28 Martie 2024, 16:51:38

Autor Subiect: RATB - Stiri, noutati, perspective, discutii diverse  (Citit de 224212 ori)

0 Membri şi 3 Vizitatori vizualizează acest subiect.

27 Iunie 2012, 15:33:45
Răspuns #220

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Piedone vrea să scoată “capcanele” din stațiile RATB

Primarul Sectorului 4, Cristian Popescu Piedone, susține că a somat din nou RATB miercuri din cauza stării jalnice în care se află cabinele de așteptare în unele stații de autobuz de pe raza sectorului.
Cristian Popescu Piedone susține că a atenţionat RATB în repetate rânduri, ultima dată chiar în luna mai a acestui an, solicitând demararea de urgenţă a unui program de reabilitare a cabinelor deteriorate din staţii, însă Regia nu ar fi luat măsuri în acest sens.

În consecinţă, pentru a conferi un aspect estetic şi salubru domeniului public, edilul Sectorului 4 a dispus emiterea unor somaţii, prin care atenţionează RATB să remedieze urgent această situaţie întrucât administrația locală nu bare atribuții în acest sens.

“Cetăţenii trebuie să ştie a cui este vina pentru starea deplorabilă în care se găsesc aceste staţii. Ele trebuie să fie funcţionale şi salubre, pentru a găzdui în siguranţă călătorii pe parcursul aşteptării mijloacelor de transport. Eu nu voi tolera ca eforturile noastre, de a conferi Sectorului 4 un aspect curat şi civilizat, să fie zădărnicite de nepăsarea unora care, se pare, uită că se află în slujba cetăţenilor, pe care trebuie să îi respecte! Vă somez să vă achitaţi responsabil de obligaţii, în caz contrar, îmi rezerv dreptul, ca Primar, de a adopta orice tip de demers care mă va ajuta să protejez interesele locuitorilor Sectorului 4″, a declarat primarul Cristian Popescu – Piedone care a adăugat că inspectorii administrației locale au inventariat toate stațiile RATB de pe raza Sectorului 4, aflate în stare deplorabilă.

Cele mai distruse stații sunt amplasate, conform Primăriei Sectorului 4, pe arterele Constantin Istrati, Giurgiului, Olteniţei, unde geamurile de la copertine şi lateralele de protecţie au fost vandalizate, fiind în prezent sparte. Cioburile rămase, precum şi ramele ruginite în care au fost încastrate geamurile, la fel ca şi barele de protecţie rupte sau îndoite, pe lângă aspectul total inestetic indus, reprezintă acum adevărate „capcane”, punând în pericol siguranţa călătorilor, susține administrația locală.

În replică, RATB susține că nu este responsabilă de amenajarea și întreținerea stațiilor mijloacelor de transport public conform O.G. nr. 27/2011 care specifică la art. 55 că “Amenajarea, semnalizarea rutieră şi întreţinerea staţiilor publice pentru urcarea/coborârea persoanelor transportate se asigură de administratorul drumului sau deţinătorul acestuia, după caz”.

“Staţiile de autobuze şi troleibuze nu se află în administrarea sau întreţinerea RATB. Regia are în răspundere doar mentenanţa staţiilor de tramvaie. Pentru staţiile de tramvai, în cadrul Programului de înfrumuseţare derulat în acest an, Regia a planificat şi executat atât lucrări de curăţare a afişelor lipite pe mobilierului stradal, cât şi de remediere a deficienţelor”, au precizat oficialii RATB într-un comunicat de presă remis la redacție.


http://b365.realitatea.net/news/piedone-vrea-sa-scoata-capcanele-din-statiile-ratb/
memorat
28 Iunie 2012, 14:33:09
Răspuns #221

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Echipament de aer condiționat la preț de microbuz, la RATB

Regia Autonomă de Transport București vrea să doteze mai multe tramvaie Bucur cu echipamente de climatizare. RATB este dispusă să plătească însă 33.700 euro pentru singur echipament. La același preț s-ar putea achiziționa și un microbuz nou.
RATB intenționează să încheie un acord-cadru pentru achiziționarea unor “echipamente climatizare salon pasageri tramvai Bucur”. Potrivit documentației de atribuire publicată în sistemul electronic de achiziții publice, regia de transport este dispusă să plătească 270.091 euro cu TVA pentru 5-8 de echipamente. Astfel, în condițiile în care s-ar cumpăra numărul maxim de echipamente, respectiv opt, RATB ar plăti aproximativ 33.761 euro pentru un singur echipament. Practic, RATB va plăti pe un echipament de aer condiționat cât pentru un mircobuz. Astfel, pe piața de profil, un minibus Ford Transit de 8+1 locuri poate fi cumpărat la prețul de 33.356 € cu TVA.

“Valoarea estimată pentru aceasta achiziție s-a stabilit în urma analizei cererilor de ofertă primite de la firmele de specialitate. Valoarea de 217.816 euro, reprezintă prețul mediu al ofertelor primite”, au precizat pentru B365.ro, reprezentanții RATB.

Potrivit caietului de sarcini, echipamentul este destinat asigurării aerului condiționat, fără funcția de încălzire, în interiorul tramvaielor Bucur și se montează pe acoperișul vagonului de tramvai. Acesta este compus din două aparate de aer condiționat cu funcționare independentă, alimentate din două surse statice autonome, montate pe acoperișul vagonului. Tramvaiele pe care vor fi montate echipamentele sunt construite de RATB în uzina proprie.

Garantia echipamentelor pentru tramvaiele Bucur LF va fi de 24 de luni, iar furnizorul va asigura garanție totală, în această perioadă, inclusiv cantitatea necesară de agent frigorific, filtre și ulei de ungere.

500 de autobuze fără aer condiționat

Bucureștenii care folosesc autobuzele RATB “beneficiază” vara și de o ședință de saună. Astfel, jumătate dintre autobuze nu sunt dotate cu aer condiționat. În urmă cu mai mulți ani, când RATB a achiziționat o mie de autobuze Mercedes a ales ca doar jumătate dintre ele să fie dotate și cu aparate de aer condiționat.

În anul 2009, în limita fondurilor disponibile la acea dată, au fost montate instalaţii de climatizare, similare celor aflate deja în exploatare, pe un număr de 12 autobuze Mercedes Citaro Euro 3, neprevăzute din construcţie cu echipamente de aer condiţionat în compartimentul de călători. RATB a scos din buget pentru aceste instalaţii de climatizare (piese, materiale, manoperă montaj) aproximativ 19.000 de euro pentru fiecare în parte.

