28 Martie 2024, 20:31:39

Autor Subiect: Tipuri de aeronave militare  (Citit de 24483 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

20 Februarie 2010, 17:49:19
Răspuns #60

mihaiatanasie

  • Mesaje postate: 2605
  • Gen: Bărbat
MiG-19 nr. 502
(Muzeul Aviatiei)
memorat
25 Februarie 2010, 18:25:36
Răspuns #61

vlaicuandrei

  • Vizitator
Mai am si eu niste poze de la Muzeul Aviatiei.
Primul avion si o piesa care NU trebuia sa fie la muzeu,ci in inzestrarea Fortelor Aeriene Romane,datorita performantelor sale, MIG-ul 29.
memorat
25 Februarie 2010, 19:02:34
Răspuns #62

mihaiatanasie

  • Mesaje postate: 2605
  • Gen: Bărbat
Ai dreptate, e un avion unicat, prototip aproape nefolosit, MIG-29 SNIPER. Pacat de el ca sta in muzeu, la varsta lui.
memorat
25 Februarie 2010, 19:20:36
Răspuns #63

vlaicuandrei

  • Vizitator
Pacat este ca si bulgarii au ales aceeasi optiune ca si noi, adica le-au vandut la straini sau le-au retras pentru ca erau prea scumpe pentru vistieria statului :( este trist...iar de Republica Moldova nu mai comentez, ca si-au vandut flota de MIG-uri bucata cu bucata pentru a plati gazele necesare incalzirii tarii :-X
memorat
27 Februarie 2010, 21:45:48
Răspuns #64

mihaiatanasie

  • Mesaje postate: 2605
  • Gen: Bărbat
Moldova si-a vandut MiG-urile 29 prin SUA. Aia de abia asteptau sa puna mana pe ele pentru colectii, dar si pentru furtul de tehnologie, desi aveau toate datele necesare si de la nemti (DDR avea si ea MiG-uri 29, care au intrat in Luftwaffe odata cu reunificarea).
memorat
01 Martie 2010, 21:56:18
Răspuns #65

Silviu88

  • Vizitator
Nu o sa inteleg niciodata de ce am preferat Mig-21 in locul Mig-29 un avion net superior. Sunt de acord cu pastrarea lui Mig-29 Sniper in muzeu doar e un prototip si aici e locul sau.
memorat
01 Martie 2010, 22:25:49
Răspuns #66

mihaiatanasie

  • Mesaje postate: 2605
  • Gen: Bărbat
E simplu:
In dotarea armatei romane au fost fparte putine MiG-uri 29, care, nu prea stiu in ce conditii au fost achizitionate in 1989, imediat ce au dat de belele au fost oprite de la zbor. Sunt si acum stocate la MK.
MiG-uri 29, in schimb, aveam foarte multe (ma rog, un fel de-a spune), multe dinbtre ele aproape de terminarea resursei, si toate in pericol de a deveni incompatibile cu noile standarde NATO impuse de orientarea politica  a Romaniei. Asa ca a devenit evident ca cel mai mic cost in conditiile date era modernizarea avioanelor existente, ceea ce s-a si facut, in colaborare cu evreii de la Elbit.
Necazul e ca deja s-a terminat resursa penru cele mai multe LanceR-e, ceea ce impune achizitionarea unui alt avion de lupta, multirol, asa cum cere situatia mondiala actuala.
Aici intervine factorul economic, dar mai ales cel politic ....
Ce va fi, vom vedea. Si nu peste mult, pentru ca LanceR-ele ies la pensie, vrand nevrand, iar prelungirea resursei nu e o solutie pe termen lung.
memorat
01 Martie 2010, 22:34:19
Răspuns #67

