28 Martie 2024, 20:20:30

Autor Subiect: RATB - Stiri, noutati, perspective, discutii diverse  (Citit de 224250 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

18 Septembrie 2012, 14:42:06
Răspuns #240

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
sa speram ca nu se va intampla. Ar trebuii ca pretul biletelor
 sa se majoreze la 2 lei!

La noi este o problema si anume ca se tot majoreaza "pretele" la bilete dar conditiile de transport sunt aceleasi.Ca daca ar fi ca "afara" si anume se mai micsoreaza si preturile mai si cumpara,o masina sau un tramvai, si tot asa ar fi lumea multumita dar cand conditiile sunt aceleasi ,aglomeratiile mari din mijloacele de transport,normal ca lumea face "urat" !!!
memorat
24 Septembrie 2012, 11:25:31
Răspuns #241

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
ACCIDENT ŞOCANT în Capitală: i-a intrat şina de tramvai în picior


Bărbatul conducea pe bulevardul bucureştean Mărăşeşti, când o bucată de metal s-a desprins din şina liniei de tramvai, a perforat podeaua autoturismului şi i-a străpuns gamba piciorului stâng.

Echipajul de descarcerare al ISU a avut nevoie de aproape 30 de minute ca să-l elibereze pe bărbat dintre fiarele maşinii.

Victima, care încă avea în picior bucata de metal, a fost preluată apoi de un echipaj SMURD şi transportată la Spitalul Floreasca din Capitală. Bărbatul a fost supus unei intervenţii chirurgicale şi este acum în stare stabilă.

La locul accidentului au venit şi două echipaje de intervenţie ale RATB pentru a vedea cum s-a desprins bucata de traversă. O anchetă au deschis şi poliţiştii pentru a stabili cine se face vinovat de producerea acestui accident.



Citeste mai mult pe REALITATEA.NET: http://www.realitatea.net/accident-socant-in-capitala-i-a-intrat-sina-de-tramvai-in-picior_1014758.html#ixzz27NEZCkzu
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
24 Septembrie 2012, 11:28:03
Răspuns #242

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
ACCIDENT ŞOCANT în Capitală: i-a intrat şina de tramvai în picior


Bărbatul conducea pe bulevardul bucureştean Mărăşeşti, când o bucată de metal s-a desprins din şina liniei de tramvai, a perforat podeaua autoturismului şi i-a străpuns gamba piciorului stâng.

Echipajul de descarcerare al ISU a avut nevoie de aproape 30 de minute ca să-l elibereze pe bărbat dintre fiarele maşinii.

Victima, care încă avea în picior bucata de metal, a fost preluată apoi de un echipaj SMURD şi transportată la Spitalul Floreasca din Capitală. Bărbatul a fost supus unei intervenţii chirurgicale şi este acum în stare stabilă.

La locul accidentului au venit şi două echipaje de intervenţie ale RATB pentru a vedea cum s-a desprins bucata de traversă. O anchetă au deschis şi poliţiştii pentru a stabili cine se face vinovat de producerea acestui accident.



Citeste mai mult pe REALITATEA.NET: http://www.realitatea.net/accident-socant-in-capitala-i-a-intrat-sina-de-tramvai-in-picior_1014758.html#ixzz27NEZCkzu

Nu este nicio sinia!Este vorba de tija metalica care este de o parte si de cealalta a sinei.Tinanad cont ca trec multe masini pe linia de tramvai,chiar daca au o banda de circulatie,acele tije cedeaza si ele.
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
24 Septembrie 2012, 14:02:41
Răspuns #243

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Nu este nicio sinia!Este vorba de tija metalica care este de o parte si de cealalta a sinei.Tinanad cont ca trec multe masini pe linia de tramvai,chiar daca au o banda de circulatie,acele tije cedeaza si ele.

Dap,cam ai dreptate.Linia din acea zona este buna,chiar daca nu a fost modernizat tot bd-ul Marasesti.Ideea este alta si anume ca ar trebui sa se faca revizii la toate liniile din capitala si sa se vada ce fel de probleme mai sunt,unde mai trebuie schimbata linia acolo unde este mai ales urgent,ce si unde se mai cade pentru ca ne putem trezi la un moment dat ca poate cadea si un stalp care sustine firele de inalta tensiune deoarece nimeni nu s-a uitat daca acel stalp mai poate tine firele de inalta tensiune.
memorat
24 Septembrie 2012, 14:15:40
Răspuns #244

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Cărţile gratuite, furate în mai puţin de 24 ore din autobuzele RATB, nu vor fi înlocuite


Cărţile gratuite pentru călătorii RATB şi Metrorex au fost furate în mai puţin de 24 de ore. Din cauza furturilor masive, călătorii RATB nu vor mai putea citi, gratuit, titlurile incluse în campania culturală, iar singurele volume disponibile vor rămâne în trenurile de metrou.
Proiectul cărţilor călătoare din Bucureşti a fost demarat în urmă cu trei săptămâni. Atunci au fost puse la dispoziţia călătorilor RATB 240 de cărţi. Odată cu începerea campaniei, au fost amplasate câte trei cărţi în autobuzele de pe liniile 131, 331, 182, 282 şi 135. Ceea ce trebuia să fie o surpriză plăcută pentru bucureşteni s-a transformat, însă, într-un act de vandalism: în dimineaţa celei de-a doua zi, 80% dintre cărţi dispăruseră. Una dintre cărţile din RATB şi metrou furate a fost chiar "Codul bunelor maniere".

Surprinşi într-un mod neplăcut, dar deloc descurajaţi, iniţiatorii acestui proiect au ales să pună câteva cărţi în metrou, pe traseul Dristor 2 - Republica. "În urmă cu aproape o săptămână, am montat în metrou 70 de titluri. În mai puţin de 48 de ore mai rămăseseră doar 4-5 volume", a spus Sorin Lucaci, pentru rtv.net.


http://b365.realitatea.net/cartile-gratuite-din-metrou-si-ratb-furate-in-mai-putin-de-24-ore_183019.html

În urma furturilor, reprezentanţii Metrorex au triplat paza, însă, acum gardienii de la metrou nu mai au ce păzi, având în vedere faptul că operele au dispărut rapid într-un număr mare.

În ciuda furturilor, oamenii nu s-au lăsat descurajaţi. Din contră, faptul că unii călători s-au arătat interesaţi de lectură i-au făcut să nu renunţe la iniţiativa lor. Aşa că, în această săptămână alte volume vor fi montate în metrou, dar nu şi în RATB, din motive de siguranţă.