Cât privește confortul călătorilor, vești bune nu sunt nici în acest an. Întrebat cum se vor răcori în această vară bucureștenii care circulă cu autobuzele, primarul general, Sorin Oprescu, a spus miercuri: “Să deschidă geamurile”. “Costă mult să pui acum aer condiționat pe autobuze. Și oricum, nu avem prevăzut în buget dotarea autobuzelor cu aer condiționat”, a mai spus edilul-șef.

Sorin Oprescu a cerut totuși directorului RATB, Viorel Popescu, ca pe timp de caniculă să reorganizeze programul mijloacelor de transport în comun astfel încât timpul de așteptare în stație să nu fie mai mare de câteva minute.


http://b365.realitatea.net/news/aparat-de-aer-condisionat-la-pret-de-autoturism-la-ratb/
memorat
01 Iulie 2012, 15:13:09
Răspuns #222

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Femeie BĂTUTĂ în autobuz, din cauza unei farse VIDEO


Scene tragicomice într-un autobuz al RATB, cu un călător care, aparent din senin, îi dă un pumn femeii de pe scaunul alăturat.
O femeie a încasat un pumn zdravăn într-un autobuz al RATB, din cauza unui tânăr pus pe glume. Crezând că a fost lovit, vecinul de scaun al femei îi trage acesteia o "directă" sănătoasă şi de acolo începe scandalul.


http://www.rtv.net/femeie-batuta-in-autobuz-din-cauza-unei-farse-video_34480.html
memorat
07 Iulie 2012, 14:54:06
Răspuns #223

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Viorel Popescu: RATB are bani să cumpere doar cinci troleibuze

RATB are nevoie de 150 de troleibuze noi, dar Primăria Capitalei îi dă bani doar pentru cinci. De autobuze şi tramvaie nu mai sunt bani deloc.
Viorel Opescu, directorul general al Regiei Autonome de Transport București (RATB), a declarat, pentru Economica.net, că Primăria Generală, condusă de Sorin Oprescu, îi dă bani doar pentru achiziția celor cinci troleibuze, în valoare de 1,7 milioane de euro. Programul de achiziţii este însă departe de ceea ce se voia în urmă cu trei ani şi de necesităţile oraşului. În 2009, Consiliul General aprobase un plan de achiziţie a 150 de troleibuze din care nu s-a mai cumpărat nimic pentru că Primăria nu a dat banii necesari.

Potrivit lui Viorel Popescu, achiziţii de autobuze nu sunt prevăzute, însă parcul de tramvaie se va îmbogăţi cu opt Bucur până la finele anului. Acestea nu presupun o achiziţie pentru că sunt făcute chiar de RATB la Atelierele Centrale Bucureşti.

Parcul de vehicule RATB numără 302 troleibuze, 507 tramvaie şi 1.333 autobuze. Dintre acestea, troleibuzele au gradul de uzură cel mai mare.

Citiți mai multe pe Economica.net.


http://b365.realitatea.net/news/viorel-popescu-ratb-are-bani-sa-cumpere-doar-cinci-troleibuze/


memorat
09 Iulie 2012, 12:11:11
Răspuns #224

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Autobuze de 28 de milioane de euro, pe butuci la RATB

150 de Mercedesuri Citaro zac în depouri fără roţi şi piese de schimb


Culmea culmilor la RATB! Cum e să ai 1.000 de autobuze de ultimă generaţie, dar să nu fii în stare să le asiguri un adăpost? Dar oare cum o fi să ţii 150 dintre ele pe butuci, pe motiv că nu ai pneuri să le scoţi pe traseu?

Bucureştenii care aşteaptă zilnic autobuzele în staţii ar spune că e anormal. Însă noi spunem că e revoltător. De circa patru luni, 150 de autobuze Mercedes Citaro zac în depouri, pe butuci, fiindcă Regia de transport nu are piese de schimb şi pneuri noi ca să le scoată pe trasee. Cele 150 de maşini valorează 28,2 milioane de euro şi fac parte din lotul de 1.000 de bucăţi achiziţionate de Municipalitate în 2007.

Autobaza Titan- Vehiculele de 188.000 de euro bucata zac în autobază, fără piese de schimb
„În fiecare dintre cele opt autobaze RATB există câte 15-20 de vehicule care stau degeaba din această cauză. Şoferii sunt trimişi acasă fiindcă maşinile nu pot circula fără roţi", ne-a spus Florian Tudor Ivan, preşedintele sindicatului APT din RATB.

La sfârşitul săptămânii trecute, circa 15 reprezentanţi ai sindicatelor au protestat în faţa sediului RATB pentru a cere conducerii Regiei măsuri urgente pentru punerea în circulaţie a autobuzelor trase pe dreapta.

Autobuzele nu mai respectă orarul obişnuit. Bucureştenii aşteaptă mai multe minute în staţii
Reprezentanţii Regiei spun că vehiculele au fost blocate în depouri fiindcă procedura de achiziţie a cauciucurilor e greoaie. „În momentul de faţă, există o procedură de achiziţie de pneuri, publicată în SEAP la 20 martie 2012, care a fost contestată în data de 8 iunie 2012 şi care se află în procedurile de soluţionare la Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC). În funcţie de răspunsul CNSC, se va face achiziţia de anvelope", ne-au răspuns oficialii RATB. Până la rezolvarea situaţiei, bucureştenii de pe aproape toate liniile de autobuze sunt nevoiţi să aştepte mai multe minute în staţii fiindcă numărul maşinilor e acum mai mic.

Click! spune

RATB are în prezent 1.333 de autobuze, din care: 7 Mercedes Euro 3, fără aer condiţionat: 500 7 Autobuze Mercedes Euro 4, cu aer condiţionat: 500 7 Alte autobuze: 333 7 Preţ achiziţie Mercedes: 188.000 euro

«Ne pregătim să cumpărăm pneuri» Viorel Popescu, director general RATB

„Există o procedură de achiziţie de pneuri, care a fost contestată. În funcţie de răspunsul CNSC, se va face achiziţia de anvelope".


http://www.click.ro/news/bucuresti/Autobuze-milioane-euro-butuci-RATB_0_1427857287.html#

memorat
10 Iulie 2012, 14:02:17
Răspuns #225

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
FOTOGRAFII Istoria RATB din 1871: de la tramvaie trase de cai, la prima linie de troleibuz ÅŸi primele autobuze Mercedes

Regia Autonomă de Transport Bucureşti a avut o evoluţie uimitoare în ultimii 140 de ani. Tehnologia de azi, cu autobuze supraetajate sau cu sistemul cardurilor în loc de biletele de hârtie, a luat naştere din tramvaie trase de cai sau din primul troilebuz românesc, cu scaune din plastic şi volan din lemn.

