 5 iese pe traseu. Ea conduce tramvaiul 4025.

Călătorii o cunosc deja, de atâţia ani de când îi duce dintr-un loc în altul. Odată, a şi venit un domn la ea, de 1 martie, şi i-a bătut în geam la cabină ca să-i dea un mărţişor: în semn de mulţumire că-l duce de mulți ani în siguranță la serviciu.

Singurul regret pe care-l are vizavi de meseria asta e că te obligă la sedentarism: "Zice lumea că manipulanţii sunt graşi, dar la noi e din cauza sistemului nervos, care încontinuu e solicitat, şi pentru că stăm atâtea ore doar pe scaun. Şi eu, când am venit aici, eram mult mai slăbuţă, bine, eram şi tânără, aveam vreo 29 de ani..."

Spune că o să facă meseria asta până n-o să mai poată- dar nu crede că momentul în care să nu poată o să vină prea curând. Nu se simte obosită după o zi de muncă, spune că nici n-ar avea cum, pentru că o face cu plăcere.

A reuşit să-şi facă şi meseria şi să stea şi la cratiţă, cum o îndemnase unul dintre colegi. Dar a împărţit şi responsabilităţile casnice cu soţul, nu doar condusul tramvaiului. Acum, bărbatul ei nu mai spune că meseria de vatman nu e de femei- când am întrebat-o dacă conduce tramvaiul mai bine decât soţul ei, a ezitat o clipă, dar răspunsul, când a venit, a venit foarte clar şi răspicat: "Da!".

Citeşte şi Prima femeie care practică o meserie interzisă timp de 20 de ani, în Bucureşti.


http://b365.realitatea.net/vatmani-a-in-bucure-ti-cum-fac-femeile-o-meserie-de-barbat-mai-bine_184276.html
memorat
12 Noiembrie 2012, 13:43:28
Răspuns #278

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Cele mai trăsnite minciuni spuse de bucureșteni, când îi prind controlorii RATB fără bilet
   

Orice bucureştean a urcat măcar o dată-n viaţă într-un troleu ori tramvai fără să-şi cumpere bilet de călătorie. Unii au avut nenorocul să coboare din el cu amenda-n mână. Câţiva însă, au reuşit să scape de ea: am aflat de la călători care sunt cele mai iscusite minciuni pe care le-au spus când au fost prinşi fără bilet, dar şi de la controlorii RATB cum au încercat cei dintâi să-i păcălească şi-n ce măsură au reuşit.
Fănica şi Dorina sunt controloare RATB de 18, respectiv 28 de ani. Lucrează pe rute din sectoarele 5 şi 6, fiind ataşate la Depoul Alexandria. Femeile aud în fiecare zi scuze care mai de care mai trăsnite, dar şi unele pe care bucureştenii le folosesc încă din prima zi în care au cerut ele biletul la control.

Controloarele spun că cea mai folosită scuză rămâne cea cu "Mi-am uitat abonamentul acasă." Asta, ori fac pe muÅ£ii ÅŸi surzii sau încep să vorbească în engleză. Povestesc că sunt iarăşi foarte mulÅ£i bucureÅŸteni care încep să se caute panicaÅ£i  prin buzunare ÅŸi se scuză cu "Vai, vai, vai, l-am uitat ÅŸi nici n-am ÅŸtiut."
 
O altă scuză destul de des folosită e cea cu biletul pe care "l-am uitat la soţul, în faţă." Şi-ncearcă să le distragă atenţia strigând Marino sau Gheorghe. "Bineînţeles că nu le răspunde nimeni", explică una dintre controloare.
 
Au şi cazuri în care oamenii se prefac că plâng şi, câteodată, şi că leşină. Povestesc că nu doar o dată li s-a întâmplat să se prefacă omu' că leşină în autobuz şi, când coboară cu el jos, să ia un pic de aer, o rupe sănătos la fugă.
 
Dorina povesteşte de o femeie care venea de la piaţă cu nepotul ei şi, când i-a cerut biletul, a început să urle la copil: "Tu mi l-ai luat, fir-ai al dracu', tu mi l-ai luat!" Copilu' se uita năucit la bunică, fără să ştie ce se-ntâmplă.
 