Proiectul "cărţilor călătoare" se va desfăşura până în luna decembrie 2012.



http://b365.realitatea.net/cartile-gratuite-din-metrou-si-ratb-furate-in-mai-putin-de-24-ore_183019.html
memorat
25 Septembrie 2012, 14:10:17
Răspuns #245

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
Crima infioratoare in sectorul 5 al Capitalei. O femeie a fost ucisa chiar de frate in Autobaza Alexandria.


Femeia a trait un adevarat cosmar inainte sa inchida ochii, a alergat pe drum in picioarele goale, in speranta ca va scapa de fratele care i-a devenit calau.

Suspectul este retinut in acest moment de politistii, care incearca sa afle motivul care l-a determinat sa comita o asemenea oroare.
Mai multi oameni au sunat ingroziti la 112 si au anuntat ca o femeie a fost injunghiata in plina strada. Echipajele de politie si o ambulanta au ajuns imediat in zona. Dar femeia nu mai traia.
Mama victimei, ingrozita de cele intamplate, a avut nevoie de ingrijiri si a fost preluata de medici. Sotul femeii a povestit ca aceasta s-a intors de la munca si nu se simtea prea bine, din cauza unei dureri de masea. A mers sa se odihneasca intr-o camera, unde se afla si fratele ei. Ce s-a intamplat apoi nimeni nu stie insa.
La un moment dat, vecinii povestesc ca au auzit victima tipand si au vazut-o cum iesea din curtea unde locuieste urmarita de fratele ei si striga dupa ajutor.
Au urmat secunde crunte, in care femeia a incercat sa scape si s-a indreptat spre autobaza RATB, in speranta ca va fi ajutata. Chiar daca a alergat mai bine de 50 de metri ca sa scape cu viata, la un moment dat, fratele ei a prins-o si a injuunghiat-o pe femeie.
Agresorul a fost retinut si este acuzat de omor calificat.
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
25 Septembrie 2012, 17:21:06
Răspuns #246

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Şina de tramvai i-a străpuns stomacul

Bucureşteanul Valerian Voinea a ajuns la spital cu intestinele afară. El a fost operat şi acum se află în afara oricărui pericol
A văzut moartea cu ochii, după ce o şină de tramvai i-a străpuns stomacul. A avut însă puterea să-şi smulgă singur tija din burtă, sub privirea înmărmurită a fratelui său, care nu putea să-l ajute. În maşina în care se afla, parcă fusese măcel: sânge peste tot, amestecat cu resturile alimentare din stomac.

Duminică seară, bucureşteanul Valerian Voinea (46 de ani) a trăit cea mai groaznică experienţă din viaţa sa.

Valerian Voinea a ajuns la spital cu intestinele afară
A fost primul său accident şi culmea, nici măcar din vina sa.

"Era în drum spre casă când s-a petrecut nenorocirea, mai avea cinci minute şi ajungea. Fusese plecat din Bucureşti.

L-am sunat să-l întreb când ajunge, însă nu mi-a răspuns la telefon. Atunci am simţit că s-a întâmplat ceva cu el.

Cumnatul meu, care era în maşină cu Valerian, a sunat-o pe fiica noastră şi i-a dat vestea.

Când m-a anunţat Bety, am simţit că-mi fuge pământul de sub picioare", ne-a povestit Jeana, soţia bărbatului, încă şocată de eveniment.
Jeana Voinea, soţia victimei: "Şi-a scos singur ţeava din burtă. Ce mâncase se împrăştiase în maşină."

Bărbatul, de profesie mecanic auto, se afla la volanul unei Dacii, pe bulevardul Mărăşeşti.

Aproape de Parcul Carol, o şină de tramvai s-a desprins de pe şosea, a străpuns podeaua maşinii, i-a intrat în picior şi apoi i-a perforat stomacul.

Conştient, Valerian Voinea şi-a scos singur tija din burtă. Fratele său, care se afla în Dacie şi a scăpat nevătămat, a sunat după ajutoare.

Bărbatul a fost dus imediat la Spitalul Floreasca, unde a fost operat, starea sa fiind stabilă.

Purtătorul de cuvânt al Brigăzii Poliţiei Rutiere, Ioana Stancu, a precizat că în zona în care a avut loc accidentul şoferii pot circula pe linia de tramvai, aceasta fiind considerată bandă de circulaţie.

«A fost operat de urgenţă»
r. Bogdan Opriţa, Spitalul Floreasca

Bărbatul a fost dus de urgenţă la Spitalul Floreasca, iar medicii l-au băgat imediat în operaţie.

"Pacientul a fost operat în zona stomacului, unde i-a intrat şina de tramvai, apoi a fost internat la Terapie Intensivă.

Are şi o leziune la un picior, dar aceasta este superficială, cele mai mari probleme fiind puse de leziunile din stomac", a declarat purtătorul de cuvânt al Spitalului Floreasca, dr. Bogdan Opriţa.

«Tija s-a desprins din cauza traficului»
Brânduşa Raeceanu, Purtător de cuvânt RATB

Segmentul de la şina de tramvai s-a desprins din cauza circulaţiei auto intense de pe bulevardul Mărăşeşti, "pe fondul corodării laturilor profilului", precizează Brânduşa Raeceanu, purtător de cuvânt al RATB.

Reprezentanta instituţiei mai spune că bara s-a desprins în momentul în care Dacia a trecut peste grinda de beton montată pe şină.

RATB a numit o comisie de analiză pentru stabilirea cauzelor accidentului.
După cum a anunţat ziarul Click! încă din vara anului trecut, şinele de tramvai pot fi oricând cauza unei catastrofe rutiere.

Asta pentru că sunt rupte, găurite şi „mâncate" de vreme, iar terasamentul care le încadrează este făcut praf.

În accidental petrecut duminică seară, pe bulevardul Mărăşeşti, bucureşteanul Valerian Voinea a avut noroc şi a fost doar rănit grav.

Dar nu se ştie dacă următoarea victimă va mai scăpa cu viaţă.


http://www.click.ro/news/bucuresti/Sina-tramvai-i-a-strapuns-stomacul-Valerian_Voinea_0_1474652594.html




Familia in cauza a spus ca va da RATB-ul in JUDECATA !



memorat
04 Octombrie 2012, 02:23:56
Răspuns #247

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
RATB va urmări fiecare autobuz online
   

RATB vrea sa cumpere din fonduri proprii servicii de transmisii de date si echipamente de comunicatii 3G pentru interconectarea online a parcului de vehicule, prin care sa colecteze date legate de vehicul, conducatorul acestuia, data si ora si coordonate geografice, astfel incat sa vizualizeze in timp real toate vehiculele aflate in circulatie.
Conform unui anunt de licitatie postat miercuri in Sistemul Electronic de Achizitii Publice (SEAP), valoarea estimata a contractului este de 1,3 milioane de euro (fara TVA), relatează Hotnews.