„Adevărul" vă prezintă istoria RATB, compania de transport public indispensabilă pentru bucureşteni. Astfel:

1871: Se înfinţează prima „Societate Română de Tramvaiuri", pe străzile Bucureştiului văzându-se primele tramvaie tractate de cai
1894: Se dă în folosinţă prima linie electrică pentru tramvaie pe traseul Obor-Cotroceni
1909: Se adoptă Legea pentru înfinţarea „Societăţii Comunale pentru construcţiunea şi exploatarea tramvaielor în Bucureşti" (noua concesiune se va numi S.T.B.)
1921: Începe o nouă perioadă de dezvoltare a S.T.B., ajungând cea mai importantă societate de transport public din ţară
1923: Au fost achiziţionate vagoane „THOMPSON-HOUSTON" şi două convertizoare de 1.000 kw/unitate de la firma „SIEMENS-SCHUCKERT"
1924: Ia fiinţă primul laborator de psihologie experimentală aplicată din România
1929: Încetează circulaţia tramvaielor cu cai
1936: Societatea obţine exclusivitatea transportului în comun cu tramvaie şi autobuze pentru Bucureşti
           Capitala avea o suprafaţă de 31.000 de hectare, inclusiv 12 comune suburbane pentru care societatea asigura transportul
           Parcul de autobuze era de 392 de bucăţi (Renault, Chevrolet ÅŸi Henschel), funcÅ£ionând pe 22 de trasee cu 131 kilometri cale dublă
1937: Se inaugrează Policlinica S.T.B. pentru salariaţii societăţii şi familiile lor
           ÃŽn această perioadă, societatea avea case de odihnă la Techirghiol ÅŸi TimiÅŸul de Sus în exclusivitate pentru angajaÅ£ii săi
1949: Se înfinţează prima linie de troleibuz (Piaţa Victoriei-Hipodromul)
1950: Societatea comunală a tramvaielor din Bucureşti se transformă în „Întreprinderea de Transport Bucureşti" (I.T.B.), în acea vreme existând 27 de trasee de tramvaie şi 24 de trasee de autobuze
           Numărul salariaÅ£ilor era de 11.000, fiind a doua întreprindere din Å£ara ca număr de angajaÅ£i, după U.D. ReÅŸiÅ£a (22.000 de salariaÅ£i)
1951: Se dă în folosinţă vagonul de mare capacitate pe patru osii, realizat în atelierele I.T.B.
1955: Se realizează în atelierele I.T.B. prototipul troleibuzului românesc
1962: Se înfiinţează staţie de calcul mecanografic şi evidenţa mecanizată (preluare date)

1963: Ia fiinţă Dispeceratul Central de Circulaţie
1965: Se dezvoltă sistemul energetic I.T.B. şi începe construcţa primelor substaţii cu redresoare de siliciu
1971: Se dă în exploatare vagonul dublu articulat V3A, fabricat în Atelierele Centrale I.T.B.
            ÃŽn perioada 1972-1980, I.T.B. era a patra întreprindere de transport urban din lume sub aspectul mărimii parcului de vehicule, al suprafeÅ£ei deservite ÅŸi al numărului de salariaÅ£i
            La vârf, parcul depăşea 2.500 de autobuze, 800 de tramvaie ÅŸi 700 de troleibuze, având 35.000 de salariaÅ£i
1974: Se înfiinţează Oficiul de Calcul I.T.B., ulterior Centrul de Calcul

1977: Se realizează noul model de cale de rulare pentru tramvaie cu şina înglobată în dale de beton
1980: Se realizează troleibuzul dublu articulat
1983: Se realizează prima linie de tramvai peste Podul Grant şi se introduce vagonul cu două posturi de comandă şi uşi pe ambele părţi

1984: Se dă în funcţiune o linie cu 30 de autobuze, la care s-a aplicat sistemul autoritar de supraveghere şi dirijare a traficului, asistat pe calculator

1985: Se construiesc primele tramvaie pentru alte oraşe (primul lot este pentru Constanţa, apoi pentru Ploieşti, Craiova, Braşov)
            Perioada 1981-1989 a reprezentat un declin pentru transportul urban de suprafaţă „justificat" la acea vreme prin dezvoltarea transportului public subteran (metroul) ÅŸi prin criza energetică

1988: Se înfiinţează Dispeceratul electronic, lucrând în timp real
           Se fabrică cel de-al 500-lea tramvai V3A. Se realizează trenul urban format dintr-un vagon motor ÅŸi două remorci EPN3A

1990: ÃŽntreprinderea de Transport BucureÅŸti se transformă în Regia Autonomă de Transport BucureÅŸti, prin Decizia Primăriei Municipiului BucureÅŸti      
           Se elaborează o nouă strategie privind funcÅ£ionarea ÅŸi dezvoltarea transportului public de suprafaţă din Capitală
           Are loc desprinderea unităţilor de taximetre ÅŸi maxi-taxi de R.A.T.B.

1991: Are loc constituirea Uniunii Române de Transport Public - U.R.T.P., al cărei membru fondator esti şi R.A.T.B.
           150 de autobuze noi, decorate cu reclama CAMEL, marchează începutul activităţii de publicitate
           Sunt aduse 22 de autobuze SAURER din ElveÅ£ia care, ulterior, în anul 1995, sunt transformate în troleibuze la Uzina de ReparaÅ£ii Atelierele Centrale
           Sunt aduse 70 de autobuze SAVIEM din FranÅ£a ÅŸi date în exploatare pe liniile EXPRES. Policlinica - Spital este preluată de la Ministerul Sănătăţii ÅŸi integrată în R.A.T.B.

1992: R.A.T.B. beneficiază de asistenţă tehnică prin programul PHARE, în valoare de 2,3 milioane de ECU (actuala monedă euro)

1993: Are loc licitaţia Băncii Mondiale privind realizarea unui studiu de optimizare a transportului public, în urma cărei firma TRANSURB CONSULT din Bruxelles a elaborat un studiu pentru reorganiarea transportului public în Bucureşti

1994: Primele autobuze moderne DAF intră în dotarea R.A.T.B.