Silviu88

  • Vizitator
In legatura cu inlocuirea Migurilor spre sa aleaga Eurofighter mi se pare cel mai bun. In alta ordine de idei nu cred ca anul acesta se va lua o decizie cu privire la inlocuirea Mig-21. :( :( :'(
memorat
01 Martie 2010, 22:49:13
Răspuns #68

mihaiatanasie

  • Mesaje postate: 2605
  • Gen: Bărbat
Si eu ma uit la Typhoon, dar sunt convins ca o sa ne pomenim cu F-16-uri vechi, mai vechi decat MiG-urile 21. Politica.
Anul asta sau anul viitor ... cine stie. Acum e criza, avem pretext sa temporizam, daca suntem lasati.
Dar sa stiica nici Gripen=-ul nu e de lepadat. Ia uite, ungurii si cehii ce bine se impaca cu ele. Si sunt noi-noute!
memorat
02 Martie 2010, 17:09:44
Răspuns #69

Corsar

  • MODERATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 189
  • Gen: Bărbat
  • Cenzorul Asociatiei Ro-Trans!
    • Forumul Ro-Trans
O informatie sigura de pe vremea cand faceam parte inca din sistem : MIG-ul 29 a fost luat inainte de 1989 si s-a dotat regimentul de la M. Kogalniceanu unde, folosindu-se si spatiul aerian maritim, a creat conditii de perfectionare a pilotilor militari. Dotarea cu materialele tehnice necesare, reparatiile si R.K.-urile se faceau in cadrul tratatului de la Varsovia iar dupa 1989 avind in vedere orientarea noua politica a facut ca sa platim valuta ( destul de multa ) pentru continuarea exploatarii avionului. Si usurel usurel aceste avioane au fost trecute la stoc, pentru orice eventualitate???? :( :(. Lipsa banilor si luptele politice  >:( fac ca aceasta arma de elita a armatei sa cada in dizgratie. Pacat  ":'( "ca ani de zile am dat clasa cu pilotii, navigatorii cu dirijarea dar si tehnicienii pe care ii aveam, atat la aplicatiile efectute in URSS cit si la mitingurile din tara noastra.
memorat
02 Martie 2010, 20:44:25
Răspuns #70

mihaiatanasie

  • Mesaje postate: 2605
  • Gen: Bărbat
O informatie sigura de pe vremea cand faceam parte inca din sistem : MIG-ul 29 a fost luat inainte de 1989 si s-a dotat regimentul de la M. Kogalniceanu unde, folosindu-se si spatiul aerian maritim, a creat conditii de perfectionare a pilotilor militari. Dotarea cu materialele tehnice necesare, reparatiile si R.K.-urile se faceau in cadrul tratatului de la Varsovia iar dupa 1989 avind in vedere orientarea noua politica a facut ca sa platim valuta ( destul de multa ) pentru continuarea exploatarii avionului. Si usurel usurel aceste avioane au fost trecute la stoc, pentru orice eventualitate???? :( :(. Lipsa banilor si luptele politice  >:( fac ca aceasta arma de elita a armatei sa cada in dizgratie. Pacat  ":'( "ca ani de zile am dat clasa cu pilotii, navigatorii cu dirijarea dar si tehnicienii pe care ii aveam, atat la aplicatiile efectute in URSS cit si la mitingurile din tara noastra.

Daca prin "inainte de 89" intelegi pe vremea lui tovarasu, as fi de acord, de fapt MIG-urile 29 trebuia sa vina in 1989, dar am informatia ca au venit imediat dupa "revolutie", adica incepand de prin ianuarie 90. fiind in numar de 12 simple MIG-29 12A si 4 duble, urmate de un 13B cumparat de la Republica Moldova in 92. Ultimul MIG-29 a venit in 1994.
Personal, o singura data am vazut un MIG-29 romanesc in zbor, cred ca in 91, pe deasupra statiunii Neptun. Am vazut formatie si solo cu MIG-29 la Kecskemet, in 2007, aparate apartinand armatei Ungariei.
A fost o initiativa de modernizare si pentru MIG-29, tot cu firma Elbit, ca si pentru MIG-21, s-a facut prototipul Sniper (cel care se afla acum la MAv) si gata. Costa prea mult si nici numarul de avioane nu  justifica cheltuiala.
Asa e, pretul trebuia platit de acum in valuta, fata de anii 50, cand un MIG-15 costa cateva vagoane de grau ...
Imi amintesc ca am citit in ziare (cred ca ziarele sunt si acumin podul casei, dar cine are chef sa urce sa le caute?!) ca vreo cateva 29 au plecat in Ucraina pentru RK si ar fi ramas acolo, ca nu au fost bani. Stiu ca mai sunt unele la MK.
memorat
03 Martie 2010, 12:52:11
Răspuns #71