In caietul de sarcini (vezi documentul atasat) se spune ca "vehiculele vor transmite prin intermediul comunicatoarelor 3G cu interfatare si a routerelor 3G, catre server urmatoarele date:

Identificator conducator vehicul (numar de servici) - introdus manual de catre conducatorul de vehicul prin intermediul consolei instalata pe vehicul;Identificator vehicul (numar inventar);Elemente temporale (data, ora);Coordonatele geografice.

Furnizorul va asigura asistenta tehnica necesara in vederea interconectarii la echipamentele imbarcate instalate pe vehicule, in vederea transmiterii de date.

Acestea se colecteaza intr-o baza de date peste care se vor putea dezvolta ulterior aplicatii, rapoarte etc. Sistemul este de tip "open" in vederea dezvoltarii ulterioare cu module suplimentare, respectiv grafic de circulatie, analiza grafic de circulatie, repartizare vehicule pe linii, repartizare soferi pe vehicule, foaie de parcurs electronica etc.

Aplicatia va putea permite inca de la punerea in functiune vizualizarea intimp real a tuturor vehiculelor aflate in circulatie. Se va utiliza o harta GIS simplificata pentru vizualizarea vehiculelor in timp real, pusa la dispozitie de catre RATB".

Durata contractului este de 48 de luni de la data atribuirii acestuia. Termenul limita pentru depunerea cererilor de documente sau pentru acces la documente este 5 noiembrie 2012. Termenul limita pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare este 7 noiembrie si in aceeasi zi ar urma sa se deschida si ofertele.


http://b365.realitatea.net/ratb-va-urmari-fiecare-autobuz-online_183347.html
memorat
04 Octombrie 2012, 14:29:34
Răspuns #248

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
RATB-iștii, privilegiații crizei: Salarii de 1.000 euro și zeci de sporuri, pe banii bucureștenilor


Angajații RATB amenință cu greva, în cazul în care va fi restructurată schema de personal a Regiei. Pentru ei, însă, criza nu a însemnat nici reduceri de salarii, nici a premiilor și indemnizațiilor. Angajații RATB primesc aceleași salarii care ajung și la mii de euro, ca și în 2008, dar și prime și indemnizații nenumărate și sunt protejați mai mult decât alți salariați prin contractul colectiv de muncă, în cazul unei restructurări.
Angajații RATB primesc aceleași venituri ca și în 2008, a răspuns conducerea RATB la solicitarea B365.ro privind salariile plătite de Regie. Iată câteva salarii încasate, în mână, într-o lună, de angajați ai RATB: Șofer autobuz - 4.980 lei; șofer troleibuz - 4.205 lei, conducător tramvai - 4.944 lei, lăcătuș - 4.203 lei, electrician - 4.550 lei, vopsitor industrial - 4.240, sculer - 3.347 lei, farmacist - 6.010 lei.

RATB, cel de-al doilea angajator din Capitală și cel de-al șaptelea de la nivel național, după numărul de salariați, nu a redus veniturile lucrătorilor, în ciuda crizei și a subvenţiilor tot mai mari plătite de Primărie din banii tuturor bucureştenilor, chiar dacă aceştia utilizează sau nu mijloacele de transport în comun. Mai mult, în 2009, când criza economică începea să îşi facă simţită prezenţa, Regia a aplicat o majorare salarială, raportată la rata inflaţiei, după cum au declarat, la începutul anului trecut, sindicaliştii RATB.

În 2011, subvenţiile totale acordate de Municipalitate RATB-ului s-au ridicat la peste 550 milioane lei, iar în 2010, Primăria Capitalei a plătit Regiei subvenţii de 525 milioane lei. Proiectul de buget pe 2012 prevedea subvenţii de 499 milioane lei pentru RATB.

Ce salarii au angajaţii RATB

Salariile angajaților RATB au rămas aceleași ca cele din 2008, ne-a asigurat conducerea Regiei, refuzând să facă publice datele concrete din acest moment. Folosim, așadar, ultimul ștat de salarii dat publicității de către Regie.

Cel mai bine plătit şofer de autobuz a primit, în noiembrie 2010, un salariu net de 4.980 de lei. Pe aceeaşi funcţie s-au mai dat salarii de 4.622 de lei, 4.169 lei sau 4.032 lei. Însă, deși sunt cei mai expuși riscurilor, dintre toți conducătorii de autovehicule de transport în comun, șoferii de autobuze primesc, de cele mai multe ori, remunerații mai mici față de colegii lor care conduc tramvaie sau troleibuze. Dacă media salarială se situează la circa 2.500 lei - 2.700 lei lunar, pentru această funcție, există și șoferi de autobuze care încasează puțin peste 1.000 lei pentru munca prestată. Totuși, potrivit informaţiilor publicate anterior de Regia Autonomă, pe site-ul propriu, sunt și mulţi şoferi de autobuze care primesc salarii de peste 3.500 de lei.

Șoferii de troleibuze încasează, în medie, circa 2.700 lei - 2.800 lei. Însă, cel mai bine plătit conducător de troleibuz a primit, după o lună de muncă, 4.205 lei. Pentru aceeași funcție s-au mai plătit salarii de 3.529 lei, 3.499 lei sau 3.401 lei.

În cazul celor care conduc tramvaiele, media salariilor este de circa 2.800 lei - 3.000 lei. În noiembrie 2010, însă, un vatman a avut un venit salarial net de 4.944 lei, iar un altul a încasat 3.917 lei.

Nici lăcătuşii nu o duc prea rău la RATB. În aceeaşi lună, un astfel de angajat a încasat un salariu de 4.155 de lei, iar altul a primit 4.203 lei.

Salarii mari în cadrul RATB încasează şi maiştrii, electricienii, mecanicii sau vopsitorii industriali. Potrivit aceleiași liste privind veniturile salariale din cadrul instituției, un electrician a fost plătit cu 4.550 lei, un vopsitor industrial a încasat o remunerație de 4.240 lei, iar un sudor a primit un salariu de 4.213 lei. De asemenea, în aceeași lună, un sculer a fost plătit cu 3.347 de lei pentru munca prestată, un maistru a încasat un salariu de 3.307 lei, iar un mecanic a avut o remunerație de 3.006 lei.

Spre deosebire de salariul directorului general, salariile directorilor adjuncţi nu sunt limitate în nici un fel, ajungând astfel să fie de două ori mai mari decât venitul valabil pentru funcţia cu cea mai mare responsabilitate. Astfel, în luna noiembrie 2010, directorul de exploatare al RATB a avut un salariu net de 6.479 de lei, iar directorul financiar-contabil 6.300 de lei. De asemenea, directorul de infrastructură a încasat un venit salarial net de 5.664 de lei, iar directorul de exploatare transport electric 5.125 de lei.