1995: Se dau în folosinţă primele autobuze SAURER transformate în troleibuze

1996: Se dă un concurs pentru ocuparea postului de manager al R.A.T.B. şi se încheie, astfel, apare primul contract de management al Consiliului Local al Municipiului Bucureşti
           Regia intră ca parteer în proiectul CAPTURE, cu finanÅ£are de la Comunitatea Europeană, privind cercetarea impactului măsurilor fiice menite a promova transportul public
           Intră în exploatare sistemul electronic de percepere a taxei de călătorie pe autobuzele EXPRES, utilizând cartele magnetice. ÃŽncep lucrările de construcÅ£ie la noul sediu

1997: În luna ianuarie, R.A.T.B. intră ca partener în proiectul de cercetare DANTE, cu finanţare de la Comunitatea Europeană

1998: Prin programul internaţional PHARE, R.A.T.B., împreună cu Cie Consult, a realizat un studiu de prefezabilitate pentru transportul public din Municipiul Bucureşti
           R.A.T.B. organizează conferinÅ£ele finale ale celor două proiecte europene: DANTE ÅŸi CAPTURE destinate optimizării transportului public de suprafaţă
           Firma de consultanţă HTA din Olanda a studiat posibilitatea transformării liniei de tramvai 41 în metrou uÅŸor
           A început implementarea sistemului informatic integrat SAP R/3, printr-un proiect pilot
           Se realizează prototipul tramvaiului TATRA modernizat. Se construieÅŸte substaÅ£ia electric de tracÅ£iune GrozăveÅŸti, se modernizează autobazele Pipera ÅŸi Nordului

1999: Se împlinesc 90 de ani de la înfiinţarea S.T.B.

2000: Are loc modernizarea primului vagon de tramvai V3A - 93M cu bogiuri motor
           Se realizează un troleibuz prototip cu podea coborâtă ÅŸi acÅ£ionare în curent alternativ EA 812, cu ÅŸaÅŸiu MAN ÅŸi caroserie AUTODROMO, precum ÅŸi un prototip de autobuz cu podea joasă. cu ÅŸaÅŸiu DAF - SB 2 ÅŸi caroserie din aluminiu tip HESS
           Este dat în folosinţă Complexul de Sănătate R.A.T.B., în cadrul căruia sunt oferite ÅŸi servicii de fizioterapie, kinetoterapie, terapie respiratorie si electroterapie
           Intră în exploatare linia de tramvai modernizată pe strada Zetari - Alexandru Anghel, în lungime de 3,3 kilometri cale simplă
           Este pusă în funcÅ£iune substaÅ£ia electrică de tracÅ£iune GriviÅ£a - modernizată cu o capacitate de 2 x 2500 Amperi
           Se constituie SecÅ£ia 25 de PoliÅ£ie pentru Transportul Public. ÃŽncepe introducerea sistemului SAP R/3
           Este lansată iniÅ£iativa R.A.T.B. PLUS pe 3 linii - 104, 21 si 86

2001: Intră în dotarea R.A.T. B. instalaţiile sistemului de reducere a poluări GPL

2002: Se dă în folosinţă prima linie de metrou uşor din ţară pe traseul liniei 41 de tramvaie
            Această lucrare face parte dintr-un vast program de reabilitare a 110 kilometri de linii de tramvaie din sud-vestul oraÅŸului, printr-o cofinanÅ£are asigurată de Consiliul General al Municipiului BucureÅŸti, Primăria Municipiului BucureÅŸti ÅŸi Banca Europeană de InvestiÅ£ii
2003: Începe proiectul de modernizare a liniei de tramvai 32, de la Depoul R.A.T.B. Alexandria, la Piaţa Unirii, parte a proiectului mai amplu de modernizare şi reabilitare a zonei de Sud-Vest a Capitalei
          Urmează realizarea ÅŸi prezentarea noului tip de tramvai BUCUR 1 - V2ST
          Este testat în BucureÅŸti serviciul de Car Sharing
2004: Continuă modernizarea şi reabilitarea liniei de tramvai 35 pe Bulevardul Preciziei, Valea Cascadelor, Bulevardul Timişoara până la Bulevardul General Vasile Milea, cât şi la linia de tramvai 12, pe Şoseaua Giurgiului şi Şoseaua Viilor
           Se demarează lucrările de modernizare a depourilor Alexandria ÅŸi Militari
           Are loc licitaÅ£ia pentru finalizarea proiectului de introducere a unui nou sistem de ticketing pentru transportul public
           Se împlinesc 80 de ani de la înfiinÅ£area laboratorului psihologic, 95 de ani de la înfiinÅ£area Societăţii de Tramvaie BucureÅŸti ÅŸi 110 ani de la lansarea primului vagon electric pe străzile Capitalei
2005: Se realizează şi se dau în exploatare primele vagoane de tramvai cu podea parţial coborâtă în zona de mijloc
2006: Se finalizează lucrările de modernizare la depourile Alexandria, Militari şi Giurgiului
Intră în exploatare primul lot de 400 de autobuze Mercedes din cele 500 de autobuze modern Mercedes ce au fost achiziţionate în perioada 2006 - 2007
ÃŽncepe implementarea unui nou sistem de ticketing pentru transportul public          
            Sistemul are la bază tehnologia cardurilor fără contact, care vor înlocui, treptat, abonamentele de carton ÅŸi biletele de hârtie
            Se demarează lucrările de modernizare ale depoului DudeÅŸti
2007: Se realizează primul vagon de tramvai cu podea joasă (V3A modernizat)
            Intră în exploatare primele troleibuze dintr-un lot de 100 CITELIS T
2008: Intră în exploatare un loc de 400 de autobuze marca Mercedes CITARO din cele 500 care au fost achiziţionate în perioada 2008-2009, autobuze dotate cu motor EURO 4, intalaţie de aer condiţionat în salonul călătorilor, monitor LCD pentru informarea călătorilor şi sistem de supraveghere video
2009: Se modernizează linia de tramvai pe Şoseaua Mihai Bravu, între Bucur Obor şi Calea Vitan
           Se aniversează 100 de ani de la constituirea Societăţii Comunale a Tramvaielor BucureÅŸti (S.T.B.)
Se modernizează 16 tramvaie la Uzina R.A.T.B.. Se achiziţionează 65 de cabine pentru vânzare de bilete şi abonamente
2010: R.A.T.B. şi Siemens pun bazele unui parteneriat R.A.T.B. urmând să producă, în uzina proprie, module complete de caroserie pentru tramvaiele Siemens. R.A.T.B. şi Direcţia Generală de Poliţie a Municipiului Bucureşti încheie un protocol de colaborare, în scopul asigurării unui transport corespunzător pentru cetăţenii Capitalei
           Se înfiinÅ£ează nouă trasee turistice către mănăstirile din jurul BucureÅŸtiului, în urma unui parteneriat între R.A.T.B. ÅŸi Ministerul Dezvoltării Regionale ÅŸi Turismului
Se modernizează 16 tramvaie la Uzina R.A.T.B.
           Se realizează patru tramvaie cu podea parÅ£ial coborâtă, în cadrul Uzinei R.A.T.B.