Silviu88

  • Vizitator
Pana la urma Mig-21 LanceR si-a facut cu brio treaba si nu cred ca Mig-29 ar fi fost mai bun sau poate cine stie. Ce e important Mig-21 este depasit total si sper sa nu luam decizia de a cumpara deja pensionarele F-16.
memorat
03 Martie 2010, 20:05:04
Răspuns #72

Corsar

  • MODERATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 189
  • Gen: Bărbat
  • Cenzorul Asociatiei Ro-Trans!
    • Forumul Ro-Trans
Sigur au fost aduse in tara ( MIG -29 ) prin 1985-86, am vorbit cu un fost pilot militar de la M.K., nu au fost vandute la ucrainieni si sunt stocate printre biutele aeroportului, partea militara. Intra pe google earth si le poti vedea pe niste platforme intre biute. Mig-ul 21, toate variantele din 1966-71 si printre ultimele primite prin 84 - 85 ( MIG - 21 M ) care au devenit Lancer, toata stima, si-au facut datoria cu cinste, si a luat a facut si multe victime. Prima victima a promotiei de piloti 1978 - 82, din care am facut si eu parte numai un an, a fost in anul 1985 la aterizare pe aerodromul Kogalniceanu. Fie-le tarina usoara tuturor celor care au murit in diferite incidente - accidente si mai ales celor din promotia din care am facut parte.   
memorat
03 Martie 2010, 20:17:10
Răspuns #73

mihaiatanasie

  • Mesaje postate: 2605
  • Gen: Bărbat
Nici o sursa pe care o am eu (oficiala sau nu) nu indica o data anterioara lui 89 pentru venirea Mig-urilor 29. Nu cumva faci confuzie cu MiG-23?  Astea au venit in Romania incepand cu 1979.

In legatura cu MiG-urile 21, prima varianta intrata in dotarea armatei romane a fost F13, in 1962.

In legatura cu pilotii care au urcat la Escadrila din cer, Dumnezeu sa-i ierte. Eu nu stiu nici un accident cu MiG-29 in afara unuia care ars la sol (nr. 37, parca)
memorat
03 Martie 2010, 21:01:21
Răspuns #74

Silviu88

  • Vizitator
In legatura cu pilotii care s-au dus in Escadrila Ingerilor mai devreme tot respectul pt sacrificiul lor. Oricum romanii nu au pic de respect pt eroi din pacate. Mai jos sunt cateva poze cu Migurile abandonate poze luate de pe siteul www.airliners.net
memorat
03 Martie 2010, 21:08:12
Răspuns #75

Silviu88

  • Vizitator
Conform celor doua surse ale mele dau ca date de sosire a Mig 29 in Romania anii 1981-1989.Plus Migul moldovenesc dat in schimbul a 6 taburi catre Republica Moldova 8)
memorat
03 Martie 2010, 21:17:29
Răspuns #76

mihaiatanasie

  • Mesaje postate: 2605
  • Gen: Bărbat
Cred ca va trebui sa confruntam sursele.
memorat
03 Martie 2010, 21:26:10
Răspuns #77

vlaicuandrei

  • Vizitator
Ce frumoase erau :( niste adevarate "pasari de prada". Dar daca observati, din a treia generatie de avioane de vanatoare, rusii au chestia asta, sa le dea tot felul de forme curbate (ex: vezi Suhoi si noile modeluri de MIG-uri). Pentru ca spre exemplu MIG-ul 25 si 31 nu prea sunt "curbate" ca cele de acum.
memorat
03 Martie 2010, 21:48:42
Răspuns #78

Silviu88

  • Vizitator
Te referi la aste sursa tot acelasi site www.airliners.net
memorat
03 Martie 2010, 21:50:40
Răspuns #79

Silviu88

  • Vizitator
.
memorat