Un salariu aproape dublu față de cel încasat de directorul general a avut și un inginer, care a primit o remunerație netă de 6.420 lei, în noiembrie 2010. De asemenea, farmacistul Centrului de Sănătate RATB a avut, în aceeași lună, un salariu de 6.010 lei, cu aproape 80% mai mult față de directorul general.

Angajații RATB au explicat în trecut, nivelul crescut al veniturilor, prin primele și indemnizațiile pe care le primesc.

AICI puteţi vedea lista tuturor salariilor încasate de angajaţii RATB, în noiembrie 2010.

Creșteri salariale de 22%

Sfidând criza care bătea la ușă, în 2008, RATB a aplicat majorări salariale care au depășit cu mult rata inflației. ”Potrivit Protocolului Nr. 35.288 din 23.06.2008, s-a convenit, de comun acord, indexarea grilei de salarizare cu 22%, notează hymerion.ro.

Ce sporuri încasează privilegiații crizei

Contractul Colectiv de Muncă (CCM) al RATB pentru perioada 2012 - 2013, aprobat în plină criză, arată faptul că, în ciuda contextului economic nefavorabil, angajații instituției se bucură, în continuare, de sporuri la care unii români nici nu pot visa. Astfel, conform actului aprobat în ședința Consiliului de Administrație al RATB din 21 decembrie 2011, angajații RATB beneficiază și acum de indemnizație de concediu, prime de vacanță consistente, bilete de concediu, premii și bonusuri la pensionare.

Conform CCM al RATB, bonusurile atașate pachetului salarial și privilegiile acordate angajaților sunt următoarele:

    indemnizaÈ›ie de concediu de odihnă, care nu poate fi mai mică decât salariul de bază; indemnizaÈ›ia de concediu reprezintă media zilnică a drepturilor salariale din ultimele trei luni anterioare celei în care s-a efectuat concediul, multiplicată cu numărul de zile de concediu
    primă de vacanță de 80% din salariul de bază negociat al angajatului, proporÈ›ional cu activitatea prestată într-un an calendaristic
    bilete de odihnă È™i tratament - Regia acoperă pentru salariaÈ›i, 50% din valoarea biletelor de odihnă È™i tratament, în limita a 1.000 lei pentru biletele de odihnă È™i 1.200 lei pentru biletele de tratament; în cazul celor cu boli profesionale sau care au la bază accidente de muncă, Regia suportă integral contravaloarea biletelor de tratament È™i transport (calea ferată, personal cl. a II-a sau auto interurban sau local)
    în caz de forță majoră sau interese urgente, care impun prezenÈ›a celui aflat în concediu de odihnă la locul de muncă, angajatorul va suporta toate cheltuielile salariatului È™i ale familiei pentru revenirea la locul de muncă, precum È™i eventualele prejudicii suferite ca urmare a întreruperii concediului
    ajutor pentru ”ultimul drum” - în cazul decesului unuia dintre angajaÈ›ii RATB, instituÈ›ia acordă, în afara ajutorului legal, È™i un ajutor de înmormântare în valoare de patru salarii corespunzătoare nivelului 16 din grila de salarizare, È™i decontează contravaloarea sicriului, a însemnului religios È™i a transportului; dacă decesul se produce în altă localitate, RATB suportă, pe lângă contravaloarea sicriului È™i a însemnului religios, È™i cheltuielile de transport local; în cazul decesului soÈ›ului/ soÈ›iei/ copilului unui angajat RATB, care nu lucrează în cadrul Regiei, se acordă un ajutor de înmormântare în valoare de două salarii corespunzătoare nivelului 16 din grila de salarizare È™i transportul gratuit pentru persoane; în cazul decesului părintelui unui salariat, RATB acordă un ajutor de înmormântare de un salariu, corespunzător nivelului 10 din grila de salarizare
    prime cu ocazia sărbătorilor de PaÈ™te È™i Crăciun la nivelul de 325 lei
    prime cu ocazia Zilei Transportatorului, în funcÈ›ie de situaÈ›ia economico-financiară a Regiei
    primă de pensionare la nivelul a două salarii de bază negociate pentru angajaÈ›ii cu o vechime mai mare de 15 ani în cadrul RATB; cei cu o vechime mai mică vor fi premiaÈ›i la aprecierea conducătorului unității
    tichete de masă
    tichete cadou cu diferite ocazii; conducerea Regiei È™i sindicatul reprezentativ stabilesc modul de acordare a acestor tichete
    tichete de creșă - se dau la solicitarea salariaÈ›ilor È™i conform legii
    premiu de fidelitate - la împlinirea a 25 de ani vechime în RATB, pentru femei, È™i 30 de ani de muncă în cadrul Regiei, pentru bărbaÈ›i, se acordă un premiu constând într-un salariu de bază negociat
    premii pentru personalul de la Centrul de Sănătate, pentru cei care generează încasări suplimentare, bonusurile acordându-se proporÈ›ional cu procentul de depășire realizat, aplicat la salariul de bază
    premii anuale până la nivelul unui salariu
    premii pentru activități sau acÈ›iuni deosebite, până la limita de 5% din fondul lunar de salarii; premierea poate depăși salariul tarifar al angajatului respectiv, cu aprobarea Comitetului de DirecÈ›ie al RATB
    spor de noapte de 25% din remuneraÈ›ia de bază pentru fiecare oră lucrată în intervalul 22.00 - 6.00, cu posibilitatea abaterii cu o oră în plus sau în minus față de aceste limite
    munca efectuată în afara programului de lucru se recompensează financiar dacă nu se pot acorda ore libere plătite; astfel, orele suplimentare sunt plătite dublu dacă nu se înlocuiesc cu ore libere plătite
    orele suplimentare programului de lucru, efectuate în zilele nelucrătoare, sărbători legale sau week-end-uri se plătesc cu 150% din salariul de bază negociat; astfel, angajaÈ›ii vor primi un tarif mai mare de două ori È™i jumătate pentru orele lucrate suplimentare în zilele declarate nelucrătoare
    spor de 100% din salariul de bază negociat pentru orele lucrate în week-end, zilele nelucrătoare È™i sărbătorile legale - astfel, angajaÈ›ii vor primi dublu orele lucrate în aceste zile
    spor de până la 50% din salariul minim de bază al funcÈ›iei înlocuite pentru exercitarea È™i a unei alte funcÈ›ii suplimentare È™i de polideservire utilaje construcÈ›ii
    spor de vechime în muncă - 5% din salariul de bază negociat pentru vechime de 3 - 5 ani, 10% pentru vechime de 5 - 10 ani, 15% pentru vechime de 10 - 15 ani, 20% pentru vechime de 15 - 20 ani È™i 25% din salariul de bază negociat pentru vechime în muncă de peste 20 ani
    spor de dificultate (14% - 20% din salariul de bază negociat) pentru conducătorii de vehicule din transportul în comun
    spor de È™ef de echipă - 3% - 10% din salariul de bază negociat
    spor pentru utilizarea unei limbi străine - maxim 10% din salariul de bază minim negociat pentru funcÈ›ia respectivă, dacă această aptitudine nu se numără printre obligaÈ›iile  postului
    spor pentru efectuarea lucrărilor în cadrul timpului de pregătire încheiere - 10% din planul tarifar de încadrare (5% pregătire - 5% încheiere) în condiÈ›iile efectuării lucrărilor atât la ieÈ™ire, cât È™i la retragere
    indemnizaÈ›ie de conducere
    concediu de odihnă de 24 - 32 zile lucrătoare, în funcÈ›ie de vechimea în muncă a angajatului; cei care au între 0 È™i 5 ani vechime primesc 24 zile lucrătoare de concediu de odihnă, iar salariaÈ›ii cu peste 20 de ani în muncă au acces la 32 de zile lucrătoare de concediu
    conducătorii care beneficiază de spor de dificultate primesc, suplimentar, trei zile lucrătoare de concediu de odihnă; aceeaÈ™i regulă se aplică È™i în cazul celor care lucrează în condiÈ›ii grele, periculoase sau vătămătoare (sporuri de 5% - 50% din salariul de bază negociat pentru angajaÈ›ii Centrului de Sănătate), dar È™i pentru nevăzători sau alte persoane cu handicap/invaliditate
    minimum 10 zile lucrătoare de concediu de odihnă neîntrerupt, în fiecare an
    zile libere plătite È™i/sau concedii fără plată se acordă la căsătoria salariatului (5 zile lucrătoare), căsătoria unui copil (3 zile lucrătoare), naÈ™terea unui copil (5 zile lucrătoare), curs de puericultură (10 zile lucrătoare), la decesul rudelor de gradul I sau al socrilor (5 zile lucrătoare)
    prioritate pentru angajaÈ›i la Cantina RATB pentru organizarea unor evenimente deosebite
    8 Martie, zi liberă pentru femeile din cadrul RATB
    pauză de 30 minute în timpul programului de lucru, la care se adaugă, la fiecare oră, un repaus de 10 minute  la capăt de linie, ”pentru necesitățile fiziologice ale conducătorilor de vehicule”
    bonus un salariu la naÈ™terea sau înfierea unui copil; dacă ambii soÈ›i sunt anajaÈ›i RATB, ajutorul de naÈ™tere se acordă numai unuia dintre soÈ›i
    compensaÈ›ie financiară pentru concediul de maternitate - Regia acoperă, în timpul concediului de maternitate, diferenÈ›a dintre salariul de bază al angajatei È™i indemnizaÈ›ia legală la care are dreptul
    program de lucru redus cu două ore pentru femeile care au în îngrijire copii în vârstă de până la È™ase ani

