28 Martie 2024, 14:12:40

Autor Subiect: Tipuri de aeronave militare  (Citit de 24476 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

03 Martie 2010, 21:56:20
Răspuns #80

vlaicuandrei

  • Vizitator
Da. Se poate observa clar diferenta intre MIG-ul 23, care nu era deloc un avion prost, si cele de acum :)
memorat
03 Martie 2010, 21:59:41
Răspuns #81

mihaiatanasie

  • Mesaje postate: 2605
  • Gen: Bărbat
Nu stiu la ce te referi?
Mig-23 e un avion cu geometrie variabila, asa se purta atunci, acum s-a renuntat la asta (si americanii au scos F-14 din serviciu).

Revenind la surse, eu am destule relatii in aviatia militara, dar am si cartea comandorului Paul Sandachi "Aviatia reactiva in romania", pana acum singura enciclopedie clara si sigura, fiind facuta din interior, a aviatiei militare reactive.
Sursele de pe net pot fi contestate, dunt indirecte.
memorat
03 Martie 2010, 22:04:33
Răspuns #82

Silviu88

  • Vizitator
Sursele intradevar sunt de pe net si de aceea am cautat doua. In alta ordine de idei nu mai stiu pe cine sa cred sunt putin in ceata in acest moment. :o . Sunt un mare fan al tehnologiilor sovietice si rusesti mi se par cele mai performante din lume.
memorat
03 Martie 2010, 22:08:04
Răspuns #83

vlaicuandrei

  • Vizitator
Ma refer la formele celor 2 avioane. Mig-ul 23 era parca mai patratos, daca mi-se permite aceasta exprimare, fata de cele de acum care prezinta niste linii curbilinii si niste forme destul de zvelte.
memorat
03 Martie 2010, 22:15:51
Răspuns #84

mihaiatanasie

  • Mesaje postate: 2605
  • Gen: Bărbat
Sursele intradevar sunt de pe net si de aceea am cautat doua. In alta ordine de idei nu mai stiu pe cine sa cred sunt putin in ceata in acest moment. :o . Sunt un mare fan al tehnologiilor sovietice si rusesti mi se par cele mai performante din lume.

Asta se poate discuta ...
memorat
04 Martie 2010, 20:56:12
Răspuns #85

Corsar

  • MODERATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 189
  • Gen: Bărbat
  • Cenzorul Asociatiei Ro-Trans!
    • Forumul Ro-Trans
Ca sa o iau in ordine cronologica  a discutiilor :
!. MIG-ul 23 este un avion supersonic dar cu geometrie variabila, f.f. bun pentru clasa lor, iar ceea cea ne-a mai ramas sunt cu resursa terminata si stocate ( si cele de la M.K. ) la Gearmata, de aceea are aceasta formea aerodinamica.
2. MIG-ul 29 a sosit in anul 1988 la noi in tara la M.K. si-ti propun sa nu mai divagam sursele de inspiratie, nu din grandomanie ci din relatiile inca avtive pe care le mai am.
3. Accidente cu MIG - 29, inclusiv cu piloti morti au fost mai multe, vreo 4 -5, dar asta nu are o importanta prea mare.
4. Carti despre si cu aviatia civilo - militara mai am citeva si asta a fost motivul crearii acestui topic, eu luindu-mi angajamentul dezvoltarii lui, dar din motive obiective-subiective am amanat acest lucru, carti mai tari decat a lui Sandache.  
5. Sursele de pe net sunt si nu sunt reale, ramane la latitudinea fiecaruia.
6. MIG - ul 25 este avionul cu cea mai mare viteza supersonica pana in prezent, vreo 3.600 km. / ora, este un avion de cercetare foto aeriana si bulgarii au avut o escadrila la care dupa 1990 au renuntat datorita consumului mare de combustibil.
7. MIG - ul 27 a fort un raspuns al rusilor pentru american ca avion supersonic, dar nu de viteza mare, de atac la sol,si de aceea are acea forma aerodinamica.
8. Ca avioane multi rol rusii au scos cu mult succes MIG-ul  29 si SU 37 si 39 pentru anii 1990.
9. Din pdv aerodinamica si motoare la sfarsitul anilor 1990 rusii, prin avioanele care le aveau in dotare dadeau clasa americanilor, fiind mai slabi la partea dotarii fiabile cu aparate de ochire si tragere asistate prin computer ( adica parte automatizarii mai popular zis )
memorat
04 Martie 2010, 21:18:47
Răspuns #86

vlaicuandrei

  • Vizitator
Si uite de asta imi place mie tehnica militara ruseasca 8) Plus ca imi ramane mereu in memorie episodul cu MIG-ul 25 capturat de catre americani. Cand l-au desfacut si au vazut ca au in fata un "monstru" construit pe lampi si tranzistoare care fata de tehnologia lor era total invechit, au ramas masca. Dupa aceea si-au explicat ca din punct de vedere al unui atac nuclear, avioanele rusesti nu aveau nici o problema, pe cand cele americane o cam incurcau (asta ca sa nu fim rai) :D
memorat
04 Martie 2010, 21:35:07
Răspuns #87