Se mai întâmplă să prindă şi cupluri fără bilet, care încep să mimeze o ceartă în mijlocul tramvaiului. Dau vina unul pe celălalt că n-au făcut abonamentele. "Era o doamnă, mai să-şi ia la bătaie bărbatul că de ce n-a reînnoit abonamentul", îşi aminteşte Fănica amuzată. Au mai fost cazuri în care soţul a coborât, nervos, la prima staţie, supărat pe femeie- dar s-au aşteptat apoi liniştiţi la staţia următoare.
În ziua în care am vorbit noi cu ele, tocmai dăduseră de o doamnă de vreo 40 de ani care avea o legitimaţie de veteran ce ar fi scutit-o de plata biletului. Dar ca an de naştere al femeii, trecut pe legitimaţie, era trecut 1923.
Dat fiind că și controlorii ne-au spus că studenții sunt cei care au născocit cele mai trăsnite scuze ca să scape de amendă, i-am rugat și pe aceștia să împărtășească cu noi câteva dintre minciunile pe care le-au spus în RATB ca să scape de amendă.
 
Mădălina, de exemplu povesteşte că o scuză care funcţionează este cea în care "o faci pe diliul pe bune; sau ori eşti surd, ori mut." Lucru atestat şi de Alex, tot student, care povesteşte că, odată, când era în RATB, o domnişoară de lângă el- care până atunci vorbise la telefon, s-a oprit când a văzut controlorii şi a încercat să ajungă la uşa din mijlocul autobuzului. Nu a ajuns până la uşă şi a aşteptat resemnată să vină controlul. Însă, în momentul în care controlorul a ajuns, domnul de lângă ea i-a arătat acestuia legitimaţia de surdo-mut. După ce controlorul l-a lăsat în pace şi s-a uitat spre ea, fata a făcut semn că-i şi ea la fel, surdo-mută. Şi-a funcţionat.
 
Marius procedează la fel: "Când ajunge controloru la mine, fac semn că-mi tai gâtul cu mâna... el întreabă: Nu poţi vorbi? Şi-apoi, mestecând încontinuu, dau din cap "Nu" şi mă lasă în pace... am facut-o de două ori şi mi-a ieşit.:D"
 
Tertipul ăsta funcţionează şi mai bine în doi. Alexandra povesteşte cum două prietene de-ale ei fuseseră voluntare la un Centru pentru Surzi o perioadă aşa că, în momentul în care a venit controlul, au inceput să vorbeasca prin semne şi controlorii şi-au pierdut rabdarea şi le-au lăsat în pace.
 
Deea povesteşte că a încercat "scuza cu ambulanţa"- şi aceasta a funcţionat în repetate rânduri. Adică: "După clasicul schimb de replici: de ce nu ai compostat/ validat; am uitat, nu am ", controlorii m-au dat jos. Imediat am ţipat: "Uite câte ambulanţe vin. Oare ce s-a-ntâmplat?", iar ei au intors capul să vadă. În momentul ăla am rupt-o la fugă...şi dusă am fost."
 
Mihai spune că tertipurile bucureÅŸtene pentru scăpat de amendă sunt la fel de vechi ca autobuzele. De exemplu:  "Pe când se perfora biletul ÅŸi erau acele modele de aparat care făceau fiecare alt tip de gaură, o rudă de-a mea (vărul lui taică-miu parcă) făcuse o colecÅ£ie de bilete perforate în fiecare mod posibil ÅŸi pur ÅŸi simplu arăta biletul potrivit pentru autobuzul respectiv. N-a luat în viaÅ£a lui amendă."
 
Nicoleta, tot studentă, povesteşte şi ea de scuza rudei lui Mihai- folosită, se pare, şi de generaţiile tinere: şi ea lua bilet, il perfora în prealabil şi scria numărul de la autobuz cu creionul pe fiecare, ca să ştiu pe care să-l arate. Şi mai are o scuză, care însă doar la femei ar funcţiona: "am lăsat cardul în geanta cealaltă şi am ieşit în grabă din casă."
 
Anca a folosit și ea un tertip asemănător, pe când se compostau biletele în maniera clasică. Adică avea la ea în permanență un bilet necompostat pe care, dacă dădea de un controlor, îl arăta și se scuza, foarte inocentă și uimită, prin "Eu credeam că și aici e ca la tren, vi-l dau dumneavoastră să-l compostați."
 
Mike, un student din Armenia venit în Bucureşti cu Erasmus, povesteşte că, de fiecare dată când vine controlorul şi îi cere biletul, începe să recite o poezie în limba natală: "Orice întreabă, continui cu poezia." Spune că niciunul n-a rezistat mai mult de cinci minute şi a scăpat în felul ăsta de vreo şapte-opt ori până acum.
 