Câte salarii compensatorii vor primi angajații concediați

În urmă cu două săptămâni, sindicatele din RATB amenințau că, dacă vor fi disponibilizați 4.500 de angajați din Regie, așa cum s-ar fi discutat în Consiliul General al Municipiului București, vor bloca transportul în comun din Capitală prin declanșarea grevei generale. Tot atunci, sindicaliștii Metrorex au avertizat că, într-o asemenea situație, se vor solidariza cu transportatorii de la suprafață.

Vasile Petrariu, din partea Sindicatului Transportatorilor din București, RATB, anunța că greva se va declanșa dacă disponibilizările se vor face fără consultarea sindicatelor și fără respectarea legislației în vigoare.

Conform Conctractului Colectiv de Muncă al RATB, în cazul în care Regia face concedieri individuale sau colective, care nu sunt din vina salariatului, primii care vor fi excluși vor fi cei care cumulează pensia cu salariul, cei care îndeplinesc condițiile de pensionare pentru limită de vârstă, pentru pensionare anticipată sau anticipată parțială. Apoi, pe lista concedierilor urmează cei cu cumul de funcții, ”funcțiile cumulate devenind disponibile și, după caz, anulate”. Totodată se au în vedere și cei care realizează venituri din alte activități. Restructurările de personal se vor face apoi în funcție de rezultatele obținute, competența profesională și starea disciplinară. Potrivit aceluiași document, următorii angajați de pe lista de concedieri sunt cei care nu au copii sau părinți în întreținere. Dacă doi soți angajați ai Regiei sunt vizați de restructurări, va fi disponibilizat soțul cu venitul cel mai mic.

Angajatele care beneficiază de concediu maternal și persoanele care sunt unice susținătoare de familie ori au în îngrijire mai mult de doi copii nu vor fi disponibilizate, potrivit CCM.

În cazul concedierilor colective din motive obiective, conform articolului 67 din Codul Muncii, RATB se obligă să asigure 9 salarii medii la nivel de Regie pentru angajații care au până la 10 ani vechime, 11 salarii medii la nivel de Regie pentru cei cu vechime între 10 și 15 ani și 13 salarii medii la nivel de Regie pentru angajații cu peste 15 ani vechime.

Potrivit datelor publicate la Ministerul de Finanţe, RATB a încheiat anul 2011 cu un profit brut de aproape 1,1 milioane lei şi profit net 0. În 2010, Regia a avut un profit brut de peste 2,57 milioane lei, iar profitul net nu a fost specificat. Însă, în condițiile în care Regia a încasat subvenții de sute de milioane de lei de la Primăria Capitalei, profitul brut pe care l-a raportat RATB la Ministerul de Finanţe nu este unul real.

Șoferii RATB au intrat în grevă spontană în vara anului trecut, când conducerea RATB a decis eliminarea transportului de noapte pentru șoferi.

Salariile angajaților RATB, confidențiale pentru contribuabili

De la începutul anului trecut, când B365.ro a făcut publică lista salariilor încasate de angajaţii RATB, Regia nu a mai făcut publice informaţiile legate de veniturile încasate de salariaţi, plătite din banii bucureştenilor. Deşi B365.ro a solicitat, din nou, lista defalcată cu salariile angajaţilor, reprezentanţii RATB au refuzat să ofere informaţii detaliate despre acest subiect.

"Referitor la solicitarea privind salariile angajaţilor RATB, vă informez că acestea au rămas neschimbate din anul 2008. Nivelul mediu de încadrare este de 1845 lei. Sporurile şi celelalte drepturi salariale sunt acordate în conformitate cu prevederile Contractului Colectiv de Muncă şi cu legislaţia în vigoare", au declarat oficialii RATB, pentru B365.ro.