Silviu88

  • Vizitator
Total de acord cu cele scrise mai sus si in sfarsit am un raspuns la anul  in care Mig-29 a ajuns in Romania. Va multumesc!
memorat
04 Martie 2010, 22:04:36
Răspuns #88

Silviu88

  • Vizitator
Cel mai bun avion multirol la ora actuala al carui fan declarat sunt este SU-30 intrat in serviciu activ in 1996 si dezvoltat din SU-27. Principalii operatori al acestui model sunt: Rusia, Venezuela, India,China. Eu cred ca acesta este avionul potrivit pt Romania, dar din pacate acest lucru este imposibil. Sper totusi sa achizitionam Eurofighter.
memorat
05 Martie 2010, 12:44:49
Răspuns #89

Corsar

  • MODERATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 189
  • Gen: Bărbat
  • Cenzorul Asociatiei Ro-Trans!
    • Forumul Ro-Trans
SURSA : Avioane si elicoptere / col. ing. Gh. Zarioiu
!. MIG - 23 : avion tactic de lupta cu geometrie variabila ; v. max. 2,3 mach la 11.000 m.( 2450 km/h ) ; raza tactica de actiune 900 km. ; primul zbor public in 1967 : armament : 1 mitraliera jumelata de 23 mm. si 2 puncte de acrosare sub partea fixa a fiecarei aripi
2. MIG - 25 : avion de lupta si recunoastere ; v. max. 3,2 mach  la 11.000 m. ( 3.400 km / h ) ; plafon maxin : 36.240 m. ; raza de actiune 1.130 km. ; 2 puncte de acrosare sub aripi ; primul zbor in 1965. Si ca fapt divers in cadrul aplicatiilor aeriene la care Romania participa la tratatul de la Varsovia, acest avion pe traiectul URSS - Bulgaria si retur ( intrare undeva pe langa Iasi si iesire pe la Zimnicea ) era prins de radarele militare si civile
( Thompson de la Otopeni ) doar in 2 - 3 topari. Asta da viteza! :D
3. MIG - 27 : avion pentru sprijinul tactic al trupelor terestre ; v. max. 1.102 km / h. ( 0,95 mach ) la 300 m. si 1.700 km / h. (1,6 mach ) la 11.600 m. ; armament : 1 tun de 23mm. cu 6 tevi si 5 pucte de acrosare ; intrat in serviciu in 1975 - 76.
4. SU - 27 : avion de vanatoare multirol ; v. max. 2445 km / h ( 2,3 mach ) la 11.000 m. ; raza de actiune 835 km. ; pucte de acrosare 6 sub aripi ; intrare in serviciu 1981.
Pentru inceput cam atat. Daca mai doriti si alte date, detalii sau informatii solicitatile si pe masura timpului si posibilitatilor le voi mai transmite.  :'(
memorat
05 Martie 2010, 13:01:42
Răspuns #90

mihaiatanasie

  • Mesaje postate: 2605
  • Gen: Bărbat
Am citit si eu cartea lui Zarioiu, dar sa nu uitam cand a fost publicata (1989, pe vremea lui tovarasu, cand accesul la informatii era restrictionat iar ceea ce se publica era de multe ori trunchiat). Personal am gasit destule inexactitati.
Nu ma bag la cifre, astea sunt usor de uitat. Dar sa fim circumspecti cand spunem cam un avion de lupta traverseaza Romania, indiferent de traiect, in viteza supersonica. Doar stii ca viteza supersonica nu poate fi mentinuta decat foarte scurt timp, si numai in conditii de lupta sau pregatire pentru lupta; in nici un caz intr-un zbor de transport, cand ar risca sa ramana in pana de carburant, regimul de zbor supersonic implicand un consum enorm de petrol.