2011: Se încheie un parteneriat între R.A.T.B., Astra Vagoane Arad şi Siemens, în vederea fabricării de tramvaie Imperio cu podea joasă, complet coborâtă
Se semnează protocolul de colaborare între Regia Autonomă de Transport Bucureşti şi Direcţia Generală de Jandarmi a Municipiului Bucureşti, în scopul prevenirii şi combaterii faptelor antisocial care au loc în vehiculele regiei
           Clasicele bilete de hârtie au fost scoase din circulaÅ£ie, R.A.T.B. optând pentru utilizarea exclusivă a instrumentelor moderne de taxare
           Se demarează lucrările deretehnologizare a liniei de producÅ£ie a tramvaielor din cadrul Uzinei R.A.T.B.
           Se înfiinÅ£ează 23 de linii de autobuze cu program de circulaÅ£ie nocturnă
Se înfiinţează „Bucharest City Tour", primul traseu turistic din Bucureşti



http://www.adevarul.ro/locale/bucuresti/bucuresti-stiri_din_bucuresti-stiri_din_trafic_bucuresti-istorie_ratb-istorie_autobuz-istorie_tramvai-transport_public-transport_in_comun-descopera_bucurestiul_0_733726914.html
memorat
17 Iulie 2012, 13:36:00
Răspuns #226

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
Atentie:
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
14 August 2012, 15:48:18
Răspuns #227

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Proiectul pilot iniţiat pe liniile expres 780 şi 783 va fi extins

 
Proiectul pilot, iniţiat de RATB începând din luna iulie, pe liniile expres 780 şi 783, ce presupune prezenţa unui reprezentant al corpului de control al Regiei în fiecare vehicul aferent celor două linii, s-a bucurat de un real succes, precum şi de aprecierea călătorilor care utilizează traseele respective.

Reprezentantul corpului de control al Regiei monitorizează fluxul de călători şi oferă informaţii privind achiziţionarea şi validarea titlurilor de călătorie.

Proiectul se înscrie în demersurile RATB de îmbunătăţire a serviciilor oferite publicului călător, prin aplicarea unor noi proceduri de monitorizare a activităţii de control şi crearea unor condiţii de transport civilizat.

De asemenea, se urmăreşte ca publicul călător să conştientizeze importanţa plăţii serviciului de transport, precum şi a validării titlurilor de călătorie, inclusiv a abonamentelor.

Ca urmare a aplicării noii metode de monitorizare a activităţii de control, călătoriile frauduloase pe aceste linii au fost eliminate, iar validările au crescut semnificativ. De asemenea, s-a înregistrat şi o creştere a încasărilor la punctele de vânzare situate pe traseul liniilor expres, datorită prezenţei permanente a agentului de control în mijloacele de transport.

Având în vedere rezultatele obţinute, proiectul a fost extins şi pe linia 254, iar în perioada următoare, va fi implementat pe toate liniile de transport public ale RATB.


http://www.ratb.ro/comunicat1.php?nrcom=253
memorat
14 August 2012, 15:54:01
Răspuns #228

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Controlori pe toate liniile RATB

Proiectul care presupune prezenţa unui corp de control al RATB în fiecare vehicul de pe liniile expres 780 şi 783 a fost extins şi pe linia 254, iar în perioada următoare va fi implementat pe toate liniile de transport public de suprafaţă din Bucureşti, au anunţat, marţi, reprezentanţii Regiei Autonome de Transport Bucureşti.
Reprezentantul corpului de control al Regiei monitorizează fluxul de călători şi oferă informaţii privind achiziţionarea şi validarea titlurilor de călătorie.

Proiectul se înscrie în demersurile RATB de îmbunătăţire a serviciilor oferite publicului călător, prin aplicarea unor noi proceduri de monitorizare a activităţii de control şi crearea unor condiţii de transport civilizat.

De asemenea, se urmăreşte ca publicul călător să conştientizeze importanţa plăţii serviciului de transport, precum şi a validării titlurilor de călătorie, inclusiv a abonamentelor.


http://b365.realitatea.net/controlori-pe-toate-liniile-ratb_181967.html
memorat
04 Septembrie 2012, 14:03:03
Răspuns #229

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat

Se schimbă conducerea la RATB și RADET. VEZI DE CE
   

Consiliul Local al Municipiului Bucureşti urmează să discute în şedinţa de astăzi demiterea mai multor membri ai Consiliului de Admistraţie RATB şi RADET.
Conform procedurii, în urma votului consilierilor generali, mai mulţi membri din Consiliul de Administraţie ai celor două autorităţi vor fi demişi din funcţie.

Suspendarea membrilor Consiliului de Administraţie ai RATB şi RADET a fost propusă de Bogdan Cristian Georgescu, membru PSD şi Cornel Pieptea, membru PNL. Motivul invocat de cei doi pentru suspendare este "eficientizarea activităţii şi creşterea calităţii serviciului public" prestat de cele două autorităţi. Întâmplător, actualii membri din Consiliile de Administrație au fost numiți de PDL, în vremea când democrat-liberalii dețineau majoritatea în Consiliul General. Acum, majoritatea este deținută de USL.

Propunerea de suspendare vine în contextul în care Primarul General, Sorin Oprescu şi-a exprimat în repetate rânduri nemulţumirea faţă de modul în care sunt administrate cele două autorităţi şi chiar a adus în discuţie privatizarea acestora.

În luna noiembrie a anului trecut, pe vremea când PDL avea majoritate în Consiliul Local, directorul RATB Adrian Criţ a fost revocat din funcţie, fiind acuzat de un management defectuos al Regiei. În locul său a fost preluat de către Viorel Popescu, “un inginer propus de o organizaţie locală a PDL”. Mutarea a fost pregătită din timp de consilierii locali ai Partidului Democrat-Liberal şi atacată în instanţă de Sorin Oprescu, susţinător al lui Criţ.