În răspunsul lor, reprezentanţii Regiei au omis să precizeze faptul că în 2009 s-a făcut o majorare salarială, raportată la rata inflaţiei, după cum au declarat sindicaliştii RATB, într-un comunicat de presă, transmis la începutul lui 2011.

"În ceea ce priveşte celelalte categorii profesionale, acestea sunt în raport cu activitatea prestată şi sunt sub nivelul conducătorului auto. Ultima majorare salarială la RATB a avut loc în 2009 şi s-a raportat la rata inflaţiei, practic în 2010 veniturile salariale fiind îngheţate", precizau sindicaliştii RATB în comunicatul de presă citat de realitatea.net.


http://b365.realitatea.net/rai-pe-timp-de-criza-la-ratb-salariile-soferilor-care-ajung-la-1-000-euro-neschimbate-din-2008_183159.html
memorat
04 Octombrie 2012, 15:10:41
Răspuns #249

Doctorusat

  • MEMBRU ONORIFIC RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 612
  • Gen: Bărbat
  • Just Mee...
Nu stiu cat la suta este adevarat, eu cunosc personal, pe cineva (nu vreau sa dezvalui identitatea, sau alte date care l-ar da / ar da-o de gol) pe cineva de la ghereta de "bilete" pardon, carduri, incarcari electronice, etc, si are salariu de 800 lei + bonuri.
Ok, mai are si alte facilitati, dar vorbind de salariu, 800 lei + bonuri, in comparatie cu salariile alea ireale, mi se pare dubios.
Ori au "ingrosat" astia stirea, ori nici directorul nu mei este la curent.
De unde salarii de 4200 - 6000 lei, ati inebunit?
Poate sa lucreze fara liber + multe ore suplimentare, si abia atunci...
Dar 6000... imi vine sa rad.
memorat
04 Octombrie 2012, 16:56:31
Răspuns #250

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
Nu stiu cat la suta este adevarat, eu cunosc personal, pe cineva (nu vreau sa dezvalui identitatea, sau alte date care l-ar da / ar da-o de gol) pe cineva de la ghereta de "bilete" pardon, carduri, incarcari electronice, etc, si are salariu de 800 lei + bonuri.
Ok, mai are si alte facilitati, dar vorbind de salariu, 800 lei + bonuri, in comparatie cu salariile alea ireale, mi se pare dubios.
Ori au "ingrosat" astia stirea, ori nici directorul nu mei este la curent.
De unde salarii de 4200 - 6000 lei, ati inebunit?
Poate sa lucreze fara liber + multe ore suplimentare, si abia atunci...
Dar 6000... imi vine sa rad.
Este un articol comandat politic. Sunt doar pure speculatii.
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
04 Octombrie 2012, 19:04:35
Răspuns #251

Laur

  • Mesaje postate: 35
Vatman înjunghiat de un şofer, după o ceartă în trafic. Conducătorul auto a fugit de la locul incidentului


Un vatman a fost înjunghiat de către un şofer, în zona Budapesta din Capitală, după ce s-au certat în trafic. După câteva minute de dispută, şoferul a scos cuţitul şi l-a lovit pe vatman.

UPDATE 18.10

Vatmanul a fost tăiat la antebraţul dret cu un cuţit, după ce a avut o altercaţie în trafic cu un şofer care mergea cu autoturismul pe linia de tramvai, au declarat reprezentanţi ai Poliţiei.

Potrivit surselor citate, şoferul unui autoturism Dacia Duster a intrat cu maşina pe linia de tramvai, din cauza aglomeraţiei, moment în care între el şi vatman a început un conflict verbal. Conflictul a degenerat ulterior, iar şoferul a scos un cuţit şi l-a tăiat la antebraţ pe vatman.

Purtătorul de cuvânt al Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă (ISU) Bucureşti, Daniel Vasile, a declarat că incidentul a avut loc la intersecţia bulevardelor Mărăşeşti şi Cantemir, iar vatmanul are o plagă înjunghiată la mâna dreaptă.

Coordonatorul SMURD Bucureşti, dr. Bogdan Opriţa, a precizat că vatmanul nu a vrut iniţial să fie transportat la spital, întrucât nu a dorit să lase tramvaiul nesupravegheat. După sosirea unui coleg al său, vatmanul a fost dus la Spitalul "Bagdasar-Arseni", unde îi va fi cusută plaga. Potrivit poliţiştilor, agresorul a fost identificat, însă nu a fost prins deocamdată.

Un echipaj ISU s-a deplasat la faţa locului pentru a acorda primul ajutor victimei. Şoferul care l-a înjunghiat pe vatman a rămas la locul faptei, el urmând să fie dus la cea mai apropiată secţie de poliţie, pentru audieri.

Din primele informaţii reiese că vatmanul este rănit în zona mijlocului. Acesta va fi transportat la spital.

Sursa:www.adevarul.ro
memorat
04 Octombrie 2012, 19:53:12
Răspuns #252

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
Vatman înjunghiat de un şofer, după o ceartă în trafic. Conducătorul auto a fugit de la locul incidentului


Un vatman a fost înjunghiat de către un şofer, în zona Budapesta din Capitală, după ce s-au certat în trafic. După câteva minute de dispută, şoferul a scos cuţitul şi l-a lovit pe vatman.

UPDATE 18.10

Vatmanul a fost tăiat la antebraţul dret cu un cuţit, după ce a avut o altercaţie în trafic cu un şofer care mergea cu autoturismul pe linia de tramvai, au declarat reprezentanţi ai Poliţiei.

Potrivit surselor citate, şoferul unui autoturism Dacia Duster a intrat cu maşina pe linia de tramvai, din cauza aglomeraţiei, moment în care între el şi vatman a început un conflict verbal. Conflictul a degenerat ulterior, iar şoferul a scos un cuţit şi l-a tăiat la antebraţ pe vatman.

Purtătorul de cuvânt al Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă (ISU) Bucureşti, Daniel Vasile, a declarat că incidentul a avut loc la intersecţia bulevardelor Mărăşeşti şi Cantemir, iar vatmanul are o plagă înjunghiată la mâna dreaptă.

Coordonatorul SMURD Bucureşti, dr. Bogdan Opriţa, a precizat că vatmanul nu a vrut iniţial să fie transportat la spital, întrucât nu a dorit să lase tramvaiul nesupravegheat. După sosirea unui coleg al său, vatmanul a fost dus la Spitalul "Bagdasar-Arseni", unde îi va fi cusută plaga. Potrivit poliţiştilor, agresorul a fost identificat, însă nu a fost prins deocamdată.

Un echipaj ISU s-a deplasat la faţa locului pentru a acorda primul ajutor victimei. Şoferul care l-a înjunghiat pe vatman a rămas la locul faptei, el urmând să fie dus la cea mai apropiată secţie de poliţie, pentru audieri.