Si totusi, cand zici ca au venit MiG-29 la noi? In 85-86, cum ai spus acum doua zile (sigur) sau in 88, cum ai spus ieri? Sau in 89-90, cum zic eu?
Sursele de informatii sa stii ca sunt libere in ziua de azi, o simpla vizita la Muzeul Aviatiei poate rezolva problema.
memorat
06 Martie 2010, 08:34:12
Răspuns #91

Corsar

  • MODERATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 189
  • Gen: Bărbat
  • Cenzorul Asociatiei Ro-Trans!
    • Forumul Ro-Trans
Avioanele mai au si rezervoare de combustibil atasabile si mai pot folosi pe traiect aerodromuri pentru realimentare, iar scopul folosirii Mig-ului 25 in acele aplicatii era acela de detectare cu radarele militare la acea viteza , supersonica.
Daca un general de aviatie inca activ e mai slab ca sursele d-voastra no coment ca de altfel am terminat cu contrazisul pe astfel de teme. Eu stiu ce am facut in activitatea mea de dirijare si nu scriu aici de dragul laudei ci sa informez pe cei dornici sa afle ceva.
memorat
06 Martie 2010, 11:03:27
Răspuns #92

mihaiatanasie

  • Mesaje postate: 2605
  • Gen: Bărbat
Corsar, eu nu vreau sa te supar, imi cer iertare daca te-ai simtit atacat (si imi cer iertare si pentru folosirea undei adresari amicale, credeam ca nu e nevoie sa ne aratam respectul aici prin pronume de politete).
Nu am lucrat niciodata in aviatie, dar am unele lecturi si am si amici in sistem. E ciudat ca nu toti stiu acelasi lucru, dar asta nu inseamna ca noi trebuie sa ne suparam intre noi.
Iar din discutiile noastre nu cred ca avem de pierdut, din contra, din contraziceri s-a nascut progresul.
memorat
23 Martie 2010, 20:33:18
Răspuns #93

vlaicuandrei

  • Vizitator
A auzit cineva de Экспери­мен­тальный Машин­ост­роительный Завод им. В. М. Мясищева? Este unul dintre cele mai interesante birouri de proiectare si constructie de avioane din cate stiu. Se mai numea si OKB-23 si a fost fondat in 1951 de catre Vladimir Myasishchev, care a fost unul din sefii birourilor de proiectare spatiala a URSS pana la dizolvarea acestuia in 1960. In 1967, Myasishchev si-a recrutat propriul "birou" care exista pana in zilele noastre. Mai jos exista lista de avioane militare (pentru ca are si multe civile) produse de aceasta "companie" daca se poate numi asa, iar lanaga model este si codificarea NATO.

    * M-4 "Bison", bombardier strategic
    * M-18, design a unui bombardier supersonic
    * M-50 "Bounder", bombardier supersonic
    * M-103 bombardier greu experimental

memorat
23 Martie 2010, 20:47:12
Răspuns #94

mihaiatanasie

  • Mesaje postate: 2605
  • Gen: Bărbat
F-16!
Se pare ca este tipul de avion de care o sa cam auzim de acum incolo, dupa decizia de azi a CSAT. La mana a doua iei masini de mana a doua, dupa parerea mea este optiunea cea mai proasta pe care ar fi [utut s-o ia Romania din punct de vedere al evolutiei tehnicii de aviatie. Este o decizie politica 101%, sa speram ca macar in domeniul asta o sa fie o miscare buna. Dar ma indoiesc, pentru ca noi, membri ai UE, am ales avioane americane ...
memorat
20 Noiembrie 2010, 18:02:39
Răspuns #95

mihaiatanasie

  • Mesaje postate: 2605
  • Gen: Bărbat
MI-8 nr 726 de la Unitatea Speciala de aviatie a Ministerului de interne in vizita la Rosiori (Aeroportul International Rova)
memorat
20 Noiembrie 2010, 19:57:20
Răspuns #96

ionescu63

  • Mesaje postate: 29
memorat
20 Noiembrie 2010, 22:01:58
Răspuns #97

mihaiatanasie

  • Mesaje postate: 2605
  • Gen: Bărbat
736, exact. A fost o greseala de tipar
memorat
28 Noiembrie 2010, 20:17:05
Răspuns #98

mihaiatanasie

  • Mesaje postate: 2605
  • Gen: Bărbat
Acelasi, la decolare peste colegiul Anastasecsu (pardon, Anastasescu)
memorat
Advertisement
Partenerii Asociatiei Ro-Trans

Parteneri "Asociatia Ro-Trans":