Pentru numirea altor membri în Consiliile de Administraţie a Regiilor Autonome din Bucureşti, aceiaşi doi membri ai Consiliul Local, Georgescu şi Pieptea, propun înfinţarea unei Comisii formată din cinci membri, specialişti în recrutarea resurselor umane. De asemenea, această comisie s-ar implica în evaluarea şi numirea membrilor în Consiliile de Administraţie ale la societaţilor comerciale la care municipalitatea este actionar unic, majoritar sau la care deţine controlul. Propunerea nu detaliază însă modul în care vor fi selectaţi şi numiţi cei cinci specialişti în resurse umane.


http://b365.realitatea.net/mai-multi-oficiali-ai-ratb-demisi-de-consiliul-local_182448.html
memorat
07 Septembrie 2012, 15:37:24
Răspuns #230

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Două linii de tramvai își schimbă traseul. Vezi pe unde vor circula


Traseul liniilor de tramvai 40 şi 56 va fi modificat sâmbătă şi duminică din cauza unor lucrări la calea de rulare din Piaţa Muncii (Hurmuzachi).
Tramvaiele liniilor 40 şi 56 vor circula pe traseele de bază între “Piaţa Sf. Vineri” şi intersecţia Calea Călăraşilor / Strada Traian, apoi pe un traseu modificat în ambele sensuri, pe Str. Traian, B-dul Pache Protopopescu, Şos. Iancului, Şos. Pantelimon, B-dul Chişinău, B-dul Basarabia, apoi pe traseele actuale.

Pentru preluarea călătorilor, se înfiinţează linia navetă de autobuze 640, care va funcţiona între terminalul “B-dul Basarabia” (cap linii 70, 79) şi terminalul “Hala Traian”, pe traseul Str. Lucreţiu Pătrăşcanu, B-dul Basarabia, Calea Călăraşilor, Str. Traian, cu întoarcere prin Str. Ţepeş Vodă, Str. Popa Nan, Calea Călăraşilor, B-dul Basarabia, Str. Lucreţiu Pătrăşcanu.

Abonamentele eliberate pentru liniile 40 şi 56 vor fi valabile şi pe linia navetă 640.


http://b365.realitatea.net/se-modifica-traseul-liniilor-40-si-56-vezi-pe-unde-vor-circula_182567.html


Sa ne asteptam la un sistem paleta?
memorat
07 Septembrie 2012, 22:46:35
Răspuns #231

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
PERICOL PUBLIC PE ŞOSELE: Şoferi de coşmar pe mijloacele de transport în comun

Neatenţi şi, mai ales, inconştienţi. Aşa s-au dovedit a fi zeci de conducători auto, de care depinde zilnic viaţa a mii de călători. Poliţiştii rutieri au filmat mai mulţi şoferi ale unor mijloace de transport în comun, care vorbeau nestingheriţi la telefon, scriau mesaje sau citeau în timp ce conduceau.
Degeaba au căutat şoferii de pe mijloacele de transport în comun motive pentru a scăpa de sancţiuni. Poliţiştii au surprins toate greşelile pe camerele video.

Unul a fost filmat în timp ce purta conversaţii lungi la telefon, nu o dată, ci de mai multe ori. Un alt conducător auto scrie mesaje pe telefonul mobil. În timp ce unii scriu, altora le place să citească. Captivat de fişa de parcurs, un şofer petrece aproape jumătate de minut cu ochii în foi. Un alt şofer a vrut să îşi testeze atenţia distributivă şi a fost surprins în timp ce lectura şi vorbea la telefon.

În doar câteva ore, poliţiştii au aplicat peste 50 de amenzi în valoare de peste 40.000 de lei şi au reţinut patru permise auto.


http://www.realitatea.net/pericol-public-pe-sosele-soferi-de-cosmar-pe-mijloacele-de-transport-in-comun_1003972.html


memorat
08 Septembrie 2012, 13:24:18
Răspuns #232

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
09 Septembrie 2012, 17:28:35
Răspuns #233

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Sindicatele RATB denunţă "jaf şi incorectitudine". Achiziţii la preţuri mari şi calitate proastă


Şapte organizaţii sindicale afiliate Regiei Autonome de Transport în Comun Bucureşti (RATB) au semnat mai multe denunţuri pe care le-au trimis la Comisia de Transporturi a Consiliul General al Municipiului Bucureşti (CGMB). Ducumentele arată "jaful, incorectitudinea şi nebuniile" care s-au făcut la RATB de-a lungul timpului. Potrivit unui raportului întocmit de CGMB şi a plângerilor formulate de angajaţii RATB către aleşii generali ai Capitalei, în cadrul Regiei s-au cumpărat la preţuri exorbitante piese auto, săpunuri sau cantităţi uriaşe de apă minerală care s-au evaporat ulterior.
"Sindicatele afiliate vă prezintă situaÅ£ia  de la RATB: management defectuos, abuziv cu efect negativ asupra întregii activităţi a RATB, angajarea banului public în condiÅ£ii păguboase. Exemplu: achiziÅ£ii de piese ÅŸi materiale la preÅ£uri exagerate de cateva ori mai mult decât, preÅ£ul pieÅ£ei, contracte de achiziÅ£ii de materiale pentru protecÅ£ia muncii: săpunuri, bocanci, prosoape, mănuÅŸi etc, de o calitate îndoielnică ÅŸi cu costuri foarte mari", se precizează într-una dintre petiÅ£iile trimise de angajaÅ£ii Regiei, scrie evz.ro.

Potrivit unui raport întocmit în cadrul Comisiei Tehnice de Transport, sunt multe maşini care zac în garaje. “La departamentele de exploatare sunt maşini care sunt lipsite de acumulatori, cauciucuri. De multe ori, cauciucurile care au fost luate nu au fost de calitate, conform criteriilor tehnice prevăzute de normele europene, au fost luate de multe ori cauciucuri chinezeşti”, a explicat alesul general Ion Stan, membru al Comisiei de Transport.
O altă problemă ridicată de sindicalişti de angajaţii Regiei este dispariţia autobuzelor DAF. Potrivit acestora, au fost casate autobuze DAF, dar şi alt tip, cu doar 1.000-2.500 de euro.