Din primele informaţii reiese că vatmanul este rănit în zona mijlocului. Acesta va fi transportat la spital.

Sursa:www.adevarul.ro
Tramvaiul implicat in incident este VAG. 272 de la TITAN.
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
08 Octombrie 2012, 11:05:07
Răspuns #253

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
Cunoasteti motivul in care vatmani merg cu Farurile aprinse!
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
08 Octombrie 2012, 12:53:38
Răspuns #254

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Cunoasteti motivul in care vatmani merg cu Farurile aprinse!
Care ar fi?
memorat
08 Octombrie 2012, 13:16:14
Răspuns #255

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
Care ar fi?
Cred ca se protesteaza impotriva vatmanului agresat de sofer.
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
08 Octombrie 2012, 13:19:54
Răspuns #256

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Cred ca se protesteaza impotriva vatmanului agresat de sofer.

Interesant ! Nu ar strica o poza cu acesta si undeva in josul imaginii sa scrie "RESPECT IN TRAFIC " !!!
memorat
10 Octombrie 2012, 16:22:01
Răspuns #257

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Te păzeşte controlorul până validezi biletul

Noile reguli la transportul în comun din Bucureşti: urci prin faţă, cobori prin spate



Adio, blatişti! Nu ai bilet, rămâi în staţie. De câteva zile, şefii RATB au găsit o soluţie ingenioasă ca să scape de cei care călătoresc fraudulos. Un controlor e în permenanţă în autobuz, iar bucureştenii sunt obligaţi să urce prin faţă şi să coboare pe la uşile doi şi trei.

S-au săturat să meargă numai în pierdere, iar biletul să fie opţional pentru cei care vor să se plimbe cu autobuzul. Astfel că de puţin timp, conducerea Regiei a găsit o nouă metodă prin care îi obligă pe călători să-şi cumpere card dacă vor să mai circule cu mijoacele de transport în comun: a pus câte un controlor pe fiecare autobuz.

Acesta nu coboară din el şi stă cu ochii în permanenţă pe cei care urcă. „Atenţie, se urcă numai pe la uşa din faţă. Aveţi card? Vă rog să-l validaţi!, se aude vocea lui Nicoale Lazăr, controlor pe linia lui 126. Cine nu a trecut pe la ghişeul de bilete, nu are decât să rămână în staţie. Uşile din spate sunt folosite doar pentru coborâre şi stau închise până când toţi pasagerii au validat cardul. Cei care vor să coboare trebuie să aştepte în faţa uşilor în jur de zece secunde, ceea ce îi nemulţumeşte pe mulţi.

Pe aici urci Urcarea se face doar pe la uşa din faţă

„Mă grăbesc să-mi iau nepotul de la grădiniţă şi mă ţineţi în maşină", strigă o femeie, care nu se poate împăca cu noul sistem. Alţii se gândesc că vor pierde mult timp, atunci când autobuzul va fi plin. La fel procedează şi englezii, în Londra, nemţii, în Frankfurt şi croaţii, în Dubrovnik.

Pe aici cobori Coborârea se face pe la uşile doi şi trei

Click! spune

Implementarea acestui program a fost demarată în iulie, pe doar patru linii de autobuz. Pentru că au văzut că încasările au crescut, şefii RATB l-au extins, începând din 29 septembrie, pe încă 16 linii. Vorbim în total despre 20 de linii de autobuz: 780, 783, 254, 422, 106, 185, 227, 303, 148, 149, 181, 221, 302, 216, 312, 261, 605, 124, 223, 126. În curând, sistemul va fi introdus pe toate liniile şi mijloacele de transport în comun din Bucureşti.


http://www.click.ro/news/bucuresti/reguli-bilet-validare-controlori-bucuresti-solutii_0_1483651672.html#


Interesante liniile pe care s-a operat/opereaza aceasta actiune.Liniile care au un flux mic de calatori,unde il vezi de cum urca daca valideaza cardul sau nu.Sau se duca in liniile aglomerate sa vedem acolo cum se mai descurca si totodata sa vada ce linii trebuiesc suplimentate cu adevarat nu sa se mearga ca in sardina.Conditii din parti,dar idei stralucite le ies...
memorat
13 Octombrie 2012, 14:16:49
Răspuns #258

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Aplicaţia care-ți arată cum să NU te rătăceşti în Bucureşti: Transport Urban.ro


Doi studenţi au pus la punct, în 2010, aplicaţia care îţi arată rapid cu ce mijloace de transport în comun poţi ajunge dintr-un loc în altul în Bucureşti. Introduci punctul din care pleci şi unde vrei să ajungi şi TransportUrban.ro îţi spune cu ce metrou ajungi acolo, cu ce tramvai, cu ce metrou şi tramvai, de e nevoie. Vezi și la ce distanţa de metrou e staţia de RATB, precum şi intervalul de timp la care circulă autobuzul pe care vrei să-l iei.
Am aflat de la ei cum au creat site-ul şi cum au transformat principala nevoie a studentului venit din provincie într-o afacere de pe urma căruia poate profita oricine.
TransportUrban.ro a început ca un hobby în care se investea mult timp şi multă pasiune. Iniţiativa a avut-o în urma cu trei ani Emil, pe atunci student în anul II la Politehnică.
Ideea i-a venit în momentul în care a venit la facultate în Bucureşti, după ce s-a rătăcit de câteva ori, tot încercând să ajungă dintr-un loc în altul. Şi-a dat seama repede că şi colegii lui păţeau la fel, aşa că a pus bazele unei aplicaţii prin care afli repede cum poţi să ajungi oriunde vrei în Capitală: "Mi-am dat seama că sunt mulţi care ar beneficia de o astfel de o aplicaţie, mai ales că, în Occident, asta-i ceva normal."
Însă sistemul nu-i preluat de niciunde, algoritmul site-ului e creat în întregime de el.