Dar scuza cu limba străină n-o folosesc doar străinii. O studentă povesteşte că a început să vorbească în franceză în momentul în care a venit controlorul, să se vaite şi să dramatizeze până când, năuc, controlorul a lăsat-o în pace. Scuza asta nu funcţionează însă la toţi controlorii- Andreea spune că are şi ea nişte prieteni care au încercat să păcălească controlorii vorbind în engleză- aceştia ştiau însă engleză şi erau pregătiţi să continue conversaţia; tinerii, care nu se aşteptau la asta, n-au fost.
Alexandra povesteÅŸte de o fată pe care a întâlnit-o în autobuz ÅŸi care a scăpat de bilet prin metoda clasică: a început să plângă.  Le-a spus că a venit să dea admiterea la facultate ÅŸi că mama i-a dat bani ficÅŸi de întoarcere acasă, că a greÅŸit autobuzul ÅŸi n-a mai avut cu ce să-ÅŸi ia bilet ÅŸi pentru al doilea. Controlorii s-au înduioÅŸat ÅŸi au lăsat-o în pace. 
 
Tot Alexandra povesteşte cu drag de o femeie care a scăpat de amendă un autobuz întreg: "Şi-a dat seama că nu erau mulţi cu bilet în spatele ei şi, în momentul în care controlorul a venit la ea, a început să îl intrebe de legitimaţie, să-i ceară să demonstreze că-i controlor. Femeia avea bilet, dar a fost aşa tare că a tras de timp până când s-au deschis uşile la urmatoarea staţie- când jumătate din autobuz s-a golit brusc."
 
Radu povesteşte cum a fost martor şi el unei scuze haioase- care, din păcate, n-a funcţionat. Când controlorii s-au apropiat de un tânăr ce stătea postat în dreptul uşilor cu vreo două bagaje, la puţin timp după ce autobuzul oprise în staţie; atunci au urcat şi controlorii. Băiatul s-a repezit la geamul lăsat deschis şi a urlat spre o femeie ce coborâse din RATB: "Vioricoooo, Vioricooo, vino cu biletul că l-am lăsat la tine şi veniră controloriiiiiiii!" Femeia s-a uitat speriat spre bărbatul ce urla pe geamul RATB-ului, dar n-a venit cu niciun bilet- aşa că acesta a primit amendă.
Am postat întrebarea și prin intermediul celor de la Student din Provincie, unde am mai primit câteva răspunsuri simpatice de la studenți.
 
Ionuţ a povestit că "Prin primele luni ale anului universitar, când ma prindeau fără bilet, le ziceam că am buletinul la Poliţie pentru a-mi pune viza de flotant; aşa scăpam de fiecare dată."
 
Adriana le spunea controlorilor că "Sunt în anul I şi ştiam că bilet se ia de la şoferul de autobuz, ca la mine acasă şi mă lăsau în pace." Tot ea povesteşte că s-a întâmplat să primească amendă și când a mers după pachet. A spus că banii erau în bagaj.... "Şi controlorii mi-au cărat pachetul trei staţii până la cămin să le plătesc amenda..." Le-a plătit amenda, dar, "cum mama a pus pietre în bagaj... a fost best ticket ever."
 
Cristina povesteşte de o prietenă care s-a certat cu mai mulţi controlori cale de trei staţii- cum că nu aveau voie să îi verifice biletul, pe motiv ca era duminică.

Ionela spune că o altă modalitate e să te prefaci că eşti beat şi că nu înţelegi ce-ţi spune controlorul: "Te mai apuci şi povesteşti despre vreme, infidelitate ş.a.m.d. şi o să se enerveze atât de tare încât o să te lase în pace."
Controloarele spun că-n jur de 30% dintre călători nu-şi iau bilet atunci când călătoresc, dar procentul e diferit în funcţie de liniile de traseu. Pe linii ca 8, 139 sau 23, de exemplu, care circulă prin cartiere rău famate, mai bine de 50% dintre călători n-au bilet. În liniile de centru, ori din Bucureştii Noi sau Băneasa mai rar găsesc oameni fără bilet.



http://b365.realitatea.net/cele-mai-trasnite-minciuni-spuse-de-bucuresteni-cand-ii-prind-controlorii-fara-bilet_183991.html



Interesante scuzele...foarte tare...
memorat
14 Noiembrie 2012, 00:41:29
Răspuns #279

Matei

  • Vizitator
memorat