“Păi dacă calculăm cateva tone pe care le are un autobuz DAF mi se pare că nu scoatem nici banii pe fier vechi”, a explicat Stan, care a adăugat că va cere o comisie de control la Regie, pentru a evalua cum a fost condusă Regia în ultimii ani. Potrivit unor surse din cadrul RATB, autobuzele ar fi fost vandute pe vremea cand fotoliul de director general era ocupat de Adrian Criţ.

Angajaţii s-au mai plans că nu au primit apă în această vară, de legea spun că atunci cand este caniculă, angajatorul trebuie să asigure apă potabilă pentru fiecare salariat.
De exemplu, cei care lucrează în autobaza Titan au primit apă doar pe hartie, susÅ£ine Ion Stan. “Noi avem sesizare de la sindicat că nu s-a dat apa efectiv, ea apare dată doar pe hartie. Mai mult, există 50 de tone de apă  în bază care a fost plătită, dar nu a fost distribuită. Practic acum, cine se face vinovat, să meargă la puÅŸcarie, că oamenii aia au fost văduviÅ£i la 40 grade, pe caldură să nu ia apă minerală, conform contractului colectiv de muncă”, a replicat alesul general.


http://b365.realitatea.net/sindicatele-ratb-denunta-jaf-si-incorectitudine-achizitii-la-preturi-mari-si-calitate-proasta_182605.html



memorat
10 Septembrie 2012, 18:09:31
Răspuns #234

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Cum monitorizează RATB fiecare picătură de motorină din toate autobazele, pentru a nu fi furată
   

Prin noul sistem de alimentare, implementat de RATB, Regia monitorizează atent fiecare picătură de motorină.
Regia Autonomă de Transport Bucureşti (RATB) a introdus un nou sistem de alimentare cu combustibil a autobuzelor, capabil să monitorizeze şi să gestioneze traseul carburantului, de la furnizor până la consumul efectiv al acestuia.

Noul sistem de management al combustibilului, introdus în toate cele opt autobaze RATB, este format dintr-o componentă tehnologică, ce constă în pompe de alimentare, rezervoare şi instalaţii aferente, precum şi una informatică, prin care se asigură monitorizarea şi alimentarea cu carburanţi, informează Regia, într-un comunicat de presă remis B365.ro.

Reprezentanţii Regiei au precizat că întregul sistem, cuprinzând pompele de alimentare şi programul informatic pentru monitorizare, a fost implementat gratuit de Rompetrol, compania care a câştigat licitaţia publică pentru furnizarea carburanţilor necesari mijloacelor de transport din parcul auto al RATB.

Fiecare autobază are pompe de alimentare şi sistem de monitorizare a carburanţilor. Prin intermediul acestui program, autobazele au fost dotate, pe lângă echipamentele de alimentare, şi cu sistem de supraveghere video şi alarmare anti-incendiu.

La fiecare alimentare, conducătorii auto sunt identificaţi pe baza cardului propriu de acces în sistem şi a camerelor video, iar autobuzele, pe baza unui dispozitiv special montat pe rezervor.

Alimentarea efectivă este posibilă numai dacă sistemul îl recunoaşte pe conducătorul auto înregistrat, precum şi vehiculul alocat acestuia. Prin intermediul acestui sistem de monitorizare, atunci când se face alimentarea, fiecare şofer RATB trebuie să îşi confirme identitatea, cu ajutorul cardului, şi apoi se identifică autoturismul, prin intermediul unui dispozitiv, cu formă inelară. Acest instrument, dotat cu cip, transmite sistemului de monitorizare informaţii despre maşină, în vederea aprobării alimentării cu carburanţi.

Oficialii RATB spun că acest sistem de monitorizare a carburanţilor nu le mai permite şoferilor să fure motorină cu canistra pentru că aceasta nu are dispozitivul cu cip, care să aprobe alimentarea cu combustibili fosili.

De asemenea, sistemul de monitorizare asigură controlul şi confirmarea cantităţii de carburant existente în rezervoarele staţiilor de alimentare, cât şi a cantităţii de carburant distribuit pentru fiecare vehicul, facilitând astfel urmărirea, în timp real, a stocurilor de carburant, a consumurilor, precum şi a calităţii combustibilului, de la temperatură şi până la densitate.

În timp ce conducerea RATB vrea să se asigure că angajații nu fură benzină, sindicatele acuză conducerea: Sindicatele RATB denunţă "jaf şi incorectitudine". Achiziţii la preţuri mari şi calitate proastă


http://b365.realitatea.net/ratb-monitorizeaza-fiecare-picatura-de-motorina-din-toate-autobazele_182618.html
memorat
10 Septembrie 2012, 19:32:08
Răspuns #235

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
RATB şi RADET trimit în şomaj 6.500 de oameni

Liderii PSD şi PNL discută cu edilul şef al Capitalei, Sorin Oprescu, restructurarea celor două regii
n cazul Regiei Autonome de Transport Bucureşti (RATB) se vrea o concediere masivă, mai ales din zona de exploatare, reparaţii şi din aparatul de conducere. Din cei aproximativ 11.000 de angajaţi, ar urma ca 4.500 să fie concediaţi. "RATB, în calitate de angajator, nu are nicio politică privind personalul, face angajări nejustificate, pe criterii politice. Posturile sunt supraaglomerate. S-au dublat, şi chiar triplat, posturile de şefi de serviciu, de directori adjuncţi", se precizează într-un raport semnat de liderii de sindicat ai angajaţilor Regiei, care ameninţă cu proteste. Reprezentanţii RATB susţin, însă, că disponibilizările se fac pe motiv că Regia nu este profitabilă. Ei sunt contrazişi de consilierul general al Capitalei, Cristinel Deaconescu, membru în Comisia de Transport, care susţine că RATB a fost pe profit anul trecut.
La RADET se vor da între 8 şi 40 de salarii

Cert este că angajaţii RATB nu vor pleca acasă cu mâna goală. Ei vor primi compensatorii: între 5 şi 13 salarii medii, în funcţie de vechime. Salariul mediu la RATB este de 2.500 de lei.

La Regia Autonomă de Distribuţie a Energiei Termice (RADET) s-ar putea da între opt şi 40 de salarii compensatorii şi acţiuni la RADET pentru cei care rămân. Sindicatele au fost deja de acord, iar acum se caută investitori.

Din cei aproximativ 4.300 de angajaţi, vor mai rămâne 2.000. Cum leafa medie este de 1.870 de lei, fiecare concediat cu vechime va primi între 15.000 şi 17.000 de euro. La ultima şedinţă a CGMB, viceprimarul Marcel Nicolaescu a recunoscut, fără să vrea, că PNL şi PSD şi-au împărţit regiile: "RADET este subordonat PNL".