După câteva zile, a împărtăşit ideea şi cu Tudor, un prieten pe care-l ştia încă de la grădiniţă. Venise şi el în Capitală la studii, aşa că a înţeles repede cât de bine ar prinde o astfel de aplicaţie, cel puţin pentru studenţi. El umblase ceva mai mult cu transportul în comun, aşa că a început să se ocupe de adunatul de informaţii despre rute pentru site. Pe unele le-a preluat de pe alte site-uri, altele prin forţe proprii. Adică a umblat efectiv câteva zile cu autobuze şi tramvaie, prin tot felul din cartiere. Tudor a întrodus rutele şi tot el le actualizează acum, atunci când un autobuz îşi schimbă traseul sau intervalul de circulaţie: "Deci dacă-i ceva incorect acolo, să ştiţi că eu sunt de vină", spune zâmbind, "dar nu prea se întâmplă să fie"- spune zâmbind şi mai mult.
Aplicaţia are un nivel ridicat de acurateţe şi toate informaţiile sunt actualizate permanent.
Şi se pregătesc să-l facă şi mai eficient. Au vorbit cu cei de la RATB şi speră să rezolve cumva să fie anunţaţi dinainte când se schimbă traseele autobuzelor, ca să le actualizeze şi ei pentru oameni. Tudor spune că "eu verific mereu site-ul RATB, ca să văd ce modificări apar. Dar, dacă ei dau comunicatul la ora 7 dimineaţa şi eu îl pun pe site la 7:30, poate-au fost deja oameni care, în jumătatea asta de oră, s-au luat după traseul vechi al autobuzului care şi-a schimbat ruta şi nu prea-i ok. De-aia ideal ar fi să aflăm chestiile astea dinainte."

Site-ul a trecut prin mai multe etape până s-ajungă la forma în care îl găsim acum. Au lansat prima variantă în ianuarie 2010; l-au tot actualizat până în octombrie 2011, când i-au modificat interfaţa, au introdus opțiuni noi în materie de utilizabilitate, estimări de timp şi distanţe şi posibilitatea pentru utilizator să-şi salveze traseele favorite. În ceea ce priveşte traseele favorite, vor să pună la punct, până la sfârșitul anului, o opţiune prin care fiecare utilizator care îşi alege ca traseu favorit o anumită linie de autobuz, să primească o notificare pe telefon în caz că linia respectivă îşi schimbă într-o zi traseul.

Notificarea poate să vină pe telefon, întrucât au lansat TransportUrban.ro şi ca aplicaţie pentru smartphone, în sistem Android, IOS, Windows Phone şi urmează să fie pus la punct şi pentru Symbian.

Astfel, odată ce-ţi descarci aplicaţia pe mobil, o foloseşti la fel de uşor cum o foloseşti pe web. Şi ai, în plus, opţiunea să trimiţi informaţiile şi unui prieten, care poate nu are aplicaţia. Ai un buton rapid dacă vrei să le trimiţi prin sms şi altul asemenea ca să le trimiţi într-un mail.
Şi tot prin apăsarea unei taste poţi să achiziţionezi un abonament RATB pe o zi, chiar în timp ce te afli în autobuz. Primeşti un cod pe care, de nevoie, îl arăţi controlorului şi scapi de grijă.

Totodată, în momentul în care deschizi aplicaţia pe mobil, ea te localizează- lucru util pentru viitor, deoarece vor să introducă o opţiune prin care să afli exact când trebuie să cobori din tramvaiul ori autobuzul în care eşti. Să te anunţe, cu puţin timp înainte, că urmează staţia la care vrei să ajungi.

Peste o lună vor să introducă ÅŸi locaÅ£ii de interes pentru utilizatori: "Adică să-Å£i spunem, în momentul în care cauÅ£i o rută până la Piaţă Alba Iulia, de pildă,  că-i acolo un eveniment ori o cafenea drăguţă."

În aproximativ şase luni, după ce RATB o să iniţieze monitorizarea autobuzelor şi tramvaielor din Bucureşti, vor introduce o opţiune prin care să poţi vedea şi unde e autobuzul pe care îl aştepţi în staţie şi în cât timp ajunge la tine.

Cea mai populară e în momentul de faţă aplicaţia web. Site-ul lor strânge vreo 1400 de unici în fiecare zi.
Urmează aplicaţia Android, cu vreo 700 şi ceva de unici și încet-încet cresc vizualizările şi la celelalte, pe care le-au introdus mai recent.
Banii pe care-i fac din site le asigură deocamdată doar hosting-ul. Au două bannere pe el, dar nici nu vor să ajungă să înece site-ul în reclame: "Ca să nu ne batem joc de munca pe care am făcut-o până acum".

Echipa s-a mărit între timp. Pe lângă Emil ÅŸi Tudor, echipa Transport Urban e formată ÅŸi din Cristi, care dezvoltă aplicaÅ£ia de pe Android, Dan- cea pentru IOS  ÅŸi Luiza, care se ocupă de relaÅ£ia cu ONG-urile ÅŸi promoveaza site-ul în comunitatea studenÅ£ească.

De puţin timp au încheiat un parteneriat cu Simplus, compania prin care se realizează plata titlurilor de călătorie prin sms şi speră să ajungă, în felul ăsta, ceva mai uşor la regiile de transport şi să poată implementa mai uşor inovaţiile pe care le au în plan.

Deocamdată, TransportUrban.ro îţi dă informaţii despre Bucureşti şi Iaşi, dar, într-o lună vor adăuga informaţiile şi pentru alte trei oraşe mari din ţară iar, până la sfârşitul anului, pentru încă două. Vor să-l promoveze mai mult şi pentru turiştii care vizitează ţară. Au disponibilă deja versiunea în engleză, inclusiv pentru aplicaţiile de mobil şi consideră c-ar fi util şi pentru ei. Pentru orice om care foloseşte transportul în comun, până la urmă, şi poate-i vor convinge şi pe cei cu maşină personală să şi-o lase acasă, acum că au posibilitatea să ştie exact cum s-ajungă dintr-un loc în altul: "Sunt peste 1 milion de maşini în Bucureşti", concluzionează Tudor, "dacă convingem măcar 1% dintre ei să-şi lase maşina acasă, tot am fluidiza traficul cu 10 000 de maşini."



http://b365.realitatea.net/transport-urban-ro-aplicatia-prin-care-nu-te-ratacesti-in-bucuresti_183582.html
memorat
17 Octombrie 2012, 18:19:55
Răspuns #259

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Autocarele USL din provincie au parcat în autobazele RATB. Conducerea Regiei nu știe nimic

Conducerea Regiei Autonome spune că nu știe nimic despre autocarele venite din provincie care au parcat în autobaza Vatra Luminoasă.
Zeci de autocare venite cu participanÈ›i la mitingul USL de pe NaÈ›ional Arena  au fost parcate în autobaza RATB de la Vatra Luminoasă.

"Poate e o măsură luată de Poliția Capitalei, pentru a nu încurca traficul, dar eu nu știu" - a declarat Adrian Mihai Câmpurean, noul director general al RATB, pentru B365.ro. "Poliția Capitalei ia toate măsurile, dar dacă într-adevăr sunt parcate autocarele la autobază, nu trebuie să plătească nimeni nimic" - a completat Adrian Mihai Câmpurean.


http://b365.realitatea.net/autocarele-usl-din-provincie-au-parcat-in-autobazele-ratb-conducerea-regiei-nu-tie-nimic_183817.html
memorat