Angajaţii RATB ameninţă cu greve

În timp ce mai marii Capitalei se gândesc cum să eficientizeze instituţiile care asigură transportul în comun şi energia termică livrată în Capitală, angajaţii şi liderii sindicali ai RATB ameninţă cu proteste.

Potrivit acestora, dacă se vor face concedieri "pe criterii politice", şoferii şi vatmanii nu vor mai merge pe traseu. Pe de altă parte, liderii sindicali de la RADET spun că totul depinde de investitorul care va prelua Regia, precizând că cei care îşi vor pierde locul de muncă vor avea facilitatea de a a-şi înfiinţa o firmă, prin intermediul căreia vor putea încheia contracte de servicii cu RADET. Asta, pe lângă compensatoriile pe care ar urma să le primească.


http://www.evz.ro/detalii/stiri/RATB-i-RADET-trimit-n-omaj-6500-de-oameni-999984.html
memorat
17 Septembrie 2012, 13:41:47
Răspuns #236

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Bucureștenii vor circula cu cinci troleibuze noi, în valoare de două milioane de euro

Regia Autonomă de Transport București are bani doar pentru cinci astfel de vehicule electrice, cu toate că trebuiau achiziționate 150 de troleibuze încă din 2009.
RATB a anunțat că dorește să achiziționeze cinci troleibuze noi, solo, 12 m, cu podea complet coborata pe toata lungimea vehiculului, destinate transportului urban de calatori in Municipiul Bucuresti. În acest scop, Regia alocat suma de două milioane de euro cu tot cu TVA.

Procedura de adjudecare ar urma să înceapă la 15 octombrie și să dureze două luni, astfel că la sfârșitul anului cele cinci troleibuze ar putea circula în Capitală.

În 2009, Consiliul General aprobase un plan de achiziţie a 150 de troleibuze din care nu s-a mai cumpărat nimic pentru că Primăria nu a dat banii necesari.


http://b365.realitatea.net/ratb-cumpara-cinci-troleibuze-noi-in-valoare-de-doua-milioane-de-euro_182853.html
memorat
17 Septembrie 2012, 21:44:22
Răspuns #237

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
Bucureștenii vor circula cu cinci troleibuze noi, în valoare de două milioane de euro

Regia Autonomă de Transport București are bani doar pentru cinci astfel de vehicule electrice, cu toate că trebuiau achiziționate 150 de troleibuze încă din 2009.
RATB a anunțat că dorește să achiziționeze cinci troleibuze noi, solo, 12 m, cu podea complet coborata pe toata lungimea vehiculului, destinate transportului urban de calatori in Municipiul Bucuresti. În acest scop, Regia alocat suma de două milioane de euro cu tot cu TVA.

Procedura de adjudecare ar urma să înceapă la 15 octombrie și să dureze două luni, astfel că la sfârșitul anului cele cinci troleibuze ar putea circula în Capitală.

În 2009, Consiliul General aprobase un plan de achiziţie a 150 de troleibuze din care nu s-a mai cumpărat nimic pentru că Primăria nu a dat banii necesari.


http://b365.realitatea.net/ratb-cumpara-cinci-troleibuze-noi-in-valoare-de-doua-milioane-de-euro_182853.html
400.000 Euro un troleibuz? Cam piperat pretul!
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
18 Septembrie 2012, 13:16:57
Răspuns #238

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Capitala s-ar putea bloca: Sindicaliștii RATB și Metrorex amenință cu greva generală


Sindicatele lucrătorilor din Regia Autonomă de Transport București amenință că, dacă vor fi disponibilizați 4.500 de angajați din Regie, așa cum s-ar fi discutat în Consiliul General al Municipiului București, transportul în comun din Capitală va fi blocat. Liderii sindicali ai Metrorex anunţă şi ei că vor solidariza cu transportatorii de suprafaţă.
Anunțul a fost făcut de către Vasile Petrariu, din partea Sindicatului Transportatorilor din București, RATB. Greva se va declanșa dacă disponibilizările se vor face fără consultarea sindicatelor și fără respectarea legislației în vigoare.

"Dacă se va lua această decizie fără consultarea noastră şi fără respectarea legislaţiei în vigoare vom reacţiona în mod prompt, cu toate mijloacele sindicale, incluzând conflictul social şi grevă", a declarat marţi Petrariu în cadrul unei conferinţe de presă organizată de Unitatea Sindicatul Liber Metrou (USLM) din cadrul SC Metrorex SA.

Și sindicaliștii de la Metrorex au anunțat, prin preşedintele USLM, Ion Rădoi, că se vor solidariza grevei generale a celor de la RATB, timp de o zi, ceea ce ar conduce la blocarea aproape totală a transportului în Capitală.

"O vom face (n.r. - grevă generală) aşa cum am mai făcut şi altă dată. Greva de solidaritate, din păcate, nu poate să ţină decât o zi", a adăugat Rădoi.

Sindicaliștii de la Metrorex sunt și ei nemulțumiți de faptul că premierul Victor Ponta a anunțat că vrea să treacă metroul în subordinea Primăriei Municipiului București, fără a da însă detalii despre cum va fi pusă în practică această mutare.

De asemeni, sindicaliștii de la Metrorex sunt nemulțumiți de faptul că pe "lista scurtă" a celor selectați pentru concursul de ocupare a postului de manager al Metrorex nu se află niciunul din actualii directori ai Societății sau membri ai Consiliului de Administrație, cu toate că aceștia s-au înscris la concurs.

La RATB se ia în calcul o concediere masivă, mai ales din zona de exploatare, reparaţii, dar şi la nivelul conducerii. Din cei circa 11.000 de angajaţi, de la nivelul instituţiei, 4.500 ar urma să fie concediaţi. "RATB, în calitate de angajator, nu are nicio politică privind personalul, face angajări nejustificate, pe criterii politice. Posturile sunt supraaglomerate. S-au dublat, şi chiar triplat, posturile de şefi de serviciu, de directori adjuncţi", se menţionează într-un raport semnat de liderii de sindicat ai angajaţilor Regiei, care ameninţă cu proteste.


http://b365.realitatea.net/ratb-i-metrorex-amenin-a-cu-greva-generala_182894.html
memorat
18 Septembrie 2012, 13:48:30
Răspuns #239

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
sa speram ca nu se va intampla. Ar trebuii ca pretul biletelor
 sa se majoreze la 2 lei!
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat